ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 17 Γενάρη 1999
Σελ. /56
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δυνατό - ενωμένο - μαχητικό προχωρά το μαθητικό κίνημα

Παλλαϊκή - πανεκπαιδευτική κινητοποίηση την Τρίτη, στις 7 το απόγευμα, στην πλατεία Κάνιγγος. Νέο παμμαθητικό συλλαλητήριο την Πέμπτη

"Δυνατό - ενωμένο - μαχητικό".Τα τρία αυτά χαρακτηριστικά αποδίδουν στο μαθητικό κίνημα σε όλη τη χώρα οι ίδιοι οι μαθητές, βασιζόμενοι στη στάση των μαθητών σε όλη τη χώρα τη βδομάδα που πέρασε. Μία βδομάδα που επιχειρήθηκε να χαρακτηριστεί από τις υποκινούμενες με τον ένα ή τον άλλο τρόπο επιθέσεις ενάντια στους αγωνιζόμενους μαθητές, όμως τα μεγαλειώδη συλλαλητήρια που έγιναν σε όλη τη χώρα στις 15 τουΓενάρη ήρθαν να δείξουν μία αντίθετη εικόνα.

Οι νέοι έδειξαν τη δύναμή τους αντιμετωπίζοντας με ωριμότητα και απτόητοι τις τραμπούκικες επιθέσεις εναντίον τους, απαντώντας με αγώνες στις απειλές (που σε κάποιες περιπτώσεις 'γιναν πράξη) για παρέμβαση εισαγγελέων. Απάντησαν με την ενότητα στους εκβιασμούς του υπουργού Παιδείας για απώλεια του δικαιώματος συμμετοχής στις εξετάσεις των καταληψιών μαθητών που είχε στόχο να τους διασπάσει και να επιφέρει ρήγμα στο μέτωπο με τους γονείς τους. Και όσο για τη μαχητικότητά τους, μάρτυρας γι' αυτή έγινε την Παρασκευή 15 του Γενάρη όλη η χώρα που συγκλονίστηκε από τα μαθητικά συλλαλητήρια που πήραν τελικά χαρακτήρα παλλαϊκής κινητοποίησης ενάντια στον αυταρχισμό, για την ανατροπή της "μεταρρύθμισης", για τη διεκδίκηση ενός ενιαίου 12χρονου υποχρεωτικού σχολείου για όλα τα παιδιά.

Τώρα, οι μαθητές συνεχίζουν πιο δυναμικά, πιο αποφασιστικά. Ο αριθμός των κατειλημμένων σχολείων σύμφωνα με στοιχεία του Συντονιστικού Αγώνα Σχολείων Αθήνας, προχτές, Παρασκευή, έφτανε τα 900 πανελλαδικά. Και αυτή τη βδομάδα, μετά και τον "αέρα" που έδωσε η επιτυχία της πανελλαδικής κινητοποίησής τους και έχοντας την έμπρακτη συμπαράσταση των γονιών και εκπαιδευτικών τους, οι μαθητές ετοιμάζουν δύο νέα συλλαλητήρια, ενώ αναμένεται να συνεχιστούν οι πολύμορφες κινητοποιήσεις με καταλήψεις σχολείων και δρόμων.

Την Τρίτη 19 Γενάρη μαζί με εργατικά σωματεία, το Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων Αθήνας διοργανώνει παλλαϊκό συλλαλητήριο για την παιδεία στις 7 το απόγευμα στην πλατεία Κάνιγγος. Η ΟΛΜΕ, η ΔΟΕ, το Εργατικό Κέντρο Αθήνας, το Συντονιστικό Σωματείων Αθήνας, οι Ομοσπονδίες Γονέων Αθήνας και Πειραιά, μαθητές, φοιτητές και αδιόριστοι εκπαιδευτικοί, καλούν σε μαζική συμμετοχή στο συλλαλητήριο τονίζοντας ότι "όλοι μαζί μπορούμε".

