Με το νομοσχέδιο του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, με το οποίο ρυθμίζονται θέματα αρμοδιότητας του υπουργείου, νομοσχέδιο που αποτελεί έναν μποναμά για το εφοπλιστικό κεφάλαιο, άρχισαν χτες οι εργασίες της Βουλής που είχαν διακοπεί για τις γιορτές των Χριστουγέννων.
Το νομοσχέδιο αυτό, που δεν έχει σκοπό να λύσει τα προβλήματα της ναυτιλίας και των εργαζομένων σε αυτήν, κατοχυρώνει όλα εκείνα τα θέματα που ζητούσαν οι εφοπλιστές, προβλέπει ακόμα και την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών της χώρας και γι' αυτό το λόγο το ΚΚΕ διά του βουλευτή του Ν. Γκατζή όχι μόνο το καταψήφισε, αλλά ζήτησε και την απόσυρσή του.
Ο βουλευτής του ΚΚΕ, μιλώντας στη χτεσινή συζήτηση επί της αρχής του νομοσχεδίου, υπογράμμισε ότι με τις ρυθμίσεις που προωθούνται κατοχυρώνεται η παραπέρα διεύρυνση και ενίσχυση της ασύδοτης δράσης του μεγάλου και εφοπλιστικού κεφαλαίου σε βάρος των εργαζομένων και της χώρας, ενώ και με νόμο ανακηρύσσεται το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας σε ρυθμιστή των πάντων στο χώρο της ναυτιλίας.
Με το νομοσχέδιο, είπε ο Ν. Γκατζής, αρχίζει η πορεία ιδιωτικοποίησης των λιμανιών της χώρας και πολλαπλασιάζεται τεχνητά η ανεργία των ναυτεργατών, την ίδια ώρα που συνθλίβονται τα εργασιακά τους δικαιώματα και τα ασφαλιστικά τους ταμεία. Μάλιστα το υπουργείο αγνόησε τις προτάσεις του συνδικαλιστικού κινήματος, ενώ υιοθέτησε τις θέσεις των εφοπλιστών, τους οποίους μάλιστα και χρηματοδοτεί με 4 δισ. για δαπάνες της πρακτικής των σπουδαστών, που είναι υποχρέωσή τους. Η κυβέρνηση για να περάσει όλες τις παραπάνω διατάξεις επιστράτευσε όλο το αντιδραστικό νομοθετικό πλαίσιο που πέρασε ως τώρα από την ελληνική νομοθεσία. Οπως κατήγγειλε ο Ν. Γκατζής, ειδικά για τους ναυτεργάτες, διατηρούνται εξοντωτικά πειθαρχικά συμβούλια και άρθρα του αντεργατικού νόμου 330, αλλά ακόμα και αντιδραστικές διατάξεις που χρονολογούνται από τις αρχές του αιώνα.
Σχολιάζοντας ο βουλευτής του ΚΚΕ τη στάση της ΝΔ τη χαρακτήρισε υποκριτική, υπενθυμίζοντας ότι πρώτη η ΝΔ το 1978 προχώρησε στη μείωση των Ελλήνων ναυτεργατών στα πλοία και έκτοτε ΠΑΣΟΚ και ΝΔ συναγωνίζονται για το ποιος καλύτερα θα προωθήσει τις αντεργατικές επιθυμίες των εφοπλιστών.
Στη συνέχεια κατήγγειλε ότι διατηρείται ο Ελληνικός Νηογνώμονας, ο οποίος είναι υπεύθυνος για το θάνατο χιλιάδων Ελλήνων ναυτεργατών και έχει εξελιχθεί σε μία υπηρεσία που εκδίδει πιστοποιητικά καταλληλότητας των πλοίων κατά παραγγελία των εφοπλιστών.
Η ελληνική ναυτιλία χρειάζεται βαθύ νυστέρι εκδημοκρατισμού είπε ο Ν. Γκατζής, καταγγέλλοντας όμως ότι η κυβέρνηση κινείται σε αντίθετη ακριβώς κατεύθυνση, καθώς παραμένει δογματικά προσηλωμένη στη νεοφιλελεύθερη πολιτική της, υλοποιώντας τις επιθυμίες των εφοπλιστών.
Το ναυτεργατικό κίνημα θα παλέψει για την ανατροπή του, τόνισε ο Ν. Γκατζής, τονίζοντας ότι το ΚΚΕ έχει γράψει λαμπρές σελίδες και στο κίνημα αυτό. Μάλιστα υπενθύμισε ότι στελέχη του ΚΚΕ ήταν τρεις πλοίαρχοι στην απόβαση στη Νορμανδία κατά το Β Παγκόσμιο Πόλεμο.
Κατά της αρχής του νομοσχεδίου τάχθηκαν με διάφορα σκεπτικά η ΝΔ, ο ΣΥΝ και το ΔΗΚΚΙ. Η συζήτησή του συνεχίζεται σήμερα με τα συγκεκριμένα άρθρα.
