ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 28 Νοέμβρη 1996
Σελ. /36
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Παραμένουν στο ακέραιο οι φοροαπαλλαγές του μεγάλου κεφαλαίου

Μια νομιμόφρων κυβέρνηση προς τις "δυνάμεις της αγοράς", όπως η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ δεν μπορεί παρά να επιδεικνύει το δέοντα σεβαστό και προς τα φορολογικά προνόμια και "κίνητρα" που αυτές έχουν κατά καιρούς κατοχυρώσει. Και αυτή τη συμπεριφορά επέδειξε με το νομοσχέδιο κατάργησης των φορολογικών απαλλαγών. Το γενικό συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι το καθεστώς των προκλητικών φορολογικών απαλλαγών, οι οποίες επιτρέπουν σε επιχειρήσεις, τράπεζες, ξενοδοχειακές μονάδες να εκπίπτουν έσοδα εκατοντάδων δισ. δραχμών κατ' έτος παρέμεινε ουσιαστικά αναλλοίωτο. Οι δε τροποποιήσεις που εισάγονται είναι δευτερεύουσας και επουσιώδους σημασίας. Οι κυριότερες από τις τροποποιήσεις αυτές είναι η κατάργηση του αφορολόγητου της δαπάνης για ομαδική ασφάλιση των εργαζομένων από την επιχείρηση, ορισμένες επιφανειακές αλλαγές στο καθεστώς έκπτωσης των δαπανών για τα ΙΧ αυτοκίνητα, που είναι κατοχυρωμένα στο όνομα της εταιρίας (εύσχημος τρόπος αποφυγής του τεκμηρίου από την πλευρά των επιχειρηματιών), καθώς και η μείωση στο 50% των δαπανών χωρίς δικαιολογητικά (πρόκειται για τις μίζες) των επιχειρήσεων. Αν και το σκανδαλώδες αυτό καθεστώς έληγε στις 13/12/96, η κυβέρνηση το παρατείνει για μία ακόμη τριετία. Αυτές είναι όλες και όλες οι παρεμβάσεις στο άβατο των επιχειρηματικών προνομίων.

Σύμφωνα με τις ρυθμίσεις που η κυβέρνηση αποφάσισε, διατηρούνται σχεδόν άθικτα προκλητικά φορολογικά προνόμια των επιχειρήσεων, όπως:

1. Τα αφορολόγητα ποσά για την αγορά των ιδρυτικών τίτλων, οι τόκοι που καταβάλλονται στους κατόχους προνομιούχων μετοχών, καθώς και οι αμοιβές και αποζημιώσεις των μελών του ΔΣ.

2. Τα χρηματικά ποσά που καταβάλλονται για δωρεές σε δημόσιο, δήμους, κοινότητες, αθλητικά σωματεία, η αξία των ιατρικών μηχανημάτων και των ασθενοφόρων αυτοκινήτων. Το νομοσχέδιο προβλέπει ότι το συνολικό ποσό των δωρεών που μπορεί να εκπέσει από τα ακαθάριστα έσοδα μία επιχείρηση δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερο από αυτό των καθαρών της κερδών!!

3. Η έκπτωση 60% των δαπανών για συντήρηση επιβατικών αυτοκινήτων ΙΧ μέχρι 1.400 κυβικών και 25% για αυτοκίνητα άνω των 1.400 κυβικών. Η παρουσίαση των ΙΧ αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν οι μέτοχοι και τα στελέχη σαν περιουσιακό στοιχείο της επιχείρησης αποτελεί μία από τις διόδους φοροδιαφυγής. Οταν το αυτοκίνητο παρουσιάζεται στο όνομα της επιχείρησης, ο επιχειρηματίας απαλλάσσεται από το τεκμήριο διαβίωσης του πολυτελούς συνήθως αυτοκινήτου, ενώ μεταφέρει τις δαπάνες συντήρησης στις δαπάνες της επιχείρησης, κάτι που μειώνει - λογιστικά - τα καθαρά επιχειρηματικά κέρδη. 4. Οι δαπάνες για τη συντήρηση και επισκευή των επαγγελματικών χώρων και εγκαταστάσεων, μηχανημάτων και αυτοκινήτων οχημάτων.

