ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 6 Φλεβάρη 2000
Σελ. /56
ΚΕΝΗ
Ιδιωτικές σχολές

Ηταν το 1991, όταν η κυβέρνηση της ΝΔ, με το Νόμο 1966, με τη σύμφωνη γνώμη των υπόλοιπων κομμάτων, πλην του ΚΚΕ, έδινε το «πράσινο φως» σε μια χούφτα σχολάρχες για τη δημιουργία και λειτουργία των Εργαστηρίων Ελευθέρων Σπουδών και των ιδιωτικών Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης.

Δέκα χρόνια μετά, και το σκηνικό παραμένει το ίδιο και χειρότερο. Ιλουστρασιόν φυλλάδια, που τάζουν «λαγούς με πετραχήλια». Πτυχία κρατικά αναγνωρισμένα, σύγχρονη υλικοτεχνική υποδομή, κατάλληλα καταρτισμένο εκπαιδευτικό προσωπικό, εύρεση θέσεων εργασίας, είναι μόνο μερικά από τα ...παραμύθια που πουλάνε οι σχολάρχες. Και, μάλιστα, με το αζημίωτο...

Ουσιαστικά, πρόκειται για ένα θεσμό της ΕΕ, που, σύμφωνα με την προπαγάνδα των αστικών κομμάτων και των σχολαρχών, προσφέρει ειδίκευση και άμεση πρόσβαση στην αγορά εργασίας. Η ευρωπαϊκή οδηγία 89/48, που, επίσης, κάνει λόγο για πρόσβαση στο επάγγελμα και εξισώνει πτυχία διαφορετικών κατηγοριών, πανεπιστημίων με ΙΕΚ και Εργαστηρίων. Στην πραγματικότητα, οι ιδιωτικές σχολές ήρθαν να ικανοποιήσουν την επιδίωξη του κεφαλαίου για τη γρήγορη παραγωγή ενός φθηνού και ευέλικτου μισοειδικευμένου εργατικού δυναμικού.

Η πραγματικότητα είναι ακόμα πιο τραγική για τους χιλιάδες νέους που καταφεύγουν σε αυτές τις σχολές. Τα πρώτα σημάδια ανεπάρκειας εμφανίζονται από τις πρώτες μέρες. Το κλίμα αυταρχισμού διαρκώς διογκώνεται, τα δίδακτρα τινάζονται στα ύψη, ασχολία των περίφημων γραφείων ευρέσεως εργασίας είναι η εκμετάλλευση φθηνού εργατικού δυναμικού, το προσωπικό είναι ανεπαρκές, τα προγράμματα σπουδών αποδεικνύονται ελλιπή και προκειμένου να περιφρουρήσουν οι σχολάρχες το «δικαίωμά» τους να δρουν ανεξέλεγκτοι απαγορεύουν το συνδικαλισμό.

Οι ίδιοι οι σπουδαστές των σχολών, αντιστεκόμενοι στις προσπάθειες αυτές, έχουν προχωρήσει στην ίδρυση του Συλλόγου Σπουδαστών Ιδιωτικών Σχολών, προκειμένου να διεκδικήσουν λύσεις στα οξυμένα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Ετσι, με πρωτοβουλία του Συλλόγου, καλούνται όλοι οι σπουδαστές να πάρουν μέρος στις εκλογές, που θα γίνουν στις 21 Φεβρουαρίου, στην αίθουσα του Εργατικού Κέντρου Αθήνας και θα είναι η απαρχή για μια πιο μαζική και διεκδικητική συσπείρωση.

Αυτή την πραγματικότητα επιχειρεί να προσεγγίσει σήμερα ο «Ρ» και είναι αποκαλυπτική η συζήτηση που είχε με σπουδαστές - μέλη του Συλλόγου, που βιώνουν καθημερινά τα «ευεργετήματα» της πληρωμένης «επαγγελματικής κατάρτισης».

