ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 4 Φλεβάρη 2000
Σελ. /36
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΚΥΝΟΣΟΥΡΑΣ
Εγκληματική ασυδοσία!

Νεκρός εργάτης από έκρηξη στο «ΑΡΚΑΔΙΑ Ι». Συγκέντρωση στις 9.30 π.μ στον ηλεκτρικό Πειραιά. Εργοδότες - υπουργείο - εισαγγελία καταγγέλλουν τα σωματεία της Ζώνης

Με τη ζωή του πλήρωσε την ασύδοτη δράση εργοδοτών - υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και τη συνειδητή ανοχή της Εισαγγελία Πειραιά, ο 40χρονος Αλβανός εργάτης της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Βασίλης Πάνος! Ο άτυχος εργάτης βρήκε τραγικό θάνατο όταν, λίγο μετά τις 9 χτες το πρωί, στην προσπάθειά του να κάνει ηλεκτροσυγκόλληση στο Νο 7 αριστερό αμπάρι του δεξαμενόπλοιου«ΑΡΚΑΔΙΑ Ι» προκλήθηκε έκρηξη αερίων! Ο Βασίλης Πάνος μεταφέρθηκε με εκτεταμένα εγκαύματα σε νοσοκομείο του Πειραιά, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός του. Το πλοίο βρίσκεται στο ναυπηγείο του Διαμαντή στην Κυνοσούρα Σαλαμίνας. Με 24ωρη απεργία, συγκέντρωση στον ηλεκτρικό σταθμό και πορεία στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και τα δικαστήρια του Πειραιά, απαντούν στο νέο έγκλημα οι εργάτες της Ζώνης με απόφαση των σωματείων του χώρου.

Οργή και αγανάκτηση επικρατεί στη Ζώνη, καθώς για πολλοστή φορά γίνεται θανάσιμη έκρηξη σε πλοίο, στο οποίο έχει δώσει πιστοποιητικό γκας - φρι, χαρακτηρίζοντάς το ελεύθερο από αέρια, το «φονικό», όπως αποδεικνύεται, γραφείο του Χημικού Παπαδόπουλου! Το συγκεκριμένο πιστοποιητικό είχε εκδώσει ο χημικός Χατζόπουλος, που εργάζεται στο γραφείο! Ο άτυχος εργάτης ήταν μόνιμος σε συνεργείο του Διαμαντή, στον οποίο ανήκει και το πλοίο.

Οργή προκαλεί, επίσης, το γεγονός ότι με εντολή του Εισαγγελέα υπηρεσίας κ. Ζιώγα αφέθηκε ελεύθερος ο Χατζόπουλος, αφού ορίστηκε τακτική δικάσιμος, καθώς επίσης και ο τεχνικός ασφαλείας και ο καπετάνιος του πλοίου. Προανάκριση διενεργεί το Γ' Λιμενικό Τμήμα Σαλαμίνας.

Στο συγκεκριμένο πλοίο, τονίζουν σε ανακοίνωση που εξέδωσαν τα σωματεία της Ζώνης, το γραφείο του Χημικού Παπαδόπουλου είχε εκδώσει «γκας - φρι», χαρακτηρίζοντάς το ελεύθερο αερίων. Τα σωματεία της Ζώνης στις 9/12/99 με υπόμνημά τους στον Προϊστάμενο της Εισαγγελίας Πειραιά κ. Φραγκιαδάκη, παρουσίασαν αποδεικτικά στοιχεία για την εγκληματική λειτουργία και δραστηριότητα του συγκεκριμένου γραφείου, απαιτώντας την παραδειγματική τιμωρία των υπευθύνων του.

«Καταγγέλλουμε - υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση - τους υπουργούς Εργασίας και Εμπορικής Ναυτιλίας, γιατί ενώ ο νόμος τούς δίνει την αρμοδιότητα να του αφαιρέσουν οριστικά την άδεια δεν το έχουν κάνει μέχρι σήμερα, τελικά αποδεικνύεται ότι τα «μαϊμού» γκας - φρι είναι μια πραγματικότητα, για να εξυπηρετούνται συγκεκριμένα συμφέροντα και έχουν την πολιτική κάλυψη της κυβέρνησης».

