ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 3 Φλεβάρη 2000
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ»
Προχωρεί το κυβερνητικό σχέδιο συρρίκνωσης και απαξίωσης

Η εταιρία όχι μόνο εξακολουθεί να καρκινοβατεί οχτώ μήνες μετά την έλευση των «σωτήρων» της «Μπρίτις Αιργουέις», αλλά περικόπτει δρομολόγια, ενώ είναι βέβαιο ότι δε θα διαθέτει τις απαραίτητες εγκαταστάσεις και την τεχνική βάση, όταν αρχίσει να λειτουργεί το νέο αεροδρόμιο

Ακάθεκτοι στη συρρίκνωση και απαξίωση της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» προχωρούν με σωρεία αποφάσεών τους, που δεν αφήνουν την παραμικρή αμφιβολία πλέον για τον καταστροφικό ρόλο που τους έχει ανατεθεί, οι Βρετανοί «μάνατζερ» με τις ευλογίες της κυβέρνησης. Ολα δείχνουν ότι ο εθνικός αερομεταφορέας προορίζεται να παίξει το ρόλο μιας μικρής τοπικής εταιρίας, που θα λειτουργεί ως θυγατρική κάποιας ξένης μεγάλης εταιρίας.

Στο πλαίσιο αυτό, αποφάσισαν να «κόψουν» τα φτερά του εθνικού αερομεταφορέα στην Αυστραλία , ενώ στα σχέδια έχουν και άλλες περικοπές δρομολογίων. Παράλληλα, σύμφωνα με τα επίσημα χρονοδιαγράμματα που έδωσε χτες στη δημοσιότητα η διοίκηση της ΟΑ, προκύπτει ότι το νέο αεροδρόμιο Σπάτων θα λειτουργήσει την 1η Μάρτη του 2001, χωρίς τις βασικές εγκαταστάσεις του εθνικού αερομεταφορέα!

Οσον αφορά το υπερπόντιο δίκτυο της ΟΑ, οι Βρετανοί μάνατζερ αποφάσισαν την κατάργηση της απευθείας πτήσης για τη Μελβούρνη της Αυστραλίας από τις 26 Μάρτη 2000. Ετσι, οι πτήσεις της ΟΑ προς Αυστραλία θα εκτελούνται τρεις φορές την εβδομάδα με ενδιάμεσο σταθμό την Μπανγκόγκ και προορισμό μόνο το Σίδνεϊ, ενώ οι επιβάτες για Μελβούρνη θα ταξιδεύουν με την «Κουάντας» ή την «Ανσετ», με τις οποίες θα υπογραφούν ειδικές συμφωνίες. Ως επίσημη δικαιολογία για την κατάργηση της πτήσης, προβάλλεται η μη κερδοφορία του δρομολογίου, ενώ στην ανακοίνωση της ΟΑ αναφέρεται και «πόσο σημαντική είναι για τον απόδημο ελληνισμό της Αυστραλίας η σύνδεση με την Ελλάδα»! Σύμφωνα με πληροφορίες, επίκεινται και άλλες περικοπές δρομολογίων και στο δίκτυο της Ευρώπης.

