ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 20 Αυγούστου 2006
Σελ. /32
ΔΙΕΘΝΗ
ΙΣΡΑΗΛΙΝΟΙ ΑΡΝΗΤΕΣ ΣΤΡΑΤΕΥΣΗΣ
«Καμία μαύρη σημαία πια»

Associated Press

«Γιατί δε συγχωρώ τον εαυτό μου; Οχι γιατί εκτέλεσα εντολές... Δεν τον συγχωρώ γιατί ποτέ δεν έθεσε ερωτήματα γι' αυτές, όπως μήπως δεν επιτρέπεται να βομβαρδίζει κανείς αθώους πολίτες; Δε συγχωρώ τον εαυτό μου γιατί δεν αναρωτήθηκα, δε σκέφτηκα πριν τις εκτελέσω... Ντρέπομαι γιατί καμία αμφιβολία δεν πέρασε από το μυαλό μου! Φαίνεται ότι κάθε κτηνωδία που συμβαίνει εδώ δικαιολογείται από "λόγους ασφαλείας"»... Αυτά ανάμεσα σε πολλά άλλα, σημείωνε στη δημόσια επιστολή άρνησής του να παρουσιαστεί στη θέση του πλοιάρχου στο ισραηλινό πολεμικό ναυτικό, ως έφεδρος, ο Ρον Γκέρλιτζ, το 2002.

Τότε που ο ισραηλινός στρατός σάρωνε από άκρη σε άκρη τη Δυτική Οχθη και τη Λωρίδα της Γάζας, ο Γκέρλιτζ ήταν ένας από τους πρώτους εφέδρους, στην πλειοψηφία τους βαθμοφόρους, που υπέγραψαν μια ανοιχτή επιστολή προς την ισραηλινή κοινή γνώμη. Σε αυτήν συμπυκνώνεται ο πυρήνας του κινήματος αρνητών στράτευσης στο Ισραήλ, των αρνητών που δε δέχονται, όχι γενικώς να υπηρετήσουν στο ισραηλινό στράτευμα, αλλά να υπηρετήσουν σε επιχειρήσεις κατοχής και επίθεσης κατά των λαών της περιοχής.

Στο «Γράμμα των πολεμιστών», όπως αποκαλείται το συγκεκριμένο κείμενο, μεταξύ άλλων οι υπογράφοντες σημείωναν:

«Εμείς, μάχιμοι αξιωματικοί και στρατιώτες, που υπηρετήσαμε το Κράτος του Ισραήλ για χρόνια και για πολλές εβδομάδες κάθε επιπλέον χρόνο, θυσιάζοντας την προσωπική μας ζωή, που δεχτήκαμε εντολές και οδηγίες, οι οποίες καμία σχέση δεν έχουν με την ασφάλεια της χώρας μας...

Associated Press

Εμείς, που τα μάτια μας είδαν τον αιματηρό απολογισμό της Κατοχής και από τις δύο πλευρές...

Εμείς, που νιώσαμε καλά πώς η εκτέλεση των εντολών στα κατεχόμενα εδάφη, καταστρέφουν όλες τις αξίες με τις οποίες μεγαλώσαμε...

Εμείς, που γνωρίζουμε ότι τα κατεχόμενα εδάφη δεν είναι μέρος του Ισραήλ και οι εποικισμοί πρέπει να εκκενωθούν...

Εμείς, δε θα συνεχίσουμε να πολεμούμε πέρα από τα σύνορα του 1967, με στόχο την κυριαρχία, την απομάκρυνση, την εξόντωση, την εξαθλίωση ολόκληρων λαών!

Οι επιχειρήσεις κατοχής και καταπίεσης δεν εξυπηρετούν την ασφάλεια του Ισραήλ!».

«Οχι» στην εισβολή στο Λίβανο

Μέσα στην καρδιά της κλιμάκωσης της ισραηλινής επίθεσης κατά του Λιβάνου, τα ισραηλινά και διεθνή ΜΜΕ μετέδιδαν ότι η συντριπτική πλειοψηφία του ισραηλινού λαού τασσόταν υπέρ των αιματηρών επιχειρήσεων. «Ξεχνούσαν», φυσικά, επισταμένα να αναφερθούν στις σχεδόν καθημερινές διαδηλώσεις των φιλειρηνικών οργανώσεων και των πολιτικών παρατάξεων, όπως το «Μέτωπο για την Ειρήνη και την Ισότητα» («Χαντάς»), του οποίου κορμός είναι το ΚΚ Ισραήλ. Οπως επίσης, «παρέβλεπαν» το γεγονός ότι το κίνημα των αρνητών στράτευσης ήρθε και πάλι στο προσκήνιο, καθώς όλοι οι, ήδη, αρνητές βρέθηκαν στους δρόμους διαδηλώνοντας κατά του πολέμου, ενώ άρχισαν δειλά αλλά σταθερά να υψώνονται φωνές άρνησης και μεταξύ των εφέδρων που κλήθηκαν να συμμετάσχουν στις επιχειρήσεις στο Λίβανο.

