ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 27 Σεπτέμβρη 2006
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ
«Πιλοτικά» προγράμματα χαφιεδισμού

Εντείνοντας τα μέτρα αστυνομοκρατίας που ευλογεί η κυβέρνηση, η Υπηρεσία Ασφαλείας και Ελέγχου εγκαινίασε ακόμα και περιπολίες υπαλλήλων με πολιτικά στους συρμούς

Σε δοκιμαστικό σωλήνα μέτρων αστυνομοκρατίας έχουν μετατρέψει το Μετρό η διοίκηση της «Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας» (ΑΜΕΛ) και η Υπηρεσία Ασφαλείας και Ελέγχου (ΥΑΣΕΛ) που υπάγεται στην ΑΜΕΛ, με πλούσιο παρελθόν στην εφαρμογή αντιδημοκρατικών μέτρων και αυταρχικών συμπεριφορών.

Τούτη τη φορά η ΥΑΣΕΛ προχώρησε στην αστυνόμευση των βαγονιών, χρησιμοποιώντας υπαλλήλους με πολιτικά που εμφανίζονται ως επιβάτες, εν είδει Μυστικής Αστυνομίας Μετρό, αντιγράφοντας προφανώς τα αμερικάνικα πρότυπα. Η δραστηριότητα αυτή προκάλεσε αγανάκτηση σε εργαζόμενους που εντέλλονταν να την εφαρμόσουν και, σύμφωνα με πληροφορίες, εφαρμόστηκε για τη χρονική περίοδο 7 Σεπτέμβρη 2006 έως και 24 Σεπτέμβρη 2006, με πρόσχημα τον εντοπισμό νεαρών που κάνουν γκράφιτι!

Η δραστηριότητα της αστυνόμευσης καταγραφόταν στο ημερήσιο πρόγραμμα εργασίας, απόσπασμα του οποίου έχει στη διάθεσή του ο «Ρ». Ενδεικτικά, στο φύλλο της 7ης Σεπτέμβρη 2006 φαίνεται καθαρά ότι έχει δοθεί εντολή σε δύο υπαλλήλους να αστυνομεύσουν «τη γραμμή τρία χωρίς HI-VI (σ.σ. δηλαδή χωρίς τα διακριτικά γιλέκα) και ασυρμάτους ως επιβάτες». Την ίδια ημέρα καταγράφεται δεύτερη παρόμοια βάρδια στην ίδια γραμμή. Στις 20 Σεπτέμβρη στη γραμμή τρία ορίζεται και πάλι βάρδια δύο ατόμων από τις 20.30-00.30 «χωρίς HI-VI και χωρίς μπλοκ και χωρίς tetra (σ.σ. είδος του ασύρματου)».

Τα χειρότερα είναι μπροστά

Στα ασφυκτικά μέτρα «ασφάλειας» στο Μετρό, η ΥΑΣΕΛ προσθέτει τώρα και περιπολίες υπαλλήλων με πολιτικά
Στα ασφυκτικά μέτρα «ασφάλειας» στο Μετρό, η ΥΑΣΕΛ προσθέτει τώρα και περιπολίες υπαλλήλων με πολιτικά
Τα παραπάνω έρχονται σε αντίφαση με την απάντηση που έδωσε ο υπουργός Δημόσιας Τάξης, Β. Πολύδωρας, σε Ερώτηση του βουλευτών του ΚΚΕ, Αντ. Σκυλλάκου και Λ. Κανέλλη, πριν περίπου δύο μήνες. Στην Ερώτηση - που έγινε στις 7 Ιούνη 2006 - οι βουλευτές του ΚΚΕ τόνισαν, μεταξύ άλλων, ότι «η ΥΑΣΕΛ με βάση το επίσημο περιοδικό της ΑΜΕΛ ΑΕ λειτουργεί με το δόγμα της μηδενικής ανοχής, γνωστό ως στρατιωτικό δόγμα ασφαλείας του ΝΑΤΟ». Ενώ μία από τις ερωτήσεις που έκαναν ήταν εάν «είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης η ίδρυση Αστυνομίας Μεταφορών και ποια μέτρα θα πάρει για την άμεση κατάργηση της "σκιώδους αστυνομίας" στο Μετρό;».

