ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 8 Γενάρη 1998
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Ξανά στο "εδώλιο" η ΑΓΕΤ

Εκδικάζονται αύριο και νέες αγωγές οικογενειών πνιγμένων ναυτικών του ΔΥΣΤΟΣ. Ζητά και τα "ρέστα" ο Ελληνικός Νηογνώμονας, που οδηγεί σήμερα στα δικαστήρια την ΠΕΜΕΝ!

Στο εδώλιο του κατηγορουμένου θα βρεθεί ξανά αύριο Παρασκευή η πλοιοκτήτρια εταιρία ΑΓΕΤ - ΗΡΑΚΛΗΣ του μοιραίου τσιμεντάδικου πλοίου ΔΥΣΤΟΣ,καθώς στο Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά θα εκδικαστεί η αίτηση ασφαλιστικών μέτρων, που κατέθεσαν οι οικογένειας δύο ακόμα πνιγμένων εναντίον της εταιρίας.

Ωστόσο, οι τεράστιες και εγκληματικές ευθύνες της ΑΓΕΤ - ΗΡΑΚΛΗΣ και του Ελληνικού Νηογνώμονα, για την πολύνεκρη τραγωδία, ήδη έχουν υπογραμμιστεί από την πρόσφατη απόφαση - καταπέλτη του ίδιου δικαστήριου, το οποίο, κάνοντας δεκτή την αίτηση ασφαλιστικών μέτρων των οικεγενειών τριών πνιγμένων, αποφάνθηκε ότι αιτία για την πρόκληση του ναυαγίου ήταν η εσωτερική κατάσταση του πλοίου, που είχε ως αποτέλεσμα τη μετατόπιση φορτίου.Να σημειωθεί ότι δεν έχουν διαψευστεί και οι αποκαλύψεις στο "Ρ" του τεχνικού συμβούλου των οικογενειών των θυμάτων Ι. Αγγελάκη.Ο τεχνικός σύμβουλος αποκάλυψε ότι διαθέτει στοιχεία που αποδεικνύουν ότι η πλοιοκτήτρια εταιρία και ο Ελληνικός Νηογνώμονας, που εξέδιδε τα πιστοποιητικά αξιοπλοϊας του πλοίου, γνώριζαν τρία χρόνια πριν το ναυάγιο και συγκεκριμένα από τον Απρίλη του 1993, την άθλια κατάσταση του ΔΥΣΤΟΣ και την ύπαρξη ρωγμών (κρακς) στα εσωτερικά του τοιχώματα!

Σύμφωνα με τον Ι. Αγγελάκη, ο Ελληνικός Νηογνώμονας, ενώ γνώριζε από τότε την ύπαρξη των ρωγμών στις εσωτερικές φραχτές του πλοίου, συνέχιζε να του εκδίδει πιστοποιητικά αξιοπλοϊας και μάλιστα χωρίς να αναφέρει πουθενά τα προβλήματα του πλοίου.

Την ίδια στιγμή που η δικαστική απόφαση φωτογραφίζει τους ενόχους για το ναυάγιο του ΔΥΣΤΟΣ, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ εξακολουθεί να τους παρέχει "πλάτες". Ετσι, χτες κατατέθηκε στη Βουλή για συζήτηση το πολυνομοσχέδιο - έκτρωμα του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, το οποίο όχι μόνο χτυπά τις κατακτήσεις των ναυτεργατών, αλλά ανανεώνει και την εξουσιοδότηση του Ελληνικού Νηογνώμονα, για να συνεχίζει να εκδίδει πιστοποιητικά αξιοπλοϊας σε καράβια που άλλοι νηογνώμονες τα στέλνουν στο διαλυτήριο!

Ετσι ο Ελληνικός Νηογνώμονας, με τη φανερή κάλυψη της κυβέρνησης, σέρνει σήμερα στα δικαστήρια την Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού, με την κατηγορία της συκοφαντικής δυσφήμισης! Η εκδίκαση της υπόθεσης θα γίνει στο Τριμελές Πρωτοδικείο Πειραιά. Αιτία είναι ένα έγγραφο της ΠΕΜΕΝ που έστειλε το 1994 στον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας και ανέφερε ότι ο Ελληνικός Νηογνώμονας είναι "επικίνδυνος και αναξιόπιστος".

