ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 16 Σεπτέμβρη 1998
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
"ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ"
Ορθιοι ενάντια στη βαρβαρότητα της "αγοράς"
  • Γέμισε ασφυκτικά προχτές βράδυ το αίθριο της Αρχιτεκτονικής από διανοούμενους και καλλιτέχνες που ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση της "Συμπαράταξης" για μια συνάντηση και μια συζήτηση για τον πολιτισμό, την πόλη και τη στάση τους
  • Λεων. Αυδής: Να αγωνιστούμε για να ξυπνήσουν τα θετικά στοιχεία που έχουν οι άνθρωποι, για να συμβάλουν στη δημιουργία ενός άλλου ρεύματος που θα παρασύρει τη λάσπη και τα σκουπίδια μακριά από τη ζωή μας

Να σταθούμε ενάντια στο ρεύμα - το μπορούν, το έχουν αποδείξει, οι αριστεροί άνθρωποι, οι διανοούμενοι και οι καλλιτέχνες της Αριστεράς - κάλεσε προχτές το βράδυ ο υποψήφιος Δήμαρχος Αθηναίων της "Αγωνιστικής Αριστερής Οικολογικής Συμπαράταξης για την Αθήνα" Λεων. Αυδής και να αγωνιστούμε "να ξυπνήσουν τα θετικά στοιχεία που έχουν οι άνθρωποι για να συμβάλουν στη δημιουργία ενός άλλου ρεύματος που θα παρασύρει τη λάσπη και τα σκουπίδια μακριά από τη ζωή μας".

Και η πρόσκληση - πρόκληση, που απευθύνθηκε εκεί, στο κατάμεστο αίθριο της Αρχιτεκτονικής Σχολής του ΕΜΠ, έπιασε τόπο. Την άκουσαν και δεσμεύτηκαν να την κάνουν δική τους υπόθεση οι άνθρωποι του Πολιτισμού - από τον ηθοποιό και το ζωγράφο, τον εργάτη και τον ποιητή, τον σκηνοθέτη, τον άνεργο, το δικηγόρο ή το στρατιώτη, το γλύπτη, τον υπάλληλο, τον επαγγελματία και το γλύπτη, ως τον αρχαιολόγο και τόσους άλλους - όλοι εκείνοι που ανταποκρίθηκαν στην πρόταση της "Συμπαράταξης" για την Αθήνα για μια συνάντηση και μια συζήτηση για το πολιτισμό,την πόλη και τη στάση των διανοουμένων και των καλλιτεχνών της Αριστεράς.

"Με τον όρο "άνθρωποι της Αριστεράς" δεν εννοούμε μόνον όσους "πρόσκεινται", όπως λένε συνήθως, στα κόμματα που στηρίζουν το ψηφοδέλτιό μας", υπογράμμισε ο Λεων. Αυδής, "αλλά εννοούμε ευρύτατα όλους όσοι εξεγείρονται με την καπιταλιστική βαρβαρότητα και θέλουν την ανατροπή της"."Είναι νομίζω - συνέχισε - περιττό να επιμείνει κανείς στο σκέλος της εξέγερσης και της αγανάκτησης. Λίγα χρόνια κοσμοκρατορίας της ελεύθερης αγοράς έφτασαν, για να φανεί ότι η καπιταλιστική βαρβαρότητα δεν έχει όρια. Ολόκληροι λαοί, ολόκληρες χώρες μπορούν να καταστραφούν και να οδηγηθούν στην εξαθλίωση από τα χρηματιστηριακά παιγνίδια", για να αναφέρουμε μόνο αυτά τα παραδείγματα.

