ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 15 Δεκέμβρη 2005
Σελ. /40
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΘΕΑΜΑΤΟΣ - ΑΚΡΟΑΜΑΤΟΣ
«Τελείως απαράδεκτο»

Οργισμένη επιστολή της ΠΟΘΑ στον πρωθυπουργό και υπουργό Πολιτισμού για το σχέδιο νόμου για τον κινηματογράφο

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος Ακροάματος, με επιστολή προς τον πρωθυπουργό και υπουργό Πολιτισμού εκφράζει την έκπληξη και οργή της, μετά τη δημοσίευση στον Τύπο, για το σ/ν για τον κινηματογράφο. Συγκεκριμένα στην επιστολή της η ΠΟΘΑ αναφέρει:

«

Λίγες μέρες, μετά από τη συνέντευξη Τύπου στη Θεσσαλονίκη, από τον υφυπουργό σας κ. Τατούλη και ενώ ειδοποιήθηκαν τα πρωτοβάθμια σωματεία να το παραλάβουν απ' το ΥΠΠΟ, εμάς ούτε καν μας ειδοποίησαν. Το πήραμε από τα σωματεία. Η έκπληξη και η οργή μας προκλήθηκε τόσο από το περιεχόμενο του νομοσχεδίου όσο και για τις διαδικασίες με τις οποίες εκπονήθηκε.

Είμαστε υποχρεωμένοι να σας θυμίσουμε, πως από τη μεταπολίτευση και μετά, όλες οι κυβερνήσεις είχαν την προνοητικότητα να απευθύνονται πάντα στους καλλιτεχνικούς φορείς και μαζί τους, με κοινές επιτροπές, να σχεδιάζουν και να νομοθετούν για τα ζητήματα του κινηματογράφου. Φυσικά τον τελευταίο λόγο τον είχε πάντα η κυβέρνηση, γιατί αυτή φέρει και την ευθύνη.

Ο δημοκρατικός αυτός τρόπος συνεργασίας, με όσες αντιρρήσεις και αν διατυπώθηκαν, έφερε πολύ θετικά αποτελέσματα. Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου παρήγαγε πάνω από 400 ταινίες. Μεγάλος αριθμός αυτών των ταινιών εκπροσώπησε τη χώρα μας στο εξωτερικό, σε μεγάλα διεθνή φεστιβάλ, και απέσπασε πολλά πρώτα βραβεία! Το κέρδος αυτής της παρουσίας και αυτών των βραβείων για τη χώρα μας, ιδιαίτερα σήμερα που οι «μικροί» πολιτισμοί κινδυνεύουν να ενσωματωθούν, και, κάτω από προϋποθέσεις, να εξαφανιστούν, είναι, όπως αντιλαμβάνεστε, τεράστιο. Η χώρα μας είναι παρούσα στα κινηματογραφικά δρώμενα της Ευρώπης και του κόσμου!

Το νομοσχέδιο που εσείς εκπονήσατε, με άγνωστες επιτροπές και αγνώστους συμβούλους, δεν είναι, όπως θα έπρεπε να είναι, η συνέχεια της προηγούμενης εμπειρίας. Είναι η πλήρης ανατροπή! Και είναι φυσικό να είναι τέτοιο το νομοσχέδιό σας, αφού δε ζητήθηκε η γνώμη των ανθρώπων του κινηματογράφου. Αγνοήσατε σκηνοθέτες, σεναριογράφους, παραγωγούς, ηθοποιούς, τεχνικούς, μοντέρ, σκηνογράφους κλπ. Αλήθεια, ποιους ρωτήσατε; Διαβάζοντας κανείς προσεχτικά το νομοσχέδιό σας αντιλαμβάνεται καθαρά ποιους συμβουλευτήκατε και με ποιους συνεργαστήκατε! Συνεργαστήκατε με έναν υπό δημιουργία γραφειοκρατικό μηχανισμό, τον οποίο θέτετε κάτω από τον απόλυτο έλεγχό σας. Συνεργαστήκατε με ανθρώπους που ευελπιστούν να καταλάβουν τις πολυάριθμες και, προφανώς, καλοαμειβόμενες θέσεις, οι οποίες θεσμοθετούνται με το νομοσχέδιό σας. Συνεργαστήκατε με ανθρώπους οι οποίοι, με την άδειά σας και με τις νομοθετικές σας ρυθμίσεις ελπίζουν, με τη συνεργασία σας και την ανοχή σας, να διαφεντέψουν το χώρο. Ελπίζουν να ριχτούν στα ταμεία και να γεμίσουν, προνομιακά και μέσα σε πλήρη αδιαφάνεια, την οποία θεσμοθετείτε, τις τσέπες τους. Ενδεικτικό αυτής της «λογικής» είναι το άρθρο 33, παράγραφος δ΄. Εκεί, πια, γίνεται νόμος του κράτους, η διαπλοκή και η αδιαφάνεια. Θεσμοθετείται η θλιβερή πραγματικότητα που κυριαρχεί στη χώρα μας, ιδιαίτερα το τελευταίο διάστημα.

