ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 9 Μάρτη 2000
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
«Πνίγονται» στην ανεργία

Αυξάνεται η ανεργία στους ναυτεργάτες, την πρωτιά έχουν οι ναύτες

Ραγδαία είναι η αύξηση της ανεργίας στους ναυτεργάτες, γεγονός που δεν μπορούν να αποκρύψουν ακόμα και τα αναξιόπιστα στοιχεία του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας. Σύμφωνα με αυτά τα στοιχεία, οι εγγεγραμμένοι άνεργοι τον περασμένο μήνα Φλεβάρη ήταν 3.459, ενώ τον αντίστοιχο μήνα του 1999 ήταν 2.080! Επίσης στις αρχές του 1999 η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία έκανε λόγο για 5.000 άνεργους ναυτεργάτες, ενώ σήμερα μιλάει για πάνω από 6.000!

Η θλιβερή πρωτιά ανήκει στους ναύτες με 304 εγγεγραμμένους ανέργους. Δεύτεροι στη θλιβερή λίστα έρχονται οι θαλαμηπόλοι με 296 εγγεγραμμένους και τρίτοι οι μάγειροι με 277. Ακολουθούν οι ασυρματιστές με 276 εγγεγραμμένους ανέργους, οι τρίτοι πλοίαρχοι με 150 και οι ηλεκτρολόγοι με 144 εγγεγραμμένους.

Η αύξηση της ανεργίας αποτελεί «καρπό» των αντιναυτεργατικών μέτρων που εφάρμοσε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ (και η ΝΔ έχει χαρακτηρίσει «ημίμετρα»!) το καλοκαίρι του 1997, μειώνοντας κατά 50% τους Ελληνες ναυτεργάτες από τις οργανικές συνθέσεις των ποντοπόρων πλοίων. Επιπλέον η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με το νόμο - έκτρωμα 2575/98 του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας Σταύρου Σουμάκη, στερεί από τους μακράς διαρκείας άνεργους ναυτεργάτες όχι μόνο το δικαίωμα να γράφονται στους καταλόγους του ΓΕΝΕ, αλλά και το δικαίωμα στην ίδια την εργασία, αφού τους αφαιρεί το φυλλάδιο! Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο ναυτεργάτης Παναγιώτης Κοντοπίδης. Ο άνθρωπος αυτός έχει συνολική θαλάσσια υπηρεσία 12 χρόνια. Ομως επειδή τα πέντε τελευταία χρόνια ταξίδεψε 11 και όχι 12 μήνες, οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΕΝ αρνούνται να του εκδώσουν πιστοποιητικό ναυτικής ικανότητας, ώστε να ανανεώσει το φυλλάδιό του και να μπορέσει να μπαρκάρει τώρα που βρήκε δουλιά!

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΝΑΥΤΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
Ιδανικός συνομιλητής των εφοπλιστών

«Διάλογος» και εκπτώσεις από την ΠΝΟ για τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας

Να στρώσουν το δρόμο για την επέλαση που προετοιμάζουν οι εφοπλιστές, σε βάρος κάθε ναυτεργατικού δικαιώματος, ανέλαβαν οι εγκάθετοι των εφοπλιστών και της κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ στην Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία. Η χτεσινή συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της Ομοσπονδίας, αλλά και τα όσα ευτράπελα διαδραματίστηκαν κατά την πρώτη διαπραγματευτική συνάντηση της ΠΝΟ με την Ενωση Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας (ΕΕΑ) για την υπογραφή της νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, που έγινε προχτές, φανέρωσαν ότι οι εγκάθετοι ήδη «έπιασαν δουλιά».

Ειδικότερα, κατά την προχτεσινή συνάντηση με την ΕΕΑ, η πρόταση που κατέθεσε η «πλειοψηφία» της Εκτελεστικής στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων ήταν να υπογραφεί η σύμβαση με ποσοστό αύξησης 7%. Οι εφοπλιστές απάντησαν με ποσοστό 2,9%. Η ΠΝΟ «έπεσε» στο 4,5% με 5% και οι εφοπλιστές... αντιπρότειναν ποσοστό 3,5%! Οσον αφορά ακόμα και αυτό το «ανάπηρο» διεκδικητικό πλαίσιο ορισμένων θεσμικών αιτημάτων που είχε αποφασίσει να προβάλει η ΠΝΟ, δεν ειπώθηκε ούτε λέξη! Το «παζάρι» σε βάρος των ναυτεργατών συνεχίστηκε και μετά την επίσημη λήξη της συνάντησης, καθώς ορισμένοι από τους συνδικαλιστές της πλειοψηφίας και εκπρόσωποι της εφοπλιστικής Ενωσης παρέμειναν στα γραφεία της ΠΝΟ και συζήτησαν «κεκλεισμένων των θυρών»!

