ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 2 Μάρτη 1999
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Ο εφιάλτης των ενόχων

Δυο βδομάδες τώρα, όταν το ρολόι του κόσμου σημαίνει μεσάνυχτα, ένας "ίσκιος" γλιστράει από τις τουρκικές φυλακές του Ιμραλί και αρχίζει να πλανιέται στα πέρατα της Οικουμένης. Σέρνοντας τις βαριές αλυσίδες του, ο "δραπέτης ίσκιος" διαπλέει τα νερά του Μαρμαρά, που μοιάζουν σαν αιμάτινα από τις ανταύγειες ενός κόκκινου φεγγαριού κι έπειτα διαπεραιώνεται στην απέναντι ακτή και αρχίζει τη μεγάλη περιπλάνησή του. Στο διάβα του, βουνά χαμηλώνουν, θάλασσες σκίζονται και οι μεγαλουπόλεις του κόσμου διαδέχονται η μία την άλλη, σκοτεινές όλες και ασάλευτες σαν νεκρές. Αλλες έχουν ναρκωθεί από την κτηνωδία τους και την οίηση της δύναμής τους, άλλες από τη βολική αδιαφορία τους, άλλες από τη δουλικότητά τους, άλλες από τα άνομα ζωτικά συμφέροντά τους. Κοιμούνται ασάλευτες οι πολιτείες, εξακοντίζοντας στο σκοτεινό ουρανό τα ξεφτισμένα Κοινοβούλιά τους και τα άλλα ερειπωμένα μνημεία των ιδεών τους και ανεμίζοντας ως κουρελόχαρτα σε ιστούς αισχύνης τη Χάρτα των Ηνωμένων Εθνών, τη Συνθήκη της Ρώμης και όσες άλλες διακηρύξεις περί ανεξαρτησίας, ελευθερίας και δικαιωμάτων υπέγραψαν κατά καιρούς. Οσες διακηρύξεις υπέγραψαν, δίκην μπαταξήδων εμπόρων, που ουδέποτε εξοφλούν τις επιταγές τους...

Κοιμούνται βαριά οι μεγαλουπόλεις του κόσμου και οι Καίσαρες, οι Μετερνίχοι και οι αργυραμοιβοί που τις κυβερνούν δεν ακούν τους ανατριχιαστικούς ήχους που αφήνουν οι αλυσίδες της σκιάς, ούτε τις οιμωγές που απλώνονται αυτές τις στιγμές στον αγέρα από ένα λαό, ανέστιο και σταυρωμένο επί αιώνες...

Δέκα πέντε νύχτες τώρα, ο "δραπέτης" του Ιμραλί με δεμένα τα χέρια και τα μάτια και μια βαθιά ουλή στην καρδιά από την προδοσία εχθρών και "φίλων" πλανάται πάνω από τις μεγαλουπόλεις, αλλά οι συνειδήσεις των ταγών τους δεν ξυπνούν ούτε και τώρα. Εξακολουθούν να είναι ναρκωμένες, όπως πριν λίγο καιρό, που ο Κούρδος ηγέτης ήταν ακόμη ελεύθερος και τους έκρουε τις θύρες, χωρίς κανείς να του ανοίγει για να τον δεχτεί. Κάνοντας κωλοσφούγγι οι Φαρισαίοι τις δήθεν "αρχές" τους, τον κυνηγούσαν σαν ψωραλέο σκύλο από παντού και τον έσπρωχναν έτσι όλο και πιο πολύ στα χέρια των λυσσασμένων διωκτών του. Κι αυτός, μη ξέροντας πού να κουρνιάσει, πού να σταθεί, είδε τη μικρή γη με τον Παρθενώνα και τις δάφνες των χιλιάδων ηρώων της και είπε: "Ας πάω ν' απαγκιάσω σ' αυτή τη γωνιά". Δε γνώριζε φαίνεται ο δύστυχος πως η χώρα που είχε διαλέξει δε γεννάει μόνο Κολοκοτρώνηδες, Μακρυγιάννηδες και Βελουχιώτες. Πότε πότε γεννάει και Εφιάλτες και Πήλιους Γούσηδες...

