ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 7 Φλεβάρη 2006
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΚΑΛΕΣΜΑ ΤΗΣ ΕΣΑΚ - ΔΕΕ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ
Οργάνωση του αγώνα με τις ταξικές δυνάμεις

Eurokinissi

Με συσπείρωση στο ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, επιτροπές αγώνα, Γενικές Συνελεύσεις και συγκεντρώσεις, μέσα κι έξω από τις ΕΛΜΕ και τους Συλλόγους, καλεί η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ τους εκπαιδευτικούς να πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους και να παρακάμψουν τις συμβιβασμένες πλειοψηφίες στον κλάδο των εκπαιδευτικών οργανώνοντας τον αγώνα τους «από τα κάτω».

Με ανακοίνωσή της η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ αναφέρεται στο πρόγραμμα «δράσης» - απραξίας που καταλήγουν οι συμβιβασμένες πλειοψηφίες των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών - με όποια σύνθεση κι αν εμφανίζονται κάθε φορά σε ΟΛΜΕ και ΔΟΕ - τονίζοντας ότι η δράση των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών αναλώνεται σε «αποφάσεις για εκδηλώσεις κι εκδρομές, υποβαθμίζοντας συνειδητά τη σημασία των μέτρων και των αναδιαρθρώσεων, διεκδικώντας πρόσκαιρα επιδόματα εξαγοράς της υποταγής».

Κι αυτό την ίδια στιγμή που οι «αναδιαρθρώσεις που προωθούνται από ΕΕ - μεγάλο κεφάλαιο και τις εντολοδόχους κυβερνήσεις τους, με τη συνενοχή του ΣΥΝ, επιταχύνονται και μια αντεργατική και αντιλαϊκή θύελλα απειλεί να σαρώσει τα πάντα». Αναφέρει χαρακτηριστικά: Η μονιμότητα καταργείται και συνταγματικά, το ασφαλιστικό ανοίγει ξανά και νέες σαρωτικές ανατροπές προετοιμάζονται, το Σύνταγμα αναθεωρείται για να γίνει ακόμη πιο αντιδραστικό, ο νέος Κώδικας για την Τοπική Αυτοδιοίκηση προβλέπει πως τα σχολεία περνούν στην ευθύνη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, η μόρφωση υποβαθμίζεται συνεχώς, οι επιχειρήσεις έχουν φορέσει το καπέλο του χορηγού και εισβάλλουν πολύμορφα στα σχολεία για να διαφημιστούν, η ακρίβεια καλπάζει, οι ιδιωτικοποιήσεις προχωρούν.

Και μπροστά σε όλα αυτά, οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες «αρνούνται το συντονισμό με όλους αυτούς που βρίσκονται στο στόχαστρο της επίθεσης του κεφαλαίου και ιδιαίτερα με το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα, το ΠΑΜΕ. Δεν έχουν ούτε τη δύναμη, ούτε τη θέληση να οργανώσουν αποφασιστικούς αγώνες και καλλιεργούν αυταπάτες περί κατακτήσεων χωρίς αντιπαράθεση».

Ετσι, η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ τονίζει ότι: «Το βάρος της οργάνωσης του αγώνα πέφτει αντικειμενικά και ολοκληρωτικά στις πλάτες των ταξικών δυνάμεων» και καλεί τους εκπαιδευτικούς να γυρίσουν την πλάτη στους συμβιβασμένους, «συσπειρωθείτε στο ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών. Πάρτε την υπόθεση στα δικά σας χέρια», καταλήγει καλώντας τους εκπαιδευτικούς να οργανώσουν πολύμορφα τον αγώνα από τα κάτω, στη βάση του διεκδικητικού πλαισίου των ταξικών δυνάμεων για παιδεία που να υπηρετεί τις σύγχρονες διευρυμένες λαϊκές ανάγκες.


ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Καταδικασμένοι σε καθεστώς ομηρίας!

