ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 5 Μάρτη 1999
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
"ΡΥΘΜΙΣΗ" - ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΙΩΞΕΙΣ ΑΓΡΟΤΩΝ
Δέσμιους των "αγροτοδικείων" θέλει τους αγρότες η κυβέρνηση

Το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Δικαιοσύνης, που κατατέθηκε χτες, προβλέπει ότι παύουν οι διώξεις μέχρι τέλος Φλεβάρη 1997, αλλά με την προϋπόθεση για τα επόμενα δύο χρόνια από τη δημοσίευση του νόμου δε θα υποπέσει στο ίδιο "αδίκημα"!

Επιμένει προκλητικά η κυβέρνηση στη συνέχιση της πολιτικής της δικαστικής τρομοκρατίας σε βάρος των αγωνιζόμενων αγροτών, αγνοώντας το σχετικό αίτημα των αγροτών και τις σχετικές παρεμβάσεις των κομμάτων της αντιπολίτευσης για το οριστικό σταμάτημα των "αγροτοδικείων".

Στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Δικαιοσύνης, το οποίο κατατέθηκε χτες στη Βουλή, το σχετικό άρθρο που αναφέρεται στην παύση των ποινικών διώξεων για το "αδίκημα" της παρακώλυσης συγκοινωνιών, που υποτίθεται ότι διαπράχθηκε κατά τη διάρκεια των αγροτικών κινητοποιήσεων, όχι μόνο δε λύνει το πρόβλημα, αλλά τροποποιήθηκε προς το χειρότερο σε σχέση με το αρχικό σχέδιο νόμου. Κι αυτό γιατί, υποτίθεται πως εξαλείφεται το αξιόποινο των πράξεων, που κατά την κυβέρνηση φέρεται ότι διέπραξαν οι αγωνιζόμενοι αγρότες, όχι μέχρι την ημερομηνία ψήφισης του νόμου, όπως θα έπρεπε να γίνει, ούτε καν μέχρι το τέλος του 1997 που προέβλεπε το προσχέδιο νόμου, αλλά μόνο μέχρι το Μάρτη του 1997. Το πλέον προκλητικό της υπόθεσης είναι ότι προστέθηκε άλλη μια "κατάπτυστη" παράγραφος, στην οποία αναφέρεται ότι οι αγρότες που θα υποπέσουν στα ίδια "αδικήματα" μέσα σε μια διετία από τη δημοσίευση του νόμου θα δικαστούν και για την ποινική δίωξη που είχε παυθεί! Αυτό σημαίνει ότι για να σταματήσουν οι δικαστικές διώξεις της κυβέρνησης, οι 10.000 και πλέον αγρότες που είναι δέσμιοι των αγροτοδικείων δεν πρέπει να ξανακατέβουν στους δρόμους και να αγωνιστούν για την ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων τους. Επιπρόσθετα, συντηρείται σκόπιμα και ο "μπαμπούλας" των δικαστικών διώξεων για τις κινητοποιήσεις μετά το Μάρτη του 1997, ενώ ακόμα προβλέπεται πως η παύση των ποινικών διώξεων δε θα γίνεται αυτεπάγγελτα, αλλά αφήνεται στη διακριτική ευχέρεια των δικαστών και των εισαγγελέων, κι αν αυτοί δεν το πράξουν, τότε θα πρέπει να γίνει αίτηση του κατηγορουμένου. Δηλαδή, εδώ επιδιώκεται και η "ταπείνωση" των αγωνιζομένων αγροτών!

Φαίνεται, λοιπόν, καθαρά ότι η κίνηση αυτή της κυβέρνησης γίνεται για λόγους αποπροσανατολισμού και επιπλέον με προφανή σκοπό να διαιωνιστεί εκβιαστικά η δικαστική ομηρία και ο εκφοβισμός των αγροτών και να μην πραγματοποιηθούν στο εξής νέες αγωνιστικές κινητοποιήσεις ενάντια στην αντιαγροτική πολιτική της κυβέρνησης και της ΕΕ. Ιδιαίτερα, μέσα στα δύο επόμενα χρόνια, οπότε θα ληφθούν καταστροφικές αποφάσεις σε βάρος των μικρομεσαίων αγροτών στα πλαίσια της "Ατζέντας 2000" και των νέων συμφωνιών του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ).

