ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 10 Φλεβάρη 2006
Σελ. /40
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΥΠΠΟ
Ωράριο υπέρ ... «επενδύσεων»!

«Ευέλικτους» και με το ωράριο θέλει τους εργαζόμενους η ηγεσία του ΥΠΠΟ, στο πλαίσιο των επικίνδυνων σχεδιασμών για μεγαλύτερη εμπορευματοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς!

Στις 8/2 πραγματοποιήθηκε σχετική σύσκεψη στο γραφείο του υφυπουργού Πολιτισμού, Π. Τατούλη, με συμμετοχή των Λ. Κολώνα (γενικού διευθυντή Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς), Μ. Πάντου (διευθύντριας Μουσείων, Εκθέσεων και Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων), Ισ. Κακούρη (διευθυντή Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Αρχαιοτήτων) και Αικ. Κυπαρίσση - Αποστολίκα (διευθύντριας Προϊστορικών-Κλασικών Αρχαιοτήτων), αλλά χωρίς εκπροσώπους των εργαζομένων.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΥΠΠΟ, συζητήθηκε το ωράριο λειτουργίας των αρχαιολογικών χώρων και μουσείων «κατά την περίοδο του Πάσχα και τη θερινή περίοδο του 2006». Ο υφυπουργός «έθεσε θέματα που αφορούν στην καλύτερη αξιοποίηση και στον προσεκτικό σχεδιασμό της λειτουργίας των αρχαιολογικών μουσείων και χώρων, τόσο κατά τη θερινή περίοδο όσο και κατά τη διάρκεια όλου του έτους, αξιολογώντας πάντα τα στατιστικά στοιχεία επισκεψιμότητας χώρων και μουσείων της περσινής χρονιάς».

Συγκεκριμένα, ζήτησε από τις υπηρεσίες του ΥΠΠΟ, με τη συνεργασία του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων και του Οργανισμού Προβολής Ελληνικού Πολιτισμού (Ανώνυμη Εταιρία του ΥΠΠΟ, που λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια) «να επεξεργαστούν διεξοδικά το ωράριο λειτουργίας, προκειμένου αυτό να ανταποκρίνεται στην επισκεψιμότητα των χώρων κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου».

Δηλαδή, το ωράριο των εργαζομένων του ΥΠΠΟ θα ...«υπολογίζεται» ανάλογα με την επισκεψιμότητα κάθε αρχαιολογικού χώρου! Αυτό, όμως, δε γίνεται τυχαία. Στη σύσκεψη «έγινε αναφορά στην αναγκαιότητα οικονομοτεχνικής μελέτης, η οποία θα συμβάλει ουσιαστικά στη σωστή λειτουργία των αρχαιολογικών χώρων και μουσείων και θα θέσει τα θεμέλια για περαιτέρω επενδύσεις»!

Δηλαδή, ως άλλος «μάνατζερ», το ΥΠΠΟ προετοιμάζει τις υποδομές του, αλώνοντας κεκτημένα, ώστε στο πλαίσιο των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων να ...«προσελκυστούν επενδύσεις»!

Ο υφυπουργός ζήτησε από τις αρμόδιες υπηρεσίες να υποβάλουν τις «προτάσεις» τους, αν και «συζητήθηκε η δυνατότητα σχεδιασμού φυλλαδίου, που θα περιλαμβάνει το ωράριο λειτουργίας των αρχαιολογικών χώρων και μουσείων κατά τη διάρκεια του έτους και θα διανέμεται στους τουριστικούς πράκτορες»! Δηλαδή, η απόφαση έχει ήδη παρθεί...

ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΟΙ ΥΠΠΟ
Τα «λάθη» γεννούν υποψίες...

Από αγωνιστική κινητοποίηση των συμβασιούχων έξω από το ΥΠΠΟ

Eurokinissi

Από αγωνιστική κινητοποίηση των συμβασιούχων έξω από το ΥΠΠΟ
Σε αναβρασμό βρίσκονται πάλι - αν ησύχασαν ποτέ... - οι συμβασιούχοι του ΥΠΠΟ, αφού η «πρεμούρα» της πολιτικής ηγεσίας του να επιδείξει «έργο», αλλά και η διαχρονική «ανάγκη» του δικομματισμού να μη σταματήσει η πολιτική «ομηρία» των εργαζομένων, δημιουργεί κωμικοτραγικά προβλήματα με το «περίφημο» ΠΔ - «Παυλόπουλου».

