ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 25 Φλεβάρη 1999
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Ταξίδι στη Θηρασιά

Με αφορμή τη διακοπή των δρομολογίων του "Παναγία Εκατονταπυλιανή" προς τη Θηρασιά, ομάδα από τους πολίτες της Σαντορίνης και της Θηρασιάς, που ανέλαβαν πρωτοβουλία για τη δημοσιοποίηση του όλου θέματος, με στόχο την ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης για τα προβλήματα των νησιωτών, επισκέφθηκε το μικρό αυτό νησί. Η επίσκεψη τους έφερε αντιμέτωπους με την πραγματικότητα που βιώνουν καθημερινά οι Θηρασιώτες. Μια πραγματικότητα που έρχεται να αποδείξει το μέγεθος της υποκρισίας και της αναλγησίας που επιδεικνύει η επίσημη πολιτεία για τους ακρίτες του Αιγαίου. Από τη μια μεριά μεγάλα λόγια για τους "ηρωικούς ακρίτες" και από την άλλη αδιαφορία και εγκατάλειψη. Η μόνη φορά που το επίσημο κράτος θυμάται αυτούς τους νησιώτες είναι για να επιβάλει πρόστιμα και να εισπράξει φόρους. Τα παιδιά του Γυμνασίου κάνουν μάθημα σε ένα δωμάτιο σπιτιού (!) δύο επί δύο, με το διαρκή φόβο ότι οι επίσημες αρχές θα ανακαλύψουν ότι δεν πρόκειται για κανονικό σχολείο και θα το καταργήσουν. Παιδιά χάνουν το δικαίωμα συνέχισης των σπουδών τους, επειδή δεν υπάρχει σχολείο και οι γονείς τους δεν έχουν τη δυνατότητα να τα στείλουν στη Σαντορίνη γι' αυτό. Επαγγελματίες έρμαια των οικονομικών συμφερόντων που λυμαίνονται το νησί πνίγοντας κάθε προοπτική ανάπτυξης και προόδου. Νέοι άνθρωποι να ασφυκτιούν ονειρευόμενοι τη μετανάστευση σαν μοναδική διέξοδο. Οικογένειες να εγκαταλείπουν το νησί μαζικά γιατί τα χωριά τους εν έτει 1999 δε διαθέτουν ηλεκτρικό ρεύμα. Ηλικιωμένοι να ριζώνουν πεισματικά στο βράχο, γιατί εκεί τους έσπειρε η μοίρα. Μεγαλεπήβολα έργα να ορθώνονται στο αιγαιοπελαγίτικο τοπίο, με μόνο αποτέλεσμα τα κέρδη των κατασκευαστών τους. (Τρία χρόνια τώρα λειτουργεί ανεμογεννήτρια για παραγωγή αφαλατωμένου νερού, το οποίο και χύνεται στη θάλασσα γιατί οι εμπνευστές του σχεδίου δε μερίμνησαν για την κατασκευή μιας δεξαμενής που θα το συγκεντρώνει την ίδια ώρα που οι Θηρασιώτες πληρώνουν 5.000-6.000 δρχ. για κάθε κυβικό υφάλμυρου νερού που έρχεται από τη Σαντορίνη).

