ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 27 Ιούλη 1999
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΑΙΔΕΙΑ
Φταίνε οι μαθητές που ζητούν να σπουδάσουν!

Προκλητικός ισχυρισμός Αρσένη, που ομολογεί πως η κυβέρνηση επιδιώκει να στρέψει με το ζόρι τα νέα παιδιά στην ημιμόρφωση των τεχνικοεπαγγελματικών σχολών. Οι μαθητές πάντως προετοιμάζουν την αγωνιστική τους απάντηση

"Κρανίου τόπος" χαρακτηρίζεται ήδη η εικόνα που έχει δημιουργήσει στα Λύκεια της χώρας η "μεταρρύθμιση". Αγανάκτηση και αγωνία νιώθουν μαθητές και γονείς βλέποντας τα αποτελέσματα της εξεταστικής σφαγής των 16άρηδων, που έχουν να αντιμετωπίσουν σκληρούς φραγμούς στο δρόμο για τη μόρφωση. Οι μαθητές πάντως δε φαίνονται διατεθειμένοι να περιμένουν πόσοι από τους συμμαθητές τους αποθαρρημένοι θα εγκαταλείψουν το λύκειο χάριν της μισοκατάρτισης των ΤΕΕ και από τώρα ετοιμάζουν την αγωνιστική απάντησή τους. Το Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων Αθήνας έχει ήδη καλέσει τα συντονιστικά να συνεδριάσουν με την έναρξη της χρονιάς για να αποφασίσουν για νέους μεγάλους αγώνες.

Τα στοιχεία φτάνουν καθημερινά για να επιβεβαιώσουν τη διάσταση που έχει πάρει η εξεταστική σφαγή. Στο 49% έφτασε το ποσοστό των μετεξεταστέων στη Χαλκιδική, ενώ τα στοιχεία από την Αττική δείχνουν, με διαφοροποίηση ανάμεσα στα σχολεία, μεγάλα ποσοστά. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι στο 3ο ΕΛ Π. Φαλήρου από τους 80 μαθητές έμειναν μετεξεταστέοι οι 24 (30%), στο 4ο ΕΛ Π. Φαλήρου έμεινε μετεξεταστέο το 27% και μάλιστα σύμφωνα με εκπαιδευτικούς σε πολλά μαθήματα, στο 1ο ΕΛ Χολαργού από τους 99 οι 22 (22.2%), 3ο ΕΛ Χολαργού από τους 108 έμειναν οι 25 (23.1%), στο 13ο Γούβας Αθήνας από τους 106 έμειναν οι 27 (25.4%), στο 17ο Λύκειο Αθήνας από τους 50 παραπέμπονται οι 10 (20%).

Στο μεταξύ, ο υπουργός Παιδείας σε συνέντευξή του στην εφημερίδα "Καθημερινή" της Κυριακής επιβεβαιώνει ότι η συρρίκνωση του αριθμού των μαθητών που θα τελειώνουν το λύκειο είναι συνειδητή επιλογή και όχι "παράπλευρη απώλεια" από τη μεταρρύθμιση, επικαλούμενος το παράδειγμα των όσων συμβαίνουν στην Ευρώπη. "Μην ξεχνάτε ότι στην Ευρώπη το 70% περίπου προσανατολίζεται στα ΤΕΕ και το 30% στα λύκεια. Στην Ελλάδα συμβαίνει το αντίστροφο", είπε χαρακτηριστικά. Επανέλαβε ανάμεσα σε άλλα ότι το ποσοστό αποτυχίας από το ένα τρίτο των λυκείων δεν απέχει πολύ από το αντίστοιχο του παρελθόντος, από την άλλη όμως επέρριψε ευθύνες στους εκπαιδευτικούς για την αποτυχία. Για μια ακόμα φορά, σε πιο ήπιους τόνους όμως, αμφισβήτησε την ταξικότητα των μέτρων, λέγοντας ότι "δε θέλω να ισοπεδώσω τις κοινωνικές παραμέτρους, αλλά απ' ό,τι φαίνεται ο βασικός συντελεστής είναι η δουλιά μέσα στην τάξη". Πάντως για μια ακόμα φορά δεν άφηνε περιθώρια αλλαγών στη "μεταρρύθμιση".

Εχοντας ήδη ολοκληρωθεί η αποστολή των αποτελεσμάτων της Β Λυκείου στα σχολεία, η εικόνα επιβεβαιώνει ότι το ποσοστό αποτυχίας προσεγγίζει το 30% και σε πολλές περιοχές το ξεπερνά κατά πολύ. Από τα αποτελέσματα φαίνεται η μεγάλη διάσταση ανάμεσα σε σχολεία, συνοικίες, πόλεις και σε νομούς προς όφελος των οικονομικά ανεπτυγμένων, ενώ η παραγωγική συρρίκνωση, η ανεργία σε άλλες περιοχές συμπίπτει σχεδόν πάντα με υψηλά ποσοστά μετεξεταστέων.

