ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 14 Απρίλη 1998
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
"ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ"
Στον αυτόματο πιλότο διάλυσης...

Λίγες μέρες μόλις μετά την ψήφιση του επαίσχυντου νόμου για την "Ολυμπιακή", αποδεικνύεται περίτρανα ότι για το μόνο που δεν ενδιαφέρεται η κυβέρνηση είναι η σωτηρία και η ανάπτυξη του δημόσιου αερομεταφορέα, όπως υποκριτικά διατείνεται. Καθημερινά, και ενώ οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων έχουν σταματήσει προς το παρόν, ματαιώνονται τουλάχιστον 8 - 10 δρομολόγια κατά μέσο όρο, ενώ άλλες πτήσεις συγχωνεύονται και παρατηρούνται πολύωρες καθυστερήσεις. Αιτία, η καθήλωση αεροπλάνων στο έδαφος, καθώς το τεχνικό προσωπικό δεν επαρκεί πλέον για τις ανάγκες της εταιρίας, αλλά και οι ελλείψεις ιπτάμενων συνοδών και φροντιστών, με αποτέλεσμα να μη "βγαίνουν" τα αναγκαία πληρώματα. Οσον αφορά τους τεχνικούς, στη διάρκεια του προηγούμενου "προγράμματος εξυγίανσης", αλλά και πρόσφατα έχουν αποχωρήσει περίπου 600 και αυτή τη στιγμή τα κενά στην τεχνική βάση υπολογίζονται σε τουλάχιστον 180. Μόλις χτες (!) το ΔΣ της "Ολυμπιακής" αποφάσισε την πρόσληψη 102 μαθητευόμενων και 80 δόκιμων τεχνικών. Αποφάσισε, επίσης, την πρόσληψη 64 αεροσυνοδών, που είχαν εργαστεί και παλιότερα στην εταιρία και άλλων 80 δόκιμων... Και όλα αυτά, ενώ από τις αρχές Απρίλη έχει αρχίσει το θερινό πρόγραμμα πτήσεων!

Ταυτόχρονα, η κυβέρνηση προχωρά στο "επόμενο βήμα" του σχεδίου της για το ξεπούλημα της ΟΑ, αναθέτοντας σε ξένο "συμβουλευτικό οίκο" την αποτίμηση των περιουσιακών στοιχείων του εθνικού αερομεταφορέα, που θεωρείται αναγκαία για την αλλαγή του ιδιοκτησιακού του καθεστώτος.

Οι εργαζόμενοι

Την ίδια ώρα, οι εργαζόμενοι στην ΟΑ, με μαζικές - δυναμικές γενικές συνελεύσεις, που θα ολοκληρωθούν μετά το Πάσχα, προετοιμάζουν την αντεπίθεσή τους, με σκοπό να καταργήσουν στην πράξη τα σκληρά αντεργατικά μέτρα που προβλέπει ο νέος ψευδεπίγραφος νόμος "περί εξυγίανσης της ΟΑ".

Χτες, η γενική συνέλευση της Ενωσης Πτυχιούχων Τεχνικών ΟΑ (ΕΠΤΑΟΑ), απέρριψε τα κυβερνητικά μέτρα και εξουσιοδότησε το ΔΣ να κηρύξει απεργιακές κινητοποιήσεις. Ανάλογη εξουσιοδότηση αναμένεται να λάβει και το ΔΣ της Ενωσης Τεχνικών Εναέριων Μεταφορών - Πτυχιούχων (ΕΤΕΜ - Π) στη σημερινή γενική συνέλευση.

"Στο χορό" και οι πιλότοι

Στο μεταξύ, μετά το τεχνικό, το διοικητικό και το εργατικό προσωπικό, που έχουν ξεκαθαρίσει ήδη ότι απορρίπτουν τα κυβερνητικά μέτρα και ότι θα τα αποκρούσουν στην πράξη, από χτες και οι πιλότοι έκαναν γνωστό ότι δεν αποδέχονται το νέο κανονισμό εργασίας και ότι θα καθορίσουν τη στάση τους σήμερα, σε γενική συνέλευση του κλάδου. Η νέα διοίκηση των πιλότων, που συναντήθηκε χτες με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΟΑ Θ. Τσακιρίδη,ξεκαθάρισε ότι έχει δώσει εντολή στα μέλη της να τηρούν πιστά τον παλιό κανονισμό εργασίας, να μην παραχωρούν ρεπό και να μην αποδεχτούν αλλαγές στα δρομολόγια. Ο Θ. Τσακιρίδης, για μια ακόμα φορά, επικαλέστηκε το φόβητρο της πτώχευσης της ΟΑ, αν υπάρξουν αντιδράσεις.

