Εγκαινιάζεται στις 17 του Απρίλη στην γκαλερί "Τιτάνιουμ" (Βασ. Κωνσταντίνου 44) έκθεση έργων του Γιάννη Γρηγορόπουλου,ενός από τους σημαντικούς Ελληνες δημιουργούς της διασποράς. Πρόκειται για την πρώτη ατομική έκθεση του καλλιτέχνη στη χώρα μας.
Γεννημένος στην Αθήνα το 1921, εγκαταστάθηκε στις ΗΠΑ σε ηλικία τεσσάρων χρόνων. Μετά από μία δεκαετία, επέστρεψε στην Ελλάδα. Στην Αμερική εγκαταστάθηκε οριστικά μετά το τέλος του πολέμου.
Οπως χαρακτηριστικά σημειώνεται στον κατάλογο, "οι ισχυρές εντάσεις που υπήρχαν μεταξύ των επιρροών ανατολής - δύσης, μεταξύ του ενδιάμεσου και του επαναφερόμενου, έχουν εκφραστεί απόλυτα στη ζωγραφική του. Ξεκίνησε να ζωγραφίζει παραγωγικά το 1946, περίοδο αναβρασμού για τον κόσμο της σύγχρονης τέχνης (... ). Τα γκράφιτι έργα του Γ. Γρηγορόπουλου, που χρονολογούνται από το '40 έως και το '50, αντικατοπτρίζουν αυτόν ακριβώς τον παλμό, που τάραξε τον κόσμο της τέχνης (... ). Στα μέσα του '70 ο καλλιτέχνης δουλεύει μια σειρά έργων, στα οποία αποφεύγει τις - έως εκείνη τη στιγμή - μη αναπαραστατικές εικόνες, αντικαθιστώντας τες με αναπαραστάσεις σπιτιών στερουμένων ζωής, γεμάτων σκιές".
Η Δημοτική Πινακοθήκη Πάτρας,συνεχίζοντας τις εικαστικές της περιπλανήσεις, οργανώνει αναδρομική έκθεση έργων του ζωγράφου και χαράκτη Βασίλη Σπεράντζα.Η ενδιαφέρουσα αυτή παρουσίαση φιλοξενείται στην αίθουσα της Πινακοθήκης (Μαιζώνος 110) και εντάσσεται στα πλαίσια του προγράμματος της 8ης εικαστικής περιόδου, σε μια προσπάθεια να καταδειχτεί αφ' ενός η δυναμική της σύγχρονης εικαστικής δημιουργίας και αφ' ετέρου να παρουσιαστούν οι σημαντικότεροι εκπρόσωποί της. Παρουσιάζονται 50 περίπου έργα του καλλιτέχνη, τα οποία παραχωρήθηκαν από τον ίδιο, την "Εθνική Πινακοθήκη", το "Μουσείο Κοτοπούλη" κ.ά.
Οπως χαρακτηριστικά σημειώνει στον κατάλογο η επιμελήτρια της "Εθνικής Πινακοθήκης" Ολγα Μεντζαφού - Πολύζου: "Μια πανοραμική θεώρηση συμβάντων μέσα σε ένα χώρο οικείο και καθημερινό, που είναι αδύνατον να περιοριστεί στην εικόνα του έργου η ίδια η ζωή όχι όπως κυλά μπροστά στα μάτια του, αλλά όπως τη ζει με το νου και την καρδιά στη φαντασία του, στα όνειρά του, είναι η ζωγραφική του Β. Σπεράντζα. Διανοητική κατάσταση που αποκτά σκηνική υπόσταση μέσα από ένα χώρο μαγικό, που δεν αναπαράγει μια εικόνα του πραγματικού, αλλά επεξεργάζεται έναν κόσμο, ένα σύμπαν όπου όλα είναι δυνατά, όπου το παρόν συναντά το παρελθόν, όπου το οικείο συναντά το απόμακρο, όπου αυτό το ίδιο το συγκεκριμένο μοιάζει μη πραγματικό (...)"."Παντού κυρίαρχη μορφή η γυναίκα, ιδέα που δεν τον εγκατέλειψε ποτέ, η οποία και όταν ακόμη δεν αποτελεί το κέντρο της εικόνας, είναι σίγουρα ο λόγος για τη δημιουργία του (...)".
