ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 14 Ιούλη 2006
Σελ. /28
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
«Απελευθερωμένο» χάος στα λιμάνια

Αλλεπάλληλες και χτες οι βλάβες και οι καθυστερήσεις στα δρομολόγια, την ώρα που ο πρόεδρος των εφοπλιστών επικαλείται προβλήματα «επιβίωσης» (!) για το σινάφι του

Ακινητοποιημένο στον Πειραιά παρέμενε μέχρι και χτες το«SPEEDRUNNER 1». Σήμερα το πρωί αναμενόταν να αποπλεύσει με μειωμένη ταχύτητα λόγω της βλάβης...

Eurokinissi

Ακινητοποιημένο στον Πειραιά παρέμενε μέχρι και χτες το«SPEEDRUNNER 1». Σήμερα το πρωί αναμενόταν να αποπλεύσει με μειωμένη ταχύτητα λόγω της βλάβης...
«Το σώσε» έγινε και χτες στο λιμάνι του Πειραιά και σε άλλα λιμάνια της χώρας από τις καθημερινές πλέον βλάβες και ατυχήματα των πλοίων. Εκατοντάδες επιβάτες ταλαιπωρήθηκαν από τις καθυστερήσεις και τις αλλαγές στα δρομολόγια. Ομως το κυριότερο είναι ότι οι βλάβες αυτές, πέρα από το γεγονός ότι μετατρέπουν σε Οδύσσεια τα πανάκριβα πλέον ακτοπλοϊκά ταξίδια, προειδοποιούν ότι ο τομέας της ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής έχει πλήρως υποβαθμιστεί!

Το πλοίο «Β. ΚΟΡΝΑΡΟΣ» της ΛΑΝΕ (έτος κατασκευής 1976) προχτές το απόγευμα, από...«άγνωστη αιτία», προσέκρουσε στο λιμάνι Διαφανίου. Το δρομολόγιο που εκτελούσε ήταν από Σητεία για Κάσο - Κάρπαθο - Διαφάνι - Χάλκη - Ρόδο - Κω - Κάλυμνο - Σάμο - Θεσσαλονίκη! Το ατύχημα είχε ως αποτέλεσμα χτες να καθυστερήσει πάνω από τρεισήμισι ώρες να αποπλεύσει από το λιμάνι του Πειραιά για το εξίσου εξουθενωτικό δρομολόγιο προς Ρόδο - Κω - Κάλυμνο - Σάμο - Θεσσαλονίκη.

«Εκτός» βγήκε από χτες και το 30χρονο «ΛΑΤΩ» της ΑΝΕΚ λόγω βλάβης. Το προγραμματισμένο για χτες στις 9μμ δρομολόγιό του προς Χανιά ακυρώθηκε. Οι επιβάτες του «ΛΑΤΩ» αναμενόταν να ταξιδέψουν αργά το βράδυ με το 26χρονο πλοίο «ΠΡΕΒΕΛΗΣ», το οποίο θα ερχόταν εκτάκτως από Ρέθυμνο, ενώ οι επιβάτες που είχαν προγραμματίσει να ταξιδέψουν από Ρέθυμνο για Πειραιά με αυτό το πλοίο θα αναχωρούσαν με άλλα πλοία από τα Χανιά! Το πλήρωμα του «ΠΡΕΒΕΛΗΣ» δεν έχει προλάβει να πάρει «ανάσα». Το πλοίο προχτές, πριν φτάσει στο Ρέθυμνο, είχε κάνει το γύρο των Δ. Κυκλάδων για να καλύψει το δρομολόγιο του ταχύπλοου «SPEEDRUNNER 1», το οποίο από προχτές είχε ακινητοποιηθεί από βλάβη. Τελικά, σύμφωνα με χτεσινή ανακοίνωση της εταιρείας, το πλοίο θα αποπλεύσει για τα πρωινά δρομολόγια σήμερα, αύριο και την Κυριακή, με μειωμένη ταχύτητα λόγω της βλάβης! Ακινητοποιημένο παραμένει και το πλοίο «ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ», το οποίο επίσης καλύπτει τις Δ. Κυκλάδες.

Πρόβλημα επιβίωσης για τους εφοπλιστές!

