ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 9 Γενάρη 1998
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
"Η απόκρουση της αντιλαϊκής πολιτικής η καλύτερη τιμή"

Εφτά χρόνια συμπληρώνονται σήμερα από τη δολοφονία του Ν. Τεμπονέρα. Εκδήλωση εκπαιδευτικών φορέων σήμερα στις 6 το απόγευμα στο συγκρότημα ΒΟΥΔ στην Πάτρα. Ανακοίνωση της ΝΕ Αχα'ϊας του ΚΚΕ

Η καλύτερη τιμή για τη θυσία του Νίκου Τεμπονέρα μπορεί να αποδοθεί με την πάλη για την ανατροπή της αντιλαϊκής και αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, με το χτίσιμο του μετώπου πάλης του λαού μας.

Η επισήμανση γίνεται με αφορμή τη συμπλήρωση σήμερα 7 χρόνων από τη δολοφονία του αγωνιστή δάσκαλου στην Πάτρα. Στη σχετική ανακοίνωση η ΝΕ Αχαϊας του ΚΚΕ σημειώνει: "Ο Νίκος Τεμπονέρας έγινε ένα από τα αναρίθμητα σύμβολα του αγώνα του λαού μας για κοινωνική προκοπή. Η θυσία του έγινε Οδηγητής στο δρόμο του αγώνα που πρέπει να πορευτεί η νεολαία, η εργατική τάξη και ο λαός μας".

"Σήμερα, συνεχίζει, εφτά χρόνια μετά, όχι μόνο δεν έχουμε την παραδειγματική τιμωρία των φυσικών αυτουργών, αλλά μεθοδεύεται ουσιαστικά η απαλλαγή τους". Αυτή που όπλισε το χέρι του Γ. Καλαμπόκα και των ομάδων κρούσης ήταν η αντιλαϊκή - αντιεκπαιδευτική πολιτική της τότε κυβέρνησης της ΝΔ, η οποία προσπάθησε να ανακόψει τους αγώνες του κινήματος μαθητών - καθηγητών - λαού ενάντια στην αντιεκπαιδευτική της μεταρρύθμιση", τονίζει η ΝΕ Αχαϊας του ΚΚΕ. Αναφερόμενη δε στη σημερινή κατάσταση, επισημαίνει:

"Σήμερα, 7 χρόνια μετά, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με το νόμο για την παιδεία, προχωράει σε μια ολόπλευρη επίθεση ενάντια στα μορφωτικά δικαιώματα της νεολαίας, υλοποιώντας τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ και της "Λευκής Βίβλου" για την παιδεία, θεσμοθετεί ακόμα πιο έντονους ταξικούς φραγμούς στη μόρφωση, ανατρέποντας τον ενιαίο δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της παιδείας. Οργανικό στοιχείο της κυβερνητικής επίθεσης ενάντια στην εργατική τάξη, τη νεολαία και το λαό μας είναι η διαμόρφωση ενός σύγχρονου, ακόμα πιο αυταρχικού, αντιδημοκρατικού κράτους, η ενίσχυση των μηχανισμών καταστολής, βίας και εξαγοράς. Η παρακολούθηση των συνδικαλιστικών οργανώσεων από την Ασφάλεια, η εφαρμογή της συνθήκης του Σένγκεν, τα αγροτοδικεία σε ολόκληρη τη χώρα, ο κοινωνικός αυτοματισμός και η καταστολή των λαϊκών αγώνων είναι από τις πιο χαρακτηριστικές αποδείξεις του κυβερνητικού αντιδημοκρατικού κατήφορου. Πρωτοστατεί σε μια πρωτοφανή αντικομμουνιστική επίθεση, επαναφέροντας στην καθημερινή ζωή καταδικασμένες μεθόδους του παρελθόντος".

