ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 17 Φλεβάρη 2006
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ
Εβαλαν «μπρος» τη διάλυσή της

Η κυβέρνηση με τη συναίνεση της πλειοψηφίας της ΟΣΥΠΑ (ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ) κατέθεσε τροπολογία στη Βουλή με την οποία προχωρά στην κατάργηση της ενιαίας και δημόσιας ΥΠΑ

Στην κατάργηση της ενιαίας και δημόσιας Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), όπως ορίζουν οδηγίες των Βρυξελλών, προχωρά η κυβέρνηση, με τροπολογία που κατέθεσε στη Βουλή.

Η προς ψήφιση τροπολογία προβλέπει την ίδρυση «Εθνικής Εποπτικής Αρχής», ανεξάρτητης από τους φορείς παροχής υπηρεσιών αεροναυτιλίας. Ο ρόλος της θα είναι ρυθμιστικός - εποπτικός για την εναέρια κυκλοφορία και σύμφωνος με όσα διαλαμβάνουν κοινοτικές οδηγίες για τον «Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό» (ΕΕΟ) και την οργάνωση του τομέα παροχής υπηρεσιών αεροναυτιλίας, «βάσει των νόμων της αγοράς» (κανονισμός ΕΚ 550/2004). Αυτό σημαίνει ότι η διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας, που αφορά και τα έσοδα από τα τέλη υπερπτήσης, θα αποτελεί αυτόνομο φορέα, η διαχείριση του οποίου εν καιρώ θα εκχωρηθεί σε ανώνυμη εταιρία, ώστε να αποφέρει κέρδη για τους κερδοσκόπους. Πρόσφατο παράδειγμα είναι η γερμανική DFS, που ξεκίνησε (όπως και όλοι οι πάροχοι αεροναυτιλίας στην ΕΕ) ως δημόσιος φορέας και η γερμανική κυβέρνηση πούλησε το 75%. Σειρά τώρα έχει και ο γαλλικός πάροχος DSNA.

Επισημαίνεται ότι η τροπολογία κατατέθηκε με τη συναίνεση της πλειοψηφίας της ΟΣΥΠΑ (ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ), παρά και ενάντια στις ομόφωνες αποφάσεις όλων των συνεδρίων της Ομοσπονδίας!

Οι θιασώτες της πολιτικής κυβέρνησης - Βρυξελλών ισχυρίζονται ότι η προωθούμενη ρύθμιση δεν επιφέρει ιδιωτικοποίηση, αφού η ΕΕ δεν επιβάλει παραχώρηση του τομέα παροχής υπηρεσιών σε ιδιώτες. Πρόκειται φυσικά για ψευδή ισχυρισμό, καθώς ο κανονισμός 549/2004 ορίζει με σαφήνεια, λειτουργία «βάσει των όρων της αγοράς».

Η προώθηση της πολιτικής του «Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού», σημαίνει: Απώλεια της εθνικής κυριαρχίας, ιδιωτικοποίηση της διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας και άλλων προσοδοφόρων τομέων της ΥΠΑ, αλλαγή εργασιακών σχέσεων και μείωση θέσεων εργασίας, αρνητικές επιπτώσεις στην ασφάλεια των πτήσεων, αλλά και στη λαϊκή οικογένεια σε ό,τι αφορά το δικαίωμά της να είναι χρήστης των αερομεταφορών.

Η Ενωτική Συνδικαλιστική Κίνηση ΥΠΑ (ΕΣΚ) είναι αντίθετη στη δημιουργία του ΕΕΟ, θεωρώντας ότι ο εθνικός εναέριος χώρος (FIR) δεν πρέπει να καταστεί μέρος του ιμπεριαλιστικού εναέριου χώρου της ΕΕ, αλλά να παραμείνει στην αποκλειστική κυριότητα του ελληνικού κράτους για διασφάλιση της εθνικής κυριαρχίας και ανεξαρτησίας, όπως και της αποτελεσματικής ασφάλειας πτήσεων. Η ΕΣΚ τάσσεται υπέρ της ενιαίας και δημόσιας ΥΠΑ, ενταγμένης σε ένα δημόσιο φορέα αερομεταφορών, με αναβαθμισμένες, ασφαλείς και φτηνές υπηρεσίες για την εξυπηρέτηση των λαϊκών αναγκών, κάτω από λαϊκό κοινωνικό έλεγχο.