Την Πέμπτη 21 Γενάρη,έχει δοθεί νέο ραντεβού για τις 10.30 το πρωί στα Προπύλαια για νέο παμμαθητικό συλλαλητήριο. Την ερχόμενη Κυριακή, 24 Γενάρη θα γίνει στην Αθήνα πανελλαδική συνάντηση Συντονιστικών Αγώνα Σχολείων, όπου οι εκπρόσωποι των μαθητών από όλη τη χώρα θα κάνουν ακόμα μια φορά εκτίμηση των κινητοποιήσεων τους και θα χαράξουν την πορεία τους στο εξής.

Δάσκαλοι - καθηγητές

Αύριο, Δευτέρα, το πρωί, συνέρχεται στην Αθήνα η γενική συνέλευση των προέδρων των ΕΛΜΕ της χώρας, πολλές από τις οποίες στις γενικές συνελεύσεις τους που προηγήθηκαν ψήφισαν δυναμικές μορφές αγώνα. Από το αποτέλεσμα της γενικής συνέλευση των προέδρων των ΕΛΜΕ αναμένεται να επηρεαστεί και η πορεία των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, καθώς την Τρίτη, το ΔΣ της ΔΟΕ συγκαλεί έκτακτη Ολομέλεια των προέδρων των Διδασκαλικών Συλλόγων. Υπενθυμίζεται ότι οι καθηγητές, που στη συντριπτική τους πλειοψηφία δεν έχουν υποκύψει στους εκβιασμούς του υπουργείου Παιδείας να γίνουν συνένοχοι στο σχέδιο καταστολής, πραγματοποιούν με απόφαση της ΟΛΜΕ και αύριο δίωρες στάσεις εργασίας τις πρώτες ώρες του κάθε κύκλου, προκειμένου να καλυφθούν οι καθηγητές από τα κρούσματα αυταρχισμού της κυβέρνησης και τις ομάδες των "δήθεν αγανακτισμένων γονιών".

Νέο "πυροτέχνημα" Αρσένη

Δυο μέρες πριν τη Γενική Συνέλευση των προέδρων των ΕΛΜΕ της χώρας, ο υπουργός Παιδείας, Γερ. Αρσένης,απηύθυνε πρόσκληση στην ΟΛΜΕ για διάλογο σε - όπως ισχυρίστηκε - "κοινά αποδεκτά σημεία". Ο υπουργός εμφάνισε τη χτεσινή του πρωτοβουλία σαν απάντηση σε δηλώσεις του προέδρου της ΟΛΜΕ Ν. Τσούλια,ο οποίος είχε ταχθεί κατά των μαθητικών καταλήψεων και είχε κάνει λόγο για διάλογο σε κοινά αποδεκτά σημεία, χωρίς όμως να τα προσδιορίσει.

Στη χτεσινή του δήλωση ο υπουργός Παιδείας μίλησε για έξι σημεία που έχουν να κάνουν με: Τη "δυνατότητα" μείωσης αριθμού μαθητών ανά τμήμα, σε συνδυασμό με πρόγραμμα κατάργησης της διπλοβάρδιας. Συγκρότηση επιτροπής προσωπικοτήτων για θέματα επαγγελματικής και οικονομικής αναβάθμισης των εκπαιδευτικών. Συζήτηση για θέματα που αφορούν τα ΤΕΕ. Εξάμηνη επιμόρφωση εκπαιδευτικών. Ιδρυση σχολής διαρκούς επιμόρφωσης και πιστοποιητικό διδακτικής και παιδαγωγικής επάρκειας.

Υπενθυμίζεται ότι σε συνάντηση του υπουργού Παιδείας με το ΔΣ της ΟΛΜΕ στις 7 Γενάρη, στην οποία δε συμμετείχε ο εκπρόσωπος της "Δημοσιοϋπαλληλικής Ενότητας Εκπαιδευτικών" (ΔΕΕ), η ΟΛΜΕ δε συμφώνησε στα παραπάνω θέματα, καθώς ο υπουργός Παιδείας δε δέχτηκε να συζητήσει θέματα που αφορούν τους νόμους της "μεταρρύθμισης".