«Η Εισαγγελία Πειραιά, σημειώνουν τα σωματεία, χωρίς κανέναν ενδοιασμό, καθημερινά στέλνει στο εδώλιο του κατηγορουμένου τίμιους εργάτες και αγωνιστές συνδικαλιστές, γιατί υπέπεσαν στο "αδίκημα" να πρωτοστατούν σε εργατικές αγωνιστικές κινητοποιήσεις. Την ίδια στιγμή τη νομοθεσία για την υγιεινή και ασφάλεια την έχει γραμμένη "στα παλιά της τα παπούτσια", γι' αυτό κυκλοφορούν ελεύθεροι ατιμώρητοι οι Χημικοί τύπου Παπαδόπουλου - Χατζόπουλου».

Η ανακοίνωση καταλήγει: «Οι διοικήσεις των σωματείων μας έχουν τη βαθιά πεποίθηση ότι αυτό το σάπιο και βρώμικο σύστημα υπάρχει και συντηρείται μόνο και μόνο γιατί ο καθένας από εμάς τους απλούς εργαζόμενους τους ανέχεται ή τους φοβάται. Αυτή η κατάσταση μπορεί και πρέπει να ανατραπεί, εάν έγκαιρα συνειδητοποιήσουμε τα ταξικά συμφέροντα και τη δύναμη του ενωμένου αγώνα μας».

Παραλίγο τραγωδία

Ελαφριά ευτυχώς τραυματίστηκαν χτες το απόγευμα οι Σπύρος Θεοδωρόπουλος και Μονδανού Μαρία. Κατά τη διάρκεια εργασιών σχεδίασης - χρωματισμού γραμμάτων στη δεξιά πλευρά του πλοίου «Μπλου Γκάλαξι», έπεσαν στη θάλασσα από ύψος περίπου 7 μέτρων, όταν το κινητό ανυψωτικό μηχάνημα που χρησιμοποιούσαν, το οποίο δεν είχε δεθεί με ασφάλεια, από τη λάτζα «Βόσπορος» έγειρε λόγω στιγμιαίου κυματισμού. Οι τραυματίες μεταφέρθηκαν στο Νοσοκομείο Νίκαιας, όπου τους παρασχέθηκαν οι πρώτες βοήθειες και έφυγαν.

ΔΕΗ
Θανάσιμο πλήγμα

Ακαριαίος θάνατος από ηλεκτροπληξία 35χρονου εναερίτη στη Λάρισα

Τραγικό θάνατο βρήκε ο 35χρονος «εναερίτης» της ΔΕΗ, Ιωάννης Μαγκούτας, πατέρας δυο παιδιών, από την Κρανιά Ελασσόνας, χτες στις 10.30 π.μ. κατά τη διάρκεια εργασιών για την ηλεκτροδότηση αρδευτικού έργου στο χωριό Δίλοφο Λάρισας. Ο άτυχος εργαζόμενος υπέστη ηλεκτροπληξία πάνω σε κολόνα της ΔΕΗ, όταν χτυπήθηκε από ηλεκτρική τάση 20.000 Volt και ο θάνατός του ήταν ακαριαίος. Μόλις συνέβη το δυστύχημα, ο συνάδελφός του Ιωάννης Παπαχρήστος έσπευσε για βοήθεια. Αντικρίζοντας όμως το νεκρό εργαζόμενο υπέστη σοκ και οδηγήθηκε στο Νομαρχιακό Νοσοκομείο Λάρισας για ψυχολογική υποστήριξη.

