ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 14 Μάη 1997
Σελ. /36
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Β' ΠΑΚΕΤΟ ΝΤΕΛΟΡ
Στο παρά πέντε, με 6% απορρόφηση

Την ίδια στιγμή δείχνει να έχει μετατραπεί σε Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, αφού από τα 81 δισ. σχεδόν 18 δισ. αφορούν δύο μόνο έργα (Συνεδριακό Κέντρο στο Πάρκο Ελευθερίας και Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης). Πρόσφατα, για χάρη του Χ. Λαμπράκη, εντάχθηκε και το μικρό θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου

Εργα χωρίς μελέτη. Μνημεία χωρίς ολοκληρωμένη ανασκαφή. Προβλήματα στην εκτέλεση, στη χρηματοδότηση, στον έλεγχο των εργασιών. Αλλά και περισσή γενναιοδωρία προς τον Οργανισμό Μεγάρου Μουσικής Αθηνών είναι τα στοιχεία που καθρεφτίζουν την πορεία υλοποίησης του Εθνικού Σκέλους του Β Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης.

Η Κοινότητα έχει εγγράψει 81 δισ. και για τα 7 μέτρα (ενότητες έργων) του προγράμματος Πολιτισμός - Τουρισμός,που προβλέπει το Εθνικό Σκέλος. Αν και η λήξη του Κοινοτικού Πλαισίου ορίστηκε για το τέλος του 1999, η απορρόφηση μέχρι σήμερα δεν ξεπερνάει το 6%.Το μεγάλο πρόβλημα είναι η ανυπαρξία μελετών. Χαρακτηριστικό είναι ότι μόνο τρία έργα βρίσκονται σε φάση εκτέλεσης.Κι όμως η ηγεσία του ΥΠΠΟ επανειλημμένα προσπάθησε να πει, εμμέσως, ότι δεν είναι ακριβώς έτσι, αλλά απέφυγε να ενημερώσει για την πορεία υλοποίησης,παρά τις σχετικές διαβεβαιώσεις στο περιθώριο συνεντεύξεων Τύπου για άλλα θέματα.

Κατά τ' άλλα, κόβονται και ράβονται προγράμματα, γίνονται ανακατανομές, μπαίνουν και βγαίνουν έργα.Το περιλάλητο "Εθνικό Πολιτιστικό Δίκτυο Πόλεων" δείχνει να ναυαγεί. Από τα 6 έργα που επρόκειτο να ενταχθούν μόνο το Μέγαρο Χορού Καλαμάτας εγκρίθηκε,ενώ εξοβελίστηκαν η ανέγερση βιβλιοθήκης στην Κοζάνη,η κατασκευή θεάτρου στη Λάρισα,η αποκατάσταση της Παλιάς Ηλεκτρικής σε Μουσικό Θέατρο Βόλου,το Πολιτιστικό Κέντρο Ρεθύμνης και το Πολιτιστικό και Συνεδριακό Κέντρο Ληξουρίου.Εργα που "κόλλησαν" στη σύνταξη του τεχνικού δελτίου. Φαίνεται ότι οι βαρύγδουπες εξαγγελίες του πρωτεργάτη του ΕΠΔΠ, Θάνου Μικρούτσικου, εκτός από δημαγωγικές, ήταν και μη εφαρμόσιμες.

Ωστόσο, το ΥΠΠΟ δεν έχασε τον καιρό του. Διόρθωσε... τη μοιρασιά. Τέσσερα ακόμα έργα εντάχθηκαν, πρόσφατα, στο Εθνικό Σκέλος. Ενα από αυτά, βεβαίως, είναι η μελέτη, στερέωση και ανάδειξη του μικρού αρχαίου θεάτρου της Επιδαύρου, με 300 εκατ.Θέατρο, που πριν ανασκαφεί, μελετηθεί, στερεωθεί, δημοσιευτεί, παραχωρήθηκε στον Χρ. Λαμπράκη για να κάνει ιδιωτικό φεστιβάλ.Το... άλλοθι, το "αντάλλαγμα", όπως ισχυριζόταν η ηγεσία του ΥΠΠΟ, ήταν η "προσέλκυση χορηγών για την ενίσχυση της ανασκαφής και της αποκατάστασης" (!). Εάν ήταν έτσι κι εάν είχαν βρεθεί οι χορηγοί, θα μπορούσαν τα 300 εκατ. να αξιοποιηθούν σε άλλα μνημεία. Για παράδειγμα στην Κνωσό,όπου πρόσφατα μόνο ένα κομμάτι των απαραίτητων εργασιών αποκατάστασης εντάχθηκε στο πρόγραμμα αντί 400 εκατ. και είναι η στερέωση των σκυροδεμάτων της αναστήλωσης Εβανς.Αλλά ό,τι έργο εκπορεύεται από τον Οργανισμό Μεγάρου Μουσικής έχει την αμέριστη ...συμπαράσταση ΥΠΠΟ και κυβέρνησης.Η χρηματοδότηση του μικρού θεάτρου Αρχαίας Επιδαύρου έρχεται μετά την ένταξη στο Β ΚΠΣ του Συνεδριακού Κέντρου του Μεγάρου στο Πάρκο Ελευθερίας (7,5 δισ.) και του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης (9,6 δισ.). Και βέβαια σ' αυτά τα έργα δεν υπάρχει η παραμικρή καθυστέρηση...

