Στο αεροδρόμιο της Ατλάντα απαίτησαν από αρχιμουσικό να αφαιρέσει τις χορδές από το βιολί του, προκειμένου να τον αφήσουν να μπει στο αεροπλάνο
Τα νέα μέτρα έχουν επιφέρει πλέον μεγάλα προβλήματα στις αεροπορικές μετακινήσεις μεμονωμένων μουσικών, αλλά και ολόκληρων ορχηστρών, οι οποίοι αρνούνται να βάλουν σε κίνδυνο εύθραυστα και πανάκριβα όργανα, προκειμένου να ταξιδέψουν. Οπως καταγγέλλει η Ενωση Μουσικών της Μεγάλης Βρετανίας, οι νέοι αυστηροί κανονισμοί που αφορούν στις αποσκευές έχουν κόψει κυριολεκτικά τα χέρια στους μουσικούς που ταξιδεύουν συχνά. Αξίζει να σημειωθεί ότι έχουν ακυρωθεί ολόκληρες περιοδείες αμερικανικών ορχηστρών στη Βρετανία, αλλά και προγραμματισμένες εμφανίσεις άλλων ξένων μουσικών, ενώ δημιουργούνται ανυπέρβλητες δυσκολίες και για τους Βρετανούς μουσικούς που πρέπει να ταξιδέψουν στο εξωτερικό. Και σαν να μην έφτανε αυτό, εξαιτίας της αντιτρομοκρατικής υστερίας, πολλοί μουσικοί βρίσκονται πλέον αντιμέτωποι με τα δικαστήρια, μιας και σπάνε συμβόλαια εμφανίσεών τους στην Ευρώπη, αρνούμενοι να ταξιδέψουν.
Ενα από τα θύματα των μέτρων υπήρξε και ο καταξιωμένος Ελληνας βιολονίστας Λεωνίδας Καβάκος (πρόκειται να δώσει συναυλία στο Λονδίνο την επόμενη βδομάδα), που αρνούμενος να αφήσει στην τύχη του το βιολί του προτιμά να φτάσει στον προορισμό του με τρένο (από το Παρίσι). Το μέγεθος της παράνοιας αποκαλύπτεται στην περίπτωση του σολίστ βιολιού και αρχιμουσικού Πίντσας Ζούκερμαν, από τον οποίο η υπηρεσία ασφαλείας του αεροδρομίου της Ατλάντα ζήτησε να αφαιρέσει τις χορδές από το βιολί του (Guarneri del Gesu του 1742). Χαρακτηριστικά είναι και τα όσα ανέφεραν στο BBC οι βιολονίστες Μαρκ Ραμίρεζ και Ολίβια Χαζιόφ: «Βρισκόμασταν όλο το καλοκαίρι στην Ευρώπη, δίνοντας κονσέρτα σε διάφορα φεστιβάλ. Σκοπεύαμε να επιστρέψουμε στις HΠA στις 27 Αυγούστου, αλλά πληροφορηθήκαμε ότι απαγορεύεται να πάρουμε τα βιολιά μαζί μας στην καμπίνα. Τα βιολιά είναι ανεκτίμητης αξίας και ιδιαίτερα ευαίσθητα. Δεν υπάρχει περίπτωση κανένας σοβαρός μουσικός να τα αφήσει στην αναμονή».
Εικόνες ζωής αποτυπωμένες πάνω σε αρχαία μνήματα, δέκα ποιητικά ταφικά επιγράμματα ενέπνευσαν τη Σοφία Σπυράτου να χορογραφήσει και να σκηνοθετήσει την τελευταία της δουλειά «Εν' τω μηνί Αθύρ» (ο μήνας του έρωτα και του θανάτου) του Χοροθεάτρου Ροές σε μουσική Αλκίνοου Ιωαννίδη. Με την υποστήριξη του Μουσείου Μπενάκη το «Εν' τω μηνί Αθύρ» κλείνει το φετινό κύκλο των παρουσιάσεών του δίνοντας τέσσερις παραστάσεις από τις 4 έως και τις 7 Σεπτέμβρη στο αίθριο του νέου Μουσείου Μπενάκη της οδού Πειραιώς 138.
