ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 19 Φλεβάρη 1997
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΘΗΝΑΣ
Προϋπολογισμός διαχείρισης της μιζέριας
  • Οι προσκείμενες σε ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και ΣΥΝ παρατάξεις, στη λογική της "πειθαρχίας" και της "προσαρμογής", υπερψήφισαν χτες τον προϋπολογισμό για το 1997
  • Αντιτάχθηκε και καταψήφισε η "Νομαρχιακή Αγωνιστική Συνεργασία"

Σε διαχείριση της μιζέριας θα περιοριστεί και φέτος η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Αθήνας. Η πλειοψηφία των μελών του Νομαρχιακού Συμβουλίου, το οποίο συνεδρίασε χτες, αποδέχτηκε την οικονομική ασφυξία που επιβάλλει η κυβέρνηση στο θεσμό, μέσω πενιχρών χρηματοδοτήσεών του και υπερψήφισε τον προϋπολογισμό της Νομαρχίας για το '97. Εναν προϋπολογισμό που δεν καλύπτει τις ανάγκες του νομού και οδηγεί στο χαράτσωμα του λαού και από τη Νομαρχία, η οποία καθώς δε θα έχει πόρους για να λειτουργήσει, υπάρχει κίνδυνος να υποκύψει στις πιέσεις της κυβέρνησης και να επιβάλλει φόρους. Στη λογική αυτή, αντιτάχθηκε η "Νομαρχιακή Αγωνιστική Συνεργασία",που καταψήφισε τον προϋπολογισμό.

Από την εισήγηση του νομάρχη Δ. Ευσταθιάδη φάνηκε ξεκάθαρα πως η παράταξη της πλειοψηφίας, "ξορκίζοντας" κάθε ιδέα περί αγωνιστικής διεκδίκησης των πόρων που χρειάζεται η Νομαρχία για να παράγει έργο, αποδέχτηκε να καταρτίσει προϋπολογισμό ύψους 176 δισ. δραχμών, με μόλις 157,952 δισ. κρατική επιχορήγηση. Και αυτό, ενώ ο ίδιος ο νομάρχης είπε ότι ο προϋπολογισμός της Νομαρχίας θα έπρεπε να κυμανθεί στο ύψος των 197,765 δισ...

Και όπως έγινε σαφές, από το Δ. Ευσταθιάδη, τα κονδύλια που δίνονται από την κεντρική διοίκηση είναι τόσο πενιχρά, ώστε για τις δαπάνες μισθοδοσίας των νοσοκομείων, η Νομαρχία θα πρέπει να επιχορηγηθεί από το υπουργείο Υγείας με έκτακτα κονδύλια. Ορισμένα προνοιακά ιδρύματα "υπάρχει κίνδυνος να αναστείλουν τη λειτουργία τους", εφόσον "με τους πιο μέτριους λογαριασμούς θα χρειάζονταν άλλα τόσα χρήματα, πέραν των 2,54 δισ. δραχμών, που επιχορηγούνται για να πληρώσουν μισθούς και να λειτουργήσουν".

Σε ό,τι αφορά βιομηχανία, εμπόριο, απασχόληση, γεωργία και κτηνοτροφία, "τα χρήματα είναι ελάχιστα και με πολλές δυσκολίες θα καλύψουν τις δαπάνες των υπηρεσιών αυτών". Στα παραπάνω να προστεθούν διαπιστώσεις του νομάρχη σε σχετική συζήτηση του ΝΣ το Δεκέμβρη ότι, τα κρατικά κονδύλια για τη ΝΑ Αθήνας "δεν είναι αυξημένα, αλλά υπολείπονται αρκετά από αυτά του '96" και ότι "θα περίμενε κανείς ότι μέσα στις δύσκολες οικονομικές συγκυρίες που διανύουμε θα είχαμε ένα σφιχτό προϋπολογισμό (σ.σ. κρατικό), αλλά από του σημείου αυτού, μέχρι του σημείου να μην μπορούμε να λειτουργήσουμε υπάρχει σημαντική διαφορά".

