ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 3 Γενάρη 1997
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΚΚΕ
"Οχι" στη σκύλευση των νεκρών

Με ερώτησή τους στη Βουλή, βουλευτές του ΚΚΕ καταγγέλλουν την προσπάθεια επίρριψης των ευθυνών σε νεκρούς ναυτικούς και συγκάλυψης των πραγματικών υπευθύνων

Η προσπάθεια του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας να επιρρίψει τις ευθύνες για το τραγικό ναυάγιο σε νεκρούς ναυτικούς, αποτελεί "σκύλευση των νεκρών και ασέβεια προς τον πόνο και τη δικαιολογημένη αγανάκτηση των οικογενειών τους. Αποτελεί, επίσης, μια αγωνιώδη προσπάθεια συγκάλυψης των πραγματικών υπευθύνων".

Αυτό επισημαίνουν οι βουλευτές του ΚΚΕ Ν. Γκατζής και Στρ. Κόρακας σε ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή για τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας. Ο υπουργός ερωτάται:

α) Αν θεωρεί ότι το ΥΕΝ και ειδικότερα η πολιτική του ηγεσία, έχουν ευθύνες για το ναυάγιο του "ΔΥΣΤΟΣ" και τους αθώους νεκρούς που θυσιάστηκαν. Αν ναι, πού ακριβώς εντοπίζονται αυτές και με ποιο τρόπο σκοπεύει να εκδηλώσει την ευθιξία του που μέχρι σήμερα μόνο φραστικά διακηρύσσει;

β) Θα τροποποιηθεί η νομοθεσία ώστε να ισχύει για όλες τις κατηγορίες πλοίων η απαγόρευση του απόπλου και όχι μόνο για τα επιβατηγά όπως ισχύει σήμερα;

γ) Θα δημιουργηθούν άμεσα σταθμοί διάσωσης με τον ανάλογο εξοπλισμό και εξειδικευμένο προσωπικό; Ποια μέτρα θα παρθούν και πότε ώστε να υπάρξει επιτέλους σύστημα λήψης των επειγόντων δορυφορικών σημάτων που εκπέμπονται από πλοία που βρίσκονται σε κίνδυνο;

δ) Ποια μέτρα θα παρθούν ώστε τα πιστοποιητικά ασφαλείας για την αξιοπλοϊα των πλοίων από τους Νηογνώμονες και την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων, να ελέγχονται και να αποδίδονται ευθύνες σ' αυτούς που τα εκδίδουν;ε) Μέχρι πότε το Ανώτατο Συμβούλιο Ναυτικών Ατυχημάτων θα μπορεί να βγάζει αποφάσεις - καρμπόν καθ' υπαγόρευση ΥΕΝ - εφοπλιστών για τη συγκάλυψη των ευθυνών τους;

ζ) Γιατί μέχρι σήμερα δεν παίρνονται υπόψη οι συγκεκριμένες προτάσεις των συνδικαλιστικών φορέων των ναυτεργατών και επιπλέον γιατί δεν μπορούν να έχουν καθοριστική γνώμη και ρόλο στην έκδοση πιστοποιητικών ασφαλείας και πορισμάτων, αυτοί που είναι οι πραγματικά αντικειμενικοί και αμερόληπτοι, αυτοί που τελικά πληρώνουν τις συνέπειες με την ίδια τους τη ζωή;

Ιδού οι ένοχοι

"Αλλο ένα τραγικό ναυάγιο έρχεται να προστεθεί στα τόσα των τελευταίων χρόνων. Οι Ελληνες ναυτεργάτες για μια ακόμα φορά μετρούν τους αδικοχαμένους νεκρούς συναδέλφους τους", τονίζεται στο κείμενο της ερώτησης και στη συνέχεια καταγγέλλεται ότι: "Το μεγάλο ιδιωτικό κεφάλαιο και οι εφοπλιστές συνεχίζουν να απολαμβάνουν τα προνόμια που απορρέουν από την κυβερνητική πολιτική. Συνεχίζουν να πολλαπλασιάζουν τα κέρδη τους αδιαφορώντας για το αν θυσιάζονται ανθρώπινες ζωές για να αποκτηθούν αυτά. Και από αυτό το ναυάγιο αναδεικνύονται οι τεράστιες εγκληματικές ευθύνες του ΥΕΝ.Το μόνο που κάνει σταθερά τα τελευταία χρόνια, είναι να υπηρετεί με ευλάβεια το εφοπλιστικό κεφάλαιο συμβάλλοντας στο μακάβριο απολογισμό αυτής της πολιτικής. Περιορίζει το ρόλο του στην καταγραφή των νεκρών ναυτεργατών! Φαίνεται ότι το εκσυγχρονιστικό προφίλ, το νέο ύφος και ήθος που επικαλείται η κυβέρνηση, δεν αφήνουν περιθώριο για να εκδηλωθεί από μεριάς του κ. υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας η στοιχειώδης ένδειξη έμπρακτης ευθιξίας ".

