ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 28 Ιούλη 1999
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ
Καταργούν σχολεία με πρόσχημα την αποτυχία των μαθητών

Αποπροσανατολιστική η στάση της πλειοψηφίας της ΕΛΜΕ, που εστιάζει το πρόβλημα στην απώλεια οργανικών θέσεων των καθηγητών

Ο "στόχος" της μείωσης του μαθητικού δυναμικού και των δαπανών για την παιδεία, που διέπει τη "φιλοσοφία" της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, "χτύπησε" και τα σχολεία του Νομού Ηρακλείου Κρήτης. Τρία ενιαία Λύκεια, στο Δήμο Ηρακλείου και άλλα τρία ΤΕΛ στην επαρχία - σε σύνολο 36 - απειλούνται με κατάργηση, ενδεχόμενο που, από τη μία πλευρά, θα εντείνει τα μαθησιακά προβλήματα, υπερφορτώνοντας τις σχολικές αίθουσες με μαθητές, διαφορετικού μάλιστα επιπέδου - κάτι που, με τη σειρά του, πιθανόν να εξαναγκάσει πολλούς σε εγκατάλειψη του σχολείου. Από την άλλη, η κατάργηση αυτών των σχολείων και η μεταφορά ή η συγχώνευσή τους με άλλα, θα αυξήσει την ήδη μεγάλη απόσταση (μέχρι και 25 χιλιόμετρα) που πρέπει να διανύσουν μαθητές των χωριών για να φτάσουν στα σχολεία. Κάποιοι ίσως "επιλέξουν" να μην το κάνουν...

Πρόσχημα για την κατάργηση των συγκεκριμένων σχολείων - πρόκειται για το 10ο στα Καμίνια (συγκρότημα Τάλου), το 13ο στη Θέρισσο και το 11ο στην περιοχή Χρυσοβαλάντου - το υψηλό ποσοστό αποτυχίας των μαθητών της Β Λυκείου, στις πρόσφατες εξετάσεις. Στόχος, η ολοκληρωτική ισοπέδωση όσων από τα παιδιά των παραπάνω σχολείων καταφέρουν να περάσουν στις εξετάσεις του Σεπτέμβρη. Κι αυτό γιατί, σύμφωνα με έγγραφο της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της περιοχής, τα παραπάνω Λύκεια θα συγχωνευτούν με άλλα, όπου το επίπεδο των μαθητών είναι πολύ υψηλότερο. "Αποτέλεσμα θα είναι η αδυναμία των μαθητών να παρακολουθήσουν τα μαθήματα και η εξώθησή τους τελικά στο περιθώριο της σχολικής δραστηριότητας", είπε χαρακτηριστικά στο "Ρ" ο Δημήτρης Σουλιωτάκης,πρόεδρος της Ενωσης Γονέων του Δήμου Ηρακλείου.

Αποπροσανατολιστική η στάση της ΕΛΜΕ

Την ίδια στιγμή, η πλειοψηφία της ΕΛΜΕ της περιοχής κλείνει τα μάτια στο πρόβλημα και εστιάζει μόνο στην τύχη των καθηγητών που διδάσκουν στα υπό κατάργηση σχολεία. Αφήνουν στο απυρόβλητο την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που επιβάλλει τις καταργήσεις των σχολείων. Χαρακτηριστικό είναι ότι σε συνάντηση των καθηγητών των τριών σχολείων που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα στο Ηράκλειο, ο προσκείμενος στο ΣΥΝ πρόεδρος της ΕΛΜΕ κ. Αλεξάκης και τα προσκείμενα σε ΠΑΣΟΚ μέλη αρνήθηκαν να γίνει συζήτηση επί της ουσίας του προβλήματος. Αρον - άρον αποφάσισαν να μεταβούν στο νομάρχη, ζητώντας του να μην καταργηθούν τα τρία σχολεία. Ο ίδιος τους απάντησε πως: "Οπως με διαβεβαίωσε ο Γ. Ανθόπουλος τα τρία σχολεία δε θα καταργηθούν".(Δηλαδή μπορεί να κλείσουν κάποια άλλα;).

