ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 9 Γενάρη 1998
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Ξεκινούν οι αγρότες
  • Στις 20 του Γενάρη πραγματοποιούνται συλλαλητήρια στις πόλεις και τα τρακτέρ βγαίνουν στα χωριά της Θεσσαλίας
  • Στις 2 του Φλεβάρη τα τρακτέρ κινούνται προς τις εθνικές οδούς και ο αγώνας συντονίζεται σε πανελλαδικό επίπεδο

Με συγκεντρώσεις στις πόλεις, που θα διοργανώσουν οι Νομαρχιακές Συντονιστικές Επιτροπές Αγώνα των αγροτών και με τα τρακτέρ να κινούνται στις πλατείες και στους δρόμους των χωριών, ξεκινούν, στις 20 τουΓενάρη, οι νέες αγροτικές κινητοποιήσεις στη Θεσσαλία.

Ο αγώνας θα κλιμακωθεί και, αν η κυβέρνηση δε δεχτεί να συζητήσει επί της ουσίας και να δρομολογήσει λύσεις στα πολλά και οξυμένα προβλήματα του αγροτικού κόσμου, στις 2 Φλεβάρη τα τρακτέρ θα κινηθούν προς τις εθνικές οδούς. Ως γνωστόν, στις αρχές Φλεβάρη θα συντονιστούν οι αγροτικές κινητοποιήσεις σε πανελλαδικό επίπεδο, όπως αποφασίστηκε σε πανελλαδική σύσκεψη Συντονιστικών Επιτροπών Αγώνα από πολλές περιοχές της χώρας, που πραγματοποιήθηκε στις 5 Δεκέμβρη του περασμένου χρόνου, στη Λάρισα.

Στο διάστημα από τις 20 Γενάρη μέχρι τις 2 Φλεβάρη κλιμάκια στελεχών του αγροτικού κινήματος της περιοχής θα περιοδεύουν στις επαρχίες και στα χωριά των θεσσαλικών νομών, για να ενημερώνουν τους αγρότες, ενώ θα πραγματοποιηθούν συσκέψεις με τη συμμετοχή των μαζικών φορέων, για να εξασφαλιστεί η συμπαράσταση και συμπαράταξη των άλλων λαϊκών τάξεων και στρωμάτων στον αγώνα της αγροτιάς. Ταυτόχρονα η Πανθεσσαλική Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα (ΠΑΣΕ), θα επιδιώξει συνάντηση με τον πρωθυπουργό και την κυβέρνηση, προκειμένου να θέσει προς ικανοποίηση τα παλιά και νέα αιτήματα της αγωνιζόμενης αγροτιάς.

Οπως τονίζεται σε ανακοίνωση της ΠΑΣΕ - μετά τη χτεσινή σύσκεψή της στη Λάρισα, όπου συζήτησε κι έδωσε κατευθύνσεις για την πορεία των νέων κινητοποιήσεων - ο αγώνας των αγροτών θα συνεχίζεται όσο υπάρχουν τα προβλήματα, που προκαλεί η αντιαγροτική πολιτική της ΕΕ, που εφαρμόζουν οι ελληνικές κυβερνήσεις. Υπογραμμίζεται δε ότι κύριο αίτημα του νέου αγροτικού ξεσηκωμού είναι η αντιμετώπιση των δυσμενέστατων επιπτώσεων που συνεπάγεται η "Αντζέντα 2000" της ΕΕ, η οποία προωθεί και επιβάλλει το ξεκλήρισμα μικρών, αλλά και μεγάλων αγροτών.

Βεβαίως, οι αγρότες θα παλέψουν και για την ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων που έθεσαν στις προηγούμενες κινητοποιήσεις και αφορούν στην προστασία του εισοδήματός τους, στη μείωση του κόστους παραγωγής, στη ρύθμιση των χρεών, στην αγροτική ανάπτυξη, ενώ θα εκφράσουν την αντίθεσή τους στα νέα κυβερνητικά μέτρα εναντίον τους, που επιβάλλονται μέσω του Μητρώου Αγροτών, του Ταμείου Κύριας Ασφάλισης, του ΕΛΓΑ κ.ά. Φυσικά στα βασικά αιτήματά τους θα είναι να σταματήσει η ποινικοποίηση των αγώνων,που συντελείται με τη σωρεία δικών και καταδικαστικών αποφάσεων σε βάρος των αγωνιστών της αγροτιάς.

Συνεχίζονται οι δίκες

Οι δίκες στα "αγροτοδικεία" συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό και σήμερα στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Λάρισας δικάζονται 14 μέλη της ΠΑΣΕ κι άλλοι 7 αγρότες από χωριά των Τρικάλων,για τη συμμετοχή τους στις κινητοποιήσεις, στις 28 και 29 Νοέμβρη του 1996. Την ώρα της δίκης θα πραγματοποιηθεί συγκέντρωση αγροτών έξω από τα δικαστήρια.