Τα δύο νέα έργα που συμπεριλήφθηκαν στο Εθνικό Σκέλος είναι η στέγαση των μακεδονικών τάφων και η ανασύνθεση του τύμβου των στρατηγών στη Βεργίνα (1,3 δισ.), καθώς και η αποκατάσταση του αρχοντικού Κουντουριώτη στην Υδρα (1 δισ.).

Η κατάσταση στο μέτρο Μνημεία έχει ως εξής: Από τα πέντε αρχαία θέατρα (Θάσος, Ερέτρια, Δωδώνη, Θορικό, Λαύριο) μόνο για τη Θάσο υπάρχει μελέτη και προχωράει η δημοπράτηση.Αλλά σε αυτή την περίπτωση, η προστασία και ανάδειξη υποτάσσεται στην καταστροφική λογική της διεξαγωγής φεστιβάλ.Το τοπίο στο θέατρο της Θάσου είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα υποστεί σταδιακή παραμόρφωση.Μελέτες, επίσης, δεν υπάρχουν για τη Ρωμαϊκή Επαυλη Αντωνίου και του μνημείου Οκταβιανού Αυγούστου στη Νικόπολη. Οσο για την Ενοποίηση των Αρχαιολογικών Χώρων,μάλλον αποτελεί αγκάθι. Οι έξι μελέτες (Κεραμεικός, Ολυμπιείο, Αρχαία Αγορά, Ρωμαϊκή Αγορά και Βιβλιοθήκη Αδριανού, Φιλοπάππου, βόρεια και νότια κλιτύς Ακρόπολης), που αφορούν στο κομμάτι του ΥΠΠΟ ανατέθηκαν, αλλά "κόλλησαν" στη σύσταση Ανώνυμης Εταιρίας και ειδικότερα στο ρόλο της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, αφού ΥΠΕΧΩΔΕ και εργοληπτικές εταιρίες φαίνεται ότι αναζητούν τρόπους να την παρακάμψουν.

Δ. ΜΥΡΙΛΛΑ

Β' ΠΑΚΕΤΟ ΝΤΕΛΟΡ
Στο παρά πέντε, με 6% απορρόφηση

Την ίδια στιγμή δείχνει να έχει μετατραπεί σε Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, αφού από τα 81 δισ. σχεδόν 18 δισ. αφορούν δύο μόνο έργα (Συνεδριακό Κέντρο στο Πάρκο Ελευθερίας και Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης). Πρόσφατα, για χάρη του Χ. Λαμπράκη, εντάχθηκε και το μικρό θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου

Εργα χωρίς μελέτη. Μνημεία χωρίς ολοκληρωμένη ανασκαφή. Προβλήματα στην εκτέλεση, στη χρηματοδότηση, στον έλεγχο των εργασιών. Αλλά και περισσή γενναιοδωρία προς τον Οργανισμό Μεγάρου Μουσικής Αθηνών είναι τα στοιχεία που καθρεφτίζουν την πορεία υλοποίησης του Εθνικού Σκέλους του Β Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης.

Η Κοινότητα έχει εγγράψει 81 δισ. και για τα 7 μέτρα (ενότητες έργων) του προγράμματος Πολιτισμός - Τουρισμός,που προβλέπει το Εθνικό Σκέλος. Αν και η λήξη του Κοινοτικού Πλαισίου ορίστηκε για το τέλος του 1999, η απορρόφηση μέχρι σήμερα δεν ξεπερνάει το 6%.Το μεγάλο πρόβλημα είναι η ανυπαρξία μελετών. Χαρακτηριστικό είναι ότι μόνο τρία έργα βρίσκονται σε φάση εκτέλεσης.Κι όμως η ηγεσία του ΥΠΠΟ επανειλημμένα προσπάθησε να πει, εμμέσως, ότι δεν είναι ακριβώς έτσι, αλλά απέφυγε να ενημερώσει για την πορεία υλοποίησης,παρά τις σχετικές διαβεβαιώσεις στο περιθώριο συνεντεύξεων Τύπου για άλλα θέματα.

