ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 28 Ιούνη 1997
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Τίναξαν στον αέρα τη "νομιμοποίηση"!

Εκατοντάδες χιλιάδες αλλοδαποί, από Αλβανία, Βουλγαρία, Σκόπια, Τουρκία και άλλες χώρες εξαιρούνται από τις ρυθμίσεις των Προεδρικών Διαταγμάτων της κυβέρνησης για την παραμονή και εργασία τους. Καταγραφή μετ' εμποδίων μόνο για όσους βρίσκονται στη χώρα αυτή τη στιγμή

Πίσω ολοταχώς έκανε χτες η κυβέρνηση στο θέμα της νόμιμης παραμονής και εργασίας των αλλοδαπών στη χώρα μας,εξαιρώντας εκατοντάδες χιλιάδες αλλοδαπούς από τις ρυθμίσεις των δύ Προεδρικών Διαταγμάτων, που κατάρτισε το υπουργείο Εργασίας, για την καταγραφή και περιορισμένη παραμονή και εργασία τους στην Ελλάδα. Τα ΠΔ θα προωθηθούν στο ΣτΕ την επόμενη βδομάδα.

Η κυβέρνηση "σφαγίασε" τα αρχικά σχέδια ΠΔ, εξαιρώντας από τις ρυθμίσεις τους, τους αλλοδαπούς από τις όμορες με την Ελλάδα χώρες (Αλβανία, Βουλγαρία, Σκόπια, Τουρκία) - δηλαδή το βασικό κορμό των αλλοδαπών - και από τις χώρες - μέλη της ΕΖΕΣ που συμμετέχουν στη συμφωνία του ευρωπαϊκού οικονομικού χώρου.

Η παραμονή και εργασία αυτών των εκατοντάδων αλλοδαπών θα καθορίζεται από διακρατικές συμφωνίες που υπάρχουν, είτε... "θα" υπάρξουν, σύμφωνα με τον υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων Μ. Παπαϊωάννου,που χτες παραχώρησε συνέντευξη Τύπου, αμέσως μετά τη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου που ενέκρινε τα ΠΔ. Για την εποχιακή απασχόληση έχουν συναφθεί συμφωνίες με Αλβανία και Βουλγαρία.Η εξέλιξη αυτή δεν είναι προφανώς άσχετη, με τις βλέψεις της κυβέρνησης για κυρίαρχο ρόλο στα Βαλκάνια.

Αρχικά τα ΠΔ εξαιρούσαν μονάχα τους υπηκόους της Ευρωπαϊκής Ενωσης, αλλά και τους αλλοδαπούς ναυτικούς,για τους οποίους ο υπουργός Εργασίας επανέλαβε ότι υπάρχει ήδη νομοθετική ρύθμιση.

Αλλά και για τους λίγους αλλοδαπούς που θα ισχύσουν τελικά τα ΠΔ υπάρχουν απαγορευτικοί περιορισμοί για να δηλώσουν την παραμονή τους. Ο υπουργός ξεκαθάρισε ότι η πρώτη κάρτα - απαραίτητη για την έκδοση της δεύτερης - θα δίνεται μόνο στους αλλοδαπούς που βρίσκονται σήμερα (27.6.97) στη χώρα μας και η πιστοποίηση θα γίνεται μάλλον με υπεύθυνη δήλωση.

Η καταγραφή θα αρχίσει από την 1 Σεπτέμβρη και θα τελειώσει στις 31.12.97,ενώ θα παραταθεί για δυο μήνες μόνο η προσκόμιση στοιχείων αν υπάρχει πρόβλημα. Η κάρτα περιορισμένης παραμονής και εργασίας θα ισχύει μέχρι τις 30.11.98.Μετά τη λήξη της τετράμηνης προθεσμίας και για τους αλλοδαπούς που θα εισέλθουν στη χώρα από εδώ και στο εξής, θα ισχύει και θα εφαρμόζεται ο νόμος 1975, που προβλέπει σύλληψη, δίκη, απέλαση και πληρωμή δικαστικών εξόδων.

Για τους εργοδότες που απασχολούν αλλοδαπούς, χωρίς να το δηλώνουν, προβλέπονται κυρίως διοικητικές κυρώσεις. Οι εργοδότες που θα δηλώνουν την απασχόληση αλλοδαπού (θα δίνεται η σχετική δυνατότητα στην αίτηση που θα κάνει ο αλλοδαπός), θα απαλλάσσονται από τις ασφαλιστικές εισφορές που δεν είχαν πληρώσει, μέχρι και την προηγούμενη μέρα της κατάθεσης της αίτησης! Ο αλλοδαπός θα πρέπει δηλαδή να "καρφώσει" τον εργοδότη του, για να καταγραφεί, χάνοντας αυτόματα την όποια δουλιά έχει!

