ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 19 Δεκέμβρη 1997
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Τυφλή πορεία προς την καταστροφή
  • Στις περιοχές Φωτεινών, Κάτω Μηλιάς και Σφενδάμης Πιερίας, Σφηκιάς, Πολυδένδρου και Συκιάς Ημαθίας, επικεντρώνονται οι έρευνες για την ανεύρεση του μοιραίου ουκρανικού αεροσκάφους με τους 70 επιβάτες και πλήρωμα
  • Η έλλειψη ραντάρ προσέγγισης στο αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης αποδείχτηκε μοιραία. Οταν ο πιλότος ζήτησε βοήθεια, δεν ήταν δυνατόν να του δοθεί, ώστε να διορθώσει την πορεία του

Στην ξηρά επικεντρώνονται πλέον οι έρευνες, οι οποίες συνεχίζονται από σήμερα το πρωί, με το πρώτο φως της ημέρας, για την ανεύρεση του μοιραίου ουκρανικού αεροσκάφους τύπου "Γιάκοβλεφ 42", που μετέφερε από την Οδησσό στη Θεσσαλονίκη 62 επιβάτες, ανάμεσά τους 42 Ελληνες (οι 7 κάτοικοι Αιανής Κοζάνης) και 8μελές πλήρωμα.

Οι έρευνες τερματίστηκαν χτες με το τελευταίο φως, χωρίς να προκύψει κανένα αποτέλεσμα. Είχαν ξεκινήσει από τις πρώτες μεταμεσονύκτιες ώρες και συνεχίστηκαν σε όλη τη διάρκεια της ημέρας, μέσα σε ιδιαίτερα δύσκολες καιρικές συνθήκες. Η περιοχή που εντοπίστηκε ως πιθανή για την πτώση και όπου επικεντρώθηκαν οι έρευνες, είναι η ορεινή περιοχή βορειοδυτικά της Κατερίνης, στο Νομό Πιερίας και στις κοντινές περιοχές του Νομού Ημαθίας. Συγκεκριμένα, ανάμεσα στις περιοχές Φωτεινών,Κάτω Μηλιάς και Σφενδάμης Πιερίας,Σφηκιάς,Πολυδένδρου και Συκιάς Ημαθίας,ενώ θα επεκταθούν και προς την περιοχή του Βελβενδού Κοζάνης.

Αμέσως μετά τη διαπίστωση της απώλειας του αεροσκάφους κινητοποιήθηκε ένα μεταγωγικό αεροσκάφος "C-130" που έριχνε φωτοβολίδες για το φωτισμό της περιοχής, σε επίγειες δυνάμεις, ενώ έσπευσε και η φρεγάτα "Μακεδονία", καθώς και άλλα μέσα του Πολεμικού Ναυτικού που ερεύνησαν τη θαλάσσια περιοχή του Θερμαϊκού κόλπου. Συνολικά κινητοποιήθηκαν περισσότεροι από 1.000 στρατιώτες και αξιωματικοί, ανάμεσά τους καταδρομείς, πεζοναύτες και χιονοδρόμοι των ειδικών δυνάμεων, καθώς 60-70 οχήματα διαφόρων τύπων. Πήραν επίσης μέρος 8 ελικόπτερα, εκ των οποίων τα δύο "Απάτσι", τα οποία πετούσαν με τη χρήση ηλεκτρονικών βοηθημάτων, ακόμα και όταν τα άλλα μέσα, λόγω χαμηλής νέφωσης και κακοκαιρίας, δεν ήταν δυνατόν να συνεχίσουν την έρευνα.

Ερευνήθηκαν 25 τετραγωνικά χιλιόμετρα

Η χτεσινή έρευνα κάλυψε μια περιοχή δυτικά της Κατερίνης περίπου 25 τετραγωνικών χιλιομέτρων, ορεινή και χιονισμένη με υψόμετρο 500 - 1.000 μέτρων. Επίσης ερευνήθηκε και περιοχή κοντά στο Λιτόχωρο προς τον Ολυμπο. Ολες οι επίγειες δυνάμεις διανυκτέρευσαν στην περιοχή των ερευνών σε μόνιμες εγκαταστάσεις, στρατόπεδα ή άλλα δημόσια κτίρια, ώστε να είναι έτοιμες από τις πρώτες πρωινές ώρες για τη συνέχιση των ερευνών.