Κατά τ' άλλα, κόβονται και ράβονται προγράμματα, γίνονται ανακατανομές, μπαίνουν και βγαίνουν έργα.Το περιλάλητο "Εθνικό Πολιτιστικό Δίκτυο Πόλεων" δείχνει να ναυαγεί. Από τα 6 έργα που επρόκειτο να ενταχθούν μόνο το Μέγαρο Χορού Καλαμάτας εγκρίθηκε,ενώ εξοβελίστηκαν η ανέγερση βιβλιοθήκης στην Κοζάνη,η κατασκευή θεάτρου στη Λάρισα,η αποκατάσταση της Παλιάς Ηλεκτρικής σε Μουσικό Θέατρο Βόλου,το Πολιτιστικό Κέντρο Ρεθύμνης και το Πολιτιστικό και Συνεδριακό Κέντρο Ληξουρίου.Εργα που "κόλλησαν" στη σύνταξη του τεχνικού δελτίου. Φαίνεται ότι οι βαρύγδουπες εξαγγελίες του πρωτεργάτη του ΕΠΔΠ, Θάνου Μικρούτσικου, εκτός από δημαγωγικές, ήταν και μη εφαρμόσιμες.

Ωστόσο, το ΥΠΠΟ δεν έχασε τον καιρό του. Διόρθωσε... τη μοιρασιά. Τέσσερα ακόμα έργα εντάχθηκαν, πρόσφατα, στο Εθνικό Σκέλος. Ενα από αυτά, βεβαίως, είναι η μελέτη, στερέωση και ανάδειξη του μικρού αρχαίου θεάτρου της Επιδαύρου, με 300 εκατ.Θέατρο, που πριν ανασκαφεί, μελετηθεί, στερεωθεί, δημοσιευτεί, παραχωρήθηκε στον Χρ. Λαμπράκη για να κάνει ιδιωτικό φεστιβάλ.Το... άλλοθι, το "αντάλλαγμα", όπως ισχυριζόταν η ηγεσία του ΥΠΠΟ, ήταν η "προσέλκυση χορηγών για την ενίσχυση της ανασκαφής και της αποκατάστασης" (!). Εάν ήταν έτσι κι εάν είχαν βρεθεί οι χορηγοί, θα μπορούσαν τα 300 εκατ. να αξιοποιηθούν σε άλλα μνημεία. Για παράδειγμα στην Κνωσό,όπου πρόσφατα μόνο ένα κομμάτι των απαραίτητων εργασιών αποκατάστασης εντάχθηκε στο πρόγραμμα αντί 400 εκατ. και είναι η στερέωση των σκυροδεμάτων της αναστήλωσης Εβανς.Αλλά ό,τι έργο εκπορεύεται από τον Οργανισμό Μεγάρου Μουσικής έχει την αμέριστη ...συμπαράσταση ΥΠΠΟ και κυβέρνησης.Η χρηματοδότηση του μικρού θεάτρου Αρχαίας Επιδαύρου έρχεται μετά την ένταξη στο Β ΚΠΣ του Συνεδριακού Κέντρου του Μεγάρου στο Πάρκο Ελευθερίας (7,5 δισ.) και του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης (9,6 δισ.). Και βέβαια σ' αυτά τα έργα δεν υπάρχει η παραμικρή καθυστέρηση...

Τα δύο νέα έργα που συμπεριλήφθηκαν στο Εθνικό Σκέλος είναι η στέγαση των μακεδονικών τάφων και η ανασύνθεση του τύμβου των στρατηγών στη Βεργίνα (1,3 δισ.), καθώς και η αποκατάσταση του αρχοντικού Κουντουριώτη στην Υδρα (1 δισ.).

Η κατάσταση στο μέτρο Μνημεία έχει ως εξής: Από τα πέντε αρχαία θέατρα (Θάσος, Ερέτρια, Δωδώνη, Θορικό, Λαύριο) μόνο για τη Θάσο υπάρχει μελέτη και προχωράει η δημοπράτηση.Αλλά σε αυτή την περίπτωση, η προστασία και ανάδειξη υποτάσσεται στην καταστροφική λογική της διεξαγωγής φεστιβάλ.Το τοπίο στο θέατρο της Θάσου είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα υποστεί σταδιακή παραμόρφωση.Μελέτες, επίσης, δεν υπάρχουν για τη Ρωμαϊκή Επαυλη Αντωνίου και του μνημείου Οκταβιανού Αυγούστου στη Νικόπολη. Οσο για την Ενοποίηση των Αρχαιολογικών Χώρων,μάλλον αποτελεί αγκάθι. Οι έξι μελέτες (Κεραμεικός, Ολυμπιείο, Αρχαία Αγορά, Ρωμαϊκή Αγορά και Βιβλιοθήκη Αδριανού, Φιλοπάππου, βόρεια και νότια κλιτύς Ακρόπολης), που αφορούν στο κομμάτι του ΥΠΠΟ ανατέθηκαν, αλλά "κόλλησαν" στη σύσταση Ανώνυμης Εταιρίας και ειδικότερα στο ρόλο της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, αφού ΥΠΕΧΩΔΕ και εργοληπτικές εταιρίες φαίνεται ότι αναζητούν τρόπους να την παρακάμψουν.

Δ. ΜΥΡΙΛΛΑ

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ
Απαλλάχτηκαν οι ηθικοί αυτουργοί

Ο Λ. Λαζόπουλος σταματά την "Κυριακή των παπουτσιών" και πάει δικαστήριο...