Οτι θα αντιδράσουν δυναμικά, προειδοποιούν οι εργαζόμενοι
Οτι θα αντιδράσουν δυναμικά, προειδοποιούν οι εργαζόμενοι
Οσον αφορά τη μετεγκατάσταση της ΟΑ στα Σπάτα, όπως έγινε σαφές χτες - κατά την επίσκεψη του ΔΣ της εταιρίας στο νέο αεροδρόμιο Σπάτων - όταν λειτουργήσει το νέο αεροδρόμιο, την 1η Μάρτη 2001 ο εθνικός αερομεταφορέας δε θα έχει βασικές εγκαταστάσεις, ούτε πλήρη Τεχνική Βάση για τη συντήρηση αεροπλάνων. Με βάση το χρονοδιάγραμμα που δόθηκε επίσημα στη δημοσιότητα, σχεδόν όλες οι εγκαταστάσεις της ΟΑ θα είναι έτοιμες σε 14 μήνες από τώρα, δηλαδή δύο μήνες μετά την έναρξη λειτουργίας του νέου αεροδρομίου. Ειδικότερα για τις εγκαταστάσεις συντήρησης αεροσκαφών, προϋπολογισμού 23,5 δισ. δρχ., η διοίκηση διαβεβαίωσε ότι θα είναι έτοιμες στην ώρα τους οι εγκαταστάσεις «ελαφράς» συντήρησης και σε 17 μήνες από τώρα θα έχουν ολοκληρωθεί και οι εγκαταστάσεις για τη «βαριά» συντήρηση αεροσκαφών. Σημειώνεται ότι το κόστος μετεγκατάστασης της ΟΑ στα Σπάτα εκτιμάται κατά την ίδια την εταιρία σε 78 δισ.δρχ., ενώ η κυβέρνηση στα λόγια συμφωνεί να καταβάλει αποζημίωση μόνο 34 δισ. δρχ. για την έξωση που υποχρεώνει την εταιρία από τις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις της στο Ελληνικό.

Αντιδρούν οι εργαζόμενοι

Με ανακοινώσεις τους τόσο η Ομοσπονδία Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΠΑ), όσο και οι τέσσερις τεχνικές ενώσεις ΕΠΤΑΟΑ, ΕΤΕΜ-Π, ΣΗΜΟΑ και ΣΤΕΠΟΑ εκφράζουν την έντονη ανησυχία τους για την «απαράδεκτη καθυστέρηση» στην κατασκευή των εγκαταστάσεων του ομίλου της ΟΑ στα Σπάτα και προειδοποιούν ότι αν η κυβέρνηση δεν τηρήσει τις δεσμεύσεις της για έγκαιρη και πλήρη μετεγκατάσταση του ομίλου στο νέο αεροδρόμιο, με όλες τις δραστηριότητες, τότε θα αντιδράσουν δυναμικά.

Στην ανακοίνωση της ΟΣΠΑ επισημαίνεται ότι παρά τις δημόσιες - έγγραφες και προφορικές - δεσμεύσεις των αρμόδιων υπουργών, μέχρι στιγμής δεν έχει δοθεί ούτε μια δραχμή για τη μετεγκατάσταση της ΟΑ στα Σπάτα, από την αποζημίωση που της οφείλει το κράτος, λόγω της υποχρεωτικής «έξωσης» από το Ελληνικό. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ο εθνικός αερομεταφορέας, όχι μόνο δε θα μετεγκατασταθεί έγκαιρα, αλλά αντικειμενικά θα οδηγηθεί σε συρρίκνωση και σε εκχώρηση δραστηριοτήτων του - υπογραμμίζει η ΟΣΠΑ - και στηλιτεύει την επικείμενη δανειοδότηση της ΟΑ με 33,5 δισ. δραχμές και υποθήκη τις σημερινές και τις μελλοντικές της εγκαταστάσεις.

Οι εκπρόσωποι της ΟΣΠΑ αξιώνουν από την κυβέρνηση να αναλάβει άμεσα το συνολικό κόστος μετεγκατάστασης του ομίλου εταιριών της ΟΑ στα Σπάτα, με όλες τις δραστηριότητες και παράλληλα ζητούν να ακυρωθεί η απόφαση του ΔΣ της ΟΑ για το ενυπόθηκο δάνειο και να εκταμιευτεί άμεσα το ποσό που οφείλει στην εταιρία το κράτος.

Από την πλευρά τους οι διοικήσεις των τεσσάρων τεχνικών ενώσεων της ΟΑ, με την ανακοίνωσή τους, καταγγέλλουν ότι η εταιρία εξακολουθεί να καρκινοβατεί οχτώ μήνες μετά την έλευση των «σωτήρων» της βρετανικής εταιρίας «Σπίντγουιν» (θυγατρική της «Μπρίτις Αιργουέις»). Ειδικότερα για τους Βρετανούς «σωτήρες» που επέλεξε η κυβέρνηση, οι εκπρόσωποι των τεχνικών επισημαίνουν ότι η μόνη δραστηριότητα που δείχνουν είναι η λογιστική «εξυγίανση» της ΟΑ με πώληση και υποθήκευση των περιουσιακών της στοιχείων, η πρόσληψη και άλλων χρυσοπληρωμένων Βρετανών συμβούλων με αμοιβή 15 εκατ. δρχ. το μήνα, καθώς και η απαλλαγή της «Μπρίτις» από πεπαλαιωμένα «Μπόινγκ 757», τα οποία επιδιώκουν να ενοικιάσει ο εθνικός αερομεταφορέας.