"Αυτή η αντιλαϊκή κυβερνητική επέλαση θα φέρει πολύ μεγαλύτερα δεινά στο λαό, αν δεν αποκρουστεί έγκαιρα", τονίζει η ΝΕ Αχαϊας και καταλήγει: "Μόνο η ανατροπή της συλλογικής κυβερνητικής πολιτικής μπορεί να ανοίξει το δρόμο για ριζικές αλλαγές σε όφελος του λαού. Η απόκρουσή της, το πέρασμα στην Αντεπίθεση, θα γίνεται πράξη, όσο το δοκιμασμένο όπλο της ενότητας και του αγώνα θα εκφράζεται στην πολιτική γραμμή της συγκρότησης του αντιιμπεριαλιστικού, αντιμονοπωλιακού, δημοκρατικού Μετώπου Πάλης του λαού μας. Αυτή θα είναι και η καλύτερη τιμή στη θυσία του Ν. Τεμπονέρα".

Καθηγητές και δάσκαλοι

Σήμερα, στις 6 μ.μ. γίνεται μνημόσυνο στον τόπο της δολοφονίας. Σε "ανοιχτό γράμμα στον Νίκο Τεμπονέρα" τα ΔΣ της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ αναφέρονται στις νέες ρυθμίσεις και τους αγώνες για την ανατροπή του νόμου 2525. "Αυτόν με τα κενά επιρρήματα και τους ατσαλάκωτους νομικούς μέλλοντες, ορίζοντας πως, επειδή οι καινούριοι δρόμοι θα πληθύνουν, θα πρέπει όλο και περισσότερα παιδιά να προσαρμοστούν, με ευελιξία, στα καινούρια δεδομένα και να είναι έτοιμα για τη ζήτηση στις θέσεις καινούριων φαναριών που θα αναπτυχθούν", όπως αναφέρεται στο ανοιχτό γράμμα.

Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στις 27 Γενάρη

Πρωτοβουλίες για κοινή δράση ενάντια στον αντιεκπαιδευτικό νόμο πήραν χτες εκπαιδευτικοί και συνδικαλιστικοί φορείς, οι οποίοι αποφάσισαν να συγκροτήσουν συντονιστική επιτροπή

Μέρα πανεκπαιδευτικής δράσης και προβολής του αιτήματος για ανατροπή του αντιεκπαιδευτικού Νόμου 2525 θα είναι η 27 Γενάρη, με πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στην Αθήνα, το οποίο διοργανώνουν στις 6 το απόγευμα στην πλατεία Κάνιγγος από κοινού εκπαιδευτικοί, κοινωνικοί και συνδικαλιστικοί φορείς.

Η απόφαση αυτή προέκυψε μετά από κοινή σύσκεψη εκπαιδευτικών και εργατικών φορέων που πραγματοποιήθηκε χθες το βράδυ στα γραφεία της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας ύστερα από κάλεσμα των ΔΣ της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ. Επίσης, χτες, αποφασίστηκε να γίνουν την ίδια ημέρα συλλαλητήρια σε μεγάλες πόλεις της Ελλάδας, ενώ θα προηγηθούν περιφερειακές συσκέψεις για ενημέρωση των φορέων της εκπαίδευσης. Στις 19 Γενάρη η ΟΛΜΕ σε συνεργασία με γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές τεχνικών λυκείων θα πραγματοποιήσει εκδήλωση - συζήτηση με θέμα τις επιπτώσεις των αντιεκπαιδευτικών μέτρων στην τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση.

Κατά τη χτεσινή συζήτηση, όλοι οι φορείς συνέκλιναν στην άποψη της δημιουργίας ενός μετώπου που θα αγκαλιάζει όλους τους φορείς της εκπαίδευσης καθώς και τους εργαζόμενους όπου μέσα από τον κοινό συντονισμό και δράση τους θα αγωνιστούν και θα παλέψουν για την υπεράσπιση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης.

Στη σύσκεψη παραβρέθηκαν εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας Γονέων Αθήνας και Πειραιά, κλιμάκια των ΔΣ της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ, εκπρόσωποι της ΟΙΕΛΕ, των αδιόριστων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών, o Γ. Ξυδιάς εκπρόσωπος των σωματείων Πειραιά και μέλος της διοίκησης του Εργατικού Κέντρου Πειραιά, o Π. Σοφός γραμματέας του ΕΚΑ, εκπρόσωπος από το Συνδικάτο Μετάλλου "Προμηθέας", ο Δ. Αγκαβανάκης αντιπρόεδρος ΑΔΕΔΥ, καθώς και μέλη του Συντονιστικού Σχολείων Αθήνας και εκπρόσωποι φοιτητικών συλλόγων. Οι παραπάνω φορείς αποφάσισαν χτες να συστήσουν επιτροπή, με στόχο τον καλύτερο συντονισμό της δράσης τους ενάντια στις αντιεκπαιδευτικές επιλογές.