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (του ανταποκριτή μας).-

Τον φερόμενο ως ιδιοκτήτη του "Φιξ", Π. Ραπτάκη,έκρινε ένοχο το Μονομελές Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης για τη μη υποβολή αδειών λειτουργίας του"Φιξ", απαλλάσσοντας τον "Οργανισμό Πολιτιστικής Πρωτεύουσας" (ΟΠΠΕ) και τονΛ. Λαζόπουλο,που επίσης κατηγορούνταν για παράνομη λειτουργία του θεάτρου. Το δικαστήριο καταδίκασε τον Π. Ραπτάκη σε φυλάκιση 30 ημερών, ενώ μετά τη δίκη ο Λ. Λαζόπουλος δήλωσε ότι "διακόπτει οριστικά τις παραστάσεις" και "η συνέχεια να δοθεί στα δικαστήρια".

Ο εισαγγελέας πρότεινε την ενοχή των Κ. Λοϊζου, (ΟΠΠΕ), Λ. Λαζόπουλου και Λ. Ραπτάκη,ως φυσικών αυτουργών για παράβαση νόμου του 1952, που απαγορεύει την πραγματοποίηση παραστάσεων χωρίς προηγούμενη άδεια, και διευκρίνισε ότι το αδίκημα είναι σε βαθμό πταίσματος.

Στη δίκη παρουσιάστηκε, σε όλο του το μεγαλείο, το "αλαλούμ" στον ΟΠΠΕ. Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Π. Θεοδωρίδης, στην κατάθεση του, είπε πως "σε συνέντευξή του υποστήριξε ότι υπάρχουν άδειες, γιατί άλλοι του έδιναν αυτές τις διαβεβαιώσεις. Κι όταν έμαθε ότι οι άδειες δεν εκδόθηκαν συνέχισε να βεβαιώνει ότι δεν υπάρχει πρόβλημα, αφού και τότε τον διαβεβαίωναν ότι σύντομα αυτές θα εκδοθούν". Και επικαλέστηκε ότι "συνηθίζεται να δίνονται παραστάσεις χωρίς άδεια" (!)

Επίσης, κατατέθηκε ότι οι υπεύθυνοι του ΟΠΠΕ, αφού υπέγραψαν τα συμβόλαια, πληροφορήθηκαν ότι ο φερόμενος ως "ιδιοκτήτης" Π. Ραπτάκης ήταν στην πραγματικότητα υπεκμισθωτής (!) Οι διοικούντες τον Οργανισμό δεν επισκέφθηκαν εσωτερικά το χώρο. Μόνο τα σύμβολα της "Πολιτιστικής" έβαλαν στο θέατρο (!) είπε στην απολογία του ο Λ. Λαζόπουλος.

Γεμάτη αντιφάσεις ήταν και η κατάθεση του προέδρου του ΟΠΠΕ και δημάρχου Θεσσαλονίκης, Κ. Κοσμόπουλου, ο οποίος ισχυρίστηκε ότι ο Οργανισμός "μόλις πληροφορήθηκε ότι δεν υπάρχουν άδειες, κάλεσε το θίασο να σταματήσει τις παραστάσεις", αλλά στην ερώτηση "πού είναι τα έγγραφα, που αποδεικνύουν αυτό τον ισχυρισμό", ο Κ. Κοσμόπουλος απάντησε "Αυτή την εντύπωση είχα" (!)Στη δίκη τέθηκε και η ασυδοσία στους χώρους των κέντρων διασκέδασης στο "Φιξ", όπου γίνονται εκδηλώσεις, χωρίς να υπάρχει καμία άδεια εδώ και 15 μήνες. "Τη μια μέρα η Αστυνομία σφραγίζει τα κέντρα και την άλλη τα ανοίγουν οι ιδιοκτήτες τους",τόνισαν μάρτυρες.

Απολογούμενος ο Λ. Λαζόπουλος, είπε ότι "κατηγορείται με μεταξικό νόμο, που μεταξύ των άλλων προβλέπει τη δίωξη αυτών που παίζουν θεατρικά έργα με κομμουνιστικό περιεχόμενο".

Τέλος, μάρτυρες κατέθεσαν ότι "το ΥΠΠΟ προώθησε την αλλαγή χρήσεων του "Φιξ", προκειμένου να λειτουργεί σαν θέατρο".Ομως, αν συμβεί αυτό θα πρόκειται για ένα ακόμη σκάνδαλο, γιατί αφ' ενός οι φερόμενοι ιδιοκτήτες ιδιώτες αγόρασαν τα κτίρια του "Φιξ" σε πολύ χαμηλή τιμή, και αφ' ετέρου γιατί με ΠΔ προβλέπεται η χρήση των κτιρίων για Αθλητικό και Πολιτιστικό Κέντρο του δήμου και όχι για θέατρο.

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ
Απαλλάχτηκαν οι ηθικοί αυτουργοί

Ο Λ. Λαζόπουλος σταματά την "Κυριακή των παπουτσιών" και πάει δικαστήριο...

