ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 17 Μάη 1998
Σελ. /48
ΚΕΝΗ
ΝΕΟ ASTRA SEDAN
Προικισμένο

Την έκδοση τριών όγκων του Astra, παρουσίασε στο σαλόνι αυτοκινήτου της Γερμανίας η Opel. Το νέο τετράθυρο σεντάν, που θα αρχίσει να πωλείται στο τέλος της χρονιάς, είναι προικισμένο με κορυφαία αεροδυναμική (0,29 cd), υψηλή ποιότητα κατασκευής και αρκετές δόσεις τεχνολογίας. Χάρη στο μακρύ μεταξώνιο που φθάνει τα 2,61 μ. προσφέρει αρκετό χώρο στους επιβάτες, ενώ για τις αποσκευές τους, υπάρχουν τα 460 λίτρα χωρητικότητας του πορτ - παγκάζ, που μπορούν φυσικά να αυξηθούν με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Το γυαλβανισμένο αμάξωμα Ώ διαθέτει 12ετή εγγύηση αντιδιαβρωτικής προστασίας Ώ έχει ιδιαίτερα αυξημένη στρεπτική ακαμψία, κατά 78+εε αυξημένη σε σχέση με ένα Astra πρώτης γενιάς. Ενισχύσεις από ατσάλι υπάρχουν περιμετρικά της καμπίνας, ενώ στον εξοπλισμό παθητικής ασφάλειας θα υπάρχουν τα πάντα από αερόσακους όλων των ειδών (οδηγού, συνοδηγού, πλευρικούς) μέχρι σύστημα απελευθέρωσης πεντάλ, το οποίο βελτιώνει σημαντικά την προστασία πελμάτων και αστραγάλων σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης.

Οι κινητήρες ξεκινούν από 1.200 κ.εκ. και φθάνουν στα 2.000, αποδίδοντας από 65 έως και 136 ίππους. Κοινό γνώρισμα των κινητήρων αποτελεί η χαμηλή κατανάλωση, με καλύτερο το μικρό των 11.200 κ.εκ. που στο μυκτό κύκλο πόλης καίει 6,1 λίτρα στα 100 χλμ. και παίρνει τα σκήπτρα του οικονομικότερου στην κατηγορία. Η οικονομία είναι αποτέλεσμα του μικρού βάρους, τόσο του κινητήρα, όσο και του αμαξώματος, χάρη στη χρήση ελαφρών υλικών, όπως αλουμίνιο και μαγνήσιο. Το μειωμένο βάρος αφήνει στο Astra σεντάν τα περιθώρια για αξιοπρεπείς επιδόσεις. Τα 1.200 κ.εκ. με τα 65 άλογα επιταχύνουν σε 16 δευτερόλεπτα το 0-100 ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 165 χλμ.

ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ F1 - ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ
"Ταύροι" Χάκινεν και Κούλθαρντ

Σαν ταύροι μπήκαν στην ισπανική πίστα, οι Μίσα Χάκινεν και Ντέιβιντ Κούλθαρντ. Οσο και αν προσπάθησε να τους "δαμάσει" ως άλλος ταυρομάχος, ο Μίχαελ Σουμάχερ, δεν τα κατάφερε.

Αιτία για μια φορά ακόμη η απόλυτη δύναμη που προσφέρουν στους οδηγούς των ασημένιων μονοθέσιων οι κινητήρες της Mercedes και το άψογο στήσιμο της "Φόρμουλα" που έχει πετύχει η ομάδα της Μακλάρεν.

Το τι είχε σκοπό να κάνει η Μακλάρεν - Μερσεντές έγινε σαφές από τα δοκιμαστικά. Χάκινεν και Κούλθαρντ στήθηκαν στην πρώτη σειρά της εκκίνησης, έφυγαν με το πράσινο και απλώς εξαφανίστηκαν. Οι δύο οδηγοί της ασημένιας ομάδας δεν είχαν καμιά ατυχία και ανενόχλητοι τερμάτισαν στερώντας ακόμη και την ελπίδα στους αντιπάλους τους.

Ο Μίχαελ Σουμάχερ απ' την πλευρά του με την εκκίνηση του αγώνα, έχασε δύο θέσεις και από τρίτος βρέθηκε πέμπτος. Τελικά μετά από παρέμβαση του ομόσταυλού του στη Φεράρι Ιρβάνιν κατάφερε να ξαναβρεθεί τρίτος. Ο Ιρβάιν βέβαια το πλήρωσε με μια σύγκρουση με τον Φιζικέλα. Ο οδηγός της Μπένεντον κατηγορεί τον Ιρλανδό της Φεράρι γιατί δεν τον άφηνε να περάσει, αλλά οι κριτές είχαν άλλη γνώμη και τον τιμώρησαν με ποινή 7.500 δολαρίων.

Ο Σουμάχερ πάντως αναγκάστηκε να δώσει μάχη για την τρίτη θέση, αφού χρεώθηκε και αυτός με ποινή 10 δευτερολέπτων, επειδή ξεπέρασε το όριο ταχύτητας στα πιτς, πράγμα που εκμεταλλεύτηκε ο ταλαντούχος Αλεξάντερ Βουρτς της Μπένεντον, που τελικά πήρε την τέταρτη θέση. Την εξάδα συμπλήρωσαν οι Ρούμπενς Μπαριτσέλο σε έναν ακόμη καλό αγώνα και ο απογοητευμένος από την προβληματική του Γουίλιαμς, παγκόσμιος πρωταθλητής Ζαν Βιλνέβ.