Χτες αργά το απόγευμα πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στην 1η Στρατιά στη Λάρισα που έχει αναλάβει το συντονισμό των ερευνών στην ορεινή περιοχή των Πιερίων και του Ολύμπου.

"Πληροφορίες από πολίτες - κάποιος είδε ή άκουσε κάτι - πολλές φορές μπορεί να μας εκτρέψουν από τα βασικά σχέδια μας. Ελέγχουμε όλες τις πληροφορίες, αλλά έχουμε να ερευνήσουμε μια τεράστια έκταση που εκτείνεται από το φράγμα Πολυφύτου μέχρι τη θάλασσα, από τη Βέροια μέχρι το Λιτόχωρο" δήλωσε ο διοικητής της 1ης Στρατιάς, Δ. Δήμου."Τα μέσα που έχουμε εμπλέξει για την ανεύρεση είναι πρωτοφανή. Ελικόπτερα "Απάτσι", "Χιούι", "Σινούκ", την 24η Ταξιαρχία και από την 32η ειδικά τμήματα καταδρομών που κατέβηκαν από τον Ολυμπο και τη Νάουσα. Δυστυχώς όμως, δεν έχουμε κανένα συγκεκριμένο σημείο να ερευνήσουμε και αναγκαζόμαστε να ερευνούμε περιοχή τεσσάρων νομών. Τ' αεροπορικά μέσα δεν μπορούν να μας δώσουν τις δυνατότητες τους, διότι δεν μπορούν να πετάξουν. Η νέφωση είναι χαμηλή, χιονίζει συνεχώς κι όποιος μπει μέσα στην πυκνή νέφωση και το χιόνι δε θα ξαναγυρίσει. Είπαμε στα τμήματα επιδρομών να μη σταματούν καθόλου, ούτε για να φάνε. Η ορατότητα είναι από 10-100 μέτρα και πρέπει να χρησιμοποιήσεις τη μέθοδο της "Παγάνας". Οι ώρες της νύχτας δεν προσφέρουν τίποτα γιατί η ορατότητα είναι μηδέν".

Λάθος πορεία

Η περιοχή στην οποία επικεντρώθηκαν οι προσπάθειες καθορίστηκε μετά από διασταύρωση των στοιχείων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ), σε συνδυασμό και με τις μαρτυρίες κατοίκων της περιοχής. Η ΥΠΑ έχει καταγράφει την επικοινωνία του μοιραίου αεροσκάφους, ενώ τα ραντάρ της ΠΑ έχουν καταγράψει σε βίντεο το στίγμα της πορείας του. Συγκεκριμένα το αεροσκάφος είχε μπει στη διαδικασία προσέγγισης του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης γύρω στις 9.15, οπότε ο πύργος ελέγχου διαπιστώνει ότι βρίσκεται σε μεγάλο ύψος, πάνω από 1.500 πόδια και ζητάει από τον πιλότο να κάνει έναν κύκλο και να επαναπροσεγγίσει από χαμηλότερο ύψος. Από δω και πέρα βέβαια αρχίζουν οι εκτιμήσεις με βάση τα στοιχεία που έχουν καταγραφεί.

Αντί να κάνει πλήρη κύκλο όπως του ζητήθηκε και να επιστρέψει στο ίδιο σημείο, ώστε να προσγειωθεί κανονικά, στα μισά της πορείας στρέφεται προς τα δυτικά, προς την Πιερία και συνεχίζει προς τα νότια. Στο σημείο αυτό ο πιλότος φαίνεται πως διαπιστώνει την απόκλιση και ζητάει από τον πύργο ελέγχου να τον καθοδηγήσει για να επανέλθει στη σωστή πορεία και να προσγειωθεί. Ο πύργος ελέγχου απαντάει ότι δεν έχει τέτοια δυνατότητα αφού τα ραντάρ του πύργου ελέγχου καλύπτουν μόνο μια περιορισμένη έκταση γύρω από το αεροδρόμιο. Η επικοινωνία διακόπτεται στις 9.35 μ.μ. Το ίχνος του αεροσκάφους χάνεται και από τις οθόνες των ραντάρ. Η έλλειψη δηλαδή σύγχρονων ραντάρ προσέγγισης φαίνεται πως απέβη μοιραία, καθώς το αεροπλάνο απομακρύνθηκε ακολουθώντας τυφλή πορεία προς το άγνωστο και την καταστροφή.Η πιθανότητα μηχανικής βλάβης, σύμφωνα με τα παραπάνω στοιχεία, απομακρύνεται και επικρατέστερη εκδοχή για τα αίτια του δυστυχήματος είναι ο αποπροσανατολισμός του μοιραίου "Γιάκοβλεφ 42" με συνέπεια τη συντριβή του στο κάποια κορυφή, σε συνάρτηση βέβαια με την αδυναμία του πύργου ελέγχου λόγω περιορισμένων δυνατοτήτων των ραντάρ που διαθέτει να το οδηγήσει "με τυφλά μάτια" στο αεροδρόμιο.