Associated Press

Μέχρι την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές, στους περίπου 1.700 αρνητές που έχουν καταγραφεί επισήμως από το 2002 μέχρι σήμερα, προστέθηκαν, μόνο τις πρώτες ημέρες του πολέμου στο Λίβανο, τουλάχιστον άλλοι 3 έφεδροι: ο αξιωματικός πεζικού και φοιτητής φυσικής Αμίρ Παστέρ, ο λοχίας και τηλεοπτικός παραγωγός Ιτζίκ Σαμπάτ, καθώς και ένας τρίτος που είναι γνωστός μόνο με τα αρχικά του Κ. Ντ.

«Πρέπει επιτέλους να σπάσουμε αυτή τη συνένοχη σιωπή. Ξέρω ότι πολλοί θα με επικρίνουν και θα μου επιτεθούν αναρωτούμενοι πώς είναι δυνατόν να κατοικώ στο Σντερότ, που πλήττεται από ρουκέτες "Κασάμ" και να αρνούμαι να υπηρετήσω στο Λίβανο, για να μην πέφτουν "Κατιούσα" στο βορρά. Ολη αυτή η τρέλα δε θα σταματήσει με πόλεμο και επιθετικότητα ούτε με κατοχή. Πρέπει να σταματήσει τώρα...» δήλωνε ο Σαμπάτ, που χαρακτηριζόταν από τον ισραηλινό στρατό ως «διακεκριμένος στρατιώτης», αν και είχε αρνηθεί να υπηρετήσει και στα παλαιστινιακά εδάφη το 2002 και είχε φυλακιστεί 28 ημέρες (τις ημέρες, δηλαδή, της εφεδρείας του) γι' αυτό.

Στους τελευταίους αυτούς αρνητές έρχεται να προστεθεί η περίπτωση του επιλοχία πυροβολικού Ομρι Ζάιντ, ο οποίος αρνήθηκε να εκτελέσει εντολή για ρίψη 150 βλημάτων στο λιβανικό χωριό Μζαντάρα, μία ημέρα πριν ολοκληρώσει την ετήσια μηνιαία υπηρεσία του ως έφεδρος. «Αρνούμαι να χτυπήσω γυναίκες και παιδιά, σχολεία και σπίτια» δήλωσε ο Ζάιντ, που εγκατέλειψε τη θέση του. Προς το παρόν, ο Ζάιντ δεν έχει διωχτεί από την ισραηλινή στρατιωτική δικαιοσύνη.

Αποσιώπηση, φυλακίσεις και «ψυχολογικά προβλήματα»

Οι 4 αυτές περιπτώσεις είναι αυτές που επιβεβαιώνονται και από τον ισραηλινό στρατό. Η συνήθης στρατιωτική τακτική, ιδιαίτερα στις περιόδους εκείνες που αυξάνεται ο αριθμός των αρνητών λόγω των ειδικών συνθηκών, είναι να κρατήσει το κύμα μακριά από τα ΜΜΕ. Ετσι, αποφεύγει τα στρατοδικεία, δίνει «άδειες» προκειμένου «να έχουν το χρόνο όσοι αρνούνται να το ξανασκεφτούν» ή προχωρά σε συνοπτικές αποφάσεις επαναλαμβανόμενων ολιγοήμερων φυλακίσεων, που δεν ανακοινώνονται. Κατά τη διάρκεια των πρώτων εβδομάδων του πολέμου στο Λίβανο, τουλάχιστον 5 αρνητές (οι 2 για το Λίβανο) βρίσκονταν στις ισραηλινές στρατιωτικές φυλακές.

Associated Press

Η απόφαση άρνησης δεν είναι καθόλου εύκολη, αν κανείς λάβει υπόψη του το ρόλο του στρατού στην καθημερινότητα των Ισραηλινών πολιτών. Αξίζει να σημειωθεί ότι η στρατιωτική θητεία είναι υποχρεωτική, 3 χρόνια για τους άνδρες και 1 έτος για τις γυναίκες. Από αυτήν εξαιρούνται όλοι οι κληρικοί Εβραίοι, και μόνο ένας μικρός αριθμός αυτών υπηρετεί, αφού ολοκληρώσουν τις θρησκευτικές τους σπουδές, σε βοηθητικές θέσεις.