Το «Εν' τω μηνί Αθύρ» στήθηκε στη δομή τις αρχαίας τραγωδίας. Τα ταφικά επιγράμματα ερμηνεύονται σε χορικά τραγούδια, ενώ τα δρώμενα ερμηνεύονται από δέκα χορευτές. Στο χορό συμμετέχουν επτά ηθοποιοί. Την πρωτότυπη μουσική του Αλκίνοου Ιωαννίδη ερμηνεύει το σύγχρονο σύνολο των Μουσικών Συνόλων του Δήμου Αθηναίων υπό τη διεύθυνση του αρχιμουσικού Λεύτερη Χαλκάνη. Η ποιητική επεξεργασία στη νεοελληνική έγινε από τον Χρήστο Μπουλώτη, τα κουστούμια από τον Κωνσταντίνο Ζαμάνη και οι φωτισμοί του Σάκη Μπιρπμίλη. Εισιτήρια από τα εκδοτήρια του Μουσείου Μπενάκη (Βασιλίσσης Σοφίας και Κουμπάρη 1 και του νέου κτιρίου του Μουσείου Μπενάκη επί της οδού Πειραιώς 138). Τηλέφωνο ταμείων: 210.3671.057, 210.3453.111.
Μια ξεχωριστή μουσική βραδιά θα ζήσουν όσοι βρεθούν στις 29 Αυγούστου στο Κηποθέατρο «Νίκος Καζαντζάκης» στο Ηράκλειο Κρήτης. Επί σκηνής οι «Calexico», το συγκρότημα από την Αριζόνα των ΗΠΑ που επιστρέφει για να μαγέψει το κοινό με τα υπέροχα τραγούδια του. Τραγούδια που συνδυάζουν ετερόκλητα στοιχεία προερχόμενα από διάφορα είδη όπως η πορτογαλική Fado, η Jazz των 50s, η μουσική των Τσιγγάνων και τα παρακλάδια της, το Surf - από τον θρυλικό Link Wray μέχρι τον Duane Eddy - και τα επικά Spaghetti Western soundtracks του μεγάλου Ennio Morricone. Η βραδιά θα ανοίξει με την Ελληνίδα τραγουδοποιό Monikarides.
Η έκθεση ζωγραφικής της Σοφίας Καλογεροπούλου με τίτλο «ΑΙΓΑΙΟΥ ΟΝΑΡ», που εγκαινιάζεται στις 31 Αυγούστου στην Ερμούπολη, περιλαμβάνει 40 πίνακες ποικίλων διαστάσεων «κυκλαδίτικης θεματολογίας» με επίκεντρο τη Σύρο. Μέρος των πινάκων εστιάζεται στο ιστορικό θέατρο της Ερμούπολης «Απόλλων» - κόσμημα του 19ου αιώνα - καθώς και στις διάφορες σημαντικές όπερες που παρουσιάστηκαν εκεί. Ασχολείται επίσης με πρόσωπα - σήματα κατατεθέντα της σύγχρονης ιστορίας της Σύρου. Η έκθεση, η οποία θα διαρκέσει όλο το Σεπτέμβρη, συνδυάζει τοπία από διάφορα νησιά του Αρχιπελάγους μαζί με στιγμιότυπα της λυρικής τέχνης, της μυθολογίας και της ιστορίας, δοσμένα με χιούμορ και φαντασία μέσα από την ιδιότυπη τεχνοτροπία της ζωγράφου.
Τον διευθυντή φωτογραφίας, μοντέρ και παραγωγό Παύλο Φιλίππου διόρισε ο υπουργός Πολιτισμού Γ. Βουλγαράκης, στο ΔΣ του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου σε αντικατάσταση του Μάρκου Χολέβα, ο οποίος τοποθετείται αναπληρωτής διευθυντής του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
«Ειδικός σύμβουλος» της διοίκησης του ΕΚΚ, με την αρμοδιότητα του εκπροσώπου της Ελλάδας στο Eurimages, διορίζεται ο Αλέξανδρος Κακαβάς, πρόεδρος της Ενωσης Σεναριογράφων.