Οσον αφορά τη μετεγκατάσταση της ΟΑ στα Σπάτα, στην ανακοίνωση καταγγέλλεται ότι την τελευταία στιγμή αποφασίζονται, χωρίς τεκμηρίωση, περικοπές εγκαταστάσεων και δραστηριοτήτων, τέτοιες που στην ουσία αποκλείουν την Τεχνική Διεύθυνση από την προοπτική ανάπτυξης και παροχής υπηρεσιών προς τρίτους, που θα ήταν χρυσοφόρα για την ΟΑ και την εθνική οικονομία, ενώ θα εξασφάλιζε και θέσεις εργασίας σε μια εποχή που το πρόβλημα της ανεργίας εντείνεται.

Καταλήγοντας, οι εκπρόσωποι των τεχνικών επισημαίνουν ότι θα αντιπαλέψουν κάθε σχέδιο απαξίωσης της Τεχνικής Διεύθυνσης και της ΟΑ γενικότερα.

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΙΠΠΟΔΡΟΜΟΥΣ ΚΑΙ ΙΠΠΟΔΡΟΜΙΑΚΟ ΣΤΟΙΧΗΜΑ
Αλλη διακήρυξη στην Ελλάδα, άλλη στο εξωτερικό!
Τέσσερις κοινοπραξίες, που αποκλείστηκαν από τη β` φάση, κατέθεσαν ασφαλιστικά μέτρα , ισχυριζόμενες ότι τα δύο διαφορετικά κείμενα επέδρασαν καταλυτικά στην αξιολόγηση των συμμετεχόντων

Ο χώρος του Φαληρικού Ιπποδρόμου...
Ο χώρος του Φαληρικού Ιπποδρόμου...
Αλλη προκήρυξη δημοσιεύτηκε στον ελληνικό Τύπο και άλλη στην εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων για τον ίδιο διαγωνισμό!Με αυτή την... περίεργη πρωτοτυπία ο Οργανισμός Διεξαγωγής Ιπποδρομιών Ελλάδος (ΟΔΙΕ) διεξάγει τον διεθνή κλειστό διαγωνισμό για την κατασκευή των νέων Ιπποδρόμων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, του Ολυμπιακού Ιππικού Κέντρου στο Μαρκόπουλο, τη μετα-ολυμπιακή αξιοποίηση της έκτασης του Φαληρικού Ιπποδρόμου, καθώς και την οργάνωση και εκμετάλλευση του ιπποδρομιακού στοιχήματος!

Πρόκειται για ένα διαγωνισμό - «μαμούθ», που - σύμφωνα με ενημερωτικό έντυπο του ΟΔΙΕ - αναμένεται να επιφέρει στην ανάδοχο κοινοπραξία κέρδη της τάξης των 500 δισ. δρχ., μόνο από το ιπποδρομιακό στοίχημα! Εκτός όμως από το στοίχημα, οι ιδιώτες επενδυτές θα εκμεταλλεύονται, μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, τους χώρους των δύο ιπποδρόμων, του Ιππικού Κέντρου και ενδεχομένως και του χώρου του Φαληρικού Ιπποδρόμου για, τουλάχιστον, 25 ολόκληρα χρόνια!