Σωστό φάντασμα του εαυτού του, ο έγκλειστος του Ιμραλί "δραπετεύει" τις νύχτες από τα σίδερα και τους δημίους του για να ζητήσει Δικαιοσύνη γι' αυτόν και τον κουρδικό λαό. Και οι έμποροι των εθνών αποπέμπουν αυτό το ενοχλητικό φάντασμα από τη στυγνή σκέψη τους και τα ληστρικά όνειρά τους. "Ζητήσαμε να δικαστεί τίμια. Τι άλλο να κάνουμε;", λένε υποκριτικά και εφησυχάζουν έτσι τις ένοχες συνειδήσεις τους. Και όμως, γνωρίζουν οι Πιλάτοι πως η κούφια "απαίτησή" τους για μια "τίμια δίκη" ουδόλως είναι δυνατόν να εμποδίσει τους στρατοκράτες της Αγκυρας να στήσουν μια αγχόνη. Και τότε το φάντασμα του Κούρδου ηγέτη δε θα έρχεται μπροστά τους απλώς αλυσοδεμένο, αλλά με μια θηλιά στο λαιμό. Και θα αιωρείται μπροστά τους και πάνω από την "Ενωμένη" τους ως αιώνιο στίγμα της ψευδεπίγραφης δημοκρατίας που έχουν στήσει και των κούφιων διακηρύξεων που υπογράφουν και τελαλούν για να κρύβουν πίσω από αυτές την αισχρότητα των πραγματικών στόχων τους!

Τάσος ΑΥΓΕΡΙΝΟΣ

ΣΤΑΥΡΟΥ - ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ
Μόνο η υπογειοποίηση θα σώσει το περιβάλλον

Συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις των κατοίκων των Βριλησσίων και του Χαλανδρίου. Ανούσιες υποσχέσεις και παρελκυστική τακτική από το ΥΠΕΧΩΔΕ

Με συνέχιση των αγωνιστικών κινητοποιήσεων των κατοίκων του Χαλανδρίου και των Βριλησσίων και με συγκέντρωση έξω από το ΥΠΕΧΩΔΕ την Πέμπτη 11 Μάρτη, στις 11 το πρωί, απαντά η Επιτροπή Αγώνα των Δήμων Βριλησσίων και Χαλανδρίου,στην αδιαλλαξία και τον εμπαιγμό του ΥΠΕΧΩΔΕ, για την καταστροφή των περιοχών τους από την κατασκευή της λεωφόρου Σταυρού - Ελευσίνας.

Σε ανοιχτή συγκέντρωση, που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή το πρωί, η Επιτροπή Αγώνα ανακοίνωσε ότι εμμένει στην απόφασή της να κατασκευαστεί υπόγειος και σκεπαστός ο δρόμος, ώστε να αξιοποιηθεί ο υπερκείμενος χώρος για πράσινο και αθλοπαιδιές και να διατηρηθεί ο αμιγής χαρακτήρας της περιοχής.

Να σημειωθεί ότι η λεωφόρος Σταυρού - Ελευσίνας είναι ο μεγαλύτερος οδικός άξονας που θα κατασκευαστεί στην Αθήνα, πλάτους 65 μέτρων και μήκους 72 χιλιομέτρων, με τρεις κύριες λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και 32 σταθμούς διοδίων και θα δέχεται τουλάχιστον 200.000 αυτοκίνητα ημερησίως, στα σύνορα των Δήμων Βριλησσίων και Χαλανδρίου, ανάμεσα σε πυκνοκατοικημένες περιοχές.