Το "κατάπτυστο" άρθρο 26 του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Δικαιοσύνης, που αποτελείται από τρεις παραγράφους και "βαφτίζει" ως αξιόποινη πράξη τον αγώνα των αγροτών έχει ως εξής:

1. Εξαλείφεται το αξιόποινο των πράξεων των άρθρων 290, 291 και 292, που αφορούν την παρακώλυση συγκοινωνιών, και έχουν τελεστεί προ του Μαρτίου του έτους 1997, εκ μέρους αγροτών κατά τη διάρκεια αγροτικών κινητοποιήσεων με τη μορφή βίαιης διακοπής συγκοινωνιών και σε βάρος της αγροτικής και εθνικής οικονομίας.

2. Την παύση της ποινικής δίωξης κηρύσσει το Δικαστήριο ενώπιον του οποίου εκκρεμούν υποθέσεις της ανωτέρω μορφής, με πρόταση του Εισαγγελέα της έδρας ή με αίτηση του κατηγορουμένου, είτε και αυτεπαγγέλτως, οι τυχόν δε αμετακλήτως επιβληθείσες ποινές διαγράφονται, επίσης, από το Ποινικό Μητρώο, με απόφαση του δικαστηρίου που τις επέβαλε, ύστερα από αίτηση του καταδικασθέντος ή πρόταση του εισαγγελέα της έδρας του εκδιδόντος την απόφαση δικαστηρίου.

3. Αν ο υπαίτιος των πράξεων που αναφέρονται στην παράγραφο 1 υποπέσει μέσα σε μια διετία από τη δημοσίευση αυτού του νόμου στις ίδιες αξιόποινες πράξεις και καταδικαστεί με οριστική απόφαση του ποινικού δικαστηρίου, συνεχίζεται κατ' αυτού η ποινική δίωξη που είχε παυθεί.

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΗΛΠΑΠ
Αποφάσισαν κλιμάκωση των κινητοποιήσεων

Να κλιμακώσουν τις απεργιακές τους κινητοποιήσεις από την ερχόμενη εβδομάδα αποφάσισαν χτες σε γενική τους συνέλευση οι εργαζόμενοι στα τρόλεϊ(ΗΛΠΑΠ), παρά το κλίμα τρομοκρατίας που επιχειρεί να καλλιεργήσει η διοίκηση των ΗΛΠΑΠ.

Οι εργαζόμενοι στα τρόλεϊ πραγματοποίησαν κανονικά χτες την 6ωρη στάση εργασίας (10 π.μ. - 4 μ.μ.), αγνοώντας τις απειλές της διοίκησης ότι "θα εφαρμόσει το νόμο" (σ.σ.: απολύσεις) βασιζόμενη στην απόφαση του δικαστηρίου (στο οποίο προσέφυγε η ίδια), που κήρυξε την απεργιακή κινητοποίηση"παράνομη". Αξιοσημείωτο των μεθόδων που μετέρχεται η διοίκηση των ΗΛΠΑΠ, όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι, είναι ότι χτες το πρωί "κατέβασε" τους διακόπτες ρεύματος στο αμαξοστάσιο του Κόκκινου Μύλου, με προφανή σκοπό να αποκλείσει την είσοδο των τρόλεϊ και να υποχρεώσει τους οδηγούς να εργαστούν κανονικά. Η αντίδραση των εργαζομένων ήταν άμεση. Απέκλεισαν στις 10.15 π.μ. χτες την οδό Λιοσίων στο ύψος της Πλ. Αττικής και μέσω των εκπροσώπων τους απαίτησαν τηλεφωνικά από τη διοίκηση του ΗΛΠΑΠ να "ανεβάσει" τους διακόπτες. Κάτι που έγινε και έτσι οι εργαζόμενοι "έλυσαν" τη συμβολική τους κατάληψη στη Λιοσίων και προσήλθαν στη γενική τους συνέλευση.