Και ύστερα απ' όλα αυτά, ο νομάρχης βρήκε να πει χτες πως "και αυτή τη χρονιά θα κινηθούμε στο πνεύμα της λιτότητας που διαπνέει όλο τον κρατικό προϋπολογισμό και δε θα έχουμε καμία δυνατότητα να παρέμβουμε σε μια ουσιαστική αναβάθμιση των υπηρεσιών μας και μια αναπτυξιακή πορεία της ΝΑ Αθήνας". Ο ίδιος θεώρησε πως το οικονομικό πρόβλημα θα λυθεί όταν ψηφιστεί ο νόμος για την οικονομική αυτοτέλεια των ΝΑ, "ώστε να γνωρίζει η Αυτοδιοίκηση τις σταθερές πηγές των εσόδων της και να προγραμματίζει τις δραστηριότητές της".

Σε ό,τι αφορά την παράταξη που πρόσκειται στη ΝΔ, ο επικεφαλής της Θ. Κατριβάνος χαρακτήρισε τον προϋπολογισμό "άπτερο, δίχως στόχους, προϋπολογισμό λιτότητας, αποδοχή μιας επιβίωσης απλά που αδικεί το θεσμό της ΝΑ".Η παράταξη όμως αντί να παραμείνει στη συζήτηση και να καταψηφίσει τον προϋπολογισμό, διάλεξε τον εύκολο δρόμο της αποχώρησης από τη συνεδρίαση, σε ένδειξη διαμαρτυρίας όπως αναφέρθηκε και για τη γενικότερη επίθεση που δέχεται ο θεσμός από την κυβέρνηση. Τέλος, ο προσκείμενος στο "ΣΥΝ" νομαρχιακός σύμβουλος δεν παρευρέθηκε στη συνεδρίαση.

ΣΠΥΡΟΣ ΧΑΛΒΑΤΖΗΣ
"Αγωνιστική διεκδίκηση μαζί με όλο το λαό"

Εκτεταμένα αποσπάσματα από την ομιλία του επικεφαλής της ΝΑΣ στο Νομαρχιακό Συμβούλιο

Στην τοποθέτησή του στο Νομαρχιακό Συμβούλιο, ο επικεφαλής της "Νομαρχιακής Αγωνιστικής Συνεργασίας" Σπύρος Χαλβατζής τόνισε, μεταξύ άλλων, τα εξής:

"Για άλλη μια φορά καλούμαστε να συζητήσουμε έναν προϋπολογισμό σκληρής λιτότητας. Ο χαρακτήρας του προϋπολογισμού είναι αντιλαϊκός, αντικοινωνικός και αντιαναπτυξιακός. Είναι απόλυτα εναρμονισμένος και έχει συνταχθεί στη βάση της λογικής της κυβερνητικής πολιτικής απέναντι στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, αλλά και εναρμονισμένος απόλυτα με το πρόγραμμα σύγκλισης. Η περικοπή των κοινωνικών δαπανών οδηγεί στη συρρίκνωση των λειτουργιών της ΝΑ και συνεπώς υπονομεύει το ρόλο της. Δεν μπορεί καν να διανοηθεί μια αναπτυξιακή πολιτική και κατεύθυνση.

Οι βασικοί λόγοι που οδηγούν στην έλλειψη κοινωνικής και αναπτυξιακής κατεύθυνσης είναι η έλλειψη των αναγκαίων πόρων και η υποταγή στη λεγόμενη επιλεξιμότητα έργων, δραστηριοτήτων και προγραμμάτων από την ΕΕ. Ονομαστικά ο πληθωρισμός έπεσε από το 10%. Η πράξη δε φαίνεται να το επιβεβαιώνει. Οταν λοιπόν έχουμε τα ίδια κονδύλια ή και λιγότερα απ' αυτά που διατέθηκαν το '96, είναι φανερό πως υπάρχει μείωση των χορηγήσεων για το '97, τη στιγμή που δαπάνες και ανάγκες αυξάνονται.

