ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 25 Οχτώβρη 2006
Σελ. /28
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΑΛΕΚΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ
Ανάγκη η καθολική αντίδραση στο σύνολο της εκπαιδευτικής πολιτικής

Δηλώσεις της ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ για την Παιδεία, με αφορμή τη συνάντηση του πρωθυπουργού με την ΟΛΜΕ και τη ΔΟΕ

«Αυτό που θέλει σήμερα και η άρχουσα τάξη της χώρας μας και το πολιτικό κατεστημένο - το δίπολο, αλλά και γενικότερα η ΕΕ, είναι να δημιουργήσουν μαζικά ένα είδος έμψυχων ηλεκτρονικών υπολογιστών, ανθρώπινων "ηλεκτρονικών υπολογιστών" που θα προγραμματίζονται πώς θα σκέφτονται, τι θα μαθαίνουν και πώς θα χρησιμοποιούν τις γνώσεις τους και για ποιο σκοπό. Σήμερα, λοιπόν, υπάρχει ανάγκη μιας καθολικής αντίδρασης στο σύνολο της εκπαιδευτικής πολιτικής». Τα παραπάνω υπογράμμισε χτες η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Αλέκα Παπαρήγα, σε δηλώσεις της για την Παιδεία, με αφορμή τη συνάντηση του πρωθυπουργού με την ΟΛΜΕ και τη ΔΟΕ.

«Το ΚΚΕ και η ΚΝΕ, με τις δυνάμεις μας στο εργατικό συνδικαλιστικό κίνημα και στις οργανώσεις των δασκάλων και των καθηγητών, στο κίνημα των μαθητών, των φοιτητών και των σπουδαστών, στα νυχτερινά σχολεία και στις σχολές κατάρτισης, στηρίξαμε και στηρίζουμε, συμμετείχαμε και συμμετέχουμε ενεργητικά στις κινητοποιήσεις κάθε μορφής, ανεξάρτητα από τη διαχρονική κριτική που έχουμε ασκήσει για την κατάσταση του κινήματος και τους προσανατολισμούς των ηγετικών οργάνων, ιδιαίτερα στο κίνημα των εκπαιδευτικών», σημείωσε στην αρχή της δήλωσής της η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ. Και συνέχισε:

«Αυτή τη διαχρονική κριτική την κρατάμε και σήμερα. Η κριτική που άσκησε και ασκεί το ΚΚΕ, έχει ως στόχο το δυνάμωμα του κινήματος και των αγώνων, την ενότητα και συσπείρωσή του, την ανάπτυξή του μέσα και από την ίδια την πείρα των εργαζομένων και της ωριμότητας που χρειάζεται σήμερα, προκειμένου να ανεβεί η ικανότητά του πίεσης, προκειμένου να αντιμετωπίσουμε όχι μια τρέχουσα πολιτική μιας ιδιότροπης κυβέρνησης και μιας ιδιότροπης υπουργού, αλλά μια στρατηγική, η οποία υπηρετήθηκε πιστά και από την προηγούμενη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και από τη σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ και που συνιστά στρατηγική αντιδραστικών μεταρρυθμίσεων στην Παιδεία, όπως αυτές αποτυπώθηκαν στη Σύνοδο της Λισαβόνας και στη συνέχεια συγκεκριμενοποιούνται ιδιαίτερα στα όργανα της Ενωσης. Στόχος αυτών των αντιδραστικών μεταρρυθμίσεων είναι η πλήρης υποταγή του εκπαιδευτικού συστήματος στις σύγχρονες απαιτήσεις της αγοράς, δηλαδή του κεφαλαίου».