Κάλεσμα νέων αγώνων για την ανατροπή της αντιεκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, που αποδείχτηκε "σφαγείο" και βάζει ταξικούς φραγμούς στη μόρφωση, απευθύνει το Νομαρχιακό Συμβούλιο Εύβοιας της ΚΝΕ.Αφορμή τα υψηλά ποσοστά αποτυχίας σε πολλά σχολεία της Εύβοιας, π. χ. στη Β Λυκείου στο 4ο Λύκειο Χαλκίδας το 77.5% των μαθητών παραπέμπονται για το Σεπτέμβρη, ενώ στις λυκειακές τάξεις των Στύρων το ποσοστό των αποτυχόντων έφτασε στο... 100%. Ακόμα χειρότερη, επισημαίνει το ΝΣ της Κομμουνιστικής Νεολαίας, είναι η κατάσταση στην Α Λυκείου όπου ο ένας στους δύο μαθητές απορρίφθηκε.

Δυστυχώς, καταλήγει η ανακοίνωση, οι Κνίτες και οι Κνίτισσες - που πάλι δικαιώθηκαν και πάλι επαληθεύτηκαν οι θέσεις του ΚΚΕ και της νεολαίας του -ήταν αυτοί που μίλησαν για εξετάσεις - σφαγή, για κατάργηση της δωρεάν δημόσιας παιδείας. Από το Σεπτέμβρη όμως το μαθητικό κίνημα θα αναζωπυρωθεί και οι αγώνες θα φτάσουν στο αποκορύφωμα παρά τα κατασταλτικά μέτρα και τις απειλές της κυβέρνησης. Οι μαθητές θα ξαναβγούν στους δρόμους για να διεκδικήσουν αυτά που τους ανήκουν, δημόσια δωρεάν αναβαθμισμένη παιδεία για όλους, ενιαίο 12χρονο σχολείο κλπ.

ΑΛΕΚΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ
Δεν πρέπει να χαθεί άλλος χρόνος

Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες που τους αναλογούν στο μέτωπο παιδείας, τόνισε η Γενική Γραμματέας της ΚΕ του ΚΚΕ σε συνάντησή της με αντιπροσωπεία της ΟΙΕΛΕ

Τα προβλήματα των εκπαιδευτικών που εργάζονται στον ιδιωτικό τομέα της Παιδείας και ιδιαίτερα το πρόβλημα του καθεστώτος των προσλήψεών τους, έθεσε κατά τη χτεσινή συνάντησή της με την ΓΓ του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα,στην έδρα του Κόμματος στον Περισσό, αντιπροσωπεία εκπαιδευτικών από τη διοίκηση της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών (ΟΙΕΛΕ).

Η αντιπροσωπεία, μεταξύ άλλων, εξέφρασε την έντονη διαμαρτυρία των ιδιωτικών εκπαιδευτικών προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, που όπως τόνισαν "υποχώρησε" στα αιτήματα και στις αντιδράσεις των ιδιοκτητών Ιδιωτικών Σχολείων, για προσλήψεις εκπαιδευτικών μέσω του ΑΣΕΠ. Η Αλ. Παπαρήγα αφού ενημέρωσε την αντιπροσωπεία για τις γενικότερες θέσεις του ΚΚΕ για την Παιδεία, το νέο νόμο για την "εκπαιδευτική μεταρρύθμιση" και τους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ, αναφέρθηκε στην πάγια θέση του ΚΚΕ για την ύπαρξη αποκλειστικά και μόνο σύγχρονου, δημόσιου και δωρεάν εκπαιδευτικού συστήματος σε όλες τις βαθμίδες, σε συνδυασμό με την κατάργηση κάθε μορφής ιδιωτικής παιδείας,επισημαίνοντας ότι και μόνο η ύπαρξή της αποτελεί κραυγαλέα ένδειξη για το γεγονός της ταξικής παιδείας και του μεγάλου κόστους της για τα λαϊκά στρώματα.