Υπενθυμίζεται ότι ως πρώτη αντίδραση, οι διοικήσεις των τεχνικών (ΕΤΕΜ -Π και ΕΠΤΑΟΑ), καθώς και του εργατικού προσωπικού (ΣΕΠΟΑ) έχουν καλέσει τα μέλη τους να μην εφαρμόζουν τα νέα μέτρα και να τηρούν αυστηρά τους κανονισμούς και τις υπόλοιπες διαδικασίες. Παράλληλα, σε νέες γενικές τους συνελεύσεις, θα αποφασίσουν με ποιο συγκεκριμένο τρόπο, συνδικαλιστικό και νομικό, θα καταργήσουν στην πράξη τα αντεργατικά μέτρα που ψήφισε η κυβερνητική πλειοψηφία. Οι διοικητικοί υπάλληλοι της ΟΑ - μέλη της ΕΕΑΕ θα συγκαλέσουν τη γενική τους συνέλευση την άλλη Τετάρτη, ενώ από σήμερα κλιμάκια συνδικαλιστικών στελεχών της Ενωσης αρχίζουν νέες περιοδείες για την ενημέρωση των εργαζομένων σε Θεσσαλονίκη, Ρόδο και Ηράκλειο. Επίσης, το ΔΣ της ΕΕΑΕ αποφάσισε να αναλάβει πρωτοβουλίες για το συντονισμό της δράσης όλων των πρωτοβάθμιων σωματείων. Σημειώνεται ότι στη χτεσινή συνεδρίαση του ΔΣ της ΕΕΑΕ, ο εκπρόσωπος της ΕΣΚ Στ. Μανούσος πρότεινε να συγκληθεί σήμερα η γενική συνέλευση του κλάδου. Η πρόταση απορρίφθηκε με πέντε ψήφους έναντι τεσσάρων.

"Δημοσκοπήσεις"

Η έντονη και αυξανόμενη κινητικότητα που παρατηρείται το τελευταίο διάστημα στην ΟΑ, τόσο σε συνδικαλιστικό επίπεδο στα πρωτοβάθμια σωματεία, όσο και στη βάση, προκαλούν "πονοκέφαλο" σε κυβέρνηση και διοίκηση, που υπολόγιζαν σε "ελεγχόμενες και περιορισμένες αντιδράσεις", μετά το κύμα τρομοκρατίας που έχουν εξαπολύσει, με την αρωγή και των κορυφαίων συνδικαλιστών της ΠΑΣΚΕ. Οσο η κυβέρνηση βλέπει να εξανεμίζονται οι "ευσεβείς της πόθοι" για "εργασιακή ειρήνη" στην ΟΑ, επιστρατεύει κάθε μέσο για να κάμψει το αγωνιστικό φρόνημα των εργαζομένων. Στο πλαίσιο αυτό, εκτιμάται, ότι εντάσσεται και η δημοσκόπηση που δημοσίευσε το συγκρότημα Λαμπράκη,σύμφωνα με την οποία, δήθεν το 57,5% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι"η κυβέρνηση θα πρέπει να προχωρήσει στην εξυγίανση των προβληματικών ΔΕΚΟ, ακόμη κι αν δε συμφωνούν οι εργαζόμενοι με τις αλλαγές που προωθεί"!

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ - ΕΛΤΑ
Στη θύελλα που έρχεται συστήνει διάλογο!
  • Η ηγεσία της έδωσε χτες συνέντευξη, για να ζητήσει "διάλογο", τη στιγμή που η κυβέρνηση προωθεί μέτρα κατά των εργασιακών σχέσεων, του δημόσιου χαρακτήρα, αλλά και του ίδιου το μέλλοντος των ταχυδρομείων
  • Να πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους καλεί τους εργαζόμενους η "Δημοκρατική Συνεργασία"

Στην πεπατημένη των συμβιβασμών και του προσχηματικού διαλόγου συνεχίζει να κινείται η πλειοψηφία της Ομοσπονδίας Εργαζομένων στα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΟΜΕ - ΕΛΤΑ), τη στιγμή μάλιστα που κυβέρνηση και διοίκηση των ΕΛΤΑ βάζουν σε εφαρμογή τα "εκσυγχρονιστικά σενάρια", που αμφισβητούν τις εργασιακές σχέσεις, το δημόσιο χαρακτήρα, αλλά και το ίδιο το μέλλον του ταχυδρομείου. Σήμερα, η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών - Επικοινωνιών παρουσιάζει την "Πράσινη Βίβλο" για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, ενώ ζήτημα χρόνου είναι πλέον να τεθεί "επί τάπητος" και το θέμα των ΕΛΤΑ.