Ο κρατικός προϋπολογισμός από την ίδια την κυβέρνηση χαρακτηρίστηκε σκληρός. Εμείς προσθέτουμε ότι είναι αντιλαϊκός και ανάλγητος. Υποτάσσεται στη λογική που επιβάλλει το Διευθυντήριο των Βρυξελλών. Υπάρχει και η κινδυνολογία για την κατάσταση που υπάρχει σε άλλες χώρες της ΕΕ και μάλιστα πανίσχυρες, όπως η Γερμανία, όπου η ανεργία έφτασε στο 12,5%, στο όνομα της "σύγκλισης". Εμείς είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι σε αυτήν την πολιτική, η οποία στραγγαλίζει τους εργαζόμενους.

Πρωτοκολλητές αποφάσεων

Ο προϋπολογισμός της νομαρχίας αντιμετωπίζεται από την εισήγηση του νομάρχη με λογική "πειθαρχίας", "προσαρμογής".Δε μας βρίσκει σύμφωνους αυτή η λογική. Υποστηρίζουμε την απειθαρχία στην προσαρμοστικότητα. Διαφορετικά το ίδιο το ΝΣ θα μετατραπεί σε πρωτοκολλητή αποφάσεων, υποδείξεων, εντολών άλλων κέντρων. Η λογική, να ακολουθεί πιστά το ΝΣ τις επιλογές της Ευρωπαϊκής Ενωσης και τις κυβερνητικές κατευθύνσεις, υπονομεύει την ίδια τη ΝΑ. Πριονίζουμε το κλαδί που καθόμαστε, εάν και εφόσον υπηρετούμε αυτή τη λογική.

Παράλληλα, μια σειρά μέτρα, νομοσχέδια και τροπολογίες δεν κάνουν τίποτε άλλο παρά να μετατρέπουν τη ΝΑ σε προέκταση του κρατικού μηχανισμού. Ειδικότερα, στο νομοσχέδιο για τον "περιορισμό και τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των κρατικών δαπανών" βλέπει κανείς τις σοβαρότατες αρνητικές συνέπειες για την ΤΑ: Περικόπτονται παραπέρα τα έσοδα της ΤΑ, αφού η περικοπή του 25% των εσόδων από τα τέλη κυκλοφορίας αυτοκινήτων εφαρμόζεται για το '97 και '98. Με βάση αυτή την κατεύθυνση είναι ουτοπικό να διεκδικούμε με αιτήσεις και όχι με αγώνα μαζικό το Φόρο Ακίνητης Περιουσίας που θεσπίζεται.

Ασφυκτικός κλοιός

Επιπλέον, περιορίζονται οι επιχορηγήσεις του Τακτικού Προϋπολογισμού (αφαιρουμένων των επιχορηγήσεων για μισθούς) στα απόλυτα ποσά του '96, στα οποία μάλιστα δεν υπολογίζονται δαπάνες για έκτακτες και απρόβλεπτες ανάγκες.

Επιβάλλεται ένας πρόσθετος ασφυκτικός κλοιός στη λειτουργία και δράση της ΤΑ με τον έλεγχο των πηγών χρηματοδότησης για κάθε δαπάνη πέρα από το ύψος των επιχορηγήσεων.Στο άρθρο 10 "Για την αξιολόγηση οργάνωσης και λειτουργίας δημοτικών φορέων" φαίνεται ανάγλυφα και παραστατικά η διαδικασία ανάθεσης λειτουργιών του κράτους σε ιδιώτες.

Πιο ειδικά, οι υπουργοί Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, καθώς και ο εποπτεύων κατά περίπτωση υπουργός δύνανται να προβαίνουν ή να αναθέτουν σε εξωτερικούς συμβούλους την αξιολόγηση των δαπανών όλων των φορέων του δημοσίου τομέα και τη διατύπωση προτάσεων εξορθολογισμού τους, προς την κατεύθυνση της προσαρμογής σε σύγχρονες μορφές οικονομικής διαχείρισης. Ο τρόπος και η διαδικασία εφαρμογής της διάταξης αυτής, της αμοιβής των συμβούλων και κάθε άλλη λεπτομέρεια καθορίζεται με κοινή απόφαση των ανωτέρω υπουργών.