Αποκλεισμένοι από τη συμμετοχή τους στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για την πρόσληψη εκπαιδευτικών και με μύρια άλλα προβλήματα εξακολουθούν να είναι οι απόφοιτοι του Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Ανησυχούν, δε, έντονα για το εργασιακό μέλλον τους, χαρακτηρίζοντάς το αβέβαιο, καθώς η πολιτική των κυβερνήσεων της ΝΔ, όπως και η προηγούμενη του ΠΑΣΟΚ, τους καταδικάζει σε καθεστώς ομηρίας, υποβαθμίζοντας ταυτόχρονα το επίπεδο μόρφωσης των παιδιών με ειδικές ανάγκες, για το οποίο κατά τα άλλα «κόπτονται» οι κυβερνώντες. Αν και οι κενές οργανικές θέσεις στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής είναι πολυάριθμες και οι ανάγκες τεράστιες και κατεπείγουσες, κανείς από τους πτυχιούχους του τμήματος - οι πρώτοι αποφοίτησαν το 2002, συνολικά φτάνουν τους 320 και κάθε χρόνο θα προστίθενται, επιπλέον, 80 πτυχιούχοι - δεν έχει πλήρη και σταθερή απασχόληση. Μπορούν να εργαστούν μόνο ως αναπληρωτές στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Το Τμήμα, που είναι το μοναδικό σε όλη τη χώρα, άρχισε να λειτουργεί το Σεπτέμβρη του 1998, με αποστολή την κατάρτιση Ειδικών Παιδαγωγών για την Προσχολική και Πρωτοβάθμια Σχολική Εκπαίδευση. Στο πλαίσιο του προγράμματος σπουδών του Τμήματος δίνεται στους φοιτητές η δυνατότητα εκπαίδευσης για την αντιμετώπιση προβλημάτων στους μαθητές με νοητική υστέρηση, προβλήματα ακοής και όρασης, αυτισμό και μαθησιακές δυσκολίες. Παράλληλα, με την κατάρτισή τους ως Ειδικοί Παιδαγωγοί οι απόφοιτοι του Τμήματος διαθέτουν την απαιτούμενη εκπαίδευση για να διδάξουν και στο χώρο της Γενικής Αγωγής, απ' όπου αποκλείονται, επίσης.

Οι Σύλλογοι των πτυχιούχων και των φοιτητών του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής καταγγέλλουν ως υπεύθυνους για το καθεστώς εργασιακής ομηρίας τους, τις κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ που δεν έχουν μεριμνήσει για την απορρόφηση και ένταξή τους στο υπάρχον Εκπαιδευτικό Σύστημα ως εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής και πως δεν έχουν προβεί σε καμιά ενέργεια όσον αφορά στους διαγωνισμούς που προκηρύσσονται μέσω ΑΣΕΠ, για την πρόσληψή τους. Σχολιάζοντας, επίσης, το γεγονός ότι δίνεται δικαίωμα υποβολής αίτησης σε εκπαιδευτικούς γενικής παιδείας με Τίτλο Επιμόρφωσης 300 ωρών, επισημαίνουν πως πρόκειται για πρόχειρες λύσεις σ' ένα θέμα τόσο ευαίσθητο.

Προτάσεις, βεβαίως, για την επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι απόφοιτοι του τμήματος και γενικότερα οι Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής, τις οποίες αρνούνται πεισματικά να υλοποιήσουν οι κυβερνώντες, υπάρχουν. Ορισμένες απ' αυτές είναι:

