Απροκάλυπτος ο υφυπουργός Εργασίας σε Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή
Αντικείμενο της Ερώτησης ήταν η μονιμοποίηση 205 εργαζομένων στην «ΕΘΝΟΚΑΡΤΑ», οι οποίοι απασχολούνται μέσω του γραφείου ενοικίασης εργαζομένων «AXION PLAN», συμφερόντων του Δημοσιογραφικού Οργανισμού Λαμπράκη. Ο υφυπουργός ισχυρίστηκε ότι από τους σχετικούς ελέγχους που έγιναν δεν παρουσιάστηκε καμία παρανομία (!) και οι εργαζόμενοι αμείβονται με βάση τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας. Κατά τον Γ. Γιακουμάτο, από τον Απρίλη του 2004 έχει σταματήσει η επιδότηση από τον ΟΑΕΔ στις εταιρίες ενοικίασης εργαζομένων.
Ο υφυπουργός είπε ότι η κυβέρνηση δεν παρεμβαίνει στις συλλογικές συμβάσεις και υπερασπίστηκε τις «ευέλικτες» μορφές εργασίας οι οποίες, όπως είπε, λόγω της... παγκοσμιοποίησης ισχύουν σε όλες σχεδόν τις χώρες. Δεν μπορούμε, δήλωσε απροκάλυπτα, να μείνουμε μόνο στις «παλιές σχέσεις εργασίας» και στο οκτάωρο γιατί έτσι θα οδηγηθούμε «στην υπανάπτυξη» και θα δυσκολέψουμε την ανάπτυξη.
Οι εταιρίες ενοικίασης εργαζομένων στην ουσία αποτελούν ένα νόμιμο δουλεμπόριο, τόνισε στην παρέμβασή του ο Αντ. Σκυλλάκος υπογραμμίζοντας ότι αυτές αναπτύχθηκαν επί ΠΑΣΟΚ με τη σύμφωνη γνώμη και της ΝΔ. Ο βουλευτής είπε ότι οι 205 «νοικιαζόμενοι εργαζόμενοι» προσφέρουν ίδια δουλιά με τους μόνιμους συναδέλφους τους αλλά με χαμηλότερες αμοιβές και χωρίς ουσιαστική προστασία. Μάλιστα, λόγω των φημών για συγχώνευση της «Εθνοκάρτας» με την Εθνική Τράπεζα, οι εργαζόμενοι ανησυχούν για το μέλλον τους αφού υπάρχει πιθανότητα να γίνουν απολύσεις. Λόγω της ανασφάλειας και της τρομοκρατίας, οι εργαζόμενοι αυτοί χρησιμοποιούνται και ως απεργοσπαστικός μηχανισμός κατέληξε ο Αντ. Σκυλλάκος.
Αποκαλυπτικά τα στοιχεία που προέκυψαν από την εξέταση τριών μόνο περιπτώσεων οφειλών προς το Ταμείο από πλοιοκτήτες
Eurokinissi |
Συγκεκριμένα, ξεπερνούν τα 20 εκατομμύρια ευρώ οι οφειλές μόνο τριών εταιριών που εξέτασε χτες η διοίκηση. Πρόκειται για τα δύο πλοία των Λοΐζου - Ποταμιάνου, τα «ΚΟΡΑΛ» (πρώην «ΤΡΙΤΩΝ» της ROC) και «GRANT VICTORIA» (πρώην «WORLD RENAISSANCE» επίσης της ROC). Οι οφειλές του πρώτου πλοίου ανέρχονται σε ένα εκατομμύριο ευρώ και του δεύτερου σε 959.870,42 δολάρια ΗΠΑ συν 133.500 ευρώ από την οικονομική ενίσχυση που είχε δοθεί από το ΝΑΤ στα μέλη του πληρώματος που ήταν απλήρωτα για πάνω από ένα χρόνο.