5. Οι κάθε είδους δεδουλευμένοι τόκοι δανείων ή πιστώσεων της επιχείρησης.

6. Τα ποσά κάθε είδους φόρων, τελών και δικαιωμάτων που βαρύνουν την επιχείρηση, με εξαίρεση το φόρο εισοδήματος.

7. Μια άλλη μέθοδος νόμιμης φοροδιαφυγής είναι αυτή των αυξημένων αποσβέσεων που αυξάνουν τεχνητά τις δαπάνες. Ετσι, εκπίπτουν από τις δαπάνες τα ποσά των αποσβέσεων για την κάλυψη της φθοράς κάθε είδους μηχανημάτων ή εγκαταστάσεων ή φθαρτών υλικών και, γενικά, κάθε ακίνητης ή κινητής αξίας της επιχείρησης. Πάγια στοιχεία μέχρι 200.000 δραχμές μπορούν να αποσβαίνονται στη διάρκεια μιας και μόνο χρήσης. Επίσης, τα καινούρια μηχανήματα, από 1/1/93, μπορούν να αποσβαίνονται με τη μέθοδο της φθίνουσας απόσβεσης (αυξημένα ποσοστά απόσβεσης τα πρώτα χρόνια). Τέλος, μπορούν να ενεργούν συνολική απόσβεση με οποιοδήποτε συντελεστή θέλουν σε μηχανήματα που έχουν αποκτήσει μέχρι 31/12/92 για τα δύο επόμενα έτη.

8. Τα μαθηματικά αποθέματα των ασφαλιστικών εταιριών και τα αποθέματα για την αποκατάσταση του ενεργητικού, που με βάση σύμβαση θα περιέλθει μετά την πάροδο ορισμένου χρόνου στο δημόσιο ή σε τρίτους.

Επίσης, από τον τζίρο των επιχειρήσεων εκπίπτει:

  • Η ζημιά από φθορά ή απώλεια ή υποτίμηση κεφαλαίου, τα δικαιώματα που καταβάλλονται για ευρεσιτεχνίες και έρευνα, τα ποσά των διαφημίσεων, τα ποσά για αποζημίωση του προσωπικού που συνταξιοδοτείται.
  • Το ποσό των προβλέψεων για επισφαλείς απαιτήσεις, ίσο με το 0,5% των τιμολογίων πώλησης ή παροχής υπηρεσιών.
  • Τα ποσά των εξόδων πρώτης εγκατάστασης και κτήσης ακινήτων.
  • Οι δαπάνες επισκευής και συντήρησης σε μισθωνόμενα ακίνητα της επιχείρησης κατά το χρόνο της πραγματοποίησης.

Στο χτεσινό "Ρ" δημοσιεύσαμε επίσης κατάλογο με δεκάδες φοροαπαλλαγές των επιχειρηματιών που τους αναγνωρίζεται το δικαίωμα φοροεκπτώσεων για δαπάνες που δηλώνουν πως έχουν κάνει, αλλά για τις οποίες... δεν έχουν δικαιολογητικά. Εκτός από τις φοροαπαλλαγές ..."γενικής φύσης", υπάρχουν και οι λεγόμενες φοροαπαλλαγές για "αναπτυξιακούς σκοπούς", που προβλέπουν κατά περίπτωση φορολογικές εκπτώσεις από 40 μέχρι και 100%!.

Αλλες φοροαπαλλαγές

Στο "πανόραμα" των φοροαπαλλαγών, περιλαμβάνεται ακόμη το δικαίωμα απαλλαγής:

1. Στα κέρδη των εταιριών παροχής επιχειρηματικού κεφαλαίου (πρόκειται για εταιρίες επιστέγασμα της συνεργασίας του βιομηχανικού και του τραπεζικού κεφαλαίου) από τη μερική ή ολική πώληση των μετοχών ή των εταιρικών μεριδίων τους.

