ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 24 Φλεβάρη 2000
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ»
Καταγγέλλει «αριστερά» διαπλεκόμενα στο Ολυμπιακό Χωριό
Αφορμή, η στάση του ΣΥΝ, που υπερψήφισε επί της αρχής το άρθρο 1 του σχετικού νομοσχεδίου του υπουργείου Πολιτισμού  

Τη στάση του ΣΥΝ, που υπερψήφισε το άρθρο του νομοσχεδίου του υπουργείου Πολιτισμού, που αφορά την ίδρυση ανώνυμης εταιρίας για την κατασκευή του Ολυμπιακού Χωριού, καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η «Πρωτοβουλία Πολιτών ενάντια στην Ολυμπιάδα του 2004».

Οπως είναι γνωστό, κατά την πρώτη ημέρα της συζήτησης του νομοσχεδίου στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή, η εκπρόσωπος του ΣΥΝ Νίτσα Λουλέ δήλωσε ότι το κόμμα της υπερψηφίζει το άρθρο 1, το οποίο προβλέπει την ίδρυση της ανώνυμης εταιρίας «Ολυμπιακό Χωριό 2004 ΑΕ» για την κατασκευή του Χωριού στους πρόποδες της Πάρνηθας, αλλά και το πλαίσιο λειτουργίας της εταιρίας.

Η εξέλιξη αυτή προκάλεσε την έκρηξη της «Πρωτοβουλίας», στην οποία μετέχουν και μέλη του ΣΥΝ. Μάλιστα, βάλλει ευθέως κατά του υπεύθυνου του ΣΥΝ για τα Ολυμπιακά έργα Αλέκου Φλαμπουράρη, κατηγορώντας τον για τις σχέσεις του με τον διοικητή του Οργανισμού Εργατικής Κατοικίας. Αναφέρει συγκεκριμένα: «Για να μην είμαστε άδικοι, η κ. Λουλέ απλώς εκφώνησε όσα είχε συντάξει ο υπεύθυνος του Συνασπισμού για τα Ολυμπιακά Εργα, ο κ. Αλέκος Φλαμπουράρης, στενός φίλος του κ. Ιωαννίδη, διοικητή του Οργανισμού Εργατικής Κατοικίας».

Με την ανακοίνωσή της η «Πρωτοβουλία», αφού υπενθυμίζει ότι εκκρεμεί προσφυγή της Κίνησης «Πολίτες της Αττικής» (σ.σ. συμμετέχει η βουλευτής του ΣΥΝ Στ. Αλφιέρη), κατά της χωροθέτησης του Ολυμπιακού Χωριού στα όρια του Εθνικού Δρυμού της Πάρνηθας, αλλά και τις αντιρρήσεις του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων - ΣΑΔΑΣ) επί της χωροθέτησης και την αντίθεσή του στη διαδικασία του σχετικού αρχιτεκτονικού διαγωνισμού, αναφέρεται στην ουσία του νομοσχεδίου, σημειώνοντας:

  • Η εταιρία «Ολυμπιακό Χωριό 2004 ΑΕ» δεν ανήκει στο δημόσιο τομέα και λειτουργεί κατά τους κανόνες της ιδιωτικής οικονομίας. Στους σκοπούς της εταιρίας περιλαμβάνονται η δημοπράτηση και η ανάθεση της κατασκευής του Ολυμπιακού Χωριού, με αυτοχρηματοδότηση ή συγχρηματοδότηση, προκειμένου να κατασκευαστούν σε αυτό κάθε είδους κτιριακά συγκροτήματα, η διαμόρφωση των ελεύθερων κοινόχρηστων χώρων πράσινου, η κατασκευή δρόμων πρόσβασης, η σύναψη κάθε είδους συμβάσεων σχετικών με την κατασκευή του Ολυμπιακού Χωριού, η διαχείριση, εκμετάλλευση μίσθωση και προσωρινή παραχώρηση της χρήσης των οικιών, κτιριακών συγκροτημάτων και εν γένει κατασκευών, καθώς και των ελεύθερων χώρων.
  • Προβλέπεται να δημιουργηθεί η λεγόμενη «Διεθνής Ζώνη», έκτασης 120 - 200 στρεμμάτων, η οποία θα περιλαμβάνει εμπορικό κέντρο, εστιατόρια, χώρους ψυχαγωγίας - αναψυχής, χώρους υποδοχής VIP's κλπ.