Οσο για το δρομολόγιο που κόπηκε, εκεί το πράγμα φτάνει τα όρια του γελοίου. Η πλοιοκτήτρια εταιρία πρόβαλε ως τώρα τη δικαιολογία την "ετήσια συντήρηση - επιθεώρηση" του πλοίου. Αυτή όμως στις 30 Ιανουαρίου τελείωσε και το βαπόρι πήρε ρότα για αλλού. Ετσι οι Θηρασιώτες πρέπει να είναι ευχαριστημένοι που τα πράγματα θα γίνουν όπως πριν. Τους δόθηκε η υπόσχεση της υπουργού Αιγαίου ότι με ΦΕΚ θα αναγκαστούν άλλα πλοία κάποτε να προσεγγίζουν το λιμάνι. Το αποτέλεσμα είναι όλοι να αναρωτιούνται: Πώς είναι δυνατόν τα υπόλοιπα πλοία να μη διαθέτουν "ελικτικές δυνατότητες" σύμφωνα με την απάντηση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας και με ένα έγγραφο να τις αποκτούν ξαφνικά; Τι δίνει ελικτικές δυνατότητες σε ένα πλοίο, το σκαρί του ή μια υπουργική εντολή; Γιατί αν συμβαίνει το δεύτερο, καλό θα ήταν να μην απασχολούνται τόσο επισταμένα ειδικευμένοι ναυπηγοί με τα πλοία, αφού ένα υπουργικό έγγραφο μπορεί να τους δώσει όλα τα επιθυμητά χαρακτηριστικά. Εκτός αν δε συμφέρει το ΥΕΝ μια σύγκρουση με τους εφοπλιστές και τα συμφέροντά τους, μια και αν τους στεναχωρήσουμε θα κατεβάσουν την ελληνική σημαία από τα καράβια τους. Λες και δεν το κάνουν όποτε η λογική του κέρδους τους το υπαγορεύει. Και οι επιδοτήσεις των δρομολογίων της άγονης γραμμής; Είναι και αυτές ένα χριστουγεννιάτικο δώρο προς τους πατριώτες εφοπλιστές που μας κάνουν τη μέγιστη χάρη να μεταφέρουν με τα σαπιοκάραβά τους εμάς τους ιθαγενείς;

Μια και οι εκλογές έρχονται όπου να 'ναι, καλό θα είναι όλοι αυτοί οι πεισματάρηδες νησιώτες να χορτάσουν με τους εθνικοπατριωτικούς δεκάρικους που θα τους απευθύνουν από άμβωνος και μπαλκονιού οι πολυάσχολοι εθνοσωτήρες μας και να σταματήσουν να ζαλίζουν με τις παράλογες απαιτήσεις τους.

Φ. Χ.

ΑΤΤΙΚΗ - ΣΧΕΔΙΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ 2000 - 2006
Στο περιθώριο οι ανάγκες των κατοίκων

Μακριά από τις ανάγκες των κατοίκων της περιοχής βρίσκονται οι κατευθύνσεις της κυβέρνησης για τα έργα της Νομαρχίας Ανατολικής Αττικής που είναι ενταγμένα στο "Σχέδιο Περιφερειακής Ανάπτυξης 2000 - 2006" (ΣΠΑ) και που θα χρηματοδοτηθούν από το 3ο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης.

Από την προχθεσινή συνεδρίαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου Ανατολικής Αττικής προέκυψε ότι, εκεί που θα δοθεί μεγαλύτερη σημασία είναι στα μεγάλα έργα (λεωφόρος Σταυρού - Ελευσίνας και αεροδρόμιο Σπάτων), αφού αυτά προτιμούν Ευρωπαϊκή Ενωση και μεγάλες ελληνικές και ξένες κατασκευαστικές εταιρίες. Η κυβέρνηση λοιπόν, καθ' υπαγόρευση της ΕΕ, έχει αποφασίσει να χρηματοδοτήσει συγκεκριμένα έργα από το 3ο ΚΠΣ, πολύ πριν συζητηθούν αυτά στις Νομαρχίες για να κατατεθούν οι προτάσεις της Αυτοδιοίκησης.

Ετσι, παρά το γεγονός ότι στην πρώτη γραμμή θα έπρεπε να βρίσκονται τα αντιπλημμυρικά έργα και η δημιουργία δικτύων όμβριων υδάτων, αυτά δε χρηματοδοτούνται, αφού η ΕΕ δεν τα θεωρεί αναγκαία! Οι προτάσεις που διατυπώθηκαν στο Νομαρχιακό Συμβούλιο, τόσο από τη Διεύθυνση Προγραμματισμού και Διαχείρισης Προγραμμάτων Επενδύσεων της Νομαρχίας Ανατολικής Αττικής, όσο και από τους υπόλοιπους συνδυασμούς - εξαιρουμένης της "Νομαρχιακής Αγωνιστικής Συνεργασίας" - μοιάζουν με ασκήσεις επί χάρτου, αφού απλώς καταγράφουν τα προβλήματα της περιοχής σε γενικόλογους άξονες.