Οσον αφορά τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών, η ΓΓ τόνισε ότι πρέπει να υπάρχει ενιαίο εργασιακό καθεστώς στον ιδιωτικό τομέα με αυτό που ισχύει για το δημόσιο, ώστε οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί να μη δέχονται την ασυδοσία και τους εκβιασμούς της εργοδοσίας, που στη μεγάλη πλειοψηφία της λειτουργεί με επιχειρηματικά κριτήρια στον σημαντικό αυτό κοινωνικό τομέα. "Η εξίσωση των εργασιακών σχέσεων, είπε η Αλ. Παπαρήγα, είναι θέση αρχής για το ΚΚΕ, για όσο διάστημα ισχύει το σημερινό άθλιο καθεστώς στο εκπαιδευτικό σύστημα. Αυτό δε σημαίνει ότι το ΚΚΕ θεωρεί πως υπάρχει θετικό εργασιακό καθεστώς για τους εργαζόμενους εκπαιδευτικούς στο δημόσιο, ούτε πολύ περισσότερο ότι το ΚΚΕ νομιμοποιεί το σημερινό καθεστώς προσλήψεων στον δημόσιο τομέα ή στο σύστημα της λεγόμενης αξιολόγησης των εκπαιδευτικών".

Η Αλέκα Παπαρήγα ενημέρωσε επίσης την αντιπροσωπεία για τα σχέδια της κυβέρνησης να επιβάλει σταδιακά την πλήρη αποδέσμευση του πτυχίου του εκπαιδευτικού από το επάγγελμα και το δικαίωμα της επαγγελματικής αποκατάστασης. "Το μέτρο αυτό έρχεται να ολοκληρώσει τη στρατηγική πλήρους ανατροπής των εργασιακών σχέσεων και στο χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης σε συνδυασμό με την επέκταση της ιδιωτικής παιδείας, τη συγκέντρωση δύναμης σε μεγάλα επιχειρηματικά εκπαιδευτήρια που ασκούν και θα ασκήσουν και στο μέλλον πολιτική πυγμής και συμφερόντων στο συνολικό χώρο της παιδείας.

Το ΚΚΕ θεωρεί ότι δεν πρέπει να χαθεί άλλος χρόνος προκειμένου οι εκπαιδευτικοί, τόσο της δημόσιας όσο και της ιδιωτικής εκπαίδευσης, να ενημερώσουν πλατιά το λαό για τις επικίνδυνες αναδιαρθρώσεις στο χώρο της παιδείας, να αναλάβουν τις δικές τους ευθύνες στη διαμόρφωση ενός στέρεου και σωστά προσανατολισμένου ενιαίου μετώπου παιδείας μαζί με τα συνδικάτα και γενικότερα τους εργαζόμενους και τη νεολαία" κατέληξε η Αλ. Παπαρήγα.

Αναγκαία διευκρίνιση

Για τεχνικούς λόγους, στον κυριακάτικο "Ρ", στο δημοσίευμα που αφορούσε την αποψίλωση του λυκείου, απαλείφτηκαν από τους πίνακες της σελίδας 6 και 7 οι τίτλοι, με αποτέλεσμα να δυσκολεύεται ο αναγνώστης να κατανοήσει τα στοιχεία.

Για να γίνουν κατανοητοί οι πίνακες, διευκρινίζεται ότι ο πίνακας 1 που δημοσιεύεται στο πάνω μέρος της σελίδας 6 αναφέρεται στη ροή των μαθητών που αποφοίτησαν από το Λύκειο φέτος (περσινή Γ Λυκείου). Η σύγκριση γίνεται με τη ροή των μαθητών που θα αποφοιτήσουν από το ενιαίο λύκειο το 2000 και το 2001 (περσινή Β τάξη και Α τάξη του ενιαίου λυκείου αντίστοιχα). Οπίνακας 2 ο οποίος δημοσιεύεται στο πάνω μέρος της σελίδας 7 αναφέρεται στην περσινή Β τάξη του ενιαίου λυκείου, ενώ ο σχετικός με την περσινή Α τάξη πίνακας 3 δημοσιεύεται στο κάτω μέρος της σελίδας 6.

Τέλος, ο τέταρτος πίνακας,που δημοσιεύεται στο κάτω μέρος της σελίδας 7, αναφέρεται στον προσανατολισμό της διαρροής των μαθητών του "ενιαίου" λυκείου στο διάστημα μιας χρονιάς (μεταξύ του σχολικού έτους 1997 - '98 και του σχολικού έτους 1998 - '99). Από την ανάγνωση και μόνο των πινάκων, είναι ορατό ότι το 1/4 των μαθητών που φεύγουν από το λύκειο εγκαταλείπουν οριστικά την εκπαίδευση και ότι αν οι αντιεκπαιδευτικοί νόμοι δεν καταργηθούν, οι κάτοχοι του απολυτηρίου λυκείου θα είναι οι μισοί από ό,τι σήμερα.