2. Στο φόρο εισοδήματος, από κάθε τέλος, εισφορά ή ανταποδοτική κράτηση ή τέλος υπέρ του δημοσίου, οι αλλοδαπές τεχνικές εταιρίες. Από την καταβολή φόρου εισοδήματος απαλλάσσονται και οι ελληνικές τεχνικές εταιρίες, που αποκτούν εισόδημα στο εξωτερικό.

3. Από κάθε φόρο, τέλος χαρτοσήμου ή άλλη επιβάρυνση, στα δάνεια ή πιστώσεις που χορηγούν οι ελληνικές τράπεζες ή τα υποκαταστήματα των ξένων τραπεζών στην Ελλάδα στα ειδικά πιστωτικά ιδρύματα (ΑΤΕ, ΕΤΒΑ, ΕΤΕΒΑ, ΕΚΤΕ κλπ.).

4. Από κάθε φόρο στα μακροπρόθεσμα δάνεια ή πιστώσεις που χορηγούνται από ελληνικές ή ξένες τράπεζες, σε βιομηχανικές και μεταλλευτικές επιχειρήσεις για παραγωγικές επενδύσεις.

5. Από το φόρο εισοδήματος στους τόκους των δανείων ή πιστώσεων που παρέχονται από ξένες τράπεζες ή οίκους του εξωτερικού.

Θ. Κ.

ΜΕΓΑΛΟΒΙΟΜΗΧΑΝΟΙ
Να βγει στο μεροκάματο και η γιαγιά!
  • Νέα επίδειξη κυνισμού από τους εκπροσώπους του ΣΕΒ. Αν δεν τα βγάζει πέρα μια οικογένεια, ας δουλέψουν τα παιδιά και η γιαγιά
  • "Κακό παράδειγμα", για απαιτήσεις των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα, χαρακτηρίζουν το "πάγωμα" των μισθών στο δημόσιο

Να βγάλετε στο μεροκάματο και τις γιαγιάδες σας, εάν δε σας φτάνουν τα εισοδήματά σας. Αυτό προτείνουν κυνικά, με τον πλέον προκλητικό τρόπο οι βιομήχανοι στους εκατοντάδες χιλιάδες μισθωτούς, που βλέπουν τα εισοδήματά τους καθημερινά να συρρικνώνονται όλο και περισσότερο, ενώ οι ίδιοι, παρά των πενταπλασιασμό των κερδών τους την τελευταία 5ετία, απαιτούν περισσότερα κίνητρα για ακόμη μεγαλύτερη συσσώρευση κερδών. Η νέα παρέμβαση των βιομηχάνων, στο φόντο των εξοντωτικών μέτρων που εξήγγειλε η κυβέρνηση για το 1997, αλλά και μία μέρα πριν από τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις των εργαζομένων, ξεπερνά κάθε όριο θράσους, κυνικότητας και αναλγησίας, αλλά σίγουρα βρίσκει έρεισμα στην πολιτική της μονόπλευρης σκληρής λιτότητας που εφαρμόζει η κυβέρνηση εις βάρος των μισθωτών, των συνταξιούχων και των μικρομεσαίων.

Η παραπάνω προκλητική δήλωση διατυπώθηκε χτες στην τακτική συνέντευξη Τύπου του ΣΕΒ από τον υπεύθυνο για εργασιακά θέματα, στα πλαίσια της παρακάτω στιχομυθίας με τους δημοσιογράφους:

ΣΕΒ: - "Εχει καλλιεργηθεί στον κόσμο μια λανθασμένη αντίληψη για μονόπλευρη λιτότητα, η οποία δεν υφίσταται", είπε ο εκπρόσωπος του ΣΕΒ και συνέχισε: Στην Ελλάδα, οι εργαζόμενοι παίρνουν αυξήσεις πάνω από τον πληθωρισμό, πράγμα που δε συμβαίνει σε καμιά χώρα του κόσμου. Πρέπει να μειωθεί παραπέρα το κόστος εργασίας.

ΔΗΜ.: - Μα τι άλλο να κόψουν οι εργαζόμενοι; Πόσο να μειωθούν οι αποδοχές τους, όταν το όριο φτώχειας είναι τουλάχιστον 250.000 το μήνα και ο βασικός μισθός φτάνει δε φτάνει τις 130.000 δραχμές;

ΣΕΒ: - Να δουλέψουν και τα παιδιά.

