ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 18 Δεκέμβρη 1997
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Αγροτικά συλλαλητήρια σε Αρτα - Μυτιλήνη

Σε δυναμικές κινητοποιήσεις προχωρούν σήμερα οι πορτοκαλοπαραγωγοί της Αρτας και οι ελαιοπαραγωγοί της Λέσβου, προκειμένου να διεκδικήσουν λύσεις στα οξυμένα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, εξαιτίας της αντιαγροτικής πολιτικής που ασκεί η ΕΕ και η κυβέρνηση.

Στην Αρτα το συλλαλητήριο γίνεται στις 10 π.μ. στην πλατεία Νομαρχίας, ενώ οι 11 μαζικοί φορείς που το διοργανώνουν καλούν τους αγρότες και το λαό της περιοχής σε μαζική συμμετοχή. Τα βασικότερα αιτήματα που διεκδικούν οι πορτοκαλοπαραγωγοί είναι αφ' ενός η άμεση παρέμβαση του κράτους για τη μαζική και με ικανοποιητικές τιμές απορρόφηση της παραγωγής των εσπεριδοειδών και αφ' ετέρου η διασφάλιση μιας ελάχιστης εγγυημένης τιμής για τα εσπεριδοειδή, ώστε και να καλύπτεται το κόστος παραγωγής αλλά και να αφήνει ένα λογικό κέρδος.

Στη Μυτιλήνη το συλλαλητήριο γίνεται επίσης στις 10 π.μ. στην πλατεία Σαπφούς και διοργανώνεται από τη Συντονιστική Επιτροπή Ελαιοπαραγωγών της Λέσβου, η οποία καλεί τους αγρότες - με σχετική ανακοίνωση - να απαιτήσουν αγωνιστικά να μπει τέρμα στην κλοπή του εισοδήματός τους.

Κύρια αιτήματα των ελαιοπαραγωγών είναι η προστασία της τιμής παραγωγού και η καταβολή εισοδηματικής ενίσχυσης για τη στήριξη του παραγωγού, ίση με 300 δραχμές ανά κιλό. Επίσης, ζητούν να καταργηθεί το πλαφόν στο λάδι και να γίνεται η καταβολή της επιδότησης με βάση την παραγωγή και όχι με βάση το δέντρο, όπως προτείνει η Κομισιόν.

"Πανωπροίκια" 320 δισ. ζητά και η "Χόχτιφ"!

Οι Γερμανοί πιέζουν για να αναλάβουν αυτοί τη μετεγκατάσταση της "Ολυμπιακής" και για αναθεώρηση της σύμβασης, ώστε να αυξηθεί η δυναμικότητα του νέου αεροδρομίου, χάρη της Ολυμπιάδας

Η βουλιμία για υπερκέρδη της γερμανικής "Χόχτιφ", που κατασκευάζει το αεροδρόμιο των Σπάτων δεν έχει κορεστεί ούτε από την αποικιοκρατικού τύπου σύμβαση, ούτε από το γεγονός ότι αναθέτει τα έργα σε Ελληνες υπεργολάβους με τιμές 8 με 10 φορές μικρότερες από αυτές που εισπράττει από το ελληνικό δημόσιο. Οι Γερμανοί, περνώντας τη χώρα μας για "μπανανία" ασκούν τρομακτικές πιέσεις, όχι μόνο για να αναλάβουν τη διαχείριση των έργων της μετεγκατάστασης της "Ολυμπιακής Αεροπορίας" στα Σπάτα, όπως έγραψε κατ' αποκλειστικότητα ο"Ρ" από το καλοκαίρι, αλλά και για να πετύχουν την αναθεώρηση της σύμβασης, προκειμένου να αποκομίσουν επιπλέον "πανωπροίκια" που ανέρχονται σε εκατοντάδες δισ. δρχ.