Στην πραγματικότητα πρόκειται για μια αντιδραστική μεταρρύθμιση, που έχει καταστρωθεί μέχρι και τις τελευταίες λεπτομέρειές της μετά από επανειλημμένες συσκέψεις στα κυβερνητικά επιτελεία καθ' όλη τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς και τώρα έχουν "ωριμάσει" οι όροι για την υλοποίησή της. Στόχος της "μεταρρύθμισης" αυτής είναι ο κρατικός μηχανισμός να γίνει περισσότερο αποτελεσματικός στην επιβολή των αντιλαϊκών μέτρων που αποφασίζει η κυβέρνηση. Ασφαλώς δεν είναι τυχαίο ότι το 1998 θα είναι χρονιά που θα κορυφωθεί η αντιλαϊκή επέλαση και η κυβέρνηση χρειάζεται "καλύτερη απόδοση" και "αποτελέσματα" από την κρατική μηχανή.
Πρόταση για τη σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής της Βουλής για το θέμα της πρόσφατης αεροπορικής τραγωδίας του "Γιάκοβλεφ", κατέθεσε χτες η ΝΔ. Την πρόταση υπογράφουν ο πρόεδρος του κόμματος και 75 βουλευτές και με αυτήν ζητείται η σύσταση της επιτροπής, προκειμένου να διερευνηθεί: Πώς λειτουργεί το σύστημα του ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας, ποια η κατάσταση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, καθώς και ποιο είναι το καθεστώς των συμβάσεων εκμετάλλευσης που έχει υπογράψει η "Ολυμπιακή Αεροπορίας" με τις επιμέρους εταιρίες στις οποίες διασπάστηκε η τέως ΑΕΡΟΦΛΟΤ.
Σήμερα Πέμπτη 8 Γενάρη στις 9.30 μμ,στα πλαίσια της πολιτικής, ενημερωτικής εκπομπής της τηλεόρασης του "902" "Από το Χθες στο Αύριο" η δημοσιογράφος Αννα Μπαλή και οι καλεσμένοι της ανοίγουν το μεγάλο θέμα των μεταναστών στην Ελλάδα. Τη διαδικασία καταγραφής και χορήγησης άδειας παραμονής τους και τα μεγάλα τους προβλήματα.
Στη συζήτηση παίρνουν μέρος οι:
Αμντέλ Ραχμάν Χασάς,Σουδανός, πρόεδρος της προσωρινής Συντονιστικής Επιτροπής Μεταναστών στην Ελλάδα.
Ταχίρ Μίτση,Αλβανός, μέλος της προσωρινής Συντονιστικής Επιτροπής Μεταναστών.
Γκουντίρ Νοφόρ,πρόεδρος του Παναφρικανικού Συνδέσμου στην Ελλάδα και μέλος της προσωρινής Συντονιστικής Επιτροπής Μεταναστών.
Περιοδεία στην Κρήτη θα πραγματοποιήσει αντιπροσωπεία του ΚΚΕ, με επικεφαλής τον βουλευτή Βαγγέλη Μπούτα,όπου θα συναντηθεί με φορείς των αγροτών και συνεταιρισμών και θα μιλήσει σε συγκεντρώσεις σε χωριά για τα οξυμένα προβλήματα που αντιμετωπίζουν σήμερα οι αγρότες της Κρήτης, ιδιαίτερα με το λάδι, τα πορτοκάλια, τη σταφίδα και τα κηπευτικά.
Το πρόγραμμα της περιοδείας είναι το παρακάτω:
"Η νομιμοποίηση των επί σαράντα χρόνια αυθαιρεσιών του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά,που έχουν καταστροφικά βλάψει το περιβάλλον της πόλης του Περάματος, σχεδιάζεται με το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, που συζητείται στη Βουλή", καταγγέλλει με ανακοίνωσή του ο Δήμος Περάματος.
Στην ανακοίνωση τονίζεται ότι εάν το νομοσχέδιο αυτό ψηφιστεί στη Βουλή, ο ΟΛΠ αποκτά δικαιώματα και αρμοδιότητες Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Πολεοδομίας. "Μπορεί - υπογραμμίζεται - να εξακολουθεί να αυθαιρετεί και να βλάπτει, νόμιμα πια να εκδίδει άδειες οικοδομικές, για καντίνες, για κατασκευές, για εμπορικές επιχειρήσεις και να εισπράττει τα πρόστιμα των χώρων στάθμευσης, αποκτώντας με αυτό τον τρόπο αρμοδιότητες και πόρους από τους ήδη δοκιμαζόμενους θεσμικά και οικονομικά δήμους".
"Σας πληροφορούμε - τονίζεται τέλος - ότι η πόλη του Περάματος, οι φορείς και οι κάτοικοι του Περάματος θα αντιδράσουν με όλα τα μέσα κατά της όποιας νομοθετικής κάλυψης του ΟΛΠ. Η κυβέρνηση, το ΥΕΝ, ο ΟΛΠ και οι βουλευτές της περιοχής θα είναι συνυπεύθυνοι για το σχεδιαζόμενο έγκλημα κατά της πόλης του Περάματος, του Πειραιά και όλων των παραλιακών δήμων της χώρας".