Η κρίση στην Παιδεία προκαλεί τους αγώνες

Σχετικά με τα αποτελέσματα της συνάντησης των εκπαιδευτικών με τον πρωθυπουργό τόνισε: «Θέλουμε να κάνουμε μια εκτίμηση της σημερινής συνάντησης και των όσων είπε ο πρωθυπουργός. Απορρίπτουμε όλα όσα εξάγγειλε και υποσχέθηκε στους εκπαιδευτικούς. Θεωρούμε μάλιστα ότι αυτή η συνάντηση συνιστά μια προσπάθεια άσκησης εκβιασμού, για να σταματήσουν οι αγώνες των εκπαιδευτικών μέσα από μια συγκεκριμένη αποκλιμάκωση και με πρόσχημα μάλιστα τις χαμένες ώρες.

Η κυβέρνηση διάλεξε αυτή τη στιγμή, νομίζουμε ότι υποβοηθήθηκε και από τη στάση του ΠΑΣΟΚ, ύστερα από την "πάσα" που έδωσε στην κυβέρνηση να αναβάλει τη συζήτηση του άρθρου 16 για το Γενάρη, ώστε να κοπάσουν οι κινητοποιήσεις πριν. "Πάσα" θεωρούμε και την τοποθέτηση του ΠΑΣΟΚ που δεν πήρε καθαρή θέση για το μισθολογικό αίτημα των εκπαιδευτικών, αλλά έκανε σύσταση στην κυβέρνηση να δώσει μερικά ψίχουλα, μόνο και μόνο για να σπάσουν οι αγώνες.

Απορρίπτουμε, επίσης, τη θέση που και τα δύο κόμματα - και η κυβέρνηση και το ΠΑΣΟΚ - συνήθως προβάλλουν ότι οι αγώνες των εκπαιδευτικών προκαλούν κρίση. Η κρίση μαστίζει το εκπαιδευτικό σύστημα, εξαιτίας της πολιτικής ευθύνης και των δύο κυβερνήσεων, βεβαίως και του ρόλου που παίζουν οι επιχειρηματίες και το μεγάλο κεφάλαιο. Βεβαίως, οι αγώνες, ανεξάρτητα από τις παρατηρήσεις που μπορεί να έχει κανείς, είναι υγεία. Η κρίση στην Παιδεία προκαλεί τους αγώνες».

Υποθηκευμένο το μέλλον της χώρας απ' την κυβέρνηση

Αμέσως μετά, η Αλ. Παπαρήγα υπογράμμισε πως «οι χαμένες ώρες είναι πρόβλημα, όμως είναι παρωνυχίδα μπροστά στις χαμένες ώρες στα θρανία και στα φροντιστήρια για μια Παιδεία που πλήττει τα λαϊκά δικαιώματα. Χαμένες είναι οι ώρες, όταν οι γονείς αναζητούν και δεύτερη δουλιά, προκειμένου να βγάζουν από την τσέπη τους πολλά χρήματα, για να μπορούν να σπουδάσουν τα παιδιά τους. Και από αυτή τη σκοπιά πρέπει να δουν, κατά τη γνώμη μας, οι εργαζόμενοι ως γονείς, οι γιαγιάδες και οι παππούδες, το κίνημα των μαθητών, των νέων ανθρώπων και να τους συμπαρασταθούν.

Απορρίπτουμε τη λογική που για άλλη μια φορά πρόβαλε ο πρωθυπουργός ότι δεν αντέχει η οικονομία και ότι δεν μπορεί να υποθηκεύσει το μέλλον της οικονομίας, κάνοντας παροχές στους εκπαιδευτικούς. Εδώ αποδεικνύεται, λοιπόν, ότι υποσκάπτεται η οικονομία των κερδών, όταν ζητούν οι εκπαιδευτικοί χρηματοδότηση της Παιδείας και βεβαίως βελτίωση και των αμοιβών τους. Για μας, αυτή η κυβέρνηση, όπως και η προηγούμενη, έχει υποθηκεύσει το μέλλον της χώρας με τις ιδιωτικοποιήσεις, με την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων, πέρα και από την ίδια την πολιτική που ασκούν στην Παιδεία, με το Μάαστριχτ, τη Λισαβόνα κλπ.».