ΔΗΜ.: - Μα τα παιδιά πάνε σχολείο. Να το σταματήσουν;

ΣΕΒ: - Να δουλέψει η γιαγιά...

Τη δήλωση - "σοκ" του Ν. Αναλυτή επιχείρησε στη συνέχεια να ανασκευάσει ο πρόεδρος του ΣΕΒ Κανελλόπουλος, αποδεχόμενος ότι "πράγματι ένα κομμάτι των εργαζομένων ζει στα όρια της φτώχειας", αλλά έσπευσε να συμπληρώσει πως "δεν υπάρχει γενικευμένη λιτότητα". Παράλληλα δεν παρέλειψε να προβάλει τις αξιώσεις των μεγαλοεπιχειρηματιών για συμπληρωματικά κίνητρα, με το γνωστό πρόσχημα της ενίσχυσης των επενδύσεων...

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον πάντως παρουσιάζει ακόμα μία προκλητική τοποθέτηση των εκπροσώπων των βιομηχάνων. Εκείνη που αφορά την κυβερνητική εισοδηματική πολιτική για το 1997.Το γνωστό "πάγωμα" δηλαδή ακόμα και των ονομαστικών μισθών για δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενους του δημοσίου. Την πολιτική αυτή τη θεωρούν ούτε λίγο ούτε πολύ σαν πολιτική παροχών, την οποία χαρακτήρισαν "κακό παράδειγμα" και υποστήριξαν ότι θα επηρεάσουν τις κλαδικές συμβάσεις του ιδιωτικού τομέα. Για τη συλλογική σύμβαση εργασίας του 1997 τόνισαν ότι θα δοθεί το διορθωτικό ποσό που προβλέπεται στη σύμβαση και ότι αυτή θα κινηθεί στο 4,5% συν 2% συν 1,5%, το διορθωτικό.

Ειδικότερα για την οικονομική πολιτική και τον προϋπολογισμό του 1997, αφού εξέφρασαν την άποψη ότι πρόκειται "για πολύ σκληρά μέτρα που πρέπει να αποδώσουν", τα χαρακτήρισαν όμως ανεπαρκή για τους στόχους του Ενιαίου Νομίσματος και σημείωσαν:

  • Πράγματι τα επίσημα καθαρά κέρδη των επιχειρήσεων μέσα στην τελευταία πενταετία ΠΕΝΤΑΠΛΑΣΙΑΣΤΗΚΑΝ, αλλά αυτό κατά τη γνώμη τους δε φτάνει, επειδή - άκουσον άκουσον - δε συνοδεύεται με παράλληλη αύξηση των μεικτών κερδών.
  • Τη συμφωνία τους με τη διατήρηση όλου του φάσματος των φοροαπαλλαγών για τους επιχειρηματίες, με το πρόσχημα ότι έχουν αναπτυξιακό χαρακτήρα.
  • Τη διαφωνία τους στη φορολόγηση των γηπέδων με 5% και των πάγιων στοιχείων με 8%, υποστηρίζοντας ότι τα γήπεδα δεν παράγουν υπεραξία και άρα είναι πλασματικό στοιχείο και θα επιδιώξουν τη μετατροπή της συγκεκριμένης ρύθμισης, ενώ για τα πάγια ότι αποτελεί αντικίνητρο για επενδύσεις.
  • Με το αιτιολογικό του αντικινήτρου τάχθηκαν και κατά της φορολογίας στη μεταβίβαση των μετοχών σε μη εισηγμένες στο Χρηματιστήριο επιχειρήσεις.
  • Δε σχολιάστηκε επίσημα η φορολογία των εισοδημάτων, έγινε όμως η πρόβλεψη ότι "μέχρι να εξυγιανθεί η οικονομία, δεν μπορούμε να μιλάμε για θεαματικές αυξήσεις μισθών". Επιπλέον αν και ο πρόεδρος του ΣΕΒ Ι. Στράτος κλήθηκε να σχολιάσει τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων, περιορίστηκε απλώς στη διατύπωση "η απεργία είναι δικαίωμα των εργαζομένων και ότι πρέπει να δούμε εάν θα έχουν συνέχεια για να μη μιλάμε υποθετικά".
  • Συμφώνησαν με τη μείωση των πρωτογενών δαπανών που ισοπεδώνει τελείως τις κοινωνικές κατακτήσεις των εργαζομένων.