Το ραντάρ έπρεπε να υπάρχει εδώ και χρόνια
  • Εγκληματικές οι ευθύνες της κυβέρνησης για την καθυστέρηση της εγκατάστασής του
  • Αν υπήρχε, ίσως η τραγωδία να είχε αποφευχθεί

Η έλλειψη ραντάρ προσέγγισης στο αεροδρόμιο "Μακεδονία" βρέθηκε χτες στο επίκεντρο των συζητήσεων, αν και κανείς δεν ήταν σε θέση να βεβαιώσει πως, αν υπήρχε, θα μπορούσε οπωσδήποτε να αποτρέψει την τραγωδία. Οπωσδήποτε, όμως, αποτελεί εγκληματική έλλειψη και απόδειξη της προγραμματισμένης πολιτικής αποδιοργάνωσης της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, με στόχο την ιδιωτικοποίησή της. Αλλωστε, είναι ομολογημένη πολιτική της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ η διάλυση και η αντικατάστασή της με τρεις ανώνυμες εταιρίες.

Αντί, όμως, η κυβέρνηση να αναλάβει τις ευθύνες της, επιχείρησε χτες, ιδιαίτερα μέσω του υπουργού Μεταφορών - Επικοινωνιών και του κυβερνητικού εκπροσώπου, να ρίξει τις ευθύνες σε άλλους.

Με δηλώσεις του στη Θεσσαλονίκη ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών, Τ. Μαντέλης,παραδέχτηκε ότι υπάρχει καθυστέρηση στην εγκατάσταση του ραντάρ προσέγγισης, αλλά αντί να αναλάβει τις δικές του ευθύνες, ισχυρίστηκε ότι αυτό δεν έγινε επειδή αντιδρούν οι κάτοικοι της Περαίας στην εγκατάσταση κεραίας στην περιοχή τους! Απαντώντας σε ερώτηση αν η έλλειψη ραντάρ έπαιξε καθοριστικό ρόλο, είπε ότι η εκτίμηση που υπάρχει είναι ότι, αν λειτουργούσε το ραντάρ προσέγγισης, θα είχαμε ένα πρόσθετο εργαλείο στη διάθεσή μας, ενώ πρόσθεσε ότι δεν μπορεί να γνωρίζει κανείς αν θα είχε αποφευχθεί το συμβάν. "Ενδεχόμενα θα βοηθούσε να αποφευχθεί", παραδέχτηκε ο υπουργός.

Απαντώντας σε άλλη ερώτηση, αν υπήρξε πρόβλημα στην επικοινωνία του πιλότου με τον πύργο ελέγχου, είπε ότι φαίνεται να υπάρχει θέμα, "με την έννοια αν καταλάβαινε ο κυβερνήτης τις οδηγίες που εδίδοντο. Και δεν ξέρουμε αν καταλάβαινε τη διεθνή ορολογία στην αγγλική, καθώς μιλούσε άλλη γλώσσα".

Από το 1986...

Πώς έχει όμως το θέμα της εγκατάστασης του πολυσυζητημένου ραντάρ; Αρχισε να συζητιέται το 1986. Η διαδικασία για την προμήθειά του ξεκίνησε 10 χρόνια μετά. Σήμερα τα μηχανήματα βρίσκονται σε κουτιά στις αποθήκες του αεροδρομίου. Ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες κατασκευής των χώρων για την εγκατάστασή του, ούτε έχει στηθεί η κεραία του. Για την τελευταία, δόθηκε έγκριση περιβαλλοντικών όρων τον περασμένο Αύγουστο. Απόφαση αναγκαστικής απαλλοτρίωσης της αναγκαίας έκτασης δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, στις 3 Νοέμβρη '97 και στις 30 Δεκέμβρη θα συνέλθει το Νομαρχιακό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης για να εξετάσει τη μελέτη για την τοποθέτησή της.