Προφανώς, η "Χόχτιφ" ζήλεψε το κατόρθωμα της κοινοπραξίας των εργολάβων "Ολυμπιακό Μετρό", της οποίας άλλωστε είναι μέλος, και η οποία για την κατασκευή του μετρό της Αθήνας εισέπραξε "πανωπροίκια" ύψους 64 τουλάχιστον δισ. δρχ. με τη σκανδαλώδη συμπληρωματική σύμβαση που υπέγραψε η κυβέρνηση...

Ετσι, με επιστολή που απέστειλαν οι επικεφαλής της πριν από μερικές μέρες προς τους υπουργούς Εθνικής Οικονομίας Γ. Παπαντωνίου, ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη και Μεταφορών Τ. Μαντέλη, προβάλλουν τα εξής αιτήματα:

  • Να διαχειριστεί η "Χόχτιφ" το σύνολο των έργων που απαιτούνται για τη μετεγκατάσταση της "Ολυμπιακής Αεροπορίας" στο νέο αεροδρόμιο, τα οποία υπολογίζεται ότι θα κοστίσουν από 80 ως 120 δισ. δρχ., τα οποία έργα σκανδαλωδώς δε συμπεριλήφθηκαν στην υπάρχουσα σύμβαση, χωρίς πρόσθετο κόστος, με ευθύνη της κυβέρνησης.
  • Να γίνουν πρόσθετα έργα στο αεροδρόμιο, τα οποία θα αυξήσουν τη δυναμικότητά του στην εξυπηρέτηση 16 εκατομμυρίων επιβατών το χρόνο, από 16 εκατ. επιβάτες που προβλέπει η υπάρχουσα σύμβαση. Για να γίνουν τα έργα αυτά, το κόστος των οποίων υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσει τα 200 δισ. δρχ., προϋπόθεση είναι η αναθεώρηση της σύμβασης, που ψηφίστηκε στη Βουλή κατά τα πρότυπα της συμπληρωματικής σύμβασης του μετρό.

Για το πρώτο αίτημα, η "Χόχτιφ" επικαλείται την καθυστέρηση της "Ολυμπιακής" στο να ξεκινήσει τις διαδικασίες για τη μετεγκατάστασή της και τη δυσκολία στο να εξασφαλίσει τα απαραίτητα κονδύλια, θέτει μάλιστα τελεσίγραφο να αναλάβει αυτή το πρόγραμμα διαχείρισης για τη μετεγκατάσταση ως την 1η Γενάρη 1998! Για το δεύτερο αίτημα, σύμφωνα με πληροφορίες, επικαλείται τις αυξημένες ανάγκες για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, ανάγκες τις οποίες προς το παρόν η κυβέρνηση σκοπεύει να καλύψει είτε με τη διατήρηση του αεροδρομίου του Ελληνικού (αν και κάτι τέτοιο αποκλείει η σύμβαση) είτε με την εξυπηρέτηση των πτήσεων τσάρτερ από κοντινά στην Αθήνα αεροδρόμια, όπως της Τανάγρας και των νησιών του Αιγαίου.

Οι παράλογες αυτές απαιτήσεις για "πανωπροίκια" συνολικού κόστους άνω των 320 δισ. δρχ., έχει προκαλέσει αμηχανία στην κυβέρνηση και τους συναρμόδιους υπουργούς, οι οποίοι όμως έχουν τεράστια ευθύνη, αφού έχουν φροντίσει να ανοίξουν την όρεξη των πολυεθνικών με τις σκανδαλώδεις συμβάσεις που υπογράφουν.

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ
Ξεπούλημα είναι ο στόχος της κυβέρνησης

Την πρόθεση της κυβέρνησης να τσιμεντοποιήσει και να παραδώσει σε ιδιώτες, το χώρο του αεροδρομίου στο Ελληνικό, έκτασης 6.800 στρεμμάτων, όταν αυτό μετεγκατασταθεί στα Σπάτα, καταγγέλλουν με Ερώτησή τους προς τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, Κ. Λαλιώτη,οι βουλευτές του ΚΚΕ Ορ. Κολοζώφ και Μ. Κωστόπουλος.

