Ενα χρόνο μετά την πτώση του αεροσκάφους της «ΗΛΙΟΣ», που στοίχισε τη ζωή 121 ανθρώπων, οι εμπειρογνώμονες δείχνουν προς την πλευρά του ανθρώπινου παράγοντα...
Ο «ανθρώπινος παράγοντας», λοιπόν, φαίνεται ότι ενοχοποιείται σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες, για ένα ακόμη τραγικό δυστύχημα, που έκοψε πρόωρα το νήμα της ζωής σε 121 συνανθρώπους μας.Την ίδια ώρα βεβαίως η πολιτική «απελευθέρωσης των αερομεταφορών» οδήγησε στη δημιουργία «φτηνών» ιδιωτικών εταιριών, που ουδόλως ενδιφέρονται για την ασφάλεια των πτήσεων και τη συντήρηση των αεροσκαφών αφού σκοπός τους είναι η κερδοσκοπία. Και βεβαίως το σύστημα έχει τον τρόπο να τις «βγάζει λάδι» σε ανάλογες περιπτώσεις μέσω του «ανθρώπινου λάθους». Αν και υπάρχει και άλλη μέθοδος. Να κλείνουν τυπικά αλλάζοντας ονομασία, όπως η «Ηλιος» που σύμφωνα με πληροφορίες έχει μετατραπεί σε «A-Jet».
Στον ανθρώπινο παράγοντα λοιπόν η αιτία, όπως άλλωστε συμβαίνει κάθε φορά που η κοινή γνώμη συνταράσσεται από τη σκληρή είδηση μαζικών θανάτων ανθρώπινων ψυχών, είτε αυτά είναι τα εργοστάσια - τάφοι της «Φαράν» και της «Ρικομέξ», είτε το πλωτό φέρετρο του ΣΑΜΙΝΑ, είτε τα πούλμαν με μαθητές στα Τέμπη, είτε οι εκατόμβες των θυμάτων και των σακατεμένων στα γιαπιά και στους υπόλοιπους χώρους δουλιάς....
Τις πρώτες κιόλας μέρες μετά την αεροπορική τραγωδία, πολλά στοιχεία είδαν το φως της δημοσιότητας σε εφημερίδες της Ελλάδας και της Κύπρου, σύμφωνα με τα οποία ο θάνατος των 121 ανθρώπων, κάθε άλλο παρά από ένα... ανθρώπινο λάθος ή εξαιτίας της... κακιάς στιγμής, προήλθε. Υπενθυμίζουμε ότι σύμφωνα με αυτά τα στοιχεία, υπήρχε αναφορά του Συμβουλίου Αρχών Πολιτικής Αεροπορίας της Ευρώπης, σύμφωνα με την οποία το μοιραίο αεροσκάφος της εταιρείας «Helios» ήταν το μόνο από τα 13 εγγεγραμμένα στο κυπριακό νηολόγιο, που δεν είχε άδεια πτήσης πάνω από τα 28.000 πόδια. Ακόμη, υπήρχε επιστολή του ειδικού συμβούλου του τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας της Κύπρου, με ημερομηνία 17 Μάρτη 2005, με την οποία απευθύνεται στην εταιρεία και προβαίνει σε σοβαρές διαπιστώσεις για προβλήματα, παραλείψεις και αδυναμίες της, αναφέροντας επίσης ότι δεν έγινε κανένας τεχνικός και πτητικός έλεγχος στα αεροσκάφη της. Και τέλος, το συμβόλαιο μεταξύ της Πολιτικής Αεροπορίας της Κύπρου και της αντίστοιχης βρετανικής, με το οποίο η Κύπρος ανέθεσε τον τεχνικό έλεγχο των αεροσκαφών της «ΗΛΙΟΣ» στη βρετανική Αρχή, έληξε στις 31 Μάρτη 2005, χωρίς να ανανεωθεί.
