ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 26 Ιούνη 1997
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Στην καταστροφή οδηγούνται οι ρυζοπαραγωγοί

Σοβαρός είναι ο κίνδυνος να μην ανοίξει καθόλου η παρέμβαση στο ρύζι, με ευθύνη του υπουργείου Γεωργίας και να μείνουν 120.000 τόνοι στα χέρια των παραγωγών

Στην καταστροφή και τον αφανισμό οδηγεί η πολιτική του υπουργείου και της ΕΕ τους ρυζοπαραγωγούς, που βλέπουν τη σοδειά τους να παραμένει απούλητη στις αποθήκες. Τα σοβαρά προβλήματα που δημιούργησαν οι εξευτελιστικές τιμές και οι εκβιασμοί των εμπόρων, σε συνδυασμό με τις αθρόες εισαγωγές ρυζιού από τρίτες χώρες, στα πλαίσια του προτιμησιακού καθεστώτος της ΕΕ, έρχεται να εντείνει η τραγική καθυστέρηση που υπάρχει στο άνοιγμα της παρέμβασης, με ευθύνη του υπουργείου Γεωργίας. Και μέσα σε όλα αυτά οι ρυζοπαραγωγοί κινδυνεύουν να μην πάρουν ούτε δραχμή στρεμματική ενίσχυση, λόγω του υπερπροστίμου που θα επιβάλει η ΕΕ, επειδή ξεπεράστηκε κατά 50.000 στρέμματα περίπου το πλαφόν των 249.000 στρεμμάτων.

Το πιο έντονο πρόβλημα το αντιμετωπίζουν οι παραγωγοί της Βόρειας Ελλάδας, όπου βρίσκονται ακόμα απούλητοι 120.000 τόνοι σε σύνολο παραγωγής 280.000 τόνων περίπου. Κι ενώ η διαδικασία της παρέμβασης θα έπρεπε να αρχίσει από την 1η του Απρίλη, κοντεύει Ιούλης και ακόμα δεν έχει γίνει τίποτα. Ετσι πέντε βδομάδες πριν λήξει η προθεσμία για την παρέμβαση και δύο μήνες πριν βγει η νέα παραγωγή, φαίνεται ότι υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να μην ανοίξει καθόλου η παρέμβαση, παρά τις σχετικές υποσχέσεις από το υπουργείο Γεωργίας. Πράγμα που αν συμβεί θα έχει ολέθριες συνέπειες για τους ρυζοπαραγωγούς και κυρίως αυτούς της Θεσσαλονίκης και των Σερρών.

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Γεωργίας το μόνο που έκανε όλη τη χρονιά ήταν, εν μέσω των αγροτικών κινητοποιήσεων τον περασμένο Δεκέμβρη, να ανάψει το "πράσινο φως" στην Ενωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Θεσσαλονίκης (Ομοσπονδία) να αγοράσει ρύζι με 93 δραχμές, (αγόρασε 27.000 τόνους) τη στιγμή που έμποροι έδιναν 72 με 82 δραχμές το κιλό, χωρίς ωστόσο να λυθεί το πρόβλημα. Από κει και πέρα, με υποσχέσεις ότι θα άνοιγε η παρέμβαση, συνεχίστηκε να ρίχνεται στάχτη στα μάτια των αγανακτισμένων παραγωγών. Η όλη διαδικασία της παρέμβασης μετά από παλινωδίες και καθυστερήσεις, οδηγήθηκε τελικά σε αδιέξοδο, εξαιτίας των όρων που έθεσε η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Γεωργίας ΔΙΔΑΓΕΠ, (εγγυητική επιστολή ίση με το 110% της αξίας του ρυζιού, που θα πάει στην παρέμβαση, συν τα ασφάλιστρα των ποσοτήτων αυτών). Η Ομοσπονδία, που δήλωσε συμμετοχή στο διαγωνισμό για την παρέμβαση στο ρύζι, δήλωσε αδυναμία να ανταποκριθεί υπό αυτούς τους όρους, μετά και την άρνηση της ΑΤΕ να εκδώσει εγγυητική επιστολή και του υπουργείου Γεωργίας να καλύψει το κόστος που δημιουργείται.