Συντονισμένη δράση από δασκάλους και καθηγητές

Σε κοινή απεργιακή κινητοποίηση προσανατολίζονται ΔΟΕ και ΟΛΜΕ, μετά από την κοινή συνεδρίαση των ΔΣ των δύο μεγάλων εκπαιδευτικών ομοσπονδιών που πραγματοποιήθηκε χτες. Πρόταση για πλήρες αγωνιστικό πρόγραμμα, μαζί και με τους μαθητές, από τη "Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα"

Η αντίθεση δασκάλων και καθηγητών στην εισοδηματική, φορολογική και εκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης και η ανάγκη για την ανάληψη κοινών πρωτοβουλιών για την απόκρουση της αντιεκπαιδευτικής επίθεσης και την αντιμετώπιση των προβλημάτων της εκπαίδευσης εκφράστηκαν χτες, κατά την κοινή συνεδρίαση των Διοικητικών Συμβουλίων της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ.

Οι ηγεσίες των δύο Ομοσπονδιών αποφάσισαν να συντονίσουν την παραπέρα δράση τους. Συγκεκριμένα, αποφάσισαν να πραγματοποιηθεί πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στην Αθήνα το τρίτο δεκαήμερο του Γενάρη, να δοθεί κοινή συνέντευξη Τύπου μετά τη δημοσίευση των Προεδρικών Διαταγμάτων του Νόμου 2525, να γίνουν συναντήσεις τοπικών διδασκαλικών συλλόγων και ΕΛΜΕ με στόχο τη συγκρότηση επιτροπών αγώνα κατά του αντιεκπαιδευτικού νόμου και προώθηση των αιτημάτων της εκπαιδευτικής κοινότητας. Επίσης, αποφάσισαν το αμέσως επόμενο διάστημα να γίνουν Γενικές Συνελεύσεις των Συλλόγων Δασκάλων και Νηπιαγωγών και των ΕΛΜΕ για την πραγματοποίηση κοινής απεργιακής κινητοποίησης, να εκδοθεί ενημερωτικό υλικό και να γίνουν κεντρικές εκδηλώσεις για θέματα παιδείας και τέλος, να υπάρξει νέα συνεδρίαση που θα προσδιορίσει τα επόμενα βήματα συντονισμού της δράσης των δύο Ομοσπονδιών.Οι εκπρόσωποι της "Δημοσιοϋπαλληλικής Ενότητας Εκπαιδευτικών",σε αντίθεση με την παραπάνω τακτική των άλλων παρατάξεων (ΠΑΣΚ - ΔΑΚΕ) να αναβάλουν τις αποφάσεις για αγωνιστικές κινητοποιήσεις, πρότειναν να κηρυχτεί στις 15 Γενάρη, μέρα της μαθητικής κινητοποίησης, 3ωρη στάση εργασίας από τις δύο Ομοσπονδίες με συλλαλητήριο. Επίσης παρουσίασε ένα ολοκληρωμένο χρονοδιάγραμμα με κινητοποιήσεις, με περιφερειακές συσκέψεις καθηγητών και δασκάλων μέχρι τις 20 Γενάρη, Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ και των διδασκαλικών συλλόγων έως και 28 Γενάρη και Ολομέλεια προέδρων στις 29 Γενάρη με απεργιακό πρόγραμμα που θα έχει ως κεντρική μορφή της 48ωρες απεργίες.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
Διαδοχικές αξιολογήσεις με στόχο τη χειραγώγηση

