ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 3 Οχτώβρη 2006
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΡΟΣΧΕΔΙΟ ΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ 2007
Παίρνει από τους πολλούς, δίνει στο κεφάλαιο
  • «Πάγωμα» μισθών, περικοπές δαπανών κοινωνικού χαρακτήρα, αύξηση της άμεσης φορολογίας και λεηλασία των λαϊκών εισοδημάτων μέσω των έμμεσων φόρων, προβλέπει ο προϋπολογισμός
  • Μειώνεται η φορολογική επιβάρυνση των εκπροσώπων του κεφαλαίου, τεράστια αύξηση των κονδυλίων για τοκοχρεολύσια

Σχέδιο Κρατικού Προϋπολογισμού για το 2007, αυστηρά προσαρμοσμένο στην προώθηση των πολιτικών «ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, της εξωστρέφειας και της ανταγωνιστικότητας», της ενίσχυσης δηλαδή των μεγάλων μονοπωλιακών ομίλων, αλλά και απόλυτα πειθαρχημένο στις κατευθυντήριες γραμμές των Βρυξελλών, για περαιτέρω μείωση του δημοσιονομικού ελλείμματος στο 2,4% του ΑΕΠ - από 2,6% φέτος - παρουσίασε χτες η κυβέρνηση της ΝΔ.

Σε μια περίοδο κατά την οποία προβλέπεται συνέχιση της καπιταλιστικής ανάπτυξης με υψηλούς ρυθμούς - σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομίας, το πραγματικό ΑΕΠ το 2007 θα αυξηθεί, με συντηρητικούς μάλιστα υπολογισμούς, κατά 3,8% - η κυβέρνηση της ΝΔ σχεδιάζει «πάγωμα» των πραγματικών μισθών και των συντάξεων, συνέχιση των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων με νέο ισχυρό κύμα ιδιωτικοποιήσεων, παντελή έλλειψη μέτρων για την αντιμετώπιση της ανεξέλεγκτης αισχροκέρδειας στην αγορά, συνέχιση των πολιτικών υποχρηματοδότησης των κοινωνικών τομέων οι οποίοι παραδίδονται βορά στα νύχια των ιδιωτικών επιχειρηματικών συμφερόντων και νέα, απροκάλυπτη φοροεπιδρομή κατά των λαϊκών στρωμάτων.

Ο νέος προϋπολογισμός ενισχύει περαιτέρω κατασταλτικούς μηχανισμούς του κράτους, με την πολύ μεγάλη αύξηση κατά 8,1% των δαπανών του υπουργείου Δημόσιας Τάξης, αλλά και την ενίσχυση των εξοπλιστικών προγραμμάτων με 1,7 δισ. ευρώ, αν και τα στοιχεία για το πραγματικό ύψος των δαπανών που κατευθύνονται σε εξοπλιστικά προγράμματα είναι αμφισβητούμενα... Σαν φύλλο συκής στο αντιλαϊκό αυτό περιτύλιγμα χρησιμοποιούν τις αυξήσεις, κατά 50 ευρώ, των συντάξεων του ΟΓΑ και του ΕΚΑΣ, οι οποίες βέβαια δεν είναι τίποτα περισσότερο από μία προσπάθεια διαχείρισης της κατάστασης των κοινωνικών εκείνων ομάδων που βρίσκονται στα όρια της εξαθλίωσης.

Τα έσοδα

Με επιπλέον 3,3 δισ. ευρώ φορολογικά έσοδα προβλέπεται ότι θα επιβαρυνθούν, κατά κύριο λόγο, τα λαϊκά στρώματα το 2007, σύμφωνα με τα στοιχεία του προσχεδίου του προϋπολογισμού.

Τα συνολικά κρατικά έσοδα προβλέπεται ότι θα ανέλθουν στα 51,4 δισ. ευρώ, έναντι 48,5 δισ. ευρώ το 2006 (ποσοστό αύξησης 5,9%). Ομως το ποσοστό αυτό αύξησης θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως οφθαλμαπάτη, αν περάσουμε στην επιμέρους ανάλυση των βασικών παραμέτρων της φορολογίας, όπου ίσως για πρώτη φορά προβάλλει τόσο καθαρά ο ακραίος ταξικός της χαρακτήρας.

