Motion Team |
Μάλιστα, η κατάσταση ασφυξίας και κυκλοφοριακού χάους που βιώνει σήμερα ο εργαζόμενος στη Θεσσαλονίκη (πολεοδομικό συγκρότημα και περιφέρεια) και είναι αποτέλεσμα της πολιτικής που εφαρμόζει ο δικομματισμός, χρησιμοποιείται ως επιχείρημα - άλλοθι για να προωθηθούν τα αναγκαία έργα με αυτοχρηματοδότηση ή με τη Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), που εξασφαλίζουν εγγυημένα κέρδη δεκαετιών για τους επιχειρηματικούς ομίλους και «χαράτσια» για το λαό.
Μάλιστα από το Σεπτέμβρη του 2005 με τη θέσπιση ενιαίου εισιτηρίου, αυξήθηκε και η τιμή του εισιτηρίου κατά 11,1%. Κάπως έτσι παραμένει όνειρο θερινής νυκτός η διαδημοτική συγκοινωνιακή σύνδεση, παρότι οι μετακινήσεις μεταξύ των περιφερειακών δήμων εκτιμάται ότι αγγίζουν το 30% και μόλις το 5% εξυπηρετεί ο ΟΑΣΘ...
Την ίδια ώρα που τα δρομολόγια του ΟΑΣΘ αδυνατούν να ικανοποιήσουν τις ανάγκες του επιβατικού κοινού και ο στόλος των ΙΧ αυξάνεται, οι θέσεις στάθμευσης και υπολείπονται των πραγματικών αναγκών και κοστίζουν πανάκριβα.
Αποτέλεσμα το κυκλοφοριακό έμφραγμα που επιτείνεται και με τα χιλιάδες διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα σε κεντρικές οδικές αρτηρίες, καθώς η ζήτηση στάθμευσης στο κέντρο της πόλης ξεπερνά τις 25.000 θέσεις, ενώ οι προσφερόμενες είναι 8.000. ΝΔ και ΠΑΣΟΚ έχουν εξαγγείλει την κατασκευή τουλάχιστον 10, αλλά μόνο ένα πάρκινγκ κατασκευάζεται στη Θεσσαλονίκη, κοντά στο «Ιπποκράτειο» νοσοκομείο με 470 θέσεις. Κι αυτό κατασκευάζεται με «σύμβαση παραχώρησης» από κοινοπραξία εταιρειών που θα το εκμεταλλεύεται για 30 χρόνια, δηλαδή θα είναι πανάκριβο και αποτρεπτικό για τους οδηγούς.
Σχεδιάστηκε το 1975, για να καλύπτει τις ανάγκες 30.000 οχημάτων ημερησίως. Κατασκευάστηκε 20 χρόνια μετά και ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί οι προβλεπόμενοι ανισόπεδοι κόμβοι και οι υπόγειες διαβάσεις ώστε να λειτουργεί χωρίς φανάρια, ενώ εξαιτίας των κακοτεχνιών έχει μετατραπεί σε «καρμανιόλα» και καταγράφει ρεκόρ τροχαίων ατυχημάτων.
Είκοσι χρόνια μετά την περιβόητη «τρύπα» που άνοιξε ως δήμαρχος το 1986 ο Σ. Κούβελας - και αφού έγινε ανεπιτυχής προσπάθεια να κατασκευαστεί με ληστρική «σύμβαση παραχώρησης» - άρχισε η ανάπτυξη των εργοταξίων του Μετρό, που περιλαμβάνει 9,5 χιλιόμετρα Γραμμή και 13 σταθμούς. Ο προϋπολογισμός του έργου υπερδιπλασιάστηκε και έφτασε σήμερα στα 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ. Η κατασκευή του ανακοινώνεται ότι θα ολοκληρωθεί σε 6,5 χρόνια. «Ζήσε μαύρε μου», δηλαδή...
Τον επόμενο χρόνο αναμένεται να ξεκινήσει και η κατασκευή της Υποθαλάσσιας Οδικής Αρτηρίας. Ενα έργο που και πανάκριβα θα το πληρώσει ο λαός (κατασκευή, διόδια μέσα στην πόλη) και μόνο προβλήματα (περιβαλλοντικά, κυκλοφοριακά κ.ά.) θα δημιουργήσει.