Εκδήλωση τιμής και μνήμης

Αύριο, στις 7 το απόγευμα, έξω από την πύλη της ΕΤΜΑ

Μετά από 19 χρόνια, εργαζόμενοι και νέοι τιμούν την αγωνίστρια Σωτηρία Βασιλακοπούλου. "Στα βήματα της Σωτηρίας, συνεχίζουμε με δράση, συσπείρωση, ενίσχυση της ταξικής πάλης", τονίζει το Συνδικάτο Εργατοϋπαλλήλων Κλωστοϋφαντουργίας - Ιματισμού - Δέρματος Αττικής - Πειραιά και Νήσων,που μαζί με την Ομοσπονδία Ιματισμού - Δέρματος και το Σύλλογο Φοιτητών Παντείου διοργανώνουν αύριο, Τετάρτη, στις 7 το απόγευμα, εκδήλωση τιμής και μνήμης της αγωνίστριας έξω από την πύλη της ΕΤΜΑ,όπου το 1980 δολοφονήθηκε.

Σε σχετική ανακοίνωση, το Συνδικάτο τονίζει ότι "θα τιμήσουμε και φέτος την αγωνίστρια Σωτηρία Βασιλακοπούλου,συνεχίζοντας την αντιιμπεριαλιστική δράση για να φύγει το ΝΑΤΟ από τα Βαλκάνια, συνεχίζοντας τη δράση ενάντια στην αντιδραστική μεταρρύθμιση, που τα πρώτα της αποτελέσματα είναι ήδη φανερά στα παιδιά της εργατικής τάξης, συνεχίζοντας τη δράση ενάντια στο γενικευμένο ξεπούλημα που προωθεί η κυβέρνηση, στο όνομα της ΟΝΕ, ενάντια στη διάλυση του κοινωνικοασφαλιστικού συστήματος".

Στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής συζητείται σήμερα το σχέδιο νόμου "Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις", με αφορμή το οποίο έχει ξεσπάσει διαμάχη ανάμεσα σε σχολάρχες και κυβέρνηση καθώς οι πρώτοι φαίνεται να... παίρνουν θάρρος από τις ρυθμίσεις που προβλέπει και ζητούν μεγαλύτερη ασυδοσία. Συγκεκριμένα, πρόκειται για τη ρύθμιση που αφορά την πρόσληψη εκπαιδευτικών και στα ιδιωτικά σχολεία μετά από διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, η οποίο αποτελεί ένα ακόμα βήμα στην αποσύνδεση πτυχίου και επαγγελματικού δικαιώματος. Μάλιστα, σύμφωνα με δημοσιεύματα, η κυβέρνηση σκέπτεται να επεκτείνει το μέτρο της πρόσληψης μέσω του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και σε άλλους τομείς της εκπαίδευσης, όπως ΙΕΚ, ιδιωτικά ΤΕΕ και φροντιστήρια.

Στο ΣτΕ για τα πτυχία

Το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) καλείται να αποφασίσει για τα πτυχία των φοιτητών της Ιατρικής που σπουδάζουν στις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης και της Βαλκανικής. Χτες κατατέθηκαν άλλες 41 προσφυγές στο ΣτΕ από φοιτητές της Ιατρικής. Το ΔΙΚΑΤΣΑ έχει αποφασίσει ότι οι φοιτητές της Ιατρικής που προέρχονται από τις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης μετά το Μάη του 1999 θα εξετάζονται σε πέντε επιπλέον μαθήματα και όχι όπως ίσχυε μέχρι τώρα σε δύο.

Προφεστιβαλικές εκδηλώσεις

Τις επόμενες μέρες θα πραγματοποιηθούν οι παρακάτω εκδηλώσεις:

  • Τετάρτη 28/7, στο χωριό Ορμίλια της Χαλκιδικής,θα μιλήσει ο Νίκος Σοφιανός, Γραμματέας του ΚΣ της ΚΝΕ.
  • Πέμπτη 29/7,στον Αγ. Κήρυκα στη Ζάκυνθο,με ομιλήτρια την Ελίνα Χαιρικάκη,μέλος του Γραφείου του ΣΠ Βορειοδυτικής Ελλάδας.
  • Παρασκευή 30/7:

- Στο Δήμο Αγ. Γεωργίου Κέρκυρας,στο προαύλιο του παλιού κοινοτικού γραφείου, στις 8 μ.μ. Θα γίνει συζήτηση με θέμα την Παιδεία.

- Στο Αίγιο,με ομιλητή τον Νίκο Χρυσοβιτσάνο,μέλος του ΣΠ Δυτ. Πελοποννήσου.

- Στο Καστέλι,στην Κρήτη, με ομιλητή τον Γιάννη Κοτσώνη,μέλος του ΝΣ Κρήτης της ΚΝΕ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