Χτες επρόκειτο να συνεδριάσει το ΔΣ της ΟΛΜΕ για να καθορίσει τη στάση του απέναντι στην πρόσκληση του υπουργού Παιδείας, ο οποίος καλούσε σε συνάντηση σήμερα στις 6 το απόγευμα στο υπουργείο Παιδείας. Ο εκπρόσωπος της ΔΕΕ Σ. Σάββας χαρακτήρισε αποπροσανατολιστική την κίνηση του υπουργού και τόνισε ότι δεν έχει νόημα μια τέτοιου είδους συνάντηση, όσο το υπουργείο παραμένει αδιάλλακτο και δεν απαντά στα ουσιαστικά αιτήματα των κινητοποιήσεων.

Από την πλευρά του ο Ν. Τσούλιας μίλησε για διαστρέβλωση της δήλωσής του και είπε ότι για να έχει νόημα ο διάλογος πρέπει να υπάρχει κοινά αποδεκτή ατζέντα και να περιλαμβάνει ζητήματα των επίμαχων νόμων. Είπε επίσης ότι στο χέρι του υπουργού είναι να ανοίξουν τα σχολεία και ότι στην προηγούμενη συνάντηση τέθηκαν τριτεύοντα στοιχεία.

Θεοχάρης Παπαμάργαρης, νομαρχιακός σύμβουλος Αθήνας

"Στον τόπο μας τις τελευταίες δεκαετίες περίσσεψαν οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις. Ομως παιδεία δεν έχουμε.

Η μεταρρύθμιση Αρσένη σίγουρα είναι μια σοβαρή προσπάθεια βίαιου εκσυγχρονισμού, που η ουσία της, όπως την καταλαβαίνω, συνίσταται στο να σταματάει η εκπαίδευση των Νεοελλήνων στα 15 τους χρόνια (και πολλά τους είναι...). Το Πανεπιστήμιο θα είναι για τους λίγους, όσους θα τελειώνουν το Λύκειο, δηλαδή πολύ λίγοι. Αυτά σε ό,τι αφορά τη μεταρρύθμιση Αρσένη, αν την καταλαβαίνω σωστά.

Υπάρχουν όμως και τα παρεπόμενα, εξίσου σοβαρά με το πολύ σοβαρό θέμα της παιδείας. Τα φαινόμενα αυταρχισμού, των "αγανακτισμένων" γονιών, των εισαγγελικών και αστυνομικών διώξεων. Επιτέλους, ο εκσυγχρονιστικός κατήφορος δεν έχει πάτο;

Ο νόμος Αρσένη πρέπει να αποσυρθεί και να αρχίσει από μηδενική βάση ένας πραγματικά εθνικός διάλογος για την παιδεία. Αν βέβαια η κυβέρνηση ενδιαφέρεται σοβαρά για την παιδεία... Μέχρι να γίνει αυτό, αν γίνει, να σταθούμε δίπλα στα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς που αγωνίζονται. Μετέχοντας στον αγώνα τους, αν μπορούμε, συμπαραστεκόμενοι ηθικά, αν το θέλουνε. Στο κάτω κάτω, μαθητές και δάσκαλοι, δεν αγωνίζονται μόνο για τον εαυτό τους, αγωνίζονται για όλους μας".

Παναγιώτης Βακαλόπουλος, δημοτικός σύμβουλος Ταύρου

"Θεωρώ ότι υποκινητής της έκρυθμης κατάστασης που επικρατεί σήμερα στο χώρο της παιδείας, πρώτα και κύρια, είναι η ίδια η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας, με το νόμο της λεγόμενης "εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης". Οπως επίσης, είναι υποκινητές και υπεύθυνοι για την όξυνση που υπάρχει μεταξύ γονιών και μαθητών (δηλώσεις του υπουργού Παιδείας με κροκοδείλια δάκρυα για τη μεσολάβηση των γονιών προς τους μαθητές με σκοπό να σταματήσουν τις καταλήψεις και να μη χάσουν τη χρονιά).