Συγκεκριμένα, στην πρώτη Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 71/Β`/25.1.2006) για τη σύσταση των οργανικών θέσεων αορίστου χρόνου στο ΥΠΠΟ, που θα καλυφθούν από τους συμβασιούχους που εμπίπτουν στο ΠΔ, υπάρχουν 1.467 οργανικές θέσεις. Ομως, σύμφωνα με τις αποφάσεις του ΑΣΕΠ, έπρεπε να περιλαμβάνονται 1.575 συμβασιούχοι. «Περισσεύουν», δηλαδή, 108 εργαζόμενοι! Οι οποίοι, αυτή τη στιγμή ίσως να είναι περισσότεροι, αφού προκύπτουν και άλλοι ...«περισσευούμενοι», όπως π.χ. στο Βυζαντινό Μουσείο. Οι συμβασιούχοι αναρωτιούνται «μήπως υπήρχαν κάποιες κενές οργανικές θέσεις αορίστου χρόνου και έτσι δε χρειαζόταν να συσταθούν, ή μήπως πρόκειται για ένα ακόμη "λαθάκι" από αυτά που γίνονται συχνά τελευταία και κάποιες θέσεις "ξεχάστηκε" να συσταθούν»;

«Λάθος»(;) προέκυψε και με τη μισθοδοσία των «μελλοντικών» αορίστου χρόνου εργαζομένων. Στο παραπάνω ΦΕΚ ορίζεται ότι απαιτούνται σχετικά κονδύλια ύψους 30,2 εκατ. ευρώ ετησίως, που όμως «κατά το τρέχον οικονομικό έτος» περιορίζονται στα 5,1 εκατ. ευρώ! Δηλαδή, για το 2006, οι προϋπολογισθέντες μισθοί «εξασφαλίζουν» μόλις δύο μηνιάτικα!

Σα να μην έφταναν τα παραπάνω, οι συμβασιούχοι ανησυχούν και για το πού θα τοποθετηθούν, αφού όχι μόνον η πολιτική ηγεσία δεν ξεκαθαρίζει το θέμα, αλλά, σύμφωνα με πληροφορίες, γίνεται «χοντρή» σπέκουλα από διαφόρους, οι οποίοι σπέρνουν «φήμες» περί «επιλεκτικών» μετακινήσεων.

Πάντως, έχουν μαζευτεί πολλά «λάθη» και ευλόγως αρχίζουν οι υποψίες. Το ΥΠΠΟ οφείλει να πάρει θέση.

Νέο «πολιτιστικό» ... ταμείο

Την ώρα που και η σημερινή κυβέρνηση αφήνει την Εθνική Λυρική Σκηνή άστεγη, καταντώντας τη να «κυνηγά» να ξεχρεώσει νοίκια για τη χρήση ακατάλληλων, γι' αυτήν, χώρων, το κεφάλαιο δημιουργεί με ταχύτατους ρυθμούς πολιτιστικές υποδομές αξιώσεων, που θα υπηρετούν τις δικές του «πολιτιστικές ανησυχίες» και το κέρδος του, είτε σε δημόσια περιουσία (βλ. Μέγαρο Μουσικής στο Πάρκο Ελευθερίας) είτε σε χαρακτηρισμένα αρχιτεκτονικά μνημεία.

Στη δεύτερη περίπτωση ανήκει η γνωμοδότηση (6/2) του Κεντρικού Συμβουλίου Νεοτέρων Μνημείων, με την οποία εγκρίθηκε η μελέτη μετατροπής του κινηματοθεάτρου «Παλλάς» σε συνεδριακό κέντρο και χώρο για όπερα. Το «Παλλάς», όπως και το θέατρο «Αλίκη» (με την ίδια μελέτη μετατρέπεται σε συνεδριακό κέντρο) βρίσκονται στο Μέγαρο του Μετοχικού Ταμείου Στρατού, στο οικοδομικό τετράγωνο των οδών Πανεπιστημίου, Βουκουρεστίου, Σταδίου και Αμερικής. Ηδη, το - κατά τ' άλλα - «διατηρητέο» αυτό Μέγαρο «φιλοξενεί» μεγάλο εμπορικό πολυκατάστημα, γεγονός που επαναφέρει στο προσκήνιο και την καταστροφική χρήση που επιφυλάσσει το κεφάλαιο στην αρχιτεκτονική κληρονομιά.