Χτες, εκδικάστηκε στο Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών η αίτηση ασφαλιστικών μέτρων κατά του ΟΔΙΕ, τεσσάρων κοινοπραξιών («Christina Ink», «Ιπποτούρ», ΑΕΓΕΚ και «Πήγασος» ), που αποκλείστηκαν από τη β` φάση του διαγωνισμού. Οπως καταγγέλλουν οι κοινοπραξίες αυτές, «προκύπτει αφ' ενός το διαφορετικό περιεχόμενο του δεύτερου εγγράφου (σ. σ. προκήρυξη στην εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων) αφ' ετέρου η ελεγχόμενη έως και παραπλανητική δημοσίευση στον ελληνικό Τύπο ότι δήθεν "οι ως άνω πληροφορίες απεστάλησαν στην επίσημη εφημερίδα των ΕΚ", γεγονός που υπονοεί ότι το ίδιο κείμενο απεστάλη και στην εφημερίδα των ΕΚ». Ωστόσο, όπως ισχυρίζονται, τα δύο έγγραφα έχουν διαφορετικό περιεχόμενο, γεγονός που επέδρασε καταλυτικά στην αξιολόγηση των εταιριών.

...και όπως προβλέπεται να γίνει σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής σχέδια.
...και όπως προβλέπεται να γίνει σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής σχέδια.
Στην εξέτασή του ως μάρτυρας υπεράσπισης του ΟΔΙΕ, ο πρόεδρος της Επιτροπής Αξιολόγησης του διαγωνισμού Αλ. Παναγόπουλος παραδέχτηκε ότι δημοσιεύτηκαν δύο διαφορετικές προκηρύξεις για το διαγωνισμό! Και το δικαιολόγησε - όπως και οι δικηγόροι του ΟΔΙΕ - λέγοντας ότι «οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούσαν να μάθουν τα κριτήρια από την εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων»... Μάλιστα, σε ερώτηση δικηγόρου μίας από τις κοινοπραξίες «γιατί υπήρξε η διαφορά στις προκηρύξεις», ανέφερε ότι «οι νομικοί σύμβουλοι του είπαν ότι δε χρειάζεται να είναι ίδιες»...

Είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι εκπρόσωποι των εταιριών στις καταθέσεις τους τόνισαν πως όταν απευθύνθηκαν στον ΟΔΙΕ για να μάθουν περισσότερες λεπτομέρειες για τα κριτήρια προεπιλογής, μια και δε συμπεριλαμβάνονταν στην προκήρυξη, ο Οργανισμός δεν τους ενημέρωσε.

Από τις δύο διαφορετικές προκηρύξεις του διαγωνισμού προκύπτει ότι:

  • Σε αυτήν που δημοσιεύτηκε στον ελληνικό Τύπο (17.7.1999) περιγράφεται το αντικείμενο της παραχώρησης (κατασκευή, λειτουργία και χρηματοδότηση ενός νέου ιπποδρόμου και του Ολυμπιακού Ιππικού Κέντρου στο Μαρκόπουλο Αττικής, κατασκευή, λειτουργία και χρηματοδότηση ενός ιπποδρόμου στο Νομό Θεσσαλονίκης, λειτουργία του αμοιβαίου ιπποδρομιακού στοιχήματος και πιθανή αξιοποίηση του χώρου του σημερινού ιπποδρόμου Φαλήρου μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες 2004) και αναφέρει ότι οι «ως άνω πληροφορίες απεστάλησαν στην Επίσημη Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων στις 28 Ιουνίου 1999».

Αντίθετα, στην προκήρυξη που δημοσιεύτηκε στην Επίσημη Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων (ΕΚ) (εστάλη από τον ΟΔΙΕ στις 28.6.1999) περιγράφονται λεπτομερώς οι προϋποθέσεις συμμετοχής, τα κριτήρια ανάθεσης και άλλα πληροφοριακά στοιχεία. Συγκεκριμένα, το σημείο 4 της προκήρυξης (Προσωπική κατάσταση και όροι υποψηφίων) αναφέρει: «Στοιχεία που να υποδεικνύουν και να στοιχειοθετούν όλα τα κριτήρια ποιοτικής επιλογής που περιγράφονται στα άρθρα 24, 25, 26 και 27 του ΠΔ 23/1993 και στα άρθρα 24, 25, 26 και 27 της οδηγίας 93/97».