Στη χτεσινή συνέντευξη η πλειοψηφία της ΟΜΕ - ΕΛΤΑ, με το γνωστό επιχείρημα"να μη δώσουμε άλλοθι στην κυβέρνηση" επιβεβαίωσε τη γραμμή του "διαλόγου"- σήμερα συναντιέται με τον αρμόδιο υπουργό Μεταφορών Επικοινωνιών Τάσο Μαντέλη - δείχνοντας ν' ανησυχεί περισσότερο για ένα "άδειασμα" τύπου "Ολυμπιακής", από την πλευρά της κυβέρνησης, παρά για το ποια πρέπει να είναι η απάντηση των χιλιάδων εργαζομένων των ΕΛΤΑ, στην κυβερνητική επίθεση που ήδη ξεδιπλώνεται στο σύνολο των ΔΕΚΟ.

Ετσι, ενώ στα χαρτιά, για άλλη μια φορά επαναλαμβάνει τα μεγάλα προβλήματα των ΕΛΤΑ (πλασματικά ελλείμματα, λόγω μη καταβολής των χρεών του δημοσίου, τέλμα στις επενδύσεις, ανισοκατανομή προσωπικού, ασυδοσία ανταγωνιστών, μη κάλυψη της κοινωνικής πολιτικής κλπ.), αλλά και την αφερεγγυότητα που έχει δείξει η κυβέρνηση, εντούτοις συνεχίζει να διαπραγματεύεται αντεργατικούς κανονισμούς εργασίας και το χειρότερο να σπέρνει αυταπάτες στους εργαζόμενους για τη σημασία του "διαλόγου".

Για το τι όμως μπορεί να περιμένει κανείς απ' έναν τέτοιο "διάλογο", χαρακτηριστικά είναι αυτά που αναγνωρίζει ο ίδιος ο πρόεδρος της ΟΜΕ - ΕΛΤΑ Φίλιππος Θωμάς: "Πολλοί εργαζόμενοι έχουν καταργήσει το οχτάωρο προσφέροντας χωρίς αμοιβή και δωδεκάωρη καθημερινή εργασία. Ταχυδρόμοι εργάζονται απογεύματα, Σάββατα, αργίες. Περισσότεροι από 1.000 αγροτικοί διανομείς χρησιμοποιούν τα ιδιόκτητα αυτοκίνητά τους, για την εξυπηρέτηση της υπηρεσίας. Εκατοντάδες ταχυδρομικοί εργάζονται σε άθλια και ανθυγιεινά κτίρια...".

Πώς όμως συμβιβάζονται όλα τα παραπάνω με την απραξία στην οποία καταδικάζει την ΟΜΕ-ΕΛΤΑ η ηγεσία της και με την αναντιστοιχία λόγων και έργων της απέναντι στις στοιχειώδεις υποχρεώσεις που έχει αναλάβει απέναντι στους 11.500 ταχυδρομικούς υπαλλήλους;

Στην "παρελκυστική αυτή τακτική" της ηγεσίας της ΟΜΕ - ΕΛΤΑ, δίνει απάντηση η παράταξη της "Δημοκρατικής Συνεργασίας", η οποία καταγγέλλει την πλειοψηφία της ΠΑΣΚΕ ότι, κυρίως στην Ομοσπονδία, αλλά και στα σωματεία, "δυστυχώς και αυτή τη στιγμή βρίσκονται σ' ένα διάλογο με τη Διοίκηση κακέκτυπο του ψευδεπίγραφου "κοινωνικού διαλόγου"".

Η "Δημοκρατική Συνεργασία" υπογραμμίζει ότι την ίδια στιγμή στα ΕΛΤΑ φουντώνει κλίμα τρομοκρατίας και δίνονται εντολές το προσωπικό που δεν "ανταποκρίνεται" στις νέες νόρμες να μετατίθεται δυσμενώς ή να απολύεται.

Η παράταξη σημειώνει ότι ο "διάλογος" σε προαποφασισμένα μέτρα δεν έχει κανένα νόημα. Καλεί τους εργαζόμενους να μετατρέψουν την απόγνωση και την οργή τους σε εστία αντίστασης στη λαίλαπα του "εκσυγχρονισμού". Να οργανώσουν τον αγώνα τους, πέρα και έξω από κλαδικές "αντιθέσεις" και πολιτικές, συνδικαλιστικές διαφορές. Και η ανακοίνωση της παράταξης καταλήγει:

"Εργαζόμενοι πάρτε την υπόθεση στα χέρια σας. Καθορίστε με την πάλη σας τις εξελίξεις. Το μέλλον είναι κοινό, η δουλιά ανήκει σε όλους".