Προέκταση του κρατικού προϋπολογισμού

Ακόμα, μια τροπολογία στον κώδικα ΝΑ μεταβάλλει θεσμικά πλέον τη ΝΑ σε προέκταση του κρατικού προϋπολογισμού. Στα δυο εδάφιά της αυτή η τροπολογία αναφέρει: "Ο προϋπολογισμός αποστέλλεται στην αρμόδια υπηρεσία του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους μαζί με την εισηγητική έκθεση, την έκθεση της αρμόδιας υπηρεσίας δημοσιονομικού ελέγχου και την πράξη έγκρισης του ΝΣ, ώστε να αξιολογηθεί από τον υπουργό Οικονομικών.

Ο υπουργός Οικονομικών αν διαπιστώσει ότι: α) υπάρχουν αποκλίσεις από τους στόχους του κρατικού προϋπολογισμού όσον αφορά τα έσοδα και τις δαπάνες του και β) δεν έχει τηρηθεί ο τύπος και το περιεχόμενο του κρατικού προϋπολογισμού, ζητά από το ΝΣ την αναγκαία αναμόρφωση του προϋπολογισμού και την επανυποβολή του στο Υπουργείο Οικονομικών".

Αντίσταση στην πολιτική της λιτότητας

Τελικά, φαίνεται ότι υπάρχει η αντίληψη πως η ΝΑ έγινε για τους λόγους για τους οποίους θεσπίστηκε, αλλά εάν δεν εφαρμόζει την κυβερνητική πολιτική, τη λογική της συρρίκνωσης των κοινωνικών δαπανών, την αφήνουμε κι αυτή να μαραζώσει.

Το ΝΣ Αθήνας θα αποδεχτεί αυτή τη λογική; Θα δεχτεί να μετατραπεί η ΝΑ σε Νομαρχία - υπάλληλο του κράτους; Θα αντιδράσει; Θα εναντιωθεί στην πολιτική που την υπονομεύει; Θα περάσει από τα λόγια στην πράξη;

Πρέπει να αντιδράσουμε, να αντεπιτεθούμε. Να αντιταχθούμε σ' αυτήν την πολιτική της λιτότητας. Να ακολουθήσουμε το δρόμο της αγωνιστικής διεκδίκησης μαζί με όλο το λαό. Να διεκδικήσουμε μια πολιτική πραγματικής ανάπτυξης για τη ΝΑ. Να διεκδικήσουμε την ουσιαστική αναβάθμιση της ΝΑ, καταγγέλλοντας ταυτόχρονα την πολιτική συρρίκνωσης και υπονόμευσής της.

Πιο συγκεκριμένα: Να διατεθούν πόροι από το σύνολο του κρατικού προϋπολογισμού. Οσο δεν υπάρχει πολιτική βούληση η ΝΑ να λειτουργήσει σε αναπτυξιακή κατεύθυνση με κέντρο τον άνθρωπο και τις ανάγκες του και όσο επιμένει στη μίζερη διαχειριστική λογική του συστήματος, κάθε χρόνο θα κάνουμε την ίδια συζήτηση. Θα διατηρήσουμε αυτό το μηχανισμό σαν μέσο για την επιβολή αντιλαϊκών αποφάσεων σε όλα τα επίπεδα".