Εμπόριο γνώσης με ευρωπαϊκή σφραγίδα

΄Η πώς διαμορφώνεται η στρατιά των αυριανών χειραγωγήσιμων εργαζόμενων

Οι ειδυλιακές συνθήκες και οι «πανεπιστημιακές τήβεννοι» που υπόσχονται οι σχολάρχες στα ιλουστρασσιόν φυλλάδιά τους απέχουν πολύ απο την πραγματικότητα των σχολών
Οι ειδυλιακές συνθήκες και οι «πανεπιστημιακές τήβεννοι» που υπόσχονται οι σχολάρχες στα ιλουστρασσιόν φυλλάδιά τους απέχουν πολύ απο την πραγματικότητα των σχολών
Σύμφωνα με τον νόμο (1966/91) που κατοχύρωσε τα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης, αυτά δεν επιτρέπεται να εμφανίζονται ως εκπαιδευτήρια και οι διευθύνσεις υποχρεώνονται να ενημερώνουν τους σπουδαστές τους ότι δεν μπορούν να αποκτήσουν οποιοδήποτε τίτλο σπουδών, παρά μόνο απλές βεβαιώσεις. Σύμφωνα με τον ίδιο νόμο αυτές οι σχολές δεν ανήκουν σε καμία βαθμίδα εκπαίδευσης και κάθε διαφήμιση, που τα εμφανίζει να λειτουργούν ως πανεπιστήμια ή παραρτήματα ξένων πανεπιστημίων, ή κολέγια είναι παραπλανητική. Αφού η ίδρυση και λειτουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων απαγορεύεται ρητά από το ελληνικό Σύνταγμα. Η σχετική διάταξη του Συντάγματος είναι σαφής και στο άρθρο 16 αναφέρεται ότι «η ίδρυση ανωτάτων σχολών από ιδιώτες απαγορεύεται».

Παρ' όλα αυτά πολλοί είναι οι ιδιώτες που, ανεξέλεγκτοι, διαφημίζουν τις σχολές τους είτε ως παραρτήματα ξένων πανεπιστημίων, είτε ως σχολές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και πλουτίζουν εκμεταλλευόμενοι την ανάγκη μιας ολόκληρης γενιάς για μόρφωση.

Το όλο σκηνικό γίνεται ακόμα πιο ζοφερό αν πάρουμε υπόψιν τη λεγόμενη οδηγία 89/48 που εκδόθηκε από το Συμβούλιο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων στα τέλη Δεκέμβρη του 1998 και σκοπεύει στην καθιέρωση ενός «γενικού συστήματος αναγνώρισης διπλωμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης», στις χώρες - μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης που κάνει λόγο για τη «δυνατότητα πρόσβασης στο επάγγελμα» κάθε υπηκόου της ΕΕ, σε οποιοδήποτε κράτος - μέλος της ΕΕ.

Η οδηγία αυτή λύνει τα χέρια των σχολαρχών, αφού αναφέρει ότι «ως δίπλωμα νοείται οποιοσδήποτε τίτλος που χορηγείται από την αρμόδια αρχή κράτους - μέλους... και πιστοποιεί ότι ο κάτοχός του παρακολούθησε με επιτυχία κύκλο σπουδών μετά τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, διάρκειας τουλάχιστον τριών ετών ή ισοδύναμης διάρκειας με ελάχιστη παρακολούθηση, σε πανεπιστήμιο ή ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα, ή άλλο ίδρυμα του αυτού εκπαιδευτικού επιπέδου... εφόσον η εκπαίδευση έχει πραγματοποιηθεί κατά το μεγαλύτερο μέρος της στην Κοινότητα». Ετσι «εξομοιώνεται» κάθε τέτοιος τίτλος ως πανεπιστημιακό ουσιαστικά δίπλωμα και υποχρεούται να το αναγνωρίσει ως τέτοιο κάθε κράτος - μέλος της ΕΕ.

Επιπλέον, αφού θα μπαίνουν στο ίδιο τσουβάλι οι απόφοιτοι πανεπιστημίων, ΤΕΙ, ΙΕΚ και διαφόρων άλλων σχολών και ινστιτούτων, ένα τέτοιο συνονθύλευμα πτυχιούχων - τυπικά ισότιμων, αλλά ουσιαστικά διαφορετικών ταχυτήτων - πώς θα μπορεί να διαπραγματεύεται συλλογικά συμβάσεις και επαγγελματικά δικαιώματα;

Ουσιαστικά, μιλάμε για πλήρη αποσύνδεση του πτυχίου από το επάγγελμα και δημιουργία μιας στρατιάς ευέλικτου (εντός των συνόρων ολόκληρης της ΕΕ) εργατικού δυναμικού, φτηνού και εύκολα χειραγωγήσιμου, σύμφωνα με τις ορέξεις των πολυεθνικών.