Δυνατότητα η ανατροπή

"Αριστερός όμως δεν είναι αυτός που απλώς αγανακτεί, είναι εκείνος που θέλει την ανατροπή", τόνισε ο υποψήφιος δήμαρχος της "Συμπαράταξης". "Και η ανατροπή - σημείωσε - δεν είναι απλή ουτοπία, αλλά δυνατότητα στην οποία έχουμε όχι απλώς πολιτικό καθήκον, αλλά, θα έλεγα, υπαρξιακή ανάγκη να συμβάλουμε. Από τη στιγμή που αποφασίζουμε ότι, πέρα από την προσωπική μας αξιοπρέπεια, μπορούμε και πρέπει να σώσουμε κάτι περισσότερο, τα ουσιαστικά δηλαδή στοιχεία της κληρονομιάς που μας άφησε η ανθρωπότητα κατά τη γεμάτη δυσκολίες και παλινδρομήσεις πορεία της προς την απελευθέρωση του ανθρώπου".

Οι δημοτικές εκλογές παρέχουν αυτή τη δυνατότητα. Και ειδικά σήμερα υπάρχει λόγος σοβαρός η δυνατότητα αυτή να κερδηθεί. Γιατί "η Τοπική Αυτοδιοίκηση στο σύνολό της αποκτά μια εντελώς άμεση και πρακτική σημασία για την άρχουσα τάξη, για τις κυρίαρχες πολιτικές και οικονομικές δυνάμεις: Η Τ. Α. θα διαχειριστεί ένα πολύ μεγάλο μέρος από τους πόρους του Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης, του λεγόμενου "πακέτου Σαντέρ", και οι επιλογές της - αν δεν αλλάξει η κατάσταση - θα είναι κρίσιμες για τους ανταγωνισμούς των οικονομικών συμφερόντων, για τις πελατειακές σχέσεις, για την εξαγορά και για την επέκταση των ποικίλων μεθόδων διαφθοράς των συνειδήσεων. Ως προς το τελευταίο, ξέρουμε όλοι τη λειτουργία των κοινοτικών προγραμμάτων και την επίδρασή τους όχι απλώς στις συνειδήσεις πολλών διανοουμένων, αλλά και ειδικά στην υποβάθμιση της Ανώτατης Εκπαίδευσης και του πανεπιστημιακού διδακτικού έργου που έχει μετατραπεί σε πάρεργο για πολλούς από τους νομείς των κοινοτικών προγραμμάτων".

Σε εύφορο έδαφος

Για να περάσουν αυτά πιο εύκολα τα ζωγραφιστά χαμόγελα και οι σκηνοθετημένες πόζες, επιχειρούν να πλασάρουν στο δημότη την έτοιμη λύση. Δεν είναι άξια εμπιστοσύνης. "Ο δημότης πρέπει να εμπιστεύεται πρώτα - πρώτα τον εαυτό του", υπογράμμισε ο Λεων. Αυδής "και να συμπαραταχτεί μ' αυτούς που αγωνίζονται, μ' αυτούς που έχουν ανάγκη την ελευθερία του και την ανθρωπιά του όσο και τη δική τους. Να συμπαραταχτεί δηλαδή με την Αριστερά, που μπορεί να είχε τις καλές και τις κακές της στιγμές, τις επιτυχίες και τις αποτυχίες της, αλλά που βρέθηκε πάντα δίπλα στο λαό σε όλες τις δύσκολες ώρες. Και να μην ξεχνάμε, επιτέλους, ότι για τους αριστερούς ανθρώπους η μεγάλη ατιμία - η πτώση - είναι να προσχωρήσουν στην ιδεολογία και την πρακτική της άρχουσας τάξης"...

Ηταν και γι' αυτούς τους λόγους και όσα ακόμα ανέλυσε προχθές το βράδυ ο Λεων. Αυδής, που βρήκε έδαφος εύφορο η πρότασή του. Ο ίδιος δεν υπέδειξε τρόπους δράσης. Η προσπάθεια απαξίωσης της διανόησης, ιδίως όταν ασχολείται με τα μεγάλα προβλήματα του λαού, δείχνει σε ποια κατεύθυνση πρέπει να κινηθούμε. Μην ξεχνάτε, όπως είπε και ο Λ. Αυδής: "Θέλουν τους ανθρώπους της τέχνης και της διανόησης αυλικούς των μεγάλων συμφερόντων. Δεν ξεχνούν τι έχει προσφέρει στον τόπο μας ο κόσμος της διανόησης και της τέχνης, όχι μόνον σε πνευματικό ή καλλιτεχνικό προϊόν, αλλά, κυρίως, σε πνευματικό και καλλιτεχνικό ήθος. Φοβούνται κυρίως αυτό, το σεβασμό που προκαλεί στον κόσμο το πνευματικό και το καλλιτεχνικό ήθος"!