Η ΕΣΚ καλεί τους εργαζόμενους σε συσπείρωση με τις δυνάμεις του ταξικού συνδικαλιστικού κινήματος, να εκφράσουν έμπρακτα την αντίθεσή τους σε ό,τι συμβαίνει στην ΥΠΑ, αλλά και γενικότερα. Στο πλαίσιο αυτό, τους καλεί να πάρουν μέρος στο συλλαλητήριο του ΠΑΜΕ στις 21 Φλεβάρη και στην πορεία που θα επακολουθήσει στα γραφεία της ΕΕ ενάντια στην πολιτική της και στην οδηγία «Μπολκεστάιν».

ΣΕΡΡΕΣ
Δυστύχημα με τραγικό απολογισμό

Δύο νεκροί και 18 τραυματίες από σύγκρουση τρένου με αγροτικό όχημα που είχε ακινητοποιηθεί στις σιδηροδρομικές γραμμές

Ο απεγκλωβισμός των επιβατών του τρένου δεν ήταν εύκολος, καθώς τα βαγόνια που εκτροχιάστηκαν, βούλιαξαν στα μαλακά χώματα των καλλιεργήσιμων εκτάσεων

Eurokinissi

Ο απεγκλωβισμός των επιβατών του τρένου δεν ήταν εύκολος, καθώς τα βαγόνια που εκτροχιάστηκαν, βούλιαξαν στα μαλακά χώματα των καλλιεργήσιμων εκτάσεων
Δύο νεκροί και 18 τραυματίες, ένας εκ των οποίων σοβαρά, είναι ο τραγικός απολογισμός του σιδηροδρομικού δυστυχήματος που έγινε χτες το μεσημέρι στις Σέρρες. Το ατύχημα συνέβη στις 2 και 7 λεπτά το μεσημέρι, 500 μέτρα από το χωριό Χρυσό, μεταξύ των σιδηροδρομικών σταθμών Σερρών - Λευκοθέας, όταν η διερχόμενη αμαξοστοιχία Ιντερσίτι (ICity 70) του ΟΣΕ, που εκτελούσε το δρομολόγιο «Πειραιάς - Αλεξανδρούπολη», συγκρούστηκε με αγροτικό αυτοκίνητο που είχε ακινητοποιηθεί στις γραμμές του τρένου. Από τη σύγκρουση εκτροχιάστηκαν τέσσερα βαγόνια της αμαξοστοιχίας.

Νεκροί είναι ο 42χρονος πλανόδιος ψαράς που οδηγούσε το αυτοκίνητο και μία 23χρονη επιβάτισσα του τρένου. Ενας επιβάτης νοσηλεύεται βαριά τραυματισμένος, ενώ οι υπόλοιποι, μεταξύ των οποίων και οι δύο μηχανοδηγοί της αμαξοστοιχίας, είναι ελαφρύτερα τραυματισμένοι. Ολοι τους νοσηλεύονται στο Νοσοκομείο Σερρών. Ο απεγκλωβισμός των επιβατών του τρένου δεν ήταν εύκολος, καθώς τα βαγόνια που εκτροχιάστηκαν, βούλιαξαν στα μαλακά χώματα των καλλιεργήσιμων εκτάσεων. Οι τραυματίες μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο με μικρή καθυστέρηση.

Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου του ΟΣΕ, το τρένο που μετέφερε 101 επιβάτες συγκρούστηκε με αγροτικό αυτοκίνητο, το οποίο «προσπάθησε να διασχίσει τις σιδηροδρομικές γραμμές παράνομα εκτός Ισόπεδης Διάβασης». Σύμφωνα με τη σύζυγο του οδηγού του αγροτικού αυτοκινήτου, αυτή κι ο σύζυγός της είχαν χαθεί μέσα στα χωράφια. Προσπάθησαν διερχόμενοι από τα χωράφια να περάσουν από τη σιδηροδρομική γραμμή, όμως οι ρόδες του αυτοκινήτου κόλλησαν στις ράγες από τη λάσπη. Ο σύζυγός της επέμενε να ξεκολλήσει το αυτοκίνητο, ενώ ερχόταν το τρένο. Εκείνη πετάχτηκε έξω από το αυτοκίνητο κι είδε μπροστά στα μάτια της τη σύγκρουση και τον εκτροχιασμό.