Στη βαθμολογία των οδηγών: Χάκινεν 36β, Κούλθαρντ 29β και Σουμάχερ 24. Στους κατασκευαστές προηγείται ήδη με 30 βαθμούς διαφορά από τη Φεράρι η Μακλάρεν. Επόμενος αγώνας το γκραν πρι του Μονακό στις 24 Μα?ου.

ΜΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΗ εποχή ζωντάνεψε στο Α' Ράλι Βετεράνων. Οι οδηγοί αγώνων που ξεκίνησαν την υπόθεση του σπορ στη χώρα μας πριν από 30 χρόνια, συγκεντρώθηκαν με τα ίδια ιστορικά πλέον αυτοκίνητα, χάρη σε μια πρόσκληση της Αθηναϊκής Λέσχης Φίλων Αυτοκινήτου, στην πίστα των Μεγάρων. Στην "κόντρα" πρώτευσε ο Στράτος Βαμβακίδης με DKW 1000 και ακολούθησαν οι Σταύρος και Γιώργος Ζαλμάς με S Austin Cooper 5 και οι Αντώνης Τζεν και Γιώργος Λιβέρης με SAAB 96 Sport. "Παρών" έδωσαν ακόμη οι Ραυτόπουλος (DKW F12), Ψύχας, Βουρδουμπάκης, Γιωργίτσης, Κανελλάκης, Λουμίδης, Σταμουλάκης, Φωτιάδης, Βρετός, Κορομπίλης, Σταύρου, Χόγκαν Μπαρδόπουλος Μαρασλής, Γκιόλμαν, Τσαπάρας, Διαμαντόπουλος. Αναλυτής, Ανδριόπουλος, Σαραντόπουλος Βουρβούτης, Παπαδημητρίου, κ.ά.

ΣΑΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ αρπακτικό, ταχύτατα και αποφασιστικά έφερε στην Κορσική ο Κόλιν Μακ Ρέι. Ο οδηγός της "Σούμπαρου" έπαιξε το τελευταίο του χαρτί και διέλυσε τον ανταγωνισμό. Ενδεικτικό ότι φάνηκε στον τελευταίο γύρο με διαφορά 47 δευτερολέπτων από τον δεύτερο Κάρλο Σάινθ, και αντί να κόψει αύξησε τη διαφορά στα 55, μέχρι που παρενέβη η ομάδα και άρχισε να πατάει και λίγο φρZνο ο Σκοτσέζοι ρίχνοντΑς τη διαφορά από τον τελικά δεύτερο Ντελεκούρ στα 27 δεύτερα. Καλά πήγαν και οι Λιάτι - Πονς που έφεραν το δικό τους Σουμπαρού πίσω από το Πεζώ 306 του Ντελακούρ. Στη βαθμολογία προηγείται ο Μακρέι με 2 βαθμούς διαφορά του Σάινθ, ενώ και στους" κατασκευαστές η διαφορά είναι 3 βαθμοί υπέρ της Σουμπαρού, με δεύτερη την Τογιότα.

ΚΑΤΑ 15% ΑΥΞΗΣΕ η Nissan τις πωλήσεις της στην Ευρώπη, το πρώτο τρίμηνο του 1998 σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Οι συνολικές πωλήσεις του πρώτου τριμήνου ανήλθαν στα 136.905 αυτοκίνητα. Το Micra που κατασκευάζεται στο Σάντερλαντ της Αγγλίας, αύξησε τις πωλήσεις του κατά 17%"επιδόσεις" του κατά ή 42.976, ενώ αντίστοιχα το Almera ανέβασε τις "επιδόσεις" του κατά 32,2% πουλώντας 33.659 αυτοκίνητα. Εκτός των δύο μοντέλων ανανεώθηκε και ο υπόλοιπος στόλος της NISSAN, που έχει για στόχο να ξεπεράσει τα 490.000 αυτοκίνητα που πούλησε πέρσι στην Ευρώπη, και να διατηρήσει την πρώτη θέση που κατέχει ανάμεσα στους Ευρωπαίους κατασκευαστές, αυξάνοντας ταυτόχρονα το μερίδιό της στην αγορά.

ΥΠΟ ΒΡΟΧΗ διεξήχθη ο πρώτος αγώνας της Φόρμουλα 3 για το επαγγελματικό πρωτάθλημα, στην πίστα των Μεγάρων. Τα προβλήματα πολλά για οδηγούς και μηχανικούς των μονοθέσιων, και τα τετ-α-κε οι έξοδος και τα γλιστρίματα άφθονα. Στον αγώνα που το θέαμα περίσσεψε νικητής ο άνθρωπος της βροχής Γιώργος Μαγκλιβέρας με Ralt RT 35 Alfa Romeo. Ακολούθησαν Κώστας Λαζαράκης (Reynard 913 Mugen) και Μανώλης Μοσχούς με Dalara 396 Fiat.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