Οι υπόλοιπες δύο εταιρίες είναι η GA FERRIES του εφοπλιστή Αγούδημου και η «Ναυτιλιακή Εταιρία Λέσβου» (ΝΕΛ). Ο Αγούδημος οφείλει στο Κεφάλαιο Ασφάλισης Επιβατών και Οχημάτων (ΚΑΕΟ) του ΝΑΤ 6.616.326,17 ευρώ για το χρονικό διάστημα 1 Ιούλη 2001 ως 30 Δεκέμβρη 2003, ενώ η ΝΕΛ στο ίδιο Κεφάλαιο οφείλει 11.759.678,11. Πρόκειται δηλαδή για χρήματα που εισέπραξαν αυτές οι εταιρίες από τα εισιτήρια και δεν τα απέδωσαν στο ΝΑΤ όπως όφειλαν, που σημαίνει ότι τα παρακράτησαν, κοινώς παρανόμησαν!
Ομως το θέμα δε σταματάει εδώ. Στη χτεσινή συνεδρίαση της διοίκησης τέθηκε το θέμα του πρώην «ΤΡΙΤΩΝ» εκτός ημερήσιας διάταξης, με αίτημα από την πλευρά της εταιρίας να μην καταβάλει τα όσα όφειλε το πλοίο όταν λεγόταν «ΤΡΙΤΩΝ» σε χρήμα, όπως απαιτεί το ΝΑΤ, αλλά με εγγυητική επιστολή. Το πλοίο αυτό είναι κρουαζιερόπλοιο και είναι ενταγμένο στον κατάπτυστο νόμο 3409 που ψήφισε η ΝΔ, προκειμένου να απαλλάξει τους εφοπλιστές αυτής της κατηγορίας από τις ασφαλιστικές τους εισφορές, με τον όρο να υψώσουν την ελληνική σημαία και να έχουν και μερικούς Ελληνες ναυτεργάτες στο πλήρωμα, σύμφωνα με το άλλο νομοθετικό έκτρωμα των εγκριτικών πράξεων.
Μάλιστα ως εγγύηση για την τήρηση αυτών των όρων ο νόμος προβλέπει την κατάθεση από την πλευρά των πλοιοκτητών εγγυητικής επιστολής στο ΝΑΤ. Ωστόσο το πλοίο αυτό, έχει αλλάξει από την έκδοση του νόμου τέσσερις φορές σημαία, παραβιάζοντας τα πάντα. Η τελευταία αλλαγή σημαίας έγινε την περασμένη Πέμπτη, στο λιμάνι του Περάματος, οπότε ύψωσε σημαία Κύπρου. Και αντί να του απαγορευτεί ο απόπλους, το πλοίο με ευθύνη προσωπικά του υπουργού Κεφαλογιάννη και την παραβίαση ακόμα και του νομοθετικού εξαμβλώματος, απέπλευσε πειρατικά και ήδη βρίσκεται εκτός ελληνικών χωρικών υδάτων...
Σε απόλυτα συναινετικό κλίμα, ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, μαζί με τους συνδικαλιστικούς τους εκπροσώπους (ΔΑΚΕ και ΠΑΣΚ) στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) προχωρούν στην εφαρμογή των συναποφάσεων στα πλαίσια της ΕΕ για τις αναδιαρθρώσεις στις αερομεταφορές, δηλαδή την κατάργηση των δημόσιων υπηρεσιών στο νευραλγικό αυτό τομέα.
Το συμπέρασμα αυτό βγήκε από το 10ο Τακτικό Συνέδριο της Ομοσπονδίας Συλλόγων ΥΠΑ (ΟΣΥΠΑ), που έληξε την περασμένη Παρασκευή. Είναι αξιοσημείωτο ότι για πρώτη φορά συγκροτήθηκε ένα ισχυρότατο μπλοκ από τις παραπάνω δυνάμεις, υπέρ του διαχωρισμού της ΥΠΑ σε «Εθνική Εποπτική Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας» και «Υπηρεσία Παροχής Υπηρεσιών Πολιτικής Αεροπορίας». Η δεύτερη Υπηρεσία αποκόπτεται από τη δημόσια ΥΠΑ με προοπτική να παραδοθεί σταδιακά και τμηματικά στον ιδιωτικό τομέα. Ηδη με νόμο το τμήμα της διαχείρισης του εναέριου χώρου, πήρε την «άγουσα» για λειτουργία με τους νόμους της «αγοράς» και της «ανταγωνιστικότητας».