Θα δώσουν χρήματα για υποταγή

Αναφορικά με τα όσα πρότεινε ο Κ. Καραμανλής στους εκπαιδευτικούς, η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ επισήμανε:

«Θέλουμε να σχολιάσουμε και τα συγκεκριμένα που πρότεινε ο πρωθυπουργός στους εκπαιδευτικούς. Μίλησε για την προσχολική αγωγή. Κατ' αρχήν, είπε για μονοετές νηπιαγωγείο - εμείς υποστηρίζουμε το υποχρεωτικό διετές - αλλά πέρα απ' όλα αυτά, πολύ φοβόμαστε ότι πάμε για μια σχολειοποίηση του νηπιαγωγείου.

Μίλησε για επιμόρφωση και εμείς προσθέτουμε σε αντιδραστικά, αναχρονιστικά και αντιεπιστημονικά βιβλία.

Μίλησε για χρηματοδότηση των εκπαιδευτικών που θα κάνουν έρευνα και εμείς λέμε ότι πρόκειται για μια έρευνα, η οποία θα απαιτήσει από τους εκπαιδευτικούς να διαθέσουν τις γνώσεις τους και τις ικανότητές τους στην υπηρεσία των κερδών.

Μίλησε για κοινοτικά κονδύλια και εμείς λέμε ότι αυτά θα οδηγήσουν σε μια Παιδεία δύο ταχυτήτων, μια Παιδεία για τα παιδιά της εργατικής τάξης υποβαθμισμένη, με κακοπληρωμένους εκπαιδευτικούς και βέβαια κι ένα άλλο τμήμα της Παιδείας που θα είναι για την ελίτ, για τα παιδιά της αστικής τάξης και μιας ελίτ επιστημόνων.

Αυτό που εμείς βλέπουμε στη διάρκεια των αγώνων που αναπτύχθηκαν είναι ότι μέσα στο χώρο των εκπαιδευτικών ωριμάζει η συνειδητοποίηση της ανάγκης ριζικών αλλαγών στην Παιδεία, προοδευτικών, ριζοσπαστικών μεταρρυθμίσεων και σε τελευταία ανάλυση απαιτείται ριζική αλλαγή. Κριτήριο για μας είναι ότι δυναμώνουν οι αγωνιστικές διαθέσεις των εργαζομένων στην εκπαίδευση και της νεολαίας. Και αρχίζει και συνειδητοποιείται ακόμα καλύτερα η ανάγκη της συσπείρωσης και της πάλης από τα κάτω. Κριτήριο για μας είναι ότι σ' αυτούς τους αγώνες αρχίζουν και ωριμάζουν και οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος: Η μια όψη είναι η οικονομική πλευρά, τα εισοδήματα των εκπαιδευτικών που είναι χαμηλά, η κρατική επιχορήγηση της Παιδείας που είναι επιχορήγηση λιτότητας, αλλά αρχίζει και ωριμάζει και το μεγάλο πρόβλημα, το τι μαθαίνει το παιδί στο σχολείο, τι διδάσκεται και για ποιο σκοπό.

Εμείς θα πούμε το εξής και είμαστε απολύτως βέβαιοι γι' αυτό, γιατί έχουμε μελετήσει το ζήτημα και τα βιβλία: Αυτό που γίνεται σήμερα, που έγινε χτες, και κυρίως αυτό που θα έρθει αύριο είναι εφιαλτικό, γιατί, σε τελευταία ανάλυση, αυτό που θέλει σήμερα και η άρχουσα τάξη της χώρας μας και το πολιτικό κατεστημένο - το δίπολο, αλλά και γενικότερα η ΕΕ, είναι να δημιουργήσουν μαζικά ένα είδος έμψυχων ηλεκτρονικών υπολογιστών, ανθρώπινων "ηλεκτρονικών υπολογιστών" που θα προγραμματίζονται πώς θα σκέφτονται, τι θα μαθαίνουν και πώς θα χρησιμοποιούν τις γνώσεις τους και για ποιο σκοπό. Σήμερα, λοιπόν, υπάρχει ανάγκη μιας καθολικής αντίδρασης στο σύνολο της εκπαιδευτικής πολιτικής.

