ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 24 Ιούνη 1998
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΦΑΚΕΛΟΣ ΟΛΥΜΠΙΑΔΑΣ 2004
Αντισυνταγματικές οι χωροθετήσεις!

"Πρέπει να μετακινηθούμε από τις συλλήψεις και τις υποσχέσεις ενός φακέλου υποψηφιότητας", λέει τώρα η κυβέρνηση και προωθεί αναθεώρησή του, με άγνωστο, όμως, περιεχόμενο. Συνεχίζεται σήμερα και αύριο το συμπόσιο που διοργανώνει το ΤΕΕ

Η χωροθέτηση αρκετών από τα έργα, που περιέχει ο φάκελος υποψηφιότητας για τους Ολυμπιακούς του 2004, θα πλήξει καίρια το περιβάλλον του Λεκανοπεδίου, ενώ η υλοποίησή τους είναι αντισυνταγματική και πιθανότατα θα σκοντάψει σε ακυρωτικές αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας.Το γεγονός αυτό ομολογεί, πλέον, επίσημα και η κυβέρνηση, διά του υπουργού Πολιτισμού Ε. Βενιζέλου και προέδρου της Διυπουργικής Επιτροπής για τους Ολυμπιακούς του 2004, ο οποίος ανακοίνωσε την αναθεώρηση του προγράμματος των έργων.

Συγκεκριμένα, ο υπουργός, μιλώντας στην έναρξη του διεθνούς επιστημονικού συμποσίου που διοργανώνει το ΤΕΕ με θέμα "Ολυμπιακοί αγώνες και πόλη - Η επόμενη μέρα",είπε: "Πρέπει να σεβαστούμε το συνταγματικό μας πλαίσιο, το πλαίσιο της εθνικής μας νομοθεσίας, το πλαίσιο της κοινοτικής μας νομοθεσίας. Πρέπει να μετακινηθούμε από τις συλλήψεις και τις υποσχέσεις ενός φακέλου υποψηφιότητας, που ήταν άρτιος και αποδείχτηκε αποτελεσματικός, ο οποίος όμως πληρούσε τις προδιαγραφές του εγχειριδίου υποψηφιοτήτων της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής, σε ένα άλλο πεδίο πολύ πιο συγκεκριμένο, πολύ πιο πρακτικό και πολύ πιο αυστηρό. Πρέπει για κάθε μεγάλη παρέμβαση, οι απαντήσεις μας ως προς το ιδιοκτησιακό, το δασικό, το αρχαιολογικό, το πολεοδομικό και το οικιστικό καθεστώς, να είναι βέβαιες και ασφαλείς", ώστε η Οργανωτική Επιτροπή, που είναι η Ανώνυμη Εταιρία "Αθήνα 2004" να μη βρεθεί αντιμέτωπη εκ των υστέρων με τα προβλήματα αυτά.

Το θέμα, όμως, είναι ότι και οι νέοι σχεδιασμοί της κυβέρνησης παραμένουν άγνωστοι στο πλατύ κοινό και - το κυριότερο - κανείς δεν εγγυάται ότι οι αποφάσεις θα ληφθούν κατόπιν διαλόγου με τους φορείς και τους κατοίκους της πρωτεύουσας, όπως ακριβώς έγινε, άλλωστε, και με το Φάκελο της υποψηφιότητας. Δεν αποκλείεται, λοιπόν, να πρόκειται για κάποιον ακόμη κυβερνητικό εμπαιγμό, πολύ περισσότερο που πληροφορίες αναφέρουν ότι ο αναθεωρημένος φάκελος πρόκειται να παραδοθεί στις 30 του Ιούνη, με πρόσχημα την κάλυψη των ασφυκτικών προθεσμιών που θέτει η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή.