Η δεύτερη κάρτα θα χορηγείται για μεγαλύτερο διάστημα παραμονής και εργασίας, από 1 έως 3 χρόνια.Η διάρκειά της θα εξαρτάται από το αν ο αλλοδαπός έχει δυνατότητα απασχόλησης. Οι προϋποθέσεις έκδοσης είναι: Προσκόμιση της πρώτης κάρτας, διαβατήριο ή δελτίο ταυτότητας, αντίγραφο συμφωνητικού εργασίας, βιβλιαρίου ασφάλισης, δήλωσης έναρξης επιτηδεύματος, πιστοποιητικό υγείας στις περιπτώσεις που ζητείται και από Ελληνες εργαζόμενους. Η κάρτα θα μπορεί να ανανεώνεται για δυο χρόνια,κάθε φορά.Οι αλλοδαποί που βρίσκονται για πέντε χρόνια στη χώρα, θα μπορούν να παίρνουν κάρτα διάρκειας 5 ετών και να την ανανεώνουν για άλλα 5 έτη υπό προϋποθέσεις. Για τη διαπίστωση της παραμονής προβλέπεται η προσκόμιση...διαβατηρίου,ενώ θα εξεταστούν και άλλοι τρόποι!

Η αναστολή ισχύος της κάθε κάρτας ή η μη χορήγησή της θα εξαρτάται σε κάθε περίπτωση από λόγους δημοσίου συμφέροντος, εθνικής οικονομίας, εθνικής ασφάλειας,χωρίς να αποσαφηνίζεται ποιοι μπορεί να είναι οι λόγοι "δημοσίου συμφέροντος".

Οι κάρτες θα χορηγούνται από τον ΟΑΕΔ. Για τη δεύτερη θα λειτουργεί επιτροπή σε επίπεδο νομού, με εκπροσώπους του κράτους και κοινωνικών φορέων. Θα συσταθεί επίσης επιτροπή του υπουργείου Εργασίας με επικεφαλής τον γενικό γραμματέα που θα παρακολουθεί τη διαδικασία και θα δίνει λύσεις στα τυχόν προβλήματα που παρουσιάζονται.

Η ΓΣΕΕ συμμετείχε στις επιτροπές διαμόρφωσης των ΠΔ και είχε προτείνει, ανάμεσα στα άλλα: Τροποποίηση του ν.1975. Μη εξαίρεση των αλλοδαπών ναυτικών.Τουλάχιστον έξι μήνες περιθώριο καταγραφής. Να μη χάνεται το δικαίωμα καταγραφής αν παρέλθει η προθεσμία, εφόσον αποδειχτεί ο λόγος καθυστέρησης του αλλοδαπού. Επιβολή αυστηρών ποινών και προστίμων στους εργοδότες.Ελαστική αντιμετώπιση για τους μικροπωλητές που μπορεί να μην έχουν άδεια.

Η ΠΕΜΕΝ

Η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού,τονίζει σε επιστολή της προς τα συναρμόδια υπουργεία για την εξαίρεση των ναυτικών: "Θεωρούμε, σε κάθε περίπτωση την εξαίρεση αυτή εντελώς απαράδεκτη και ζητούμε, η διάταξη του εν λόγω ΠΔ άμεσα να ανακληθεί". Προσθέτει ότι "η παραβίαση της συνταγματικότητας περί ίσης αμοιβής και για ίση εργασία και οι "διμερείς συμβάσεις" οδήγησαν στον αφελληνισμό της ναυτιλίας. Αποτελεί πηγή άνθησης του δουλεμπορικού κυκλώματος, εμφάνισης και επέκτασης του βάρβαρου φαινομένου της εκμετάλλευσης της "μαύρης εργασίας"".