"Μετά το ναυάγιο του "Δύστος" της ΑΓΕΤ - συνεχίζουν οι βουλευτές του ΚΚΕ - ο κ. υπουργός προσπαθεί να επιρρίψει τις ευθύνες για το τραγικό συμβάν σε νεκρούς ναυτικούς. Πρόκειται για σκύλευση των νεκρών και ασέβεια προς τον πόνο και τη δικαιολογημένη αγανάκτηση των οικογενειών τους. Κάτι τέτοιο αποτελεί απλώς μια αγωνιώδη προσπάθεια συγκάλυψης των πραγματικών υπευθύνων:

  • Του ΥΕΝ, που κανένα μέτρο δεν παίρνει για τον περιορισμό της ασυδοσίας των εφοπλιστών και των εταιριών. Που αδιαφορεί για τις ανθρώπινες ζωές που χάνονται. Κανένα μέτρο δεν έχει πάρει για την ύπαρξη του αναγκαίου συστήματος, για τη λήψη οποιουδήποτε επείγοντος σήματος που εκπέμπεται από ναυαγούς ή πλοία. Του ΥΕΝ που διέταξε την αναχώρηση του πλοίου του λιμενικού, δέκα ώρες μετά τη λήψη της ειδοποίησης. Που δεν έχει κάνει την απαραίτητη ρύθμιση ώστε ό,τι ισχύει σήμερα για τα απαγορευτικά απόπλου των επιβατηγών πλοίων, να ισχύει και για τα φορτηγά. Που ανέχεται και συγκαλύπτει μια διάτρητη διαδικασία στην έκδοση των πιστοποιητικών ασφαλείας για την αξιοπλοϊα των πλοίων.
  • Της ΑΓΕΤ, που σαν ιδιοκτήτρια εταιρία του πλοίου ΔΥΣΤΟΣ, διατηρούσε σε χρήση ένα ακατάλληλο για μεταφορές πλοίο, που διέταξε ή στην καλύτερη περίπτωση, επέτρεψε τον απόπλου του, τη στιγμή που στην περιοχή φυσούσαν άνεμοι 8 και 9 μποφόρ".
ΝΑΥΤΙΚΟ ΕΓΚΛΗΜΑ "ΔΥΣΤΟΣ"
Στο βυθό ο μόνος μάρτυρας

Ο μοναδικός αδιάψευστος μάρτυρας, το σάπιο κουφάρι του πλοίου, βρίσκεται από χτες το πρωί στο βυθό του Αιγαίου, διευκολύνοντας έτσι την ΑΓΕΤ στην προβολή της άποψης ότι μόνος υπεύθυνος είναι ο νεκρός πλέον καπετάνιος

ΧΑΛΚΙΔΑ (του ανταποκριτή μας).-

Στις καταιγιστικές πλέον καταγγελίες που υπογραμμίζουν παραπέρα τις εγκληματικές ευθύνες της ΑΓΕΤ και του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας για το τραγικό ναυάγιο, ήρθε να προστεθεί από χτες το πρωί και το ερωτηματικό των συγγενών των θυμάτων γύρω από τη βύθιση του ναυαγίου στο σημείο "Μουρτερή" που είχε μεταφερθεί από την Κυριακή.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής του ανακριτικού έργου, πλοίαρχο Στάμου, το πλοίο άρχισε να βυθίζεται από τις 3 τα ξημερώματα της χτεσινής μέρας και στις 7.37 π.μ. είχε βυθιστεί σε βάθος 32 μέτρων. Η βύθιση συνοδεύεται από πολλά ερωτηματικά. Το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας δεν ανακοινώνει επίσημα τίποτα σχετικό. Ταυτόχρονα όμως διαρρέει ότι σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων που συμμετέχουν στις έρευνες, υποχώρησε η λαμαρίνα (το χώρισμα) μεταξύ του αμπαριού - που ήταν τοποθετημένο το τσιμέντο - και του μηχανοστασίου, με αποτέλεσμα να μετακινηθεί το φορτίο και να βουλιάξει το πλοίο. Κάτι τέτοιο, ωστόσο, επιτείνει τα σοβαρά ερωτηματικά για το ποια ήταν η πραγματική κατάσταση του πλοίου. Οπως επίμονα έχει επισημάνει και ο "Ρ",αυτό το ναυάγιο δεν το ήθελαν στην επιφάνεια της θάλασσας, αλλά στον βυθό της, γιατί η κατάσταση του πλοίου αποτελούσε από μόνη της έναν αδιάψευστο μάρτυρα...