Το ζητούμενο όμως είναι - όπως υπογράμμισαν αρκετοί ομιλητές κατά τη χτεσινή πρώτη μέρα του συμποσίου - ότι όσα σχεδιάζουμε σήμερα και θα φτιάχνουμε αύριο θα πρέπει να αποβλέπουν στην "επόμενη μέρα" και στην αναβάθμιση της πρωτεύουσας και όχι απλά στην εξυπηρέτηση των Ολυμπιακών Αγώνων. Και σ' αυτό το σημείο όμως οι κυβερνητικοί εκπρόσωποι, που μίλησαν, δεν έπεισαν ότι η υπόθεση αυτή θα ξεφύγει από τον ασφυκτικό κλοιό της εμπορευματοποίησης, την οποία επιδιώκουν τα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα.

Επίθεση στους δικαστές

Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Κ. Λαλιώτης, μετακινούμενος κάπως από τη θέση του της πλήρους υποστήριξης του φακέλου υποψηφιότητας είπε ότι τα έργα αθλητικής υποδομής είναι αναγκαίο να προωθηθούν και ολοκληρωθούν σύμφωνα με μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων και σύμφωνα με έγκριση περιβαλλοντικών όρων, όπως ορίζει η νομοθεσία. Δεν έκρυψε, επίσης, ότι πολλά έργα θα γίνουν με πρωτοβουλία των ιδιωτών και με τη ληστρική, για το δημόσιο συμφέρον, μέθοδο των συμβάσεων παραχώρησης. Παράλληλα, δεν έχασε την ευκαιρία να επιτεθεί κατά του Συμβουλίου της Επικρατείας, επειδή ακυρώνει πολλές από τις καταστροφικές, για το περιβάλλον, αποφάσεις του ως αντισυνταγματικές, υποστηρίζοντας ότι "δεν μπορεί να βρίσκεται στην ευχέρεια 2 - 3 δικαστών η ερμηνεία του άρθρου 24 του Συντάγματος", που αναφέρεται στην προστασία του περιβάλλοντος.

Με τον εαυτό του όμως - για τις ανάγκες της προεκλογικής του εκστρατείας προφανώς - δεν παρέλειψε να τα βάλει ουσιαστικά και ο δήμαρχος της Αθήνας Δ. Αβραμόπουλος,ο οποίος τώρα θυμήθηκε να ζητήσει ευρεία συζήτηση με τη συμμετοχή των πολιτών για τα έργα, ξεχνώντας ότι σαν μέλος της επιτροπής υποψηφιότητας δεν είχε ζητήσει κάτι τέτοιο ούτε ο ίδιος. Υποστήριξε, επίσης, ότι τα έργα που σχεδιάζονται είναι πολύ φτωχά σε σχέση με αυτά που υποσχεθήκαμε στη ΔΟΕ, μίλησε για καθυστερήσεις, ενώ πρόσθεσε ότι η πρόκληση είναι, αν η χωροθέτηση των αθλητικών εγκαταστάσεων θα γίνει με τρόπο που θα αναβαθμίζει ουσιαστικά την πόλη. Τώρα θυμήθηκε να κάνει αντιπολίτευση...

Ο πρόεδρος του ΤΕΕ Κ. Λιάσκας είπε ότι οι μηχανικοί είναι "αντίθετοι στη δημιουργία πόλης - σκηνικού για τις ανάγκες των Αγώνων. Θέλουμε πόλη αντάξια της ιστορίας και της προοπτικής της, βιώσιμη για τους κατοίκους, ικανή και για τη διεξαγωγή άρτιων αγώνων". Επίσης, δήλωσε ότι είναι ανάγκη να αξιοποιηθεί η ευκαιρία των αγώνων, για να στρέψει η Αθήνα το πρόσωπό της προς τη θάλασσα.

Ο πρόεδρος της "ΑΕ Αθήνα 2004" Σ. Στρατήγης επανέλαβε ότι η επιτροπή δεν έχει παραλάβει ακόμη κανένα φάκελο με τις οριστικές χωροθετήσεις.