Το θανατηφόρο εργατικό ατύχημα «έρχεται» να προστεθεί στα εκατοντάδες που συμβαίνουν κάθε χρόνο στη χώρα μας και στα 75 που σημειώθηκαν στη ΔΕΗ την τελευταία δεκαετία, όπου οι εργαζόμενοι δέχονται συνεχή πίεση από την υπερεντατικοποίηση της εργασίας, καθώς υπάρχει έλλειψη προσωπικού, ενώ την ίδια ώρα δεν τους παρέχεται η απαραίτητη εκπαίδευση και ο εξοπλισμός για την ασφάλειά τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι στη Λάρισα, για να καλυφθούν οι απαιτήσεις των εργασιών του ηλεκτροδοτικού δικτύου, χρειάζεται να διπλασιαστεί ο αριθμός των τεχνικών της ΔΕΗ, καθώς είναι ένας από τους νομούς που διαθέτει τους περισσότερους υποσταθμούς υψηλής τάσης.

Η ΕΤΕ - ΔΕΗ, σε ανακοίνωσή της, επισημαίνει ότι θα προσφύγει στη δικαιοσύνη για καταλογισμό των όποιων ευθυνών στη διοικητική ιεραρχία της Επιχείρησης. Επίσης, καλεί να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα ασφάλειας.

ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ
Στηρίζουν την εργοδοσία των ναυπηγείων

Χρησιμοποιούν ακόμη και απειλές αποκλεισμών για την επιβολή των εργοδοτικών θέσεων

Πλήγμα για τα εργασιακά δικαιώματα και για το δικαίωμα στη δουλιά, των εργαζομένων στα ναυπηγεία Ελευσίνας και Σκαραμαγκά,αποτελούν οι προτάσεις των παρατάξεων ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕστα δυο ναυπηγεία, οι οποίες ανέλαβαν ουσιαστικά να προωθήσουν τις προκλητικές αξιώσεις των ναυπηγοβιομηχάνων Ταβουλάρη και Κοκκάλα.

Οι θέσεις των ναυπηγοβιομηχάνων κατατέθηκαν ως αντιπρόταση στις ομόφωνες και καλά επεξεργασμένες προτάσεις που προβάλλουν τα 7 σωματεία της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης για τη σωτηρία της ναυπηγικής βιομηχανίας. Οι προτάσεις αυτές είχαν παρουσιαστεί, μαζί με συγκεκριμένο πρόγραμμα δράσης, την 1η Νοέμβρη σε σύσκεψη με τη συμμετοχή εκπροσώπων σωματείων από όλα τα ναυπηγεία της χώρας.

Ειδικότερα οι συνδικαλιστές των παρατάξεων ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ, που πλειοψηφούν στις διοικήσεις των σωματείων των δύο ναυπηγείων, κατέθεσαν στις διοικήσεις τους και στα σωματεία της Ζώνης, ένα πολυσέλιδο κείμενο - πρόκληση, απαιτώντας να αποτελέσει το... διεκδικητικό πλαίσιο των κινητοποιήσεων των εργαζομένων στη ναυπηγική βιομηχανία! Στο κείμενο αυτό χαρακτηρίζονται ως «θετικές» οι οδηγίες 5η, 6η και της Ευρωπαϊκής Ενωσης, βάσει των οποίων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ αποδιοργάνωσαν και συρρίκνωσαν δραστικά την ελληνική ναυπηγική βιομηχανία! Υιοθετείται δε μελέτη της ΕΕ στα θέματα της ναυπηγοεπισκευής για την επιδότηση της συρρίκνωσης των «κλασικών» εργασιών των ναυπηγείων, όπως η μετασκευή και η επισκευή. Προτείνεται ακόμα «αναδιάρθρωση» των εργασιακών σχέσεων!

