ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 21 Φλεβάρη 1998
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Η κυβέρνηση ποινικοποιεί και τους μαθητικούς αγώνες!
  • Στον Πειραιά εισαγγελέας άσκησε δίωξη εναντίον μαθητών. Καταγγελία του Συμβουλίου Πόλης της ΚΝΕ
  • Στη Σύρο η Ασφάλεια ζητά από τους διευθυντές σχολείων τα ονόματα των μαθητών που συμμετέχουν στις καταλήψεις

Με μηνύσεις και εισαγγελικές παρεμβάσεις, που προκάλεσαν υποστηρικτές της κυβερνητικής πολιτικής, διώκονται οι μαθητές του σχολικού συγκροτήματος Αφεντούλη στον Πειραιά, κατηγορούμενοι για παρεμπόδιση λειτουργίας δημόσιου χώρου.

Στο συγκρότημα αυτό στεγάζονται ο 1ο και 6ο Γυμνάσιο - Λύκειο. Το "έγκλημα" των μαθητών είναι ότι τόλμησαν να σηκώσουν το κεφάλι και να αγωνιστούν ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική. Γιατί πρωτοστάτησαν στις κινητοποιήσεις για να μην πεταχτούν αυτοί και οι συμμαθητές τους έξω από το λύκειο, για να μη μετατραπούν τα σχολεία τους σε παραμάγαζα των φροντιστηρίων, για να μη μετατραπεί το δικαίωμα στη μόρφωση σε εμπόρευμα για λίγους και εκλεκτούς, διώκονται ποινικά γιατί απάντησαν με την αγωνιστική τους δράση στην αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης.

Το Συμβούλιο Πόλης Πειραιά της ΚΝΕ με ανακοίνωσή του καταγγέλλει τον αυταρχισμό της κυβέρνησης και την ποινικοποίηση των μαθητικών αγώνων, που αναπτύσσονται σε όλη τη χώρα. Υπογραμμίζει ότι "οι μηνύσεις και οι εισαγγελικές διώξεις είναι η μόνη απάντηση που μπορεί να δώσει η κυβέρνηση στο αίτημα των μαθητών για κατάργηση του νόμου 2525/97", και επισημαίνει:

"Με την ένταση του αυταρχισμού και την ποινικοποίηση των μαθητικών αγώνων, απαντά η κυβέρνηση στη δυναμική μαζική συμμετοχή των μαθητών στις πολύμορφες κινητοποιήσεις τους, που ξετυλίγονται αυτό το διάστημα σε όλη τη χώρα, ενάντια στον αντιεκπαιδευτικό νόμο - έκτρωμα 2525/97. Μετά την διήμερη πανελλαδική κινητοποίηση που η επιτυχία της ξάφνιασε την κυβέρνηση, κατ' εντολήν οι κατά τόπους υποστηρικτές της πολιτικής της, διευθυντές που ανησυχούν για το καλό όνομα του σχολείου τους "αγανακτισμένοι γονείς και καθηγητές" δίνουν συνέχεια σε απειλές με μηνύσεις και εισαγγελικές παρεμβάσεις. Οι μαθητικοί αγώνες για το δικαίωμα στη δημόσια και δωρεάν μόρφωση, τώρα επιδιώκουν να μπουν σε αίθουσες πταισματοδικείων και να κάτσουν στο εδώλιο του κατηγορημένου".

Το ΣΠ Πειραιά της ΚΝΕ καλεί τους μαθητές να απαντήσουν στον αυταρχισμό της κυβέρνησης συνεχίζοντας τις πολύμορφες κινητοποιήσεις τους, δίνοντας ακόμα μια αποστομωτική απάντηση με τη μεγάλη συμμετοχή τους στην πορεία στις 25/2 μαζί με τους απεργούς δασκάλους και καθηγητές τους.

Η Κ. Κυριακοπούλου,πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γονέων Πειραιά, μας είπε για την ποινικοποίηση των μαθητικών αγώνων: "Ως Ομοσπονδία καταδικάζουμε τέτοιου είδους παρεμβάσεις. Βλέπουμε μια μεθόδευση με δικαστικές παρεμβάσεις ενάντια σε ό,τι φωνή διαμαρτύρεται και αντιστέκεται. Πιστεύουμε ότι αυτή η μέθοδος όχι μόνο δε θα σταματήσει τις φωνές αντίδρασης, αντίθετα θα τις φουντώσει. Ως Ομοσπονδία θα παρέμβουμε για να μην πάρουν έκταση αυτά τα φαινόμενα, γιατί η ποινικοποίηση των αγώνων και κύρια της μαθητικής κοινότητας πραγματικά θυμίζει άλλες εποχές".