Ο γενικός γραμματέας της Διεθνούς Ενωσης Αρχιτεκτόνων Β. Σγούτας,τόνισε ότι είναι σημαντικό να αναπτυχθεί μια σχέση συνεργασίας μεταξύ πολιτών και πολιτείας, να αισθανθούν οι πολίτες ότι τα έργα γίνονται για την αναβάθμιση της δικής τους πόλης και για να επιτευχθεί αυτό είναι απαραίτητο να μην απομακρυνθεί ποτέ η κοινωνική παράμετρος. Ο ίδιος έθεσε το θέμα της πλήρους διαφάνειας, χωρίς αποκλεισμούς, που να εξασφαλίζουν ποιότητα στις μελέτες και τα έργα, σημειώνοντας ότι δεν αποτελούν λύση οι κλειστοί διαγωνισμοί με πρόσκληση.

Αντιδράσεις

Στο μεταξύ οι εργασίες του συμποσίου ξεκίνησαν με τη μαχητική παρέμβαση της "Πρωτοβουλίας Πολιτών Ενάντια στη Διεξαγωγή της Ολυμπιάδας 2004 στην Αθήνα".

Με πανό και συνθήματα, "Το όραμα της Αθήνας: τσιμεντοποίηση των ελεύθερων χώρων","Αθήνα 2004: νέα "μεγάλη" ιδέα, νέα μεγάλη καταστροφή",ο καθηγητής του ΕΜΠ Γ. Σαρηγιάννης πήρε, από μέρους της "πρωτοβουλίας" δικαιωματικά το λόγο μετά την τοποθέτηση του προέδρου του ΤΕΕ, αφού - όπως τόνισε - η διοίκηση του Επιμελητηρίου "ξανααποκλείει την κάθε διαφορετική άποψη, περιορίζοντάς την πάλι σε κάποιο ελάχιστο χρόνο παρεμβάσεων σε επιμέρους απογευματινές συνεδριάσεις".Ο Γ. Σαρηγιάννης στην τοποθέτησή του κατήγγειλε την απειλούμενη καταστροφή, από τα έργα της Ολυμπιάδας.

ΟΧΙ στην καταστροφή της παραλίας

Με τα έργα της Ολυμπιάδας, δρομολογείται το τρίτο και τελειωτικό χτύπημα στην παραλία του Ελληνικού, που αυτό πλέον δε θα είναι αναστρέψιμο, τόνισε στην παρέμβασή του ο αντιδήμαρχος Ελληνικού Τάσος Λαβάσας.Ο αντιδήμαρχος είπε ότι η κύρια χρήση της παραλίας είναι και πρέπει να είναι η ακτή κολύμβησης. Η παραλία πρέπει να πάρει χαρακτήρα υπερτοπικού πόλου θαλάσσιας αναψυχής. Ο αιγιαλός να αποκατασταθεί και όπου είναι δυνατό να επεκταθεί η ακτή κολύμβησης.

Στην περιοχή μπορεί να κατασκευαστεί ολυμπιακό ιστιοπλοϊκό κέντρο, εφόσον κατασκευαστεί στην κλίμακα που είναι αναγκαία για τη λειτουργία του και διατηρήσει αυτή τη χρήση και στη συνέχεια, δηλαδή χρήση συμβατή με την κύρια χρήση της ζώνης της παραλίας που είναι αυτή της κολύμβησης.

Στην παρέμβασή του ο πολιτικός μηχανικός του Δήμου Ελληνικού, Κ. Κουμουνδούρος,είπε ότι τα νέα σχέδια για τα έργα που θα γίνουν στην παραλία Ελληνικού δημιουργούν ένα νησί σε απόσταση 100 έως 700 μέτρων από την ακτή. Η συνολική έκτασή του θα είναι 120 στρέμματα. Ετσι θα δημιουργηθεί μια θαλάσσια λεκάνη πάνω από 450 μέτρα, δυναμικότητας 3.000 σκαφών. Ολα αυτά σ' ένα θαλάσσιο μέτωπο (παράλληλα προς την ακτή) σε απόσταση που ξεπερνάει τα 1.700 μέτρα. Οπως υπογράμμισε ο Κ. Κουμουνδούρος, στα νέα σχέδια δε σημειώνεται αν θα υπάρχει χερσαία ζώνη εξυπηρέτησης σκαφών ούτε η έκταση του χώρου στάθμευσης. Επίσης, ανέφερε ότι τα νέα σχέδια αντιτίθενται στην οικολογική ανασυγκρότηση της παράκτιας ζώνης, στη διεύρυνση και ενίσχυση του κοινόχρηστου και δημόσιου χαρακτήρα της ζώνης για όσο το δυνατόν περισσότερες και πολυπληθέστερες ομάδες χρηστών, όπως και στην απομάκρυνση ασύμβατων χρήσεων και δραστηριοτήτων.