  • Να δημιουργηθεί κλάδος Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης Ειδικών Παιδαγωγών στον οποίο ν' ανήκουν οι έχοντες βασικό πτυχίο Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής ή μεταπτυχιακό τίτλο Ειδικής Αγωγής. Να ενταχθούν στον κλάδο πτυχιούχοι με σπουδές στην ειδική αγωγή και όχι με πιστοποιητικά επιμόρφωσης ή απλή παρακολούθηση ελάχιστων μαθημάτων.
  • Να δημιουργηθούν οι απαιτούμενες σε αριθμό Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής σε κάθε νομό.
  • Να τοποθετηθεί σύμφωνα με το νόμο 2817/2000 στη θέση του Προέδρου της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής, μέλος ΔΕΠ του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
  • Οι όποιες διατάξεις που θα θεσμοθετηθούν, να μην εξυπηρετούν συντεχνιακά συμφέροντα, όπως «βολέματα» σε θέσεις, αλλά την ίδια την Ειδική Αγωγή.
  • Να θεσμοθετηθεί το Πανεπιστημιακό Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, ως φορέας μετεκπαίδευσης για τους εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
  • Να θεσμοθετηθεί η δυνατότητα συμμετοχής των αποφοίτων του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
  • Προκήρυξη διαγωνισμού μέσω ΑΣΕΠ για κάλυψη των θέσεων Ειδικών Παιδαγωγών.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΙ
Ανάγκη συντονισμένων, δυναμικών κινητοποιήσεων

Σε πενθήμερη προειδοποιητική απεργία του Διδακτικού και Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΔΕΠ) των Πανεπιστημίων, στις 20 - 24 Μάρτη, κατέληξε η Διοικούσα Επιτροπή (ΔΕ) της Ομοσπονδίας των πανεπιστημιακών. Με μια απόφαση, που προήλθε από τις ψήφους βασικά της Συσπείρωσης (ΣΥΝ) - και σε επίπεδο επιχειρηματολογίας και του ΠΑΣΟΚ - προχωρούν στην πραγματικότητα σε αποχή από το διδακτικό έργο και προεξοφλούν τη μεταπήδηση σε απεργία διαρκείας μετά το Πάσχα. Πρόκειται για μια πρόταση πολιτικά απονευρωμένη, που δεν προβλέπει ενδιάμεσες συνεδριάσεις για αποτίμηση των εξελίξεων, με μορφές πάλης που ούτε τον ίδιο τον κλάδο δε συσπειρώνουν, ενώ γυρίζουν την πλάτη στον συντονισμένο αγώνα όλων των εμπλεκομένων στην εκπαίδευση.

Μπροστά στη χιονοστιβάδα των εξελίξεων, τους νόμους που έχουν ήδη ψηφιστεί για την ανώτατη εκπαίδευση, την αναθεώρηση του άρθρου 16 και το νέο νόμο - πλαίσιο για τα πανεπιστήμια, η Δημοκρατική Πανεπιστημονική Κίνηση (ΔΗΠΑΚ), καλεί σε κινητοποιήσεις των πανεπιστημιακών για Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση Δημόσια και Δωρεάν, κινητοποιήσεις που θα συσπειρώνουν όλους τους φορείς που υπάρχουν στο Πανεπιστήμιο (φοιτητές, εκπαιδευτικούς, ερευνητές, διοικητικό προσωπικό) και θα ευνοούν τις συνθήκες συνεργασίας με το εργατικό κίνημα. Αντιπροτείνει, λοιπόν, στις συνεδριάσεις των συλλόγων του ΔΕΠ που θα πραγματοποιηθούν με εισήγηση την παραπάνω απόφαση της ΔΕ, την πραγματοποίηση 48ωρης απεργίας στις 9 - 10 Μάρτη και πανελλαδικού πανεκπαιδευτικού συλλαλητηρίου σε όλες τις πόλεις. Με πλαίσιο πάλης που αντιπαλεύει την πολιτική ΕΕ - κυβέρνησης - ΠΑΣΟΚ, προτείνει δυναμικές αγωνιστικές κινητοποιήσεις καθ' όλη τη διάρκεια του εξαμήνου, που θα βγάζουν τον κόσμο έξω από το Πανεπιστήμιο και θα τον ενεργοποιούν για να παλέψει.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