ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 16 Γενάρη 1999
Σελ. /36
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΑΛΕΚΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ
Δε λύνει ο αυταρχισμός προβλήματα στην Παιδεία

Η ομιλία της ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ χτες, κατά τη διάρκεια της συζήτησης της πρότασης δυσπιστίας στη Βουλή

Η φερόμενη ως "εκπαιδευτική μεταρρύθμιση" δεν απαντά στις σύγχρονες ανάγκες της μαθητικής νεολαίας, γι' αυτό, άλλωστε, οξύνονται οι αγώνες για την ανατροπή της, τόνισε χτες στην ομιλία της στη Βουλή μεταξύ άλλων η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Αλέκα Παπαρήγα. Παράλληλα, κατήγγειλε, για μια φορά ακόμα, τις προβοκατόρικες πρακτικές και συνολικά τη λογική της κυβέρνησης, εναντίον των μαθητικών αγώνων.

Η ομιλία της ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, χτες, είχε ως εξής:

"Σήμερα όλοι ζήσαμε ένα πολύ συγκεκριμένο και πραγματικό γεγονός. Οι δρόμοι της Ελλάδας γέμισαν από μαθητικά νιάτα κι έδωσαν ένα μάθημα σε αυτούς που τους λένε "υποκινούμενους", "ανώριμους", αφού ξέρουν γιατί αγωνίζονται, ξέρουν να περιφρουρούν τις κινητοποιήσεις τους, ξέρουν τι θέλουν.

Οι σημερινές κινητοποιήσεις είναι η καλύτερη απάντηση στην υποκριτική - το λιγότερο που μπορώ να πω - και χλευαστική στάση της κυβέρνησης απέναντι σε μία ολόκληρη γενιά. Βεβαίως - ιδιαίτερα η κρατική τηλεόραση - ξεκίνησε να δείχνει τις κινητοποιήσεις, προβάλλοντας ορισμένα περιθωριακά και περιφερειακά, αναμφισβήτητα, καταδικαστέα φαινόμενα με μασκοφόρους. Απέφυγε, βεβαίως, να ξεκινήσει - όπως και δημοσιογραφικά είναι σωστό - δείχνοντας την κινητοποίηση. Μετά, αφού θέλεις, δείχνεις και τα έκτροπα".

Ποιον συμφέρουν τα έκτροπα;

"Νομίζω ότι ήρθε η ώρα να αναρωτηθεί ο καθένας και η καθεμιά, εντός και εκτός Βουλής: Ποιον συμφέρουν αυτά τα λίγα αρνητικά φαινόμενα καταστροφής των κτιρίων. Μπορεί ούτε εσείς ούτε κανένας άλλος να μην έχει τα στοιχεία αυτά, που να λέει, αυτός έφτιαξε το συγκεκριμένο μηχανισμό. Εγώ όμως βάζω το ερώτημα: Ποιον συμφέρουν; Συμφέρουν, παραδείγματος χάριν, το ΚΚΕ οι καταστροφές των κτιρίων; Πολύ δε περισσότερο, των θρανίων, των πινάκων; Το ΚΚΕ, το οποίο έχει σαφή θέση υπέρ των αγώνων και σαφή θέση για το δικαίωμα των αγωνιζόμενων να καθορίζουν τι μορφή θέλουν; Κερδίζει το ΚΚΕ, ένα κόμμα, που ξέρει εδώ και 80 χρόνια, ότι ένας τρόπος υπόσκαψης αυτών των αγώνων είναι αυτές οι μέθοδοι της προβοκάτσιας; Εγώ θα έλεγα ότι μέσα σε αυτή την αίθουσα - για να το βάλουμε σε πολιτικό επίπεδο - αντικειμενικά αυτά τα φαινόμενα συμφέρουν μόνο την κυβέρνηση. Απόδειξη ότι όταν η κυβέρνηση θέλει να χτυπήσει τους αγώνες βάζει πρώτο πλάνο 3 κτίρια που είναι κατεστραμμένα. Και τους μασκοφόρους τους βάζουν, τους βλέπουμε 4 - 5 μέρες τώρα, έξω από την πορεία κι αφού τελειώσει η πορεία κάνουν ό,τι κάνουν. Αντικειμενικά, αυτά τα φαινόμενα συμφέρουν την κυβέρνηση κι ας προβληματιστεί ο καθένας. Δεν είναι καινούριο το πρόβλημα, πέραν του ότι έχουμε πει κι από αυτό το βήμα της Βουλής ότι στην αυλή της η κυβέρνηση εκτρέφει αυτούς τους μηχανισμούς. Είδαμε και κάποια άλλα φαινόμενα. Κάποιος να παίρνει την καραμπίνα κλπ. Δε λέμε, βέβαια, ότι το έβαλε η κυβέρνηση. Οταν όμως καλλιεργείς ένα τέτοιο κλίμα, όταν προβάλλεις τους μασκοφόρους και βάζεις στην πρώτη γραμμή τέτοιου είδους ενέργειες, όταν υποθάλπεις τις εντάσεις, όταν προκαλείς το "διαίρει και βασίλευε", τότε θα βρεθούν και αρρωστημένοι άνθρωποι, οι οποίοι θα δράσουν ακόμα περισσότερο ανεξέλεγκτα.