Από το 2000, όταν «εισέβαλε» στο κτίριο η κοινοπραξία «Picar» (Τράπεζας Πειραιώς και «Καρούζος ΑΕ») μέχρι σήμερα, εξώθηκαν τα άλλα θέατρα που συστεγάζονταν εκεί («Μελίνα», «Αυλωνίτη», «Πειραματικό της Τέχνης»), καθώς και τα ιστορικά καφενεία «Zonar's» και «Brazilian». Τότε η κοινοπραξία «καθησύχαζε» ότι «με βάση το σχεδιασμό ανακαίνισης και ανάπλασης των χώρων αυτών (...) οι εν λόγω χώροι θα αποτελέσουν ξανά πόλο έλξης θεατρικών, μουσικών και λοιπών πολιτιστικών εκδηλώσεων».

Φαίνεται, όμως, πως το λυρικό θέατρο «πουλάει» περισσότερο, όπως επιβεβαιώνει και η επέκταση του Μεγάρου Μουσικής και οι «επενδυτές» προσβλέπουν σε γρήγορη κερδοφορία λόγω του ...συνήθους «πελάτη»: Της Λυρικής Σκηνής.

Φτιάχνεται, λοιπόν, ακόμη ένα «λουσάτο» ...ταμείο, που θα απευθύνεται στους «κατέχοντες» και στις «αξίες» τους. Η δε κυβέρνηση - όπως κάθε πολιτικός υπάλληλος της άρχουσας τάξης - θα «μηρυκάζει» τα περί «μη κρατικοδίαιτου πολιτισμού»...


Γ. Τ.

ΚΚΕ
Σύσκεψη για τον κινηματογράφο

Σύσκεψη, με θέμα «Το σχέδιο νόμου για τον κινηματογράφο - ποια κινηματογραφική πολιτική έχει ανάγκη ο ελληνικός λαός σήμερα», διοργανώνει το Πολιτιστικό Τμήμα της ΚΕ του ΚΚΕ, τη Δευτέρα (13/2), στις 6 μ.μ., στο εκλογικό κέντρο του Κόμματος, Θεμιστοκλέους 2 και Πανεπιστημίου, Ομόνοια.

Στη σύσκεψη έχουν προσκληθεί να συμμετάσχουν και να καταθέσουν τους προβληματισμούς τους πλήθος φορέων.

Πέρασε χρόνος...

Ενας χρόνος συμπληρώνεται από τον πρόωρο, άδικο χαμό της συναδέλφου Ντίνας Βασιλάκου. Η απουσία της πικρή για όσους τη γνώρισαν και συνεργάστηκαν μαζί της στα χρόνια που είχε αναλάβει το Γραφείο Τύπου της ΕΛΣ. Θα θυμόμαστε το χιούμορ, την αξιοπρέπεια και το απαράμιλλο θάρρος, με τα οποία αντιμετώπιζε τα δεινά της αρρώστιας... Την Κυριακή (12/2), στις 10.30 π.μ., στο ναό Ταξιαρχών (ΙΚΑ) Περιστερίου, θα τελεστεί το ετήσιο μνημόσυνό της.

Συμφωνικά ηχοχρώματα

Εργα Μπετόβεν, Μπραμς και Γιάννη Α. Παπαϊωάννου θα παρουσιάσει η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών στη συναυλία που θα δώσει σήμερα (8.30μμ), στο Μέγαρο Μουσικής, με σολίστ τον πολυβραβευμένο πιανίστα και συνθέτη Γιώργο - Εμμανουήλ Λαζαρίδη. Με διεύθυνση του Νίκου Χριστοδούλου, θα ερμηνεύσει τη σουίτα για ορχήστρα «Κουρσάρικοι Χοροί» του Γ. Α. Παπαϊωάννου, που γράφτηκε το 1952 (πρόκειται για την ενορχήστρωση της ιδιαίτερα δημοφιλούς ομώνυμης σουίτας για πιάνο που έγραψε ο συνθέτης δυο χρόνια νωρίτερα). Το έργο πρωτοπαρουσιάστηκε στις 5/3/1953, με αρχιμουσικό το συνθέτη Αντίοχο Ευαγγελάτο, και στις 6/5/1954, με την Ορχήστρα του Ραδιοφωνικού Σταθμού Αθηνών, με διεύθυνση του μαέστρου Σαμουέλ Μπο-Μποβί, ιστορική φυσιογνωμία της ελληνικής εθνομουσικολογίας. Θα ακολουθήσουν το Κοντσέρτο αρ. 5 για πιάνο και ορχήστρα σε μι ύφ. μείζονα, έργο 73, το επονομαζόμενο «Αυτοκρατορικό», του Μπετόβεν, και η «Πρώτη συμφωνία σε ντο ελάσσονα, έργο 68» του Γιοχάννες Μπραμς.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