«Σικέ» ο διαγωνισμός;

Πριν από μερικές μέρες ο «Ρ» έφερε στο φως της δημοσιότητας αποκαλυπτικά στοιχεία για το συγκεκριμένο διαγωνισμό και την άμεση σύνδεση ανάμεσα στον χρηματοοικονομικό σύμβουλο που έχει προσλάβει ο ΟΔΙΕ για το διαγωνισμό και σε δύο από τις υποψήφιες ανάδοχες κοινοπραξίες στις οποίες συμμετέχουν εταιρίες του Σωκράτη Κόκκαλη!

Τα στοιχεία συμπεριλαμβάνονται στην αίτηση ασφαλιστικών μέτρων και αναφέρουν ότι στην εταιρία «Charterhouse Bank Limited» που είναι χρηματοοικονομικός σύμβουλος του ΟΔΙΕ, με αρμοδιότητα - μεταξύ των άλλων - να προτείνει και ποιες κοινοπραξίες είναι κατάλληλες για το έργο, συμμετέχει ως νομικός σύμβουλος το Δικηγορικό Γραφείο του Τρύφωνα Κουταλίδη.

Μεταξύ των 13 κοινοπραξιών, που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για το διαγωνισμό, περιλαμβάνεται και μια με την ονομασία «ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ», στην οποία συμμετέχει η εταιρία «ΙΝΤΡΑΛΟΤ ΑΕ» του Σωκράτη Κόκκαλη. Ο Τρύφωνας Κουταλίδης συμμετέχει στα Διοικητικά Συμβούλια των εταιριών «ΙΝΤΡΑΣΟΦΤ ΑΕ» και «ΙΝΤΡΑΠΑΡ ΑΕ», οι οποίες ανήκουν επίσης στον Σωκράτη Κόκκαλη. Η συγκεκριμένη κοινοπραξία προεπιλέχθηκε από τον ΟΔΙΕ.

Ακόμα μεταξύ των κοινοπραξιών περιλαμβάνεται και η κοινοπραξία «ΔΡΟΜΕΑΣ». Σε αυτήν συμμετέχει η τεχνική εταιρία «ΓΕΚ ΑΕ», με την οποία - σύμφωνα πάντα με τα όσα αναφέρονται στην αίτηση ασφαλιστικών μέτρων - «η εταιρία "ΙΝΤΡΑΠΑΡ ΑΕ" έχει άμεση συνεργασία, αφού μεταξύ άλλων, προσφάτως εξαγόρασαν από κοινού την εταιρία "Κέκρωψ ΑΕ" με ποσοστό συμμετοχής, στην ως άνω εξαγορά, η μεν "ΙΝΤΡΑΠΑΡ ΑΕ" 66,6%, η δε "ΓΕΚ ΑΕ" το υπόλοιπο 33,3%». Και αυτή η κοινοπραξία προεπιλέχθηκε από τον ΟΔΙΕ...

Σύμφωνα ακόμα με το ενημερωτικό δελτίο προς το χρηματιστήριο της εταιρίας ΠΑΝΑΦΟΝ ΑΕ, ο Τρύφωνας Κουταλίδης είναι μέλος της διοίκησης και αυτής της εταιρίας που ανήκει επίσης στον Σ. Κόκκαλη.

Μετά τα παραπάνω, η εταιρία που κατέθεσε ασφαλιστικά μέτρα σημειώνει πως «το αποτέλεσμα της διαδικασίας της προεπιλογής αναδόχου δημιουργεί εύλογες αμφιβολίες για τη διαφάνεια του διαγωνισμού και αντικειμενικότητα των διαδικασιών».

Η απόφαση του δικαστηρίου για το διαγωνισμό αναμένεται να εκδοθεί μέχρι τα μέσα Φλεβάρη.

ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΤΗΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΟΤΕ
Ευκαιρία να μπει τέλος στο συμβιβασμό και την αδράνεια

Την ψήφο των 10.000 εργαζομένων διεκδικεί το «Αγωνιστικό Μέτωπο», για τον ταξικό, αγωνιστικό επαναπροσανατολισμό του συνδικάτου

Ο ΟΤΕ είναι πλέον στα πρόθυρα της πλήρους ιδιωτικοποίησης, αλλά η ΠΑΣΚΕ «ξέχασε» αυτά τα συνθήματα
Ο ΟΤΕ είναι πλέον στα πρόθυρα της πλήρους ιδιωτικοποίησης, αλλά η ΠΑΣΚΕ «ξέχασε» αυτά τα συνθήματα
Να καταδικάσουν τα έξι χρόνια αυτοδυναμίας της ΠΑΣΚΕ στα συνδικάτα του ΟΤΕ, καλεί τους εργαζόμενους ο συνδυασμός του «Αγωνιστικού Μετώπου» ενόψει των εκλογών στην ΠΕΤ-ΟΤΕ - με δύναμη πάνω από 10.000 εργαζόμενους - που θα γίνουν από τις 21 έως τις 25 Φλεβάρη. Στελέχη του «Αγωνιστικού Μετώπου» επισημαίνουν ότι οι εκλογές στο μεγαλύτερο σωματείο του χώρου δίνουν μια ύστατη ευκαιρία να μπει τέλος στην παραλυτική αυτοδυναμία της ΠΑΣΚΕ, που με τη συνδρομή της ΔΑΚΕ, αλλά και το «ρεαλισμό» της «Αγωνιστικής Συνεργασίας», οδήγησε το συνδικαλιστικό κίνημα των τεχνικών του ΟΤΕ στην αδράνεια, στο λάκκο των λεόντων του κυβερνητικού συνδικαλισμού, στη διάσπαση και στην περιθωριοποίηση των εργαζομένων.

Τα στελέχη του «Αγωνιστικού Μετώπου» καταγγέλλουν το όργιο τρομοκρατίας, απειλών και εκβιασμών που εξαπέλυσε η ΠΑΣΚΕ εναντίον δεκάδων τεχνικών του ΟΤΕ, που δήλωσαν την πρόθεσή τους ή έβαλαν υποψηφιότητα με το συνδυασμό, προκειμένου να τους εξαναγκάσει να αποσυρθούν. Ομως η απήχηση που βρίσκουν οι θέσεις, αλλά και η δράση των μελών του ανάμεσα στους εργαζόμενους, δείχνει πως σε αυτή την αναμέτρηση οι γνωστοί μέθοδοι της ΠΑΣΚΕ - το ρουσφέτι, η εξαγορά, η δημαγωγία και ο εκβιασμός συνειδήσεων, στα οποία κατά μεγάλο μέρος οφείλεται η διατήρηση των δυνάμεών της - δε θα «πιάσουν»...

Στην εκλογική διακήρυξη του «Αγωνιστικού Μετώπου», που συσπειρώνει ευρύτερες συνδικαλιστικές δυνάμεις στον ΟΤΕ και στηρίζεται από την παράταξη της ΕΣΚ, καταγράφονται μία προς μία οι μεγάλες ευθύνες της ΠΑΣΚΕ, αλλά και των άλλων παρατάξεων, που οδήγησαν στην ιδιωτικοποίηση του ΟΤΕ κατά 49%, στη μετατροπή του σε όμιλο επιχειρήσεων που δίνει λόγο στο χρηματιστήριο, στους προμηθευτές, στους εργολάβους και όχι στα εκατομμύρια συνδρομητών του.

Ο κατάλογος των επιτευγμάτων της ΠΑΣΚΕ και η ουσιαστική της συναίνεση σε μια σειρά εκσυγχρονιστικά φρούτα κυβέρνησης και εργοδοσίας είναι μακρύς: Υπονόμευση των βασικών εργασιακών σχέσεων και απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας. Ενταση της εκμετάλλευσης και εντατικοποίησης της εργασίας, την ίδια στιγμή που η κερδοσκοπική πολιτική σε βάρος των απλών συνδρομητών έχει ξεπεράσει κάθε όριο. Ανατροπή του ενιαίου σταθερού μισθολογίου και σύνδεση του μισθού με την πριμοδότηση, άνιση μεταχείριση και επιλεκτικότητα στην αμοιβή. Η χρεοκοπία του ΤΑΠ-ΟΤΕ, η χειροτέρευση των υπηρεσιών του κλάδου υγείας και η αξιοποίηση των αποθεματικών του επικουρικού υπέρ του χρηματιστηριακού κεφαλαίου ήταν το τελευταίο επίτευγμα του κυβερνητικού συνδικαλισμού.