Χτες στη διάρκεια της συνεδρίασης της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ συζητήθηκαν τα... αποτελέσματα της διαπραγματευτικής συνάντησης με τους εφοπλιστές, αλλά και τα όσα προετοιμάζονται σε βάρος των ναυτεργατών της ακτοπλοΐας μέσω της αλλαγής του θεσμικού πλαισίου αυτού του τομέα θαλάσσιων συγκοινωνιών, που σχεδιάζει η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ και στηρίζει η ΝΔ. Η πλειοψηφία, απέρριψε την πρόταση που κατέθεσαν η ΠΕΜΕΝ και ο «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» για απεργιακές κινητοποιήσεις - πρόταση που αποτελεί αίτημα της πλειοψηφίας των ναυτεργατών, όπως γίνεται φανερό από τις απανωτές επιστολές που καταφθάνουν στην ΠΝΟ και στα ναυτεργατικά σωματεία, αλλά και από παραστάσεις διαμαρτυρίας - και αποφάσισε να... αντισταθεί με τη μέθοδο του διαλόγου! Να σημειωθεί ότι η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ έχει στο «συρτάρι» της νέα αντιναυτεργατικά μέτρα - τα οποία προσυπογράφει η ΝΔ - και για τους ναυτεργάτες που είναι ναυτολογημένοι στα ποντοπόρα πλοία.

ΟΙΚΟΔΟΜΟΙ ΚΙΛΚΙΣ
Αστυνομικός στη συνέλευσή τους!

Εντοπίστηκε και απομακρύνθηκε εγκαίρως, δεύτερο κρούσμα σε λίγους μήνες

Φαίνεται πως ούτε οι εκδηλώσεις πανηγυρικού χαρακτήρα δε γλιτώνουν από το βλέμμα της Ασφάλειας. Στο Κιλκίς, για δεύτερη φορά μέσα σε λίγους μήνες, εντοπίστηκε αστυνομικός να παρακολουθεί συνδικαλιστική διαδικασία και συγκεκριμένα τη Γενική Συνέλευση του Σωματείου Οικοδόμων, η οποία είχε γιορταστικό χαρακτήρα καθώς μοιράζονταν δώρα σε παιδιά οικοδόμων! Η αντίδραση των συγκεντρωμένων ήταν άμεση και ο ασφαλίτης πιάστηκε και απομακρύνθηκε από το χώρο πάραυτα, παρά τη δικαιολογία του πως βρέθηκε εκεί γιατί είχε ραντεβού με κάποιον εκλεγμένο συνδικαλιστή του Σωματείου!

Υπό την «εποπτεία» της Ασφάλειας, πριν μερικούς μήνες πραγματοποιήθηκε και η Γενική Συνέλευση του Εργατικού Κέντρου της πόλης, συνδικαλιστικού καθαρά περιεχομένου. Στη συνέλευση των οικοδόμων, ο αστυνομικός εντοπίστηκε από συνταξιούχο συνδικαλιστή, ο οποίος τον έβγαλε από την αίθουσα και του ζήτησε να απομακρυνθεί ακόμη περισσότερο. Ο αστυνομικός είπε πως βρισκόταν εκεί διότι περίμενε έναν γνωστό του συνδικαλιστή (της ΔΑΚΕ). Οι οικοδόμοι του Κιλκίς δεν πείθονται από τη δικαιολογία που πρόβαλε ο αστυνομικός. Οπως κατήγγειλαν, πήγε από την αρχή της εκδήλωσης και αν δεν τον απομάκρυναν οι οικοδόμοι, θα έμενε μέχρι το τέλος, ενώ γνωρίζει πολύ καλά πως δεν επιτρέπεται να παραβρίσκεται εκεί με καμία ιδιότητα. Οι οικοδόμοι προειδοποιούν πως επιφυλάσσονται για δυναμική απάντηση αν υπάρξει και νέο κρούσμα.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Κάρτες για ... προγράμματα

Προεκλογικές θριαμβολογίες για την καταπολέμηση δήθεν της ανεργίας

Με μια φιέστα προεκλογικού χαρακτήρα, ο υπουργός Εργασίας Μ. Παπαϊωάννου, παρουσίασε χτες, στο Κέντρο Προώθησης Απασχόλησης στη Ν. Ιωνία, τη «Μαγνητική Κάρτα Εργασίας» που θα χορηγεί ο ΟΑΕΔ στους άνεργους.