Ωστόσο, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννης χαρακτήρισε το «αλαλούμ» στα λιμάνια ως «μεμονωμένα περιστατικά»! Πρόκειται για τη δήλωση που έκανε μετά τη συνάντησή του με τον πρωθυπουργό στο Μέγαρο Μαξίμου για την υπόθεση της ακτοπλοΐας. Ανέφερε ότι ...«το ΥΕΝ και το Λιμενικό Σώμα έχουν πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα που χρειάζονται» για την εξυπηρέτηση των επιβατών και «κανείς επιβάτης δεν έμεινε χωρίς να φτάσει στον προορισμό του»!

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών Στέλιος Σαρρής, μετά τη χτεσινή συνάντησή του με τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ Γ. Παπανδρέου, δήλωσε θρασύτατα ότι για το χάος που ήδη εξελίσσεται στα λιμάνια ευθύνεται «ο άκρατος κρατικός παρεμβατισμός και η έλλειψη ελευθερίας κινήσεως των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων» (!), ενώ για τις τιμές των εισιτηρίων ισχυρίστηκε «αν ληφθεί υπόψη το κόστος των καυσίμων και η αύξηση των δύο τελευταίων χρόνων, ο ναύλος βρίσκεται σε επίπεδα υποτιμημένα».

Ο Στ. Σαρρής προανήγγειλε και νέες αυξήσεις στα εισιτήρια, λέγοντας χαρακτηριστικά και ξεπερνώντας κάθε όριο πρόκλησης ότι «το όριο του ναύλου σήμερα που εισπράττεται για την οικονομική πάντα θέση, είναι ναύλος επιβίωσης, ούτε καν ναύλος επιβίωσης. Χρειάζεται ακόμη παραπάνω ναύλος στην οικονομική θέση, αν λάβουμε το κόστος λειτουργίας των πλοίων υπόψη μας για να προσδιορίσουμε τον ναύλο». Και συμπλήρωσε ότι για τις ισχύουσες τιμές «δεν έχει ληφθεί υπόψη η αύξηση του πετρελαίου ακριβώς στον προσδιορισμό του ναύλου τρίτης θέσεως».

Αξίζει να σημειωθεί ότι αμέσως μετά τη συνάντηση, ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ απέφυγε να κάνει δηλώσεις, ενώ το γραφείο Τύπου του κόμματός του ανέλαβε για λογαριασμό των εφοπλιστών να διανείμει το δελτίο Τύπου με τις δηλώσεις του Στ. Σαρρή!

ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΥΡΙΚΟΣ
Στήνουν φιέστες κοροϊδίας οι υποψήφιοι του ΠΑΣΟΚ

Δήλωση του υποψήφιου υπερνομάρχη με τη ΝΑΣ για την παράσταση - πρόκληση που ετοιμάζουν σήμερα στον Πειραιά η Φ. Γεννηματά και ο Γ. Μίχας

«Παράσταση - πρόκληση» χαρακτηρίζει ο Γιώργος Μαυρίκος, υποψήφιος υπερνομάρχης Αθηνών - Πειραιώς με τη «Νομαρχιακή Αγωνιστική Συνεργασία», τη σημερινή προεκλογική φιέστα της Φώφης Γεννηματά στο λιμάνι του Πειραιά. Η υπερνομάρχης, και εκ νέου υποψήφια με το ΠΑΣΟΚ, θα μοιράσει μαζί με το νομάρχη Πειραιά, Γιάννη Μίχα, «ενημερωτικά φυλλάδια» για τα δικαιώματά τους, «ζεστά χαμόγελα» και «εγκάρδιες ευχές» στους επιβάτες!

«Η κ. Φώφη Γεννηματά, υποψήφια Υπερνομάρχης του ΠΑΣΟΚ (που για 20 χρόνια ως κυβέρνηση στήριξε τα εφοπλιστικά κέρδη: ΣΑΜΙΝΑ, ΔΥΣΤΟΣ κλπ) στήνει αύριο το πρωί στο λιμάνι του Πειραιά μια παράσταση - πρόκληση για τους εργαζόμενους του Λεκανοπεδίου. Προφασίζεται ότι θέλει να "ενημερώσει τους πολίτες - καταναλωτές για τα δικαιώματά τους". Την ίδια ώρα οι καλοκαιρινές διακοπές γίνονται άπιαστο όνειρο για όλο και περισσότερους, οι εφοπλιστές προκαλούν ασύστολα εκτοξεύοντας τις τιμές των εισιτηρίων, η πρόσβαση στις παραλίες απαιτεί υπέρογκα χαράτσια για τη λαϊκή οικογένεια», σημειώνει στη δήλωσή του ο Γ. Μαυρίκος και τονίζει:

«Οι εργαζόμενοι, τα λαϊκά στρώματα χρειάζεται να γυρίσουν την πλάτη στην κ. Γεννηματά και το συνδυασμό της. Η ακρίβεια που ολοένα αυξάνεται σε εισιτήρια και ναύλα, στις τιμές ξενοδοχείων και δωματίων είναι ακριβώς αποτέλεσμα της πολιτικής που προωθούν από κοινού ΠΑΣΟΚ και ΝΔ στον κλάδο του τουρισμού και των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.

Την ίδια πολιτική στηρίζουν νομάρχες και δήμαρχοι της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΝ. Στην ΕΝΑΕ ο νομάρχης Πειραιά κ. Μίχας προτείνει την ακόμα μεγαλύτερη "ενίσχυση των εταιριών για την ανανέωση του στόλου", την ώρα που η ετήσια επιδότησή τους από το κράτος φτάνει τα 50 εκατομμύρια ευρώ. Οι δυνάμεις αυτές στην ΚΕΔΚΕ προτείνουν την κατάργηση του ορίου ηλικίας των πλοίων, μέτρο που θα στρώσει το έδαφος για νέες τραγωδίες με θύματα τα λαϊκά στρώματα.

Πρόκειται για μια πολιτική που στηρίζει και πριμοδοτεί τους εφοπλιστές και τους μεγαλοξενοδόχους. Μια πολιτική που κρατάει τους ναυτεργάτες σε καθεστώς πράσινο-γάλανης επιστράτευσης και όλους τους εργαζόμενους ομήρους των επιχειρηματικών κερδών.

Οσο τα πλοία θα βρίσκονται στα χέρια των εφοπλιστών, κριτήριο για τη λειτουργία των θαλάσσιων συγκοινωνιών θα είναι πώς θα κερδίσουν περισσότερα οι εφοπλιστές και όχι η εξυπηρέτηση των αναγκών των νησιών, των εργαζομένων, των λαϊκών στρωμάτων. Η ΝΑΣ καλεί τους εργαζόμενους να καταδικάσουν με την ψήφο τους τους συνδυασμούς ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΝ και ΛΑΟΣ και την πολιτική που υπηρετεί τα εφοπλιστικά κέρδη».

Μίλησε το γραφείο Τύπου των εφοπλιστών

«Τη 2ετία 2005 - 2006 οι αυξήσεις των ναύλων κρατήθηκαν σε χαμηλά επίπεδα σε σχέση με τη μεταβολή της τιμής των καυσίμων (6,8% έναντι 41%). Το επιβατικό κοινό είχε δηλαδή τη μικρότερη δυνατή επιβάρυνση, ενώ οι εταιρείες κάλυψαν τη διαφορά επιβαρύνοντας το λειτουργικό τους κόστος»! Αυτά αναφέρονται σε ενημερωτικό σημείωμα του ΥΕΝ που εκδόθηκε με εντολή Μ. Κεφαλογιάννη. Περιέχει μάλιστα και τα... ανάλογα αποδεικτικά στοιχεία (που ούτε τα μικρά παιδιά δεν μπορούν να κοροϊδέψουν). Οι δηλώσεις του υπουργού αποτελούν καρμπόν όσων λίγες ώρες πριν είχε υποστηρίξει ο πρόεδρος των εφοπλιστών Στ. Σαρρής (ο οποίος είναι ταυτόχρονα πρόεδρος των «Μινωικών Γραμμών»), διαμαρτυρόμενος ότι οι αυξήσεις στις τιμές των ναύλων δεν εξασφαλίζουν ούτε καν την... επιβίωση των εφοπλιστών! Πρόκειται για τον άνθρωπο που προεδρεύει σε μια εταιρεία με καθαρά κέρδη της τάξης των 17,6 εκατ. ευρώ το 2005, αυξημένα κατά 94,7% σε σχέση με το 2004. Μήπως ο Σαρρής θα έπρεπε να σκεφτεί σοβαρά να προσλάβει και επίσημα τον υπουργό - παραγιό του για γραφείο Τύπου στην Ενωση Εφοπλιστών και στην επιχείρησή του;



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