ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 15 Γενάρη 1999
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΦΑΚΕΛΩΜΑ
Κανένα μέτρο για τον έλεγχο της κατάστασης

Ερώτηση βουλευτών του ΚΚΕ

Αν και έχουν περάσει 21 μήνες από τη δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης του νόμου 2472/97 και 14 μήνες από την έναρξη της λειτουργίας της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (Αρχή), η κυβέρνηση δεν έχει πάρει κανένα μέτρο για τη στελέχωση της Γραμματείας της Αρχής, με κύρια ευθύνη του... πολυπράγμωνα υπουργού Ε. Γιαννόπουλου.

Ο αρμόδιος υπουργός Δικαιοσύνης αρέσκεται να ασχολείται πιο πολύ με τις καταλήψεις των μαθητών και τις κινητοποιήσεις των αγροτών και δε βρίσκει- φαίνεται - χρόνο για να στελεχώσει την αρχή και να προστατέψει στοιχειωδώς τον πολίτη από το ηλεκτρονικό φακέλωμα.

Βέβαια, η θέση του ΚΚΕ, τόσο για το χαρακτήρα όσο και για τους στόχους του νόμου 2472/97, είναι γνωστή και έχει εκφράσει την αντίθεσή του. Θεωρεί το συγκεκριμένο νόμο ψευδεπίγραφο, που στόχο έχει τη νομιμοποίηση του ηλεκτρονικού φακελώματος και την εφαρμογή της Συνθήκης Σένγκεν.

Ταυτόχρονα, όμως, είναι ολοφάνερη η έλλειψη πρόθεσης στην κυβέρνηση να προχωρήσει έστω και στη στελέχωση της Γραμματείας της Αρχής με το αναγκαίο προσωπικό, προκειμένου να προστατευτεί ο πολίτης και να μην είναι έρμαιο στα κάθε λογής αρχεία, με προσωπικά δεδομένα που κατέχουν διάφοροι φορείς.

Οι βουλευτές του ΚΚΕ Μπ. Αγγουράκκης και Στρ. Κόρακας με ερώτησή τους στον υπουργό Δικαιοσύνης τού ζητούν να απαντήσει ποια μέτρα προτίθεται να πάρει η κυβέρνηση για την αποτελεσματική προστασία του πολίτη από το ηλεκτρονικό φακέλωμα και σε τι ενέργειες θα προβεί για το διορισμό και την έναρξη δραστηριότητας του προσωπικού και κύρια του ελεγκτικού της Γραμματείας της Αρχής.

Πάντως, όπως επισημαίνουν οι βουλευτές του ΚΚΕ η μη επάνδρωση της Γραμματείας της Αρχής έχει ως συνέπεια:

  • Να παραμένουν και να λειτουργούν στην Ελλάδα ανεξέλεγκτα χιλιάδες αρχεία με προσωπικά δεδομένα.
  • Δεν έχουν ελεγχθεί ούτε καν τα πάνω από 150 αρχεία με προσωπικά δεδομένα, για τα οποία οι φορείς επεξεργασίας τους έχουν καταθέσει τις προβλεπόμενες από το νόμο αιτήσεις - γνωστοποιήσεις λειτουργίας προς την Αρχή, εκτός από το αρχείο του Εθνικού Συστήματος Σένγκεν.

Τέλος, θα πρέπει να επισημάνουμε ότι καμιά δικαιολογία δεν έχει η ηγεσία του υπουργείου Δικαιοσύνης για τη μη στελέχωση της Γραμματείας της Αρχής καθώς, από το Νοέμβρη του 1997 (4 - 11 - 1997) βρίσκεται στα χέρια του υπουργού Δικαιοσύνης η σχετική εισήγηση της Αρχής και έχει εγκριθεί το σχετικό προεδρικό διάταγμα (207/1998).

ΣΤΕ
Παράνομο το ΠΔ για τα συλλογικά όργανα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης

Παράνομο έκρινε το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) το Προεδρικό Διάταγμα(ΠΔ) για τον τρόπο ανάδειξης των εκπροσώπων στα συλλογικά όργανα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΤΑ). Το Ανώτατο Διοικητικό Δικαστήριο έκρινε πως ο τρόπος εκπροσώπησης των δήμων και κοινοτήτων στα όργανα των Τοπικών Ενώσεων Δήμων και Κοινοτήτων (ΤΕΔΚ) των νομών, καθώς στις ΤΕΔΥ, είναι παράνομος και για το λόγο αυτό απέχει από την επεξεργασία του σχεδίου ΠΔ. Το εν λόγω σχέδιο, να σημειώσουμε, συνέταξαν από κοινού το υπουργείο Εσωτερικών και η ηγεσία της Κεντρικής Ενωσης Δήμων και Κοινοτήτων Ελλάδας (ΚΕΔΚΕ), χωρίς να ληφθεί υπόψη η γνώμη του συνόλου των αιρετών και μάλιστα των νέων που αναδείχτηκαν από τις εκλογές του Οκτώβρη 1998.