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΥΜΗΤΤΟΥ
Σταμάτησαν τις μπουλντόζες

"Φρένο" στις μπουλντόζες και το καταστροφικό τους έργο, έβαλαν χτες κάτοικοι της Αγίας Παρασκευής, που συγκεντρώθηκαν στις 7 το πρωί στο χώρο πίσω από το "Δημόκριτο", όπου εκτελούνται οι εργασίες κατασκευής της δυτικής περιφερειακής Λεωφόρου του Υμηττού.

Οι κάτοικοι της περιοχής, που έφτασαν στο χώρο αποφασισμένοι να μην επιτρέψουν την καταστροφή του δάσους, βρέθηκαν αντιμέτωποι με αστυνομικές δυνάμεις, που επιστρατεύτηκαν για να εξασφαλίσουν τη συνέχιση των εργασιών. Κατήγγειλαν στους υπευθύνους του εργοταξίου ότι είναι παράνομες οι εργασίες και τους επέδειξαν αίτηση που έχει γίνει δεκτή από την εισαγγελέα Κ. Γκίκα, στις 5 Ιούνη 1998, με την οποία ο Δήμος Αγ. Παρασκευής ζητά να του χορηγηθεί αντίγραφο πρωτοκόλλου εγκατάστασης του εργολάβου και να μην συνεχιστούν οι εργασίες. Γι' αυτό το λόγο, απαίτησαν την παρουσία εισαγγελέα στο χώρο. Ομως, σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχε ο επικεφαλής των αστυνομικών δυνάμεων με τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Γ. Κολιοκώστα,ο τελευταίος απάντησε ότι η απόφαση για την κατασκευή του έργου είναι τελεσίδικη.

Από την πλευρά της, η νομική σύμβουλος της εταιρίας που έχει αναλάβει την κατασκευή του έργου - και που χτες ήταν στο χώρο των εργασιών - υποστήριξε ότι οι εργασίες είναι "καθ' όλα νόμιμες" και απείλησε ουσιαστικά τους συγκεντρωμένους με μηνύσεις, αν δεν επέτρεπαν τις εργασίες.

Οση ώρα διήρκεσε η συγκέντρωση των κατοίκων, οι μπουλντόζες παρέμεναν στάσιμες. Οι συγκεντρωμένοι αποχώρησαν περίπου στις 12 το μεσημέρι, δηλώνοντας ότι θα συνεχίσουν το αγώνα τους για να αποτρέψουν την καταστροφή ενός πολύτιμου για ολόκληρη την Αθήνα πνεύμονα πράσινου. Γι' αυτό αποφάσισαν να συγκεντρωθούν πάλι σήμερα, την ίδια ώρα, στο ίδιο σημείο.

Εκπρόσωποι της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα για τη Διάσωση του Υμηττού, φορέων της πόλης, αλλά και ο επικεφαλής της παράταξης "Ανθρώπινη Πόλη" και υποψήφιος δήμαρχος Αγίας Παρασκευής Δ. Αυγερόπουλος δήλωσαν αποφασισμένοι να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις, προκειμένου να προστατέψουν με κάθε τρόπο τον Υμηττό. Παράλληλα, κατήγγειλαν την καταστροφική πολιτική ΥΠΕΧΩΔΕ και κυβέρνησης, που εμμένουν στην επιφανειακή χάραξη, περιφρονώντας, όπως χαρακτηριστικά είπαν, το δικαίωμά τους να ζουν υπό ανθρώπινες συνθήκες. Υπενθυμίζουμε ότι αίτημά τους είναι το κομμάτι της λεωφόρου που θα περάσει από την περιοχή, να είναι σήραγγα, όπως τεκμηριωμένα έχει προτείνει και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο.

