ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 20 Ιούλη 1999
Σελ. /28
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
Νέα "ΠΡΟΚΛΗΣΗ"

Δεύτερο αντεργατικό πρόγραμμα "ΠΡΟΚΛΗΣΗ" της πολυεθνικής, ενώ η ΤΕ της ΕΣΑΚ καταγγέλλει την πλειοψηφία του σωματείου, για συναίνεση

ΛΙΒΑΔΕΙΑ (Του ανταποκριτή μας).-

Τη συνέχεια του προγράμματος "ΠΡΟΚΛΗΣΗ",αποφάσισε η διοίκηση της πολυεθνικής "Αλουμίνιον της Ελλάδος" (ΠΕΣΙΝΕ), προχωρώντας σε νέες οικονομικές περικοπές, περισσότερη "εργολαβοποίηση" και ανατροπές στις εργασιακές σχέσεις των εργαζομένων. Το πρώτο πρόγραμμα, με το ίδιο όνομα, προέβλεπε την απόλυση 300 εργαζομένων, με προγράμματα... "εθελουσίας εξόδου", πολυειδικότητα, εντατικοποίηση και εκχώρηση σημαντικού μέρους εργασιών σε εργολάβους.

Για νέο "συναινετικό ξεπούλημα των εργαζομένων και για φιλοεργοδοτική αντίληψη", καταγγέλλει τους εκπροσώπους της ΑΣΚΕ (ΠΑΣΚΕ) - ΔΑΚΕ,στο ΔΣ του Σωματείου Εργαζομένων της επιχείρησης, η Τοπική Επιτροπή ΠΕΣΙΝΕ της ΕΣΑΚ,με αφορμή τη συζήτηση στη διοίκηση του σωματείου των νέων εξελίξεων.

Η ΤΕ της ΕΣΑΚ, αναφέρει σε ανακοίνωσή της ότι οι συνδικαλιστές αυτών των παρατάξεων, συνηγορούν ουσιαστικά στο πέρασμα του δεύτερου προγράμματος "ΠΡΟΚΛΗΣΗ", που προωθεί η εταιρία με τρεις πρόσφατες αποφάσεις της: Για πρόσθετες περικοπές ύψους 2,5 δισ. δραχμών και με τη "διαπίστωση" ότι έχουν ελλείψεις άλλων 400 εκατ. δραχμών.Για μεταφορά των... νοσοκόμων στην πύλη του εργοστασίου, ώστε να εκτελούν τις απογευματινές και νυχτερινές βάρδιες. Για ανάθεση της επιφυλακής του λιμανιού σε εργολάβο, μέσω μιας απαράδεκτης ρύθμισης σαν αντιστάθμισμα των απωλειών που θα έχουν οι εργαζόμενοι.

Και στα τρία αυτά σημαντικά ζητήματα για τους εργαζόμενους, που αφορούν εργασιακές σχέσεις, θέσεις εργασίας, μισθούς, η ΤΕ της ΕΣΑΚ καταγγέλλει ότι η στάση των συνδικαλιστών των ΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ στην πρόσφατη συνεδρίαση του ΔΣ του σωματείου, "ήταν τουλάχιστον φιλοεργοδοτική και αντίθετη με τα συμφέροντα των εργαζομένων στην ΠΕΣΙΝΕ".

Η παράταξη επισήμανε ότι αντί να απορριφθούν οι αντεργατικές αποφάσεις της πολυεθνικής, να γίνει καθαρό ότι το σωματείο δε δέχεται τέτοιες απαράδεκτες ενέργειες και να ζητηθεί απόσυρση του νέου προγράμματος, επαναφορά των συναδέλφων νοσοκόμων στο ιατρείο, διατήρηση των επιφυλακών από εργαζόμενους του εργοστασίου και χάραξη αγωνιστικού προγράμματος δράσης ενάντια στο πρόγραμμα σε αντίθεση με τηνπλειοψηφία της διοίκησης του σωματείου που αποδέχτηκε στην ουσία, τις αποφάσεις της διεύθυνσης.

Η ΤΕ της ΕΣΑΚ καλεί τους εργαζόμενους σε αγωνιστική επαγρύπνηση και αντίδραση "στο δεύτερο αντεργατικό γύρο που προετοιμάζει η ΠΕΣΙΝΕ".

ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Αγώνας για το μπάρκο

Συγκέντρωση ναυτεργατών, την ερχόμενη Πέμπτη, ενάντια στον αυθαίρετο αποκλεισμό των ανέργων από δουλιά

Στο πόδι βρίσκονται οι ναυτεργάτες, για να προστατεύσουν το δικαίωμά τους στη δουλιά και το θεσμό των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, απαιτώντας τη ριζική αναδιοργάνωση του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας και μπάρκο χωρίς "φακελάκι". Μεθαύριο, Πέμπτη 22 του μήνα,οι ναυτεργάτες θα συγκεντρωθούν στις 10 το πρωί στην Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού.Στη διάρκεια της συγκέντρωσης θα αποφασίσουν και το υπόλοιπο αγωνιστικό πρόγραμμα της ημέρας.