Ο υπουργός Δημόσιας Τάξης απάντησε στις 30 Ιούνη 2006. Απέφυγε να τοποθετηθεί συγκεκριμένα, αλλά επισήμανε ότι «σε ό,τι αφορά το θέμα της ίδρυσης Αστυνομίας Μεταφορών, σας πληροφορούμε ότι σήμερα δεν αντιμετωπίζεται τέτοιο θέμα από το υπουργείο μας». Χωρίς βέβαια να δεσμευτεί ότι αυτό δε θα γίνει στο μέλλον.

Πλούσιο αντιδημοκρατικό παρελθόν

Τα όσα συμβαίνουν στο Μετρό δείχνουν ότι η διοίκηση της ΑΜΕΛ προχωρά απρόσκοπτα στη λήψη μέτρων που εντείνουν την αστυνομοκρατία. Παρακάτω αναφέρουμε ορισμένες ακόμα προσπάθειες προώθησης αυταρχικών μέτρων που η εφαρμογή τους τελικά εμποδίστηκε από τη δράση κυρίως των ταξικών δυνάμεων:

  • Το Μάη του 2004 η «Δημοκρατική Συσπείρωση για τις Λαϊκές Ελευθερίες και την Αλληλεγγύη» δημοσιοποίησε το υπ' αριθμόν SD-2004-121 «Εμπιστευτικό Υπηρεσιακό Σημείωμα» της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ» σχετικά με τα «καθήκοντα» των «κινητών ομάδων συρμών» της ιδιωτικής εταιρείας φύλαξης «ΕΡΜΗΣ», που της είχαν αναθέσει την παρακολούθηση των επιβατών, με τη χρήση ομάδων τριών ατόμων με πολιτική περιβολή!
  • Τον Αύγουστο 2004 η διεύθυνση επιχείρησε τη μετατροπή της υπηρεσίας ελέγχου εισιτηρίων σε υπηρεσία ασφάλειας με αστυνομικού τύπου αρμοδιότητες και στολές. Προχώρησε μάλιστα στη δίωξη εργαζόμενου και συνδικαλιστή, επειδή δεν αποδέχτηκε την αλλαγή του χαρακτήρα της υπηρεσίας και αρνήθηκε να φορέσει τη νέα στολή τύπου «σεκιούριτι».
  • Το Νοέμβρη του 2004 έστησε κάμερες - χαφιέδες σε βαγόνι του Μετρό, προς παρακολούθηση «υπόπτων» επιβατών όπως σημείωναν σε σχετική τους ανακοίνωση τα Σωματεία Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών και Ηλεκτροδηγών Αττικό Μετρό.
  • Το Δεκέμβρη του 2004 η διοίκηση της ΑΜΕΛ γνωστοποίησε στους εργαζόμενους σχέδιο «γενικού κανονισμού κατάστασης προσωπικού», που τους υποχρέωνε «όταν αυτό κρίνεται αναγκαίο, να υπόκεινται σε έλεγχο», οποιαδήποτε στιγμή του ωραρίου εργασίας ή κατά την είσοδο ή έξοδό τους από τις εγκαταστάσεις της εταιρείας. Η έρευνα αφορούσε «τη σωματική τους έρευνα ή το αυτοκίνητό τους, το προσωπικό τους ερμάριο ή άλλο προσωπικό χώρο». Η άρνηση του εργαζόμενου να υποβληθεί σε έλεγχο θεωρείται πειθαρχικό παράπτωμα και τιμωρείται κατά πώς κρίνει η διοίκηση! Μεταξύ άλλων, η φραστική διατύπωση ορισμένων παραπτωμάτων είναι τέτοια που αφήνει το ενδεχόμενο ευθείας επίθεσης στη συνδικαλιστική δράση των εργαζομένων.
ΔΙΚΗ «ΣΕΪΛΟΡ»
Εστειλαν τους εργάτες σε βέβαιο θάνατο

Συνεχίστηκαν και χτες οι καταθέσεις των πραγματογνωμόνων

Προδιαγεγραμμένο έγκλημα αποδεικνύεται ο τραγικός θάνατος των πέντε μεταλλεργατών που «λαμπάδιασαν» όταν ανατινάχτηκε το αμπάρι Νο 4 του δεξαμενόπλοιου «ΣΕΪΛΟΡ». Τα στοιχεία που έρχονται στο φως κατά την ακροαματική διαδικασία της δίκης για το εργατικό δυστύχημα, που διεξάγεται στο Β΄ Τριμελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά, είναι ατράνταχτα και επιβεβαιώνουν από κάθε πλευρά ότι εφοπλιστής, εργολάβοι και οι «άνθρωποί» τους - χημικός ναυτιλίας και τεχνικός ασφαλείας - έστειλαν τους πέντε εργάτες σε βέβαιο θάνατο.