Να βρούμε τρόπους

Εμείς οι ηθοποιοί - είπε η Αννα Φόνσου - μπορούμε να ενεργοποιήσουμε το όραμα του Λεων. Αυδή, είναι και δικό μας, ώστε να γίνει όραμα όλων των Αθηναίων. Μαζί της συμφώνησε η Μπέττυ Βαλάση,υπογραμμίζοντας ότι η δύναμη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης είναι τεράστια, γεγονός που ξέρει καλά και η εξουσία. Γι' αυτό και, όπως σημείωσε η ίδια, αρχίζει κάθε φορά πριν τις δημοτικές εκλογές η ...πασαρέλα, των λογής υποψηφίων που έχουν στόχο να παραδώσουν άβουλη την Αυτοδιοίκηση, ενώ εμείς θα βλέπουμε απ' την τηλεόραση τα τερτίπια τους. Ετσι, κατέληξε η Μπέττυ Βαλάση, εμείς με τη "Συμπαράταξη για την Αθήνα", οφείλουμε να διεκδικήσουμε τα δικαιώματά μας.

Και πρέπει να βρούμε τρόπους - πρόσθεσε ο ηθοποιός Τίτος Βανδής - να πλησιάσουμε όλο τον κόσμο, να σκεφτούμε τι μπορούμε να κάνουμε για όλους εκείνους. που ...δεν είναι κακοί άνθρωποι, μόνο αμήχανοι ή εγκλωβισμένοι απέναντι στην κυρίαρχη πολιτική.

Είναι η Κατοχή και πάλι κοντά μας - ήταν τα πρώτα λόγια του καθηγητή του Πολυτεχνείου Γιώργου Σαρηγιάννη - μόνο με πιο έξυπνο και πιο ύπουλο τρόπο σήμερα, στην εποχή της "νέας τάξης". Να θυμηθούμε, λοιπόν, όλους εκείνους τους ανθρώπους της Τέχνης ...τον Κορογιαννάκη, τον Τάσσο, τον Βασιλείου... και κάθε είδους προσπάθειά τους να αντισταθούν, μέσα στη μαυρίλα της Κατοχής. Ας αντισταθούμε κι εμείς σήμερα στην έκπτωση των αξιών.

Και για λόγους αξιοπρέπειας απέναντι στην ταυτότητα του αριστερού είναι, άλλωστε, αναγκαία η στήριξη της "Συμπαράταξης", είπε η καθηγήτρια του Πολυτεχνείου Ελένη Πορτάλιου - γιατί... υπάρχει πάντα η ανάγκη να επιμένουμε αριστερά!

Σήμερα περισσότερο, που ο πολιτισμός περνά τη δική του κρίση, προχωρώντας στην κατεύθυνση που θέλει η "νέα τάξη" - όπως σημείωσε ο Κ. Διάκος,στέλεχος της Κίνησης "Αθήνα - Πράσινη Πόλη" - οι πολίτες χρειάζεται να πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους.

Γιατί, εκτός από τη "Συμπαράταξη" και τον Λεων. Αυδή, όλοι οι άλλοι, ο σημερινός δήμαρχος και οι επίδοξοι αντικαταστάτες του - υπενθύμισε η χαράκτρια, πρόεδρος του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας Εύα Μελά - εργάζονται για μια πόλη αντάξια των Ευρωπαίων εταίρων και των επιδιώξεών τους. Γι' αυτή την πόλη, η απερχόμενη δημοτική αρχή εκδίωξε το Γιουσουρούμ, όπως διώχνει και τα φτωχά λαϊκά στρώματα από το κέντρο και τις γειτονιές του και να μας φέρει στη θέση τους το γνωστό χριστουγεννιάτικο δέντρο, που θύμιζε ...φούστα κλαρωτή και την έφιππη αστυνομία αύριο.