Η κατάσταση αυτή που φαντάζει εφιαλτική χρειάζεται να αντιμετωπιστεί συντονισμένα και από όλους τους φορείς. Ιδιαίτερα στο χώρο των Ιδιωτικών Εργαστηρίων έχει δημιουργηθεί ο Σύλλογος Σπουδαστών Ιδιωτικών Σχολών, ο οποίος καλεί τους χιλιάδες νέους να αγωνιστούν, κόντρα σε εκείνους «που μας θέλουν αμόρφωτους, συνεχώς καταρτιζόμενους και εργασιακά περιπλανώμενους. Για μια παιδεία που θα έχει σκοπό τις επαγγελματικές ανάγκες του λαού και του τόπου και όχι του κεφαλαίου και της αγοράς».

Ενα «μέλλον» που ... κοστίζει

«Εκεί που γράφεται το μέλλον με επιτυχία», στις ιδιωτικές σχολές, η «επιτυχία» κοστίζει τουλάχιστον 2.500.000 - 3.000.000 δραχμές τα δύο χρόνια. Οσο χρειάζεται, δηλαδή για να «αποκτήσει» ένας νέος «ολοκληρωμένη» επαγγελματική κατάρτιση. Και σχεδόν πάντα, αυτό το ποσό αποδεικνύεται στα μέσα της πρώτης, κιόλας, σχολικής χρονιάς ότι είναι πολύ μεγαλύτερο, αφού οι ιδιωτικές σχολές δεν εξασφαλίζουν τίποτα δωρεάν: φωτοτυπίες, βιβλία, εργαλεία απαραίτητα για την κάθε ειδικότητα.

Ιδιαίτερα προβληματισμένα τα μέλη του Συλλόγου μιλούν για τα υπέρογκα δίδακτρα, αλλά και για τον τρόπο με τον οποίο τα... απαιτούν οι σχολάρχες. Ο Θωμάς, ο οποίος σπουδάζει γραφίστας, επισημαίνει ότι τα δίδακτρά του κυμαίνονται «περίπου σε 1.200.000 δραχμές το χρόνο. Σε όλα αυτά έρχονται να προστεθούν τα υλικά που χρειαζόμαστε, οι φωτοτυπίες που ακόμα και αν είναι σημειώσεις καθηγητών, πρέπει να πάμε στα γύρω καταστήματα, τη στιγμή που υπάρχει φωτοτυπικό μέσα στη σχολή. Να σημειωθεί ότι την ημέρα εγγραφής μας, μας είχαν υποσχεθεί δωρεάν φωτοτυπίες. Μαζί με όλα αυτά και τα υλικά που χρειάζομαι - και είναι πολλά - το κόστος ανέρχεται στο 1.800, σχεδόν δύο εκατομμύρια το χρόνο. Και όλα αυτά τα πληρώνουμε μόνοι μας».

Ομως μεγαλύτερη οργή προκαλούν οι εκβιασμοί και τα τεχνάσματα με τα οποία οι σχολάρχες... ξεζουμίζουν τους γονείς χιλιάδων σπουδαστών. Ο Λάμπρος και ο Γεράσιμος σπουδαστές στη ΔΟΜΗ εστιάζουν την προσοχή τους στην υπογραφή σχετικών συμβάσεων που αφορούν τα δίδακτρα και δεν εφαρμόζονται ποτέ! «Μέσω αυτών των συμβάσεων υποτίθεται ότι προγραμματίζεται κάθε φορά η ημερομηνία που πρέπει να καταβάλουμε τα δίδακτρα. Ομως αυτές οι ημερομηνίες δεν αντιστοιχούν στην πραγματικότητα», επισημαίνει ο Λάμπρος. Και καταγγέλλει ότι «η Διεύθυνση της σχολής αλλάζει αυτή την ημερομηνία τελευταία στιγμή και επιπλέον μάς τρομοκρατούν και μας απειλούν λέγοντας μας ότι αν δεν πληρώσουμε την τάδε ημερομηνία, δε θα επιτραπεί η είσοδός μας και η συμμετοχή μας στην εξεταστική που θα έχουμε το Φλεβάρη ή στο τέλος της διδακτικής περιόδου»!