Η βύθιση του πλοίου προκάλεσε την οργή των συγγενών των αγνοουμένων ακόμα τριών ναυτικών, παρότι, κατά τον κ. Στάμου, "διευκολύνεται η έρευνα για τον εντοπισμό τους και η ασφάλεια των δυτών".

Πάντως, ως αργά το απόγευμα δεν είχαν εντοπιστεί οι αγνοούμενοι, Ν. Χαλεβάς γ μηχανικός, Π. Αρμαμέντος λιπαντής και ο ναύτης Θ. Παπαϊωάννου.Σύμφωνα με πληροφορίες του "Ρ", διερευνάται η θέση του κάθε μέλους του πληρώματος την ώρα του ναυαγίου, καθώς και το ποιος βρίσκονταν στη γέφυρα του πλοίου εκείνη τη στιγμή. Απαντήσεις, που μπορεί να δώσει ο μόνος επιζών, ο γιος του διευθυντή φορτώσεων της ΑΓΕΤ και δόκιμος πλοίαρχοςΧ. Αναγνώστου,σε συμπληρωματική κατάθεση που θα δώσει σήμερα.

Στο μεταξύ η Εισαγγελία Χαλκίδας ζήτησε τη συνδρομή της Εισαγγελίας Πειραιά για την τοποθέτηση πραγματογνώμονα, που διορίστηκε ήδη, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο του ΥΕΝ. Σημαντικά συμπεράσματα για την πορεία και κατάσταση του πλοίου μπορούν να εξαχθούν, αν βρεθούν (αν δεν έχουν ήδη βρεθεί) από τα έγγραφα του πλοίου και ιδιαίτερα από τα ημερολόγια καταστρώματος και μηχανής.

Δεν ήξεραν τίποτα

Το ΥΕΝ "συνελήφθη" να αγνοεί ναυτικό ατύχημα που σημειώθηκε στις 26 Δεκέμβρη στην Αγκόνα!

Στις 31 Δεκέμβρη το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας "συνελήφθη" να έχει πλήρη άγνοια για την πρόσκρουση και μισοβύθιση του ελληνικού πλοίου "ΜΥΡΣΙΝΗ" στον προβλήτα του λιμανιού της Αγκόνας στην Ιταλία, που έγινε στις 26 Δεκέμβρη! Το πλήρωμα του πλοίου (7 Ελληνες ναυτικοί) είναι ευτυχώς καλά.

Η Ενωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής,"Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ",καταγγέλλει με ανακοίνωσή της ότι μετά από ενημέρωση που είχε από ναυτεργάτες του πλοίου, επικοινώνησε με τον αρχηγό του Λιμενικού Σώματος, Π. Ουσατζόπουλο,ο οποίος δε γνώριζε τίποτα! Για το συμβάν το υπουργείο ενημερώθηκε μετά από την καταγγελία του ναυτεργατικού σωματείου και το ανακοίνωσε πέντε μέρες μετά το ατύχημα!

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την "ετεροχρονισμένη" ανακοίνωση του ΥΕΝ, το πλοίο είχε αποπλεύσει στις 20/12 από τη Σητεία έμφορτο με 1.000 τόνους γύψο, με προορισμό την Πούλα Κροατίας. Λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών που συνάντησε, κατέφυγε στο λιμάνι της Αγκόνας στο οποίο εισήλθε με τη βοήθεια πλοηγού. Κατά την προσέγγιση στην προβλήτα, προσέκρουσε σ' αυτήν με αποτέλεσμα να προκληθεί ρήγμα 1 επί 1,5 μ. στην πλώρη 0,7 εκατοστά πάνω από την ίσαλο γραμμή. Οπως αναφέρει το ΥΕΝ, τα παραπάνω στοιχεία έγιναν γνωστά από τον πλοιοκτήτη Η. Βαλμά,μετά από αναζήτησή του.