"Σκυλομαχίες" υποκριτών

Επί τρεις μέρες παρακολουθούμε συνεχώς, στα δελτία ειδήσεων των τηλεοπτικών καναλιών, πλείστα όσα για τις "σκυλομαχίες", μέχρι τελικής πτώσεως, που διοργανώνονται σε κάποιο χωριό της Ημαθίας. Βεβαίως, το θέμα ενδιαφέρει καθότι αφορά στην ανθρώπινη ευαισθησία και συμπεριφορά έναντι των ζώων, τα οποία, μάλιστα, βασανίζονται με βάρβαρο τρόπο, προκειμένου να στηθεί τζόγος, στον οποίο ποντάρονται χρηματικά ποσά σε στοιχήματα. Εν πρώτοις, λοιπόν, πρέπει να τονίσουμε ότι πρόκειται για ένα φαινόμενο που πλήττει τον πολιτισμό μας, είναι απαράδεκτο, πρέπει να καταγγελθεί και οι ένοχοι να τιμωρηθούν, όπως τους αξίζει.

Δεν μπορούμε, όμως, να μην επισημάνουμε και το όργιο υποκρισίας, που χαρακτηρίζει κάποιους, που ανέλαβαν το ρόλο "της υπεράσπισης των ζώων έναντι της ανθρώπινης βαρβαρότητας".

Οπως, π.χ., κάποιοι τηλεπαρουσιαστές, που εμφανίζονται σφόδρα φιλόζωοι και ωρύονται, χαρακτηρίζοντας συλλήβδην κτήνη όσους παρακολούθησαν το "θέαμα" των "σκυλομαχιών", απαιτώντας απ' τον εισαγγελέα να τους κλείσει στη φυλακή για να σαπίσουν.

Είναι οι ίδιοι που προβάλλουν - προς άγραν τηλεθέασης - συνεχώς στους δέκτες μας τις φρικτές σκηνές των σκυλιών που αλληλοσπαράσσονται. Δε θα γίνονταν πιο πιστευτοί, αν εκδήλωναν την ίδια ευαισθησία που εκδηλώνουν - και καλώς - για τα σκυλιά και προς τους αντιστασιακούς, τους αγρότες, τους εκπαιδευτικούς που δέρνονται από τα ΜΑΤ ή, τουλάχιστον, όση δείχνουν για την καλλίγραμμη - πλην, όμως, άτυχη στον έρωτα - γυμνάστρια, που εδάρη από γνωστό ποδοσφαιριστή;

Οπως, π.χ., γνωστός και μη εξαιρετέος καλλιτέχνης - που διοργάνωσε "στριπτίζ" στην τηλεόραση, με τηλεθεατές να "ποντάρουν" στον αριθμό εσωρούχων που απέβαλε από πάνω της η "τσαούσα", για να κερδίσουν δώρα και χρήματα - ο οποίος "αποκάλυψε" πως ο τζόγος των "σκυλομαχιών" έρχεται από το... Βιετνάμ, όπου οι άνθρωποι είναι απολίτιστοι, σε αντίθεση με τους Ευρωπαίους που είναι πολιτισμένοι.

Θα πρέπει να γνωρίζει ο εν λόγω καλλιτέχνης ότι ναι μεν η ανθρώπινη συμπεριφορά έναντι των ζώων σχετίζεται με τον πολιτισμό, αλλά ο πολιτισμός πρωτίστως αφορά στις ανθρώπινες σχέσεις κι εκεί ο καθένας κρίνεται από τη στάση ζωής και το έργο του. Ας θυμηθούμε ότι η ευαισθησία της Μπριζίτ Μπαρντό για τα ζώα δεν την εμπόδισε να πολιτευτεί με το φασιστικό κόμμα του Λεπέν στη Γαλλία.

Οσον δε αφορά στην πηγή του τζόγου, ας μην την αναζητά στον "απολίτιστο" τριτοκοσμικό, αλλά στον "πολιτισμένο" δυτικό κόσμο, όπου τα πάντα είναι τζόγος. Αλλωστε, είναι γνωστό πως "στην κορωνίδα του δυτικού πολιτισμού", στις ΗΠΑ, παίζονται στον τζόγο, όχι μόνο η ακεραιότητα των ζώων, αλλά κυρίως η ανθρώπινη αξιοπρέπεια και ζωή.