Εν αναμονή της έκδοσης των Προεδρικών Διαταγμάτων που θα εξειδικεύουν τις αντιεκπαιδευτικές κατευθύνσεις του Νόμου 2525 για την "εκπαιδευτική μεταρρύθμιση", είδε χτες το φως της δημοσιότητας (εφημερίδα ΕΞΟΥΣΙΑ) σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την αξιολόγηση - χειραγώγηση των εκπαιδευτικών, στο οποίο γίνεται λόγος για σύνταξη "έκθεσης αξιολόγησης της παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας" των εκπαιδευτικών κατά τη διάρκεια της διετούς δοκιμαστικής θητείας του εκπαιδευτικού.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, οι εκθέσεις αξιολόγησης θα συντάσσονται κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής θητείας του εκπαιδευτικού από τον διευθυντή της σχολικής μονάδας στην οποία αυτός υπηρετεί, και από τον οικείο σχολικό σύμβουλο. Στο τέλος της δοκιμαστικής διετούς θητείας του εκπαιδευτικού, τριμελείς επιτροπές, που ορίζονται με απόφαση της Επιτροπής Μονίμων Αξιολογητών και στις οποίες συμμετέχουν δύο τουλάχιστον μόνιμοι αξιολογητές της ειδικότητας του αξιολογούμενου, εξετάζουν τον υπηρεσιακό φάκελό του, την πληρότητα της επιστημονικής εργασίας που πρέπει να έχει εκπονήσει ο αξιολογούμενος, καθώς και την επάρκεια σχεδίου υποδειγματικής διδασκαλίας που έχει συντάξει ο ίδιος και θα οριστικοποιούν τις εκθέσεις αξιολόγησης που έχουν συνταχθεί από το διευθυντή της σχολικής μονάδας και τον σχολικό σύμβουλο.

Το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, όπως παρουσιάστηκε στο χτεσινό δημοσίευμα, κινείται στις κατευθύνσεις που χάραξε ο αντιεκπαιδευτικός Νόμος 2525 για την παιδεία. Εκεί αναφέρεται ότι "ως αξιολόγηση του εκπαιδευτικού πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης νοείται η διαδικασία αποτίμησης της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης και του βαθμού υλοποίησης των σκοπών και των στόχων της, όπως αυτοί καθορίζονται από την ισχύουσα νομοθεσία". Οπως, όμως, προκύπτει, η αξιολόγηση δεν αποσκοπεί στην ουσιαστική αναβάθμιση της εκπαίδευσης αλλά πρόκειται να λειτουργήσει ως μέσο χειραγώγησης του εκπαιδευτικού, ενώ συνδέει την αξιολόγηση με τη μονιμότητα και το μισθό.

Σύμφωνα με το Νόμο 2525, η αξιολόγηση συνίσταται σε "εσωτερική" που "ασκείται" από τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων, τους Προϊσταμένους Διευθύνσεων και Γραφείων, τους σχολικούς Συμβούλους και την Επιτροπή Αξιολόγησης της Σχολικής Μονάδας και σε "εξωτερική" που ασκείται από το Σώμα Μονίμων Αξιολογητών (ΣΜΑ) που αποτελείται από 400 μόνιμους αξιολογητές. Σε ό,τι αφορά τις επιπτώσεις μιας αρνητικής αξιολόγησης, ο ίδιος ο υπουργός Παιδείας είχε κάνει λόγο σε συνέντευξή του το Σεπτέμβρη, για απόλυση του εκπαιδευτικού "αν στοιχειοθετούνται απολύτως λόγοι" και στην ίδια συνέντευξη είχε πει ότι "το Δημόσιο θα πρέπει να του προσφέρει μια εναλλακτική απασχόληση".

Κύκλοι της "Δημοσιοϋπαλληλικής Ενότητας Εκπαιδευτικών" τόνιζαν σχολιάζοντας το δημοσίευμα, πως η κυβέρνηση με το νόμο 2525 έχει ήδη χαράξει τις κατευθύνσεις για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών με κύριο στόχο την ιδεολογική χειραγώγηση και τον πειθαναγκασμό τους. Αυτά τα μέτρα, τόνιζαν, θα βρουν αντιμέτωπους εκπαιδευτικούς φορείς που με συντονισμένο αγώνα, που είναι όσο ποτέ αναγκαίος, θα ανατρέψουν τον αντιεκπαιδευτικό νόμο στην πράξη.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