ΚΑΛΛΙΘΕΑ
Ζητούν ανθρώπινη ζωή

Συγκέντρωση διοργάνωσε η "Δημοκρατική Δημοτική Ενότητα" για την απομάκρυνση του ρυπογόνου εργοστασίου ΦΟΙΒΟΣ και την αξιοποίηση της έκτασης, μαζί με αυτήν της ΙΖΟΛΑ, για τη δημιουργία χώρων άθλησης και πράσινου

"Μόνο η δυναμική κινητοποίηση και ο αγώνας των κατοίκων μπορούν να διώξουν τα φουγάρα του θανάτου από τα σπίτια. Ενωθείτε στον αγώνα μας και μαζί να ξεκινήσουμε την πάλη ώστε να εφαρμοστούν οι νόμοι και να γίνει ανθρώπινη η ζωή των κατοίκων".

Με αυτά τα λόγια ο υποψήφιος δήμαρχος της "Δημοκρατικής Δημοτικής Ενότητας Καλλιθέας" (ΔΔΕ) Αρ. Αβραμίδης, κάλεσε χτες τον λαό της περιοχής να στρατευτεί στον αγώνα ώστε να απομακρυνθεί το εργοστάσιο - βαφείο ΦΟΙΒΟΣ και να αξιοποιηθεί ο χώρος, μαζί με την παρακείμενη έκταση του πρώην εργοστασίου της ΙΖΟΛΑ, προς όφελος των κατοίκων της Καλλιθέας.

Στη διάρκεια της συγκέντρωσης διαμαρτυρίας, που διοργάνωσε το βράδυ της Δευτέρας η ΔΔΕ έξω από το εργοστάσιο ΦΟΙΒΟΣ, έντονη ήταν η διαμαρτυρία του κόσμου για την αδιαφορία των αρμόδιων φορέων, με αποτέλεσμα δεκαετίες ολόκληρες οι κάτοικοι να ζουν δίπλα από τα φουγάρα και να αναπνέουν τα δηλητηριώδη αέρια. Και αυτό παρά το γεγονός ότι εδώ και περίπου 40 χρόνια, με κινητοποιήσεις και συγκεντρώσεις, έχουν επισημάνει τα οξύτατα προβλήματα, αλλά οι αρμόδιοι δεν παίρνουν κανένα μέτρο. Ενώ είναι πλέον και επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι το εργοστάσιο προκαλεί ρύπανση και οι αρμόδιες υπηρεσίες έχουν κατά καιρούς επιβάλλει πρόστιμα, αυτό συνεχίζει να λειτουργεί.

Σε αυτή την κατάσταση αναφέρθηκε στην ομιλία του ο Αρ. Αβραμίδης και υπενθύμισε ότι η ΔΔΕ όταν διοικούσε το δήμο, το Δημοτικό Συμβούλιο είχε αποφασίσει την απομάκρυνση του εργοστασίου, όμως η απόφαση αυτή δεν υλοποιήθηκε από το αρμόδιο υπουργείο Βιομηχανίας. Πάγια θέση της ΔΔΕ είναι οι χώροι των δύο εργοστασίων να περάσουν στην αρμοδιότητα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και να αξιοποιηθούν ως υπερτοπικοί πόλοι άθλησης και πράσινου, ελεύθεροι για χρήση από όλο το λαό. "Εμείς ξέρουμε από αγώνα και αντίσταση και αυτόν τον αγώνα θα συνεχίσουμε", τόνισε χαρακτηριστικά ο υποψήφιος δήμαρχος Καλλιθέας.