ΡΟΔΑΚΙΝΟΠΑΡΑΓΩΓΟΙ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Για τέταρτη χρονιά χωρίς σοδειά...

Σε απόγνωση βρίσκονται οι χιλιάδες ροδακινοπαραγωγοί της Ημαθίας, της Πέλλας και της Πιερίας, που, για άλλη μια φορά φέτος, είδαν τις καλλιέργειές τους να καταστρέφονται, εξαιτίας του παγετού, ενώ ακόμη δεν έχουν πάρει όλοι τις εξευτελιστικά χαμηλές αποζημιώσεις (50 δραχμές το κιλό) από τον ΕΛΓΑ για τις περσινές καταστροφές. Παράλληλα, εκφράζουν την αγανάκτησή τους απέναντι στο κράτος, γιατί δεν παίρνει μέτρα για την προστασία των καλλιεργειών, ενώ βλέπει ότι το φαινόμενο επαναλαμβάνεται για τέταρτη συνεχή χρονιά. Μέτρα άμεσα και χωρίς ιδιαίτερα αυξημένο κόστος, όπως η εγκατάσταση ανεμομεικτών ή υπόγειων αρδεύσεων για πότισμα των δέντρων με ψεκασμό.

Χτες έληξε η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων των αγροτών για την εκτίμηση της ζημιάς στις καλλιέργειές τους από το φετινό παγετό και ακόμη δεν έχουν αποζημιωθεί όσοι είχαν υποβάλει ενστάσεις για τις εκτιμήσεις του ΕΛΓΑ και την τιμή αποζημίωσης που ορίστηκε. Τελικά, οι αγρότες αυτοί βγήκαν διπλά χαμένοι, γιατί οι ενστάσεις τους απορρίφθηκαν από τον ΕΛΓΑ και θα πάρουν τα ίδια λεφτά, όμως με κάποιους μήνες καθυστέρηση.

Και φέτος αναμένεται να επαναληφθεί το γνώριμο πλέον παιχνίδι, όπου οι αγρότες ζητούν αποζημίωση στην καρπόδεση και ο ΕΛΓΑ μιλά για ζημιά στην ανθοφορία, προσπαθώντας έτσι να μειώσει το τελικό κόστος της αποζημίωσης. Πάντως, ακόμη και με βάση τις πρώτες εκτιμήσεις του ΕΛΓΑ, η ζημιά στο νομό Ημαθίας ξεπερνά το 50%, αφού από τους 300.000 τόνους αναμενόμενη παραγωγή συμπύρηνου ροδάκινου μετά τις καταστροφές υπολογίζουν ότι η παραγωγή θα μειωθεί στους 170.000 τόνους. Αντίστοιχα, στο επιτραπέζιο από 85.000 τόνους θα πέσει σε 35.000 όπως και στα νεκταρίνια από 80.000 τόνους θα πέσει σε 35.000 τόνους. Οι αγρότες στέκονται επιφυλακτικοί απέναντι στις εκτιμήσεις του ΕΛΓΑ, γιατί ακόμη δε γνωρίζουν αν η καρπόδεση εξελιχθεί φυσιολογικά, ή τελικά τους δώσει και πάλι ατροφικούς καρπούς.

Η ΝΕ Ημαθίας του ΚΚΕ, με ανακοίνωσή της, τονίζει την ανάγκη για δίκαιη εκτίμηση των καταστροφών και έγκαιρη αποζημίωση των παραγωγών, για αναγνώριση του 100% της ζημιάς στην καρπόδεση και όχι στην ανθοφορία, για ριζική αλλαγή του αναχρονιστικού κανονισμού του ΕΛΓΑ, ώστε να καλύπτεται το 100% των ζημιών κάθε είδους και την άμεση λήψη μέτρων αντιπαγετικής προστασίας. Τέλος, η ΝΕ Ημαθίας του ΚΚΕ καλεί τους αγρότες σε συνεργασία με τους υπόλοιπους φορείς του νομού, να αντιδράσουν άμεσα, απαιτώντας λύσεις, ενώ διευκρινίζει ότι το ΚΚΕ θα βρεθεί στο πλευρό τους με όσα μέσα διαθέτει μέσα και έξω από τη Βουλή.

A. A

ΗΠΕΙΡΟΣ
Σταθμοί κτηνιατρικών ελέγχων χωρίς προσωπικό

Λόγω έλλειψης προσωπικού, δεν έχουν τη δυνατότητα να λειτουργήσουν οι δύο σταθμοί κτηνιατρικού ελέγχου που έχουν κατασκευαστεί στην Ηπειρο και σαν σκοπό έχουν να ελέγχουν τα εισαγόμενα ζωικά προϊόντα.