Και ο Γεράσιμος συμπληρώνει: «Για παράδειγμα, η ημερομηνία μπορεί να έχει καθοριστεί στις 3 ή 4 του επόμενου μήνα και η διεύθυνση να ζητάει τα χρήματα στις 25 του προηγούμενου. Υπάρχουν παιδιά που οι γονείς τους, είτε είναι δημόσιοι υπάλληλοι, είτε ασκούν κάποιο άλλο επάγγελμα και δεν έχουν τη δυνατότητα να καταβάλουν εκείνη την ημερομηνία τα χρήματα. Και δεν είναι λίγα, μιλάμε για ολόκληρο μισθό 100 και 150 χιλιάδες». Ο Γεράσιμος καταγγέλλει ότι στο παρελθόν υπήρξαν περιπτώσεις που δεν επιτράπηκε η συμμετοχή σπουδαστών στην εξεταστική περίοδο, επειδή δεν μπόρεσαν να πληρώσουν έγκαιρα τα δίδακτρα.

«Στην ουσία βάζουν το μαχαίρι στο λαιμό, λένε στους γονείς μας να κόψουν το κεφάλι τους, να βρούνε χρήματα με κάθε τρόπο, να πληρώσουν το μήνα, διαφορετικά το παιδί τους θα μηδενιστεί και θα μείνει στο ίδιο εξάμηνο. Θα πάνε όλα χαμένα: οι κόποι τους, οι κόποι μας» τονίζει οΛάμπρος.

Ενώ η Ελένη καταγγέλλει ότι την ημέρα που πήγε στη ΣΒΙΕ για την εγγραφή της «κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης, με είχαν διαβεβαιώσει πως οι φωτοτυπίες είναι δωρεάν. Ομως στο συμβόλαιο εγγραφής, με ψιλά γράμματα, που υπέγραψα έλεγε πως οι φωτοτυπίες δεν είναι δωρεάν. Στόχευσαν στο γεγονός ότι κανένας δε θα το διαβάσει. Και έτσι έγινε τελικά. Δεν το είχαν προσέξει οι περισσότεροι σπουδαστές. Στην πορεία, μας ενημέρωσαν ότι θα μπορούμε να βγάζουμε φωτοτυπίες στη βιβλιοθήκη πιο φθηνά, αλλά η βιβλιοθήκη άνοιξε όταν οι πρόοδοι τελείωσαν. Τότε όμως δε+ μας χρειάζονταν, γιατί αναγκαστικά τις είχαμε βγάλει έξω και τις πληρώσαμε διπλά και τριπλά. Εχω δώσει πενήντα χιλιάδες σε φωτοτυπίες, μόνο σε ένα εξάμηνο. Γίνεται καθαρό εμπόριο εκεί μέσα».

«Εχει στηθεί ένας ολόκληρος μηχανισμός για να ξεζουμίζει τους χιλιάδες νέους που καταφεύγουν στις ιδιωτικές σχολές. Δεν είναι μόνο οι σχολάρχες. Είναι και τα συγκεκριμένα συνεργαζόμενα καταστήματα με τις σχολές και οι εκδοτικοί οίκοι. Ολα. Πρέπει να αντισταθούμε στο καθεστώς εκμετάλλευσης που έχει επιβληθεί από τους σχολάρχες με την ανοχή του κράτους», υπογραμμίζει ο Θωμάς.

Τα προβλήματα περισσεύουν

Εκτός από τα παραπάνω ζητήματα, χιλιάδες σπουδαστές έρχονται καθημερινά αντιμέτωποι με επιμέρους προβλήματα. Κατά τη διάρκεια της φοίτησης του πρώτου, κιόλας, έτους ένα από τα σημαντικότερα θέματα είναι η ανεπάρκεια του διδακτικού προσωπικού. Οι σπουδαστές καταγγέλλουν για κάθε σχολή χωριστά περιπτώσεις που είτε οι καθηγητές δεν έχουν σχέση με το αντικείμενο που διδάσκουν.

Το επόμενο σοκ έρχεται όταν ο σπουδαστής διαπιστώνει από πρώτο χέρι την πολυδιαφημιζόμενη υλικοτεχνική υποδομή. Συχνά υπάρχουν προβλήματα και τα εργαστήρια δεν τηρούν τις σύγχρονες προδιαγραφές που διαφημίζουν. Αλλά και για πιο απλά θέματα όπως η θέρμανση, υπάρχουν συγκεκριμένες καταγγελίες. Ενα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι οι ελλιπείς εγκαταστάσεις στην ιδιωτική σχολή ΔΟΜΗ. Οι σπουδαστές της σχολής καταγγέλλουν ότι το προηγούμενο εξάμηνο 18 άτομα προσπαθούσαν να κάνουν μάθημα γύρω από έναν υπολογιστή... Το ίδιο πρόβλημα καθώς και αυτό της θέρμανσης παρουσιάζεται καθημερινά και στις υπόλοιπες σχολές.