Σε όλα τα παραπάνω, που αμαυρώνουν την ιστορία του συνδικαλιστικού κινήματος και προδικάζουν ένα ακόμα χειρότερο μέλλον για τους εργαζόμενους, η απάντηση μπορεί να είναι μόνο η υπερψήφιση του «Αγωνιστικού Μετώπου», τονίζουν τα στελέχη του και δεσμεύονται σε ένα πλαίσιο αγώνων και διεκδικήσεων. Μεταξύ άλλων υπογραμμίζουν την ανάγκη για:

  • Εναν ΟΤΕ που θ' ανήκει 100% στο δημόσιο και τηλεπικοινωνίες που θα ελέγχονται από το κράτος. Διεθνή συνεργασία αμοιβαίου οφέλους με άλλες χώρες και οργανισμούς.
  • Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού για την κάλυψη των νέων αναγκών και νέο Γενικό Κανονισμό Προσωπικού, που θα κατοχυρώνει τις κατακτημένες εργασιακές σχέσεις.
  • Εφαρμογή γνήσιου 35ωρου, συνεχούς 7ωρου και πενθήμερου. Νέο μισθολόγιο και κατώτερο βασικό μισθό 250.000 δραχμές. Επαναφορά οικογενειακού επιδόματος και επαναφορά της στρατιωτικής θητείας σαν πραγματικής συντάξιμης υπηρεσίας.
  • Ακύρωση του χρηματοικονομικού φορέα για το ΤΑΠ-ΟΤΕ και ανάληψη των ευθυνών για τη χρηματοδότηση των ελλειμμάτων από το κράτος.
  • Κατάργηση των αμοιβών των συνδικαλιστών για τη συμμετοχή τους σε όργανα και τις επιτροπές της διοίκησης σαν εκπρόσωποι των συνδικάτων κλπ.
Συγκέντρωση μηχανικών

Την Παρασκευή 4 του Φλεβάρη και ώρα 7 μ.μ. πραγματοποιείται συγκέντρωση των μηχανικών μελών του ΚΚΕ, στα γραφεία της ΚΟΑ (Βερανζέρου και Κοτοπούλη).

Σύσκεψη «Πανεπιστημονικής Μηχανικών»

Το Σάββατο 5 του Φλεβάρη θα γίνει σύσκεψη της «Δημοκρατικής Πανεπιστημονικής Κίνησης Μηχανικών», με θέμα «Εκλογές στο ΤΕΕ και τους Συλλόγους - Κατάρτιση ψηφοδελτίων».

Η σύσκεψη θα πραγματοποιηθεί στις 10.30 π.μ. στο ΤΕΕ (Καρ. Σερβίας 4, 5ος όροφος).

Εκπτώσεις στα εισιτήρια του ΟΣΕ

Εκπτωση μέχρι και 30% στις αμαξοστοιχίες «ιντερσίτι», προσφέρει ο ΟΣΕ, αλλά για τα δρομολόγια «χαμηλής πληρότητας» και υπό την προϋπόθεση ότι οι ενδιαφερόμενοι θα «κλείνουν» εισιτήριο τρεις μέρες πριν την αναχώρηση.

Οπως ανακοινώθηκε, η έκπτωση για απλή μετάβαση είναι 20%. Ενδεικτικά, το ταξίδι Αθήνα - Θεσσαλονίκη με την έκπτωση κοστίζει 9.000 δρχ. και 7.000 δρχ. η β' θέση. Με επιστροφή, το ταξίδι κοστίζει 17.500 δρχ. και 13.500 δρχ. αντίστοιχα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