Στη Σύρο

Κρούσμα αυταρχισμού καταγγέλλει η ΕΛΜΕ Σύρου, τα οποία σημειώθηκαν προχτές από την Ασφάλεια, η οποία ζήτησε από τους διευθυντές όλων των Λυκείων και του 1ου Γυμνασίου να "καρφώσουν" τους ίδιους τους μαθητές τους, καταθέτοντας ονόματα των παιδιών που μετέχουν στις καταλήψεις.

Συγκεκριμένα, η Ασφάλεια του νησιού με το πρόσχημα ότι ζητήθηκε από τον εισαγγελέα της περιοχής, ζήτησε επίμονα από τους διευθυντές των σχολείων που βρίσκονται σε κατάληψη να δώσουν αναλυτική κατάσταση των ονομάτων των μαθητών που συμμετέχουν στις καταλήψεις. Οι διευθυντές με παρέμβαση της τοπικής ΕΛΜΕ και του νομικού της συμβούλου, δεν πήγαν να καταθέσουν. Ακολούθησε και δεύτερη έκκληση από την Ασφάλεια προς τους διευθυντές για κατάθεση, όπου και προσήλθαν, χωρίς όμως να δώσουν ονόματα. Αγανακτισμένοι γονείς μαζί με εκπροσώπους από την τοπική ΕΛΜΕ προσέφυγαν στον εισαγγελέα, ο οποίος, όπως είπε, ενήργησε αυτεπάγγελτα χωρίς να του ζητηθεί από την Ασφάλεια.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ - ΜΑΘΗΤΕΣ
Μέρα αγώνα η 25η Φλεβάρη

Συντονίζονται, διεκδικούν και αντιστέκονται στον αντιεκπαιδευτικό νόμο καθηγητές, δάσκαλοι και μαθητές, οι οποίοι την ερχόμενη Τετάρτη απεργούν, κλείνουν τα σχολεία τους και βγαίνουν στον δρόμο μαζί με εργαζόμενους και γονείς, για να δηλώσουν το δικαίωμα στη μόρφωση και την εργασία.

Συλλαλητήρια έχουν προγραμματιστεί να γίνουν την Τετάρτη σε 10 πόλεις της χώρας, σε Αθήνα,Θεσσαλονίκη,Αλεξανδρούπολη,Κοζάνη,Βόλο,Καρδίτσα,Πάτρα,Χανιά,Ηράκλειο και Γιάννενα.Στην Αθήνα, η συγκέντρωση έχει οριστεί για τις 11.30 π.μ. στην πλατεία Κάνιγγος.

Την πρόταση των Συντονιστικών Μαθητών από 22 πόλεις της χώρας για κλείσιμο των σχολείων τους και μαζική συμμετοχή στα συλλαλητήρια της Τετάρτης μαζί με τους εκπαιδευτικούς συζητούν οι μαθητές στις γενικές συνελεύσεις τους. Τα Συντονιστικά Αθήνας και Πειραιά έχουν ήδη αποφασίσει η συγκέντρωση να γίνει στις 10.30 π.μ. στα Προπύλαια και στη συνέχεια οι μαθητές να συναντήσουν τους απεργούς εκπαιδευτικούς.

"Ο λαός μας έχει πια καλά καταλάβει πως η αυταρχική επιβολή της μεταρρύθμισης κάθε άλλο παρά έχει σκοπό να επεκτείνει τη δημόσια δωρεάν παιδεία, να εξασφαλίσει την καθολική και ολόπλευρη μόρφωση των παιδιών του", τονίζει η ΟΛΜΕ σε ανακοίνωσή της, σημειώνοντας ότι μπροστά στην επίθεση που δέχονται "δε μας αφήνουν, παρά μόνο μια επιλογή, την άμεση, αγωνιστική και ενιαία απάντηση των μαθητών, φοιτητών, γονιών, εκπαιδευτικών και όλων των εργαζομένων. Αρνούμαστε να συναινέσουμε στην παράδοση της δημόσιας εκπαίδευσης στις δυνάμεις της αγοράς. Αρνούμαστε να προσαρμόσουμε το ανθρώπινο δυναμικό στα μέτρα τους. Συντονιζόμαστε, διεκδικούμε, αντιστεκόμαστε στους νέους ταξικούς φραγμούς, στην υποβάθμιση της μόρφωσης, στην ανατροπή των εργασιακών κατακτήσεων".