Οπως, π.χ., ένας εκπρόσωπος οικολογικής οργάνωσης που, μιλώντας σε τηλεοπτικό "παράθυρο", έφτασε να πει ότι αυτοί που οργανώνουν και παρακολουθούν τις "σκυλομαχίες" είναι οι ίδιοι που συμμετείχαν στις αγροτικές κινητοποιήσεις κι απέκλειαν τους δρόμους.

Θα επισημαίναμε στον οικολόγο ότι "η οικολογία των σαλονιών" είναι εύκολη κι, εν πολλοίς, προσοδοφόρα και πως ο πιο ευαίσθητος κι αγνός οικολόγος είναι ο αγρότης που καλλιεργεί τη γη και περνάει τη ζωή του αγκαλιά με το σκύλο, δίπλα στο φίδι και αντίκρυ στο λύκο.

Ολοι αυτοί οι, εκ του ασφαλούς, ευαίσθητοι για τα ζώα δεν κάνουν τον κόπο να δουν ότι πίσω από τη βαρβαρότητα των βασανιστών των ζώων, κρύβεται η βαρβαρότητα ενός κοινωνικοπολιτικού συστήματος που δημιουργεί σωρηδόν τζογαδόρους, οι οποίοι θυσιάζουν τα πάντα στο βωμό του εύκολου και παράνομου (ή νόμιμου) κέρδους, χάνοντας κάθε ανθρώπινο χαρακτηριστικό που τους διαφοροποιούσε από τα πιο άγρια ζώα.

Στη "ζούγκλα" του δυτικού "πολιτισμού" ισχύει ο νόμος του κέρδους, που είναι πιο σκληρός και πιο βάρβαρος ακόμα και από το "νόμο" της πραγματικής ζούγκλας. Αυτή είναι η ουσία των "σκυλομαχιών" που λαμβάνουν χώρα στις τηλεοπτικές οθόνες και ας αφήσουν κάποιοι τις δήθεν ευαισθησίες τους για τα ζώα...

Παύλος ΡΙΖΑΡΓΙΩΤΗΣ

ΛΕΩΝ. ΑΥΔΗΣ
Παρέμβαση υπέρ της μη θρησκευτικής ταφής

Να παραχωρηθούν χώροι στα τρία δημοτικά νεκροταφεία για μη θρησκευτική τέλεση ταφής, πρότεινε στη χτεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αθήνας, ο επικεφαλής της "Αγωνιστικής Συνεργασίας για την Αθήνα", Λεων. Αυδής.Συγκεκριμένα, τόνισε ότι θα πρέπει στα νεκροταφεία να υπάρχει μια αίθουσα ώστε να μπορούν οι συγγενείς να αποχαιρετούν τον νεκρό, με μια τελετή που ο ίδιος θα επιθυμούσε. Σε μια τέτοια τελετή δικαίωμα έχουν και όσοι δε δικαιούνται θρησκευτική τελετή, σύμφωνα με απόφαση της Ιεράς Συνόδου το 1982, είτε επειδή υπήρξαν αυτόχειρες, ή έκαναν πολιτικό γάμο κλπ.

Στην πρόταση του Λεων. Αυδή, ο Δ. Αβραμόπουλος απάντησε ότι "χρειάζεται μια πιο ενδελεχής συζήτηση για το θέμα" και το παρέπεμψε στην πολιτεία. Στο σημείο αυτό ο Λεων. Αυδής τόνισε ότι το θέμα είναι πρακτικό. "Ως δήμος πρέπει να δίνουμε τη δυνατότητα στους συγγενείς να αποχαιρετούν τον νεκρό, είτε όταν αυτό δεν το κάνει η Εκκλησία, είτε όταν επιλέγεται ως ατομικό δικαίωμα η μη θρησκευτική τελετή ταφής", επισήμανε.