Με κοινή τους ανακοίνωση τα σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ σημειώνουν: "Το ναυάγιο του σαπιοκάραβου ΔΥΣΤΟΣ, όπως και τα άλλα ναυτικά εγκλήματα, είναι αποτέλεσμα της εφοπλιστικής ασυδοσίας και της πολιτικής που τη στηρίζει. Ο Ελληνικός Νηογνώμονας, που ευθύνεται για την έκδοση αναξιόπιστων πιστοποιητικών ασφαλείας που αποκρύπτουν την πραγματική κατάσταση που επικρατεί στα "πλωτά φέρετρα", έχει το θράσος να διώκει δικαστικά τη διοίκηση της Ενωσης Μηχανικών, γιατί αποκάλυψε και πρόβαλε την αλήθεια. Γιατί υπερασπίζεται τη ζωή των ναυτεργατών".

ΠΕΜΕΝ - "ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ"
Στην απεργία με ουσιαστικό πλαίσιο

Τα δυο σωματεία καλούν τους ναυτεργάτες να πάρουν μέρος στην 24ωρη απεργία που κήρυξε, για τους δικούς της λόγους, η ΠΝΟ, προβάλλοντας τα πραγματικά τους αιτήματα

Να συμμετάσχουν μαζικά στην πανναυτεργατική απεργία στις 15 Γενάρη,δίνοντάς της σαφές περιεχόμενο με διεκδικητικό πλαίσιο, που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες που βιώνουν σήμερα, καλούν τους ναυτεργάτες τα σωματεία ΠΕΜΕΝ και "ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ".Τα δύο σωματεία με χτεσινή τους ανακοίνωση καλούν τους ναυτεργάτες να χαλάσουν τα σχέδια της πλασματικής πλειοψηφίας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας,"η οποία κήρυξε την απεργία προκειμένου να καλύψει τη συνθηκολόγησή της με τους εφοπλιστές και την κυβέρνηση, που επισφραγίστηκε με το συνέδριο - "μαϊμού" και να συνεχίσει την τακτική υποβάθμισης των αγώνων". Οι προθέσεις της πλειοψηφίας αποδεικνύονται και από το... γενικώς και αορίστως διεκδικητικό πλαίσιο που προβάλλει, στο οποίο δε γίνεται έστω λόγος για τα αντιναυτεργατικά μέτρα της κυβέρνησης!

Η εμμονή της πλειοψηφίας της διοίκησης της ΠΝΟ να μη δώσει "σάρκα και οστά" στην απεργία σφράγισε και τη χτεσινή συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της Ομοσπονδίας.

Τα δύο σωματεία καλούν τους ναυτεργάτες να συμμετάσχουν μαζικά στην απεργία, διεκδικώντας, μεταξύ άλλων, την κατάργηση των εξοντωτικών μέτρων του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, την άμεση απορρόφηση των ανέργων, τη ριζική αναδιοργάνωση του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας. Επίσης την ανάκληση του κοινοτικού κανονισμού 3577/92, με τον οποίο καταργείται το καμποτάζ, την αναβάθμιση των μισθών και συντάξεων και την κατάργηση των φορομπηχτικών μέτρων. Την προστασία και τη διεύρυνση των ασφαλιστικών -συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων, την αναβάθμιση του Οίκου του Ναύτου. Την επέκταση του 1264/82 στο χώρο των ναυτεργατών, τον εκδημοκρατισμό του ναυτεργατικού συνδικαλιστικού κινήματος και την αλλαγή της ναυτικής νομοθεσίας.

ΠΕΜΕΝ και "ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ" καλούν, επίσης, τους ναυτεργάτες να δώσουν το αγωνιστικό "παρών" τους και σήμερα στα δικαστήρια του Πειραιά στις 9 το πρωί, οπότε και θα εκδικαστεί η μήνυση που κατέθεσε ο Ελληνικός Νηογνώμονας εναντίον της ΠΕΜΕΝ για δήθεν συκοφαντική δυσφήμιση, αλλά και στις 12 του μήνα, οπότε θα εκδικαστεί η αίτηση της ΠΕΜΕΝ για ακύρωση του νόθου συνεδρίου της ΠΝΟ.