  • Τη συμπαράστασή του στον αγώνα των μαθητών, γονιών, εκπαιδευτικών ενάντια στην καταστροφική εκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης εκφράζει με ανακοίνωσή του το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Σάμου,τονίζοντας συγχρόνως την ανάγκη μέσα στο εργατικό κίνημα, να αναπτυχθεί το μέτωπο παιδείας, ώστε γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικοί να απαιτήσουν καλύτερη παιδεία και εκπαίδευση για τον τόπο.
ΣΤΕΦ - ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ
Οι σπουδαστές μπλόκαραν τα ΠΣΕ

Στα "μουλωχτά" προσπάθησαν χτες προϊστάμενοι των τμημάτων του ΤΕΙ Πειραιά να δημιουργήσουν Προγράμματα Σπουδών Επιλογής (ΠΣΕ) παρά τις αντιδράσεις της πλειοψηφίας των σπουδαστών και των καταδικαστικών αποφάσεων τριών γενικών τους συνελεύσεων, οι οποίες τάσσονται κατά των ΠΣΕ.

Το γεγονός προκάλεσε τις αντιδράσεις των σπουδαστών της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών (ΣΤΕΦ), οι οποίοι μόλις το έμαθαν, μπήκαν στην αίθουσα που συνεδρίαζαν οι καθηγητές, "διαλύοντας" κυριολεκτικά τη συνεδρίαση, μπλοκάροντας έτσι το στήσιμο των ΠΣΕ. Φωνάζοντας συνθήματα όπως"Με ΠΣΕ δεν πολεμάτε την ανεργία, διαλύεται η εκπαίδευση και όλη η παιδεία", "Με σπόνσορες και ΠΣΕ δε γίνεται παιδεία, μας θέλουνε αμόρφωτους για τσάμπα εργασία", δήλωσαν ότι κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να περάσει.

Μερικοί από τους καθηγητές που εισηγούνται για τα ΠΣΕ, φανερά ενοχλημένοι από την αιφνιδιαστική είσοδο των σπουδαστών στην αίθουσα που συνεδρίαζαν, έκαναν λόγο για έλλειψη "ακαδημαϊκού ήθους" και δημοκρατίας των σπουδαστών, και για παιχνίδι εντυπώσεων.

Μιλώντας στο "Ρ" ο γραμματέας του ΔΣ του Συλλόγου Σπουδαστών ΣΤΕΦ και μέλος των ΠΚΣ, Γ. Δούρος, επισήμανε ότι "θα μας βρουν αντιμέτωπους οποιεσδήποτε ενέργειες υπονομεύουν το δικαίωμα στη δωρεάν μόρφωση και έχουνστόχο την υποβάθμιση των σπουδών μας. Κανένα ΠΣΕ, σε καμία σχολή".

Σε ανακοίνωσή τους οι ΠΚΣ ΤΕΙ Πειραιά τονίζουν: "Την ίδια ώρα που η κυβέρνηση επιβάλλει την πιο σκληρή πολιτική των τελευταίων δεκαετιών χτυπώντας αλύπητα εργάτες, αγρότες, νεολαία στο χώρο της εκπαίδευσης, προχωρά η εφαρμογή του νόμου 2525/97. Η κυβέρνηση, έχοντας σκοπό να ξεμπερδεύει με ό,τι έχει απομείνει από τη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση, κάνοντας ταυτόχρονα καθεστώς τη στείρα και αποκομμένη κατάρτιση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, προχωρά όπως όπως και με λογικές "να μην πάρουν χαμπάρι" στην προώθηση των Προγραμμάτων Σπουδών Επιλογής. Η σημερινή πρώτη συνεδρίαση του οργάνου διοίκησης των ΠΣΕ στο ΤΕΙ Πειραιά, τονίζεται στην ανακοίνωση, συνάντησε την άμεση και δυναμική απάντηση του σπουδαστικού κινήματος. Οι σπουδαστές, υλοποιώντας τις αποφάσεις που πήραν μέσα από μαζικές συνελεύσεις, μπλόκαραν τις διαδικασίες στησίματος ΠΣΕ. Με αυτό τον τρόπο, έστειλαν ένα μήνυμα στην κυβέρνηση ότι η αντιμεταρρύθμισή της "θα μείνει στα χαρτιά", ενάντια στις μεθοδεύσεις των ΔΑΠ και ΠΑΣΠ που στηρίζουν τόσο το νόμο 2525 όσο και την εφαρμογή των ΠΣΕ, παρά και ενάντια των αποφάσεων των γενικών συνελεύσεων".