Εμείς για μια ακόμα φορά σας λέμε: Καταδικάστε εσείς ως κυβέρνηση αυτά τα γεγονότα, μην τα προβάλλετε στην πρώτη γραμμή. Και τα υποθάλπετε και τα αξιοποιείτε και τα χρησιμοποιείτε για να τσακίσετε τους αγώνες των μαθητών και να τους συκοφαντήσετε. Νομίζω ότι τα 15χρονα και τα 16χρονα απέδειξαν σήμερα ότι ξέρουν, όχι μόνο τι σημαίνει αγώνας, αλλά και τι σημαίνει περιφρούρηση του αγώνα. Ουδέποτε δημιουργήθηκαν προβλήματα, όταν ο λαός μαζικά αγωνίστηκε".

Επιχείρηση απάτης

"Είπατε ότι κάνατε ένα πρώτο βήμα καλής θέλησης, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα των κλειστών σχολείων, κάνοντας κάποιες παροχές. Εγώ θα έλεγα αυτές οι παροχές - για ένα χρόνο πως θα υπολογιστεί ο βαθμός κλπ. - είναι κοροϊδία. Είναι σαν τις παροχές που κάνατε κάποτε στους εργαζόμενους, όταν σας ζητούσαν δικαίωμα στην αύξηση και δίνατε τις πλαστές εφημερίες και τις υπερωρίες, προκειμένου να έρθει η ώρα να τους συκοφαντήσετε ότι αποδέχονται να παίρνουν λεφτά, χωρίς να προσφέρουν αντίστοιχο έργο.

Προσφέρετε αυτά στους μαθητές και έρχεστε τώρα και λέτε "γιατί παλεύουν οι μαθητές και οι μαθήτριες, θέλουν λιγότερη γνώση και είναι οπαδοί της ήσσονος προσπάθειας". Σε ποιον τα λέτε κ. υπουργέ - και μιλάτε για κίνηση καλής θέλησης - σε ποιον τα λέτε; Στα παιδιά αυτά, που, κυριολεκτικά, μορφώνονται δυο οκτάωρα; Αρχίζουν το πρωί και τελειώνουν το βράδυ, το σχολείο, το φροντιστήριο, την ξένη γλώσσα και όλα αυτά;

Θα πρέπει κανείς πραγματικά να θεωρήσει τη νεολαία μας αρρωστημένη - και δεν είναι αρρωστημένη, είναι υγιέστατη - να θέλει η νεολαία να κάνει λιγότερα μαθήματα στα σχολεία, να πηγαίνει, δηλαδή, 5 ώρες και να κάθεται πάνω στο θρανίο και μετά να πηγαίνει στο φροντιστήριο. Αυτό που θέλει η νεολαία είναι σύγχρονη μόρφωση σε ένα σχολείο. Από εκεί και πέρα, στο σπίτι να έχει και ελεύθερο χρόνο, ώστε να μπορεί, αν θέλετε, να ασχολείται πιο δημιουργικά για να αφομοιώσει και να αναπτύξει τις γνώσεις. Οταν έρχεστε και λέτε ότι η ελληνική νεολαία παλεύει για την τεμπελιά, μετά σας ενοχλεί αν ένας μαθητής ή μια μαθήτρια πει μια κουβέντα παραπάνω στο μικρόφωνο".