"Πολιτιστικές παρεμβάσεις"

Την υπογραφή προγραμματικής σύμβασης μεταξύ υπουργείου Πολιτισμού και Δήμου Αθηναίων, με αντικείμενο "πολιτιστικές παρεμβάσεις στην πόλη της Αθήνας", ανακοίνωσαν χτες, σε κοινή συνέντευξη Τύπου, ο Ε. Βενιζέλος και ο Δ. Αβραμόπουλος.Οι παρεμβάσεις αφορούν στην ενοποίηση των αρχαιολογικών χώρων της Αθήνας, στην εξεύρεση χώρου στέγασης για την Εθνική Λυρική Σκηνή και τη θέσπιση νομοθετικής ρύθμισης αναφορικά με τη διατήρηση των νεοκλασικών και ενίσχυση των ιδιοκτητών τους.

Πρόκειται για παρεμβάσεις που καθόλου δεν ξεφεύγουν από την τακτική και βούληση του δημάρχου για ένα ωραιοποιημένο και αναβαθμισμένο κέντρο - πόλο έλξης τουριστικής κίνησης και δραστηριότητας. Την ίδια στιγμή, μαραζώνει η πολιτιστική δραστηριότητα στις γειτονιές της Αθήνας, κατ' επιμονή - αδιαφορία της δημοτικής αρχής.

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ
Το κτήμα Σερπιέρη στο λαό

Τις δημοτικές αρχές των Νέων Λιοσίων, Αγίων Αναργύρων και Καματερού, αλλά και όλης της Δυτικής Αθήνας, να ανταποκριθούν στο λαϊκό αίτημα να διεκδικηθεί η απόδοση στο λαό της περιοχής των 366 στρεμμάτων του κτήματος Σερπιέρη, που βρίσκεται μέσα στο πάρκο του "Πύργου Βασιλίσσης", καλεί σε ανακοίνωση η "Δημοτική Αναγέννηση Αγίων Αναργύρων". Στην ανακοίνωση η Κίνηση καλεί ακόμα τις δημοτικές αρχές να προσφύγουν άμεσα στο Συμβούλιο της Επικρατείας για την ακύρωση της υπουργικής απόφαση του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Κώστα Λαλιώτη, με την οποία δίνει το δικαίωμα στον μεγαλοκτηματία Σερπιέρη να οικοδομήσει σε έκταση 45 στρεμμάτων, με συγκεκριμένους όρους δόμησης. Αποτέλεσμα, ο μεγαλοκτηματίας να πουλήσει τη συγκεκριμένη έκταση για την κατασκευή πολυκαταστήματος ΚΟΝΤΙΝΕΝΤ. Ακόμα, η Κίνηση καλεί τους δημότες σε διαρκή ετοιμότητα, για να αποφευχθεί η καταστροφή ολόκληρης της περιοχής.

Συγκεκριμένα, στην ανακοίνωση, η Κίνηση τονίζει ότι "η λειτουργία πολυκαταστήματος ΚΟΝΤΙΝΕΝΤ στην περιοχή θα δημιουργήσει πρόσθετα σοβαρά περιβαλλοντικά και κοινωνικά προβλήματα και θα επιτείνει τον αφανισμό των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων".

"Και όλα αυτά, συνεχίζει η ανακοίνωση, παρά την εκφρασμένη αντίθεση της Επιτροπής Αγώνα μαζικών φορέων και κατοίκων, οι οποίοι σε συγκέντρωση που πραγματοποίησαν, αλλά και με παρεμβάσεις στα δημοτικά συμβούλια της περιοχής, πέτυχαν το σταμάτημα των εργασιών".

Η ανακοίνωση καταλήγει, επισημαίνοντας: "Απαίτηση του λαού της περιοχής είναι η αποκατάσταση και η απόδοση ολόκληρου του χώρου των 366 στρεμμάτων του στο δημόσιο ή την Τοπική Αυτοδιοίκηση, έστω και αν χρειαστούν απαλλοτριώσεις, ώστε να ενοποιηθεί με τον όμορο χώρο του παρακείμενου Περιβαλλοντικού Πάρκου του "Πύργου Βασιλίσσης" υπερτοπικής σημασίας και να αξιοποιηθεί ενιαία προς όφελος του λαού της περιοχής, σαν μια όαση πρασίνου, αναψυχής και πολιτιστικής δράσης".