Δήμοι υπό ...διχοτόμηση

Στις αρνητικές επιπτώσεις της λεωφόρου αναφέρθηκε ο πρόεδρος της Επιτροπής Γ. Πασχαλίδης: "Οι επιπτώσεις θα είναι τεράστιες και καταστροφικές. Θα αυξηθεί κατακόρυφα η μόλυνση, η ηχορύπανση και οι δύο δήμοι θα διχοτομηθούν. Στην ουσία με αυτό το έργο καταργούνται στην πράξη οι χρήσεις γης της περιοχής". Καταλήγοντας επισήμανε πως το θέμα της κατασκευής της λεωφόρου είναι θέμα έκφρασης πολιτικής βούλησης του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, που πρέπει να τιμήσει, έστω και τώρα, το δεύτερο συστατικό του τίτλου του υπουργείου του και να προστατεύσει το περιβάλλον.

Από την πλευρά τους, τόσο ο δήμαρχος Χαλανδρίου Κ. Παττακός όσο και ο δήμαρχος Βριλησσίων Στ. Λώλας δήλωσαν ότι οι κάτοικοι πρέπει να βρίσκονται σε αγωνιστική ετοιμότητα, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι τους και να κατασκευαστεί η λεωφόρος Σταυρού - Ελευσίνας σκεπαστή στο μεγαλύτερο μέρος της.

Στη συγκέντρωση παρευρέθηκε και ο γενικός γραμματέας Συγχρηματοδοτούμενων Εργων του ΥΠΕΧΩΔΕ Γ. Γανωτής,από τα λεγόμενα του οποίου φάνηκε ότι το ΥΠΕΧΩΔΕ εμμένει στον υποβιβασμό του δρόμου και όχι στην υπόγεια κατασκευή της. Ο γγ του ΥΠΕΧΩΔΕ ισχυρίστηκε ότι με το νέο υποβιβασμό (αρχικά προβλεπόταν ο υποβιβασμός της λεωφόρου κατά 1,60 μ., ενώ με την τελευταία πρόταση κατά 4,60 μ.) βελτιώνεται η πλέξη των δρόμων και δεν υπάρχουν σοβαρά προβλήματα. Ούτε αυτή όμως η "λύση" βρίσκει σύμφωνους τους κατοίκους που επιμένουν στο σκέπασμα του δρόμου.

Στις ερωτήσεις των κατοίκων για το πότε αναμένεται να υπάρξει απόφαση του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη, ο Γ. Γανωτής τόνισε ότι δε θα υπάρξει πολιτική απόφαση πριν από τον Απρίλη '99. Παράλληλα, κάλεσε τους κατοίκους να κάνουν ό,τι είναι δυνατόν για να υπάρξει... πολιτική συναίνεση. Εφτασε μάλιστα στο σημείο να ισχυριστεί ούτε λίγο ούτε πολύ: "Πάνω που πρόκειται να γίνει κάτι για να προχωρήσει το έργο, υπάρχουν βουλευτές από άλλα κόμματα που μιλούν για πανωπροίκια και για συμφωνίες με τους εργολάβους"!

Γιατί όμως του κακοφαίνονται του συγκεκριμένου κυβερνητικού στελέχους οι καταγγελίες αυτές; Μήπως η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ δε "διευκόλυνε" πριν ένα χρόνο τους εργολάβους του συγκεκριμένου έργου, αυξάνοντας την προκαταβολή κατά 10 δισ. δρχ. περίπου; Μήπως δεν είναι η ίδια που πρόσφατα έδωσε με συμφωνίες "κάτω από το τραπέζι" πανωπροίκια 65 δισ. δρχ. στους εργολάβους του μετρό Αθηνών, με αντάλλαγμα να παραδώσουν το έργο με καθυστέρηση ετών και με... δόσεις; Μήπως δεν είναι οι ίδιοι που προσφέρουν στους εργολάβους "γην και ύδωρ" με τις αποικιοκρατικές συμβάσεις που υπογράφουν και στα άλλα έργα, όπως το αεροδρόμιο Σπάτων, τη ζεύξη Ρίου - Αντιρρίου και, τώρα, το μετρό Θεσσαλονίκης;

Ε. Γ.

Αποφασισμένοι να συνεχίσουν τον αγώνα τους είναι οι κάτοικοι. Στη φωτό στιγμιότυπο από παλιότερη κινητοποίηση



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