Ο Κυρ. Αντωνίου,μέλος της γραμματείας της ΔΔΕ, μιλώντας στη συγκέντρωση, τόνισε ότι "η ΔΔΕ έχει και τη δύναμη και τη θέληση να παλέψει μαζί σας για την ανάσα ζωής που σας στερούν οι κεφαλαιοκράτες και η εξουσία της υποταγής στο μεγάλο κεφάλαιο και στην αδικία. Ομως μαζί σας, με τη δική σας δύναμη θα απαιτήσουμε αυτά που επιδιώκουμε. Η σημερινή συγκέντρωση ας γίνει η αρχή για ένα καλύτερο αύριο. Ας γίνει πυρήνας αντίστασης και πάλης μέχρι την ευόδωση του σκοπού μας".

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΟΣΕ
Απεργία - τροχοπέδη στα σχέδια διάλυσης

Με 24ωρη πανελλαδική - πανσιδηροδρομική απεργία σήμερα κλιμακώνονται οι κινητοποιήσεις, για να αποσυρθούν το "επιχειρησιακό σχέδιο" συρρίκνωσης και ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ και οι μεσαιωνικοί κανονισμοί εργασίας

Με την 24ωρη πανσιδηροδρομική - πανελλαδική απεργία κορυφώνεται σήμερα ο πρώτος κύκλος του απεργιακού μετώπου, που άνοιξαν οι σιδηροδρομικοί την περασμένη Τετάρτη, αντιδρώντας στα κυβερνητικά σχέδια για τη συρρίκνωση και το ξεπούλημα των ελληνικών σιδηροδρόμων και την ανατροπή των εργασιακών τους σχέσεων.

Στην Αθήνα,οι απεργοί σιδηροδρομικοί έχουν προγραμματίσει για σήμερα, στις 11 π.μ., συγκέντρωση στο κεντρικό κτίριο του ΟΣΕ, στην οδό Καρόλου, ενώ απεργιακές συγκεντρώσεις διοργανώνονται και σε Θεσσαλονίκη,Λάρισα και Βόλο.Οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ, πάντως, είναι αποφασισμένοι να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις, με στόχο να αποτρέψουν την εφαρμογή των καταστροφικών κυβερνητικών σχεδίων. Και αυτή τους την αγωνιστική διάθεση εκδήλωσαν με τη μαζική τους συμμετοχή στις απεργιακές κινητοποιήσεις, που κήρυξαν ομόφωνα τα πρωτοβάθμια σωματεία και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), οι οποίες άρχισαν την περασμένη Τετάρτη και έληξαν χτες με τις τρεις στάσεις εργασίας όλων των σιδηροδρομικών (3 - 6 π.μ., 12 - 3 μ.μ. και 8 - 10 μ.μ.).

Με ανακοίνωσή της, η ΠΟΣ καταγγέλλει ότι η διοίκηση του ΟΣΕ προσπαθεί να κερδίσει χρόνο, αποφεύγοντας ξεκάθαρες απαντήσεις στα δύο βασικά αιτήματα που θέτει η Ομοσπονδία: Να αποσυρθούν το "επιχειρησιακό σχέδιο" συρρίκνωσης και ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ και οι "μεσαιωνικοί κανονισμοί εργασίας".

Η ΠΟΣ καλεί κυβέρνηση και διοίκηση ν' ακούσουν τις προτάσεις των εργαζομένων, οι οποίες μπορούν να δώσουν διέξοδο στα αδιέξοδα που προκάλεσε η αντισιδηροδρομική πολιτική που εφάρμοσαν όλες οι κυβερνήσεις. Και προειδοποιεί ότι, αν συνεχιστεί η ίδια τακτική, η ευθύνη για το τι θα συμβεί από δω και πέρα θα βαρύνει αποκλειστικά κυβέρνηση και διοίκηση. Το ΔΣ της ΠΟΣ θα συνεδριάσει αύριο το πρωί για να εκτιμήσει την κατάσταση και να πάρει αποφάσεις για κλιμάκωση των κινητοποιήσεων.