Το νομοσχέδιό σας, επίσης, καταργεί κάθε δημοκρατική εκπροσώπηση. Ολα τα όργανα, όλα τα συμβούλια και όλες οι επιτροπές που δημιουργεί, διορίζονται! Η αποψίλωση των δημοκρατικών κατακτήσεων, που άρχισε από τις τελευταίες κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ, ολοκληρώνεται από τη δική σας! Εσείς ξεκαθαρίζετε οριστικά το τοπίο! Βάζετε από τη μια μεριά την πολιτεία και από την άλλη τους κινηματογραφιστές!

Η τέχνη από τους πολίτες για τους πολίτες είναι υποχρέωση του κράτους. Αυτή η υποχρέωση, σε καμία περίπτωση και κάτω από οποιεσδήποτε καταστάσεις, δεν μπορεί να μεταβιβαστεί στους εμπόρους της τέχνης. Αλλος ο ρόλος της πολιτείας και άλλος ο ρόλος των εμπόρων. Με το νομοσχέδιο σας, ακριβώς γιατί εκπονήθηκε από εμπόρους της τέχνης και για τους εμπόρους της τέχνης, θεσμοθετείται η μεταβίβαση της υποχρέωσης της πολιτείας στους εκλεκτούς της. Και αυτή η μεταβίβαση, ελευθερώνει όλα τα κακά ένστικτα, τα οποία, τελικά, θα επιδιώξουν να κατασπαράξουν το καλό γούστο και την καλή αισθητική. Θα γκρεμίζουν ό,τι έχει οικοδομηθεί μέχρι σήμερα. Θα καταστρέψουν, τελικά, την ίδια την τέχνη του κινηματογράφου.

Οπως είναι φυσικό, εμείς, δεν μπορούμε να συναινέσουμε. Είμαστε αντίθετοι στους στόχους και στους σκοπούς σας. Και δεν είμαστε απλώς αντίθετοι. Είμαστε μαχητικά αντίθετοι. Θα σας αντιπαλέψουμε.

Σας διαβεβαιώνουμε πως δε διακυβεύετε μόνο το ψωμί μας και η υπόστασή μας σαν καλλιτέχνες. Διακυβεύεται, κυρίως και πρωτίστως, το μέλλον της ίδιας της χώρας. Και αυτό μας κάνει ακόμα πιο σοβαρά μαχητικούς και πιο αποφασισμένους.

Σας δηλώνουμε πως θεωρούμε το νομοσχέδιό σας τελείως απαράδεκτο. Τόσο για το περιεχόμενό του, όσο και για τον τρόπο που εκπονήθηκε. Και σας καλούμε, να σταθείτε στο ύψος των περιστάσεων, όπως θα κάνουμε και εμείς. Κάνουμε έκκληση στον πατριωτισμό σας, αλλά και στην αγάπη σας για την τέχνη του κινηματογράφου, να δώσετε αμέσως εντολή να δημιουργηθεί μια κοινή ανάμεσα στο Υπουργείο σας και τους φορείς επιτροπή, και από κοινού να σχεδιάσουμε το νομοθετικό εκείνο πλαίσιο που απαιτούν οι περιστάσεις. Αν διαφορετικά πράξετε, θα πρέπει να ξέρετε πως αναλαμβάνετε ακέραια και την ευθύνη», καταλήγει η επιστολή της ΠΟΘΑ.

ΤΑΜΕΙΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ
ΠΑΣΟΚ - ΝΔ μεθόδευσαν την απαξίωσή του

Το παλιό πρόβλημα - σκόπιμα άλυτο από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ - της «αλληλοκάλυψης» αρμοδιοτήτων του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων (ΤΑΠΑ) και του Οργανισμού Προβολής Ελληνικού Πολιτισμού (ΟΠΕΠ) και η οικονομική ασφυξία του πρώτου, λόγω των δανείων για τις απαλλοτριώσεις, αναδείχτηκαν σε συνέντευξη Τύπου της προέδρου του Ταμείου, Κατερίνας Ρωμιοπούλου.