Εκτός αυτού, συνδικαλιστές των ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ έφτασαν στο σημείο να απειλήσουν - κατά την προχτεσινή συνεδρίαση της διοίκησης του σωματείου στο Ναυπηγείο Σκαραμαγκά - με αποκλεισμό την αγωνιστική παράταξη «Εργοστασιακή Επιτροπή» από τις διαπραγματεύσεις για τη συλλογική σύμβαση εργασίας, επειδή αρνείται να συμφωνήσει με το πλαίσιο των αιτημάτων της πλειοψηφίας. Η «Εργοστασιακή Επιτροπή» κατέθεσε συγκεκριμένο διεκδικητικό πλαίσιο που προβλέπει την υπογραφή σύμβασης με αύξηση τουλάχιστον 15%. Οι παρατάξεις ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ ωστόσο περιορίζονται στο ύψος του πληθωρισμού.

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ
Ετοιμάζουν λίστες ανεργίας!

«Υπάρχει συμφωνία» ΥΕΝ - εφοπλιστών, δήλωσε ο Σ. Σουμάκης για την ακτοπλοΐα

Κυβέρνηση και εφοπλιστές ακτοπλοΐας ετοιμάζουν λίστες ανεργίας για τους Ελληνες ναυτεργάτες, που είναι ναυτολογημένοι στα ακτοπλοϊκά πλοία. Αυτό επιβεβαιώθηκε χτες από τον ίδιο τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Σταύρο Σουμάκη, που ανέφερε στην τακτική συνέντευξη Τύπου στους ναυτιλιακούς συντάκτες, ότι «υπάρχει συμφωνία» μεταξύ υπουργείου και της Ενωσης Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας! Αυτό, όταν οι ακτοπλόοι εφοπλιστές στις μέχρι τώρα προτάσεις, που έχουν καταθέσει σχετικά με την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου της ακτοπλοΐας απαιτούν τη μείωση του αριθμού των οργανικών συνθέσεων, δηλαδή τη μείωση του αριθμού του πληρώματος, αλλά και εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την κοινοτική, που σημαίνει την αντικατάσταση των Ελλήνων ναυτεργατών, με χαμηλόμισθους αλλοδαπούς! Το ολοκληρωμένο κείμενο του νέου θεσμικού πλαισίου αναμένεται να δοθεί στη δημοσιότητα την ερχόμενη βδομάδα.

Οι αλλαγές που προωθούνται στα όσα ισχύουν σήμερα στην ακτοπλοΐα γίνονται στα πλαίσια των προετοιμασιών της κυβέρνησης για την ολοκληρωτική εφαρμογή του κανονισμού - έκτρωμα 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης, ο οποίος «σπάει» το καμποτάζ, την αποκλειστική δηλαδή εκμετάλλευση των εσωτερικών θαλάσσιων συγκοινωνιών της Ελλάδας από πλοία με ελληνική σημαία και ελληνικά πληρώματα.

Ο υπουργός κατά τη χτεσινή συνέντευξη Τύπου, εντείνοντας τις προκλήσεις σε βάρος των ναυτεργατών αποφάνθηκε ότι δεν είναι «τόσο διογκωμένο το πρόβλημα της ανεργίας, όσο το παρουσιάζουν ορισμένοι», όταν ακόμα και τα «μαγειρεμένα» στοιχεία του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας δίνουν περίπου 3.500 εγγεγραμμένους άνεργους για τον περασμένο Δεκέμβρη! Μάλιστα, σε ερώτηση γιατί δεν πιέζει τους ποντοπόρους εφοπλιστές να ναυτολογήσουν Ελληνες ναυτεργάτες, απάντησε: «Εγώ θέλω 20 ναυτικούς μέσα στα ποντοπόρα πλοία όμως τότε θα μείνει κανένα καράβι στην ελληνική σημαία;»...

Υποχρεωτική η σύμβαση της ΕΣΗΕΑ

Με απόφαση του υπουργείου Εργασίας, κηρύχτηκε υποχρεωτική η από 16 του Δεκέμβρη 1999Συλλογική Σύμβαση Εργασίας για τους όρους αμοιβής και εργασίας των συντακτών - μελών της Ενωσης Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών, που απασχολούνται σε εφημερίδες μέλη της Ενωσης Ιδιοκτητών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