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (του ανταποκριτή μας).-

Τον φερόμενο ως ιδιοκτήτη του "Φιξ", Π. Ραπτάκη,έκρινε ένοχο το Μονομελές Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης για τη μη υποβολή αδειών λειτουργίας του"Φιξ", απαλλάσσοντας τον "Οργανισμό Πολιτιστικής Πρωτεύουσας" (ΟΠΠΕ) και τονΛ. Λαζόπουλο,που επίσης κατηγορούνταν για παράνομη λειτουργία του θεάτρου. Το δικαστήριο καταδίκασε τον Π. Ραπτάκη σε φυλάκιση 30 ημερών, ενώ μετά τη δίκη ο Λ. Λαζόπουλος δήλωσε ότι "διακόπτει οριστικά τις παραστάσεις" και "η συνέχεια να δοθεί στα δικαστήρια".

Ο εισαγγελέας πρότεινε την ενοχή των Κ. Λοϊζου, (ΟΠΠΕ), Λ. Λαζόπουλου και Λ. Ραπτάκη,ως φυσικών αυτουργών για παράβαση νόμου του 1952, που απαγορεύει την πραγματοποίηση παραστάσεων χωρίς προηγούμενη άδεια, και διευκρίνισε ότι το αδίκημα είναι σε βαθμό πταίσματος.

Στη δίκη παρουσιάστηκε, σε όλο του το μεγαλείο, το "αλαλούμ" στον ΟΠΠΕ. Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Π. Θεοδωρίδης, στην κατάθεση του, είπε πως "σε συνέντευξή του υποστήριξε ότι υπάρχουν άδειες, γιατί άλλοι του έδιναν αυτές τις διαβεβαιώσεις. Κι όταν έμαθε ότι οι άδειες δεν εκδόθηκαν συνέχισε να βεβαιώνει ότι δεν υπάρχει πρόβλημα, αφού και τότε τον διαβεβαίωναν ότι σύντομα αυτές θα εκδοθούν". Και επικαλέστηκε ότι "συνηθίζεται να δίνονται παραστάσεις χωρίς άδεια" (!)

Επίσης, κατατέθηκε ότι οι υπεύθυνοι του ΟΠΠΕ, αφού υπέγραψαν τα συμβόλαια, πληροφορήθηκαν ότι ο φερόμενος ως "ιδιοκτήτης" Π. Ραπτάκης ήταν στην πραγματικότητα υπεκμισθωτής (!) Οι διοικούντες τον Οργανισμό δεν επισκέφθηκαν εσωτερικά το χώρο. Μόνο τα σύμβολα της "Πολιτιστικής" έβαλαν στο θέατρο (!) είπε στην απολογία του ο Λ. Λαζόπουλος.

Γεμάτη αντιφάσεις ήταν και η κατάθεση του προέδρου του ΟΠΠΕ και δημάρχου Θεσσαλονίκης, Κ. Κοσμόπουλου, ο οποίος ισχυρίστηκε ότι ο Οργανισμός "μόλις πληροφορήθηκε ότι δεν υπάρχουν άδειες, κάλεσε το θίασο να σταματήσει τις παραστάσεις", αλλά στην ερώτηση "πού είναι τα έγγραφα, που αποδεικνύουν αυτό τον ισχυρισμό", ο Κ. Κοσμόπουλος απάντησε "Αυτή την εντύπωση είχα" (!)Στη δίκη τέθηκε και η ασυδοσία στους χώρους των κέντρων διασκέδασης στο "Φιξ", όπου γίνονται εκδηλώσεις, χωρίς να υπάρχει καμία άδεια εδώ και 15 μήνες. "Τη μια μέρα η Αστυνομία σφραγίζει τα κέντρα και την άλλη τα ανοίγουν οι ιδιοκτήτες τους",τόνισαν μάρτυρες.

Απολογούμενος ο Λ. Λαζόπουλος, είπε ότι "κατηγορείται με μεταξικό νόμο, που μεταξύ των άλλων προβλέπει τη δίωξη αυτών που παίζουν θεατρικά έργα με κομμουνιστικό περιεχόμενο".

Τέλος, μάρτυρες κατέθεσαν ότι "το ΥΠΠΟ προώθησε την αλλαγή χρήσεων του "Φιξ", προκειμένου να λειτουργεί σαν θέατρο".Ομως, αν συμβεί αυτό θα πρόκειται για ένα ακόμη σκάνδαλο, γιατί αφ' ενός οι φερόμενοι ιδιοκτήτες ιδιώτες αγόρασαν τα κτίρια του "Φιξ" σε πολύ χαμηλή τιμή, και αφ' ετέρου γιατί με ΠΔ προβλέπεται η χρήση των κτιρίων για Αθλητικό και Πολιτιστικό Κέντρο του δήμου και όχι για θέατρο.

