ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 21 Οχτώβρη 2005
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Εκτροχιασμός τρένου με 13 τραυματίες
  • Σοβαρά τραυματίστηκε ένα βρέφος 18 μηνών, που χρειάστηκε να υποβληθεί σε εγχείρηση στο ΑΧΕΠΑ
  • Σε «ανθρώπινο λάθος» σπεύδει να αποδώσει η διοίκηση του ΟΣΕ το ατύχημα

Το Ιντερσίτι λίγο μετά τον εκτροχιασμό

Motion Team

Το Ιντερσίτι λίγο μετά τον εκτροχιασμό
Δεκατρείς επιβάτες τραυματίστηκαν, χθες λίγο πριν από τη μία το μεσημέρι, στο χωριό Αδενδρο Θεσσαλονίκης από τον εκτροχιασμό του τρένου Ιντερσίτι 71, που εκτελούσε το δρομολόγιο Αλεξανδρούπολη - Θεσσαλονίκη - Αθήνα. Σοβαρότερα τραυματίστηκε ένα βρέφος 18 μηνών, που χρειάστηκε να υποβληθεί σε εγχείρηση στο νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ. Η κατάστασή του χαρακτηριζόταν κρίσιμη, αλλά απόλυτα ελεγχόμενη. Οι υπόλοιποι, ελαφρά τραυματισμένοι, διακομίστηκαν: Εξι στο «Ιπποκράτειο», έξι στο «Παπαγεωργίου», τέσσερις στο ΑΧΕΠΑ και δύο στο «Γ. Γεννηματάς».

Εκατό μέτρα πριν από το σιδηροδρομικό σταθμό του Αδενδρου, τα τρία τελευταία βαγόνια του τρένου εκτροχιάστηκαν, ενώ φωτιά εκδηλώθηκε στο τελευταίο βαγόνι όπου βρίσκεται η πίσω μηχανή. Ευτυχώς, οι επιβάτες εγκατέλειψαν γρήγορα τα βαγόνια, ενώ υπάλληλοι του ΟΣΕ βοήθησαν σε αρκετές περιπτώσεις να απεγκλωβιστούν άτομα. Οπως ανέφεραν οι επιβάτες, το τρένο προερχόμενο από την Αλεξανδρούπολη υπέστη βλάβη και ακινητοποιήθηκε επί 40 λεπτά στο σταθμό Φιλαδελφείας του Κιλκίς, απ' όπου συνέχισε το ταξίδι του με καθυστέρηση προς τη Θεσσαλονίκη, αφού τεχνικοί επιδιόρθωσαν τη ζημιά.

Η διοίκηση του ΟΣΕ ανακοίνωσε ότι το ατύχημα οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος, καθώς το τρένο έπρεπε να μειώσει ταχύτητα όταν εισήλθε σε παρακαμπτήριο γραμμή. Πάντως, προανακριτική επιτροπή θα αποφανθεί τις επόμενες μέρες για τις αιτίες του εκτροχιασμού. Εως χτες αργά το βράδυ, η σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκης - Κατερίνης παρέμενε κλειστή.

Με αφορμή το χθεσινό ατύχημα, εργαζόμενοι του ΟΣΕ επανέφεραν το θέμα της παραβίασης του κανονισμού από τη διοίκηση του Οργανισμού, η οποία πιέζει τους εργαζόμενους να μειώσουν κατά το δυνατό το χρόνο των δρομολογίων. Τους προβληματίζει ακόμη το γεγονός ότι οι υποδομές σε πολλά σημεία του δικτύου δεν αντέχουν τις μεγάλες ταχύτητες που είναι αναγκασμένοι να αναπτύσσουν οι μηχανοδηγοί, ενώ στις παρακαμπτήριες υπάρχει το παλιό υλικό.

Ακόμη σημειώνεται ότι η πίεση στους εργαζόμενους στα τρένα γίνεται χρόνο με το χρόνο μεγαλύτερη, καθώς το προσωπικό συνεχώς μειώνεται. Συγκεκριμένα, μέσα σε 10 χρόνια, μειώθηκε ο αριθμός των εργαζομένων κατά 4.500, ενώ τα δρομολόγια αυξήθηκαν. Οι μηχανοδηγοί και το άλλο προσωπικό δουλεύουν 7 μέρες τη βδομάδα, χωρίς να παίρνουν άδειες.

ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΔΗΜΩΝ ΠΕΙΡΑΙΑ
Απλήρωτοι οι εργαζόμενοι εδώ και επτά μήνες

Απλήρωτοι παραμένουν για επτά ολόκληρους μήνες οι εργαζόμενοι στην Αναπτυξιακή Δήμων Πειραιά (ΑΝΔΗΠ) και γι' αυτό το λόγο από τις 14 Οκτώβρη έχουν προχωρήσει σε επίσχεση εργασίας διεκδικώντας την καταβολή των δεδουλευμένων τους και τη διασφάλιση της εργασίας τους.

Η Δημοτική Επιχείρηση, στην οποία μέτοχοι είναι όλοι οι Δήμοι του Πειραιά, αντιμετωπίζει οξύτατα οικονομικά προβλήματα αλλά οι μέτοχοι, όπως δηλώνουν οι εργαζόμενοι, δεν έχουν καταλήξει σε ένα σχέδιο αντιμετώπισης των προβλημάτων. Αυτή τη στιγμή οι τιμολογημένες οφειλές των Δήμων - Μετόχων προς την ΑΝΔΗΠ είναι 160.384 ευρώ και οι οφειλές της ΑΝΔΗΠ προς τους εργαζόμενους είναι 164.195 ευρώ.

Ο μοναδικός δήμος - μέτοχος που έχει εξοφλήσει τις οφειλές του προς την εταιρία είναι ο Δήμος της Νίκαιας. Ο μεγαλύτερος μέτοχος της εταιρίας, ο Δήμος Πειραιά οφείλει στην ΑΝΔΗΠ 48.303,36 ευρώ. Ο Δήμος Κορυδαλλού οφείλει 38.796,79 ευρώ, ο Δήμος Περάματος 35.659,29 ευρώ, ο Δήμος Δραπετσώνας 14.402,06 ευρώ και ο Δήμος Κερατσινίου 23.222,40 ευρώ.

Οι εργαζόμενοι στη διαδημοτική εταιρία παραβρέθηκαν στην προχτεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Πειραιά και, αφού έθεσαν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην προ ημερησίας διάταξης συζήτηση, δήλωσαν την απόφασή τους να συνεχίσουν τον αγώνα τους με κάθε μέσο, μαζί με τους εκατοντάδες εργαζόμενους που χάνουν την εργασία τους καθημερινά στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά.

Ξεκίνησε η δίκη για το δυστύχημα στον Αλιάκμονα

Ξεκίνησε χτες στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Θεσσαλονίκης, η δίκη για το πολύνεκρο τροχαίο δυστύχημα, που έγινε το Φλεβάρη του 2003, όταν λεωφορείο του ΚΤΕΛ έπεσε στον Αλιάκμονα με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους οι 16 από τους 23 επιβαίνοντες.

Τέσσερα άτομα κάθονται στο εδώλιο του κατηγορουμένου. Πρόκειται για τον οδηγό της νταλίκας που προπορεύονταν του μοιραίου λεωφορείου και δεν έκανε στην άκρη όταν ο οδηγός του λεωφορείου επιχείρησε να τον προσπεράσει. Στο εδώλιο κάθεται επίσης η ιδιοκτήτρια της νταλίκας, η οποία δεν είχε εφοδιάσει τον οδηγό με το απαιτούμενο βιβλίο δρομολογίων και επιπλέον τον είχε προσλάβει για οδήγηση αυτοκινήτου για το οποίο απαιτείται άδεια ικανότητας οδηγού κατηγορίας Ε' ενώ αυτός είχε δίπλωμα κατηγορίας Δ'. Οι άλλοι δύο κατηγορούμενοι είναι οι ιδιοκτήτες του μοιραίου λεωφορείου οι οποίοι, όπως αναφέρεται στο κατηγορητήριο, αν και γνώριζαν ότι τα ελαστικά του ήταν φθαρμένα και τα φρένα όπως και το σύστημα ανάρτησης δε λειτουργούσαν σωστά.