Οργιάζει η τρομοκρατία και ο αυταρχισμός

Παρά την τρομοκρατία οι σπουδαστές πραγματοποίησαν τις εκλογές (Από τις περσινές διαδικασίες)
Παρά την τρομοκρατία οι σπουδαστές πραγματοποίησαν τις εκλογές (Από τις περσινές διαδικασίες)
Ο Θωμάς, η Κατερίνα, ο Λάμπρος, ο Γεράσιμος και η Ελένη, φοιτούν σε διάφορες ιδιωτικές σχολές - είναι μέλη του Συλλόγου Σπουδαστών Ιδιωτικών Σχολών - και αποτελούν μόνο ένα μικρό δείγμα των χιλιάδων σπουδαστών που καταφεύγουν σε αυτές τις σχολές. Η συζήτηση μαζί τους δίνει το περίγραμμα του καθεστώτος εκμετάλλευσης που υπάρχει στις ιδιωτικές σχολές. Αυτά τα πέντε παιδιά μεταφέρουν την εμπειρία τους για τον τρόπο λειτουργίας, και δίνουν απτές αποδείξεις, πόσα από αυτά που «προσφέρουν» στα ιλουστρασιόν διαφημιστικά φυλλάδια ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Το «ταμείο» είναι απογοητευτικό...

Ξεκινώντας την κουβέντα με τα πέντε μέλη του Συλλόγου, το πρώτο θέμα που «μπήκε στο τραπέζι», όταν αναφερθήκαμε στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν μέσα στις σχολές, ήταν το κλίμα τρομοκρατίας και αυταρχισμού που επικρατεί και καλλιεργείται από τους σχολάρχες. Ο Θωμάς, σπουδαστής της ΑΚΤΟ, επισημαίνει: «Υπάρχει μεγάλος αυταρχισμός σε όλες τις σχολές, προς το κίνημα και προς το συνδικαλισμό των μαθητών. Για το Σύλλογο αποτελεί κύριο αίτημα, η πάταξη της τρομοκρατίας που επικρατεί στις σχολές». Ενώ η Κατερίνα, καταγγέλλει ότι στη δική της σχολή, τη «Δημοσιογραφική Παιδεία», «όποιος έρχεται να γραφτεί, η Διεύθυνση δίνει ένα χαρτί να υπογράψει στο οποίο λέει ότι απαγορεύεται ο συνδικαλισμός, η αφισοκόλληση. Οταν κολλάμε αφίσες, πάντα έρχονται και τις βγάζουν και μέσα στην τάξη παρόλο που σπουδάζουμε δημοσιογραφία και υποτίθεται ότι πρέπει να εκφράζουμε ελεύθερα τη γνώμη μας, όταν πάμε το θέμα λίγο παραπέρα, τότε η συζήτηση κόβεται από τους καθηγητές».

Ομως γίνονται διακρίσεις και από τους ίδιους τους καθηγητές σε ορισμένες περιπτώσεις, όταν γνωρίζουν πως κάποια παιδιά είναι μέλη του Συλλόγου. «Ακόμα και μέσα στην τάξη υπάρχει μια διαφορετική αντιμετώπιση από τους καθηγητές», τονίζει η Κατερίνα. «Ξέρουν ότι όταν σηκώνουμε το χέρι μας θα πούμε αλήθειες, θα πούμε για πράγματα που δε θα αρέσουν. Και είτε αποφεύγουν να μας δώσουν το λόγο, είτε κόβουν τη συζήτηση όταν πηγαίνει σε "απαγορευμένα" θέματα. Οπως για παράδειγμα, τα επεισόδια που είχαν γίνει στις περσινές εκλογές στην ΚΟΡΕΛΚΟ, οι συλλήψεις, τα δακρυγόνα.

