Μέχρι τις 22 του Γενάρη θα παίζονται στο θέατρο "Αμόρε" οι "Τρεις αδελφές" του Τσέχοφ (Κεντρική Σκηνή), σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά και "Τα αδέλφια" του Γκαίτε (Εξώστης), σε σκηνοθεσία Νικαίτης Κοντούρη.Παράλληλα συνεχίζονται οι πρόβες στα έργα: "Στη μοναξιά των κάμπων με βαμβάκι" του Μπερνάρ - Μαρί Κολτές,που θα παρουσιαστεί στην Κεντρική σκηνή του "Αμόρε",σε μετάφραση Δ. Δημητριάδη και σκηνοθεσία Ρούλας Πατεράκη και "Ολόκληρος ο Σαίξπηρ σε μια ώρα" των Μπόργκεσον, Λονγκ και Σίνγκερ,που θα παρουσιαστεί στον Εξώστη, σε μετάφραση και σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Αρβανιτάκη."Στη μοναξιά των κάμπων με βαμβάκι" παίζουν: Ακύλας Καραζήσης και Μιχαήλ Μαρμαρινός,ενώ στον "Σαίξπηρ": Στέλιος Μάινας, Ιεροκλής Μιχαηλίδης, Ακης Σακελλαρίου και Ναταλία Δραγούμη.
"Σιωπηλή διαδρομή" είναι ο τίτλος της έκθεσης της Ευγενίας Αποστόλου,που εγκαινιάστηκε χτες στην αίθουσα τέχνης "Κρεωνίδης" (Κανάρη 24). Παρουσιάζεται μία λιτή και αυστηρή ενότητα έργων, που η έντασή τους εκπέμπεται από την επίμονη και επαναλαμβανόμενη ανάπτυξη του υλικού στην επιφάνεια. Είναι η αγωνιώδης ανίχνευση μιας γλώσσας μέσα στη σιωπή ή ενός οράματος μέσα στο σκοτάδι.
Εγκαίνια και στην αίθουσα τέχνης "Espace Κρεωνίδης", όπου αύριο εγκαινιάζεται έκθεση φωτογραφίας της Ιωάννας Ράλλη - Φαρμακίδη.Πρόκειται για ασπρόμαυρες φωτογραφίες τραβηγμένες τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Συγχρόνως με την έκθεση θα εκτίθεται το βιβλίο της φωτογράφου με τίτλο "33 φωτογραφίες", το οποίο θα κυκλοφορήσει σύντομα από τις εκδόσεις "Φωτοχώρος, Φωτογραφικός Κύκλος".
Είναι, πλέον, ηλίου φαεινότερον... Το ΥΠΠΟ διαρρηγνύει οποιαδήποτε σχέση είχε μέχρι τώρα με τους συνδικαλιστικούς φορείς των καλλιτεχνών και άλλους πολιτιστικούς φορείς που είχαν κάποιο λόγο στη λήψη αποφάσεων. Χαρακτηριστικό είναι και το παρακάτω γεγονός:
Αμεση απάντηση από το υπουργείο Πολιτισμού, για το διορισμό απ' αυτό (!) μιας άγνωστης Αμερικανίδας, ως κομισάριου της ελληνικής εκπροσώπησης στη φετινή Μπιενάλε της Βενετίας,ζητά με πρόσφατη ανακοίνωση - καταγγελία η "Εταιρεία Ελλήνων Τεχνοκριτικών". Η ΕΕΤ είχε, ήδη, από τις 18 του Νοέμβρη διαμαρτυρηθεί με έγγραφό της προς τον υπουργό Πολιτισμού Θ. Μικρούτσικο για τον τρόπο, με τον οποίο επιλέχθηκαν από την επιτροπή εικαστικών του ΥΠΠΟ, ο καλλιτέχνης (Λ. Σαμαράς) και η επίτροπος, οι οποίοι θα εκπροσωπήσουν τη χώρα μας στην Μπιενάλε. Απάντηση όμως δεν πήρε μέχρι τώρα. Ετσι, ο πρόεδρος της Ενωσης Αλ. Ξύδης,έδωσε στη δημοσιότητα το έγγραφό του, ώστε να "γίνει σαφής η μεγάλη ζημία που γίνεται στην ελληνική σύγχρονη τέχνη από ασυλλόγιστες και ανεύθυνες ενέργειες κρατικών οργάνων και εξουσιών, που είναι ταγμένες να προστατεύουν και να προωθούν την ελληνική σύγχρονη τέχνη γενικότερα και ιδίως στο εξωτερικό".
"Στην περίπτωση της επιλογής για την Μπιενάλε, η αγνόηση της "Εταιρείας Ελλήνων Τεχνοκριτικών", έφτασε στο σημείο να οριστεί ερήμην της, όχι μόνο ο καλλιτέχνης (που για την καταλληλότητά του να αντιπροσωπεύσει την Ελλάδα υπάρχουν διιστάμενες απόψεις), αλλά και ο επίτροπός της (...). Εχει επιλεγεί μάλιστα, κατά τις πληροφορίες μας, Αμερικανίδα κυρία, άγνωστη στους κύκλους, όχι μόνο της ελληνικής, αλλά και της διεθνούς τεχνοκριτικής".
Εκδήλωση για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας θα πραγματοποιήσει η Διεθνής Εταιρεία Ελλήνων Λογοτεχνών το Σάββατο (8μμ) στο κέντρο "Αθηναίισσα" (Καλύμνου 11 και Κεφαλληνίας). Θα συμμετέχει η χορωδία Δήμου Δραπετσώνας με διευθυντή τον Δημήτρη Καλκάνη,ενώ η Εταιρεία θα απονείμει βραβεία σε προσωπικότητες, εφημερίδες και περιοδικά.
Με τη σοφία και την εμπειρία που διακρίνει τους συνανθρώπους μας της "τρίτης ηλικίας", ξεκινά στο Α' Καπή του Δήμου Αγίων Αναργύρων η διαδικασία προσέγγισης εθίμων της χώρας μας, με στόχο τη συγκρότηση ομάδας θεατρικής έκφρασης. Το αρχικό ερέθισμα δόθηκε με το έθιμο της "Περπερούνας", που συμβολίζει την έκκληση του ανθρώπου προς τις δυνάμεις της φύσης, να φέρουν την πολύτιμη για την αγροτική ζωή του τόπου βροχή.