Συγκεκριμένα, το ΣτΕ με την υπ' αριθμό 2/1999 απόφασή του έκρινε παράνομες τις διατάξεις του ΠΔ αναφορικά με τον τρόπο ανάδειξης των οργάνων των ΤΕΔΚ και των εκπροσώπων των Συνδέσμων Δήμων και Κοινοτήτων στα όργανα αυτά. Στην απόφαση του ΣτΕ αναφέρεται ότι από τις διατάξεις των νόμων 2118/1995 και 2503/1997 προκύπτει πως οι εκπρόσωποι των Συνδέσμων Δήμων και Κοινοτήτων του κάθε νομού θα πρέπει να συμμετάσχουν υποχρεωτικά στα όργανα των ΤΕΔΚ.

Το δικαστήριο διευκρινίζει ότι παρ' όλο που με το άρθρο 16 του νόμου "Καποδίστρια" προβλέπεται η κατάργηση των Συνδέσμων Δήμων και Κοινοτήτων, δεν καταργήθηκαν όλοι. Υπάρχουν αρκετοί σε διάφορους νομούς και επομένως αυτοί πρέπει να μετέχουν στα όργανα των ΤΕΔΚ.

Τέλος, το ΣτΕ επισημαίνει ότι στα όργανα των ΤΕΔΚ δε θα συμμετέχουν τα Συμβούλια Περιοχής, καθώς καταργήθηκαν με το νόμο 2439/1997.

Στον Μπόμπολα οι κάρτες για τα διόδια

Το έργο του αυτοματισμού των σταθμών διοδίων που ανέθεσε το ΥΠΕΧΩΔΕ, προανάκρουσμα για τη δραστική αύξηση της τιμής τους τα επόμενα χρόνια

Μετά την καρτοτηλεφωνία, έρχονται και τα... καρτοδιόδια! Η κυβέρνηση, στην προσπάθειά της να εκσυγχρονίσει το σύστημα είσπραξης των διοδίων, η εκμετάλλευση των οποίων σε λίγα χρόνια αναμένεται να ανατεθεί σε ιδιώτες, ανέθεσε το έργο του αυτοματισμού τους που θα ξεκινήσει από τις αρχές του επόμενου μήνα και προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε 16 μήνες. Την προμήθεια και εγκατάσταση του συστήματος, που έχει προϋπολογισμό 2 περίπου δισ. δρχ., ανέλαβε η κοινοπραξία των εταιριών ΑΚΤΩΡ (του Μπόμπολα) και SINGULAR. Η πρώτη εταιρία επιδιώκει προφανώς να αποκτήσει και την απαραίτητη τεχνογνωσία, καθώς αποτελεί τον επικεφαλής της κοινοπραξίας που θα κατασκευάσει τη Λεωφόρο Ελευσίνας - Σταυρού - Σπάτων και Περιφερειακή Υμηττού, με την οποία θα απλωθεί ένα δίχτυ 30 και πλέον σταθμών διοδίων μέσα στο Λεκανοπέδιο...

Οπως ανακοίνωσε χτες το ΥΠΕΧΩΔΕ, αρχικά η αυτοματοποίηση των διοδίων θα γίνει στους σταθμούς Ελευσίνας, Ισθμού, Αγ. Θεοδώρων, Σπαθοβουνίου, Νεστάνης, Αφιδνών, Οινοφύτων, Σχηματαρίου, ενώ θα περιλαμβάνει την αναβάθμιση του ήδη λειτουργούντος συστήματος στους σταθμούς Ρίου και Ζευγολατιού.

Οταν ολοκληρωθεί το σύστημα, οι οδηγοί για να περνούν τα διόδια (να ανοίγουν δηλαδή οι μπάρες που θα υπάρχουν) θα πρέπει να ρίχνουν το ακριβές αντίτιμο σε ειδικές θυρίδες. Θα υπάρχουν όμως σε ποσοστό 30% και ειδικές θυρίδες που θα λειτουργούν με κάρτες, τις οποίες οι οδηγοί θα προαγοράζουν είτε από τους ίδιους τους σταθμούς διοδίων, είτε από άλλα σημεία πώλησης.