Αντί όλων αυτών, η κυβέρνηση όφειλε να έχει πάρει το μήνυμα αυτών των κινητοποιήσεων, να προχωρήσει άμεσα στην ακύρωση του νόμου, και μέσα από τις προτάσεις που βάζει το μαθητικό κίνημα αλλά και οι φορείς της εκπαίδευσης γενικότερα, να προχωρήσει στην ψήφιση ενός νόμου που να κατοχυρώνει το δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης. Για μια 12χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση που θα παρέχει γνώση και εφόδια, αυξάνοντας τις δαπάνες στο 15%.

Η κυβέρνηση για ένα πρέπει να είναι σίγουρη. Οτι με τα αστυνομικά μέτρα, με εισαγγελείς, με "αγανακτισμένους" γονείς, που στην ουσία είναι οι ίδιες οι κομματικές οργανώσεις του ΠΑΣΟΚ, δε λύνονται τα προβλήματα και δεν τιθασεύεται το κίνημα των φορέων της εκπαίδευσης, έτσι όπως εκφράζεται σήμερα μέσα από τις μαθητικές κινητοποιήσεις".

Αντώνης Χοροζάνης, νομαρχιακός σύμβουλος Δυτικής Αττικής

"Οι αγώνες των μαθητών μοναδικούς υποκινητές έχουν τα οξυμένα προβλήματα στην παιδεία. Η νεολαία με τους αγώνες της ενάντια στον αντιεκπαιδευτικό νόμο δημιουργεί "μπελάδες" στην κυβέρνηση γι' αυτό και αντιδρά με τον απαράδεκτο αυτό τρόπο.

Τα παιδιά με τους αγώνες τους δίνουν μία ελπίδα στο λαό μας για να αντισταθεί στη γενικότερη εφαρμοζόμενη πολιτική της κυβέρνησης και της Ευρωπαϊκής Ενωσης, που στους εργαζόμενους προωθεί την αλλαγή των εργασιακών σχέσεων, στους αγρότες το ξεκλήρισμα της μικρομεσαίας αγροτιάς και στους μικρομεσαίους τη συρρίκνωσή τους. Η "Νομαρχιακή Αγωνιστική Συνεργασία" χαιρετίζει τον αγώνα των μαθητών και υπόσχεται ότι θα βρίσκεται πάντα στο πλευρό τους.

Το πρόβλημα της παιδείας χρόνια τώρα ζητούσε λύσεις στην κατεύθυνση της ενίσχυσης της δημόσιας δωρεάν παιδείας. Αντιλαμβανόμαστε γιατί δεν ενδιαφέρεται η πολιτεία να δώσει λύσεις στο πρόβλημα αυτό, καθώς είναι ένα βαθιά ταξικό πρόβλημα και μέσα από αυτό θέλει να διαιωνίσει την εξουσία της αστικής τάξης".

ΔΗΜΟΣ ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ
"Θυμίζουν μαύρες εποχές"

Κοντά στα παιδιά της πόλης, κοντά στα παιδιά ενός λαού που έχει μακρά ιστορία αγώνων κόντρα σε διάφορους κατά καιρούς καταπιεστές και "γκαιμπελίσκους", αποφάσισε να σταθεί με αποφασιστικότητα το Δημοτικό Συμβούλιο Καισαριανής. Στο ψήφισμά του έβαλε στο κέντρο της προσοχής τον κυβερνητικό αυταρχισμό και όπως ήταν αναμενόμενο ένα τέτοιο ψήφισμα καταψηφίστηκε από την παράταξη του Θ. Μπαρτζώκα που υποστηρίζεται από τον ΣΥΝ και το ΠΑΣΟΚ.