Επίσης, βλέπουμε το εξής: Δεν υπάρχει πρόβλημα χρημάτων. Η κυβέρνηση εκβιάζει, θα δώσει χρήματα, αν οι εκπαιδευτικοί υποταχθούν στις αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις. Δεν τσιγκουνεύεται γι' αυτά».

Τι προτείνει το ΚΚΕ

Καταλήγοντας η Αλ. Παπαρήγα σημείωσε: «Εμείς θεωρούμε ότι ο αγώνας για την Παιδεία πρέπει να είναι συνεχής, θα κρατήσει πολύ, θα είναι μακρόχρονος, όσο κρατάει αν θέλετε η κυρίαρχη πολιτική. Πρέπει να συνδυάζει όλες τις μορφές πάλης, να έχουν δυναμισμό, να ασκούν πίεση και ο δυναμισμός βρίσκεται και στις μορφές πάλης και στις πρωτοβουλίες αλλά και στην κλιμάκωση και στην πολιτικοποίηση του περιεχομένου. Ενας αγώνας, δηλαδή, που θα συνδυάζει, βεβαίως, και τη διεκδίκηση άμεσων αιτημάτων, αλλά μέσα από αυτόν θα αναβλύζει η άλλη εναλλακτική ριζοσπαστική πολιτική που χρειάζεται στην Παιδεία και αν θέλετε και γενικότερα στην κοινωνία.

Κατά τη γνώμη μας, ο αγώνας των εκπαιδευτικών και γενικότερα των εργαζομένων για τα θέματα της Παιδείας πρέπει να βάλει απέναντί του το σύνολο των δυνάμεων που εχθρεύονται τη δωρεάν λαϊκή Παιδεία και την κατάργηση των ταξικών φραγμών, δηλαδή και την πολιτική της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ - σήμερα είναι επικεφαλής η ΝΔ χτες ήταν το ΠΑΣΟΚ - και γενικότερα τη στρατηγική της ΕΕ που θέλει να εκμεταλλευτεί το χώρο της Παιδείας και υλικά και ιδεολογικά.

Βεβαίως, υπάρχουν αιχμές και στο κίνημα αυτό που πρέπει να υψωθούν σήμερα, παίρνοντας υπόψη και την επικαιρότητα. Π.χ. θεωρούμε ότι οι αγώνες της Παιδείας πρέπει να συνεχιστούν με όλες τις μορφές πάλης, αυτές κάθε φορά θα τις αποφασίζουν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί σε συνεργασία με τους εργαζόμενους, τη νεολαία κλπ., πρέπει να αγκαλιάσουν αυτές οι αιχμές και το περιεχόμενο της Παιδείας: Τα καινούρια βιβλία, τις λεγόμενες ευέλικτες ζώνες, τον κρατικό προϋπολογισμό, το άρθρο 16, την πρόταση των λεγόμενων σοφών που θα φέρει νέες αντιδραστικές αλλαγές στην Παιδεία με τη λεγόμενη αποκέντρωση, το νόμο - πλαίσιο για τα ΑΕΙ και οπωσδήποτε τα οικονομικά αιτήματα των εκπαιδευτικών, τις συνθήκες δουλιάς τους.

Εμείς θα στηρίξουμε αυτούς τους αγώνες και όλες τις μορφές πάλης που θα αποφασίζουν χωρίς αποκλεισμούς».