Καταρρέουν τα κυβερνητικά επιχειρήματα

"Λέτε: "Οι κινητοποιήσεις τονώνουν την ιδιωτική παιδεία". Αφού δεν παίρνετε την ευθύνη σας για το φούντωμα της ιδιωτικής παιδείας. Ισα - ίσα, αν υλοποιηθούν τα μισά από αυτά για τα οποία αγωνίζονται, η ιδιωτική παιδεία θα χάσει πάρα πολλά κέρδη.

Λέτε: "Τώρα υπάρχουν δυο ταχύτητες μαθητών, αυτή των ιδιωτικών κι αυτή των δημόσιων σχολείων". Απλώς, θέλετε να μην αγωνίζονται στο δημόσιο, να διατηρηθεί η κατάσταση και να διευρυνθεί. Με την ευκαιρία, έχετε ελέγξει ως υπουργείο Παιδείας, αν τόσο πολύ υψηλό επίπεδο υπάρχει στα ιδιωτικά, σε σχέση με τα δημόσια; Για ψάξτε το καλύτερα, έργο βιτρίνας γίνεται κι εκεί. Βεβαίως γίνονται περισσότερα μαθήματα, όταν το παιδί πηγαίνει στο ιδιωτικό σχολείο κι αρχίζουν "φέρε το τάδε", "πάρε το τάδε βιβλίο για να κάνουμε συμπληρωματική διδασκαλία" κλπ. Βεβαίως, πληρώνουν περισσότερα οι οικογένειες και γίνονται περισσότερα μαθήματα. Μην υποτιμάτε όλη τη δουλιά που έχει γίνει όλα αυτά τα χρόνια στο εκπαιδευτικό σύστημα, παρά τα χάλια που υπάρχουν. Χάρη στους ζωντανούς οργανισμούς, τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και μαθητές. Γίνεται ένα έργο. Γιατί το μηδενίζετε; Γιατί γίνεστε εραστές της ιδιωτικής παιδείας; Ας ξεφύγουμε κι από αυτό το μύθο και να σας πω ότι η ιδιωτική παιδεία κατήφορο παίρνει κι αυτή. Εκεί δε γίνονται απεργίες και καταλήψεις, ρωτήστε, όμως, τους εκπαιδευτικούς τι τραβάνε από τους ιδιοκτήτες. Συνθήκες εργοστασίου. Αλλοι παράγοντες εκεί, σε αυτά τα σχολεία μπαίνουν παιδιά στρωμάτων, που έχουν την εισοδηματική δυνατότητα. Δεν πάνε τα παιδιά του ανέργου, του εργάτη, του πιο φτωχού. Επομένως, μην μας φέρνετε το επιχείρημα ότι τέτοια δε γίνονται στα ιδιωτικά και γίνονται στα δημόσια. Δεν είναι ενιαίο το εκπαιδευτικό σύστημα, είναι ταξικό. Και μέσα στο δημόσιο σχολείο και ανάμεσα στο δημόσιο και το ιδιωτικό. Γι' αυτό το λόγο εμείς είμαστε αντίθετοι με το νόμο της κυβέρνησης".

Ποια κριτική ικανότητα;

"Περισσεύει η έπαρση. Εχετε, βεβαίως, δικαίωμα να υπερασπιστείτε το νόμο σας και την πολιτική σας. Εγώ να σας πω ότι το πιστεύετε πραγματικά. Αλλά η διαφωνία με το ΚΚΕ, ή τους μαθητές είναι στο εξεταστικό; Θυμηθήκατε σήμερα την επετηρίδα, γιατί τη θυμηθήκατε; Αποπροσανατολισμός. Αποπροσανατολίζετε τον κόσμο. Αφού πολεμάτε το εκπαιδευτικό σύστημα, στο οποίο έχετε συμβάλει κι εσείς, αφού το καταρρακώνετε και το πολεμάτε, λέτε ότι το καινούριο είναι καταπληκτικό. Ετσι μας λέγατε και για τα παλιά. Γιατί - λέτε - τώρα πια είναι το σχολείο της πραγματικής μάθησης και της κρίσης. Εγώ, λοιπόν, θα σας διαβάσω κάτι, προκειμένου να σας δείξω τι παιδαγωγική πρόνοια έχετε πάρει για τις εξεταστικές διαδικασίες, όπου προάγεται η κριτική ικανότητα. Σε ένα από τα τεύχη στο μάθημα της Ιστορίας...