Ταυτόχρονα το νέο αυτοματοποιημένο σύστημα πληρωμής των διοδίων θα περιλαμβάνει μεθόδους καταγραφής των διερχόμενων αυτοκινήτων σε επίπεδο θυρίδας σταθμού και σε επίπεδο κεντρικού ελέγχου του συνόλου των σταθμών διοδίων. Ετσι θα μπορεί να γίνεται η διασταύρωση των συναλλαγών με βάση τον αριθμό και την κατηγορία των διερχόμενων αυτοκινήτων.

Η συλλογή και καταγραφή των στοιχείων αυτών θα χρησιμοποιηθούν και για το σχεδιασμό της τιμολογιακής πολιτικής των διοδίων, καθώς είναι ήδη ειλημμένη η απόφαση της κυβέρνηση για δραστική αύξηση της τιμής τους τα επόμενα χρόνια, ενόψει και της παραχώρησης της εκμετάλλευσής τους στους ιδιώτες, οι οποίοι θα κατασκευάσουν τμήματα της Εθνικής οδού με το σύστημα της ληστρικής αυτοχρηματοδότησης/συγχρηματοδότησης.

Οδηγίες για τους νέους δήμους

Οδηγίες για την κατάρτιση ενιαίου δημοτολογίου και μητρώου αρρένων των νέων Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ), όπως αυτοί προέκυψαν με τον "Καποδίστρια", παρέχονται με εγκυκλίους του υπουργείου Εσωτερικών.

Σύμφωνα με αυτές, τα βιβλία δημοτολογίων των ΟΤΑ που συνενώνονται θα συγκεντρωθούν στην έδρα του νέου δήμου ή κοινότητας και θα αποτελέσουν το ενιαίο δημοτολόγιο. Η κατάρτισή του θα πρέπει να γίνει εντός ενός χρόνου από την εγκατάσταση των νέων δημοτικών και κοινοτικών αρχών. Μέχρι την κατάρτιση του ενιαίου δημοτολογίου, έγγραφα σχετικά με τη δημοτικότητα εκδίδονται στο όνομα του νέου ΟΤΑ.

Μέχρι το 2000 θα πρέπει να έχει καταρτιστεί και το ενιαίο μητρώο αρρένων του νέου ΟΤΑ, στην έδρα του οποίου θα φυλάσσεται. Αυτό θα αποτελείται από τα υπάρχοντα μητρώα αρρένων της έδρας του νέου ΟΤΑ και των συνενωνόμενων.

Με άλλη εγκύκλιο παρέχονται οδηγίες για τη λειτουργία των ληξιαρχικών γραφείων των νέων ΟΤΑ, στην έδρα των οποίων συγκεντρώνονται και φυλάσσονται τα ληξιαρχικά βιβλία γεννήσεων, γάμων, θανάτων και εκθέσεων των συνενωνόμενων δήμων ή κοινοτήτων. Τα ληξιαρχικά βιβλία μεταφέρονται στην έδρα του νέου ΟΤΑ και οποιοδήποτε απόσπασμα των σχετικών πράξεων εκδίδεται στο όνομα του νέου δήμου ή κοινότητας.

Τέλος, με σχετική εγκύκλιο του υπουργείου προσδιορίζεται πως τα έργα που είχαν ξεκινήσει - και δεν έχουν ολοκληρωθεί - οι Σύνδεσμοι των ΟΤΑ (πρώην Συμβούλια Περιοχής), καθώς και τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις αυτών, αναλαμβάνουν οι νέοι Δήμοι και Κοινότητες. Αν τα έργα του Συνδέσμου αναφέρονται σε καταργηθέντες ΟΤΑ που ανήκουν πλέον σε δύο ή περισσότερους νέους ΟΤΑ, ένας εξ αυτών θα προσδιοριστεί ως προϊστάμενη αρχή, με απόφαση του γενικού γραμματέα της οικείας περιφέρειας.

ΤΑΞΙ
Στις 500 δρχ. η ελάχιστη διαδρομή

Στις 500 δραχμές αυξήθηκε η ελάχιστη καταβολή για μετακίνηση με ταξί ή αγοραίο, με απόφαση του υπουργού Μεταφορών.

Τα υπόλοιπα κόμιστρα ("σημαία", μονή και διπλή ταρίφα, διαδρομή από και προς αεροδρόμια, λιμάνια, σιδηροδρομικούς σταθμούς κλπ.) παραμένουν ως έχουν.