Οι κάτοικοι της Περαίας άρχισαν να αντιδρούν όταν μετά την αρχική έγκρισή τους να δεχτούν μια εγκατάσταση με 1,5 κιλοβάτ τούς ανακοινώθηκε η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων της ΥΠΑ, που έκανε λόγο για 1,5 μεγαβάτ, δηλαδή για ισχύ 1.000 φορές μεγαλύτερη. Κατήγγειλαν ότι θα υπάρξουν επιπτώσεις στην υγεία από την εκπομπή ακτινοβολίας και προσέφυγαν στο ΣτΕ. Ομως, όπως ήδη προαναφέρθηκε, η απόφαση αναγκαστικής απαλλοτρίωσης εκδόθηκε.

Οπως επισημαίνουν οι κάτοικοι και ο κοινοτάρχης της Περαίας, η καθυστέρηση δεν οφείλεται στις αντιδράσεις τους, αλλά στις καθυστερήσεις των αρμόδιων υπουργείων και των υπηρεσιών.

Αυτό το γεγονός έρχονται να βεβαιώσουν δηλώσεις συνδικαλιστών: "Εκτός από το χώρο εγκατάστασης του ραντάρ και της κεραίας, χρειάζεται και προσωπικό εκπαιδευμένο κατάλληλα για να δουλέψει το σύστημα. Εκπαιδευμένο προσωπικό δεν υπάρχει και φυσικά αν προσληφθούν κάποιοι θα απαιτηθεί χρόνος για να εκπαιδευτούν όπως πρέπει, με βάση τα διεθνή πρότυπα, για να δουλέψει αυτό το ραντάρ", δήλωσε χτες ο Παν. Τσούμπελης,πρόεδρος της Ενωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας.

Προέχει η αισθητική ανακαίνιση...

Επίσης, σε επιστολή του στις 17 Οκτώβρη '97, ο Σύλλογος Υπαλλήλων ΥΠΑ Κρατικού Αερολιμένα Θεσσαλονίκης ανέφερε μεταξύ άλλων και τα παρακάτω: "Η ιεράρχηση των διαφόρων έργων, τα οποία έγιναν, αποσκοπούσαν στην εσωτερική αρχιτεκτονική αισθητική του κτιρίου, παραβλέποντας τα έργα ουσίας, που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια των πτήσεων, αλλά και τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους διακινούμενους επιβάτες". Επίσης καλούσαν τη διοίκηση της ΥΠΑ να πάρει όλα τα ενδεδειγμένα μέτρα προκειμένου ο αερολιμένας να πληρεί τους όρους και τις προϋποθέσεις των διεθνών κανονισμών και, πέρα από αυτό, να προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες διεθνούς αγγελίας για τη γνωστοποίηση της κατάστασης του αερολιμένα. Τέλος, ο Σύλλογος καλούσε τα εντεταλμένα ελεγκτικά όργανα της πολιτείας να παρέμβουν άμεσα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση των προβλημάτων και την απόδοση τυχόν ευθυνών.

Ολα τα παραπάνω αποδεικνύουν την απαράδεκτη και επικίνδυνη νοοτροπία της κυβέρνησης να αποποιείται τις ευθύνες της. Οι τραγικές ελλείψεις του αεροδρομίου "Μακεδονία" είναι γνωστές, αλλά δυστυχώς δεν αντιμετωπίζονται, και τα προβλήματα πολλαπλασιάζονται. Δεν είναι τυχαίο πως τα 4,5 δισ., που διατέθηκαν πρόσφατα για επεμβάσεις στο αεροδρόμιο, ξοδεύτηκαν για την αισθητική ανακαίνιση του χώρου.

Επιτροπή

Χτες το βράδυ ο υπουργός Μεταφορών, Τ. Μαντέλης, ανακοίνωσε τη σύσταση επιτροπής για διερεύνηση των αιτιών της πτώσης του αεροπλάνου, με επικεφαλής δύο πρώην πιλότους της Πολεμικής Αεροπορίας, (Γαλέος και Τσολάκης) και όπως είπε, ο ίδιος προσωπικά θα παραδώσει το πόρισμα της επιτροπής στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου.