«Αυτήν ακριβώς τη ζώνη, το "φιλέτο" του λεγόμενου "Ολυμπιακού Χωριού" έχουν σαν στόχο να διαχειριστούν την επομένη των Ολυμπιακών Αγώνων τα "διαπλεκόμενα" και με το νομοσχέδιο που συζητείται στη Βουλή επιδιώκουν να κατοχυρώσουν τις επόμενες κινήσεις τους», επισημαίνει η «Πρωτοβουλία», προσθέτοντας: «Δυστυχώς, φαίνεται ότι ορισμένοι "σύντροφοι" δεν αντιλαμβάνονται αυτά τα στοιχειώδη».

Και η ανακοίνωση καταλήγει ως εξής: «Ελπίζουμε ότι τελικά ο ΣΥΝ θα σκεφτεί ωριμότερα και δε θα ψηφίσει, ένα τέτοιο νομοσχέδιο».

«ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ»
«Να αντιδράσουμε στο ξεπούλημα παραλίας και αεροδρόμιου»

Εκδήλωση - συζήτηση για τη διάσωση της παραλίας και του αεροδρομίου του Ελληνικού από την τσιμεντοποίηση, με πρόσχημα τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, διοργανώνει η «Δημοτική Συνεργασία για το Ελληνικό» την Κυριακή 27 Φλεβάρη στις 10.30 το πρωί στην αίθουσα της Ενωσης Ποντίων Σουρμένων στην πρώην αμερικάνικη βάση.

Με ανακοίνωσή της η Δημοτική Κίνηση επισημαίνει ότι «με πρόσχημα τους αγώνες προωθείται το ξεπούλημα της παραλίας του Αγίου Κοσμά σε ιδιώτες για να την εκμεταλλεύονται φτιάχνοντας λιμάνι σκαφών αναψυχής, τουριστικές και εμπορικές εγκαταστάσεις. Παρόμοιες ρυθμίσεις προβλέπονται και για την παραλία Μοσχάτου - Καλλιθέας και τον Ιππόδρομο».

Η «Δημοτική Συνεργασία για το Ελληνικό» αναφέρεται και στην έκταση του αεροδρομίου του Ελληνικού: Ο κ. Λαλιώτης μιλάει για οικιστική ανάπτυξη. Ο κ. Βενιζέλος για το ενδεχόμενο δημιουργίας τεράστιου εκθεσιακού κέντρου (50.000 τ.μ.). Οι βιομήχανοι προτείνουν τη δημιουργία πρότυπου οικισμού. Πριν λίγες μέρες, συνεχίζει η «Δημοτική Συνεργασία για το Ελληνικό», δημοσιεύτηκε στον Τύπο ότι από το καλοκαίρι θα ξεκινήσει η προπώληση οικοπέδων στο αεροδρόμιο, από την οποία το δημόσιο υπολογίζει να εισπράξει 35 δισ., τα οποία θα αξιοποιήσει για τη χρηματοδότηση της μεταφοράς της «Ολυμπιακής» στα Σπάτα. Η «Αθήνα 2004» ανακοινώνει ότι στο αεροδρόμιο θα γίνουν αθλητικές εγκαταστάσεις για 5 αγωνίσματα.

«Στο μεταξύ, συνεχίζει η ανακοίνωση, η Δημοτική Αρχή Ελληνικού τηρεί μια εκκωφαντική σιωπή. Αποφεύγει ακόμα και τη συζήτηση του θέματος στο Δημοτικό Συμβούλιο και έχει προκαλέσει την αδρανοποίηση της Πανδημοτικής Επιτροπής Αγώνα, η οποία είχε πρωτοστατήσει στην υπεράσπιση των χώρων της παραλίας και του αεροδρομίου. Για να πέσει φως, καταλήγει η ανακοίνωση, για να αναπτυχθεί μαζική ενωτική αντίσταση των φορέων και των πολιτών που παλεύουν για να προστατέψουν τους ελεύθερους χώρους από την τσιμεντοποίηση και την κερδοσκοπία, η "Δημοτική Συνεργασία" καλεί τους κατοίκους του Δήμου στην εκδήλωση».

ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΟΑΣΑ
Κρίσιμες εκλογές στις 7 και 8 Μάρτη

Στις κάλπες προσέρχονται οι εργαζόμενοι στα αστικά λεωφορεία της Αθήνας, στις 7 και 8 Μάρτη 2000, για την ανάδειξη νέας διοίκησης στο Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ.