Απ' όλους τους ομιλητές καταγγέλθηκε ότι κυβέρνηση και διοίκηση, μέσω των αντεργατικών κανονισμών εργασίας, επιχειρούν, καταστρατηγώντας την εργατική νομοθεσία και καταργώντας τις ΣΣΕ, να επιβάλλουν εξοντωτικά ωράρια εργασίας στους οδηγούς, τα οποία αν εφαρμοστούν, μεταξύ των άλλων, θα έχουν και σοβαρές επιπτώσεις στην ασφαλή μετακίνηση του επιβατικού κοινού. Στη μυστική ψηφοφορία που επακολούθησε, με συντριπτική πλειοψηφία οι εργαζόμενοι αποφάσισαν κλιμάκωση του αγώνα τους, εξουσιοδοτώντας το ΔΣ της Ενωσής τους στην κήρυξη είκοσι 24ωρων απεργιών, αλλά και άλλων μορφών πάλης, αν αυτό κριθεί αναγκαίο. Επίσης, συγκεντρώθηκαν οι αναγκαίες υπογραφές για επίσχεση εργασίας, αν η διοίκηση των ΗΛΠΑΠ προβεί σε απόλυση απεργού.

Η πίστωση χρόνου που δίνουν οι εργαζόμενοι στη διοίκηση για να επαναφέρει τα προγράμματα εργασίας στο καθεστώς που ίσχυε μέχρι τις αρχές του περασμένου μήνα, είναι η ερχόμενη Πέμπτη, 11 Μάρτη 1999.

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΕΘΕΛ
Στάση εργασίας και συνέλευση τη Δευτέρα

Σε 4ωρη στάση εργασίας (10 π.μ. - 2 μ.μ.) και σύγκληση γενικής συνέλευσης στο θέατρο "Ακροπόλ", προχωρούν τη μεθεπόμενη Δευτέρα, 15 Μάρτη, και οι εργαζόμενοι στα μπλε λεωφορεία (ΕΘΕΛ), αντιδρώντας στην επιχειρούμενη ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών και την περαιτέρω ανατροπή των εργασιακών τους σχέσεων, με την εφαρμογή των αντεργατικών κανονισμών εργασίας.

Την απόφαση αυτή πήρε το ΔΣ του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ, υπό το βάρος των πιέσεων της ΔΑΣ (ΕΣΑΚ), αλλά και των ίδιων των εργαζομένων.

Με ανακοίνωσή της, η ΔΑΣ - ΟΑΣΑ (ΕΣΑΚ) καταγγέλλει ότι η κυβέρνηση προχωρά μεθοδευμένα στην ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών τμήμα - τμήμα, ενώ ταυτόχρονα ανοίγει νέο κύκλο ελλειμμάτων, υποχρεώνοντας την ΕΘΕΛ σε νέο δανεισμό 31 δισ. δραχμών. Κι όλα αυτά, όταν μειώνει δραστικά την κρατική επιδότηση για το 1999 σε ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ και ΗΣΑΠ, ενώ επιδοτεί με 22 δισ. δραχμές τον ιδιωτικό ΟΑΣΘ της Θεσσαλονίκης, που διαθέτει μόνο 500 λεωφορεία! Οσον αφορά τις εργασιακές σχέσεις, η ΔΑΣ τονίζει ότι με το νόμο 2669/98 η κυβέρνηση επιχειρεί να επαναφέρει το καθεστώς που ίσχυε το 1977, καταργώντας έμμεσα και άμεσα ωράριο, ρεπό, αναπαύσεις, διαλείμματα, αλλά και την κατάκτηση να μην απολύονται οι οδηγοί όταν κλονίζεται η υγεία τους.Για την αντιμετώπιση των κοινών προβλημάτων, που απασχολούν όλους τους εργαζόμενους στις αστικές συγκοινωνίες, η ΔΑΣ διοργανώνει την ερχόμενη Τρίτη, 9 Μάρτη, ανοιχτή σύσκεψη στα γραφεία της ΕΣΑΚ (Σόλωνος 130, 3ος όροφος). Στη σύσκεψη αυτή, καλεί όλους τους εργαζόμενους σε ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ και ΗΣΑΠ, επισημαίνοντας ότι "ο καθένας που θα απουσιάσει θα έχει μερίδιο ευθύνης για όσα δεινά βρουν τον κλάδο".