"Δραματικός" προϋπολογισμός για το βιβλίο

Κάτι άρχισε ν' αλλάζει στην Εκθεση Βιβλίου. Και πρώτον, άλλαξε η 20ή Γιορτή Βιβλίου,που πραγματοποιείται μέχρι 24 Μάη στο Πεδίον Αρεως, και για πρώτη φορά αποτελεί κοινή διοργάνωση του ΣΕΚΒ και του ΣΕΒΑ.

Αυτό όμως δεν μπορεί να καλύψει "τα μεγάλα προβλήματα και τις αντιξοότητες στο χώρο του βιβλίου",είπε στα προχτεσινά εγκαίνιά της, ο πρόεδρος τους ΣΕΚΒ, Μιχάλης Μπακιρτζής.Αντιξοότητες, που θα λυθούν "με τη χάραξη γενναίας πολιτικής για το βιβλίο" τόνισε στο σύντομο χαιρετισμό του ο Ηλίας Λέγγερης,μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ.Και συνέχισε "μια ενιαία πολιτική για το βιβλίο, εμείς βλέπουμε να περιλαμβάνει από μέτρα για τον έλεγχο της τιμής του χαρτιού, ενίσχυσης των βιβλιοπωλείων, μέχρι και τη δημιουργία προϋποθέσεων για την πλατιά παρουσίαση όλης της εκδοτικής παραγωγής, της διευκόλυνσης με κάθε τρόπο της διάδοσής του. Απαραίτητα είναι η εξοικείωση του παιδιού με το βιβλίο, η δημιουργία βιβλιοθηκών και η ενίσχυση αυτών που υπάρχουν σε σχολεία, συλλόγους, δήμους, κοινότητες".

Μόνο που ο κρατικός προϋπολογισμός αναχαιτίζει την ανάπτυξη του βιβλίου. Και για να προλάβει την κριτική ο υπουργός Πολιτισμού, Ευάγγελος Βενιζέλος,επικαλέστηκε τον "δραματικά μικρό προϋπολογισμό".

Χαιρετισμούς απηύθυναν ακόμα ο Δήμος Αθήνας (Γ. Σαββίδης), η ΝΔ (Γ. Βαρβιτσιώτης) και το ΔΗΚΚΙ (Δ. Τσοβόλας).

Και αυτά...
  • Ο Σύλλογος Υπαλλήλων Βιβλίου, Χάρτου και Γραφικών Τεχνών,στις 26/5(7.30μμ), στη "Στοά Βιβλίου", οργανώνει εκδήλωση με θέμα "Οι εξελίξεις στο χώρο του βιβλίου και των εκδόσεων. Ο ρόλος του βιβλιοϋπάλληλου".
  • Παρουσία πολλών ανθρώπων των γραμμάτων και τεχνών, στις 9/5, στη "Στοά Βιβλίου", έγινε από τις εκδόσεις "Καστανιώτη" η τιμητική εκδήλωση - παρουσίαση (με την ευκαιρία της επίσκεψής του στην Ελλάδα) του Ιρλανδού νομπελίστα ποιητή Σέιμους Χίνι.Θυμίζουμε ότι ανθολόγηση ποιημάτων του εξέδωσε ο Καστανιώτης, με γενικό τίτλο "Τα ποιήματα του βάλτου",σε μετάφραση Κατερίνας Αγγελάκη - Ρουκ.Στην εκδήλωση μίλησαν ο πρόεδρος του Ιδρύματος Ελληνικού Πολιτισμού Α. Πεπελάσης, η μεταφράστρια και ο τιμώμενος.
  • Οι εκδόσεις "Αγκυρα" αύριο (8μμ) στο Πολιτιστικό Κέντρο της Λαϊκής Τράπεζας (Μπουμπουλίνας 8) θα παρουσιάσουν το βιβλίο της Ειρήνης Βογιατζή - Χαραλάμπη "Αγγελος από ζάχαρη".Θα μιλήσει η πρώην υπουργός Πολιτισμού της Κύπρου Κλαίρη Αγγελίδου.
  • Την Παρασκευή (8μμ) στο θέατρο "Ιλίσια Στούντιο" (Παπαδιαμαντοπούλου 4) οι εκδόσεις "Καστανιώτη" οργανώνουν εκδήλωση - ανάγνωση της δέκατης ραψωδίας της "Οδύσσειας", που κυκλοφόρησε πρόσφατα σε μετάφραση του καθηγητή του ΑΠΘ Δημήτρη Μαρωνίτη.Διαβάζουν ο μεταφραστής και οι ηθοποιοί Αμαλία Μουτούση και Μιχαήλ Μαρμαρινός.Είσοδος ελεύθερη.
"Δραματικός" προϋπολογισμός για το βιβλίο

Κάτι άρχισε ν' αλλάζει στην Εκθεση Βιβλίου. Και πρώτον, άλλαξε η 20ή Γιορτή Βιβλίου,που πραγματοποιείται μέχρι 24 Μάη στο Πεδίον Αρεως, και για πρώτη φορά αποτελεί κοινή διοργάνωση του ΣΕΚΒ και του ΣΕΒΑ.