Κάτοικοι της περιοχής σημειώνουν ότι η διέλευση από τη σιδηροδρομική γραμμή είναι συνηθισμένη και απαραίτητη για την ευκολότερη μετακίνηση του αγροτικού πληθυσμού. Επισημαίνουν ότι λίγο πιο πέρα από το σημείο του δυστυχήματος υπάρχει επικίνδυνη αφύλακτη διάβαση από όπου διέρχεται κάθετα αγροτικός δρόμος, ενώ οι φυλασσόμενες διαβάσεις στη γύρω περιοχή παρουσιάζουν κατά καιρούς προβλήματα στη λειτουργία τους. Γι' αυτό και πάγιο αίτημα των κατοίκων της περιοχής είναι η δημιουργία ασφαλών, φυλασσόμενων διαβάσεων.

Για το ατύχημα κινητοποιήθηκαν ο υπηρεσιακός μηχανισμός του ΟΣΕ, της Πυροσβεστικής, οι δυνάμεις της Αστυνομίας και του Στρατού που βοήθησαν στον απεγκλωβισμό των επιβατών, αλλά και το ΕΚΑΒ. Σημειώνεται ότι τα δρομολόγια του ΟΣΕ στη διαδρομή μεταξύ των Σιδηροδρομικών Σταθμών Σερρών - Δράμας και αντίστροφα εκτελούνταν με μεταβιβάσεις των επιβατών σε λεωφορεία, μέχρι την αποκατάσταση της κυκλοφορίας.

ΔΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ «ΣΑΜΙΝΑ»
Ολοκληρώθηκαν οι αγορεύσεις

Στις 27 Φλεβάρη αναμένεται να ανακοινωθεί η απόφαση του δικαστηρίου

Ολοκληρώθηκε χτες ο κύκλος των αγορεύσεων των δικηγόρων της υπεράσπισης στη δίκη για το ναυάγιο του ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ, που βούλιαξε στις 26 Σεπτέμβρη 2000 στη θάλασσα της Πάρου, με 81 νεκρούς. Με το τέλος των αγορεύσεων ολοκληρώθηκε και η δίκη, ενώ η απόφαση του δικαστηρίου αναμένεται για τη Δευτέρα 27 Φλεβάρη.

Οι αγορεύσεις αυτές, των συνηγόρων του προέδρου της πλοιοκτήτριας εταιρίας HSW (τότε MFD) Κ. Κληρονόμου και του Ν. Βικάτου, ήταν εξίσου προκλητικές με τις προηγούμενες, αφού μίλησαν για την «καλή» κατάσταση, τόσο του πλοίου όσο και των σωστικών μέσων. Ειδικότερα, ο δικηγόρος του Κ. Κληρονόμου, Δ. Κωνσταντινίδης, θεώρησε εξ ολοκλήρου υπεύθυνο για την πρόσκρουση και το ναυάγιο τον υποπλοίαρχο Αν. Ψυχογιό, καθώς όπως είπε είχε υπερβολική αυτοπεποίθηση, ενώ το γεγονός ότι τα σωστικά ήταν για τα σκουπίδια, το θεώρησε ...αμελητέο.

Στα ίδια πλαίσια κινήθηκε και η αγόρευση του καθηγητή του Πανεπιστημίου Ν. Ανδρουλάκη, ο οποίος θεώρησε ότι όλα τα σωστικά ήταν «υπερεπαρκή ώστε να μπορεί να σωθεί ο κόσμος», ενώ οι ελλείψεις που υπήρχαν σε σφυρίχτρες και λαμπάκια, για το συνήγορο του προέδρου της εταιρίας «στερούνται νομικού ενδιαφέροντος»! Υπενθυμίζεται ότι ο ίδιος είχε καταθέσει ως μάρτυρας υπεράσπισης των εφοπλιστών και στη δίκη του «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ».

Να σημειωθεί όμως ότι το βράδυ του ναυαγίου οι ελλείψεις αυτές ήταν ιδιαίτερα σημαντικές για αυτούς που πάλευαν με τα κύματα, αφού κάποιοι που δεν είχαν, όχι λαμπάκι και σφυρίχτρα, αλλά σωσίβιο, πνίγηκαν.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