Χτες από το βήμα των μαρτύρων πέρασαν άλλοι δύο πραγματογνώμονες. Ο πρώτος, κ. Χατζηγιάννης, χημικός, ειδικός σε έρευνες για αίτια πυρκαγιών, κατέθεσε συγκεκριμένα στοιχεία ότι το αμπάρι όπου βρίσκονταν οι πέντε και εκτελούσαν εργασίες με χρήση φλόγας ήταν ακαθάριστο από τα υπολείμματα πετρελαίου. Ξεκαθάρισε ότι: «δεν μπορώ να καταλάβω την έννοια του τυχαίου γεγονότος. Ολα ήταν προβλέψιμα. Η έκρηξη δε θα γινόταν αν δεν υπήρχαν κατάλοιπα πετρελαίου, αν υπήρχαν όλα τα πυροσβεστικά μέσα που προβλέπονται». Ο δεύτερος μάρτυρας, κ. Λεβαντής, τεχνικός σύμβουλος των εργολάβων Σαρρή και Δουλούδη, χαρακτήρισε την έκρηξη «τυχαίο γεγονός» και έριξε τις ευθύνες στους νεκρούς ισχυριζόμενος ότι «μάλλον άφησαν ανοιχτή τη φλόγα στην τσιμπίδα για να κατεβάσουν μία λάμα!».

Βόμβα αμίαντου στο Αιγαίο

Στο μεταξύ, με φορτίο 54 τόνους του καρκινογόνου αμίαντου και άγνωστες ποσότητες τοξικών ουσιών, αρμενίζει μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας το μεξικάνικο φορτηγό πλοίο «ΟΤΑΡΑΝ». Το πλοίο μέχρι προχτές έπλεε στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Μυτιλήνης και Σιγρίου ρυμουλκούμενο. Είχε αποπλεύσει από διαλυτήριο πλοίων της Τουρκίας, μετά από κινητοποιήσεις των εκεί εργαζομένων καθώς το διαλυτήριο δεν είχε τον κατάλληλο εξοπλισμό για διάλυση πλοίου με τοξικά υλικά. Συνολικά η υπόθεση του «ΟΤΑΡΑΝ» αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα για το πώς αντιμετωπίζουν το εφοπλιστικό κεφάλαιο και οι πολιτικοί του εκπρόσωποι την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής.

Από το 1999 μέχρι το 2006 βρισκόταν σε ναυπηγείο της Ολλανδίας με αρχική πρόθεση της εταιρείας να επισκευαστεί. Στη συνέχεια όταν εντοπίστηκε ότι το σκάφος είχε στα τοιχώματά του τμήματα αμιάντου, αποφασίστηκε η διάλυσή του. Ομως η διάλυση ενός τέτοιου πλοίου πρέπει να γίνει σε ειδικά οργανωμένο διαλυτήριο και έχει μεγάλο κόστος που, όπως φαίνεται, δεν ήθελε να καταβάλει η πλοιοκτήτρια εταιρεία. Σαν αποτέλεσμα, τον περασμένο Ιούλη το πλοίο απέπλευσε από την Ολλανδία και από τότε πλέει «ανενόχλητο» από κάθε αρμόδια αρχή, προς εξυπηρέτηση των ιδιοκτητών.

Προσφορές μέσω ΠΑΜΕ

Στη μνήμη του αδελφού του Γιάννη, ο Θόδωρος Παναγόπουλος προσφέρει, μέσω του ΠΑΜΕ, 50 ευρώ ως οικονομική ενίσχυση στους εργαζόμενους του Λιβάνου και της Παλαιστίνης. Ενισχύοντας επίσης τους εργαζόμενους του Λιβάνου και της Παλαιστίνης 50 ευρώ προσφέρει μέσω του ΠΑΜΕ και η Αρτεμη Μπλάνα, στη μνήμη του αγαπημένου της συντρόφου Αχιλλέα Μπλάνα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