Αφορμή για τη νέα αγωνιστική κινητοποίηση των ναυτεργατών, έδωσε η Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας,η οποία όπως ενημερώνει σε σχετικό της έγγραφο, απέρριψε το αίτημα της ΠΕΜΕΝ και του ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ να τους δοθούν τα "σημειώματα μη προσφερομένου" για εργασία Ελληνα ναυτεργάτη, τα οποία παράνομα εξέδωσε το ΓΕΝΕ από το 1998 μέχρι και σήμερα, δίνοντας έτσι τη νομική κάλυψη στις ναυτιλιακές εταιρίες να ναυτολογούν χαμηλόμισθους αλλοδαπούς ναυτεργάτες.

Η νομοθεσία ορίζει ρητά ότι το ΓΕΝΕ δεν μπορεί να εκδώσει "σημείωμα μη προσφερομένου", όταν υπάρχουν άνεργοι Ελληνες ναυτεργάτες. Σύμφωνα όμως με το Δελτίο Κίνησης του ΓΕΝΕ, που αφορά το πρώτο 5μηνο του 1999 και ήρθε στα χέρια των ναυτεργατών, το Γραφείο εξέδωσε σε αυτό το χρονικό διάστημα 395 σημειώματα μη προσφερομένου, όταν οι εγγεγραμμένοι άνεργοι στους καταλόγους του, δηλαδή οι προσφερόμενοι ναυτεργάτες, τον μήνα Απρίλη, για παράδειγμα, ήταν 2.098!

"Γνωρίζουμε καλά εμείς και οι ναυτεργάτες την άθλια κατάσταση που επικρατεί στο ΓΕΝΕ, το οποίο με ευθύνη του ΥΕΝ, παίζοντας με την αγωνία των ανέργων, λειτουργεί ως μηχανισμός έκδοσης σημειωμάτων μη προσφερομένου, κάλυψης της εφοπλιστικής ασυδοσίας και συμπλήρωμα του δουλεμπορικού κυκλώματος. Η άρνηση του ΥΕΝ να δοθούν στα σωματεία μας τα σημειώματα μη προσφερομένου και το γενικότερο πνεύμα της απάντησης, μαρτυρά την πολιτική επιλογή διαιώνισης της διαλυτικής κατάστασης στο ΓΕΝΕ. Συνιστά κίνηση απόκρυψης στοιχείων και συγκάλυψης κραυγαλέων παρανομιών", υπογραμμίζουν με κοινή τους ανακοίνωση τα δύο ναυτεργατικά σωματεία.

Επισημαίνουν, επίσης, τις σοβαρές ευθύνες και της νόθου πλειοψηφίας της διοίκησης της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας,η οποία με την τακτική που ακολουθεί "βάζει πλάτη", για να περάσει η διαλυτική πολιτική της κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ και η εφοπλιστική ασυδοσία, ενώ υπονομεύει το θεσμό των συλλογικών συμβάσεων εργασίας".

ΝΑΥΤΙΛΙΑ
Να πώς "πνίγουν" το ΝΑΤ

Αλλαγή ονόματος και σημαίας πλοίου του εφοπλιστή Λιγνού, για αποφυγή χρεών προς το ΝΑΤ, αποκάλυψε η ΠΕΜΕΝ

"Καραμπινάτο" σκάνδαλο αποτελεί η υπόθεση του εφοπλιστή Λιγνού, ο οποίος, αφού "φέσωσε" με 460 χιλιάδες δολάρια το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο και οφείλει μεγάλα ποσά στις Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες,το "χέρι του νόμου" δεν τον αγγίζει, ενώ τα πλοία του τώρα πια ταξιδεύουν με διαφορετικά ονόματα και σημαίες! Η υπόθεση Λιγνού, που αποτελεί απλώς την κορυφή του παγόβουνου, έρχεται να επιβεβαιώσει τις απάτες των εφοπλιστών σε βάρος του ΝΑΤ, αλλά και τις δοσοληψίες μεταξύ εφοπλιστών και υπηρεσιών του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας.

Ενα από τα πλοία τού εν λόγω εφοπλιστή, το "ΠΑΤΕΡΑΣ",εμφανίστηκε με άλλο όνομα και άλλη σημαία, στο Νέο Μόλο Δραπετσώνας, χωρίς να έχουν εξοφληθεί οι οφειλές του στο Ταμείο, που είναι 130 χιλιάδες δολάρια.Σήμερα το Πρωτοδικείο Πειραιά θα εκδικάσει την αίτηση ασφαλιστικών μέτρων, που κατέθεσε το ΝΑΤ μετά από παρέμβαση της ΠΕΜΕΝ,για απαγόρευση του απόπλου του πλοίου μέχρι να εξοφληθούν οι οφειλές του. Επίσης, με χτεσινό απαντητικό έγγραφο της Δημόσιας Οικονομικής Υπηρεσίας Πλοίων Πειραιά, σε αίτημα της ΠΕΜΕΝ, αποκαλύπτεται ότι το πλοίο "ΠΑΤΕΡΑΣ" οφείλει στη ΔΟΥ 35.201 δολάρια.

