Την άμεση απόσυρση του νομοσχεδίου για τον Κινηματογράφο ζητά η Διασωματειακή Επιτροπή των φορέων του οπτικοακουστικού χώρου, σε ανοιχτή επιστολή της προς τον πρωθυπουργό και υπουργό Πολιτισμού Κ. Καραμανλή.
Η Διασωματειακή Επιτροπή σημειώνει πως το εν λόγω νομοσχέδιο είναι «εκτός ελληνικής πραγματικότητας (...) αντιαναπτυξιακό, γραφειοκρατικό, υψηλοτάτου κόστους (...), με μονομερή κατανομή της επιστροφής του ειδικού φόρου και οικονομικές παροχές που αφορούν τους ξένους μόνο επενδυτές για την προσέλκυσή τους, χωρίς, δυστυχώς, ουσιαστικά κίνητρα για την ανάπτυξη της ελληνικής κινηματογραφίας».
Οι φορείς απορρίπτουν στο σύνολό του το σχέδιο νόμου και ζητούν από την κυβέρνηση «να σχεδιάσουμε από κοινού και εξ αρχής τις αναγκαίες και ουσιαστικές αλλαγές στο ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, άμεσα και χωρίς χρονοβόρες διαδικασίες».
Την ανακοίνωση υπογράφουν τα εξής σωματεία: Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Σύνδεσμος Ελλήνων Παραγωγών, Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών, Πανελλήνια Ενωση Κριτικών Κινηματογράφου, Ενωση Διανομέων Κινηματογραφικών Ταινιών Ελλάδος, Πανελλήνια Ομοσπονδία Αιθουσαρχών Κινηματογράφου, Σωματείο για τη Διάδοση Ταινιών Μικρού Μήκους, Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Προσωπικού Επιχειρήσεων Ραδιοφωνίας Τηλεόρασης, Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος Ακροάματος.
ICON |
Θυμίζουμε, ωστόσο, ότι ανακοίνωση του ΥΠΠΟ τον περασμένο Απρίλη, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο εμπλοκής και «χορηγών» στα αναστηλωτικά έργα της Ακρόπολης. «Είναι γνωστό ότι η στάση του κ. Τατούλη είναι κατ' αρχήν θετική», στις χορηγίες έλεγε η ανακοίνωση, που σε συνδυασμό με τη χτεσινή «ασάφεια» δίνει το δικαίωμα της ερμηνείας για σαφή πολιτικό προσανατολισμό να παραδοθεί και αυτό το τόσο σημαντικό έργο στους ιδιώτες.
Το Γενάρη του 2006, πάντως, η Επιτροπή Συντήρησης Μνημείων Ακροπόλεως θα καταθέσει προς έγκριση στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο σειρά μελετών. Συγκεκριμένα, πρόκειται για δύο μελέτες αναδιάταξης της Β' κιονοστοιχίας και του θριγκού του Παρθενώνα: τη μελέτη στερέωσης της ΝΑ γωνίας του ίδιου του βράχου, και τη μελέτη για το ανατολικό αέτωμα του Ναού της Αθηνάς Νίκης. Στα Προπύλαια έχει σχεδόν ολοκληρωθεί η συντήρηση των δύο ιωνικών κιονοκράνων, τα οποία θα τοποθετηθούν στη θέση τους μέχρι τον ερχόμενο Μάρτη, ενώ στο μεταξύ θα εκτεθούν στο κοινό. Τον επόμενο μήνα θα ξεκινήσει ένα πρωτότυπο ερευνητικό πρόγραμμα με σύγχρονη τεχνολογία για το πάχος και βάθος των μη ορατών ρωγμών. Ενώ για το Αρρηφόριο έχει προχωρήσει η αποχωμάτωση, κατά την οποία προέκυψαν σημαντικά αρχιτεκτονικά μέλη.
Η ΕΣΜΑ προτίθεται να ξεκινήσει επικοινωνιακού τύπου πρόγραμμα (όπως αυτό με τις εκθέσεις, που πιθανόν να μεταφερθούν και στο εξωτερικό) συμπεριλαμβανομένων της δημιουργίας νέας ιστοσελίδας για τα αναστηλωτικά έργα και τη δημιουργία τεσσάρων ντοκιμαντέρ.
Ανοιχτό παραμένει και το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των έργων. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΕΣΜΑ, καθηγητή, Χ. Μπούρα, περίπου 3 χρόνια μετά το 2006 θα έχουν ολοκληρωθεί (σ.σ. καιρού και χρηματοδότησης επιτρεπόντων) τα σωστικά έργα και θα ακολουθήσουν τα έργα ανάδειξης.
Τέλος, για το Νέο Μουσείο Ακρόπολης, ο υφυπουργός είπε ότι το κτιριακό μέρος θα είναι έτοιμο τον ερχόμενο Μάρτη.