"Το δικαίωμα του Ρωμαίου πολίτη καταργήθηκε σε όλες τις ελεύθερες κτήσεις της αυτοκρατορίας. Πότε;

α) Το 212 μ.Χ. από τον Καρακάλα;

β) Το 130 μ.Χ. από τον Μάρκο Αυρήλιο;

γ) Το 264 μ.Χ. από τον Διοκλητιανό;

δ) Το 313 μ.Χ. από τον Μαξέντιο;

ε) Το 250 μ.Χ. από τον Αυρηλιανό;"

Ξέρετε τι λείπει; Να πείτε ότι όποιος απαντήσει καλά, θα πάρει ένα μηχανάκι, ένα αυτοκίνητο ή ένα μίξερ. Τι σας θυμίζουν αυτά; Εμένα μου θυμίζουν τον τροχό της τύχης και τα άλλα τηλεπαιχνίδια. Το ΚΚΕ, από τη δική του σκοπιά βεβαίως, ξέρει γιατί καταψήφισε το νόμο και λέει ότι αυτός δεν παίρνει γιατρειά. Πρέπει να καταργηθεί. Αλλά, εν πάση περιπτώσει, παγώστε τον. Ξανανοίχτε τη συζήτηση, τώρα, που οι μαθητές είναι πιο ώριμοι, μέσα από τους αγώνες. Λέτε ότι άμα καταργήσουμε το νόμο καταργούμε το ολοήμερο σχολείο και λοιπά. Στη Βουλή δεν έρχεται κάτι αυθαίρετο, αν υπάρχει πρόβλημα

..... ξαναγράψτε τον από την αρχή και να βελτιωθούν. Δεν είναι επιχειρήματα αυτά. Προτάσεις υπάρχουν και αφήστε αυτό το παιχνίδι ότι δε σας γίνονται προτάσεις. Οταν σας ακούω αισθάνομαι ή ότι εμείς μιλάμε και δεν ακούτε εσείς ή ότι κάτι άλλο γίνεται.

Φέρτεκαινούριο νόμο. Δείξτε καλή θέληση όχι στη λογική "ανοίξτε τα σχολεία και μετά βλέπουμε", γιατί υπάρχει μια εμπειρία. Οπου σας άκουσαν οι εργαζόμενοι έπαθαν τα χειρότερα. Οχι μόνο δε λύθηκαν τα προβλήματα, αλλά "κεραμίδες τούς έπεσαν στο κεφάλι". Δείξτε καλή θέληση σε ορισμένα ζητήματα.

Εμείς θέλουμε να θέσουμε ένα πρόβλημα και αυτός είναι ένας λόγος πρόσθετος που όχι απλώς μεμφόμασται, αλλά κατακρίνουμε την κυβέρνηση και τον υπουργό της, βεβαίως. Δε σας θεωρούμε εκτελεστικό όργανο, κύριε Αρσένη, είστε πρωτεργάτης, στα πλαίσια της συνολικής ευθύνης και με αυτή την έννοια δεν είναι μόνο θέμα πρωθυπουργού.

Εγώ να δεχτώ ότι βεβαίως φέρνετε αυτό το νομοσχέδιο, είναι από πίσω η "Λευκή Βίβλος", ο ΟΟΣΑ και τα λοιπά, δεν το ξανανοίγω αυτό το θέμα. Βάζω όμως ένα ερώτημα, κύριε υπουργέ: Δεν μπορούσατε να αποφύγετε το νομοσχέδιο και τελικά το νόμο; Δεν μπορούσατε να αποφύγετε την απέχθεια για τις κινητοποιήσεις που είναι απέχθεια συνολικά της ηγεσίας του ΠΑΣΟΚ και της κυβέρνησης προς κάθε κινητοποίηση;

Δεν μπορούσατε, κύριε υπουργέ, να είστε πιο προσεκτικός σε ορισμένα ζητήματα; Αυτά ταπερί υποκίνησης, εγκαθέτων, αυτός ο αντικομμουνισμός. Θα μπορούσατε να είστε οξύς στην κριτική".