Χρ. Λ.

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΜΕΓΑΛΟΒΙΟΜΗΧΑΝΟΙ
Σχεδιάζουν νέες εκχωρήσεις της δημόσιας περιουσίας

Μέχρι και τη σύσταση θεσμικού πλαισίου υποτέλειας για την "προσέλκυση ξένων επενδύσεων", απαίτησαν οι εκπρόσωποι του εγχώριου και διεθνούς κεφαλαίου, στο πλαίσιο συνεδρίου για την ελληνική οικονομία

Εκτός από το ξεπούλημα των επιχειρήσεων που ανήκουν στο δημόσιο, οι μεγαλοβιομήχανοι, διά του προέδρου του ΣΕΒ Ι. Στράτου,ζητούν τώρα να γίνουν "συνέταιροι" με την κυβέρνηση στη δημόσια περιουσία, προκειμένου να εξασφαλίσουν με ακόμα έναν τρόπο τα υπερκέρδη τους. Η κυβέρνηση, διά της υπουργού Ανάπτυξης, σπεύδει να ικανοποιήσει τη σχετική αξίωση, λέγοντας μάλιστα πως ένας από τους στόχους της είναι η δημιουργία θυγατρικών επιχειρήσεων του δημοσίου, στις οποίες θα μετέχουν και ιδιώτες.

Ολα τα παραπάνω διαδραματίστηκαν προχτές στο συνέδριο που οργανώθηκε από το Ελληνοαμερικανικό Επιμελητήριο, όπου "εκλεκτοί" Ελληνες και ξένοι ομιλητές, ενεργώντας σαν εντεταλμένοι εκπρόσωποι του παγκόσμιου κεφαλαίου, αξίωσαν εμμέσως την ολοκληρωτική υποταγή του κράτους και των πολιτών στις ορέξεις των πολυεθνικών, προκειμένου να γίνει η χώρα διεθνής πόλος έλξης ξένων επενδύσεων.

Ο Ι. Στράτος με τον ...καλύτερο δυνατό τρόπο εξήγησε πως η αποκρατικοποίηση δεν είναι θέμα ποσοτικό, αλλά προτείνεται επειδή το κράτος είναι κακός επιχειρηματίας και συσσωρεύει δήθεν ζημιές στο κοινωνικό σύνολο. Πρότεινε μάλιστα τη συνύπαρξη ιδιωτών - κράτους, μέσω της εκχώρησης των κερδοφόρων δραστηριοτήτων των ΔΕΚΟ στον ιδιωτικό τομέα.Η υπουργός Ανάπτυξης Β. Παπανδρέου,από τη μεριά της, επισήμανε εκ μέρους της κυβέρνησης ότι "οι ιδιωτικοποιήσεις και οι μετοχοποιήσεις θα επιτρέψουν τη δημιουργία θυγατρικών επιχειρήσεων του δημοσίου τομέα σε συνεργασία με ιδιώτες".

Με τη συναίνεση της κυβέρνησης στα παραπάνω, ο Ι. Στράτος προχώρησε ακόμα παραπέρα και με το γνωστό προκλητικό του ύφος απαίτησε την κατάργηση ακόμα και των ελάχιστων μέσων διαφύλαξης της αγοραστικής δύναμης των μισθωτών ως απαραίτητη προϋπόθεση για τη μείωση της ανεργίας, που - όπως υποστήριξε - θα υφίσταται ακόμα και αν επέλθει ταχεία οικονομική ανάπτυξη. Προς αποφυγήν πάντως του κινδύνου κοινωνικής έκρηξης, επισήμανε την ανάγκη ύπαρξης κοινωνικής συνοχής, που κατά τη γνώμη του θα επιτευχθεί, αν πειστεί η συντριπτική πλειοψηφία του ελληνικού λαού για την αναγκαιότητα των επερχόμενων αλλαγών.