Από την πλευρά του ο δήμαρχος Γ. Κατημερτζής σημείωσε πως ο εν λόγω αντιεκπαιδευτικός νόμος πρέπει να καταργηθεί και η κυβέρνηση να εξετάσει τα αιτήματα των μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών, καλώντας τους δημοτικούς συμβούλους και σε έμπρακτη συμπαράσταση στον μαθητικό αγώνα, με τη συμμετοχή τους στο (χτεσινό) συλλαλητήριο.

Το ψήφισμα έχει ως εξής:

"Εμείς, ο δήμαρχος και το Δημοτικό Συμβούλιο Καισαριανής παρακολουθούμε με ανησυχία και αγανάκτηση τα όσα διαδραματίζονται στο χώρο της Παιδείας το τελευταίο διάστημα. Από την αρχή, είχαμε αποκαλύψει τη λανθασμένη κατεύθυνση που κινείται το νομοσχέδιο. Με την εφαρμογή του, το αποτέλεσμα θα είναι όλο και περισσότερα παιδιά να εγκαταλείπουν το σχολείο, ειδικά τα παιδιά των ασθενέστερων οικονομικά στρωμάτων της κοινωνίας, χωρίς να μπορούν να ολοκληρώσουν τον κύκλο του Λυκείου, εφόσον αυτό μετατρέπεται σε ένα διαρκές εξεταστικό κέντρο για την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ.

Η επιβολή όλου αυτού του αντιδραστικού πλαισίου λειτουργίας της εκπαίδευσης ώθησε τους μαθητές σ' αυτή την έκρηξη εναντίον του. Εκεί θα πρέπει να ψάξει να βρει η κυβέρνηση τον υποκινητή των μαθητικών κινητοποιήσεων και όχι σε δημάρχους, καθηγητές, γονείς και κόμματα.

Καταγγέλλουμε στο λαό της Καισαριανής τις μεθοδεύσεις του υπουργείου και της κυβέρνησης, με τους εισαγγελείς, την αστυνομία, τον εκφοβισμό των μαθητών, γονέων και καθηγητών, την αξιοποίηση προβοκατόρικων ενεργειών και τις συλλήψεις που θυμίζουν άλλες μαύρες εποχές. Τα προβλήματα της παιδείας δεν μπορούν να λυθούν ούτε με την αδιαλλαξία, ούτε με την επίδειξη πυγμής του υπουργείου. Δηλώνουμε ότι εμείς συμπαραστεκόμαστε και συμπαρατασσόμαστε με τον δίκαιο αγώνα των μαθητών και καλούμε την κυβέρνηση να εξετάσει ξανά τα αιτήματά τους".

Το ποτάμι δε γυρίζει πίσω

Απαντώντας στη νέα αποπροσανατολιστική και διασπαστική κίνηση του Γερ. Αρσένη, ο Θ. Τζιαντζής, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ,δήλωσε τα εξής: "Ο υπουργός συνεχίζει την αδιέξοδη πορεία του. Παρακάμπτει για μια ακόμη φορά την ουσία των προβλημάτων, των αιτημάτων των μαθητών και του αγωνιζόμενου εκπαιδευτικού κινήματος. Η κυβέρνηση ας αναλογιστεί τις ευθύνες της. Το ποτάμι δε γυρίζει πίσω, αν δε δοθούν πειστικές λύσεις στα επίμαχα ζητήματα της αντιπαράθεσης, που είναι: η ένταση των φραγμών στη μόρφωση, η κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων και η βίαιη εκδίωξη του μισού περίπου μαθητικού δυναμικού των 16 - 18 χρόνων, στην υποβαθμισμένη κατάρτιση των ΤΕΕ.

Οι προσπάθειες διάσπασης και αποπροσανατολισμού του κινήματος δε θα περάσουν"



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