Κληθείσα από δημοσιογράφο να σχολιάσει όσα αρχίζουν να λέγονται περί διάσπασης του ενιαίου μετώπου μεταξύ δασκάλων και καθηγητών, η Αλ. Παπαρήγα υπογράμμισε:

«Οι κομμουνιστές και οι φίλοι του Κόμματος και οι άνθρωποι που συνεργαζόμαστε συμμετέχουμε και στα όργανα και στις γραμμές του κινήματος και μέσα στις ίδιες αυτές τις διαδικασίες θα εκτιμήσουν την κατάσταση και ανάλογα θα τοποθετηθούν. Δε θέλω να μιλήσω τώρα με βάση το κλίμα που διαμορφώθηκε μετά το τέλος της επαφής με τον πρωθυπουργό. Εμείς λέμε ότι δεν έχουν κανένα λόγο οι εργαζόμενοι, οι εκπαιδευτικοί, να προβληματιστούν και να θεωρήσουν θετικές τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού. Κυρίως ασκείται ένας εκβιασμός στη συγκεκριμένη στιγμή.

Αυτό που θα αποφασίσουν οι εργαζόμενοι, οι εκπαιδευτικοί, δεν μπορεί να έχει σχέση με αυταπάτες γύρω από τις προθέσεις της κυβέρνησης».

Κ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ
Ενταση του εκβιασμού και των πιέσεων
  • Ανέξοδα λόγια «κατανόησης» και «εκτίμησης», αλλά επί της ουσίας «μηδέν εις το πηλίκον»
  • Ολοφάνερος στόχος να επιρριφθούν οι ευθύνες στους εκπαιδευτικούς για τα «κλειστά σχολεία»!

Αφθονα και ανέξοδα λόγια «κατανόησης» και εκτίμησης της «αποστολής» και του «ρόλου» τους, αλλά επί της ουσίας «μηδέν εις το πηλίκον» και κορύφωση της αδιαλλαξίας.

Αυτό ήταν με λίγα λόγια το αποτέλεσμα της χτεσινής συνάντησης του Κ. Καραμανλή με τις αντιπροσωπείες της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ, επιβεβαιώνοντας την εκτίμηση ότι ο πρωθυπουργός δε ζήτησε τη συνάντηση για να δώσει λύση στα δίκαια αιτήματα των εκπαιδευτικών και τα εκρηκτικά προβλήματα της εκπαίδευσης, αλλά για να εντείνει την άσκηση πιέσεων και τον εκβιασμό στους απεργούς.

Στην πραγματικότητα η συνάντηση χρησιμοποιήθηκε για να επιρριφθούν οι ευθύνες στις πλάτες των απεργών για «τα κλειστά σχολεία». Ταυτόχρονα, να ανατραπεί η εκτίμηση που υπάρχει στην πλειοψηφία του κόσμου ότι τα αιτήματα των απεργών είναι δίκαια και η κυβέρνηση πρέπει να κάνει πίσω.

Ολοφάνερη ήταν η προσπάθεια του Κ. Καραμανλή να θέσει «εκτός κάθε διαπραγμάτευσης» την πολιτική της κυβέρνησης και ταυτόχρονα να καλλιεργεί την εικόνα πως «έχει εξαντλήσει κάθε περιθώριο» για να ικανοποιήσει τα αιτήματα των εκπαιδευτικών.

Στο πλαίσιο αυτό δεν έκανε επί της ουσίας βήμα πίσω από τις γνωστές, εδώ και καιρό, κυβερνητικές θέσεις. Οι όποιες «μακροχρόνιες» υποσχέσεις και «μικροπαραχωρήσεις» δόθηκαν μόνο και μόνο για να διευκολύνουν «τους δικούς τους» στις ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών να σημάνουν (άτακτη) υποχώρηση και να επιστρέψουν στα σχολεία δίχως «νικητές και ηττημένους»...

Στο μείζον ζήτημα της αύξησης των δαπανών για την Παιδεία ως ποσοστό του ΑΕΠ, ο πρωθυπουργός περιορίστηκε να δηλώσει ότι παραμένει ως δέσμευση, αλλά με άγνωστο χρονικό ορίζοντα υλοποίησης. Αντίθετα, επέμενε στην ανάγκη των αντιδραστικών μεταρρυθμίσεων: «Εμείς σταδιακά αυξάνουμε τις δαπάνες για την παιδεία, θεωρώντας ταυτόχρονα υποχρέωσή μας τη συνέχιση των μεταρρυθμίσεων που είναι αναγκαίες», είπε χαρακτηριστικά.