Τέρμα σ' αυτές τις εξελίξεις ζήτησε να τεθεί, με την ευκαιρία των εκλογών, ο ζωγράφος Χάρης Σουρβίνος,προτείνοντας να ξεκινήσει η προσπάθεια με μια ...αποκαθήλωση συμβολική: Να ξηλωθούν όλες οι διαφημιστικές γιγαντοαφίσες, γιατί - όπως είπε - είναι προσβλητικό για τον άνθρωπο να περπατά κάτω από θηριώδεις κατασκευασμένες εικόνες, που του λένε γιατί δεν είναι καλός ή ωραίος ή δυνατός και τι του λείπει...

Τελικά - όπως παρατήρησε ο δημοσιογράφος Γιώργος Τσαπόγας - αποτελεί χρέος των σκεπτόμενων ανθρώπων να αντιδράσουν στην κατάσταση που κυριαρχεί σήμερα και χρειάζεται η αντίδρασή τους να είναι πολυεπίπεδη, για να ενεργοποιήσει τον πολίτη και να αποδείξει ότι οι ...πομφόλυγες δε θα καταφέρουν, ό,τι κι αν κάνουν, να υποκαταστήσουν τη δράση - τη δική μας δράση - μέσα στα γεγονότα!

Ηταν εκεί!

Ο Σπύρος Χαλβατζής και ο Θεοχάρης Παπαμάργαρης,υποψήφιος πρόεδρος της Διευρυμένης Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Αθήνας - Πειραιά και υποψήφιος νομάρχης Αθήνας της ΝΑΣ αντίστοιχα, ο Γιάννης Μπανιάς και ο Τάκης Μαστρογιαννόπουλος επικεφαλής αντιπροσωπείας της ΑΚΟΑ, ο Νίκος Σοφιανός,γραμματέας του ΚΣ της ΚΝΕ, ο Ευάγγελος Μαχαίρας,πρώην πρόεδρος του ΔΣΑ και στέλεχος του κινήματος ειρήνης.

Οι ηθοποιοί Κατερίνα Βακαλοπούλου,Μπέττυ Βαλάση,Ελένη Γερασιμίδου,Νίνα Γιαννίδη,Ντίνα Δημητροπούλου,Δήμητρα Ζέζα,Ντενίζ Μπαλτσαβιά,Αντέλα Μέρμηγκα,Νάνσυ Μολοχάδη,Αλέκα Παϊζη,Αδριανή Τουντοπούλου,Κάτια Τσαλίνοβα,Αιμιλία Υψηλάντη,Αννα Φόνσου,Ρέα Χαλκιαδάκη,Φώτης Αρμένης,Τίτος Βανδής,Λεωνίδας Βαρδαρός,Ανδρέας Βαρούχας,Μανώλης Δεστούνης,Μιχάλης Θεοδώρου,Χρίστος Καλαβρούζος,Θάνος Κανούσης,Νίκος Καραγιώργης,Νίκος Καψής,Βασίλης Κολοβός,Σπύρος Κωνσταντινίδης,Κώστας Μπαλμπαγάδης,Σταμάτης Τζελέπης,Λευτέρης Τζουλάκης και Γιώργος Χαδίνης.

Οι εικαστικοί Δέσποινα Αρμάου,Μαρία Ζωιτοπούλου,Ζιζή Μακρή,Εύα Μελά,Φανούλα Μιχαηλίδου,Βάσω Σοφρά,Μάριος Βατζιάς,Νίκος Ευγενίδης,Σπύρος Καραχρήστος,Χάρης Σουρβίνος και οι γλύπτες Αντα Αγοραστού,Μάρκος Γεωργιλάκης,Στέλιος Τριάντης.