Μετά από αυτό, στο υπουργείο Γεωργίας αντί να βρουν τρόπο για να λυθεί το πρόβλημα άμεσα σε όφελος των παραγωγών και των συνεταιρισμών, ετοιμάζονται να κάνουν τα πράγματα ακόμα χειρότερα. Στο παραπέντε ο υπουργός Γεωργίας πάει να βάλει μπρος την ιδιωτική αποθεματοποίηση στο ρύζι, η οποία αν γίνει θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα παρά θα λύσει. Επίσης, παράγοντες του υπουργείου προτείνουν να γίνει απευθείας ανάθεση σε φορείς παρέμβασης, με μείωση του ύψους της εγγυητικής επιστολής στο 20%.

Αυτό που φαίνεται, όμως είναι ότι τα "σπασμένα" θα τα πληρώσουν πάλι οι παραγωγοί και οι συνεταιρισμοί, αφού, για παράδειγμα, η Ομοσπονδία που αγόρασε ρύζι με προτροπή το υπουργείου Γεωργίας, κινδυνεύει να μπει μέσα, με αρκετές δεκάδες εκατομμύρια δραχμές και να μεγαλώσει κι άλλο τα χρέη της, με ό,τι συνεπάγεται αυτό.

ΚΕΡΚΥΡΑ
"Β' κατηγορίας" οι εποχικοί της "Ολυμπιακής"

Σε απαράδεκτες συνθήκες, υποαμειβόμενοι και με εχθρική συμπεριφορά από τους τοπικούς ιθύνοντες της "Ολυμπιακής", εργάζονται οι εποχικοί υπάλληλοι στο αεροδρόμιο της Κέρκυρας. Οπως καταγγέλλει το "Κερκυραϊκό Σωματείο Εργαζομένων με σύμβαση ορισμένου χρόνου στην "Ολυμπιακή Αεροπορία"", αυθαίρετα από το 1996, έχει καταργηθεί το επίδομα τροφής που αντιπροσώπευε το 25% των μηνιαίων αποδοχών τους, ενώ αδικαιολόγητα εξαιρούνται και από το επίδομα πίστας και φορτοεκφόρτωσης.

Ο προϊστάμενος της ΟΑ στην Κέρκυρα αρνείται ακόμα και να συζητήσει με το σωματείο τα προβλήματά των εργαζομένων, αλλά την ίδια αρνητική στάση δείχνει και η ηγεσία της ΟΣΥΠΑ. Το σωματείο, υπογραμμίζει ότι καταστρατηγούνται συστηματικά οι κείμενες διατάξεις της εργατικής νομοθεσίας αφού:

- Η εταιρία δεν καταβάλλει μέχρι σήμερα την αμοιβή τους, παρότι εργάζονται από τον Απρίλιο και δεν εκδίδει τα εκκαθαριστικά σημειώματα με το ύψος των αποδοχών και των νόμιμων κρατήσεων.

- Η σύμβαση εργασίας, αν και ορισμένου χρόνου, δεν περιέχει ημερομηνία λήξης ούτε και διάρκεια απασχόλησης.

- Τα προγράμματα εργασίας είναι εξοντωτικά, η νυχτερινή απασχόληση ξεπερνά τις 7 ώρες, δε μεσολαβεί ικανός χρόνος ξεκούρασης πριν την εκ νέου ανάληψη εργασίας, τα διήμερα εβδομαδιαία ρεπό χορηγούνται σπαστά και επιπλέον οι εργαζόμενοι καλούνται να εργάζονται με σπαστό ημερήσιο ωράριο.Μάλιστα, χαρακτηριστικό των συνθηκών εργασίας, τη στιγμή που δίνονται δισεκατομμύρια για την αναβάθμιση των αεροδρομίων, είναι το γεγονός ότι οι εποχικοί υπάλληλοι στεγάζονται μέσα σ' ένα κλειστό φορτηγό, και ενώ προσλαμβάνονται ως εργάτες πίστας τούς έχουν προστεθεί και χρέη καθαριστών. Η Διοίκηση, επιχειρώντας να ανακόψει κάθε συνδικαλιστική δράση στο χώρο, δεν προσέλαβε τη φετινή περίοδο τον γραμματέα του σωματείου Παναγιώτη Γιαννούλη,αν και έχει σημαντική προϋπηρεσία σαν εργάτης πίστας και είναι προστάτης πενταμελούς οικογένειας.