Οι ΠΚΣ επισημαίνουν τέλος, ότι με το χτεσινό "μπλόκο" κερδήθηκε μια μάχη, αλλά για να κερδηθεί ο πόλεμος χρειάζεται αυτό το "μπλόκο" να διευρυνθεί, να μεγαλώσει, να συναντήσει τα άλλα μπλόκα στην κυβερνητική πολιτική, αυτά των εργατών, αγροτών, του συνόλου του λαού. "Το μέτωπο παιδείας θα είναι η αρχή του τέλους για την ανατροπή αυτής της πολιτικής", υπογραμμίζουν και σημειώνουν την ανάγκη αλλαγής των συσχετισμών στο σπουδαστικό κίνημα, στις επερχόμενες εκλογές, με την ενίσχυση των ΠΚΣ, ώστε να γίνουν με καλύτερους όρους οι αγώνες, που είναι ανάγκη να γίνουν και είναι μπροστά.

ΚΑΛΥΜΝΟΣ
Κραυγή αγωνίας από τους μαθητές

Σε επιστολή τους προς τον υπουργό Παιδείας περιγράφουν με μελανά χρώματα την άσχημη κατάσταση των σχολείων τους

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές των γυμνασίων της ακριτικής Καλύμνου, τις συνθήκες και την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, περιέγραψαν σε επιστολή που έστειλαν στον υπουργό Παιδείας οι μαθητές του 3ου Γυμνασίου, απαιτώντας την άμεση επίλυσή τους.

"Ζούμε σε μια ακριτική περιοχή της Ελλάδας - γράφουν οι μαθητές - σε απόσταση αναπνοής από την Τουρκία και από τη στιγμή που αισθανθήκαμε τον εαυτό μας αρχίσαμε να ζούμε με το φόβο και την αβεβαιότητα για την τύχη της πατρίδας μας. Ομως, αγαπάμε την πατρίδα μας, γιατί είναι η γη των γονιών μας και των παππούδων μας, γιατί είναι η γη των προγόνων μας που πάλεψαν, πολέμησαν και έδωσαν γι' αυτήν τον ιδρώτα και το αίμα τους και γι' αυτό θέλουμε να ζήσουμε σε αυτήν.

Εμείς λοιπόν οι ακρίτες έχουμε την αίσθηση πως ξεχνάτε την ύπαρξή μας, πως αγνοείτε τις συνθήκες της εκπαίδευσής μας. Το σχολείο μας, όπως και άλλα σχολεία στην Κάλυμνο, έχει βασικές και σοβαρές ελλείψεις, τόσο σε έμψυχο υλικό όσο και σε εξοπλισμό. Στο σχολείο μας δεν υπάρχουν εργαστήρια που να μας βοηθούν να κατανοούμε και να εμπεδώνουμε ό,τι διδασκόμαστε θεωρητικά. Εκπαιδευόμαστε στη χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών, όμως δεν υπάρχει ο αναγκαίος αριθμός συσκευών με αποτέλεσμα να είναι αδύνατη η πρακτική άσκηση.