Επικίνδυνες ... υπογραφές

Με μειωμένη σύνθεση κινείται πλοίο της ΑΓΕΤ - ΗΡΑΚΛΗΣ

Οι υπογραφές στα ...τυφλά που βάζει ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, εκδίδοντας ειδικές συνθέσεις σε πλοία, βάζοντας έτσι σε άμεσο κίνδυνο τη ζωή των ναυτεργατών, συνεχίζονται. Συγκεκριμένα στο τσιμεντάδικο πλοίο της ΑΓΕΤ - ΗΡΑΚΛΗΣ"HERCULES GLORY",με ελληνική σημαία, εξέδωσε απόφαση για ειδική σύνθεση, με την προϋπόθεση ότι το πλοίο έχει αυτόματη μηχανή. Μάλιστα το πλοίο διέθετε και τα σχετικά πιστοποιητικά (UMS), που διαθέτουν τα αυτόματα πλοία. Ομως από έλεγχο που έκαναν συνδικαλιστές της Πανελλήνιας Ενωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού και της Ενωσης Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής "Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ",διαπιστώθηκε ότι το πλοίο δε διέθετε τους αυτοματισμούς που αναφέρονται στα πιστοποιητικά του!

Σοβαρές ευθύνες βαρύνουν και τη Διεύθυνση Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων,η οποία υποτίθεται ότι πριν εκδώσει πιστοποιητικά αξιοπλοϊας, διενεργεί και σχετικό έλεγχο. Η ειδική σύνθεση που εξέδωσε ο υπουργός είχε ως αποτέλεσμα το πλοίο να κινείται με 4 μηχανικούς και έναν μόνο μηχανοδηγό, όταν προβλέπεται ότι κάθε μηχανικός πρέπει να έχει και τον μηχανοδηγό του.Ετσι οι μηχανικοί εκτελούσαν μόνοι τους βάρδιες, με άμεσο κίνδυνο τόσο για τη δική τους σωματική ακεραιότητα, αλλά και για την ασφάλεια του πλοίου. Μετά από την παρέμβαση των δύο σωματείων προστέθηκε ένας ακόμα ναυτεργάτης στη μηχανή, όμως και πάλι δεν καλύπτονται οι ανάγκες του πλοίου. Ο γραμματέας του ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ Κώστας Ζούκας σημείωσε: "Οι μηχανικοί πρέπει να κάνουν βάρδια με τους βοηθούς τους. Ο υπουργός πρέπει να εκδίδει συνθέσεις με βάση τις ανάγκες του πλοίου και την ασφάλεια των ναυτεργατών και όχι αυτά που θέλει ο πλοιοκτήτης. Να σημειωθεί ότι υπάρχουν και άλλα πλοία που κινούνται με τέτοιες συνθέσεις".

Κλείνουν το δρόμο προς τη θάλασσα

Αποκλεισμένες από ναυτεργάτες έμειναν και χτες για 24η μέρα οι είσοδοι του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας.Οι ναυτεργάτες επί 4 ώρες από τις 10 το πρωί ως τις 2 το μεσημέρι απαγόρευσαν στους ναυτιλιακούς πράκτορες να συναλλάσσονται με τις υπηρεσίες του Γραφείου, διεκδικώντας ταυτόχρονα τη ριζική αναδιοργάνωση του ΓΕΝΕ. Στις κινητοποιήσεις ενάντια στο δουλεμπορικό κύκλωμα πρωτοστατούν η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού και ηΕνωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής "Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ".

Επιπλέον στόχοι του αγώνα των ναυτεργατών αποτελούν το νομοσχέδιο -έκτρωμα που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, με το οποίο στο άρθρο 4 προβλέπεται η αφαίρεση φυλλαδίου σε όσους ναυτεργάτες δεν έχουν συμπληρώσει τουλάχιστον 8 μήνες θαλάσσια υπηρεσία την τελευταία τετραετία, αλλά και το ΠΔ 79/1997 με το οποίο απαγορεύεται η έκδοση φυλλαδίου σε όσους δεν είναι 17 ως 30 ετών και δεν έχουν απολυτήριο Γυμνασίου! Οι ναυτεργάτες ζητούν την απόσυρση του πολυνομοσχεδίου και την ανάκληση του ΠΔ.