Το σωματείο εκτιμά ότι οι συμπεριφορά των ιθυνόντων της ΟΑ στην Κέρκυρα υποδηλώνει γι' αυτούς ότι οι εποχικοί υπάλληλοι είναι υπάλληλοι δεύτερης κατηγορίας. Τέλος, προειδοποιεί ότι αν και αναγνωρίζουν την ανάγκη να λειτουργεί απρόσκοπτα και αποτελεσματικά το αεροδρόμιο του νησιού, η ανοχή τους εξαντλείται και για την ικανοποίηση των αιτημάτων τους θα καταφύγουν σε κινητοποιήσεις σε περίπτωση που η διοίκηση της ΟΑ εμμείνει στη στάση της.

Επικίνδυνα προϊόντα αδυνατίσματος

Την απαγόρευση διακίνησης και διάθεσης 66 προϊόντων, που κυκλοφορούν παράνομα ως συμπληρώματα διατροφής ή ως προϊόντα ειδικής διατροφής ανακοίνωσε ο Εθνικός Οργανισμός Φαρμάκων (ΕΟΦ).

Τα προϊόντα αυτά περιέχουν φαρμακευτικές ουσίες όπως εφεδρίνη, καφεϊνη, καρνιτίνη, μελατονίνη, βιταμίνες σε μεγάλες δόσεις και αναβολικά. Ο ΕΟΦ επισημαίνει ότι η χρήση προϊόντων που περιέχουν εφεδρίνη μπορεί να προκαλέσει βλάβες στο καρδιαγγειακό κεντρικό νευρικό σύστημα, η χρήση αναβολικών στεροειδών από τη νεολαία μπορεί να έχει δυσμενείς επιπτώσεις στην υγεία όπως βλάβες σε ζωτικά όργανα, ψυχικές διαταραχές, επίδραση στο κυκλοφοριακό σύστημα, προβλήματα μεταβολισμού κλπ. Ακόμα ο ΕΟΦ επισημαίνει ότι μέσω του ΙΝΤΕΡΝΕΤ προωθούνται και διακινούνται και άλλα συναφή προϊόντα(αδυνατίσματος, συμπληρώματα διατροφής κλπ.).

Τα 66 παράνομα προϊόντα είναι:

BODY POWER, GUARANA, L - CARNITINE, HERBAL BOOSTER WITH GUARANA, GUSTO ORGANIC GUARANA, CATUABA, SEXOVIT FORTE, FAT BURNER, UNIVERSAL AMINO, CREIATIVE FUEL, MASSIVE WEIGHT GAINER, GAIN FAST, SILICEA OR. BALSAM, MEGA VITAMINE E - 1000, OMEGA - 3, SMILAX PLUS, ULTIMATE BURNERS, MELATONONIN, RIO AMAZON GUARANA, CREATINE POWDER, YOHIMBE SURREM, HARDBODY VANADYL SULFATE, HARDBODY STEROL COMPLEX, ANABOLIC MUSCLE GROWTH, MAXI L - CARNITINE, SAPSAPARRILA ROOT, CREATIVE FUEL, CREATIVE POEDER, UNIVERSAL NATURAL STEROL COMPLEX, UNIVERESAL FAT BURNE, CREATIVE, ALL STARS BRUMER L - CARNITINE, CREIATIVE MONOH DRATE, UNIVERSAL N - CITRYL L - CARNITINE, MEGA L- CARITINE, HARDBODY L - CARNITINE, HARDBODY YOHIMBE BARK, HARDBODY STEROL COMPLEX, SUPER GAINERS FUEL, AMINO FUEL, GAINERS FUEL 2500, GAINERS FUEL, LIPOTRPOPIC FUEL, AMINO FUEL, MEGA L - CARNITINE 500 MG, CARBO FUEL, ULTRA MAX, LIPOTROPIN, ULITMATE BURNERS, FAT BURNERS UNIVERSAL, GAIN FAST, CREATINE, GLUTAMAX, VANADYL SULF, YOHIBE BARK EXTR, V26, L - CARNITINE, SMILAX, DHEA - 25MG, PHOSPHAGEN, LIQID L - CARNITINE, HARD FAST, NATURAL STEROL COMPLEX και FAT BURNER.

ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ
Νέα γραμμή για Βουδαπέστη

Η ελληνική πολιτεία θα βρει λύση για τη μεταφορά της "Ολυμπιακής Αεροπορίας" (ΟΑ) στο αεροδρόμιο των Σπάτων, εφόσον η εταιρία παραμείνει ο κύριος αερομεταφορέας της χώρας. Τα παραπάνω εξόχως αποκαλυπτικά των κυβερνητικών προθέσεων, που ενισχύουν το σενάριο της ιδιωτικοποίησης της ΟΑ, δήλωσε ο πρόεδρός της Ν. Μπλαίσιος,στη διάρκεια των εγκαινίων της νέας γραμμής Αθήνας - Βουδαπέστης, και ταυτόχρονα αποδεικνύουν ότι η μεταφορά στα Σπάτα είναι ακόμα "στον αέρα". Σε περίπτωση πάντως που αυτή υλοποιηθεί, οι Ελληνες φορολογούμενοι πέρα από το υπέρογκο κόστος κατασκευής του αεροδρομίου θα επωμιστούν και το βάρος της μετεγκατάστασης, που σύμφωνα με το σημερινό προϋπολογισμό της εκτιμάται στα 110 δισεκατομμύρια δραχμές.

Από την περασμένη Κυριακή τα φτερά της "Ολυμπιακής Αεροπορίας" πετάνε για την όμορφη Βουδαπέστη. Η γραμμή που εγκαινιάστηκε θα καλύπτεται με πέντε πτήσεις τη βδομάδα και σύμφωνα με τη διοίκηση της ΟΑ έρχεται να ανταποκριθεί στις ανάγκες για μετακίνηση των 150.000 ταξιδιωτών ετησίως ανάμεσα στην Ελλάδα και την Ουγγαρία. Στα πλαίσια αυτά ανάμεσα στην ΟΑ και την ουγγρική αεροπορική εταιρία MALEV υπογράφτηκε συμφωνία εμπορικής συνεργασίας προκειμένου να εξασφαλιστεί πλήρης εξυπηρέτηση των ταξιδιωτών.

Δικαστική "απογείωση" της VENUS

Για ολόκληρη τη θερινή περίοδο θα συνεχίσει να εκτελεί πτήσεις η αεροπορική εταιρία VENUS AIRLINES, καθώς το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) ανέστειλε προσωρινά την απόφαση του υπουργού Μεταφορών με την οποία ανακάλεσε την άδεια λειτουργίας της. Η δικάσιμος επί της κύριας προσφυγής έχει οριστεί για τις 23 του Σεπτέμβρη.

Ο υπουργός Μεταφορών ανακάλεσε την άδεια λειτουργίας της αεροπορικής εταιρίας στις 4 του Δεκέμβρη 1996 εξαιτίας οικονομικών προβλημάτων που είχαν επιπτώσεις και στην ασφάλεια των πτήσεων. Στη συνέχεια η VENUS AIRLINES προσέφυγε στο ΣτΕ ζητώντας την αναστολή της υπουργικής απόφασης.

Τελικά, το δικαστήριο έκρινε ότι η εφαρμογή της υπουργικής απόφασης θα επιφέρει ανεπανόρθωτη βλάβη στην εταιρία και ότι αναπόδεικτα το αρμόδιο υπουργείο συνδέει την οικονομική καταστροφή της εταιρίας με την ασφάλεια των πτήσεων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