ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 24 Ιούνη 1997
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Εύθραυστη συμφωνία στην "Ολυμπιακή Αεροπλο'ϊα"
  • Τουλάχιστον μέχρι την Πέμπτη οι ματαιώσεις πτήσεων
  • Κινδυνολογία και απειλές κατά των εργαζομένων από τον υπουργό Μεταφορών

Την κακοδιοίκηση και τον προγραμματισμό του ποδαριού της "Ολυμπιακής Αεροπλοϊας" για τις πτήσεις της καλοκαιρινής περιόδου "πλήρωσαν" εκατοντάδες επιβάτες, καθώς το τριήμερο που πέρασε ματαιώθηκαν δεκάδες εσωτερικές πτήσεις, ενώ όσες τελικά έγιναν, πραγματοποιήθηκαν με αρκετές ώρες καθυστέρηση.

Η εκδοχή της διοίκησης για τα αίτια της ματαίωσης των πτήσεων ήταν οι παράλογες οικονομικές απαιτήσεις των τεχνικών της εταιρίας, άποψη που υιοθέτησε και ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, Χ. Καστανίδης, κάνοντας λόγο για εκβιασμό προς την κυβέρνηση. Μάλιστα ο υπουργός, καταφεύγοντας στην κινδυνολογία περί "τουριστικής περιόδου", απείλησε τους εργαζόμενους για καταγγελία των συμβάσεων εργασίας και για προσφυγή στη δικαιοσύνη προκειμένου η κυβέρνηση "να επιβάλλει με κάθε μέσο την προστασία του δημοσίου συμφέροντος και της έννομης τάξης".

Σύμφωνα πάντως με όσα υποστήριξαν οι εκπρόσωποι των εργαζομένων, για την κατάσταση που διαμορφώθηκε ευθύνεται η διοίκηση, αφού απαιτεί από τους τεχνικούς να εργάζονται υποχρεωτικά (AOG) πολλές ώρες υπερωρία κάθε ημέρα, προκειμένου να βγουν σε πέρας τα αυξημένα δρομολόγια την καλοκαιρινή περίοδο. Ομως εκτός από τα αυξημένα δρομολόγια η κατάσταση έχει επιβαρυνθεί και από το γεγονός ότι μέρος των εργαζομένων βρίσκονται σε άδειες, ενώ δεν έχουν γίνει και οι αναγκαίες εποχικές προσλήψεις.

Τελικά, το βράδυ επήλθε "συμφωνία" μεταξύ διοίκησης και τεχνικών, που όμως δε φαίνεται να αντιμετωπίζει τη ρίζα των προβλημάτων. Σύμφωνα με ανακοίνωση της "Ολυμπιακής Αεροπλοϊας", για σήμερα δε θα πραγματοποιηθούν δώδεκα πτήσεις: 640 από Αθήνα για Ζάκυνθο, 752 για Σάμο, 040 και 048 για Μήλο, 050 για Κύθηρα, 002 για Νάξο, 066, 074, 076, 078 για Πάρο, 010 και 014 για Σύρο, καθώς και οι πτήσεις επιστροφής από τα συγκεκριμένα νησιά προς την Αθήνα. Αντίστοιχα δε θα πραγματοποιηθούν από δέκα πτήσεις αύριο και μεθαύριο. Τέλος, η ΟΑ προέβη στην αντικατάσταση υπηρεσιακών στελεχών, μεταξύ των οποίων και ο τεχνικός διευθυντής της εταιρίας.

Σήμερα το μεσημέρι, σε Γενική Συνέλευσή τους οι τεχνικοί θα εξετάσουν τις τελευταίες εξελίξεις.

ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ
Αγωνιστική απάντηση για τη Σταυρού - Ελευσίνας

To μήνυμα "αγώνας μαζικός θα είναι η απάντηση από δω και μπρος" έστειλαν την Κυριακή, σε συγκέντρωση και πορεία διαμαρτυρίας κατά του τρόπου κατασκευής της λεωφόρου Σταυρού - Ελευσίνας, οι κάτοικοι των Βριλησσίων. Αποδέκτης του μηνύματος που στάλθηκε στη συγκέντρωση που διοργάνωσε η Επιτροπή Αγώνα και ο Δήμος Βριλησσίων,στην πλατεία Αναλήψεως, ήταν η κυβέρνηση και τα σχέδιά της να κατασκευάσει σχεδόν επιφανειακά το κομμάτι της λεωφόρου που θα περάσει από την περιοχή.

Οι κάτοικοι της περιοχής ζητούν η λεωφόρος να είναι σκεπαστή, δημιουργώντας έτσι το περιθώριο για επιφάνεια πρασίνου και αθλοπαιδιών, διατηρώντας ταυτόχρονα τους παράπλευρους δρόμους ως δρόμους αμιγούς κατοικίας. Παράλληλα, επισημάνθηκαν οι δραματικές συνέπειες που θα έχει η υλοποίηση των σχεδίων της κυβέρνησης για την ενιαία περιοχή Χαλανδρίου - Βριλησσίων, που θα διχοτομηθεί, και το περιβάλλον. "Ο αγώνας μας μέχρι τώρα ήταν σε "ευπρεπή επίπεδα". Στο εξής θα επιλεγούν μορφές αγώνα τέτοιες που ταιριάζουν στην κυβέρνηση", ήταν το μήνυμα που έστειλαν, μιλώντας στους συγκεντρωμένους ο δήμαρχος Βριλησσίων, Ν. Παπαδόπουλος και ο πρόεδρος της Επιτροπής Αγώνα, Γ. Πασχαλίδης.Από την πλευρά του, ο επικεφαλής της "Αγωνιστικής Δημοτικής Κίνησης Βριλησσίων", Φάνης Αρχιμανδρίτης,σημείωσε πως "η μεγάλη συμμετοχή των κατοίκων δείχνει ότι έχει αρχίσει να γίνεται συνείδηση του τι πρόκειται να συμβεί στα Βριλήσσια τα επόμενα χρόνια". Ενώ εξέφρασε την πεποίθηση ότι ο ενωμένος αγώνας τον κατοίκων θα φέρει αποτελέσματα.