Στις 20 Γενάρη δικάζονται στα δικαστήρια της Καρδίτσας 157 αγρότες του νομού. Την ίδια μέρα έχει προγραμματιστεί παγκαρδιτσιώτικο συλλαλητήριο διαμαρτυρίας για την ποινικοποίηση των αγώνων και προβολής των αγροτικών αιτημάτων. Στις 22 Γενάρη θα δικαστούν αγρότες της Ελασσόνας και την επομένη 23 Γενάρη στο σκαμνί θα καθίσουν αγρότες από τον Σταυρό Φαρσάλων.

ΒΑΣΙΛΗΣ ΕΦΡΑΙΜΙΔΗΣ
Αναγκαία η συνολική αλλαγή αγροτικής πολιτικής της ΕΕ

Παρέμβαση του ευρωβουλευτή του ΚΚΕ στην Επιτροπή Γεωργίας και Ανάπτυξης της Υπαίθρου στη συζήτηση για τους νέους αγρότες

Οι νέοι αγρότες εκδιώκονται από τη γη τους, από την περιοχή τους, από την περιφέρεια, γιατί δεν μπορούν να εξασφαλίσουν ένα αξιοπρεπές επίπεδο ζωής, τόνισε ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Βασίλης Εφραιμίδης παρεμβαίνοντας σε συζήτηση της Επιτροπής Γεωργίας και Ανάπτυξης της Υπαίθρου, σχετικά με τους νέους γεωργούς και το πρόβλημα της ανάληψης των γεωργικών εκμεταλλεύσεων στην ευρωπαϊκή γεωργία. Υπογράμμισε χαρακτηριστικά ότι το 53,6% των αγροτών στην ΕΕ είναι άνω των 55 ετών, ενώ η συντριπτική πλειοψηφία των εκμεταλλεύσεων δεν έχει εξασφαλισμένη διαδοχή.

Ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ επισήμανε την υποκρισία της ΕΕ, που από τη μια μεριά διατείνεται ότι φροντίζει για την ενίσχυση και εγκατάσταση νέων αγροτών - με προτάσεις φτωχές και επουσιώδεις και κίνητρα που καταντούν στην πράξη αντικίνητρα - και από την άλλη βάλλει κατά της γεωργίας συνολικά. Ειδικά στις μεσογειακές καλλιέργειες, υπογράμμισε ο Β. Εφραιμίδης, η επίθεση είναι τρομακτική. Σε όλα σχεδόν τα προϊόντα έχουν επιβληθεί ποσοστώσεις, που έχουν ήδη κατανεμηθεί στους υπάρχοντες αγρότες. Για παράδειγμα, στην Ελλάδα η ποσόστωση αγελαδινού γάλακτος είναι απαράδεκτα χαμηλή, αφού καλύπτει τις εγχώριες ανάγκες μόνο κατά 60%. Αν και υπάρχουν νέοι που θέλουν να ασχοληθούν με τη βοοτροφία, δεν μπορούν αφού έχει διατεθεί όλη στους παλιούς κτηνοτρόφους, οι οποίοι επιπλέον πλήττονται από δυσβάσταχτα πρόστιμα συνυπευθυνότητας. Το ίδιο συμβαίνει με τα καπνά, τη σταφίδα, το καλαμπόκι, το βαμβάκι και άλλες καλλιέργειες.

Ταυτόχρονα, οι τιμές των αγροτικών προϊόντων μειώνονται ή μένουν σταθερές, ενώ το κόστος παραγωγής αυξάνεται. Τα πρόστιμα συνυπευθυνότητας, η μείωση των ενισχύσεων στη γεωργία, οι εισαγωγές φθηνότερων ομοειδών προϊόντων από τρίτες χώρες, όλα αυτά είναι εμπόδια και αντικίνητρα για να μείνει ένας νέος στη γεωργία. Επιπλέον, το πρόβλημα εντείνεται από τις περιφερειακές ανισότητες, με τις περιορισμένες και χαμηλές υπηρεσίες στους τομείς της υγείας, της παιδείας, του πολιτισμού, από τη συνεχή μείωση των δαπανών, που επιβάλλουν τα προγράμματα "σύγκλισης" και η ΟΝΕ.