Εχουν προσκληθεί και έχουν φτάσει ήδη στη χώρα μας εμπειρογνώμονες από την Ουκρανία, οι οποίοι θα συμμετάσχουν στην επιτροπή διερεύνησης.

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας

"Μήνυμα συμπάθειας" απέστειλε προς τον Πρόεδρο της Ουκρανίας, κ. Κούτσμα, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κ. Στεφανόπουλος. Παράλληλα, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας έκανε την ακόλουθη δήλωση για το θλιβερό συμβάν: "Με βαθιά συγκίνηση για το μεγάλο δυστύχημα του ουκρανικού αεροσκάφους, που μας συγκλόνισε όλους, συμπαρίσταμαι στην αγωνία των συγγενών, με την ελπίδα να υπάρξουν καλές ειδήσεις".

Τα ονόματα των Ελλήνων επιβατών

Επιβάτες από Κίεβο
Καραθανάσης Π.,Λαγός Κ.,Λόμπα Μ. (γυναίκα του ποδοσφαιριστή του Πανσερραϊκού Λόμπα) και τα δύο παιδιά τους,Πετρόπουλος Δ. και ένα βρέφος με το όνομα Καλτσίδης,που ταξίδευε με την Ουκρανή μητέρα του.Επιβάτες από Οδησσό

Αδαμίδης Γ.,Βαρσάμης Δ.,Βασιλειάδου Ε.,Βασιλειάδης Β.,Γαλάνης Ν.,Γκαϊτατζής Α.,Ζαρκάδας Δ.,Ζαρκάδας Ι.,Καραφυλούδη Τ.,Καρέλας Ν.,Κόης Μ.,Κόντος Γ.,Κόντης Σ.,Κύρου Ι.,Κουμπουράς Ε.,Λαγός Κ.,Λαμπρινόπουλος Μ.,Λεπίδης Α.,Μαυρικόπουλος Π., η γυναίκα του Μαυρικοπούλου - Τσιακμάκη και τα δύο παιδιά τους,Μπίκας Α.,Νατσιόπουλος Α.,Νικόλας Λ.,Οσιπιάδης Ε.,Παρτσινέβελος Κ.,Πελέκας Ζ.,Πέτσης Ε., (αστυνομικός που υπηρετούσε στο Προξενείο), Σιδηρόπουλος Γ.,Στάμος Ν.,Στεφανίδη Β.,Τερζίδης Γ.,Χατζηρτζής Λ. και Χαραλαμπίδης Λ.Από τους παραπάνω, οι 23 ήταν εργαζόμενοι της τεχνικής εταιρίας "Μηχανική ΑΕ" του Πρ. Εμφιετζόγλου.Οι εργαζόμενοι αυτοί - μηχανικοί και τεχνικοί διαφόρων ειδικοτήτων - έρχονταν στην Ελλάδα για να περάσουν τις γιορτές.

Σύμφωνα με πληροφορίες που έδωσαν παράγοντες της εταιρίας, η "Μηχανική ΑΕ", μέσω θυγατρικής της, δραστηριοποιείται στην Ουκρανία στις πόλεις Οδησσό και Μαριούπολη. Στην Οδησσό κατασκευάζει ένα κτίριο γραφείων - καταστημάτων και ένα εμπορικό κέντρο, ενώ στη Μαριούπολη κατασκευάζει κτίριο εμπορικής χρήσης και την εστία της εκεί ελληνικής κοινότητας. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ο αριθμός των Ελλήνων εργαζομένων στη "Μηχανική" της Ουκρανίας υπερβαίνει τα 50 άτομα.

- Ζητώ οδηγίες ραντάρ - Δεν υπάρχει ραντάρ

Στις 20.42 το αεροπλάνο εισήλθε στο FIR Αθηνών.

Στις 20.54 κάνει την πρώτη αποτυχημένη προσπάθεια προσγείωσης. Πέρασε πάνω από το αεροδρόμιο και ακούγεται η φωνή του να λέει: "Βρίσκομαι πάνω από το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης".Από τον Πύργο Ελέγχου παίρνει εντολή να κάνει στροφή και να ξαναπροσπαθήσει.