Κάθε χρόνο διορίζονται νέοι καθηγητές στο σχολείο μας μια και οι περισσότεροι διοριζόμενοι δεν επιθυμούν να παραμείνουν στην Κάλυμνο παραπάνω από τον ελάχιστο δυνατό χρόνο, οι νέοι, δε, διοριζόμενοι αργούν να προσέλθουν στις θέσεις τους, με αποτέλεσμα να μένουμε πίσω στην ύλη μας και να κάνουμε αγώνα δρόμου για να την καλύψουμε με όλες τις συνέπειες που αυτό έχει για τη μάθησή μας. Στα σχολεία μας έχουν δοθεί βιβλία οικιακής οικονομίας, τέτοιο μάθημα όμως δε διδαχθήκαμε ποτέ, παρά τη χρησιμότητα που θεωρούμε πως αυτό έχει για τη ζωή μας.

Διδασκόμαστε επαγγελματικό προσανατολισμό στη Γ Τάξη Γυμνασίου όταν πια έχουμε πάρει κατεύθυνση από τα σπίτια μας χωρίς να έχουμε συνειδητοποιήσει τις επιλογές μας, όταν θα μπορούσαμε με διδαχή αυτού του μαθήματος στις μικρότερες τάξεις και όχι σε μία βέβαια χρονιά, να έχουμε πάρει σωστότερες αποφάσεις για το μέλλον μας.

Οι τάξεις μας αποτελούνται από πολυμελή τμήματα που δε δίνουν τη δυνατότητα στους μαθητές να έχουν σωστή εκπαίδευση, αφού ο καθηγητής δεν έχει το χρόνο να αντιμετωπίσει τα προβλήματα του κάθε παιδιού και το κράτος δε διορίζει τον απαραίτητο αριθμό καθηγητών, ώστε να αντιμετωπίσουν αυτήν την κατάσταση που μοιραία μας οδηγεί στην παραπαιδεία, στην οποία καταφεύγουμε για να συμπληρώσομε τα κενά στη μάθησή μας που δημιουργούνται στο σχολείο. Θέλουμε καλύτερα βιβλία, καλύτερες συνθήκες εκπαίδευσης, καλύτερη προετοιμασία για να αντιμετωπίσουμε την κοινωνία του 2000, το σκληρό επαγγελματικό ανταγωνισμό, που αποδέχεται μόνο τους καλύτερους στον κάθε εργασιακό τομέα και έχουμε την αίσθηση ότι βγαίνουμε από τα σχολεία μας με ένα απολυτήριο που τίποτα δεν αντιπροσωπεύει και μια εκπαίδευση που απέχει κατά πολύ από αυτήν που θα έπρεπε να έχουμε προκειμένου να επιβιώσουμε στην κοινωνία μας.

Γι' αυτό διαμαρτυρόμαστε όχι με αποχές και διαδηλώσεις αλλά μέσα από τις τάξεις μας και από τα βιβλία μας, γιατί δε θέλουμε η διαμαρτυρία μας να ζημιώσει και άλλο την ελλιπή εκπαίδευσή μας και ζητάμε να ενδιαφερθείτε επιτέλους για μας, να μας δώσετε την εκπαίδευση που αξίζουμε, γιατί η μόρφωση είναι δικαίωμα όλων μας. Να δώσετε το 15% του προϋπολογισμού στις δαπάνες για την παιδεία και πάνω από όλα να μας ακούτε πριν πάρετε μέτρα για το μέλλον μας, γιατί είμαστε ώριμοι, γιατί έχουμε ιδέες και απόψεις, γιατί αγαπούμε το σχολείο μας και θέλουμε σωστή εκπαίδευση, γιατί έχουμε όνειρα και ελπίδες για το μέλλον μας και γιατί είμαστε το αύριο αυτής της χώρας και έχετε την υποχρέωση και την ευθύνη το αύριο αυτό να είναι το καλύτερο για την πατρίδα μας".

Εκπαιδευτική κληρονομιά από την προηγούμενη χρονιά

Η πρώτη εξαγγελία ακούστηκε τέλη του Γενάρη (1997) από τους Δελφούς (1): "Αναβαθμίζονται οι σπουδές στο Λύκειο και από το 2000 (2)... χωρίς εξετάσεις στα Πανεπιστήμια"... Εμοιαζε σαν χρησμός της Πυθίας, μνημείο αμφισημίας (3). Ας δούμε τη συνέχεια:

α) Πρώτη απορία διατυπώθηκε δημόσια από δημοσιογράφο προς τον υπουργό Παιδείας: "Αν συνωστίζονται χιλιάδες έξω από τις πιο επίζηλες σχολές, πώς θα αντιμετωπιστούν; ". - "Θα λαμβάνεται υπόψη ο βαθμός του Απολυτηρίου. Αν κάποιος δε γίνει δεκτός στην πρώτη σχολή που ζήτησε, μπορεί να υποβάλει αίτηση σε μια άλλη. Μπορεί να περιμένει τον άλλο χρόνο (4). Μπορεί στο μεταξύ να πάει να κάνει τη θητεία του... " (5).