Πέθανε χτες και κηδεύεται αύριο ο Τάκης Μπίνης
Ο Τάκης Μπίνης γεννήθηκε το 1923 στη Θεσσαλονίκη. Οι γονείς του ήρθαν από το Αϊβαλί, μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή. Μεγάλωσε στην Τούμπα, έχοντας, όπως έλεγε, «για σπίτι μια παράγκα από τενεκέδες». Μαθητής ακόμη της Ε` Γυμνασίου αρνείται να φορέσει τη στολή της ΕΟΝ και εντάσσεται στη ΜΕΝΤ (Μορφωτική Ενωση Νεολαίας Τούμπας). Αυτό είχε ως συνέπεια να τον οδηγήσουν στην Ασφάλεια και να τον υποβάλουν σε φοβερές δοκιμασίες, ανάμεσα στις οποίες ήταν και το ρετσινόλαδο.
Οταν αποφυλακίστηκε, η μόνη δουλιά που έμαθε από παιδί ήταν να παίζει μπουζούκι. Μετά από πολλές περιπέτειες στα χρόνια της Κατοχής και της Εθνικής Αντίστασης, λόγω των αριστερών του πεποιθήσεων, κατάφερε να ξεκινήσει καριέρα σαν μουσικός το 1945. Τότε αρχίζει να δουλεύει σε μαγαζί, στις Τζιτζιφιές, πλάι σε μεγάλους του ρεμπέτικου και λαϊκού τραγουδιού. Τον Μάρκο, τον Στράτο, τον Μπάτη και τον Παπαϊωάννου. Λίγο αργότερα θα φύγει για την Αμερική, από όπου επέστρεψε το 1981 και έκτοτε δούλεψε, παίζοντας μπουζούκι και μπαγλαμαδάκι και τραγουδώντας, σε πολλά νυχτερινά μαγαζιά. Τα τελευταία χρόνια, ο Τάκης Μπίνης συμμετείχε σε Φεστιβάλ της ΚΝΕ και του «Οδηγητή», στηρίζοντας τη διαφορετική πολιτιστική πρόταση της Οργάνωσης.
Με τη θλιβερή είδηση του θανάτου του, η Αλέκα Παπαρήγα, ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, απέστειλε στους οικείους του συλλυπητήριο τηλεγράφημα. Σε αυτό σημειώνεται: «Δεχτείτε τα ειλικρινή μου συλλυπητήρια για το θάνατο του καταξιωμένου λαϊκού τραγουδιστή Τάκη Μπίνη».
Οπως σημειώνει στον κατάλογο της έκθεσης ο Χάρης Καμπουρίδης «Οι φιγούρες κατά κανόνα είναι μοναχικές, αλλά συντάσσονται σε συνθέσεις άνδρα - γυναίκας ή μιας μοναχικής γυναίκας καθιστής με φόντο. Το υλικό είναι πάντα το σίδερο, αυτό όμως δεν εμποδίζει το θεατή να διαισθανθεί μια ανάμνηση από μάρμαρο, αφού η γραμμή και η κινησιολογία των θεμάτων παραπέμπει στην κλασική γλυπτική. Αισθανόμαστε ότι πρόκειται για γλυπτική καλά μελετημένη, εξασκημένη και δουλεμένη».
«Η Χρ. Δουζένη», σημειώνει ο Δημήτρης Παπαστάμος, «δίνει μια διπλή διάσταση στο έργο της, συνδυάζοντας τη σύγχρονη εκφραστικότητα των χειρονομιών και των κινήσεων με τους μονοκόμματους όγκους, αποκλείοντας εντελώς αφ' ενός τις φόρμες του σουρεαλισμού και της αφαίρεσης και αφ' ετέρου το τυποποιημένο, χωρίς πνεύμα, επιφανειακό λειαντικό "φινίρισμα" του γλυπτού».
Την ψηφιοποίηση και προβολή, μέσω διαδικτύου, αρχαιολογικού υλικού από τις ανασκαφές στο Δισπηλιό Καστοριάς ενέκρινε προχτές το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο.
Το αίτημα προήλθε από τον ανασκαφέα του σημαντικότατου αυτού προϊστορικού παραλίμνιου οικισμού, ομότιμο καθηγητή του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, και βουλευτή του ΚΚΕ, Γιώργο Χουρμουζιάδη. Το αίτημα αφορά στην ψηφιακή αναπαράσταση 500 αντικειμένων κεραμικής, 200 από τα οποία θα αποδοθούν τρισδιάστατα. Υπεύθυνος φορέας της ψηφιοποίησης είναι το Ερευνητικό Ακαδημαϊκό Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών της Πάτρας, από την ιστοσελίδα του οποίου θα παρουσιαστεί και μέρος των αντικειμένων.
Μέχρι αύριο θα λειτουργεί η ομαδική έκθεση τέχνης ατόμων με ψυχικές διαταραχές, που παρουσιάζεται στην αίθουσα εκδηλώσεων του Μουσείου Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αθηνών (Θόλου 5, Πλάκα). Περιλαμβάνει έργα των ασθενών που παρακολουθούν το πρόγραμμα της Ειδικής Μονάδας Αποκατάστασης και Επαγγελματικής Επανένταξης του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Ψυχικής Υγιεινής.