Στη συγκέντρωση παραβρέθηκε και χαιρέτισε ο βουλευτής του ΚΚΕ Μήτσος Κωστόπουλος, ο οποίος αναφέρθηκε στις καταστροφικές συνέπειες για το λεκανοπέδιο της Αττικής από την κατασκευή του νέου αεροδρομίου στα Σπάτα και της λεωφόρου Σταυρού - Ελευσίνας. Κατήγγειλε την κυβερνητική πολιτική, από την οποία θησαυρίζουν ορισμένοι, ενώ ολόκληρες περιοχές, όπως τα Βριλήσσια, πρόκειται να υποστούν ανεπανόρθωτες βλάβες. Και σημείωσε ότι η πολιτική αυτή δεν είναι ανίκητη. "Οι αγώνες των κατοίκων μπορούν να την ανατρέψουν",τόνισε ο βουλευτής του ΚΚΕ.

Τη συγκέντρωση ακολούθησε πορεία προς τη λεωφόρο Πεντέλης, την οποία έκλεισαν συμβολικά, με συνθήματα κατά της κυβερνητικής αδιαλλαξίας.

Εντύπωση προκάλεσε η για πρώτη φορά απουσία του δημάρχου Χαλανδρίου - που σε προηγούμενες κινητοποίησης ήταν παρών - καθώς και των πολιτικών κομμάτων, πλην του ΚΚΕ.

Καταργείται το 2005 η βενζίνη σούπερ

Εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες παλιών αυτοκινήτων και μοτοσικλετών θα αναγκαστούν να αγοράσουν καινούρια, ενώ δεν είναι σίγουρο ότι θα ισχύσουν κίνητρα για νέα απόσυρση

Στη... χωματερή αναμένεται να οδηγηθούν πάνω από 1 εκατομμύριο αυτοκίνητα και 450.000 μοτοσικλέτες, μετά την απόφαση του Συμβουλίου Υπουργών Περιβάλλοντος της Ευρωπαϊκής Ενωσης την περασμένη Παρασκευή στο Λουξεμβούργο, σύμφωνα με την οποία η χρήση της μολυβδωμένης βενζίνης απαγορεύεται για τη χώρα μας από την 1 Γενάρη του 2005.

Το μέτρο αυτό θα ισχύσει ακόμη και αν δε δοθούν κάποια κίνητρα για την απόσυρση των παλιών αυτών αυτοκινήτων και μοτοσικλετών, που δεν έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν αμόλυβδη βενζίνη παρά μόνον τη βενζίνη σούπερ. Η ιδέα για ένα νέο κύκλο απόσυρσης, όπως αυτόν της περιόδου 1990 - 1992, μάλλον απορρίπτεται από την κυβέρνηση για οικονομικούς λόγους. Μάλιστα ακόμη και αν δοθούν κάποια κίνητρα θα είναι τόσο χαμηλά που ίσως και να μην καλύπτουν ούτε καν την αύξηση που θα γίνει στις τιμές των αυτοκινήτων και των καυσίμων, ώστε να καλύπτουν τις νέες αυστηρότερες προδιαγραφές που θέτει η ΕΕ.

Η κυβέρνηση μελετά επίσης την επέκταση της χρήσης του υγραερίου ως εναλλακτικό καύσιμο μετά από την κατάργηση της βενζίνης σούπερ, αλλά όλα αυτά είναι σενάρια τα οποία ακόμη "παίζονται" σε κάποιες συσκέψεις υπηρεσιακών παραγόντων. Ενα είναι όμως βέβαιο: ότι για άλλη μια φορά η Ευρωπαϊκή Ενωση, επικαλούμενη περιβαλλοντικά προβλήματα, θα υποχρεώσει τους καταναλωτές να αγοράσουν καινούρια αυτοκίνητα προς μεγάλη ικανοποίηση ασφαλώς των αυτοκινητοβιομηχάνων...

ΠΕΡΑΜΑ
Σκοτώθηκε οδηγός στο λιμάνι

Τραγικό θάνατο βρήκε σήμερα ο οδηγός της επιχείρησης "Βουδούρης Ομηρος", Κώστας Γεωργιάδης, 41 χρόνων, όταν καταπλακώθηκε από αλουμινένια σκάλα στην προσπάθειά του να τη φορτώσει στο γερανοφόρο όχημα της παραπάνω επιχείρησης στον Β' ντόκο του Περάματος.

Η διοίκηση του Συνδικάτου Εργατοϋπαλλήλων Μετάλλου, με ανακοίνωσή της, αφού εκφράζει τα θερμά της συλλυπητήρια στην οικογένεια του αδικοχαμένου εργάτη, ζητά από τις αρμόδιες αρχές να διερευνήσουν τα ακριβή αίτια που οδήγησαν στο τραγικό ατύχημα. Τέλος, καλεί όλους όσοι εργάζονται στο παραπάνω, αλλά και σε άλλα συνεργεία, να εκφράσουν την ηθική και υλική συμπαράσταση στην οικογένεια. Να σημειωθεί πως ο Κ. Γεωργιάδης ήταν πατέρας δύο παιδιών.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