Οι επιχειρήσεις στο «παιχνίδι»

Στους σπουδαστές ιδιωτικών σχολών βρίσκει ξεκάθαρη εφαρμογή ο τύπος του εύκολα "απασχολήσιμου ", ο οποίος, μέσω της λεγόμενης "διά βίου εκπαίδευσης", θα αναγκάζεται να αλλάζει συνεχώς δουλιές και, παράλληλα, να ειδικεύεται ξανά και ξανά.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα που αποδεικνύει τα παραπάνω είναι το γεγονός της «πρακτικής άσκησης» που «προσφέρουν» αυτές οι σχολές. Τι σημαίνει αυτό στην πράξη: Οι σχολές,έχοντας άμεση σύνδεση με τις επιχειρήσεις, αναγκάζουν, πάντα στο όνομα της "πρακτικής", τους σπουδαστές να προσφέρουν τσάμπα εργασία, την οποία φυσικά εκμεταλλεύεται, τόσο η επιχείρηση, όσο και η σχολή. Δηλαδή, η επιχείρηση αμείβει τη σχολή για την προσφορά έργου από τους σπουδαστές της. Φυσικά, ούτε γίνεται λόγος για την ασφάλιση των σπουδαστών.

Στα πλαίσια αυτά, ο Σύλλογος, που έχουν δημιουργήσει οι ίδιοι οι σπουδαστές στις σχολές τους, διεκδικεί ίση αμοιβή σε αυτή την «πρακτική» με αυτήν του ανειδίκευτου εργάτη και πλήρη ασφαλιστική κάλυψη. Η πραγματικότητα, όμως, είναι εντελώς διαφορετική. Τα περίφημα γραφεία ευρέσεως εργασίας, που λειτουργούν στις σχολές, ουσιαστικά ασκούν « δουλεμπορικό» ρόλο. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι και το θέμα των πνευματικών δικαιωμάτων, καθώς ούτε αυτά κατοχυρώνονται στους σπουδαστές.

Τα λόγια των ίδιων των σπουδαστών αποδεικνύουν τα παραπάνω: «Αυτά τα γραφεία θέλουν παιδιά, ψάχνουν για ανθρώπους υποταγμένους, που δε θα μιλούν, θα κάνουν τη δουλιά τους, θα είναι σκυμμένοι ένα 12ωρο ολόκληρο, θα αποτελούν φθηνό ή τσάμπα εργατικό δυναμικό. Αναζητούν νέους συμβιβασμένους ή ανθρώπους που έχουν μεγάλη ανάγκη να δουλέψουν», «ψάχνουν για σκλάβους και τους προμηθεύονται μέσα από τις ιδιωτικές σχολές. Κάνουμε την πρακτική μας και δεν παίρνουμε δραχμή».

Ομως, ακόμα και σε αυτά τα γραφεία πρωταρχικό ρόλο παίζουν οι γνωριμίες και η ...καλή διαγωγή που επιβάλλεται να έχει δείξει ένας σπουδαστής στο χώρο της σχολής, προκειμένου να προτιμηθεί.

Ενα από τα σημαντικότερα αιτήματα του Συλλόγου είναι η κατάργηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης και η δημιουργία δημοσίων και δωρεάν επαγγελματικών σχολών ενταγμένων στο εκπαιδευτικό σύστημα. Σε αυτές τις σχολές, οι σπουδαστές θα παίρνουν μια σύγχρονη επαγγελματική εκπαίδευση με εξασφαλισμένα εργασιακά δικαιώματα, που περιεχόμενό της θα έχει τις πραγματικές ανάγκες του λαού και του τόπου.

Παράλληλα, ζητούν τη δημιουργία συστήματος Τεχνικής - Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, ενταγμένης στο δημόσιο δωρεάν εκπαιδευτικό σύστημα, που θα έχουν πρόσβαση όλοι οι απόφοιτοι Λυκείου. Επίσης, ζητούν πάγωμα των διδάκτρων, δωρεάν φωτοτυπίες και υλικά από τις σχολές, προγράμματα σπουδών σύγχρονα και αναβαθμισμένα, με τεχνολογική υποδομή και το κατάλληλο ανθρώπινο δυναμικό. Αλλο ένα αίτημα είναι οι αναβολές στράτευσης μέχρι και τις εξετάσεις πιστοποίησης, οι οποίες πρέπει να είναι αδιάβλητες και αξιοκρατικές πάνω σε καθορισμένη ύλη, η κατάργηση των γραφείων ευρέσεως εργασίας που εμπορεύονται την ανάγκη του νέου ανθρώπου για δουλιά, ασφάλιση και πληρωμή των όποιων πρακτικών ασκήσεων με το μεροκάματο του ανειδίκευτου εργάτη.

KΕΙΜΕΝΑ - ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Ελένη ΤΖΙΒΡΑ


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