Κατ' αρχάς, τα συνολικά φορολογικά έσοδα προβλέπεται να αυξηθούν κατά 7,4% (από 44,66 δισ, ευρώ σε 47,95 δισ. ευρώ), με την άμεση φορολογία να αυξάνει «μόνο» κατά 5,4% (από 18,44 δισ. ευρώ σε 19,43 δισ. ευρώ), αλλά με την έμμεση φορολογία κατά 8,8% (από 26,21 δισ. ευρώ σε 28,51 δισ. ευρώ).

Και δεν είναι μόνο αυτό: Η φορολογία Νομικών Προσώπων (επιχειρήσεων) βρίσκεται σε τροχιά σχετικής αλλά και απόλυτης μείωσης. Ετσι ενώ οι φόροι που πλήρωσαν οι επιχειρήσεις το 2004 ανήλθαν σε 4,72 δισ. ευρώ, το 2005 σε 4,73 δισ. ευρώ, το 2006 4,50 δισ. ευρώ, ενώ για το 2007 προβλέπεται «αύξησή τους», μόλις 2,2%, σε 4,60 δισ. ευρώ. Ως ποσοστό των συνολικών φορολογικών εσόδων, οι φόροι των επιχειρήσεων μειώθηκαν από 12% το 2004 σε 10% το 2006, εξέλιξη αναμενόμενη δεδομένου ότι η κυβέρνηση είχε προχωρήσει σε μείωση των φορολογικών τους συντελεστών κατά 10 μονάδες.

Αντίθετα οι φόροι των Φυσικών Προσώπων αυξήθηκαν. Από 7,78 δισ. ευρώ το 2004 αναμένεται να φτάσουν τα 9,72 δισ. ευρώ το 2007. Σε σχέση με φέτος το ποσοστό αύξησης είναι 6,7%.

Το φορολογικό πογκρόμ όμως της κυβέρνησης ξεδιπλώνεται στους έμμεσους φόρους. Ειδικότερα οι Φόροι Συναλλαγών προβλέπεται να αυξηθούν κατά 9,4% το 2007 (φέτος αυξήθηκαν 11,6%) - με το ΦΠΑ στην πρώτη θέση, όπου προβλέπεται αύξησή του κατά 9,8%, μετά την κατά 12,4% αύξηση το 2006. Οι φόροι κατανάλωσης προβλέπεται να αυξηθούν κατά 7,9%, από 7,63 δισ. ευρώ το 2006 σε 8,23 δισ. ευρώ το 2007, με τον ειδικό φόρο καυσίμων (όπου το 2006 είχαμε την πρώτη από τις τρεις συνολικά αυξήσεις) να αυξάνει κατά 10,9%.

Οι δαπάνες

Συνεχίζεται και το 2007 η πολιτική υποχρηματοδότησης των βασικών κοινωνικών τομέων (Παιδεία, Κοινωνική Ασφάλιση, Υγεία - Πρόνοια), πολιτική η οποία έχει οδηγήσει σε αντίστοιχη γιγάντωση του ιδιωτικού τομέα. Σύμφωνα με την κατά υπουργείο κατανομή των δαπανών, οι δαπάνες στο υπουργείο Παιδείας προβλέπεται να αυξηθούν κατά 5,9% και στο υπουργείο Υγείας κατά 5,7%, σε μια λογική συντήρησης μιας φθίνουσας ούτως ή άλλως κατάστασης. Αντίθετα, η κατά 13,9% και 9,9% αύξηση των κονδυλίων στα υπουργεία Απασχόλησης και Αγροτικής Ανάπτυξης απλώς ενσωματώνει την... προεκλογική δέσμευση της κυβέρνησης για τα ψίχουλα που θα δοθούν σε εξαθλιωμένους συνταξιούχους.