Αρα: Ανταγωνισμός για βαθμολογία θα υπάρχει, η αγωνία παραμένει, τα φροντιστήρια θα συνεχιστούν. Πρώτο επίπεδο κοινωνικής επιλογής.

β) Δεύτερη δέσμη αποριών, όταν μαθεύτηκε το εισηγητικό κείμενο του υπουργού που προβλέπει: Εφτά γραπτές απρόσωπες εξετάσεις στη β τάξη του Λυκείου με θέματα από Κεντρική Τράπεζα ερωτήσεων και με πρόσθετους - εξωτερικούς - βαθμολογητές και άλλες τόσες στη γ τάξη με το σύστημα (που γνωρίζουμε) των γενικών εξετάσεων. Και μια ακόμη δοκιμασία γραπτή και απρόσωπη: Γενικών γνώσεων και δεξιοτήτων! Ολες αυτές οι "χαροποιές ειδήσεις" περιλαμβάνονται στο επίσημο κείμενο που ανακοινώθηκε την 1/8/97 και κυκλοφορούν σε ειδικό φυλλάδιο σήμερα (6).

Τώρα, στην αρχική αγωνία και στον ανταγωνισμό και στα φροντιστήρια προσθέτει νέους πόνους η κυοφορούμενη "Μεταρρύθμιση":

  • Ολα τα παραπάνω επισπεύδονται ένα χρόνο νωρίτερα και εντείνονται (για 7+7+1=15 εξετάσεις).
  • Και αναδύεται για τους πολλούς η απορία: Με τόσες γραπτές και απρόσωπες εξετάσεις (7) και με... εξωτερικούς βαθμολογητές, θα πάμε στη γ τάξη;Θα πάρουμε το απολυτήριο; Κι αν το πάρουμε, θα έχουμε βαθμολογία ελπιδοφόρα για να γίνουμε δεκτοί στο Πανεπιστήμιο;

γ) Σ' αυτές και άλλες παραπλήσιες απορίες, απάντησαν με "παρρησία" ο υπουργός και ο υφυπουργός Παιδείας:

- "Οσοι μπαίνουν στο Λύκειο δε σημαίνει ότι και θα βγαίνουν... Οσοι δεν παίρνουν Απολυτήριο θα παίρνουν ένα πιστοποιητικό ότι παρακολούθησαν ορισμένα μαθήματα στο Λύκειο, αλλά... " (8).

- Και ο υφυπουργός περί τα μέσα Σεπτέμβρη διευκρίνισε ενθαρρυντικά: "Μην ανησυχείτε, τα παιδιά θα προάγονται στη γ τάξη, γιατί θα καθιερώσουμε μέσο όρο για όλα τα μαθήματα το 10" (9).

Αυτή η ρύθμιση εκφράζει παιδαγωγική επιείκεια;Ας υποθέσουμε ότι κάποιος πέτυχε 14 στα Θρησκευτικά και 6 στη Φυσική. Εχει μέσο όρο (μ. ό. ) 10 και προάγεται στη γ τάξη. Μπορεί στη γ να παρακολουθήσει Φυσική; Ευεργετήθηκε από τη ρήτρα περί μ. ο. ή παραπλανήθηκε,για να περιθωριοποιηθεί στη γ τάξη και να ταπεινωθεί και να αποσυρθεί; Δεύτερο επίπεδο κοινωνικής επιλογής.