"Οπως προκύπτει από τις παρεμβάσεις του ΥΠΕΧΩΔΕ, τις δηλώσεις του υπουργού και τις ρυθμίσεις που προωθεί ο Οργανισμός Αθήνας, υπάρχει άμεσος κίνδυνος να ιδιωτικοποιηθεί και να τσιμεντοποιηθεί μεγάλο μέρος της έκτασης, αμέσως μετά τη λειτουργία του αεροδρομίου των Σπάτων", επισημαίνουν οι βουλευτές του ΚΚΕ.

"Μια τέτοια εξέλιξη, συνεχίζουν, βρίσκει αντίθετους τους δημάρχους και τους κατοίκους των περιοχών Αλίμου, Αργυρούπολης, Γλυφάδας και Ελληνικού,καθώς και το νομάρχη Αθηνών, πράγμα που εκφράστηκε και σε πρόσφατη συγκέντρωση - ανοιχτή συζήτηση στο Ανω Καλαμάκι στις 10 Δεκέμβρη. Οι εκπρόσωποι της Τοπικής και Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης επισήμαναν την ανάγκη χαρακτηρισμού του χώρου αυτού σε πόλο πρασίνου και αναψυχής, ο οποίος θα πρέπει να χαρακτηριστεί ως χώρος λαϊκού μητροπολιτικού πάρκου, πρασίνου, αναψυχής και πολιτισμού, καθώς και τη σύσταση και λειτουργία ενός φορέα διαχείρισης με τη συμμετοχή της Νομαρχιακής, Τοπικής Αυτοδιοίκησης και άλλων μαζικών φορέων".

Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ:

  • Ποιες είναι οι συγκεκριμένες παρεμβάσεις και ρυθμίσεις στο χώρο του Ελληνικού από τον Οργανισμό Αθήνας;
  • Πώς τοποθετείται το υπουργείο στην πρόταση για τη δημιουργία ενός μητροπολιτικού πάρκου πρασίνου, αναψυχής, πολιτισμού και αθλητισμού σε όλη την έκταση των 6.800 στρεμμάτων;
  • Κατά την άποψη του ΥΠΕΧΩΔΕ, ποιος θα είναι ο ρόλος που θα παίξουν οι όμοροι δήμοι, αλλά και η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση; Θα έχουν συγκεκριμένο λόγο για την τύχη της έκτασης αυτής;
  • Πρόκειται η κυβέρνηση να προχωρήσει στην πώληση ενός μεγάλου μέρους της συνολικής έκτασης σαν οικόπεδα σε ιδιώτες;

Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να πουληθεί μέχρι και το 80% της έκτασης του Ελληνικού και με τα ποσά που θα εισπραχθούν να κατασκευαστούν έργα υποδομής πέριξ του νέου αεροδρομίου των Σπάτων, ως "αντιστάθμισμα" για την περιβαλλοντική επιβάρυνση της περιοχής. Μάλιστα, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ δήλωσε ότι οι κάτοικοι των όμορων με το αεροδρόμιο του Ελληνικού δήμων, θα πρέπει να πληρώσουν ένα ειδικό τέλος, επειδή τα σπίτια τους θα αποκτήσουν υπεραξία (!), όταν το αεροδρόμιο μεταφερθεί στα Σπάτα... Ωστόσο, οι κάτοικοι των γύρω περιοχών δε φαίνονται διατεθειμένοι να επιτρέψουν οποιαδήποτε λύση που θα προωθεί το ξεπούλημα του χώρου σε ιδιώτες, κάτι που ξεκαθάρισαν και στην πρόσφατη συγκέντρωση στο Ανω Καλαμάκι.