"Γάτες με μακριά μουστάκια και τα ίδια πελώρια μάτια, που χαρακτηρίζουν τους ανθρώπους, πουλιά που πετούν ή κουρνιάζουν στο στήθος των γυναικών, λουλούδια και φυτά στις γλάστρες, κουρτίνες που ανεμίζουν, μπαλκόνια με πολυποίκιλτες σιδεριές, συμπληρώνουν τον περίγυρο του δωματίου. Και στα τοπία του, στα οποία κυριαρχούν τα νεοκλασικά σπίτια, απομεινάρια κι αυτά μιας μακρινής εποχής που επιζεί μέσα από την ανάμνηση, πρωταγωνιστής είναι πάλι η γυναικεία μορφή (...)".
"Μια τέχνη που είναι συγχρόνως και στάση ζωής, έκφραση ενός έντονου συναισθήματος που ενοποιεί πνεύμα και λόγο, μια ποιητική αυτοβιογραφία που εξυμνείται μέσα από τη "φλόγα των αναμνήσεων", είναι η ζωγραφική που μπορεί να στηρίξει έναν αστείρευτο πλούτο ανθρωπιάς και αλήθειας, την ιερότητα της ίδιας της ζωής".
Σημειώνουμε ότι η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 6 Μάη.
Συνεχίζεται με επιτυχία στην αίθουσα τέχνης "Αστήρ" (Μέρλιν 6) η έκθεση έργων ζωγραφικής του Θεσσαλονικέα καλλιτέχνη Φίλιππα Μάνου.Η ενότητα, που παρουσιάζει, είναι αφιερωμένη στην άνω Πόλη και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, χώρους με τους οποίους ο Φ. Μάνος έχει βιωματικές σχέσεις. Στον κατάλογο τονίζεται χαρακτηριστικά: "Οι γραφισμοί αποτελούν καθοριστικά συστατικά της μορφοπλαστικής δύναμης των έργων του, που κερδίζουν από την ευέλικτη χρήση των διάκενων λευκών και τη λιτή δομή της σύνθεσης. Λιτή αναδύεται μέσα από πλέγμα καμπυλών, λίγες κάθετες και ολιγόχρωμες κηλίδες, βασιζόμενη σε χαμηλούς ορίζοντες, ανάλαφρους ουρανούς, απαλή χρωματική κλίμακα". Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 3 του Μάη.
Την τελευταία δουλιά του ζωγράφου Κώστα Ευαγγελάτου παρουσιάζει από τις 24 Απρίλη το Κέντρο Τέχνης "Πανταζίδης" (Στασινού 8, Στάδιο). Τίτλος της έκθεσης "Δωρική Κατα - Γραφή".Πρόκειται για δύο ενότητες σχεδίων με μελάνη. Η πρώτη ενότητα περιλαμβάνει συνθέσεις με γυμνά σώματα. Τα σχέδια αυτά προήλθαν από σπουδές εκ του φυσικού και ανατομικές μελέτες αναγεννησιακών κωδίκων. Συνδυάζουν μια "δωρική" αισθητική αντίληψη του σώματος στο χώρο, με μια ιδιότυπη χρήση της μελάνης, που προσδίδει κίνηση και γλυπτική διάσταση στις φόρμες.
Η δεύτερη ενότητα παρουσιάζει πρόσφατα σχέδια του καλλιτέχνη, από τοπία του Ιονίου. Βράχια, πέτρες, δέντρα, παραλίες, μάντρες και ερείπια, καταγράφονται με αδρότητα που υφαίνει μια μελαγχολική ποιητική ατμόσφαιρα. Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 11 Μάη.
Διαγωνισμό φωτογραφίας με θέμα "Τα νεοκλασικά της Αθήνας" διοργανώνει η Πυραμίδα Ελλήνων Φωτογράφων και η Πανελλήνια Πολιτιστική Κίνηση.Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε νέους φωτογράφους επαγγελματίες, ερασιτέχνες και σπουδαστές σχολών φωτογραφίας, ηλικίας έως 35 ετών. Εχει δύο βασικές κατηγορίες: Δημιουργική - καλλιτεχνική φωτογραφία και δημοσιογραφική φωτογραφία. Σε κάθε κατηγορία θα δοθούν δύο βραβεία, ένα για έγχρωμη και ένα για ασπρόμαυρη. Επίσης, θα δοθεί και ένα μεγάλο βραβείο στην καλύτερη φωτογραφία, ανεξάρτητα από κατηγορία. Οι βραβευμένες φωτογραφίες, αλλά και όσες άλλες κριθούν κατάλληλες, θα εκτεθούν μετά τη λήξη του διαγωνισμού στην Αίθουσα Τέχνης και Πολιτισμού "Κίνηση" (Υπατίας 1β και Μητροπόλεως). Τελευταία προθεσμία συμμετοχής, η 30ή του Απρίλη. Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στα τηλέφωνα: 3312.922 και 3312.929.