  • Την κατασκευή Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ) στους συνοριακούς σταθμούς Κακκαβιάς και Κρυσταλλοπηγής ανακοίνωσε χτες το υπουργείο Μεταφορών.

Η κατασκευή των δύο ΚΤΕΟ, προϋπολογισμού 400 εκατομμυρίων δραχμών, εντάσσεται στο ευρύτερο πρόγραμμα του υπουργείου για την κατασκευή και λειτουργία Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου στις πύλες εισόδου της χώρας, ώστε να ελέγχεται αν τα εισερχόμενα αυτοκίνητα πληρούν στο έπακρο τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές.

Αγωγή κατά "Αντέννα"

Στο Μονομελές Πρωτοδικείο της Αθήνας (Τμήμα Ασφαλιστικών Μέτρων) συζητήθηκε χτες αγωγή, που κατέθεσε η δημοσιογράφος Φωτεινή Πιπιλή κατά της εταιρίας "Ραδιοτηλεοπτικές Επιχειρήσεις" (ιδιοκτήτρια του ραδιοφωνικού σταθμού ΑΝΤ-1), ζητώντας 30 εκατ. δρχ. επειδή απολύθηκε παράνομα και χωρίς χρηματική αποζημίωση. Οπως αναφέρει στην αίτησή της η ενάγουσα, η συνεργασία της με το ραδιόφωνο του ΑΝΤ-1 ξεκίνησε το Γενάρη του 1993. Για τις εκπομπές της πληρωνόταν με δελτίο παροχής υπηρεσιών, αλλά της καταβάλλονταν και δώρα, επιδόματα κλπ. Στις 14-10-1997 της ανακοίνωσαν αιφνιδιαστικά ότι το πρόγραμμα του σταθμού αναμορφώνεται και ότι από την επομένη "κόβεται" η εκπομπή της. Μέχρι σήμερα, ωστόσο, δεν της καταβλήθηκε αποζημίωση.

Διαμαρτυρία στο Διαδίκτυο

Μικρότερη σε σχέση με την αναμενόμενη ήταν χτες η διαμαρτυρία των χρηστών ΙΝΤΕΡΝΕΤ, η οποία σύμφωνα με την ανακοίνωση θα έπαιρνε τη μορφή πλήρους αποχής από το διαδίκτυο. Η διαμαρτυρία στρέφεται κατά της νέας τιμολογιακής πολιτικής του ΟΤΕ που θα ισχύσει από την 1η Μάρτη για τα τηλεφωνικά τέλη σύνδεσης με το ΙΝΤΕΡΝΕΤ. Οι χρήστες ζητάνε τη μείωση των τιμολογίων σε μία μονάδα ανά 10 λεπτά στις ώρες αιχμής και χρέωση επίσης μιας μονάδας ανά κλήση σε ώρες μη αιχμής. Ζητάνε ακόμα βελτίωση του δικτύου και χορήγηση ειδικών τηλεφωνικών γραμμών σε όλους τους παροχείς υπηρεσιών ΙΝΤΕΡΝΕΤ.

Υπενθυμίζεται ότι πριν 3 βδομάδες με ανάλογα αιτήματα, ορισμένες ιδιωτικές εταιρίες, παροχείς υπηρεσιών ΙΝΤΕΡΝΕΤ στρέφονταν κατά του ΟΤΕ και της ΟΤΕ-ΝΕΤ, προσάπτοντάς τους αθέμιτο ανταγωνισμό.

Η επίθεση αυτή προς τον ΟΤΕ και την ΟΤΕ-ΝΕΤ είναι ακόμα ένα επεισόδιο στον πόλεμο που έχει ξεσπάσει ανάμεσα στην τελευταία και στις ιδιωτικές εταιρίες, για την κυριαρχία τους στην αγορά του ΙΝΤΕΡΝΕΤ.

Πάντως η μείωση των τιμολογίων του ΟΤΕ για το ΙΝΤΕΡΝΕΤ αποβαίνει προς όφελος των χρηστών της ΟΤΕ-ΝΕΤ που διαθέτει τετραψήφιο αριθμό κλήσης, σε αντίθεση με τους συνδρομητές των άλλων εταιριών. Από την πλευρά του ο ΟΤΕ υποστηρίζει ότι η ευθύνη για τη μη απόκτηση τετραψήφιων αριθμών από τους άλλους παρόχους υπηρεσιών ΙΝΤΕΡΝΕΤ ανήκει στους ίδιους.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