Οι καταθέσεις των μαρτύρων αναμένεται να ξεκινήσουν σήμερα. Να σημειωθεί ότι έχουν ήδη εκδοθεί δύο αποφάσεις του Μονομελούς Πρωτοδικείου Θεσσαλονίκης με τις οποίες επιδικάστηκαν αποζημιώσεις για τους συγγενείς των 16 θυμάτων του τροχαίου.

Συγκεκριμένα, καταδικάστηκαν το ΚΤΕΛ νομού Θεσσαλονίκης και ο Αλληλασφαλιστικός συνεταιρισμός επαγγελματιών ιδιοκτητών αυτοκινήτων δημοσίας χρήσεως βορείου Ελλάδας και Θεσσαλίας στην καταβολή αποζημίωσης ύψους 100.000 ευρώ για κάθε γονέα, 70.000 ευρώ για κάθε αδερφό και 20.000 ευρώ για κάθε παππού ή γιαγιά.

ΚΑΡΔΙΤΣΑ
Κάηκε στις φλόγες

Νεκρός βρέθηκε, τελικά, ο Φωκίωνας Γεωργιάδης, διευθυντής του Εκκοκκιστηρίου ΑΚΚΑ, στο Γραμματικό Καρδίτσας, οι κτιριακές εγκαταστάσεις του οποίου τυλίχτηκαν στις φλόγες προχτές το απόγευμα. Ο Φωκ. Γεωργιάδης, πατέρας δύο ανήλικων παιδιών, είχε εγκλωβιστεί στις αποθήκες του εκκοκκιστηρίου, όταν μπήκε για να ενεργοποιήσει το σύστημα πυρασφάλειας. Να σημειωθεί ότι η φωτιά εξαπλώθηκε σε όλο το μήκος των 7.000 τ.μ. της έκτασης του εκκοκκιστηρίου, όπου ήταν αποθηκευμένοι 5.000 τόνοι βαμβακιού.

ΠΑΡΑΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΚΥΚΛΩΜΑ
Παραιτήθηκε ο Ζήσης

Παραιτήθηκε από πρόεδρος της Ενωσης Δικαστών και Εισαγγελέων (ΕΔΕ) ο αντιπρόεδρος του Αρείου Πάγου Αχ. Ζήσης. Υπενθυμίζεται ότι σε βάρος του έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για δύο αδικήματα (πλημμελήματα), της παράβασης καθήκοντος και της παράβασης του νόμου για το «πόθεν έσχες». Επίσης, ο υπουργός Δικαιοσύνης Αν. Παπαληγούρας παρέπεμψε τον ανώτατο δικαστικό λειτουργό στο Ανώτατο Πειθαρχικό Συμβούλιο, με το ερώτημα της οριστικής απόλυσης.

Στο μεταξύ, παύθηκε οριστικά από το δικαστικό σώμα η πρωτοδίκης Α. Μπαστά με απόφαση της Ολομέλειας του Αρείου Πάγου, λόγω υπηρεσιακής ανεπάρκειας. Η Α. Μπαστά κατηγορείται ότι εμπλέκεται στο παραδικαστικό κύκλωμα και κυρίως σε δικαστικές υποθέσεις του έγκλειστου στις φυλακές Κορυδαλλού αρχιμανδρίτη Ι. Γιοσάκη.

Νέος σεισμός 6 ρίχτερ στη Χίο

Νέος μεγάλος σεισμός της τάξης των 6 Ρίχτερ σημειώθηκε χτες μετά τα μεσάνυχτα στην περιοχή της Χίου. Σύμφωνα με τους σεισμολόγους πρόκειται για τον τέταρτο σεισμό αυτού του μεγέθους που παρατηρείται τις τελευταίες μέρες σ' αυτή την περιοχή, κάτι που οδηγεί στο συμπέρασμα ότι το επόμενο διάστημα θα υπάρχει πλούσια μετασεισμική δραστηριότητα.

Με βάση τις δημοσιογραφικές πληροφορίες που υπήρχαν μέχρι την έκδοση της εφημερίδας μας, από το σεισμό δεν προκλήθηκαν ζημιές.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