Δεν είναι υποκρισία, αναρωτήθηκε ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ, το γεγονός ότι μεγάλα ποσά του κοινοτικού προϋπολογισμού για τη γεωργία πηγαίνουν για εγκατάλειψη καλλιεργειών και όχι για ανάπτυξη της γεωργίας; Ετσι, ολόκληρα χωριά ερημώνονται και εγκαταλείπονται, αφού οι αγρότες, οι νέοι δεν μπορούν να ζήσουν. Και οι επιπτώσεις δεν είναι μόνο οικονομικές και κοινωνικές αλλά και περιβαλλοντικές.

Υπογραμμίζοντας ότι η έκθεση του εισηγητή δεν καλύπτει το θέμα της παραμονής και της προσέλκυσης νέων αγροτών στον αγροτικό τομέα, ο Β. Εφραιμίδης επισήμανε την ανάγκη συνολικής αλλαγής της κοινοτικής γεωργικής πολιτικής και της εφαρμογής συγκεκριμένης δέσμης μέτρων, γιατί το πρόβλημα είναι εξαιρετικά σύνθετο. Χρειάζεται πρωταρχικά πολιτική στήριξης και συνολικής ανάπτυξης της υπαίθρου. Υιοθέτηση και εφαρμογή μέτρων όπως: Εξασφάλιση ποσότητας παραγωγής αγροτικών προϊόντων σε νέους αγρότες, τέτοιας που να τους παρέχει ικανοποιητικό εισόδημα. Διευκόλυνση της μεταβίβασης γης και ενισχύσεις για αγορά γης και κατοικίας, ενίσχυση με ένα αρχικό ποσό για την εγκατάσταση και το ξεκίνημα του νέου αγρότη, ποσό ικανοποιητικό και με όρους πραγματικούς και όχι απαγορευτικούς όπως αυτούς που παρουσιάζει σήμερα η Κομισιόν. Ειδική χαμηλότοκη και επαρκή χρηματοδότηση. Ουσιαστική αγροτική κατάρτιση και εκπαίδευση και όχι τα σημερινά χαμηλού επιπέδου σεμινάρια για να χρυσωθεί το χάπι της ανεργίας και να κερδοσκοπούν ορισμένες εταιρίες. Ιδιαίτερο βάρος και ενίσχυση των μεσογειακών αγροτικών προϊόντων και διατήρηση της κοινοτικής προτίμησης με διάφορα μέτρα. Μέτρα κοινωνικής, πολιτιστικής, αθλητικής ανάπτυξης της υπαίθρου, που αποτελούν απαραίτητους όρους διαμονής των νέων στην ύπαιθρο.

ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Τον Ιούνη το νομοσχέδιο ιδιωτικοποίησης

Καλοκαιριάτικα αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή το νέο νομοσχέδιο, που καταρτίζει ήδη η κυβέρνηση, με το οποίο θα τεθούν οι βάσεις για την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας.

Οπως ανακοίνωσε χτες ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών, Τ. Μαντέλης,η αρμόδια επιτροπή που επεξεργάζεται το σχέδιο νόμου ολοκληρώνει το έργο της και τις επόμενες βδομάδες αναμένεται να υποβάλει την πρότασή της, με προοπτική να κατατεθεί το νομοσχέδιο στη Βουλή μέσα στον Ιούνη. Απαντώντας σε ερωτήσεις των δημοσιογράφων, ο υπουργός είπε ότι με το νομοσχέδιο, ο ΟΑΣΑ θα παίξει ρόλο "Μητροπολιτικού Φορέα" για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και σ' αυτόν θα υπαχθούν η ΕΘΕΛ (λεωφορεία), ΗΛΠΑΠ (τρόλεϊ), ΗΣΑΠ (ηλεκτρικός), αλλά και το υπό κατασκευή μετρό και το τραμ, που προβλέπεται να κατασκευαστεί και να τεθεί σε λειτουργία μέχρι το 2004. Απαντώντας σε άλλη ερώτηση, ο υπουργός ξεκαθάρισε ότι ο ρόλος του ΟΑΣΑ θα είναι περιορισμένος σε ζητήματα που αφορούν στο γενικό σχεδιασμό και την εποπτεία του συγκοινωνιακού έργου, αλλά όχι στην εκτέλεσή του. Επί της ουσίας, δηλαδή, ο ΟΑΣΑ, όπως και σήμερα, θα έχει "διακοσμητικό" ρόλο, αφού η εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου μπορεί να ανατεθεί σε οποιονδήποτε ιδιώτη, σε οποιαδήποτε μεταφορική εταιρία. Αλλωστε, την εκχώρηση του συγκοινωνιακού έργου, η κυβέρνηση την έχει κατοχυρώσει ήδη με προηγούμενο νόμο, που ορίζει ότι δυνητικά οι δήμοι μπορούν να εκτελούν συγκοινωνιακό έργο, εξασφαλίζοντας, μάλιστα, και μέχρι το 49% των μετοχών της ΕΘΕΛ.