"Το γεγονός αυτό, λίγες ώρες μετά το τραγικό ναυάγιο του ΔΥΣΤΟΣ, έρχεται να επιβεβαιώσει τις καταγγελίες μας για τον τρόπο που το ΥΕΝ αντιμετωπίζει τέτοια περιστατικά και τους ναυτεργάτες.Ζητούμε την άμεση παρέμβαση του ΥΕΝ για τη διερεύνηση του προβλήματος, την περίθαλψη και τον επαναπατρισμό των συναδέλφων μας" αναφέρει ο "Στέφενσων".

Δε βρέθηκαν οι τρεις

Δέκα εφτά πτώματα είχαν ανασυρθεί μέχρι χτες το απόγευμα από το τραγικό ναυάγιο του τσιμεντάδικου πλοίου "ΔΥΣΤΟΣ",ενώ οι δύτες συνεχίζουν τις έρευνες για την ανεύρεση των τριών ναυτικών που αγνοούνται. Πρόκειται για τους: Ν. Χαλέβα 49 χρονών Γ μηχανικό, Α. Παπαϊωάννου 37 χρονών ναύτη και Π. Αρμαμέντο 52 χρονών λιπαντή, τους ναυτικούς, δηλαδή, που ήταν βάρδια την ώρα του ναυαγίου.

Παραμονή της Πρωτοχρονιάς, στις 10.30 το βράδυ, βρέθηκε η 10χρονη κόρη του Α μηχανικού Σ. Βάλβη στην τραπεζαρία του πλοίου, καταπλακωμένη από διάφορους κάδους. Ο πλοίαρχος του πλοίου Γ. Τσιτσιρίκης ανασύρθηκε νεκρός προχτές, την πρώτη μέρα του νέου έτους, πίσω από τη γέφυρα του πλοίου, σφηνωμένος σε μια λαμαρίνα στο χώρο του ασυρμάτου. Προχτές, επίσης, ανασύρθηκαν από τους δύτες τα πτώματα του υποπλοιάρχου Μηνά Πάτρα 35 χρονών, από το μικρό νοσοκομείο του σκάφους, δίπλα από την καμπίνα του, του Γ μηχανικού Γιώργου Ευαγγελινού 48 χρονών και του βοηθού θαλαμηπόλου Γιώργου Τσονευράκη 42 χρονών.

Θρήνος σήμερα στη Μάνη

Στα μαύρα ντύνεται ο Δυρός της Μάνης που κηδεύει σήμερα στη 1 το μεσημέρι τον Α μηχανικό Σωτήρη Βάλβη,μαζί με τη γυναίκα του Ιωάννα Βάλβη και την 10χρονη κορούλα τους Μαρία Βάλβη που βρίσκονταν στο μοιραίο τσιμεντάδικο ΔΥΣΤΟΣ.

Βαρύτατο το πένθος και στη Μαγνησία,που την τελευταία μέρα του 1996 και ανήμερα την Πρωτοχρονιά κήδεψε πέντε παλικάρια της, πέντε ναυτικούς του μοιραίου τσιμεντάδικου. Στη Νέα Δημητριάδα κηδεύτηκαν την Τρίτη ο ανθυποπλοίαρχος Ευστάθιος Βογιατζής και ο ναύτης Γρηγόρης Λακιώτης,ανιψιός του πλοιάρχου Γιάννη Τσιτσιρίκη.Η γυναίκα του 31χρονου ναύτη, πρόκειται να φέρει σε λίγους μήνες στον κόσμο, το παιδί τους.

Στις 12 προχτές το μεσημέρι, στην εκκλησία του Αγ. Νικολάου στο Τρίκερι, κηδεύτηκε ο λιπαντής Νικήτας Κυπραίος αφήνοντας πίσω του γυναίκα και δυο ανήλικα παιδιά. Στη 1 το μεσημέρι κηδεύτηκε στην ίδια εκκλησία ο ναύτης Λάμπρος Τσίγρης.Στην Αργαλαστή, στην εκκλησία των Αγίων Αποστόλων, τη μέρα της Πρωτοχρονιάς, έγινε η κηδεία του λοστρόμου Δημήτρη Ζυγούρη 60 χρόνων, πατέρα δυο παιδιών, που ήθελε λίγο καιρό για να βγει στη σύνταξη.

Τώρα

Τώρα, πλέον, δεν υπάρχει ούτε καν το κουφάρι του πλοίου να επιπλέει. Βούλιαξε κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