Οσον αφορά, τέλος, την προσέλκυση ξένων επενδύσεων, ο Ν. Σκουλάς,τέως γγ ΕΟΤ επί ΝΔ, σημείωσε ότι δε δεν αρκεί μόνο η ύπαρξη πολιτικής και οικονομικής σταθερότητας, αλλά και επιπλέον κίνητρα, βελτίωση των παρεχόμενων κρατικών υπηρεσιών, λιγότερη γραφειοκρατία και ανάπτυξη αντίστοιχης κουλτούρας σε ολόκληρο τον ελληνικό λαό.

Οι ναυτεργάτες δε θα ανεχθούν την πρόκληση

Σε αλλαγή του τρόπου φορολόγησης των ναυτικών, προχωράει στο "όνομα της κατάργησης των φορολογικών απαλλαγών" η κυβέρνηση. Αντιδρώντας σ' αυτή την άνευ προηγούμενου επίθεση που δέχονται οι ναυτεργάτες από την κυβέρνηση, η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία προειδοποιεί με απεργία σε παγκόσμια κλίμακα.

Ειδικότερα, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της ΠΝΟ, η κυβέρνηση προχωράει στην ενοποίηση των συντελεστών φορολόγησης των αμοιβών των αξιωματικών και επιβάλλει φορολογία για τις αμοιβές του 1997 15% και 20% για τις αμοιβές του 1998! Σε χτεσινές του δηλώσεις σχετικά με το θέμα, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Σ. Σουμάκης είπε ότι "είχε υποχρέωση να καταθέσει κάποιες απόψεις, από εκεί και πέρα η κυβέρνηση θα εκτιμήσει συνολικά και θα αποφασίσει τι θα πράξει". Στο αν νιώθει προδομένος ή αιφνιδιασμένος από την απόφαση της κυβέρνησης για τη φορολογία στους ναυτικούς - μια και σύμφωνα με πληροφορίες στο υπόμνημα που κατέθεσε στους οικονομικούς υπουργούς ο Σ. Σουμάκης ανέφερε ότι το φορολογικό πρέπει να παραμείνει ως έχει - απάντησε ότι δεν αισθάνεται ούτε το ένα ούτε το άλλο, προσθέτοντας ότι αν αποφασίσει η κυβέρνηση για κάποια πράγματα, θα τα στηρίξει. Στην ερώτηση για το αν θα συναντηθεί με το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης, απάντησε ότι μέχρι να ολοκληρωθεί το νομοσχέδιο οι συναντήσεις θα συνεχίζονται.

Μαθήματα

Μαθήματα ...επικοινωνιακής πολιτικής και πρακτικών συναίνεσης, στην εξαγγελθείσα ανάλγητη οικονομική πολιτική της κυβέρνησης αποφάσισε να δώσει ο Συνασπισμός. Εκπρόσωπος επελέγη ο Δ. Χατζησωκράτης, μέλος της ΠΓ του κόμματος, που σε Δελτίο Τύπου του ΣΥΝ επισημαίνει πως "η ανάγκη της σύγκλισης ασφαλώς επιβάλλει να εξευρεθούν πρόσθετοι πόροι", χαρακτηρίζοντας τα κυβερνητικά μέτρα για τις φοροαπαλλαγές "αρκετά θετικού χαρακτήρα", αν και δε θα αποδώσουν όσο θα έπρεπε!

Παράλληλα ασκεί κριτική στην κυβέρνηση Σημίτη, γιατί προχώρησε στις εξαγγελίες χωρίς να ακολουθήσει την πρακτική άλλων ευρωπαϊκών χωρών, όπως της Ιταλίας, όπου η κυβέρνηση Πρόντι "αποφάσισε τον "πρόσθετο φόρο για την Ευρώπη", αλλά διασφάλισε και τη συναίνεση των 3 μεγάλων συνδικάτων", με τον όρο να υπάρξει μια "πίστωση στη φορολογία το 1999" ως αντισταθμιστικό όφελος για τη θυσία των εργαζομένων!