Στον αντίποδα των παραπάνω, τόσο ο εκπρόσωπος του ΚΚΕ Στ. Σκοπελίτης όσο και οι εκπρόσωποι της ΕΣΚ - ΥΠΑ, τοποθετήθηκαν ξεκάθαρα υπέρ του ενιαίου και δημόσιου χαρακτήρα της ΥΠΑ, με όλες τις αρμοδιότητές της ενταγμένες σε ένα ενιαίο και δημόσιο φορέα αερομεταφορών, με αναβαθμισμένες, ασφαλείς και φτηνές υπηρεσίες για την εξυπηρέτηση των λαϊκών αναγκών, που θα υπόκειται σε κοινωνικό και λαϊκό έλεγχο.
«ΦΛΩΡΙΝΑ - ΧΩΝΑΙΟΣ»: Εκατοντάδες άνδρες των ΜΑΤ και της αστυνομίας κινητοποίησε η κυβέρνηση ενάντια στους απολυμένους και απλήρωτους εργαζόμενους της «Φλώρινα - Χωναίος», που διεκδικούν αποζημιώσεις και δεδουλευμένα δύο χρόνων. Οι εργαζόμενοι εδώ και μήνες περιφρουρούν το εργοστάσιο προσπαθώντας να εμποδίσουν τις τράπεζες να βγάλουν στο σφυρί τα περιουσιακά στοιχεία της επιχείρησης και να διασφαλίσουν ότι θα πληρωθούν τα όσα τους χρωστάει ο εργοδότης. Ομως η κυβέρνηση απέδειξε για άλλη μια φορά ποιον υπηρετεί. Με τεράστια κινητοποίηση της αστυνομίας παρείχε προστασία στο τραπεζικό κεφάλαιο, ώστε να μπει στο χώρο να κάνει εκτίμηση των περιουσιακών στοιχείων της επιχείρησης και να αρχίσει να ξηλώνει μηχανήματα από το εργοστάσιο. Στο πλευρό των εργαζομένων βρέθηκε κλιμάκιο στελεχών του ΠΑΜΕ.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ Ν. ΑΙΓΑΙΟΥ: Με ομόφωνη απόφαση της Γενικής τους Συνέλευσης οι υπάλληλοι της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου συμμετέχουν στην αυριανή πανεργατική απεργία και ταυτόχρονα την επεκτείνουν και τη μετατρέπουν σε 48ωρη, στις 15 και 16 Μάρτη, δυναμώνοντας τον αγώνα τους συνολικά απέναντι στην αντιλαϊκή πολιτική.
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΟΤΑ: Συνάντηση πραγματοποιήθηκε χτες μεταξύ του γενικού γραμματέα του υπουργείου Εσωτερικών και της Ομοσπονδίας Εργαζομένων στους ΟΤΑ (ΠΟΕ ΟΤΑ). Και σε αυτή τη συνάντηση ξεκαθαρίστηκε «ωμά και προκλητικά ότι δεν υπάρχει καμιά συγκεκριμένη απάντηση στα σοβαρά και οξυμένα προβλήματα των εργαζομένων (αυξήσεις, συμβάσεις, ΒΑΕ) στον κλάδο, παρά μόνο γενικόλογες απαντήσεις», όπως γινόταν και με τις προηγούμενες κυβερνήσεις, σημειώνουν σε δελτίο Τύπου οι ταξικές δυνάμεις, η ΔΑΣ ΟΤΑ. Οι ταξικές δυνάμεις καλούν τους εργαζόμενους να δώσουν την απάντηση που αρμόζει στην αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης συμμετέχοντας μαζικά στην αυριανή απεργία και στις συγκεντρώσεις του ΠΑΜΕ.