Τα παραπάνω αναφέρουν σε σχετική Ερώτησή τους προς τους υπουργούς Γεωργίας, Στ. Τζουμάκα, και Εσωτερικών Αλ. Παπαδόπουλος, οι βουλευτές του ΚΚΕ Απ. Τασούλας και Μαρία Μπόσκου.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα της εφημερίδας "Ηπειρος", αναφέρουν οι βουλευτές, η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ιωαννίνων έχει ζητήσει την κάλυψη των κενών θέσεων των κτηνιατρικών σταθμών, που βρίσκονται στους νομούς Θεσπρωτίας (στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας) και Ιωαννίνων (στην Κακαβιά). Ανάμεσα στις θέσεις που πρέπει να καλυφθούν είναι και αυτές των κτηνιάτρων. Ωστόσο, όπως τονίζουν οι βουλευτές του Κόμματος, το υπουργείο Εσωτερικών - Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης δεν εγκρίνει την πρόσληψη κτηνιάτρων και αντί αυτών έχει εγκρίνει την πρόσληψη χειριστών ηλεκτρονικών υπολογιστών.

Οι δύο βουλευτές του ΚΚΕ, ρωτούν τους υπουργούς:

  • Θα λειτουργήσουν και πότε οι σταθμοί κτηνιατρικού ελέγχου;
  • Αληθεύει ότι η Νομαρχική Αυτοδιοίκηση Ιωαννίνων ζήτησε την πρόσληψη κτηνιάτρων και το υπουργείο αντί αυτών προσέλαβε χειριστές ηλεκτρονικών υπολογιστών; Και αν ναι, με ποιο σκεπτικό έγινε κάτι τέτοιο;
Η Κάρλα δεν κατασκευάζεται μόνο με ... εξαγγελίες!

Ερώτηση τριών βουλευτών του ΚΚΕ προς τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ

"Στα χαρτιά" εξακολουθεί να βρίσκεται το έργο της επανασύστασης του Ταμιευτήρα της Κάρλας στη Θεσσαλία, παρά τις επανειλημμένες εξαγγελίες της κυβέρνησης. Για το λόγο αυτό οι βουλευτές του ΚΚΕ Νίκος Γκατζής,Αχιλλέας Κανταρζής και Βαγγέλης Μπούτας θέτουν το θέμα της δημοπράτησής του με Ερώτηση που απευθύνουν στον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ.

"Τα έργα ζωής για τη Μαγνησία - κι όχι μόνο - όπως αυτό του Ταμιευτήρα της Κάρλας, κατά διαστήματα έρχονται στην επικαιρότητα συνήθως μετά από κάποια διαβεβαίωση αρμοδίων ότι οι απαιτούμενες διαδικασίες πριν την κατασκευή του έργου έχουν τελειώσει", σημειώνουν οι βουλευτές και προσθέτουν: "Είναι γνωστό ότι την τελευταία πενταετία δεν τηρήθηκε κανένα από τα υπουργικά χρονοδιαγράμματα".

Αυτό προκαλεί έντονες ανησυχίες - υπογραμμίζουν οι βουλευτές του ΚΚΕ - και για τη διαβεβαίωση ότι το έργο του ταμιευτήρα θα δημοπρατηθεί το Α εξάμηνο του 1998, αφού:

  • Δεν υπάρχει ακόμη η σύνταξη μελέτης κόστους - οφέλους.
  • Παρά την υπογραφή της περιβαλλοντικής μελέτης, εκκρεμεί το θέμα στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ).
  • Δεν έχουν δρομολογηθεί οι διαδικασίες απαλλοτριώσεων στις περιοχές διέλευσης των συλλεκτήρων.
  • Δεν έχουν αρθεί οι επιφυλάξεις του στρατού για την προτεινόμενη χωροθέτηση του έργου σε σχέση με την ασφάλεια του ελικοδρομίου Στεφανοβικείου.
  • Δεν είναι σαφές πόσα χρήματα θα είναι από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και πόσα από την Ευρωπαϊκή Ενωση.

Και οι τρεις βουλευτές του ΚΚΕ καταλήγουν ερωτώντας τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ: Τι μέτρα θα πάρει ώστε το έργο να δημοπρατηθεί εντός του Α εξαμήνου του 1998. Με πόσα χρήματα συμμετέχει το ελληνικό δημόσιο στο έργο και αν έχουν ενταχτεί στον Προϋπολογισμό του 1998.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