Το πλοίο "ΠΑΤΕΡΑΣ" εμφανίστηκε στο Νέο Μόλο Δραπετσώνας, με το όνομα "ΔΩΡΟΘΕΑ" και σημαία Μάλτας! Αν και βρισκόταν μπροστά στα μάτια των λιμενικών, την απάτη σε βάρος του ΝΑΤ αποκάλυψε τελικά η ΠΕΜΕΝ.Η αρμόδια υπηρεσία του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά,στο αίτημα της ΠΕΜΕΝ, να απαγορευτεί ο απόπλους του πλοίου, και παρά το γεγονός ότι τα στοιχεία ήταν ατράνταχτα και αποδείκνυαν ότι το πλοίο "ΠΑΤΕΡΑΣ" ήταν ένα και το αυτό με το πλοίο "ΔΩΡΟΘΕΑ", είχε αποφανθεί ότι πρόκειται για άλλο πλοίο!

Τώρα, σύμφωνα με πληροφορίες που έφτασαν στην ΠΕΜΕΝ, αναμένεται να καταπλεύσει στο λιμάνι της Πύλου ή του Πειραιά ένα ακόμα πλοίο του Λιγνού, το "ΖΩΟΔΟΤΗΣ",το οποίο έχει μετονομαστεί σε "ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" και φέρει σημαία Παναμά. Οι οφειλές τού εν λόγω πλοίου στο ΝΑΤ ανέρχονται σε 80.000 δολάρια...

ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ
Οργιάζουν οι εργολάβοι

Καταγγελία του σωματείου "Ο Σπάρτακος" για τις εργολαβίες στη ΔΕΗ

Την παράνομη απασχόληση συνταξιούχων από εργολάβους της ΔΕΗ, καταγγέλλει με υπόμνημά του προς το Εργατικό Κέντρο Πτολεμαϊδας το περιφερειακό Σωματείο ενέργειας ΔΕΗ Κοζάνης - Πτολεμαϊδας - Φλώρινας, "Ο Σπάρτακος",ενώ απαριθμώντας τους λόγους για τους οποίους προβαίνει στην καταγγελία του, αναφέρει: "Μ' αυτό τον τρόπο στερούνται θέσεις εργασίας οι άνεργοι της περιοχής. Το ΙΚΑ χάνει εκατομμύρια από τη συστηματική εισφοροδιαφυγή. Δικαιώνονται οι κακόβουλοι που μιλούν για "μικρά" όρια συνταξιοδότησης στη ΔΕΗ".

Ακόμα, όπως σημειώνει: "Είναι γνωστό ότι οι εργολάβοι στη ΔΕΗ δεν καλύπτουν τους εργαζόμενους με ασφαλιστικές εισφορές, ορισμένες φορές δε δίνουν το κατώτατο ημερομίσθιο της ΕΓΣΣΕ, δεν πληρώνουν στους εργαζόμενους υπερωρίες, επιδόματα, δώρα κ.ά., δεν τηρούν σε αρκετές περιπτώσεις τους στοιχειώδες κανόνες υγιεινής και ασφάλειας με αποτέλεσμα να σημειώνονται συχνά ατυχήματα κ.ά.".

Για όλα τα παραπάνω το σωματείο καλεί το Εργατικό Κέντρο σε συνεργασία, για να δημιουργηθούν άμεσα κοινά κλιμάκια που θα προβούν σε αποτελεσματικούς ελέγχους, στα οποία θα συμμετέχουν και εκπρόσωποι της Επιθεώρησης Εργασίας και του ΙΚΑ.

Ακυβέρνητο δεξαμενόπλοιο

Ακυβέρνητο έμεινε το δεξαμενόπλοιο "ΒΑΣΙΛΙΚΗ V" προχτές τα ξημερώματα, καθώς εμφανίστηκε βλάβη στο νο2 έμβολο της κύριας μηχανής του, ενώ ελαφρά εγκαύματα υπέστη ο πρώτος μηχανικός του πλοίου. Οι υπόλοιποι 8 ναυτεργάτες του πληρώματος είναι καλά στην υγεία τους.

Το πλοίο είχε αποπλεύσει από τις εγκαταστάσεις της ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ που βρίσκονται στην Κόρινθο, φορτωμένο με αμόλυβδη και σούπερ βενζίνη και είχε προορισμό την Καλαμάτα. Καθώς έπλεε στη θαλάσσια περιοχή κοντά στα Διάπορα Νησιά εμφανίστηκε η βλάβη στη μηχανή. Ο πρώτος μηχανικός του πλοίου Κλήμης Κλίμαντος υπέστη εγκαύματα όταν επιχείρησε να απομονώσει τον κύλινδρο της μηχανής. Αργότερα, παραλήφθηκε από το ρυμουλκό "ΣΕΚΑΒΙΝ" και μεταφέρθηκε Νομαρχιακό Νοσοκομείο Κορίνθου, όπου του παρασχέθηκαν οι πρώτες βοήθειες. Το δεξαμενόπλοιο επέστρεψε με ρυμουλκό στις εγκαταστάσεις της ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