Οι εκλογές αυτές θεωρούνται κρίσιμες, καθώς διενεργούνται σε μια περίοδο που η κυβέρνηση έχει εξαπολύσει ολομέτωπη επίθεση σε βάρος του δημόσιου χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, αλλά και σε βάρος των εργασιακών, ασφαλιστικών και οικονομικών δικαιωμάτων και κατακτήσεων των εργαζομένων.

Τα στελέχη της ΔΑΣ (ΕΣΑΚ) και της ΑΣΚΕ ΟΑΣΑ έχουν ριχτεί δυναμικά στη «μάχη» των εκλογών, ενώ αξιοσημείωτη είναι η συγκρότηση στα αμαξοστάσια, επιτροπών υποστήριξης του ενωτικού ψηφοδελτίου των δύο παρατάξεων. Κοινός στόχος όλων είναι, απ' αυτές τις εκλογές να σταλεί δυνατό - αποφασιστικό μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση ότι «δεν πάει άλλο» και ότι οι εργαζόμενοι ψηφίζουν τις συνεπείς ταξικές συνδικαλιστικές δυνάμεις, που έχουν αποδείξει όλα αυτά τα χρόνια ότι υπερασπίζονται με συνέπεια και αταλάντευτα τα συμφέροντα των εργαζομένων και μάχονται για τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών.

Σε ανακοίνωση της Επιτροπής Υποστήριξης του Ψηφοδελτίου της ΔΑΣ - ΑΣΚΕ ΟΑΣΑ, οι εργαζόμενοι καλούνται σε συσπείρωση ανεξάρτητα από τις πολιτικές τους πεποιθήσεις και με την ψήφο τους να «περάσουν στο δρόμο της αντίστασης», απαιτώντας να μπουν και πάλι στο μητρώο των εργατικών δικαιωμάτων και κατακτήσεων όσα τους «έκλεψαν σε μια νύχτα», στο όνομα του «εκσυγχρονισμού» και της «εξυγίανσης». Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στο ημερήσιο ωράριο των 7 ωρών και 45 λεπτών που έγινε 15ωρο με τις «κατσαρές» βάρδιες, στη μείωση των ρεπό, στο αυστηρό ποινολόγιο για ψύλλου πήδημα κλπ.

«Εμείς θέλουμε συνδικάτο με αρχές, προτάσεις και δίπλα στον εργαζόμενο. Η κατάσταση σήμερα πάει από το κακό στο χειρότερο. Οι συνθήκες δουλιάς είναι άθλιες, ο κλάδος κατασυκοφαντείται και η εταιρία πάει για ιδιωτικοποίηση κομμάτι - κομμάτι», επισημαίνεται στην ανακοίνωση και προστίθεται ότι απ' αυτές τις εκλογές μπορούν να μπουν τα θεμέλια για μια αγωνιστική στροφή του συνδικάτου, με στόχο τη δυναμική διεκδίκηση λύσεων στα «καυτά» προβλήματα των αστικών συγκοινωνιών και των εργαζομένων.

ΞΕΝΕΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ
Ολομέτωπη επίθεση στους εργαζόμενους

Την αλληλεγγύη της στον αγώνα των εργαζομένων στις ξένες αεροπορικές εταιρίες για τη διασφάλιση των δικαιωμάτων τους, εκφράζει η διοίκηση του ΕΚΑ και καλεί τα αρμόδια όργανα της πολιτείας να ασκήσουν τη μέγιστη δυνατή παρέμβαση για την προστασία των εργαζομένων.

Σε χτεσινή ανακοίνωση του ΕΚΑ, αναφέρεται ότι στο χώρο των ξένων αεροπορικών εταιριών εκδηλώνεται ολομέτωπη επίθεση ενάντια στους εργαζόμενους, που στοχεύει στη συρρίκνωσή τους, με κίνδυνο ακόμα και τον αφανισμό ενός ολόκληρου κλάδου. Η επίθεση αυτή, προστίθεται, εκφράζεται από την εταιρία «Σουισέρ», που προτίθεται να αναθέσει την επίγεια εξυπηρέτηση σε άλλη εταιρία και από τη «Λουφτχάνσα», που ανακοίνωσε την απόφασή της να προχωρήσει και αυτή από το 2001 στη μεταβίβαση της επίγειας εξυπηρέτησης σε άλλο φορέα. Οι επιλογές αυτές, τονίζεται στην ανακοίνωση του ΕΚΑ, γίνονται χωρίς να υπάρξει στοιχειώδης πρόβλεψη για την εξασφάλιση των μισθολογικών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων των εργαζομένων και κατά παράβαση του νόμου περί μεταβίβασης δραστηριοτήτων.