δ) Πολλές ελπίδες στήριξαν οι εμπνευστές του Εκπαίδευση 2000 στην "Ενισχυτική διδασκαλία" (τελευταία σελίδα του φυλλαδίου). Πότε θα γίνεται; Μετά τις έξι ώρες του ημερήσιου προγράμματος; Ποιος αντέχει; Ποιος το εισηγήθηκε; Δε γνωρίζει ότι η διαδικασία μάθησης συνεπάγεται προσπάθεια και επιφέρει νοητική κόπωση; Μαζί με την "επιείκεια" που είδαμε πιο πάνω, μήπως έρχεται και η "ενισχυτική" για να δημιουργήσει (10) μιαν ακόμη ψευδαίσθηση προσδοκιών φρούδων;Εύλογα αναδύεται το ερώτημα: Να πούμε όχι στην ενισχυτική; Κάτι άλλο προτείνω: Με σοβαρότητα να δούμε τι σημαίνει Ποιότητα Εκπαίδευσης για όλους. Πρώτη φροντίδα είναι να προστατεύουμε την υγεία, όχι να μιλάμε για φάρμακα και μάλιστα αναποτελεσματικά.

ε) Συνολική εκτίμηση της λεγόμενης μεταρρύθμισης:

Οσα προτείνονται για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, κατά τη γνώμη μου, (11) δεν μπορούν να βελτιώσουν ούτε το Λύκειο ούτε τη διαδικασία μετάβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Μάλλον θα επιδεινώσουν την κατάσταση. Και θα οδηγήσουν σε τούτο το πιο ανεπιθύμητο ενδεχόμενο: Πολλοί νέοι (και οι γονείς), βλέποντας το λαβύρινθο εξετάσεων που σχεδιάζουμε γι' αυτούς, χωρίς ορίζοντα ευδιάκριτο, είναι πιθανό να αρχίσουν να προσανατολίζονται για μετανάστευση... μαθητική!Τρίτο επίπεδο κοινωνικής επιλογής.

Θα επανέλθουμε για να προτείνουμε λύση εκπαιδευτικά εφικτή και κοινωνικά δίκαιη (12).

Φ. Κ. ΒΩΡΟΣ Ph. D.

Επίτιμος σύμβουλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Σημειώσεις:

1. Είχε πραγματοποιηθεί εκεί Σύνοδος των Πρυτάνεων το γ δεκαήμερο του Γενάρη. Με τη λήξη της συνόδου, έκανε ο υπουργός τις πρώτες δηλώσεις.

2. Οπου υπάρχουν εισαγωγικά ("... "), βεβαιώνω το ακριβές νόημα των λόγων που ειπώθηκαν, έχω, όμως, συμπτύξει τη φρασεολογία για οικονομία χώρου.

3. Αμφισημία έχει μία ανακοίνωση, όταν από τη διατύπωσή της μπορούν να βγουν συμπεράσματα με σημασίες αντιφατικές. Με αμφίσημα μηνύματα εκφραζόταν η Πυθία, όταν έδινε χρησμούς. Ενα δείγμα: Στον Κροίσο που είχε ρωτήσει αν θα κέρδιζε κάποια εκστρατεία, η Πυθία απάντησε: "Αν τον Αλυν διαβής, βασίλειον μέγα καταστραφήσεται". Αλλά ποιο; Του αντιπάλου ή του Κροίσου; Ο, τι και αν συνέβαινε, η Πυθία το είχε... προβλέψει!

4. Αλλά τότε ποιοι θα έχουν προτεραιότητα; Οι αναμένοντες ή οι νεοφερμένοι;

5. Εφημερίδα "Εξουσία", 28/1/97.

6. Στοιχεία του φυλλαδίου: Εκπαίδευση 2000: για μια Παιδεία Ανοιχτών Οριζόντων (γ έκδοση, υπουργείο Εθνικής Παιδείας). Εδώ μας ενδιαφέρουν οι σελίδες 24 - 25.

7. Θυμίζω ότι σε τέτοιες εξετάσεις (γραπτές, απρόσωπες, με θέματα δοσμένα, όχι από τον διδάσκοντα, με βαθμολογητές πρόσθετους, εξωτερικούς) το ποσοστό χαμηλών επιδόσεων (κάτω από τη βάση) κυμαίνεται από 20 έως 70%. Αρκεί να θυμηθούμε όσα παρακολουθούμε κάθε χρόνο τον Ιούνη - Ιούλη με τις Πανελλήνιες! Σε τέσσερα μαθήματα. Τι θα συμβεί με τα 14+1; Και για επιβεβαίωση της αμφισημίας του χρησμού: Καταργούνται ή τριπλασιάζονται οι εξετάσεις;

8. Πρακτικά της Βουλής (18/4/97), σελ. 167 - 170.