Η πρόταση που θα καταθέσουν οι εκπρόσωποι της παράταξης στη γενική συνέλευση της μεθεπόμενης Δευτέρας είναι η άμεση έναρξη αγωνιστικών κινητοποιήσεων, με βασικά αιτήματα: Τη συγκρότηση ενιαίου και δημόσιου φορέα αστικών συγκοινωνιών, στη βάση του σχεδίου του 1992 που στήριζε και το ΠΑΣΟΚ. Την υπογραφή ΣΣΕ '99 με ουσιαστικές αυξήσεις και διαμόρφωση κανονισμού ωρών εργασίας, που θα κατοχυρώνει τον οδηγό και δε θα τον κάνει γυρολόγο στο Λεκανοπέδιο για να πιάσει δουλιά. Παράλληλα, τα στελέχη της ΔΑΣ θα αναλάβουν πρωτοβουλίες για τη συγκρότηση επιτροπών αγώνα και αντίστασης, ενάντια σε κάθε σχέδιο για την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών και την περαιτέρω ανατροπή των εργασιακών σχέσεων, απ' όπου κι αν εκπορεύεται.

"Καρεκλοκενταυρομαχίες" στην ΠΑΣΕΓΕΣ

"Σφάζονται" οι καρεκλοκένταυροι της ΠΑΣΕΓΕΣ για το ποιος θα καθίσει στην καρέκλα του προέδρου. Χτες ο αντιπρόεδρος της ΠΑΣΕΓΕΣ Τζ. Καραμίχας κάλεσε δημοσιογράφους σε έκτακτη συνέντευξη Τύπου, για να δηλώσει ότι αμφισβητεί τον πρόεδρο της ΠΑΣΕΓΕΣ Ν. Λιόλιο και το έργο του... αφήνοντας διάφορα υπονοούμενα για τα πεπραγμένα του.

Σε μια περίοδο όπου τα προβλήματα στον αγροτικό τομέα οξύνονται δραματικά και η αγροτιά αγωνίζεται, προκειμένου να ικανοποιηθούν τα δίκαια αιτήματά της, ο πρόεδρος και ο αντιπρόεδρος της ΠΑΣΕΓΕΣ "αγωνίζονται" για το ποιος θα έχει την πρωτοκαθεδρία στη στήριξη και υλοποίηση των αντιαγροτικών επιλογών της κυβέρνησης και της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Η όλη "φασαρία" γίνεται, επειδή στις εκλογές του Ιούνη του 1996 για την ΠΑΣΕΓΕΣ είχε συμφωνηθεί από την πλευρά του ΠΑΣΟΚ να μοιραστεί η "θητεία" του προέδρου σε Λιόλο και Καραμίχα. Ομως, ο Λιόλιος δεν αφήνει την καρέκλα - η αλλαγή είχε συμφωνηθεί να γίνει τον περασμένο Νοέμβρη - και ο Καραμίχας δεν "εγκαταλείπει" την προσπάθεια"κατάληψής" της. Στην κατεύθυνση αυτή φέρεται να έχει καταθέσει πρόταση μομφής στο προεδρείο, η οποία πρόκειται να συζητηθεί εκτάκτως, στις 31 του Μάρτη από το ΔΣ της ΠΑΣΕΓΕΣ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