"Λουκέτο" στο θεσσαλικό δίκτυο

Στο μεταξύ, σε εφαρμογή του "επιχειρησιακού σχεδίου", κλείνει από την ερχόμενη Δευτέρα το το δίκτυο Βόλος - Παλαιοφάρσαλα - Καλαμπάκα,με πρόσχημα τον εκσυγχρονισμό του και προοπτική επαναλειτουργίας, κατά τον ΟΣΕ, μετά από 18 μήνες. Η απόφαση να κλείσει το θεσσαλικό δίκτυο έχει προκαλέσει τις έντονες αντιδράσεις κατοίκων, κοινωνικών φορέων και σιδηροδρομικών της Θεσσαλίας, ενώ το θέμα αυτό έφεραν πρόσφατα στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Β. Μπούτας,Αχ. Κανταρτζής και Ν. Γκατζής.Ως πρώτη αντίδραση, το προσωπικό αμαξοστοιχιών κήρυξε για την ερχόμενη Δευτέρα 4ωρη στάση εργασίας, 9 π.μ. - 1 μ.μ., με αίτημα να μην κλείσει η γραμμή και ν' αρχίσουν τα έργα με παράλληλη λειτουργία του δικτύου, κάτι που έχει επισημάνει, άλλωστε, και το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ), που είναι ο διά νόμου τεχνικός σύμβουλος του κράτους. Οι σιδηροδρομικοί επισημαίνουν ότι επί πολλά χρόνια γίνονταν έργα εκσυγχρονισμού και μάλιστα του κεντρικού σιδηροδρομικού άξονα, χωρίς ποτέ να διακοπεί η λειτουργία του δικτύου, και τονίζουν ότι αυτό ενισχύει τις υποψίες τους ότι η διακοπή της γραμμής μπορεί να είναι και οριστική, όπως έγινε παλιότερα με τις γραμμές Λαυρίου και Αγρινίου.

Οσον αφορά την τύχη των σιδηροδρομικών που εργάζονται στο θεσσαλικό δίκτυο, η διοίκηση του ΟΣΕ υποστηρίζει ότι δε θα υπάρξουν απολύσεις, αλλά μεταθέσεις σε "γειτονικά δίκτυα" ή όπου αλλού "υπάρχουν ανάγκες"!

Η ΔΕΣΚ

Ο Σωτ. Ραυτόπουλος,αναπληρωτής πρόεδρος της ΠΟΣ και εκπρόσωπος της ΔΕΣΚ - Σ (υποστηρίζεται από την ΕΣΑΚ), υπογραμμίζει ότι για τους σιδηροδρομικούς είναι ξεκάθαρο ότι το κυβερνητικό σχέδιο για τον ΟΣΕ προβλέπει: Τη δραστική συρρίκνωση του δικτύου και ξεπούλημα των κερδοφόρων δραστηριοτήτων στους ιδιώτες, τη μείωση του προσωπικού και των αποδοχών του και την πλήρη ανατροπή των εργασιακών σχέσεων. "Απέναντι στο μονόδρομο της κυβέρνησης, οι σιδηροδρομικοί έχουν μια και μόνη επιλογή: Να αντιτάξουν το δικό τους μονόδρομο, του ενωμένου και συντονισμένου αγώνα, με στόχο την απόκρουση της κυβερνητικής πολιτικής", επισημαίνει και καλεί όλους τους σιδηροδρομικούς να στείλουν δυναμικό - αγωνιστικό μήνυμα με τη συμμετοχή τους στη σημερινή πανσιδηροδρομική απεργία, αλλά και να πάρουν την υπόθεση του αγώνα στα χέρια τους, συγκροτώντας επιτροπές αγώνα σε κάθε χώρο δουλιάς, με σκοπό την υπεράσπιση του δημόσιου και κοινωνικού ρόλου του ΟΣΕ και των εργασιακών δικαιωμάτων.

Μπήκαν μπροστά στις μπουλντόζες για να σώσουν το δάσος, που τόσο έχει ανάγκη η Αθήνα

Η κυβέρνηση εμμένοντας στο καταστροφικό έργο, επιστράτευσε χτες την αστυνομία

Σ' αυτό εδώ το δάσος θέλουν να χτίσουν το Ολυμπιακό χωριό...

Η "επόμενη μέρα" των Ολυμπιακών Αγώνων 2004, δεν πρέπει να βρει κατεστραμμένες τις ακτές του Σαρωνικού



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