Οι ποιητές Ηλίας Λάγιος,Δημήτρης Σπύρου - ο τελευταίος είναι και σκηνοθέτης.

Οι συγγραφείς Γιώργος Καραμπελιάς,Μήτσος Κασόλας,Περικλής Κοροβέσης,Γιάννης Σχίζας και οι σκηνοθέτες Μιράντα Αγοραστού,Τέρψη Κολοζώφ,Νίκος Αντωνάκος,Πέρης Μιχαηλίδης,Αντώνης Ξένος.

Ο καραγκιοζοπαίχτης Γιώργος Μαμάης.

Οι αρχαιολόγοι Χριστίνα Βλασσοπούλου,Πέπη Λαζαρίδου,Μελίνα Μπριάνα- Πρωτοπαπαδάκη,Ισμήνη Τριάντη,Αλέξανδρος Μάντης.

Οι μουσικοί Ηως Κωνσταντίνου,Βαγγέλης Αλεξανδρόπουλος και η Αννα Θεοδόση,που χρωμάτισε μουσικά τη βραδιά με την κιθάρα της. Η τραγουδίστρια αλλά και εκπαιδευτικός Σωτηρία - Ρούλα Λουκούμη.

Ο εκδότης Στρατής Φιλιππότης.

Η θεατρολόγος Δηώ Καγγελάρη,οι ιστορικοί Αντώνης Κασωτάκης,Παναγιώτης ΜύττηςΧάαγκεν Φλάισερ και ο πολιτικός επιστήμονας Γιάννης Σακιώτης.

Οι πανεπιστημιακοί καθηγητές Μαρία Καραμεσίνη,Βενέττα Λαμπροπούλου,Ελένη Πορτάλιου,Κ. Καρούμπαλος,Δημήτρης Ρόκος,Γιώργος Ρούσης,Γιώργος Σαρηγιάννης.

Η αιθουσάρχης τέχνης Λένα Κουγέα.

Οι δημοσιογράφοι Πάνος Κοσμάς,Γ. Μητραλιάς,Νίκος Μολυβιάτης,Μάκης Σελαμαζίδης,Γιώργος Κ. Τσαπόγας και οι σκιτσογράφοι Στάθης Σταυρόπουλος και Κώστας Γιαννόπουλος.

Ανάμεσα σε πολλούς άλλους οι δικηγόροι Αγγέλα Γκόγκου,Ελένη Ζαφειρίου,Αλέκα Ζορμπαλά,Κατίνα Καραμάνου,Ρόζυ Κουχτσόγλου,Ελένη Πολύζου,Γιώτα Τσακούλια,Αντώνης Αντανασιώτης,Γιώργος Βάγιας,Βασίλης Δημόπουλος,Κώστας Διάκος,Γιώργος Ζορμπαλάς,Γεράσιμος Καλός,Αναστάσιος Καραμάνος,Χρήστος Πριόνας,Κώστας Τριγάζης,Γιώργος Τσουγκριάνης και ο συμβολαιογράφος Γιώργος Αδαμίδης.

Οι πολιτικοί μηχανικοί Γιώργος Μάρραιη,Θανάσης Χρυσοχοϊδης,οι αρχιτέκτονες Χρυσούλα Αναστασιάδου,Ασπα Κατσαρέλη,Ρένα Λευκαδίτου,Μίνα Ξύδη - Καρουμπάλου,Μαριλίζ Ρούση,Κώστας Μπαρδάκης,ο πολεοδόμοςΓεράσιμος Σκλαβούνος,ο Γιώργος Βοζικάκης και πάρα πολλοί άλλοι...

Μάχη για το μέτρο και την απλότητα

Αυτή η πόλη, που τροφοδοτούσε κάποτε εκρήξεις αυταρέσκειας, που πέρναγε στους στίχους του Παλαμά ως "ζαφειρόπετρα στης Γης το δαχτυλίδι" και τραγουδιόταν από την Σοφία Βέμπο ως ασύγκριτη με "Λόντρα, Παρίσι, Νιου Γιορκ, Βουδαπέστη, Βιέννη", υποφέρει από ελλείμματα αισθητικής και αναψυχής.