Από την ανάλυση του πίνακα των δαπανών κατά κατηγορία, στο κονδύλι των «Αποδοχών - Συντάξεων» το κονδύλι για μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων στην κεντρική διοίκηση (υπουργεία) αυξάνεται κατά 6,1%, για συντάξεις κατά 7,5%, γεγονός που παραπέμπει σε ονομαστικές αυξήσεις μισθών της τάξης του 3-3,5% και των συντάξεων περί το 4%. Με άλλα λόγια, μετά την αφαίρεση του πληθωρισμού οι μισθοί και οι συντάξεις παραμένουν στα απαράδεκτα επίπεδα του 2006. Στο κονδύλι «Ασφάλιση - Περίθαλψη», οι δαπάνες περίθαλψης προβλέπεται να αυξηθούν κατά 6,2% και οι επιχορηγήσεις ασφαλιστικών ταμείων κατά 14,6%, με τις δαπάνες του ΟΓΑ να αυξάνουν κατά 19,7%, του ΙΚΑ μόνο κατά 5,9% (από 1,70 δισ. ευρώ σε 1,80 δισ. ευρώ), του ΝΑΤ κατά 6%, του ΟΑΕΕ (ΤΕΒΕ - ΤΑΕ - ΤΣΑ) κατά 7,9%, το ΕΚΑΣ (πλην συνταξιούχων δημοσίου) κατά 23,8%. Η δαπάνη για το επίδομα πολυτέκνων προβλέπεται να αυξηθεί κατά 4,2%, ενώ των λοιπών ασφαλιστικών ταμείων μειώνονται κατά 0,6%. Οι επιχορηγήσεις φορέων αυξάνουν μόλις 3,2%, με τις επιχορηγήσεις συγκοινωνιακών φορέων να... αυξάνουν κατά 1,8%, τα επιδόματα πρόνοιας κατά 6,8% και οι λοιπές επιχορηγήσεις κατά 5,5%.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι ιδιαίτερα σημαντική προβλέπεται για το 2007 η αύξηση των κονδυλίων για την πληρωμή τόκων και χρεολυσίων του δημοσίου, ποσά που κατά αποκλειστικότητα πηγαίνουν στους λογής λογής τραπεζίτες και χρηματοοικονομικούς ομίλους που έχουν αναλάβει εργολαβικά να δανείζουν το δημόσιο με τους γνωστούς επαχθείς όρους. Για το 2007 τα χρεολύσια αναμένεται να αυξηθούν κατά 43,4% (θα φτάσουν τα 24,3 δισ. ευρώ), ενώ αύξηση 2,3% προβλέπεται και για την πληρωμή τόκων (9,8 δισ. ευρώ).

Αναδιανομή σε όφελος της πλουτοκρατίας

Νέα χαράτσια στο λαό - φοροελαφρύνσεις για τις ισχυρές επιχειρήσεις υπόσχεται η κυβέρνηση

Ταξικός και αναδιανεμητικός σε όφελος της πλουτοκρατίας είναι και ο νέος προϋπολογισμός για το 2007, το προσχέδιο του οποίου κατατέθηκε χτες στη Βουλή από την κυβέρνηση της ΝΔ. Βασικό γνώρισμα είναι η περαιτέρω αφαίμαξη των λαϊκών τάξεων και στρωμάτων και, από την άλλη, οι νέες απλόχερες φοροελαφρύνσεις σε όφελος των ισχυρών επιχειρηματικών ομίλων, που χρόνο με το χρόνο καταφέρνουν και απομυζούν ολοένα και μεγαλύτερα κομμάτια από τον κοινωνικά παραγόμενο πλούτο.

Ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών Γ. Αλογοσκούφης, παρουσιάζοντας τις βασικές κατευθύνσεις επιχείρησε να εμφανίσει μια (σχεδόν) ειδυλλιακή εικόνα. Αλλωστε, τα χαράτσια στη λαϊκή κατανάλωση, όπως οι ειδικοί φόροι σε καύσιμα, τσιγάρα, τέλη κινητής τηλεφωνίας κ.ά. είναι τα νέα μέτρα που πάρθηκαν ήδη από το καλοκαίρι του 2006, αφαιμάζοντας ακόμη περισσότερο τα λαϊκά εισοδήματα. Για τους ειδικούς φόρους στα καύσιμα προβλέπεται περαιτέρω συνεχής κλιμάκωση και για το 2007 και για τα επόμενα χρόνια. Η κυβερνητική προπαγάνδα έχει κάθε λόγο να παραβλέπει αυτές τις «λεπτομέρειες», οι οποίες όμως κοστίζουν στα λαϊκά στρώματα εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.