Σίγουρα το εν λόγω στέλεχος του ΣΥΝ μπορεί μετά από αυτή την τοποθέτηση να διεκδικήσει μέχρι και θέση στο "κυβερνητικό επιτελείο", κάπου ανάμεσα στον Τσουκάτο και τον Πασχαλίδη. Παράλληλα όμως κι οι εργαζόμενοι, που θα βιώσουν στο "πετσί τους" και φέτος τα οικονομικά μέτρα, μπορούν ξεκάθαρα να διακρίνουν ποιες λογικές είναι αυτές που πρέπει να αντιπαλέψουν, ποιες λογικές υπονομεύουν τους αγώνες τους για την υπεράσπιση των εισοδημάτων τους, του δικαιώματός τους σε ένα "ανθρώπινο" επίπεδο ζωής και των κατακτήσεών τους...

"Τσουχτερές" οι αυξήσεις στα τεκμήρια αυτοκινήτων

Σημαντικές αυξήσεις στα τεκμήρια διαβίωσης για επιβατικά αυτοκίνητα ΙΧ προβλέπει το φορολογικό νομοσχέδιο, που αναμένεται να κατατεθεί αύριο στη Βουλή. Τα νέα τεκμήρια είναι αυξημένα από 30% μέχρι 80% ανάλογα με τον κυβισμό του αυτοκινήτου. Στον πίνακα φαίνονται αναλυτικότερα οι μεταβολές ανάλογα με την ιπποδύναμη και την παλαιότητα του αυτοκινήτου.

ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ
Αυξήσεις μέχρι 400% για τους μικρούς κυβισμούς

Σημαντική επιβάρυνση θα υποστούν οι ιδιοκτήτες δίκυκλων ή τρίκυκλων μοτοσικλετών, καθώς και αυτοκινήτων μικρού κυβισμού, τα οποία είναι μέχρι και 785 κυβικά, μετά την απόφαση της κυβέρνησης να επιβάλει τέλη κυκλοφορίας και στις συγκεκριμένες κατηγορίες τροχοφόρων. Η παραπάνω απόφαση, που ανακοινώθηκε προχτές, συμπεριλαμβάνεται στο φορολογικό νομοσχέδιο που αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή μαζί με τον προϋπολογισμό. Σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση προτίθεται να δημιουργήσει δύο κατηγορίες για τα οχήματα μέχρι 785 κυβικά, χωρίς να έχει προσδιοριστεί ακόμη τι μεγέθους οχήματα θα περιλαμβάνει κάθε κατηγορία. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, στην πρώτη κατηγορία με τα μικρότερου κυβισμού οχήματα θα αντιστοιχούν τέλη κυκλοφορίας ύψους 5.000 δραχμών, ενώ οι κάτοχοι οχημάτων μεγαλύτερου κυβισμού που θα ανήκουν στη δεύτερη κατηγορία θα πληρώνουν 10.000 δραχμές για την παραλαβή του ειδικού σήματος τελών κυκλοφορίας. Αξίζει να θυμίσουμε ότι σήμερα όσοι απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας, πληρώνουν ένα ενδεικτικό ποσό 2.000 δραχμών, πράγμα που σημαίνει ότι η κατάργηση της απαλλαγής αυτής θα προκαλέσει αυξήσεις από 150% μέχρι 400% συγκριτικά με το ισχύον ποσό.

Με το ίδιο φορολογικό νομοσχέδιο αυξάνονται από 50% μέχρι και 100% τα διάφορα τέλη που πληρώνουν οι φορολογούμενοι για την έκδοση ή ανανέωση αδειών (οδήγησης κλπ.), διαβατηρίων, πτυχίων, ναυτιλιακών εγγράφων κλπ. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η κυβέρνηση προτίθεται να αυξήσει επίσης κατά 50% τα έξοδα χαρτοσήμου για αίτηση και πιθανότατα το ποσό που καταβάλλεται για την παραλαβή υπεύθυνης δήλωσης. Επίσης, σχεδιάζει να αυξήσει περίπου - ίσως και παραπάνω - κατά 100% την τιμή των παραβόλων για άδειες, διαβατήρια κλπ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