Αντιδημοκρατικός κατήφορος

"Δεύτερο.Ολα αυτά τα τρομοκρατικά ότι χάνεται η σχολική χρονιά. Δε σας είδα, κύριε υπουργέ, να ευαισθητοποιηθείτε όταν εξέθεσε την κυβέρνηση, με την ειλικρίνειά του, ο κύριος Ροκόφυλλος, που είπε χτες ότι εμείς τα ΜΑΤ τα πληρώνουμε για να τηρούν το νόμο. Εγώ ψάχνω να βρω αν είχε τολμήσει μεταπολιτευτικά η ΝΔ να πει κάτι τέτοιο. Οχι ότι δεν το σκεφτόταν. Και το σκεφτόταν και το έκανε, βεβαίως. Αλλά έτσι, να βγεις μέσα στη Βουλή και να πεις "εγώ τα ΜΑΤ τα έχω για να τσακίζουν τους αγωνιζόμενους" αυτό πρώτη φορά ακούγεται. Θα μου πείτε ότι αφού το κάνουμε, γιατί να μην το πούμε. Ξέρετε βρισκόμαστε σε μια περίοδο που όταν πια δεν είναι κανείς συγκρατημένος ούτε στα λόγια, δείχνει τι έχουμε να αντιμετωπίσουμε στην πράξη. Δεν είμαστε υπέρ της διγλωσσίας και των πολιτικών καλλιστείων, αλλά καταλαβαίνετε ότι όταν βγαίνει κάποιος ωμά και λέει ότι εμείς έχουμε τα ΜΑΤ, για να σπάνε τα κεφάλια και το λέει σε 15χρονα και 16χρονα παιδιά, καταλαβαίνετε ότι σκεφτόμαστε πως τα πράγματα θα γίνουν χειρότερα.

Να ξέρετε όμως ότι σε ένα τμήμα του λαού προσωρινά ο φόβος πιάνει. Υπάρχουν και γονείς που μισούν τη "μεταρρύθμιση" και οι πιο πολλοί έχουν πείρα για το πόσο έχει αδειάσει η τσέπη τους τα τελευταία χρόνια ή αν θέλετε έχουν προβληματισμό για τη "μεταρρύθμιση", αλλά φοβούνται μην μπλέξουν τα παιδιά τους και τους συστήνουν να μην παίρνουν μέρος στις κινητοποιήσεις. Να ξέρετε όμως ότι η δύναμη των προβλημάτων είναι ο πρώτος παράγοντας που μειώνει τη φόβο. Τι είχαν να χάσουν".

Εκτός νόμου οι αγώνες

"Ενα δεύτερο.Αυτό που πάτε να κάνετε στη νεολαία, να τη διαπαιδαγωγήσετε να φιλάει αυτό το χέρι που δεν μπορεί να δαγκώσει, να είναι συνεχώς γιέσμεν όχι μόνο στα εκπαιδευτικά, αλλά στα πάντα, στο Αιγαίο, στα σύνορα, στην άμυνα, δηλαδή μια νεολαία που θα σκύβει το κεφάλι, όλα αυτά θα μετατραπούν στη νεολαία σε μια συνειδητή θέληση όχι δράση, για να αλλάξει ένας νόμος, αλλά για πολύ περισσότερα. Δεν ξεχνάμε το νόμο της Παιδείας, αλλά εμείς θεωρούμε ότι ο κύριος λόγος, που, μαζί με το νόμο το συγκεκριμένο, που πρέπει η κυβέρνηση να καταδικαστεί και ο υπουργός της, είναι αυτός ο τρομοκρατικός, αντιδημοκρατικός και αντικομμουνιστικός κατήφορος. Κοιτάξτε, με πρόσχημα τις μορφές πάλης, και αυτό αφορά και τη ΝΔ, στην ουσία λέτε ότι καταργούνται οι αγώνες. Ο καθένας θα μπορεί να πει ότι δε μου αρέσει αυτή η μορφή πάλης, άρα τι; Ποια μορφή πάλης; Η απεργία δε σας αρέσει, η συγκέντρωση δε σας αρέσει, τι σας αρέσει; Με το ΙΝΤΕΡΝΕΤ να στέλνουμε γράμματα ότι δε μας αρέσει ο νόμος;