Καταλήγοντας, η διοίκηση του ΕΚΑ καταγγέλλει τις ξένες αεροπορικές εταιρίες που χρησιμοποιώντας σαν άλλοθι την προσαρμογή τους στο νέο περιβάλλον της πλήρους απελευθέρωσης της επίγειας εξυπηρέτησης και της λειτουργίας του αεροδρομίου Σπάτων, προχωρούν στον αφανισμό του κλάδου.

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΗΛΠΑΠ
Στάση εργασίας σήμερα 12 - 4 μ.μ.

Νέα στάση εργασίας 12 μ. - 4 μ.μ. και νέα Γενική Συνέλευση πραγματοποιούν σήμερα οι εργαζόμενοι στα τρόλεϊ, ενώ οι οδηγοί της διακεκομμένης βάρδιας δε θα εργαστούν και από τις 8 μ.μ. μέχρι τη λήξη του ωραρίου (12 μεσάνυχτα).

Οι απεργιακές κινητοποιήσεις του κλάδου συνεχίζονται και αύριο με τρεις 2ωρες στάσεις εργασίας του προσωπικού με «σπαστό» ωράριο (6 - 8 π.μ., 1 - 3 μ.μ. και 6 - 8 μ.μ.), σύμφωνα με την απόφαση που πήρε η συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων ΗΛΠΑΠ στην τελευταία Γενική Συνέλευση. Οι εργαζόμενοι εδώ και τρεις μήνες ζητούν διάλογο με τους συναρμόδιους υπουργούς Μεταφορών - Επικοινωνιών, Τ. Μαντέλη και Εργασίας, Μ. Παπαϊωάννου, καθώς η διοίκηση της επιχείρησης δηλώνει αναρμόδια να δώσει λύσεις σε εργασιακά προβλήματα που ανέκυψαν μετά την ψήφιση του αντισυγκοινωνιακού - αντεργατικού νόμου το 1998 (εξοντωτικά ωράρια εργασίας μέχρι 15 ώρες τη μέρα, μείωση ρεπό και αποδοχών κλπ.).

«ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ»
Συζητούν το ξεπούλημα του στόλου

Χωρίς να πάρει απόφαση συνεδρίασε χτες το ΔΣ της «Ολυμπιακής Αεροπορίας», για να εξετάσει την πρόταση των ξενόφερτων και ακριβοπληρωμένων μάνατζερ να ξεπουληθεί ο μισός ιδιόκτητος στόλος του εθνικού αερομεταφορέα και να αντικατασταθεί με ενοικιασμένα αεροπλάνα!

Στην εισήγηση του διευθύνοντα συμβούλου της ΟΑ Ρ. Λιντς, προτείνεται η πώληση 17 ιδιόκτητων αεροπλάνων της ΟΑ στη μεσιτική εταιρία «GEKAS» και η ενοικίαση από την ίδια εταιρία για δέκα χρόνια, 16 αεροπλάνων (15 «Μπόινγκ» και ένα «Αιρ Μπας»), έναντι μηνιαίου μισθώματος 290.000 δολαριών για κάθε «Μπόινγκ» και 350.000 δολαρίων για το «Αιρ Μπας». Σημειώνεται ότι αν η ΟΑ αγόραζε αυτά τα αεροπλάνα, θα κατέβαλε περίπου 225 δισ. δραχμές. Αξίζει επίσης να επισημανθεί ότι η ενοικίαση των αεροσκαφών προωθείται τη στιγμή που εκκρεμεί η αγορά οκτώ καινούριων «Μπόινγκ 737 - 800» από την κατασκευάστρια εταιρία, στην οποία μάλιστα έχει καταβληθεί από το Νοέμβρη του 1997 προκαταβολή έξι εκατομμυρίων δολαρίων. Σε περίπτωση ακύρωσης της παραγγελίας, η ΟΑ κινδυνεύει να χάσει την προκαταβολή, αλλά και εγγυήσεις 190 εκατομμυρίων δολαρίων, που έχουν εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την αγορά των οκτώ καινούριων αεροπλάνων από την εταιρία «Μπόινγκ».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