ΝΟΜΑΡΧΙΑ ΠΕΙΡΑΙΑ
Τέλος επικινδυνότητας για τα τοξικά απόβλητα

Ποιος θα δώσει ασφαλή και μόνιμη λύση;

Τέλος επικινδυνότητας επιβάλλει, για δεύτερη συνεχή χρονιά, με απόφασή του το Νομαρχιακό Συμβούλιο Πειραιά, για τη διασυνοριακή μεταφορά τοξικών αποβλήτων.

Το τέλος υποχρεώνονται να καταβάλλουν οι εταιρίες που μεταφέρουν τα επικίνδυνα απόβλητα μέσω του λιμανιού του Πειραιά, από το οποίο διακινείται κάθε χρόνο το σύνολο των τοξικών αποβλήτων που παράγονται στην Ελλάδα και φτάνουν τους 500.000 τόνους.

Μέχρι σήμερα τα τοξικά απόβλητα μεταφέρονται με κοντέινερς για να καταστραφούν στη Μεγάλη Βρετανία και τη Γαλλία, καθώς στην Ελλάδα δεν υπάρχει υποδομή για τη διαχείρισή τους. Ωστόσο, η Νομαρχία Πειραιά από πέρυσι είχε θέσει στο ΥΠΕΧΩΔΕ πενταετή προθεσμία, η οποία λήγει το 2000, για να βρεθούν χώροι εναπόθεσης στην ελληνική επικράτεια και δημιουργηθεί η υποδομή για τη μεταφορά τους, διαφορετικά σκοπεύει, μετά την εκπνοή της προθεσμίας, να κλείσει το λιμάνι και να απαγορεύσει τη μεταφορά αποβλήτων μέσω της περιοχής του Πειραιά.

Στη συζήτηση του θέματος στο τελευταίο Νομαρχιακό Συμβούλιο η επικεφαλής της ΝΑΣ, νομαρχιακή σύμβουλος Ελ. Παντελάκη σημείωσε ότι το πρόβλημα είναι πολύ σοβαρό και δε λύνεται αποσπασματικά, ενώ υπενθύμισε ότι το ΥΠΕΧΩΔΕ "εδώ και 10 χρόνια ανακοινώνει κατά καιρούς ότι θα χωροθετήσει τέτοιους χώρους, όμως όλοι οι σχεδιασμοί και οι μελέτες μένουν στα συρτάρια, όπως συμβαίνει άλλωστε και με τους χώρους υγειονομικής ταφής απορριμμάτων".

Η κατάσταση στην περιοχή της Νομαρχίας Πειραιά, είναι ακόμη χειρότερη, επισήμανε η Ε. Παντελάκη, αν προσθέσουμε στα απόβλητα που φυλάσσονται και διακινούνται από το λιμάνι, τα καζάνια του Περάματος, τους 300 τόνους επικίνδυνων τοξικών αποβλήτων που παραμένουν εναποτεθειμένα στην ίδια περιοχή, αλλά και τα πυρομαχικά που βρίσκονται δίπλα, στις αποθήκες του Ελληνικού Στρατού. Οι συνέπειες και οι κίνδυνοι είναι μεγάλοι, τόσο για τη μόλυνση του περιβάλλοντος, όσο και τη δημόσια υγεία, ενώ είναι μόνιμος ο κίνδυνος ατυχήματος.

"Χρειάζεται, τόνισε, να υπάρξει εθνικός σχεδιασμός με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για τη διαχείριση των επικίνδυνων αποβλήτων τόσο στη Βόρεια όσο και τη Νότια Ελλάδα, με εξασφαλισμένους χώρους αποθήκευσης, ασφαλούς ταφής και επεξεργασίας. Η επένδυση θα πρέπει να γίνει από τον κρατικό προϋπολογισμό και το κόστος λειτουργίας στη συνέχεια να επιβαρύνει τις αντίστοιχες βιομηχανίες, όσες παράγουν τοξικά απόβλητα".



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