Συνεχίζεται η φυγή

Συνεχίζεται η φυγή των πλοίων από το Ελληνικό Νηολόγιο, καθώς το μήνα Δεκέμβρη του 1997 δεκατρία πλοία διαγράφτηκαν, από τα οποία τα 11 πωλήθηκαν σε ξένες εταιρίες και τα 2 άλλαξαν σημαία, ενώ μόλις έξι πλοία σήκωσαν την ελληνική σημαία!

Συγκεκριμένα, στο νηολόγιο γράφτηκαν το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο "Ικαρος",τα δεξαμενόπλοια "Αγία Μαρίνα","Κωνσταντίνα" και "Μύτος" και τα φορτηγά πλοία "Χαντζίν Κομπέ και το "Αλέξης".Από το νηολόγιο διαγράφτηκαν το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο "Ση Βέντσουρ",τα φορτηγά πλοία "Νικόλαος Μ","Νεφέλη","Ατλάντικ Σεηβιορ","Θεομήτρων","Αης Γιάννης","Αριέττα" και το "Πάτρια" και τα δεξαμενόπλοια, "Κλίππερ Βέντσουρ","Ακρόπολις","Πάρης","Ολύμπιαν Σπίριτ" και "Κρύσταλ Βέντσουρ".

Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ

"Εχει περάσει ήδη ένας χρόνος από το τραγικό ναυάγιο του πλοίου ΔΥΣΤΟΣ της εταιρίας ΑΓΕΤ. Παρά τις πιέσεις και τη δικαιολογημένη αγανάκτηση των συγγενών των αδικοχαμένων ναυτικών και των ναυτεργατικών σωματείων, το πόρισμα για τα αίτια του ναυαγίου δεν έχει εκδοθεί". Το θέμα έφερε με Επίκαιρη Ερώτησή του στη Βουλή ο βουλευτής του ΚΚΕ Νίκος Γκατζής.

"Πρόσφατα μάλιστα - σημειώνεται - το μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά υποχρεώνει την ΑΓΕΤ, σαν υπεύθυνη για το δυστύχημα, να καταβάλλει συνολικά 322 εκατομμύρια δραχμές στις οικογένειες των θυμάτων. Ωστόσο, σύμφωνα με στοιχεία που έρχονται στο φως της δημοσιότητας, η πλοιοκτήτρια εταιρία ΑΓΕΤ ΗΡΑΚΛΗΣ και ο Ελληνικός Νηογνώμονας γνώριζαν από τον Απρίλη του 1993 ότι το μοιραίο τσιμεντάδικο ΔΥΣΤΟΣ είχε ρωγμές στα εσωτερικά του τοιχώματα και ότι η περίπτωση του ναυαγίου ήταν απλά θέμα χρόνου. Ο Ελληνικός Νηογνώμονας, παρόλο που είχε ενημερωθεί από τότε από την ίδια την ΑΓΕΤ, συνέχιζε να εκδίδει πιστοποιητικά αξιοπλοϊας για το ΔΥΣΤΟΣ".

Ο βουλευτής του ΚΚΕ ρωτάει τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας "πότε σκοπεύει να εκδώσει η κυβέρνηση το πόρισμα για τα αίτια του ναυαγίου και πώς δικαιολογείται η μέχρι σήμερα καθυστέρηση". Και ακόμα "σκοπεύει να πάρει όλα τα αναγκαία μέτρα ώστε η έκδοση πιστοποιητικών αξιοπλοϊας να γίνεται με διαφανείς όρους που θα διασφαλίζουν πρώτα απ' όλα τις ανθρώπινες ζωές;".

Τις πληροφορίες ότι θα φύγουν τα ιατρεία του ΙΚΑ από την περιοχή των Καμινίων,διέψευσε ο διοικητής του ΙΚΑ, Γρ. Σολωμός,στη συνάντηση που είχε πρόσφατα με τη διοίκηση της Ενωσης Συνταξιούχων ΙΚΑ Πειραιά και την Επιτροπή Αγώνα της περιοχής των Καμινίων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