Μόνο από την αύξηση στους ειδικούς φόρους πάνω στα καύσιμα έβγαλαν πρόσθετους φόρους 115 εκατ. μέσα στο 2006 και με τη νέα ανατίμηση (μπαίνει σε εφαρμογή από 1.1.2007) θα αποσπάσουν ακόμη 330 εκατ. ευρώ. Την ίδια ώρα μπαίνει σε εφαρμογή και η νέα - ήδη νομοθετημένη - μείωση της φορολογίας κερδών για τις ισχυρές επιχειρήσεις. Το γεγονός αυτό αποτυπώνεται ανάγλυφα και στο προσχέδιο του προϋπολογισμού. Η κυβέρνηση επιχειρώντας να διασκεδάσει τα πράγματα προβάλλει το γνωστό μοτίβο των «αυξήσεων» στο ΕΚΑΣ και των συντάξεων του ΟΓΑ.

Ποιες φοροαπαλλαγές...

Κλειστά χαρτιά διατηρεί η κυβέρνηση σε ό,τι αφορά τη φορολογική κλίμακα που θα ισχύσει για τα εισοδήματα του 2007. Ο υπουργός Οικονομίας επανέλαβε πως το αφορολόγητο για μισθωτούς - συνταξιούχους θα αυξηθεί στα 12.000 ευρώ (από 11.000 ευρώ) που έχει καθηλωθεί τα δύο προηγούμενα χρόνια.

Πρόσθεσε πως το κλιμάκιο εφαρμογής του κεντρικού φορολογικού συντελεστή (30% σήμερα) θα μειωθεί σταδιακά μέχρι το 2009 στο 25% και ξακαθάρισε πως καταργείται (για μισθωτούς συνταξιούχους) ο σημερινός κατώτατος συντελεστής (15%).

Με αυτά τα δεδομένα είναι φανερό πως για μια μεγάλη γκάμα λαϊκών εισοδημάτων όχι μόνο δε θα υπάρξει φοροελάφρυνση, αλλά αντίθετα αύξηση της φοροαφαίμαξης καθώς το πρώτο κλιμάκιο μετά τα 12.000 ευρώ θα υπερφορολογείται με ποσοστά λίγο κάτω από το 30%.

Ο Γ. Αλογοσκούφης διευκρίνισε πως το κλιμάκιο του 15% θα παραμείνει μόνο για τους μη μισθωτούς - συνταξιούχους και θα αφορά τα ποσά κάτω από από τα 12.000 ευρώ, δηλαδή μόνο ένα μικρό μέρος των φορολογούμενων εισοδημάτων τους.

ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ
Αισθητή αύξηση του κύκλου εργασιών

Αύξηση 8,8% παρουσίασε τον Ιούλη ο Δείκτης Κύκλου Εργασιών στη βιομηχανία, σε σχέση με τον αντίστοιχο δείκτη του περσινού Ιούλη, που είχε σημειώσει άνοδο 6,1% σε σχέση με τον Ιούλη του 2004. Αυτό προκύπτει από τα σχετικά στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας που δόθηκαν χτες στη δημοσιότητα. Πρόκειται για τον καινούριο δείκτη που δημοσιοποιείται εδώ και τρεις μήνες και υπολογίζεται, σύμφωνα με τα πρότυπα της ΕΕ, με έτος βάσης το 2000. Αν θελήσει να δει κανείς αναλυτικότερα τα στοιχεία, διαπιστώνεται ότι:

Η αύξηση του 8,8% προέρχεται από την αύξηση κατά 10,8% του Κύκλου Εργασιών Εγχώριας Αγοράς και κατά 4,5% του Κύκλου Εργασιών Εξωτερικής Αγοράς. Σε ό,τι αφορά το δεύτερο δείκτη, ο... τζίρος με τις χώρες - μέλη της Ευρωζώνης παρουσίασε αύξηση 2%, ενώ με τις υπόλοιπες χώρες κατά 6,1%.