Η κάρτα αυτή θα εκδίδεται με ηλεκτρονικό τρόπο και θα καταγράφει όλα τα στοιχεία του άνεργου, πού έχει δουλέψει και σε ποια προγράμματα του υπουργείου έχει πάρει μέρος. Δεν είναι δηλαδή, τίποτα άλλο παρά ένα εργαλείο για την καλύτερη υλοποίηση της αντεργατικής πολιτικής της κυβέρνησης, που θέλει να μην «ξεφύγει» κανένας άνεργος από το «πεπρωμένο» του απασχολήσιμου!

Με αφορμή αυτή την παρουσίαση, ο υπουργός Εργασίας χαρακτήρισε τη χτεσινή μέρα... «σημαντική για την καταπολέμηση της ανεργίας»! Ταυτόχρονα, δε δίστασε να ρίξει μια νέα βολή στην επιδότηση της ανεργίας, μιλώντας για τον εξορθολογισμό του συστήματος. Σκοπός της κυβέρνησης είναι η ουσιαστική κατάργησή της, με τη μεταφορά του επιδόματος στις τσέπες των εργοδοτών.

Ο υπουργός στην παρουσίαση της κάρτας, δεν ξέχασε να επαναλάβει και πάλι διάφορα σημεία της κυβερνητικής πολιτικής για την καταπολέμηση δήθεν της ανεργίας και τόνισε ότι η «δια βίου κατάρτιση και δια βίου μάθηση», είναι για τη χώρα μας η «καλύτερη συνταγή» για να επιτευχθεί ο «μεγάλος στόχος που έχουμε θέσει».

ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΛΕΜΒΩΝ
Τους γέμισαν χρέη

Η ΔΟΥ Πλοίων απαιτεί φόρους που ποτέ δεν εισέπραξαν οι λεμβούχοι

Καταχρεωμένοι βρέθηκαν ξαφνικά οι ιδιοκτήτες λέμβων του Περάματος και του Κερατσινίου, επειδή η Εφορία τούς ζητά να καταβάλουν Φόρο Προστιθέμενης Αξίας που ποτέ δεν εισέπραξαν. Η Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών Πλοίων θεώρησε ότι οι λεμβουχικές υπηρεσίες δεν καλύπτονται από το νόμο 1642/86 «για την εφαρμογή του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και άλλες διατάξεις». Ωστόσο, με βάση αυτόν το νόμο, οι περισσότεροι πελάτες των λεμβούχων (πλοιοκτήτες και εταιρίες) δεν κατέβαλαν ΦΠΑ!

Τώρα έρχεται η ΔΟΥ Πλοίων και ζητά τα «ρέστα» όχι από τους εφοπλιστές, αλλά από τους λεμβούχους. Να σημειωθεί ότι οι λεμβούχοι από το 1988 καταθέτουν τα εκκαθαριστικά τους στην Εφορία ανά δίμηνο και γίνονται δεκτά χωρίς πρόβλημα, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις υπάρχουν και επιστροφές φόρου!

Ο νόμος 1642/86 στο άρθρο 22 αναφέρει: «Απαλλάσσεται από το φόρο η παροχή υπηρεσιών για την εξυπηρέτηση των αμέσων αναγκών των πλοίων, πλωτών μέσων και αεροσκαφών, για τα οποία προβλέπεται απαλλαγή στις περιπτώσεις α` και β` της παραγράφου αυτής, όπως η ρυμούλκηση, η πλοήγηση, η πρόσδεση, η διάσωση, η πραγματογνωμοσύνη, η χρήση λιμανιών και αεροδρομίων. Η απαλλαγή επεκτείνεται και στην παροχή εξυπηρέτησης του φορτίου των μεταφορικών αυτών μέσων». Με βάση αυτό το νόμο στις 14 Αυγούστου του 1999, το Σωματείο Πλοιοκτητών Επιβατικών Λαντζών και Φορτηγίδων Περάματος- Κερατσινίου-Σαλαμίνας και περιοχής Ψυττάλειας «Ο ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ» έστειλε επιστολή στο υπουργείο Οικονομικών, επισημαίνοντας ακριβώς τις υπηρεσίες που παρέχουν οι λέμβοι και ανέφερε: «Παρακαλούμε να μας γνωρίσετε αν οι προαναφερόμενες υπηρεσίες απαλλάσσονται ή μη του ΦΠΑ». Ακόμα βέβαια δεν έχουν λάβει απάντηση, όμως τα χρέη... «τρέχουν».

Επιπλέον, τον περασμένο Γενάρη το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδας, απαντώντας σε ανάλογη επιστολή του Σωματείου, σημειώνει ότι με βάση τη νομοθεσία απαλλάσσονται από τη φορολογία οι λεμβουχικές υπηρεσίες και τονίζει: «Με την ανωτέρω άποψη, εξ όσων γνωρίζουμε, συμφωνεί και η ΔΟΥ Πλοίων».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