Καταργείτε το δικαίωμα του αγώνα. Υπάρχει όμως καικάτι πιο σοβαρό: Λέτε ότι όταν ψηφίζεται ένας νόμος δεν υπάρχει δικαίωμα πάλης εναντίον του. Μα η κίνηση του κόσμου ολόκληρου και της κοινωνίας γίνεται μέσα από την πάλη. Δηλαδή, τι θέλετε να γίνει, όταν ψηφίζεται ένας νόμος; Να πω και κάτι. Είναι ένα πρόβλημα ότι ο λαός σε ένα μεγάλο μέρος, η εργατική τάξη, η αγροτιά, η νεολαία, παλεύει στο παραπέντε ή εκ των υστέρων συνειδητοποιεί τι σημαίνει ένας αντιδραστικός και ταξικός νόμος. Και δεν παλεύει έγκαιρα για να βάλει φραγμό. Ποιος φταίει; Πριν από όλα ένα συμπέρασμα πρέπει να βγει. Η μεγάλη πλειοψηφία του ελληνικού λαού είναι σκόπιμα απληροφόρητη και σκόπιμα παραπληροφορημένη και είναι φυσικό να αντιδρά αργά. Να σας πω και ένα άλλο. Μπορεί ένα μεγάλο μέρος του ελληνικού λαού να συμφωνεί σε κάτι, αλλά στην πορεία να δει ότι δεν τον συμφέρει. Τι θα γίνει; Θα έρχεστε και θα του λέτε, αυτός είναι ο νόμος; Διαπάλη θα γίνει. Θέμα συσχετισμού δύναμης είναι. Η θα νικήσετε ή θα σας νικήσουν.

Πρέπει να πω ότι αυτές οι απόψεις είναι βαθύτατα αντιδραστικές. Βεβαίως, ο καθένας μπορεί να κρίνει τη μια μορφή πάλης ή την άλλη. Νομίζω ότι αυτός που πρέπει να προβληματιστεί ιδιαίτερα είναι ο κόσμος του ΠΑΣΟΚ. Οχι ότι ο κόσμος της ΝΔ δεν αξίζει να προβληματιστεί για τη στάση της ΝΔ"έχουν δίκιο οι νέοι αλλά είναι λάθος οι μορφές κλπ.", αλλά ιδιαίτερα ο κόσμος του ΠΑΣΟΚ, που έχει μια πείρα, πρέπει να σκεφθεί πού το πάει η κυβέρνηση. Αυτό το ερώτημα βάζω. Πού το πάει. Πού το πάει πολιτικά το ξέρουμε: Αγρια νεοφιλελεύθερη πολιτική και διαχείριση. Πού το πάει σε θέματα δημοκρατίας; Τις τελευταίες μέρες δύο φορές φώναξα από κάτω, αν και δεν το συνηθίζω, γιατί ανησύχησα σοβαρά. Οχι γιατί μας κάνουν κριτική, πολεμική. Ούτε οι πολιτικοί χαρακτηρισμοί που μας θίγουν μας απασχολούν. Το ζήτημα είναι ότι μπήκε δύο φορές από τον πρωθυπουργό και τον Γ. Παπαντωνίου ότι το ΚΚΕ ή όποιο άλλο κόμμα στηρίζει τις κινητοποιήσεις στην ουσία δρα εκτός νόμου είναι παράγοντας ανωμαλίας. Και επειδή έχουμε και τη Σύνοδο του ΝΑΤΟ την άνοιξη, που στο όνομα της πάλης κατά της τρομοκρατίας θα αποφασίσει να γεμίσει η γη με "τάγματα ασφαλείας", που θα τσακίζουν τα λαϊκά κινήματα ως τρομοκράτες, καταλαβαίνετε με αυτή τη λογική πού πάει το πράγμα.

Το ξαναλέω: Πού το πάτε; Ξεκαθαρίστε το, εμείς έχουμε γνώμη αλλά πρέπει να σας πω ότι με την πολιτική μας πάλη και τα επιχειρήματά μας δε θα σας αφήσουμε να μας γυρίσετε τόσο πίσω, δε θα σας αφήσουμε να κάνετε αυτά που έχετε κατά νου, δηλαδή να διαχωρίζετε τα κόμματα και τους ανθρώπους σε νομοταγείς και μη.

"Γλώσσα χωροφύλακα και ασφαλίτη!"

Για φθορές κτιρίων και ζημιές κατηγόρησε προκλητικά το ΚΚΕ ο Γ. Παπαντωνίου. Αμεση και αποστομωτική απάντηση από την ΓΓ της ΚΕ του Κόμματος!