Εξαιρούνται, επίσης, οι ορθόδοξες Εβραίες γυναίκες, που σε αντάλλαγμα προσφέρουν κοινωνική εργασία. Δεν καλούνται να υπηρετήσουν οι Ισραηλινοί Αραβες, που ξεπερνούν το 1/5 του ισραηλινού πληθυσμού. Σε περίπτωση που κάποιος δεν έχει ολοκληρώσει τη στρατιωτική του θητεία (και αυτό δε συνοδεύεται από κάποια αποδεκτή απαλλαγή, όπως είναι η θρησκεία), αντιμετωπίζει σειρά εμποδίων αν θελήσει να εργαστεί στο δημόσιο ή να κάνει πανεπιστημιακές σπουδές.

Ενας, γνωστός και στην Ελλάδα, διαδεδομένος τρόπος αποφυγής της στρατιωτικής θητείας είναι η επίκληση ψυχολογικών προβλημάτων. Το ιδιόμορφο στην περίπτωση του ισραηλινού στρατού είναι ότι εκτός από τους υποψήφιους στρατιώτες ή εφέδρους, την ύπαρξη τέτοιου είδους αιτίων επικαλείται συχνά και ο ίδιος ο στρατός απέναντι σε αρνητές στράτευσης, ιδιαίτερα σε όσους επισημαίνουν ότι δε θέλουν να υπηρετήσουν σε στρατό κατοχής.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του Ανταμ Κέλερ, ο οποίος είναι από τα νιάτα του μαχητικό στέλεχος της οργάνωσης των αρνητών στράτευσης σε επιχειρήσεις επιθετικές ή κατοχής, «Yesh Gvul». Ο Κέλερ αρνήθηκε να συμμετάσχει στην ισραηλινή εισβολή στο Λίβανο το 1982 και του ανέθεσαν βοηθητικά καθήκοντα. Οταν, ως έφεδρος, κλήθηκε το 1988 να συμμετάσχει στις επιχειρήσεις καταστολής της πρώτης Ιντιφάντα, έγραψε, δύο συνεχόμενες νύχτες, πάνω στα τανκς της ίλης του συνθήματα κατά της κατοχής καλώντας τους συναδέλφους του να μη γίνουν κατοχικά εργαλεία.

Φυλακίστηκε για 3 μήνες και όταν έγινε επανεξέταση της περίπτωσής του, οι αξιωματικοί της επιτροπής τον ρώτησαν τα κίνητρα της πράξης του. Η απάντησή του ότι «με βάση την ανθρώπινη ιστορία υπάρχουν δίκαιοι και άδικοι πόλεμοι, και ο πόλεμος που κάνει το Ισραήλ τώρα είναι άδικος», μεταφράστηκε στην τελική απόλυσή του από το στράτευμα «ως περίπτωση που ακούει τη φωνή της Ιστορίας»!!! Ανάλογης μεταχείρισης τυγχάνει σήμερα και ο γιος του Κέλερ, Γιούρι, στον οποίο η επιτροπή που κλήθηκε να ελέγξει την ικανότητά του, του ξεκαθάρισε ότι «δε θέλει να ακούσει τίποτε για ειρήνη και για συνείδηση» γι' αυτό και συμπέρανε ότι «έχει ψυχολογικό πρόβλημα και δεν ανέχεται τις στολές!» Με τον τρόπο αυτό η ηγεσία του στρατού «ξεμπερδεύει» σχετικά ανώδυνα με αρκετούς αρνητές, αποφεύγοντας να δημοσιοποιήσει τα πραγματικά κίνητρά τους και φυσικά να δημοσιοποιήσει τις διακηρύξεις τους, που είναι βαθιά πολιτικές και επικριτικές για τις ιμπεριαλιστικές επιλογές των ισραηλινών ηγεσιών.

