Κοιμούνται βαριά οι μεγαλουπόλεις του κόσμου και οι Καίσαρες, οι Μετερνίχοι και οι αργυραμοιβοί που τις κυβερνούν δεν ακούν τους ανατριχιαστικούς ήχους που αφήνουν οι αλυσίδες της σκιάς, ούτε τις οιμωγές που απλώνονται αυτές τις στιγμές στον αγέρα από ένα λαό, ανέστιο και σταυρωμένο επί αιώνες...
Τάσος ΑΥΓΕΡΙΝΟΣ
Συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις των κατοίκων των Βριλησσίων και του Χαλανδρίου. Ανούσιες υποσχέσεις και παρελκυστική τακτική από το ΥΠΕΧΩΔΕ
Με συνέχιση των αγωνιστικών κινητοποιήσεων των κατοίκων του Χαλανδρίου και των Βριλησσίων και με συγκέντρωση έξω από το ΥΠΕΧΩΔΕ την Πέμπτη 11 Μάρτη, στις 11 το πρωί, απαντά η Επιτροπή Αγώνα των Δήμων Βριλησσίων και Χαλανδρίου,στην αδιαλλαξία και τον εμπαιγμό του ΥΠΕΧΩΔΕ, για την καταστροφή των περιοχών τους από την κατασκευή της λεωφόρου Σταυρού - Ελευσίνας.
Σε ανοιχτή συγκέντρωση, που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή το πρωί, η Επιτροπή Αγώνα ανακοίνωσε ότι εμμένει στην απόφασή της να κατασκευαστεί υπόγειος και σκεπαστός ο δρόμος, ώστε να αξιοποιηθεί ο υπερκείμενος χώρος για πράσινο και αθλοπαιδιές και να διατηρηθεί ο αμιγής χαρακτήρας της περιοχής.
Να σημειωθεί ότι η λεωφόρος Σταυρού - Ελευσίνας είναι ο μεγαλύτερος οδικός άξονας που θα κατασκευαστεί στην Αθήνα, πλάτους 65 μέτρων και μήκους 72 χιλιομέτρων, με τρεις κύριες λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και 32 σταθμούς διοδίων και θα δέχεται τουλάχιστον 200.000 αυτοκίνητα ημερησίως, στα σύνορα των Δήμων Βριλησσίων και Χαλανδρίου, ανάμεσα σε πυκνοκατοικημένες περιοχές.
Στις αρνητικές επιπτώσεις της λεωφόρου αναφέρθηκε ο πρόεδρος της Επιτροπής Γ. Πασχαλίδης: "Οι επιπτώσεις θα είναι τεράστιες και καταστροφικές. Θα αυξηθεί κατακόρυφα η μόλυνση, η ηχορύπανση και οι δύο δήμοι θα διχοτομηθούν. Στην ουσία με αυτό το έργο καταργούνται στην πράξη οι χρήσεις γης της περιοχής". Καταλήγοντας επισήμανε πως το θέμα της κατασκευής της λεωφόρου είναι θέμα έκφρασης πολιτικής βούλησης του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, που πρέπει να τιμήσει, έστω και τώρα, το δεύτερο συστατικό του τίτλου του υπουργείου του και να προστατεύσει το περιβάλλον.
Από την πλευρά τους, τόσο ο δήμαρχος Χαλανδρίου Κ. Παττακός όσο και ο δήμαρχος Βριλησσίων Στ. Λώλας δήλωσαν ότι οι κάτοικοι πρέπει να βρίσκονται σε αγωνιστική ετοιμότητα, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι τους και να κατασκευαστεί η λεωφόρος Σταυρού - Ελευσίνας σκεπαστή στο μεγαλύτερο μέρος της.
Στη συγκέντρωση παρευρέθηκε και ο γενικός γραμματέας Συγχρηματοδοτούμενων Εργων του ΥΠΕΧΩΔΕ Γ. Γανωτής,από τα λεγόμενα του οποίου φάνηκε ότι το ΥΠΕΧΩΔΕ εμμένει στον υποβιβασμό του δρόμου και όχι στην υπόγεια κατασκευή της. Ο γγ του ΥΠΕΧΩΔΕ ισχυρίστηκε ότι με το νέο υποβιβασμό (αρχικά προβλεπόταν ο υποβιβασμός της λεωφόρου κατά 1,60 μ., ενώ με την τελευταία πρόταση κατά 4,60 μ.) βελτιώνεται η πλέξη των δρόμων και δεν υπάρχουν σοβαρά προβλήματα. Ούτε αυτή όμως η "λύση" βρίσκει σύμφωνους τους κατοίκους που επιμένουν στο σκέπασμα του δρόμου.
Στις ερωτήσεις των κατοίκων για το πότε αναμένεται να υπάρξει απόφαση του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη, ο Γ. Γανωτής τόνισε ότι δε θα υπάρξει πολιτική απόφαση πριν από τον Απρίλη '99. Παράλληλα, κάλεσε τους κατοίκους να κάνουν ό,τι είναι δυνατόν για να υπάρξει... πολιτική συναίνεση. Εφτασε μάλιστα στο σημείο να ισχυριστεί ούτε λίγο ούτε πολύ: "Πάνω που πρόκειται να γίνει κάτι για να προχωρήσει το έργο, υπάρχουν βουλευτές από άλλα κόμματα που μιλούν για πανωπροίκια και για συμφωνίες με τους εργολάβους"!
Γιατί όμως του κακοφαίνονται του συγκεκριμένου κυβερνητικού στελέχους οι καταγγελίες αυτές; Μήπως η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ δε "διευκόλυνε" πριν ένα χρόνο τους εργολάβους του συγκεκριμένου έργου, αυξάνοντας την προκαταβολή κατά 10 δισ. δρχ. περίπου; Μήπως δεν είναι η ίδια που πρόσφατα έδωσε με συμφωνίες "κάτω από το τραπέζι" πανωπροίκια 65 δισ. δρχ. στους εργολάβους του μετρό Αθηνών, με αντάλλαγμα να παραδώσουν το έργο με καθυστέρηση ετών και με... δόσεις; Μήπως δεν είναι οι ίδιοι που προσφέρουν στους εργολάβους "γην και ύδωρ" με τις αποικιοκρατικές συμβάσεις που υπογράφουν και στα άλλα έργα, όπως το αεροδρόμιο Σπάτων, τη ζεύξη Ρίου - Αντιρρίου και, τώρα, το μετρό Θεσσαλονίκης;
Ε. Γ.
Αποφασισμένοι να συνεχίσουν τον αγώνα τους είναι οι κάτοικοι. Στη φωτό στιγμιότυπο από παλιότερη κινητοποίηση