Στη διαμόρφωση της αύξησης 8,8% του Δείκτη Κύκλου Εργασιών συνέβαλαν οι παρακάτω, σημαντικές, κατά κλάδο μεταβολές:

  • Ηλεκτρικές μηχανές, συσκευές κλπ. 27,5%
  • Βασικά μέταλλα 26%
  • Μη μεταλλικά ορυκτά 19,6%
  • Ξύλο και φελλός 14%
  • Εκτυπώσεις εκδόσεις 13,7%
  • Καπνός -12%
  • Μεταφορικά μέσα -44%
  • Εξόρυξη μεταλλούχων μεταλλευμάτων -16,9%
  • Είδη ενδυμασίας -9,6%.
Να κατοχυρωθεί το τσίπουρο

Το κίνδυνο να μην κατοχυρωθεί στην ΕΕ το όνομα «τσίπουρο» μόνο για την Ελλάδα, επισημαίνει με Επίκαιρη Ερώτηση, που κατέθεσε προς τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, ο βουλευτής του ΚΚΕ Τ. Τσιόγκας. Στην Ερώτηση επισημαίνονται οι τεράστιες αρνητικές εμπορικές και οικονομικές συνέπειες, που επηρεάζουν και το εισόδημα των μικρομεσαίων αμπελουργών από μία τέτοια εξέλιξη και ερώταται ο αρμόδιος υπουργός «τι ενέργειες θα κάνει για να κατοχυρωθεί το όνομα τσίπουρο μόνο για την Ελλάδα».

Τα καύσιμα

Δόθηκε χτες στη δημοσιότητα, για «δημόσια διαβούλευση», το κείμενο της Επιτροπής Ανταγωνισμού με θέμα τη «διαπίστωση συνθηκών αποτελεσματικού ανταγωνισμού στον κλάδο αγοράς και εμπορίας πετρελαιοειδών». Πρόκειται για ένα κείμενο που σκιαγραφεί αρκετά παραστατικά τη συγκεκριμένη αγορά. Περιγράφεται ο ρόλος και η δύναμη που έχουν οι διάφορες επιχειρήσεις που συμμετέχουν στο όλο κύκλωμα, γίνονται συγκρίσεις με τις τιμές των καυσίμων σε άλλες χώρες - μέλη της ΕΕ, αναλύονται οι δυνατότητες να εισέλθουν και άλλοι παίχτες - επιχειρηματίες στη συγκεκριμένη αγορά. Διατυπώνονται κάποιες εκτιμήσεις για τους λόγους που οι τιμές ακολουθούν ανοδική πορεία και από εκεί και πέρα... σκοτάδι. Καμιά πρόταση, καμιά νύξη για τα κέρδη, κανένας προβληματισμός για τα περιθώρια συγκράτησης των τιμών.

Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι σύμφωνα με το κείμενο υπάρχει ιδιαίτερα μεγάλος αριθμός πρατηρίων, που βεβαίως λειτουργούν για να έχουν κέρδη. Από εκεί και πέρα, υπάρχουν τέσσερις εταιρείες εμπορίας (ΕΚΟ, ΒΡ, SHELL, AVINOIL) που ελέγχουν το 60% του χονδρεμπορίου και ακόμα πέντε με μικρότερα ποσοστά. Κι ύστερα έχουμε τις εταιρείες διύλισης, τους προμηθευτές όλης της αγοράς, που είναι δύο (η «ΕΚΟ-Πετρόλα» και η «ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ») που καταλαμβάνουν το 100% του κλάδου και ανάλογα με τα δικά τους επιχειρηματικά σχέδια... χορεύουν όλοι οι άλλοι και όλος ο ντουνιάς. Κι όπως λέει η Επιτροπή, κανείς άλλος εκτός από αυτούς δε γνωρίζει τον τρόπο διαμόρφωσης των τιμών...