Σκληρός παραδειγματισμός

Βέβαια, υπάρχουν και οι περιπτώσεις που, πιθανώς, για λόγους «παραδειγματισμού και συμβολισμού», ο πέλεκυς της στρατιωτικής δικαιοσύνης πέφτει ιδιαίτερα βαρύς. Η χαρακτηριστικότερη, ίσως, είναι του Γιόνι Μπεν Αρτζι, ο οποίος από το 2003, οπότε αρνήθηκε να παρουσιαστεί για τη θητεία του, έχει παραμείνει στις φυλακές λίγο πολύ 1 χρόνο και έπεται συνέχεια. Ο Μπεν Αρτζι τυχαίνει να είναι ανιψιός του πρώην πρωθυπουργού και ηγέτη του Λικούντ, Μπέντζαμιν Νετανιάχου, γνωστού για τις σκληρότατες θέσεις του. Οπως όλα δείχνουν, πληρώνει τη συγγένειά του αλλά και το ότι ο Μπεν Αρτζι απέναντι στα στρατοδικεία επέλεξε να πλήξει την «καρδιά» του στάτους κβο του ισραηλινού στρατού, δηλώνοντας ότι «το Ισραήλ είναι μια κοινωνία που στρατοκρατείται».

«Από το σχολείο υπάρχουν στρατιωτικές δραστηριότητες, υπάρχουν αξιωματικοί που μιλούν στους μαθητές, υπάρχει μια ολόκληρη προπαγάνδα που διαμορφώνει μια στρατιωτική συνείδηση και στους πολίτες. Ο στρατός έχει τη θέση θεού και ο καθένας κρίνεται περισσότερο από το βαθμό του και τη μονάδα του παρά από το οτιδήποτε άλλο. Αρνούμαι να συμμετάσχω στη διαιώνιση αυτού του καταστροφικού μύθου». Ενδεικτικό της αγανάκτησης που προκάλεσε ο 20χρονος Ισραηλινός, αλλά και της νοοτροπίας που κατήγγειλε, είναι το γεγονός ότι η επιτροπή «συνείδησης» που τον εξέτασε (εντελώς τυχαία αποτελούμενη και αυτή μόνο από στρατιωτικούς) έκρινε ότι «η συγκρότηση, η αποφασιστικότητα και η επιμονή του είναι χαρακτηριστικά δυνητικά εξαιρετικού στρατιώτη»! Γι' αυτό και φυλακίστηκε περισσότερο από τον καθένα.

Ευρύ δίκτυο υποστήριξης

Στο πλευρό των αρνητών βρίσκονται σειρά οργανώσεις. Η σημαντικότερη ίσως είναι η «Yesh Gvul» που ιδρύθηκε το 1982, κατά τη διάρκεια της τότε ισραηλινής εισβολής στο Λίβανο. Υπάρχει, επίσης, η οργάνωση «New Profile», που αποτελείται κυρίως από γυναίκες και λειτουργεί ως ιστός υποστήριξης των οικογενειών των αρνητών, όπως και το κίνημα «Shministim», που εκπροσωπεί κατά κύριο λόγο τους απόφοιτους λυκείου που αρνούνται να υπηρετήσουν τη θητεία τους σε στρατό κατοχής. Οι έφεδροι εκπροσωπούνται από την κίνηση «Courage to Refuse», που δημιουργήθηκε από τους 51 αρνητές εφέδρους το 2002 με την προαναφερθείσα επιστολή τους.

Τόσο οι οργανώσεις αυτές όσο και τα φιλειρηνικά κινήματα έχουν δώσει ιδιαίτερο βάρος στους αρνητές. Από τη μια γιατί η στάση τους προκαλεί σοβαρές ρωγμές στη μυθολογική εικόνα του στρατού που κυριαρχεί στη συλλογική συνείδηση του ισραηλινού λαού και από την άλλη γιατί η άρνηση, εξαιτίας όλου αυτού του βάρους, αποτελεί μια εξαιρετικά σοβαρή απόφαση, που ουσιαστικά σημαδεύει το υπόλοιπο της ζωής των αρνητών και σε πρακτικό επίπεδο, αντιμετωπίζοντας οικονομικά προβλήματα όταν φυλακίζονται ή δεν μπορούν να βρουν εύκολα δουλιά. Πλέον, με βάση έρευνες, φαίνεται ότι το 25% των Ισραηλινών διάκειται θετικά απέναντι στο κίνημα των αρνητών, ποσοστό που φάνταζε ονειρεμένο πριν το 2002.