Τα παραπάνω σημείωσε ο Γιάννης Ζιώγας, υποψήφιος νομάρχης Θεσσαλονίκης της ΝΑΣ και παρουσιάζοντας τη θέση της παράταξης, ξεκαθάρισε: «Θεωρούμε ότι για την αντιμετώπιση του συγκοινωνιακού προβλήματος, με την εκτέλεση των αναγκαίων έργων, απαιτείται η εφαρμογή μιας άλλης πολιτικής που θα βάζει σε πρώτη προτεραιότητα την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών. Σ' αυτή την κατεύθυνση βρίσκονται οι προτάσεις της ΝΑΣ για τις συγκοινωνίες και στηρίζονται στους εξής βασικούς άξονες:
Σχετικά με τα έργα που έχουν εξαγγελθεί και σταδιακά ξεκινά η υλοποίησή τους, η ΝΑΣ έχει τοποθετηθεί ξεκάθαρα, σημειώνοντας ότι χρειάζεται διεκδίκηση για την ολοκλήρωση και επέκτασή τους, έτσι ώστε να καλύπτουν καλύτερα τις ανάγκες των λαϊκών στρωμάτων, αλλά και επαγρύπνηση για τις συνθήκες εργασίας και την υπεράσπιση των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζόμενων σ' αυτά τόσο κατά την κατασκευή τους όσο και κατά τη χρήση τους.
Σημειώνεται ότι αύριο Πέμπτη, 28 Σεπτέμβρη, κλιμάκιο της ΝΑΣ με επικεφαλής τον υποψήφιο νομάρχη Γιάννη Ζιώγα θα επισκεφτεί το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας και θα καταθέσει την ολοκληρωμένη του πρόταση και τις θέσεις για τα έργα υποδομής στο νομό (κυκλοφοριακό, συγκοινωνιακό, διαχείριση απορριμμάτων, αντιπλημμυρικά και έργα αντισεισμικής θωράκισης κ.ά.).
Οι προτάσεις της ΝΑΣ για τα συγκοινωνιακά έργα είναι οι εξής:
Περιφερειακή οδός: Ολοκλήρωση της περιφερειακής οδού με άμεση αποπεράτωση όλων των κόμβων εισόδου και εξόδου, προγραμματισμό και διάνοιξη οδών προσπέλασης, με στόχο τη διοχέτευση της διερχόμενης κυκλοφορίας στην περιφερειακή οδό. Ταυτόχρονα, να υπάρξει βελτίωση των τμημάτων που παρουσιάζουν προβλήματα.
Μετρό: Να προγραμματιστεί η κατασκευή του μετρό, με κάλυψη ευρύτερων περιοχών βόρειων - δυτικών όσο και των νότιων - ανατολικών.
Προαστιακός σιδηρόδρομος: Δημιουργία προαστιακού σιδηροδρόμου να συνδέεται και να αποτελεί φυσική προέκταση των αστικών συγκοινωνιών σταθερής και μη τροχιάς, να καλύπτει τόσο τα βόρεια - δυτικά όσο και τα νότια - ανατολικά προάστια, να έχει προοπτικές επέκτασης προς την παραλία του Θερμαϊκού, την Καλλικράτεια και τα Ν. Μουδανιά και τις βιομηχανικές περιοχές Σίνδου, Αγ. Αθανασίου, Κιλκίς.
Υποθαλάσσια αρτηρία: Να μην πραγματοποιηθεί η υποθαλάσσια αρτηρία, γιατί, ενώ θα αντιμετωπίζει ελάχιστο μέρος του κυκλοφοριακού φόρτου, θα περιπλέξει περισσότερο το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης και παράλληλα θα αποτελεί ένα εισπρακτικό μηχανισμό για τους «επενδυτές».
Εξωτερική ανατολική περιφερειακή: Δημιουργία εξόδου της ανατολικής Θεσσαλονίκης προς την ανατολική Μακεδονία από την περιοχή του Χορτιάτη.
Χώροι στάθμευσης: Δημιουργία θέσεων στάθμευσης σε όλο το χώρο του πολεοδομικού συγκροτήματος, χωρίς να μετατραπεί κανένας δημόσιος χώρος σε ενοικιαζόμενο χώρο στάθμευσης (ούτε από ιδιώτη, ούτε από το Δήμο). Να υλοποιηθούν τα έργα μεγάλων χώρων στάθμευσης, χωρίς να αποτελέσουν εισπρακτικό μηχανισμό.