Το ΚΚΕ, από την πρώτη στιγμή του δυστυχήματος απαίτησε να πέσει άπλετο φως στην υπόθεση και να γίνουν γνωστά τα πραγματικά αίτια της αεροπορικής τραγωδίας, αλλά και να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι. Ωστόσο, το ΚΚΕ δε στάθηκε μόνο εκεί, επισημαίνοντας και καταδεικνύοντας στους εργαζόμενους ότι η εμπορευματοποίηση και η ιδιωτικοποίηση των κοινωνικών αγαθών και των λαϊκών αναγκών εξελίσσονται σε μια μεγάλη απειλή για την ασφάλεια και την ίδια τη ζωή του λαού. Για το ΚΚΕ ήταν από την πρώτη στιγμή ξεκάθαρο «πως το αεροσκάφος "HELIOS" έρχεται να προστεθεί στο μακρύ κατάλογο των μαζικών φονικών που γίνονται για το κέρδος, όπως στα Τέμπη, στη "ΡΙΚΟΜΕΞ", στο "ΣΑΜΙΝΑ" κ.α., καθώς και αυτά που συμβαίνουν καθημερινά στους εργασιακούς χώρους».
Οποιο κι αν είναι τελικά το πόρισμα της επιτροπής των εμπειρογνωμόνων, οι εργαζόμενοι της χώρας μας, δε θα πρέπει να ξεχνούν ότι ο ηθικός αυτουργός όλων αυτών των εγκλημάτων, δεν είναι άλλος από την πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων, της κερδοφορίας και της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων, αφού καθημερινά αποδεικνύεται ότι στα πλαίσια του Μάαστριχτ και του ευρωμονόδρομου τα περιθώρια ελέγχου του κεφαλαίου και περιορισμού της ασυδοσίας του, είναι από ελάχιστα έως ανύπαρκτα.
Ανακαλείται η ηλεκτρική καφετιέρα PERLA μοντέλο GTM 116 καθώς, σύμφωνα με το ελληνικό κέντρο ελέγχου ποιότητας ηλεκτρονικού υλικού, διαπιστώθηκε απόκλιση από τα ισχύοντα ευρωπαϊκά πρότυπα ηλεκτρικής ασφάλειας σε 6 σημεία ελέγχου με βάση τα οποία η κατασκευή της συσκευής δεν εξασφαλίζει το χρήστη από ενδεχόμενο κίνδυνο ηλεκτροπληξίας. Η ανάκληση αφορά σε 1.226 τεμάχια που έχουν εισαχθεί και έχουν διατεθεί από την εταιρεία μέχρι τον Ιούνη του 2004. Οι καταναλωτές που έχουν στην κατοχή τους το συγκεκριμένο προϊόν καλούνται να μην το χρησιμοποιήσουν και να επικοινωνήσουν με το κατάστημα από το οποίο το προμηθεύτηκαν ή απευθείας με την εταιρεία στο τηλέφωνο 2510.392180 για πληροφορίες σχετικά με την αντικατάσταση της συσκευής.
Ανακαλούνται 74 μοτοσικλέτες KTM 990 Adventure ABS παραγωγής 2006 για αλλαγή του διακόπτη ABS. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στο δίκτυο εξουσιοδοτημένων αντιπροσώπων της ΚΤΜ στην Ελλάδα ή στην εταιρεία ΕΛΛΗΝΜΟΤΟ ΑΒΕΕΟ στο τηλέφωνο 210.5540.640 εσωτ. 241.
Τον τύπο και το περιεχόμενο του ειδικού εντύπου απεικόνισης του απολογιστικού κόστους της οικοδομής, προσδιορίζει απόφασή του το υπουργείο Οικονομικών.
Οπως αναφέρεται, το ειδικό αυτό έντυπο απεικόνισης του απολογισμού κόστους, υποβάλλεται από τον υποκείμενο στο φόρο, υποχρεωτικά μετά την αποπεράτωση της οικοδομής και την καταχώριση του συνολικού και οριστικού κόστους, όπως αυτό προκύπτει από τα στοιχεία που έχουν καταγραφεί στο βιβλίο «κοστολογίου οικοδομής». Ως χρόνος υποβολής στη ΔΟΥ ορίζονται οι 30 μέρες από την ημερομηνία καταχώρισης της τελευταίας εγγραφής στο βιβλίο αυτό και, πάντως, όχι πέραν της πενταετίας από την ημερομηνία έκδοσης της οικοδομικής άδειας. Το ειδικό αυτό έντυπο, υποβάλλεται σε τρία αντίτυπα στην αρμόδια ΔΟΥ στη χωρική αρμοδιότητα της οποίας ανήκει η ανεγερθείσα οικοδομή.