Εισπρακτικός "ζήλος" σε βάρος των αγροτών

Τα ρέστα έσπευσε να ζητήσει το υπουργείο Οικονομικών από τους αγρότες, που πούλησαν την παραγωγή τους μετά την 1/12/97, για να εισπράξει την επιπλέον αύξηση - χαράτσι στην εισφορά του ΕΛΓΑ, που επιβάλλει ο νόμος 2538/97, τον οποίο ψήφισε η κυβέρνηση στη Βουλή το Νοέμβρη.

Ο νόμος που επιβάλλει την αύξηση στην εισφορά του ΕΛΓΑ κατά 50% στη φυτική παραγωγή, δηλαδή από 2% σε 3%, δημοσιεύτηκε στην "Εφημερίδα της Κυβερνήσεως" την 1η Δεκέμβρη. Το πρώτο πράγμα που έκανε σχετικά η κυβέρνηση, ήρθε να επιβεβαιώσει για άλλη μια φορά τη ληστρική φοροεισπρακτική πολιτική της. Οκτώ μέρες μετά τη δημοσίευση του νόμου, το υπουργείο Οικονομικών ζήτησε από τις κατά τόπους ΔΟΥ να προχωρήσουν στην είσπραξη του 3% υπέρ ΕΛΓΑ, από 1η Δεκέμβρη, αντί του 2% που ίσχυε. Ομως η ενέργεια αυτή, εκτός από το χαράτσι, έρχεται να δημιουργήσει μια σειρά ακόμα προβλήματα σε βάρος των αγροτών. Για παράδειγμα, όσοι βαμβακοπαραγωγοί πούλησαν βαμβάκι μετά την πρώτη του μηνός και στα τιμολόγια κρατήθηκε εισφορά 2%, θα πρέπει τώρα να επιστρέψουν τα τιμολόγια και τις δίγραμμες επιταγές για να τους παρακρατηθεί η επιπλέον διαφορά του 1%. Επίσης, οι εκκοκκιστικές επιχειρήσεις θα πρέπει να αλλάξουν τιμολόγια, όπου θα αναγράφεται εισφορά υπέρ ΕΛΓΑ 3% και αυτό θα δώσει άλλοθι σε πολλούς εκκοκκιστές, να καθυστερήσουν την έκδοση νέων τιμολογίων και έτσι να καθυστερήσουν, όσο τους βολεύει, την πληρωμή των βαμβακοπαραγωγών. Το ίδιο ισχύει και για άλλα αγροτικά προϊόντα και από ό,τι δείχνουν τα πράγματα ο εισπρακτικός ζήλος της κυβέρνησης θα έχει αποτέλεσμα πολλοί αγρότες να μην πληρωθούν πριν τα Χριστούγεννα και να περάσουν μαύρες γιορτές. Αυτό θα πει χριστουγεννιάτικος ...εκσυγχρονιστικός μποναμάς!

Νέες διώξεις αγροτών στη Ροδόπη

Τη βιομηχανία δικών που έχει ξεκινήσει η κυβέρνηση καταδικάζει με ανακοίνωσή της η Νομαρχιακή Επιτροπή Ροδόπης του ΚΚΕ, με αφορμή την αποστολή 50 κλήσεων σε αγρότες του νομού.

Οι αγρότες καλούνται να καθίσουν στο εδώλιο του κατηγορουμένου στις 26/3/98, επειδή συμμετείχαν στις κινητοποιήσεις του περσινού Δεκέμβρη διεκδικώντας την ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων τους. Με αυτόν τον τρόπο, τονίζεται στην ανακοίνωση της ΝΕ Ροδόπης του ΚΚΕ, η κυβέρνηση πιστεύει ότι θα κάμψει το αγωνιστικό τους φρόνημα, αλλά την απάντηση θα την πάρει στις αρχές Φλεβάρη '98, στις πανελλαδικές κινητοποιήσεις που αποφασίστηκαν από τις Συντονιστικές Επιτροπές των αγροτών, αλλά και στο δικαστήριο το Μάρτη του '98.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