Επικαλούμενος «τις αντοχές της οικονομίας» που δεν επιτρέπουν, όπως είπε, την ικανοποίηση των αιτημάτων των εκπαιδευτικών «για τον τρέχοντα χρόνο», ο Κ. Καραμανλής έκανε 4 από 6 τις δόσεις καταβολής του επιδόματος του 105 ευρώ, αλλά και πάλι μέχρι το 2009. Συγκεκριμένα, είπε ότι θα δοθούν δύο εξαμηνιαίες δόσεις το 2007 (των 17 ευρώ εκάστη...) και από μία ετήσια δόση το 2008 και 2009. Στα λεγόμενα θεσμικά αιτήματα, ο πρωθυπουργός αποδέχτηκε το αίτημα να φέρει νομοθετική ρύθμιση μέχρι το τέλος του χρόνου για τη θεσμοθέτηση της (ετήσιας) προσχολικής αγωγής, επανέλαβε ότι θα δοθούν 170 εκατ. ευρώ από το Γ΄ ΚΠΣ για προγράμματα επιμόρφωσης και ζήτησε προτάσεις... για την αξιοποίηση των κονδυλίων του Δ΄ ΚΠΣ. Αργότερα, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να δοθούν πίσω οι αποδοχές των εκπαιδευτικών που παρακρατήθηκαν λόγω απεργίας, σε συνδυασμό με το πρόγραμμα αναπλήρωσης των χαμένων ωρών διδασκαλίας...

Κατά τα λοιπά, ο Κ. Καραμανλής αναγνώρισε «τη σημαντική αποστολή» των εκπαιδευτικών, ανέφερε ότι τους θέλει συμμάχους στην αναβάθμιση της Παιδείας, υποστήριξε ότι «όλοι βρισκόμαστε στο ίδιο σκάφος» και εμφανίστηκε οπαδός της μη σύγκρουσης γιατί τα θύματα θα είναι «οι γονείς και οι μαθητές». «Από την πρόσφατη κρίση, λοιπόν, δε θα υπάρξουν νικητές και ηττημένοι. Το ζητούμενο είναι να επικρατήσει η ευθύνη και όλοι να κάνουμε το χρέος μας», κατέληξε στέλνοντας μήνυμα (μονομερούς) «συμβιβασμού».

Σύμφωνα με τα όσα «διέρρεε» το Μέγαρο Μαξίμου, οι πρόεδροι της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ ευχαρίστησαν τον πρωθυπουργό για τη συνάντηση, με τον πρόεδρο της ΟΛΜΕ να υπερθεματίζει, υποστηρίζοντας ότι «συμβάλλει στην αλλαγή του κλίματος στην Παιδεία». Ο ίδιος δήλωσε ότι τον καλύπτει το κυβερνητικό πρόγραμμα για την Παιδεία...

«Αν η απόφαση των εκπαιδευτικών είναι να συνεχιστούν οι απεργιακές κινητοποιήσεις θα υποστεί το συνδικαλιστικό κίνημα της χώρας στο σύνολό του μια ήττα και θα κάνει χρόνια να σηκώσει κεφάλι», εκτίμησε αργότερα ο βουλευτής της ΝΔ Γ. Μανώλης, εκφράζοντας «βαθύτερες σκέψεις» σε γαλάζιους συνδικαλιστικούς κύκλους.

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΠΑΣΟΚ ΓΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ
Υπόσχονται «ψίχουλα» στην... πορεία του χρόνου

Επικεντρώνοντας την κριτική του στην «αργοπορημένη αντίδραση» της κυβέρνησης για την εκτόνωση της κρίσης στα σχολεία, το ΠΑΣΟΚ επιχειρεί να αποκρύψει ότι από την πρώτη μέρα της απεργίας των δασκάλων αποφεύγει συστηματικά να πάρει συγκεκριμένη θέση απέναντι στα οικονομικά αιτήματα των εκπαιδευτικών.