Τι σημαίνουν όλα αυτά. Πως όσο δεν υπάρχει μια κεντρική διοίκηση, ας πούμε η κυβέρνηση, που να ορίζει με ακρίβεια και σαφήνεια την τιμή των καυσίμων, διυλιστήρια και εταιρείες εμπορίας θα εξακολουθήσουν να πορεύονται στη γραμμή της δικής τους κερδοφορίας, ενώ όλοι οι άλλοι θα συνεχίσουμε να χρυσοπληρώνουμε όλο και πιο ακριβά τη βενζίνη.

ΠΑΣΟΚ
Λαϊκισμός χωρίς όρια...

Η ανάγκη του ΠΑΣΟΚ να εξαπατήσει τα λαϊκά στρώματα, οδηγεί πολλές φορές τα στελέχη του να χρησιμοποιούν όρους και λέξεις που αναγκάστηκαν να... ανακαλύψουν τα τελευταία 2,5 χρόνια. Ετσι χτες η γραμματέας του ΠΑΣΟΚ, Μ. Ξενογιαννακοπούλου, σχολιάζοντας το προσχέδιο του προϋπολογισμού που κατέθεσε η κυβέρνηση, δήλωσε: «Σίγουρα δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτα προς όφελος των εργαζομένων και των ανθρώπων του μόχθου, καθώς και αυτός είναι ένας προϋπολογισμός με καθαρά ταξικά χαρακτηριστικά».

Προφανώς η ίδια... ξέχασε τα πανομοιότυπα ταξικά χαρακτηριστικά, τη σκληρή λιτότητα για τα λαϊκά εισοδήματα και τα προνόμια για το μεγάλο κεφάλαιο, που είχαν οι προϋπολογισμοί που κατέθεταν οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ.

ΚΚΕ
Πολιτική αφαίμαξης του λαϊκού εισοδήματος

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του Κόμματος

Σε ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ σημειώνεται για το προσχέδιο του Προϋπολογισμού:

«Το προσχέδιο του Προϋπολογισμού αποδεικνύει το σταθερό ταξικό προσανατολισμό της κυβερνητικής πολιτικής στην αφαίμαξη του λαϊκού εισοδήματος, ώστε να ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις του μεγάλου κεφαλαίου.

Η κυβέρνηση, βαδίζοντας στο γνώριμο δρόμο των προηγούμενων κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ, αρνείται να ικανοποιήσει βασικές λαϊκές ανάγκες, τη στιγμή που αυξάνει σημαντικά ο παραγόμενος πλούτος, προχωρά με υψηλούς ρυθμούς η καπιταλιστική ανάπτυξη και μεγαλώνει ο βαθμός εκμετάλλευσης των εργαζομένων στην παραγωγή. Η πρόσφατη αναθεώρηση του ΑΕΠ είναι αποκαλυπτική.

Το προσχέδιο προβλέπει στασιμότητα των μισθών των εργαζομένων με δεδομένο τον πληθωρισμό και σημαντική αύξηση των έμμεσων φόρων που επιβαρύνουν τη λαϊκή οικογένεια, όπως των Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης στα καύσιμα και στα τσιγάρα, τα τέλη συνδρομητών κινητής τηλεφωνίας. Αξιοποιεί ένα μικρό μέρος από τις απώλειες του λαϊκού εισοδήματος των προηγούμενων χρόνων για να διαχειριστεί ορισμένα φαινόμενα ακραίας φτώχειας (ΕΚΑΣ, συντάξεις ΟΓΑ κλπ.), δίνοντας ελεημοσύνη.

Αποδεικνύεται επίσης ότι ο αντιλαϊκός χαρακτήρας και οι βασικές κατευθύνσεις της οικονομικής πολιτικής της κυβέρνησης δεν καθορίζονται από τη μεταβολή των δημοσιονομικών επιδόσεων, αλλά από τη στρατηγική επιλογή της θωράκισης της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας των μονοπωλιακών ομίλων.

Οι εργαζόμενοι δεν έχουν να περιμένουν τίποτα από την κατάθεση του κυβερνητικού προϋπολογισμού. Πρέπει να ξεπεράσουν την παγίδα της αναμονής και να αντεπιτεθούν απαιτώντας την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών τους».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