«Το κουράγιο να αρνηθείς»

«Κάθε Ισραηλινός στρατιώτης έχει το δικαίωμα και την υποχρέωση να αρνείται να εκτελέσει σαφώς παράνομες εντολές ανωτέρων του, εντολές που βαρύνονται από "μαύρη σημαία"». Αυτό είχε αποφασίσει το 1956 ισραηλινό δικαστήριο μετά από τη σφαγή Παλαιστινίων από Ισραηλινούς κομάντος στο χωριό Καφρ Κάσαμ. Στα 50 χρόνια που πέρασαν από τότε, κανένας Ισραηλινός στρατιώτης δε δικαιώθηκε από στρατοδικείο με βάση αυτή την απόφαση, ενώ μόλις πριν από 2 χρόνια, το ανώτατο δικαστήριο του Ισραήλ αναγνώρισε το δικαίωμα στην άρνηση στράτευσης. Οι αρνητές καλούν όλους τους Ισραηλινούς στρατιώτες να αποτινάξουν τη «μαύρη σημαία» πάνω από το κεφάλι τους.

«...Είναι ξεκάθαρο ότι σε μια δημοκρατική χώρα, η υπακοή δεν απαιτείται για ανήθικες πράξεις... η υπακοή στο πλαίσιο της δημοκρατίας έχει όρια και το ερώτημα είναι ποια είναι αυτά;», σημείωνε στη δική του επιστολή άρνησης ο Ράμι Κάπλαν, έφεδρος ταγματάρχης τεθωρακισμένων, που φυλακίστηκε πρώτη φορά το 2002. Και συνεχίζει: «Διάφορες κοινωνίες στον αιώνα μας αναγνώρισαν πολύ αργά ότι έχουν εμπλακεί σε μια καταστροφική διαδικασία πόνου και ηθικής χρεοκοπίας γιατί κανένα μέλος τους δεν ύψωσε το παράστημά του αρνούμενο να συμμετάσχει σε αυτά... Υπό το μανδύα κάποιας στρατηγικής αυτοάμυνας, βασικές ηθικές αρχές παραβιάζονται, είτε πυροβολώντας στο κεφάλι 7χρονα παιδιά είτε καταστρέφοντας σπίτια... Η συνέχιση της κατοχής καταστρέφει και την ισραηλινή κοινωνία, τη διαλύει σε βαθμό να γίνουμε τυφλοί απέναντι στα εγκλήματα που διαπράττουμε... Αρνούμαστε να γίνουμε Καλιγούλες για 25 ημέρες το χρόνο...»!

Ο συνάδελφος του Κάπλαν, Μάικ Ραφαέλι, έφεδρος λοχίας πυροβολικού, συμπληρώνει: «Το Δεκέμβρη του 2001 πέρασα για τελευταία φορά την Πράσινη Γραμμή στα Κατεχόμενα και θα παραμείνει η τελευταία... Δε χρειάζεται να δικαιολογήσω την άρνησή μου. Δικαιολογίες θα πρέπει να αναζητούν όσοι συνεχίζουν να υπηρετούν και να διαιωνίζουν την κατοχή. Ας μην αυταπατόμαστε: Η Κατοχή καταστρέφει το κράτος του Ισραήλ, οικονομικά, ηθικά και πνευματικά. Ας ξυπνήσουμε επιτέλους... Δεν υπάρχει ελαφρά κατοχή ή μερική.

Ενας λαός κατακτητής δεν μπορεί να είναι δίκαιος. Κατοχή και ειρήνη δεν μπορούν να συμβαδίσουν και αυτές τις ημέρες θα τις θυμόμαστε πάντα σαν την εποχή που οι καταπιεσμένοι του παρελθόντος έγιναν οι ίδιοι καταπιεστές... Στο στρατό απέκτησα το κουράγιο να ρίχνω δακρυγόνα σε σχολεία, να πυροβολώ παιδιά που πετούσαν πέτρες, να περιφρονώ την ανθρώπινη ζωή... Απέκτησα, όχι από το στρατό, όμως, και κάτι άλλο πλέον: το κουράγιο να αρνούμαι!».