Εντονότατο φραστικό επεισόδιο σημειώθηκε χτες στη Βουλή κατά τη διάρκεια της συζήτησης της πρότασης δυσπιστίας, ανάμεσα στην ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Αλέκα Παπαρήγα, και τον υπουργό Εθνικής Οικονομίας, Γιάννο Παπαντωνίου. Αυτό όταν ο τελευταίος, με προκλητικότατο τρόπο, εξαπέλυσε επίθεση κατασυκοφάντησης, γκαιμπελικής εμπνεύσεως, εναντίον του ΚΚΕ, υποστηρίζοντας ούτε λίγο - ούτε πολύ, ότι στελέχη του προβαίνουν σε καταστροφές κτιρίων και φθορές, στα πλαίσια των μαθητικών αγώνων! Επίσης έκανε λόγο για "συνωμοσίες της ΝΔ και του ΚΚΕ", προκειμένου να ανατραπεί η κυβερνητική πολιτική. Φυσικά η πρόκληση δεν έμεινε αναπάντητη...

Ανταπαντώντας άμεσα στην αήθη επίθεση, η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ τόνισε: "Δεν ξέρω αν έχει προηγούμενο μέσα στη Βουλή υπουργός Εθνικής Οικονομίας να μιλάει με γλώσσα χωροφύλακα ασφαλίτη", προσθέτοντας ότι "ο κ. Παπαντωνίου έκανε εξαγγελία διώξεων και πολλών άλλων πραγμάτων, λέγοντας ότι το να θέλεις να καταργηθεί ένας νόμος είναι εκτός νόμου.

Συνεχίζοντας, αναφέρθηκε στη δράση του ΚΚΕ και στα φαινόμενα των "γνωστών - αγνώστων" κουκουλοφόρων, λέγοντας: "Εμείς δρούμε ανοιχτά και καθαρά. Δε χρησιμοποιούμε παρακρατικούς μηχανισμούς. Πραγματικά, η καταστροφή των κτιρίων είναι καταδικαστέα, εμείς όμως δεν έχουμε ποιους να καταδικάσουμε. Εσείς τους ξέρετε. Καταδικάστε τους!".

Στη συνέχεια, σχολιάζοντας την τοποθέτηση του Γ. Παπαντωνίου, σχετικά με το ότι τα μέχρι τώρα εκπαιδευτικά συστήματα ευνοούσαν την παπαγαλία και όχι την κριτική σκέψη, η Αλέκα Παπαρήγα αναρωτήθηκε ρητορικά σημειώνοντας: "Αυτό το εκπαιδευτικό σύστημα, που εσείς το καταδικάζετε, ποιος το έφτιαξε; 15 χρόνια έχετε κυβέρνηση. Το σύστημα της παπαγαλίας που στέλνει τα παιδιά στα φροντιστήρια ποιος το γέννησε; Είναι παρθενογένεση;".

"Δικάζετε το εκπαιδευτικό σύστημα και εσείς είσαστε αγγελούδια, ενώ κατηγορείτε όλους τους άλλους για συνωμότες", είπε στη συνέχεια, προσθέτοντας: "Είναι χρήσιμο να μη γυρίσουμε πίσω. Εχετε κάνει όμως την επιλογή. Εκπαιδευτική μεταρρύθμιση από τη μια, νοοτροπία χωροφύλακα από την άλλη. Εμάς αυτά δε μας φοβίζουν. Δε θα μας κάνετε να αναδιπλωθούμε. Αυτή η πολιτική πάει χέρι χέρι με τη σπίλωση και την προβοκάτσια".

Στη συνέχεια, πήρε ξανά το λόγο ο Γ. Παπαντωνίου, και κατηγόρησε για ύβρεις την Αλέκα Παπαρήγα, σημειώνοντας ότι είναι ελεύθερη η πολιτική κριτική. Ανταπαντώντας ξανά, η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ τόνισε ότι "πρέπει να είναι ελεύθερη η ιδεολογική και πολιτική κριτική. Λέτε ότι στελέχη του ΚΚΕ καταστρέφουν τα κτίρια. Μιλήσατε για ενέργειες του ΚΚΕ εκτός νόμου. Ξέρετε πολύ καλά ότι το ΚΚΕ όταν μιλάει για κοινωνικοποίηση και για πολιτική πάλη άλλο έχει στο νου του".



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