Οπως χαρακτηριστικά είπε ο νομάρχης Δ. Φράγκος,"γνωρίζουμε ότι μας έχουν αφαιρέσει το δικαίωμα επιλογής έργων και μας έχουν πει να καταθέσουμε απλώς εισηγήσεις. Υποχρεωτικά πρέπει κάτι να πούμε για να φανεί ότι έχουμε δημοκρατία"...

Εντύπωση προκάλεσαν πάντως και οι προτάσεις του νομαρχιακού συμβούλου Α. Μουστακάτου,ο οποίος αφού αρχικά μίλησε για "σαλαμοποίηση" της Αυτοδιοίκησης, καθώς "τα έργα είναι προεπιλεγμένα", στη συνέχεια έκανε προτάσεις για τη δημιουργία νομαρχιακών επιχειρήσεων για τη συγκοινωνία και τον Πολιτισμό.

Τελικά, η πλειοψηφία του Νομαρχιακού Συμβουλίου ενέκρινε κείμενο με κάποιους άξονες για τα έργα που έχει ανάγκη η περιοχή, το οποίο και θα σταλεί στην Περιφέρεια. Ολη αυτή η διαδικασία γίνεται απλώς για να τηρηθούν κάποιες γραφειοκρατικές διαδικασίες, που προβλέπουν οι νόμοι...

Εργα για τους... επιχειρηματίες

Από την πλευρά του, ο επικεφαλής της ΝΑΣ Ν. Στεφανίδης, τόνισε πως τα έργα που θα ενταχθούν στο ΣΠΑ, αφορούν παρεμβάσεις που στόχο έχουν τη μετατροπή της Αθήνας σε κέντρο επιχειρηματικών και χρηματιστηριακών πρωτοβουλιών σε τουριστικό και πολιτιστικό υποδοχέα. "Μπροστά στο στόχο αυτό, όχι μόνο προσπερνιούνται, αλλά και αποδυναμώνονται κλάδοι και τομείς της χώρας που μπορούν να σηματοδοτήσουν μία αναπτυξιακή τροχιά με την παράλληλη δημιουργία θέσεων εργασίας", σημείωσε ο επικεφαλής της ΝΑΣ.

Υπογράμμισε ακόμα πως μέσα από τη συζήτηση στο Νομαρχιακό Συμβούλιο θα έπρεπε να καταγραφούν οι ανάγκες και οι προτεραιότητες των κατοίκων για μια ανάπτυξη που θα έχει κέντρο της προσοχής της τον εργαζόμενο και όχι τα κέρδη και τα συμφέροντα του μεγάλου κεφαλαίου και των πολυεθνικών. "Μέσα από το ΣΠΑ θα έπρεπε να ενισχυθούν οι τομείς και οι κλάδοι παραγωγής που η χώρα μας έχει παράδοση, δυνατότητες και συγκριτικά πλεονέκτημα, όπως η υφαντουργία και η αγροτική οικονομία, ώστε να επιτυγχάνεται η ανάπτυξη της χώρας και η μείωση της ανεργίας", τόνισε ο Ν. Στεφανίδης και κατέληξε: "Πρέπει να παραμεριστούν τα έργα που μετατρέπουν τη χώρα σε διαμετακομιστικό κέντρο εξυπηρέτησης των αναγκών των κυρίαρχων δυνάμεων της ΕΕ".

Οι πραγματικές ανάγκες των κατοίκων παραμερίζονται...

...και υλοποιούνται οι επιθυμίες της ΕΕ και των κατασκευαστικών εταιριών



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