Ακριβώς την ίδια τακτική ακολούθησε και χτες το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης μετά τη συνάντηση των δασκάλων με τον πρωθυπουργό, με την υπεύθυνη του Τομέα Παιδείας και Πολιτισμού του Πολιτικού Συμβουλίου του ΠΑΣΟΚ, Μ. Αποστολάκη, να αναφέρει ότι: «Χρειάστηκε να παραμείνουν τα σχολεία της χώρας για έξι εβδομάδες κλειστά, προκειμένου ο πρωθυπουργός να αποφασίσει να συναντήσει τους δασκάλους και τους καθηγητές».

Σ' ένα ρεσιτάλ διγλωσσίας, η Μ. Αποστολάκη μίλησε για «συνάντηση κενή περιεχομένου», με «διεκπεραιωτικό χαρακτήρα» και «επικοινωνιακό ελιγμό με μηδενική ουσία» προκειμένου το ΠΑΣΟΚ να υφαρπάξει τη δυσαρέσκεια των εκπαιδευτικών, αλλά την ίδια στιγμή δε ζήτησε σε καμιά αποστροφή του λόγου την ικανοποίηση των αιτημάτων τους.

Μάλιστα η ίδια εντελώς υποκριτικά ανέφερε ότι ο πρωθυπουργός και η κυβέρνηση δεν μπορεί «να ακούσει, να αντιληφθεί και να αντιμετωπίσει το αίτημα για ενίσχυση και στήριξη της δημόσιας εκπαίδευσης». Προχώρησε στη δήλωση αυτή, όταν το ΠΑΣΟΚ έχει ταχτεί υπέρ της αναθεώρησης του άρθρου 16 του Συντάγματος, που βάλλει ακριβώς κατά της ενίσχυσης της δημόσιας εκπαίδευσης.

Στο ίδιο μήκος κύματος ο εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ Ν. Αθανασάκης ανέφερε ότι «τίποτα δεν μπορεί να γίνει στην Παιδεία χωρίς αύξηση των κονδυλίων» και υποτιμώντας τη νοημοσύνη του ελληνικού λαού ισχυρίστηκε ότι αν το ΠΑΣΟΚ γίνει κυβέρνηση «δεσμεύεται» ότι θα αυξήσει τις δαπάνες για την Παιδεία «στο 5% του ΑΕΠ». Μια... υπόσχεση, βέβαια, που οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ έχουν μοιράσει κατά το παρελθόν, με τα γνωστά αποτελέσματα για τη δημόσια Παιδεία.

Πάντως η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Μ. Δαμανάκη, περιγράφοντας με συνέντευξή της στο ραδιόφωνο της ΝΕΤ το «περιεχόμενο της πρωτοβουλίας», που εξήγγειλε ο Γ. Παπανδρέου, ότι θα πάρει το ΠΑΣΟΚ για την Παιδεία, ανέφερε: «Είναι η πρόσκληση στους εκπαιδευτικούς με βάση μία συγκεκριμένη πολιτική πρόταση, η οποία ασφαλώς συνδέει την ικανοποίηση των οικονομικών αιτημάτων σε ένα βάθος χρόνου βεβαίως, διότι δεν μπορούν να ικανοποιηθούν άμεσα όλα (...), αλλά πάντως κάποια μπορούν και πρέπει να ικανοποιηθούν με μία μεταρρυθμιστική πορεία ώστε ν' αναβαθμιστεί η δημόσια εκπαίδευση». Να δώσει δηλαδή «ψίχουλα» στην... πορεία του χρόνου, για να δεχτούν οι εκπαιδευτικοί τις αντιεκπαιδευτικές αναδιαρθρώσεις.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