Υπενθυμίζεται ότι ο Χ. Καστανίδης,προκάτοχος του Τ. Μαντέλη στο υπουργείο Μεταφορών, είχε ετοιμάσει νομοσχέδιο, που άνοιγε διάπλατα τις πόρτες της ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, αλλά η κυβέρνηση αποφάσισε να το πετάξει στο καλάθι των αχρήστων και να παραγγείλει νέο, βασισμένο στην ίδια φιλοσοφία, αλλά εξωραϊσμένο, για να "πέσει πιο μαλακά" η σχεδιαζόμενη ιδιωτικοποίηση.

Αεροπορική εταιρία - "φάντασμα"

Ιδιωτική αεροπορική εταιρία - "φάντασμα", που εκτελεί εδώ και μήνες πτήσεις εσωτερικού και εξωτερικού, ανακάλυψαν τώρα (!) οι αρμόδιες υπηρεσίες του Κρατικού Αερολιμένα Αθηνών (ΚΑΑ). Κι όλα αυτά, μετά από αλλεπάλληλες καταγγελίες επιβατών, ότι δεν επιβιβάζονται σε αεροπλάνα της συγκεκριμένης εταιρίας, αλλά άλλης, ελληνικής ή ξένης, ότι δεν ταξιδεύουν πάντα προς τα αεροδρόμια που αναγράφονται στο εισιτήριό τους και ότι δεν τηρούνται τα ωράρια πτήσεων!

Σε χτεσινή ανακοίνωση του ΚΑΑ, επισημαίνεται ότι η "επιχείρηση "AIR POWER", δεν είναι αεροπορική εταιρία, δεν έχει ζητήσει ούτε λάβει την απαιτούμενη σχετική άδεια της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και δε διαθέτει αεροσκάφη"! Για όλα αυτά, το μόνο που αποφάσισαν οι αρμόδιοι, είναι να απαγορεύσουν "επί του παρόντος" να χρησιμοποιούνται εισιτήρια με την επωνυμία της "AIR POWER" για επιβίβαση σε πτήσεις και να διερευνήσουν διοικητικά όλες τις καταγγελίες επιβατών!

ΓΣΕΕ
Συμπαράσταση στις διεκδικήσεις των αστυνομικών

Την πλήρη συμπαράσταση της ΓΣΕΕ στις διεκδικήσεις και κινητοποιήσεις των εργαζομένων στην Αστυνομία, στην Πυροσβεστική και το Λιμενικό, εξέφρασε χτες το προεδρείο της Συνομοσπονδίας, στη διάρκεια συνάντησης που είχε χτες με τα προεδρεία των συνδικαλιστικών ενώσεων των παραπάνω.

Σε σχετική ανακοίνωση που εκδόθηκε αμέσως μετά, επισημαίνει ότι οι εργαζόμενοι αστυνομικοί, πυροσβέστες και λιμενικοί πρέπει να απολαμβάνουν πλήρως τις συνδικαλιστικές τους ελευθερίες. Η ΓΣΕΕ ζητά να σταματήσει κάθε διοικητική δίωξη σε βάρος των συνδικαλιστών του χώρου για θέματα που αφορούν τη συνδικαλιστική τους δράση. "Η διενέργεια ΕΔΕ, όπως η πρόσφατη σε βάρος του προέδρου και του γεν. γραμματέα των αστυνομικών υπαλλήλων δε μας βρίσκει σύμφωνους", σημειώνεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση.

Στη διάρκεια της συνάντησης, το προεδρείο της ΓΣΕΕ ενημερώθηκε για τα προβλήματα και τις διεκδικήσεις των αστυνομικών, πυροσβεστών και λιμενικών και έγινε συζήτηση για τα θέματα αυτά, αλλά και για ζητήματα σχετικά με τη συνδικαλιστική δράση τους.

Οσον αφορά τις άμεσες οικονομικές διεκδικήσεις, η ΓΣΕΕ τονίζει ότι είναι απαράδεκτο να οφείλονται στους υπαλλήλους της ΕΛ.ΑΣ. 200.000 ρεπό, που εργάστηκαν κατά την περίοδο '96 - '97, καθώς και 3.500 8ωρα υπερωριακής εργασίας στους πυροσβέστες, που έγιναν στη διάρκεια του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Στίβου στην Αθήνα.

Επισημαίνει, επίσης, ότι πρέπει να αντιμετωπίζονται ισότιμα με όλους τους άλλους εργαζόμενους ακόμα και για ζητήματα που αφορούν την υπερωριακή τους απασχόληση.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