Με χτεσινή της ανακοίνωση η "Ναυτεργατική Συνδικαλιστική Κίνηση" αναφέρει σχετικά με τα "σφαγιαστικά" νομοθετήματα της κυβέρνησης για τους ναυτεργάτες ότι υλοποιούν την κυβερνητική επιδίωξη "για τεχνητή, πλαστή μείωση του αριθμού των ανέργων, το διωγμό των Ελλήνων ναυτεργατών και τον αφελληνισμό της ναυτιλίας". "Τίθεται - συνεχίζει - υπό διωγμό το δικαίωμα χιλιάδων ναυτεργατών να ασκούν το ίδιο το δικαίωμα στο επάγγελμά τους". Επιπλέον το άρθρο 4 του νομοσχεδίου σε συνδυασμό με το ΠΔ 79/1997 κλείνουν το δρόμο προς τη θάλασσα και καταδικάζουν επαγγελματίες ναυτεργάτες στην περιθωριοποίηση, στη φτώχεια και την εξαθλίωση. Ενώ δείγμα για τα σχέδια της κυβέρνησης εναντίον των ναυτεργατών αποτελούν και οι διατάξεις που περιορίζουν τον υπολογισμό της άδειας για τη σύνταξη των ναυτεργατών, και αυτές που προβλέπουν διευκολύνσειςστους εφοπλιστές για τις οφειλές τους στο ΝΑΤ. Επισημαίνονται και οι ευθύνες της πλειοψηφίας της ΠΝΟ η οποία με την τακτική της αδράνειας διευκολύνει να περάσουν αυτά τα μέτρα. "Οι ναυτεργάτες - σημειώνεται - μπορούν να ματαιώσουν αυτά τα αντεναυτεργατικά σχέδια με τους αγώνες τους, μπορούν να κλείσουν το δρόμο στην παραπέρα μείωση των οργανικών συνθέσεων και να ανατρέψουν τη φιλοεφοπλιστική πολιτική. Περιθώρια δεν υπάρχουν. Η κλιμάκωση των αγώνων, η οργάνωση απεργιακών κινητοποιήσεων αποτελεί τη μοναδική απάντηση".

"Οχι" άλλη αφαίμαξη

Για την καινούρια οικονομική αφαίμαξη των συνταξιούχων και των εργαζομένων, με την αύξηση του εισιτηρίου των αστικών συγκοινωνιών κατά 33%, διαμαρτύρεται έντονα ο Σύνδεσμος Συνταξιούχων Επιδοματούχων Αθήνας - Πειραιά, με υπόμνημά του προς την κυβέρνηση και τα κόμματα. Ο σύνδεσμος απαιτεί να μην ισχύσει η αύξηση και καταλήγει: "Σας καθιστούμε -σημειώνεται- υπεύθυνους, για τον εξαναγκασμό μας να βγούμε στους δρόους, με αποτέλεσμα να αφήσουμε εκεί την τελευταία μας πνοή".

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΚΕ ΤΟΥ ΚΚΕ
"Κοινό μέτωπο αντίδρασης"

Τα Προεδρικά Διατάγματα που ενέκρινε το Υπουργικό Συμβούλιο, με τα οποία εξαιρούνται της νομιμοποίησής τους στην Ελλάδα εκατοντάδες χιλιάδες αλλοδαποί εργάτες, αποτελούν πρόκληση για ολόκληρη την εργατική τάξη της χώρας μας και τους λαούς - κυρίως του γειτονικούς - που δοκιμάζονται σκληρά από την καπιταλιστική εκμετάλλευση και την πολιτική των αντιδραστικών κυβερνήσεων των χωρών τους.

Στόχος της κυβέρνησης είναι να διατηρήσει το καθεστώς της παρανομίας των αλλοδαπών και τις συνθήκες της άγριας εκμετάλλευσής τους. Επίσης να εντείνει τον έλεγχο, στα πλαίσια της Συμφωνίας του Σένγκεν, όσων εισέρχονται στην Ελλάδα με διακρατικές συμφωνίες. Επιπλέον, με αυτά τα μέτρα δημιουργούνται κίνδυνοι να υπάρξουν εντάσεις και συγκρούσεις στα σύνορα, σε ενδεχόμενη μαζική κάθοδο αλλοδαπών.

Μπροστά στην απαράδεκτη αυτή εξαίρεση οι Ελληνες και αλλοδαποί εργάτες πρέπει να αντιτάξουν κοινό μέτωπο αντίδρασης και να υποχρεώσουν την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ να αποσύρει αυτές τις αντεργατικές διατάξεις, που πυροδοτούν και ρατσιστικές εκδηλώσεις.

Αποκλείεται από τα Προεδρικά Διατάγματα για τη νομιμοποίηση των αλλοδα

Αποκλείεται από τα Προεδρικά Διατάγματα για τη νομιμοποίηση των αλλοδαπών εργατών, ο βασικός όγκος τους!

  • Το Εργατικό Κέντρο Αθήνας,με ανακοίνωσή του, εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία του και καταδικάζει τις κατασταλτικές ενέργειες της ισπανικής κυβέρνησης σε βάρος των στελεχών του κινήματος "Ερ. Μπατασούνα".


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