9. Αυτή τη χαρμόσυνη είδηση έδωσε ο κ. υφυπουργός, για να διαφωτίσει την κοινή γνώμη, όταν ο κ. υπουργός είχε ανακοινώσει κατάργηση του θεσμού ανεξεταστέων.

10. Οχι ως πρόθεση, αλλά ως αποτέλεσμα άστοχης ρύθμισης.

11. Διατυπωμένη σε πολλά άρθρα (π. χ. "Ριζοσπάστης" 19/2/97, "Νίκη" 19/6/97, "Αθηναϊκή" 8/8/97, "Καθημερινή" 10/8/97).

12. Απλή προσημείωση: "Λύκειο με επιλογές και εξετάσεις Επάρκειας" (ένα κεφάλαιο στο βιβλίο του Φ. Κ. Βώρου, "Δρόμοι Ελληνικής Παιδείας", Αθήνα 1991).

6Ο - 14Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
Ζητούν ασφαλές σχολείο!

"Θέλουμε ασφαλή σχολεία", φώναζαν χτες το πρωί οι μικροί μαθητές του 6ου και 14ου Δημοτικού Σχολείου Περιστερίου, οι οποίοι μαζί με τους γονείς τους προχώρησαν σε συμβολικό κλείσιμο της οδού Τζων Κέννεντυ, όπου και βρίσκεται το σχολικό συγκρότημα, απαιτώντας την αντιδρόμηση των οδών Κορίνης και Πραξιτέλους που περνούν μπροστά από το σχολείο τους.

Συγκεκριμένα, με απόφαση του Δήμου Περιστερίου, έγιναν αντιδρομήσεις, οι οποίες απαγορεύουν τη διέλευση των αυτοκινήτων από την Τζων Κέννεντι προς την Πελασγίας, με αποτέλεσμα όλα τα αυτοκίνητα να περνάνε μπροστά από το σχολείο, απόφαση, όπως τονίζουν οι γονείς, "εγκληματική" που βάζει τα παιδιά τους σε κίνδυνο. Παράλληλα, οι γονείς ζήτησαν να τοποθετηθούν μπροστά από το σχολείο φωτεινός σηματοδότης, σαμαράκια και να γίνει η πεζοδρόμηση τμήματος της οδού Πτολεμαϊδος, που είναι στην είσοδο του σχολείου και ως ότου να γίνει η πεζοδρόμηση να τοποθετηθούν στο σημείο αυτό προστατευτικές μπάρες.

Στην κινητοποίηση παρευρέθηκε ο αντιδήμαρχος Παιδείας κ. Δούναβης, ο οποίος είπε στους γονείς ότι όταν η διοίκηση πήρε αυτή την απόφαση να περνάνε τα αυτοκίνητα μπροστά από το σχολείο, ο ίδιος δεν ήξερε ότι στον χώρο αυτό υπήρχε σχολείο. Δεσμεύτηκε όμως ότι τη Δευτέρα στις 9 μ.μ. θα συγκληθεί έκτακτο Δημοτικό Συμβούλιο, με μοναδικό θέμα το αίτημα των γονιών. Οι γονείς από την πλευρά τους, διατηρώντας επιφυλάξεις για τη "δέσμευση" από μεριάς Δήμου, αποφάσισαν την Τρίτη 8 π.μ. να προχωρήσουν ξανά σε συμβολικό κλείσιμο της Τζων Κέννεντι.

Ο Θ. Αθανασιάδης,γονιός στο 14ο Δημοτικό Σχολείο και γραμματέας της Ενωσης Γονέων Περιστερίου, μας είπε ότι οι γονείς θα συνεχίσουν τον αγώνα τους μέχρι το αίτημά τους να ικανοποιηθεί. "Δεν μπορούμε να παίζουμε με την ασφάλεια των παιδιών μας", μας είπε.

Σχολείο ασφαλή για να κάνουν μάθημα ζήτησαν χτες οι μαθητές και οι γον

Σχολείο ασφαλές για να κάνουν μάθημα, ζήτησαν χτες οι μαθητές και οι γονείς του 6ου και 14ου Δημοτικού Σχολείου Περιστερίου



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