Η Αθήνα είναι μια πόλη, που δε χτίστηκε, δεν αναπτύχθηκε, δεν αξιοποιήθηκε κατά πώς ήθελε ο εθνικός μας ποιητής: "Με λογισμό και όνειρο".Οι ιδιωτικοί και δημόσιοι χώροι της έγιναν δύσμορφοι και δυσλειτουργικοί,η στέρηση της φύσης, του πράσινου των ανοιχτών οριζόντων, έγινε ο κανόνας, η ρύπανση σωμάτων και ψυχών πήρε ακραίες διαστάσεις, η σχέση γκλαμουριάς και κιτς έγινε οργανική, συστηματική, εν τέλει καθεστώς ζωής. Ο Αθηναίος "πολίτης του ελεύθερου χρόνου", κάτοικος της πόλης τα Σαββατοκύριακα, το Πάσχα, τα Χριστούγεννα, κάποιες μέρες του καλοκαιριού, κατέληξε να είναι είδος απειλούμενο με εξαφάνιση. Η Αθήνα έγινε κατά κύριο λόγο πεδίο εργασίας και υποθέσεων, αλλά όχι χαράς. Τέτοια ώστε να δικαιώνει σε μεγάλες περιοχές του κοινωνικού της χώρου τα λόγια του Μάρεϊ Μπούχτσιν: "Τα σώματα που αγγίζουν το ένα το άλλο στους υπόγειους χώρους, στ' ασανσέρ των μεγάλων κτιρίων και στους δρόμους, περιβάλλονται από ένα ψυχικό πεδίο αδιαφορίας. Συναγελασμένα μαζί, εκκρίνουν μίαν ενεργό δύναμη αμοιβαίας αδιαφορίας, μιας όντως λανθάνουσας εχθρότητας κι ενισχύουν μάλλον, παρά ανακουφίζουν, την πανταχού παρούσα έλλειψη ανθρώπινης αλληλεγγύης".

Οι φυγές του Αθηναίου πολίτη προς τους άγριους ποδοσφαιρικούς και μπασκετικούς "θριάμβους", προς τις "μεγαλειώδεις" αρχαιοπλασίες προ του Παναθηναϊκού Σταδίου ή τις υπερφίαλες χριστουγεννιάτικες φωτοχυσίες, δεν εξαλείφουν την ανάγκη μιας ζωής με πραγματικό πολιτισμό. Μιας ζωής, όπου η αναψυχή δε συνιστά φυγή ή αυτάρεσκο αναμάσημα της τωρινής ύπαρξης, όπου η ανα-ψυχή (δηλαδή η πρωταρχική της έννοια) είναι ανανέωση και ανάπλαση ψυχής. Δηλαδή ένα παράθυρο προς το όνειρο.

Ο πολιτισμός στην πόλη άλλοτε ταυτίζεται με την αγορά θεάματος κι άλλοτε με τη δράση μιας κρατικοδίαιτης ή διαπλεκόμενης με ιδιωτικά συμφέροντα κάστας καλλιτεχνών. Ομως, ο πολιτισμός, ως κριτικός σχολιασμός του παρόντος και ως προπομπός του μέλλοντος, είναι μια ολότητα δράσεων που εμπεριέχει πολύ λιγότερο τους "συστηματικούς" καλλιτέχνες - διανοούμενους και πολύ περισσότερο τους ερασιτέχνες και συχνά ανώνυμους παραγωγούς: Από μεν τους πρώτους, σημασία έχουν αυτοί που εκπληρώνουν το στίχο - γνωμικό του Γ. Ρίτσου, εκείνοι "που δεν τραγουδάνε για να ξεχωρίσουνε",αλλά αναδεικνύουν το έργο τους μέσα από μια διαρκή συγχώνευση με την αλήθεια και την ανθρωπιά. Από δε τους δεύτερους, σημασία έχουν αυτοί που διαπλέκουν τη μορφή της ζωής με την αλληλεγγύη, την ομορφιά με την αντίσταση στην εκμετάλλευση, την αισθητική του παρόντος με τη διεκδίκηση της κοινωνικής αλλαγής.