Αυτό όμως δεν μπορεί να καλύψει "τα μεγάλα προβλήματα και τις αντιξοότητες στο χώρο του βιβλίου",είπε στα προχτεσινά εγκαίνιά της, ο πρόεδρος τους ΣΕΚΒ, Μιχάλης Μπακιρτζής.Αντιξοότητες, που θα λυθούν "με τη χάραξη γενναίας πολιτικής για το βιβλίο" τόνισε στο σύντομο χαιρετισμό του ο Ηλίας Λέγγερης,μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ.Και συνέχισε "μια ενιαία πολιτική για το βιβλίο, εμείς βλέπουμε να περιλαμβάνει από μέτρα για τον έλεγχο της τιμής του χαρτιού, ενίσχυσης των βιβλιοπωλείων, μέχρι και τη δημιουργία προϋποθέσεων για την πλατιά παρουσίαση όλης της εκδοτικής παραγωγής, της διευκόλυνσης με κάθε τρόπο της διάδοσής του. Απαραίτητα είναι η εξοικείωση του παιδιού με το βιβλίο, η δημιουργία βιβλιοθηκών και η ενίσχυση αυτών που υπάρχουν σε σχολεία, συλλόγους, δήμους, κοινότητες".

Μόνο που ο κρατικός προϋπολογισμός αναχαιτίζει την ανάπτυξη του βιβλίου. Και για να προλάβει την κριτική ο υπουργός Πολιτισμού, Ευάγγελος Βενιζέλος,επικαλέστηκε τον "δραματικά μικρό προϋπολογισμό".

Χαιρετισμούς απηύθυναν ακόμα ο Δήμος Αθήνας (Γ. Σαββίδης), η ΝΔ (Γ. Βαρβιτσιώτης) και το ΔΗΚΚΙ (Δ. Τσοβόλας).

Και αυτά...
  • Ο Σύλλογος Υπαλλήλων Βιβλίου, Χάρτου και Γραφικών Τεχνών,στις 26/5(7.30μμ), στη "Στοά Βιβλίου", οργανώνει εκδήλωση με θέμα "Οι εξελίξεις στο χώρο του βιβλίου και των εκδόσεων. Ο ρόλος του βιβλιοϋπάλληλου".
  • Παρουσία πολλών ανθρώπων των γραμμάτων και τεχνών, στις 9/5, στη "Στοά Βιβλίου", έγινε από τις εκδόσεις "Καστανιώτη" η τιμητική εκδήλωση - παρουσίαση (με την ευκαιρία της επίσκεψής του στην Ελλάδα) του Ιρλανδού νομπελίστα ποιητή Σέιμους Χίνι.Θυμίζουμε ότι ανθολόγηση ποιημάτων του εξέδωσε ο Καστανιώτης, με γενικό τίτλο "Τα ποιήματα του βάλτου",σε μετάφραση Κατερίνας Αγγελάκη - Ρουκ.Στην εκδήλωση μίλησαν ο πρόεδρος του Ιδρύματος Ελληνικού Πολιτισμού Α. Πεπελάσης, η μεταφράστρια και ο τιμώμενος.
  • Οι εκδόσεις "Αγκυρα" αύριο (8μμ) στο Πολιτιστικό Κέντρο της Λαϊκής Τράπεζας (Μπουμπουλίνας 8) θα παρουσιάσουν το βιβλίο της Ειρήνης Βογιατζή - Χαραλάμπη "Αγγελος από ζάχαρη".Θα μιλήσει η πρώην υπουργός Πολιτισμού της Κύπρου Κλαίρη Αγγελίδου.
  • Την Παρασκευή (8μμ) στο θέατρο "Ιλίσια Στούντιο" (Παπαδιαμαντοπούλου 4) οι εκδόσεις "Καστανιώτη" οργανώνουν εκδήλωση - ανάγνωση της δέκατης ραψωδίας της "Οδύσσειας", που κυκλοφόρησε πρόσφατα σε μετάφραση του καθηγητή του ΑΠΘ Δημήτρη Μαρωνίτη.Διαβάζουν ο μεταφραστής και οι ηθοποιοί Αμαλία Μουτούση και Μιχαήλ Μαρμαρινός.Είσοδος ελεύθερη.
Εικαστική Αθήνα

Πολλές εκθέσεις, που διοργανώνει ο Πολιτιστικός Οργανισμός του Δήμου Αθηναίων, εγκαινιάζονται αύριο στις αίθουσες του δήμου. Στις 7.30μμ, εγκαινιάζεται στο Πολιτιστικό Κέντρο "Μελίνα Μερκούρη" (Ηρακλειδών και Θεσσαλονίκης, Θησείο), έκθεση γλυπτικής του καθηγητή Λεωνίδα Καλαμάρα.Τίτλος της "Χαλκός - Φιγούρα - Κίνηση".