  • Οι φωτογραφίες είναι από την επίθεση του Ισραήλ στο Λίβανο

Ελένη ΜΑΥΡΟΥΛΗ

Εκαναν την ανάγκη φιλοτιμία

Ας μιλήσουμε ξεκάθαρα. Η παύση των εχθροπραξιών στο Λίβανο έχει ουσιαστική προοπτική μόνο εάν σημαίνει την παύση των επιθέσεων του Ισραήλ και την απόσυρσή του από τα εδάφη του Λιβάνου. Διαφορετικά πρόκειται για μια κίβδηλη εκεχειρία για να εξυπηρετήσει τα ιμπεριαλιστικά σχέδια. Δεν υπάρχει δίκαιη εκεχειρία όταν ο επιτιθέμενος, το Ισραήλ, βρίσκεται στο έδαφος του αμυνόμενου, του Λιβάνου. Οι υπέρμαχοι της ευρωατλαντικής ειρήνης έφτασαν στο σημείο να στηρίζουν έμμεσα (ΕΕ) και άμεσα (ΗΠΑ) την αξίωση του επιτιθέμενου, του Ισραήλ, να ασκεί δικαίωμα αυτοάμυνας (!) στο έδαφος του αμυνόμενου, του Λιβάνου. Περισσότερο, να ζητά τη διάλυση της ένοπλης λαϊκής αντίστασης, της «Χεζμπολάχ». Παραλογισμός; Οχι. Απλά εκούσια ιμπεριαλιστική αλαζονεία με αποδοχή της ναζιστικής θεωρίας του «ζωτικού χώρου». Είναι η επανεμφάνιση του ναζισμού με τη βούλα του ισραηλίτικου στρατιωτικού - πολιτικού, θρησκευτικού ιερατικού συμπλέγματος εξουσίας. Μιλιταριστές, πολιτικοί και ραβίνοι εν δράσει. Πίσω τους το μαξιλάρι του διεθνούς ιμπεριαλιστικού καπιταλισμού, της ευρωατλαντικής μητρόπολης, με τη σύμμαχη στήριξη περιφερειακών ιμπεριαλιστών μικρομεσαίου μεγέθους και «πρόθυμων» δυτικόστροφων πειναλέων πρώην Λαϊκών Δημοκρατιών. Η μαύρη διεθνής στο συνολικό της μεγαλείο!

Τώρα διατυμπανίζονται οι υποτιθέμενες προθέσεις του Ισραήλ να αποχωρήσει σταδιακά από το Λίβανο. Αφού εκπλήρωσε την αποστολή του να ισοπεδώσει από κτίρια, δρόμους και ανθρώπους (1.000 άμαχοι νεκροί, 3.500 τραυματίες) το νότιο Λίβανο, τώρα κάνει την ανάγκη φιλοτιμία. Η ανάγκη είναι η αδυναμία του να υποτάξει τη λαϊκή αντίσταση της «Χεζμπολάχ». Η φιλοτιμία είναι η υπόδειξη των συμβουλατόρων ευρωατλαντιστών ότι αναλαμβάνουν αυτοί τη συνέχιση του λιβανικού δράματος. Η συνταγή γνωστή: «Διαίρει και βασίλευε». Σκοπός τους είναι να προκαλέσουν διχασμό στο εσωτερικό του Λιβάνου με κύρια αντίθεση μεταξύ κυβέρνησης και «Χεζμπολάχ». Αυτό θα σήμαινε αντίθεση μεταξύ των «επισήμων» και του λιβανικού λαού. Θα το πετύχουν; Εδώ φαίνεται ότι θα κριθεί το μέλλον του Λιβάνου.

Οι Ισραηλίτες εξουσιαστές ναζί καιροφυλακτούν παρά τις όποιες δηλώσεις. Εδώ συνεχίζει να κρίνεται ο επαίσχυντος ρόλος των ευρωατλαντιστών αντάμα με τον ΟΗΕ των επεμβασιών. Εδώ συνεχίζει να κρίνεται ο ρόλος της ελληνικής κυβέρνησης των... ανυποχώρητων και... βροντερών «ειρηνόφιλων». Το Ισραήλ είπε εξαρχής «παύση του πολέμου μόνο όταν διαλυθεί η "Χεζμπολάχ"». Η «Χεζμπολάχ» είπε εξαρχής «παύση του πολέμου μόνο όταν αποχωρήσουν οι Ισραηλίτες από το Λίβανο». Η ΥΠΕΞ κ. Ντόρα Μπακογιάννη τι είπε; Απλά, γενικώς... ειρήνη. Δηλαδή νούλα. Το πώς θα επιτευχθεί, βρίσκεται στα συρτάρια των ιμπεριαλιστικών επιδιώξεων. Οι ευλογίες κι ευχαριστίες της Αμερικανίδας ΥΠΕΞ προς την ομόλογό της και την ελληνική κυβέρνηση, ξυπνούν νέους εφιάλτες από το παρελθόν. Τα δολοφονημένα γυναικόπαιδα του Λιβάνου ζητούν τη δικαίωσή τους και γίνονται οι Ερινύες της ελληνικής κυβερνητικής υποκρισίας κι αποκοτιάς.


Αντώνης ΔΑΜΙΓΟΣ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