Για να μη χάσουν ούτε ευρώ, δρομολογούν τα πλοία τους χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί οι επισκευές από τις απανωτές βλάβες
Eurokinissi |
Σε ό,τι αφορά τους επιβάτες που είχαν προγραμματίσει να ταξιδέψουν με αυτό το ταχύπλοο την Κυριακή από Μήλο για Πειραιά θα προωθηθούν με το πλοίο «ΒΙΤΣΕΝΤΣΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ». Τώρα για αυτούς που έχουν προγραμματίσει να φύγουν με το ταχύπλοο αύριο Σάββατο για Σίφνο, Σέριφο, Μήλο, αναζητείται τρόπος να φτάσουν τουλάχιστον μέχρι τη Σίφνο. Αυτοί για Σέριφο και Μήλο αφού φτάσουν στη Σίφνο θα χρησιμοποιήσουν τις... ανταποκρίσεις άλλων πλοίων για να προωθηθούν στους προορισμούς τους!
Στο μεταξύ χτες δεν εκτελέστηκε το προγραμματισμένο δρομολόγιο του συμβατικού πλοίου «ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ», από Πειραιά για Χίο - Μυτιλήνη, προκειμένου να καλύψει το σημερινό δρομολόγιο του «ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ», το οποίο αν και ακόμα δεν έχει πάρει έγκριση δρομολογίων από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, η πλοιοκτήτρια εταιρία ΝΕΛ φρόντισε για σήμερα να «κόψει» 299 εισιτήρια! Για το ζήτημα έχει κινηθεί σε βάρος του κύριου μετόχου της ΝΕΛ Απ. Βεντούρη η αυτόφωρη διαδικασία από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά.
Ναυτικό ατύχημα έγινε χτες το πρωί και από την πλευρά του Ιονίου. Το 37χρονο επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο «ΝΤΑΛΙΑΝΑ» του εφοπλιστή Αγούδημου καθώς έπλεε για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, προερχόμενο από Πρίντεζι Ιταλίας, προσάραξε σε αμμώδη αβαθή στην περιοχή παλαιών εκβολών του ποταμού Κάλαμα... Το πλοίο αποκολλήθηκε με τη βοήθεια του πληρώματος και μετά από μισή περίπου ώρα κατάφερε να δέσει στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Δε σημειώθηκε κανένας τραυματισμός στους 194 επιβάτες του. Το απογευματινό του δρομολόγιο από Ηγουμενίτσα για Ιταλία εκτελέστηκε από το πλοίο «ΟΥΡΑΝΟΣ».
Αποκαλυπτικά τα στοιχεία ενόψει του 41ου Συνεδρίου της Διεθνούς Ναυτιλιακής Οργάνωσης ITF
Στο όνομα της «ελεύθερης διακίνησης κεφαλαίων», που αποτελεί μία από τις 4 «ελευθερίες» της Συνθήκης του Μάαστριχτ, οι κυβερνήσεις της ΕΕ ακυρώνουν και ανατρέπουν συνδικαλιστικές, κοινωνικές και οικονομικές κατακτήσεις των ναυτεργατών, πυροδοτούν το σύγχρονο δουλεμπόριο σε βάρος του κλάδου και προωθούν την ασύδοτη δράση των εφοπλιστών και κατ' επέκταση συνολικά του μεγάλου κεφαλαίου.
Τα στοιχεία που έρχονται στο φως, με αφορμή το 41ο Συνέδριο της Διεθνούς Ναυτιλιακής Οργάνωσης ITF, που θα γίνει στο Ντέρμπαν της Φινλανδίας από τις 2 έως τις 9 Αυγούστου, είναι αποκαλυπτικά για το μέλλον που επιφυλάσσουν στους ναυτεργάτες, αλλά και συνολικά στην εργατική τάξη. Ενώ αναδεικνύεται επιτακτικά η ανάγκη που προβάλλουν τα ταξικά ναυτεργατικά συνδικάτα στη χώρα μας, η ΠΕΜΕΝ και ο «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», για την αλλαγή των συσχετισμών δύναμης στη διεθνή οργάνωση όπως και στην ΠΝΟ σε βάρος των δυνάμεων του κοινωνικού εταιρισμού, προκειμένου να μπορέσουν οι ναυτεργάτες να αντιμετωπίσουν την επίθεση.
Είναι ενδεικτικό ότι τα φινλανδικά ναυτεργατικά συνδικάτα σύρθηκαν από τους εφοπλιστές στα δικαστήρια της χώρας τους επειδή είχαν κηρύξει απεργία για να υπερασπιστούν τους χαμηλόμισθους Εσθονούς ναυτεργάτες που ναυτολογούνται στα πλοία της Βαλτικής και είχαν απαιτήσει να έχουν ίσα εργασιακά δικαιώματα με το υπόλοιπο πλήρωμα. Η απεργία αυτή κρίθηκε από τα δικαστήρια της Φινλανδίας ως «απεργία αλληλεγγύης», ότι παραβιάζει την ελεύθερη κίνηση εργατικού δυναμικού και κατά συνέπεια είναι παράνομη! Τα Συνδικάτα έχουν προσφύγει τώρα στα ευρωπαϊκά δικαστήρια στο Λονδίνο για να ξαναγίνει η δίκη σε δεύτερο βαθμό.
Η απαγόρευση της «απεργίας αλληλεγγύης» αποτελεί μία παράμετρο καθώς σύμφωνα με τις διαπιστώσεις αυξάνονται τα ανασφάλιστα πλοία με σημαίες ευκαιρίας και τα χαμηλόμισθα πληρώματα χωρίς εργασιακά δικαιώματα. Τα πλοία αυτά χαρακτηρίζονται από την ITF ως «καθεστώς σύγχρονης σκλαβιάς». Επιπλέον σε ό,τι αφορά την προώθηση του σύγχρονου δουλεμπορίου σε βάρος των ναυτεργατών από τις αντιλαϊκές κυβερνήσεις της ΕΕ, ειδικά στην Ελλάδα αυτό εκφράζεται με τη δημιουργία του «Ινστιτούτου Ναυτικής Κατάρτισης ΑΕ» που προωθεί το ΥΕΝ, με το οποίο ανατρέπεται η Διεθνής Σύμβαση 9 που προβλέπει ρητά ότι απαγορεύεται η άμεση ή έμμεση παρέμβαση ιδιωτών με σκοπό το κέρδος για την εξεύρεση εργασίας σε ναυτεργάτες.
Ωστόσο, παρά τις διαπιστώσεις της διεθνούς οργάνωσης, τις οποίες αναπαράγει και η ΠΝΟ, όπως έγινε και στην τελευταία συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της Ομοσπονδίας, δε λαμβάνεται κανένα ουσιαστικό μέτρο για την οργάνωση των αγώνων των ναυτεργατών.
Ολοήμερη εξόρμηση στο Λιμάνι του Πειραιά με την Ανακοίνωση του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες διοργανώνει η Κομματική Οργάνωση Πειραιά του ΚΚΕ σήμερα Παρασκευή, από τις 6.30 π.μ. έως τις 10 μ.μ. Αντίστοιχη εξόρμηση διοργανώνει στα πλοία του Αργοσαρωνικού και η «Νομαρχιακή Αγωνιστική Συνεργασία», αύριο Σάββατο 29/7 στις 7.00 π.μ. με επικεφαλής τον Μιχάλη Νουφαρίτση, υποψήφιο νομαρχιακό σύμβουλο.