Οπως αναφέρει ο Χρ. Χρήστου,"ο Λ. Καλαμάρας συνδυάζει με εξαιρετικά αποτελεσματικό τρόπο τη στατική σαφήνεια και την τεκτονική βάση με τα δυναμικά και επεκτατικά χαρακτηριστικά, που κάνουν τα έργα του εξωτερικεύσεις συσσωρευμένων δυνάμεων". Στον ίδιο χώρο, στις 16/5, εγκαινιάζεται έκθεση έργων του γνωστού καλλιτέχνη της οπ - αρτ Β. Βαζαρέλι (Διάρκεια μέχρι 30/5).

Αύριο, επίσης (8.30μμ), στο Κέντρο Τεχνών (Πάρκο Ελευθερίας), ο Κώστας Λευκόχειρ εκθέτει έργα ζωγραφικής. Ο καλλιτέχνης ζει και εργάζεται στο Βέλγιο. Παρουσιάζονται δημιουργίες των πέντε τελευταίων χρόνων (Διάρκεια μέχρι 10/6).

Επίσης αύριο (8μμ), στις αίθουσες "Οδυσσέας Ελύτης" (Ξενοφώντος 7), εγκαινιάζεται η ομαδική έκθεση "Ζωγραφική σε ποίηση Οδυσσέα Ελύτη".Συμμετέχουν οι ζωγράφοι: Μ. Βενιός, Α. Γκίνης, Π. Ζουμπουλάκης, Χ. Καράς, Κ. Κατζουράκης, Ν. Κυπραίος, Β. Κυριακή, Μ. Μιγάδης, Ν. Γ. Παπουτσίδης, Γ. Ρόρρης, Σ. Σόρογκας, Μ. Σπέντζα, Π. Τέτσης, Α. Φασιανός, Α. Φιλίνη, Μ. Φιλοπούλου, Μ. Φωτέα.

Εικαστική Αθήνα

Πολλές εκθέσεις, που διοργανώνει ο Πολιτιστικός Οργανισμός του Δήμου Αθηναίων, εγκαινιάζονται αύριο στις αίθουσες του δήμου. Στις 7.30μμ, εγκαινιάζεται στο Πολιτιστικό Κέντρο "Μελίνα Μερκούρη" (Ηρακλειδών και Θεσσαλονίκης, Θησείο), έκθεση γλυπτικής του καθηγητή Λεωνίδα Καλαμάρα.Τίτλος της "Χαλκός - Φιγούρα - Κίνηση".

Οπως αναφέρει ο Χρ. Χρήστου,"ο Λ. Καλαμάρας συνδυάζει με εξαιρετικά αποτελεσματικό τρόπο τη στατική σαφήνεια και την τεκτονική βάση με τα δυναμικά και επεκτατικά χαρακτηριστικά, που κάνουν τα έργα του εξωτερικεύσεις συσσωρευμένων δυνάμεων". Στον ίδιο χώρο, στις 16/5, εγκαινιάζεται έκθεση έργων του γνωστού καλλιτέχνη της οπ - αρτ Β. Βαζαρέλι (Διάρκεια μέχρι 30/5).

Αύριο, επίσης (8.30μμ), στο Κέντρο Τεχνών (Πάρκο Ελευθερίας), ο Κώστας Λευκόχειρ εκθέτει έργα ζωγραφικής. Ο καλλιτέχνης ζει και εργάζεται στο Βέλγιο. Παρουσιάζονται δημιουργίες των πέντε τελευταίων χρόνων (Διάρκεια μέχρι 10/6).

Επίσης αύριο (8μμ), στις αίθουσες "Οδυσσέας Ελύτης" (Ξενοφώντος 7), εγκαινιάζεται η ομαδική έκθεση "Ζωγραφική σε ποίηση Οδυσσέα Ελύτη".Συμμετέχουν οι ζωγράφοι: Μ. Βενιός, Α. Γκίνης, Π. Ζουμπουλάκης, Χ. Καράς, Κ. Κατζουράκης, Ν. Κυπραίος, Β. Κυριακή, Μ. Μιγάδης, Ν. Γ. Παπουτσίδης, Γ. Ρόρρης, Σ. Σόρογκας, Μ. Σπέντζα, Π. Τέτσης, Α. Φασιανός, Α. Φιλίνη, Μ. Φιλοπούλου, Μ. Φωτέα.

Στις 19 του Μάη (7μμ) στο παλαιό αμφιθέατρο Ιατρικής του Πανεπιστημίου Αθηνών (Πανεπιστημίου 30), το Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο Αθηνών διοργανώνει ομιλία του γνωστού Ιταλού συγγραφέα Βιντσέντσο Κόνσολο με θέμα: "Η μετρική της μνήμης".Θα υπάρχει ταυτόχρονη μετάφραση.

Στις 19 του Μάη (7μμ) στο παλαιό αμφιθέατρο Ιατρικής του Πανεπιστημίου Αθηνών (Πανεπιστημίου 30), το Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο Αθηνών διοργανώνει ομιλία του γνωστού Ιταλού συγγραφέα Βιντσέντσο Κόνσολο με θέμα: "Η μετρική της μνήμης".Θα υπάρχει ταυτόχρονη μετάφραση.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