Ο πολιτισμός δεν είναι το "Μέγαρο" εν μέσω της αθηναϊκής πολιτιστικής ερήμου, δεν είναι οι φοίνικες των κυκλοφοριακών νησίδων ως θεαματική αντίπραξη στο οικολογικό αίτημα του πρασινίσματος της πόλης, δεν είναι η ιντερνετοποίηση της επικοινωνίας αντί της άμεσης, ζωντανής επαφής ανθρώπων και ιδεών.

Ο πολιτισμός είναι "γινόμενο", είναι βάθος και πλάτος, είναι συστράτευση με τις δυνάμεις ποιότητας ζωής. Που μάχονται για το "μέτρο" και για την απλότητα, που τηρούν την ιστορική μνήμη και διεκδικούν μια ήπια οικοανάπτυξη, που σέβονται το περιβάλλον και το μέλλον.

Γιάννης ΣΧΙΖΑΣ

Στέλεχος της "Αγωνιστικής Αριστερής και Οικολογικής Συμπαράταξης για την Αθήνα"

Υποψηφιότητες

Η Ζωή Βαλάση,ο Περικλής Κοροβέσης,η Εύα Μελά,η Ελένη Πορτάλιου,η Μαρία Πρίφτη,ο Γιώργος Σαρηγιάννης,ο Γιάννης Σχίζας,οΓιώργος Τσαπόγας και ο Στρατής Φιλιππότης είναι οι πρώτοι εννέα από τους υποψήφιους δημοτικούς συμβούλους της "Συμπαράταξης", που ανακοινώθηκαν χτες.

"Η παράδοση του αριστερού κόσμου της διανόησης και της τέχνης στη χώρα μας, μάς επιτρέπει να αισιοδοξούμε", έγραφε άλλωστε ο ίδιος ο υποψήφιος δήμαρχος, στην επιστολή του προς τους διανοούμενους και καλλιτέχνες... Η αισιοδοξία δικαιώθηκε όχι μόνο λόγω της προσέλευσης αλλά και των δεσμεύσεων που αναλήφθηκαν και οι οποίες καταγράφονται πλέον ως δηλώσεις συμμετοχής στο ψηφοδέλτιο.

Η Μαρία Δημητριάδη

Με μια ανθοδέσμη ήταν παρούσα στο αίθριο της Αρχιτεκτονικής και η τραγουδίστρια Μαρία Δημητριάδη.Γιατί, όπως η ίδια σημείωνε στο λιτό μήνυμά της για το απρόοπτο, που την κράτησε μακριά από την εκδήλωση της Συμπαράταξης για την Αθήνα, "θεώρησα αναγκαίο να είμαι εκεί έστω και με αυτά τα λουλούδια".Το μικρό χαρτάκι του μηνύματος ο παραλήπτης του, ο Λεων. Αυδής, το κράτησε...

Να ενεργοποιήσουμε το όραμα, να βρούμε τρόπους να πλησιάσουμε τον κόσμο, για να χαράξουμε τις διαδρομές που θέλουμε, δεσμεύτηκαν οι διανοούμενοι και οι καλλιτέχνες που συναντήθηκαν με τον Λεων. Αυδή και τη Συμπαράταξη για την Αθήνα

Το πνευματικό και καλλιτεχνικό ήθος μπορεί να αντιστρέψει το ρεύμα, να παρασύρει τα σκουπίδια μακριά απ' τη ζωή της, είπε ο Λ. Αυδής και κάλεσε σε συστράτευση τους διανοούμενους και τους καλλιτέχνες της Αριστεράς



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