To ΤΑΠΑ είναι υπηρεσία του ΥΠΠΟ, αρμόδια για την παραγωγή αντιγράφων αρχαίων αντικειμένων, οδηγών μουσείων και αρχαιολογικών χώρων, τη διαχείριση των πωλητηρίων σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους και τις απαλλοτριώσεις οικοπέδων που έχουν αρχαιότητες. Αντίστοιχα, ο ΟΠΕΠ είναι ανώνυμη εταιρία, φορέας διοργάνωσης της «Πολιτιστικής Ολυμπιάδας» που σύστησε το ΠΑΣΟΚ με παρόμοιο αντικείμενο με του ΤΑΠΑ, πλην των απαλλοτριώσεων.

Η πρόεδρος του ΤΑΠΑ σημείωσε: «Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟ μπορεί να βρει τρόπο να προσδιορίσει το πλαίσιο του ΤΑΠ και του ΟΠΕΠ, ώστε να μην αλληλεπικαλύπτονται οι δύο οργανισμοί. Να ξέρουμε τι παράγει και τι πουλά το ΤΑΠΑ και τι ο ΟΠΕΠ».

Πρόσθεσε, ότι «από προηγούμενες ηγεσίες του ΥΠΠΟ επέβαλαν στο ΤΑΠΑ οικονομικές υποχρεώσεις πέραν των αρμοδιοτήτων και δυνατοτήτων του, όπως οι προγραμματικές συμβάσεις με δήμους ή το 1% των ακαθάριστων εσόδων του υπέρ του Ταμείου Αλληλοβοήθειας των υπαλλήλων του υπουργείου (500.000 ευρώ ετησίως)». Γι' αυτό «πρέπει η σημερινή πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟ να διευκρινίσει τη γραμμή της».

Οι απαλλοτριώσεις οικοπέδων με αρχαιότητες «είναι ζήτημα που ξέφυγε από τις δυνατότητές μας», σημείωσε και υπογράμμισε ότι μόνο η αποπληρωμή των τριών δανείων που πήρε το ΤΑΠΑ για απαλλοτριώσεις, από το 2000 - 2003, θα κοστίζει για την επόμενη δεκαετία στο Ταμείο, 15 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο, εκτός από τις υποχρεώσεις του για τις τρέχουσες απαλλοτριώσεις, οι οποίες το 2005 ήταν ύψους 9 εκατ. ευρώ και καλύφθηκαν. Η ίδια τάχθηκε κατά των δανεισμών.

Κατά τ' άλλα, το 2005 αυξήθηκαν οι επισκέπτες μουσείων και αρχαιολογικών χώρων, έναντι του 2004, με αποτέλεσμα, τα έσοδα του ΤΑΠΑ να παρουσιάζουν αύξηση 20%.

Να σημειωθεί πως την απαξίωση του ΤΑΠΑ προώθησε το ΠΑΣΟΚ, αφ' ενός δίνοντας την παραγωγή αντιγράφων αρχαίων έργων, οδηγών αρχαιολογικών χώρων και μουσείων σε ιδιώτες και αφ' ετέρου με την ίδρυση του ΟΠΕΠ ΑΕ, με τη «λογική» της ιδιωτικοποίησης των άκρως κερδοφόρων τομέων του δημοσίου. Θυμίζουμε, ότι ενώ τα έσοδα του ΤΑΠΑ διοχετεύονται στην προστασία και ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς, τα έσοδα του ΟΠΕΠ καλύπτουν τις λειτουργικές ανάγκες του.

Η ΝΔ συνεχίζει και ενδυναμώνει την ίδια πολιτική. Μόλις τον περασμένο Αύγουστο, το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) αναγκάστηκε να συζητά και την «απελευθέρωση» της πώλησης των αντιγράφων από ιδιώτες.

Ο αστερισμός της τζαζ

Δύο ιστορικά πρόσωπα της τζαζ και του πρώιμου fusion, έρχονται για τρεις μεγάλες συναυλίες (15-17/12) στη σκηνή «Αθηνά» (Λ. Ποσειδώνος 3, Παραλία Ν. Φαλήρου - Μοσχάτου, 210.4813.605). Ο λόγος για τον Buster Williams, τον εκπληκτικό, πολυβραβευμένο κοντραμπασίστα, που έχει παίξει και ηχογραφήσει με πολλούς γίγαντες της μουσικής - Chick Corea, Herbie Hancock, Larry Coryell, Branford Marsalis, Dexter Gordon κ.ά. Μαζί του ο σπουδαίος ντράμερ Lenny White, ο οποίος παρότι αυτοδίδακτος, κατέκτησε την κορυφή πολύ γρήγορα και έχει συνεργαστεί με τους Chick Corea, Miles Davis, Ron Carter, Stanley Clarke, Al Di Meola κλπ. Τους συνοδεύουν οι Steve Wilson (σαξόφωνο) και George Colligan (πιάνο). Το Σάββατο, ο Lenny White θα πραγματοποιήσει σεμινάριο ντραμς.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