Δέκα λεπτά αργότερα και συγκεκριμένα στις 21.04, ο πιλότος ξανακούγεται να λέει: "Είμαι σε κάθοδο".Στις 21.08, ζητά οδηγίες ραντάρ.Ο Πύργος Ελέγχου του ανακοινώνει ότι δεν υπάρχει ραντάρ και τον ρωτά: "Είσαι ικανός να ακολουθήσεις τα ραδιοβοηθήματα;".

Πιλότος: Ναι, θα το κάνω.

Πύργος Ελέγχου: Γνωρίζεις τις διαδικασία προσέγγισης;

Πιλότος: Ναι, τώρα είμαι στα 3.500 πόδια".

Πύργος Ελέγχου: Πήγαινε στο σημείο έναρξης καθόδου.

Πιλότος (21.10): OK. Είμαι 28 μίλια από το αεροδρόμιο.

Δύο λεπτά αργότερα ξανακούγεται να λέει:

Πιλότος (21.12): Θα σας αναφέρω πάλι στο σημείο έναρξης καθόδου.

Αυτή ήταν η τελευταία φράση του πιλότου. Από τις 21.13 χάθηκε το ίχνος του αεροπλάνου.

Στις 3.15 το πρωί, ο υποδιοικητής της Πολιτικής Αεροπορίας Γ. Σουλαδάκης ανακοινώνει: "Αεροσκάφος ΥΑΚ 42 με 62 επιβάτες και 8μελές πλήρωμα της αεροπορικής εταιρίας "Αεροσουίτ", τακτικού δρομολογίου Οδησσού - Θεσσαλονίκης στις 20.40 εισήλθε στον ελληνικό εναέριο χώρο. Πήρε άδεια για προσέγγιση και προσγείωση στον ενόργανο διάδρομο ακριβείας 16, εκτελώντας διαδικασία ενόργανης προσγείωσης με ILS. Στις 20.55 πέρασε πάνω από το διάδρομο, χωρίς να μπορέσει να προσγειωθεί. Εξουσιοδοτήθηκε για νέα προσέγγιση, κατά τη διάρκεια της οποίας χάθηκε η επαφή με τον Πύργο Ελέγχου".

Η κυβέρνηση φέρει πολιτικές ευθύνες

Δήλωση του Αντ. Σκυλλάκου, γραμματέα της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ

"Η κύρια πηγή των προβλημάτων βρίσκεται σε μια προγραμματισμένη πολιτική φθοράς του πολιτικού αερομεταφορέα, σε όφελος ιδιωτικών επιχειρήσεων", τόνισε σε δήλωσή του ο Αντώνης Σκυλλάκος,γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ, σχετικά με την πτώση του αεροπλάνου και τα μέτρα των αεροδρομίων. Ολόκληρη η δήλωση έχει ως εξής:

"Το τραγικό αεροπορικό δυστύχημα στη Θεσσαλονίκη και η αλήθεια που βγήκε στον αέρα, υποχρέωσε τους κ.κ. Μαντέλη και Ρέππα να παραδεχτούν τις τραγικές ελλείψεις που έχει το δεύτερο αεροδρόμιο της χώρας, όπως η απουσία, ανάμεσα στα άλλα και ραντάρ προσέγγισης.

Οι δικαιολογίες που προβάλλουν περί γραφειοκρατίας, η μετάθεση ευθυνών που με έξυπνο τρόπο κάνουν σε βάρους των κατοίκων της περιοχής, φανερώνουν μια απαράδεκτη και επικίνδυνη νοοτροπία.

Είναι φανερό ότι τον τελευταίο καιρό πολλαπλασιάζονται τα προβλήματα λειτουργίας της "Ολυμπιακής Αεροπορίας". Η κύρια πηγή των προβλημάτων βρίσκεται σε μια προγραμματισμένη πολιτική φθοράς του πολιτικού αερομεταφορέα, σε όφελος ιδιωτικών επιχειρήσεων.

Γενικά οι αερομεταφορές και οι σχετικές υπηρεσίες οδηγούνται σε ιδιωτικοποιήσεις που δε συνεπάγονται μόνο οικονομικά βάρη και ελλείμματα, αλλά επιδείνωση της ασφάλειας των πτήσεων, με συνέπεια βαρύτατες ανθρώπινες απώλειες.

Η κυβέρνηση μπροστά σε αυτό το τραγικό δυστύχημα οφείλει να πάρει τα αναγκαία μέτρα και να δώσει έμπρακτες αποδείξεις πραγματικής συνειδητοποίησης των πολιτικών ευθυνών της".



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