"Πρόκειται για μία στημένη διαδικασία", σχολίασε στο "Ρ" ο γραμματέας της Νομαρχιακής Επιτροπής του ΚΚΕ, Μανώλης Συντυχάκης."Ανέλαβαν από κοινού νομάρχης και πλειοψηφία της ΕΛΜΕ να αποπροσανατολίσουν τον κόσμο από την αιτία του κακού, που είναι η ίδια η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Ακόμα κι αν η κυβέρνηση αναστείλει την κατάργηση των Λυκείων, το ζήτημα θα εμφανιστεί την επόμενη χρονιά, με ακόμα περισσότερα προβλήματα", μας λέει. Ο ίδιος ξεκαθαρίζει πως η επιχείρηση κατάργησης σχολείων εξυπηρετεί την κυβερνητική τακτική τοποθέτησης ταξικών φραγμών στα σχολεία. Παρόμοια είναι και η άποψη του Αντ. Σοφίου,καθηγητή στο 1ο ΤΕΕ του Δήμου. "Η κατάργηση σχολείων είναι συνέπεια του νόμου, τονίζει, και θα τη βρούμε μπροστά μας". Στην ίδια κατεύθυνση, η Αρετή Σπαχή,αντιπρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηρακλείου, τόνισε στο "Ρ", αμέσως μετά τη σύσκεψη των καθηγητών, πως "οι προσπάθειες που εστιάζονται απλά στο να μη χαθούν οι οργανικές θέσεις στα σχολεία αυτά λειτουργούν παραπλανητικά. Καταστρατηγούν και τις θέσεις της Ομοσπονδίας, που είναι η κατάργηση των αντιλαϊκών αντιεκπαιδευτικών νόμων". Αυτό είναι και το αίτημα των μαθητών της περιοχής, όπως τουλάχιστον το κατέθεσε ο Δημόκριτος Σαλούστρος,μέλος του Συντονιστικού Μαθητών στο νομό και μαθητής στο 10ο Λύκειο. "Η κυβέρνηση θέλει να καταργήσει τα σχολεία γιατί, λέει, δεν υπάρχουν μαθητές. Κατ' αρχήν, αυτή τους διώχνει με το εξεταστικό σύστημα που επέβαλε. Από την άλλη, εμείς ζητάμε να μη στοιβαζόμαστε σε μια αίθουσα, όπως θα γίνει αν καταργηθούν τα σχολεία", μας λέει. Ενώ επισημαίνει πως θα προκύψει πρόβλημα στη μεταφορά κάποιων μαθητών στα σχολεία "κι έτσι κάποιοι θα τα παρατήσουν".

  • Τα αποτελέσματα στα παραπάνω σχολεία, στις εξετάσεις των μαθητών της Β Λυκείου, είναι τα ακόλουθα: 10ο: Από τους 79 παραπέμπονται για τον Σεπτέμβρη οι 59. 11ο: Από τους 101 παραπέμπονται οι 62. 13ο: Από τους 45 παραπέμπονται οι 34.
Αντιδραστική αναδιάρθρωση και στο σχολικό βιβλίο

Η κατάργηση της δωρεάν διανομής σχολικών βιβλίων προωθείται στο πλαίσιο της "μεταρρύθμισης". Κινητοποιήσεις ετοιμάζει ο Σύλλογος Εργαζομένων του Οργανισμού Εκδοσης Διδακτικών Βιβλίων

Τον κίνδυνο παράδοσης του σχολικού βιβλίου στην ιδιωτική κερδοσκοπία επισημαίνει ο Σύλλογος Εργαζομένων του Οργανισμού Εκδοσης Διδακτικών Βιβλίων, με αφορμή τα σχέδια της κυβέρνησης που αποτυπώνονται στο σχέδιο νόμου για το πιστοποιητικό γλωσσομάθειας. Η αλλαγή καθεστώτος του σχολικού βιβλίου, που κατά τη γνωστή τακτική προωθείται μέσα στο καλοκαίρι προς αποφυγή αντιδράσεων, αποτελεί ένα ακόμα βήμα στη συντηρητική αναδιάρθρωση της εκπαίδευσης που επιχειρείται μέσω της "μεταρρύθμισης".

Με την επίμαχη διάταξη του νομοσχεδίου, τροποποιούνται τα άρθρα του νόμου 1566 όπου οριζόταν ρητά ότι την ευθύνη για τα σχολικά βιβλία έχει ο ΟΕΔΒ και αντί αυτού προβλέπεται ότι με Υπουργική Απόφαση θα καθορίζονται η διανομή, εκτύπωση, όροι, όργανα, διαδικασία προμήθειας και διανομής των σχολικών βιβλίων για τα ενιαία λύκεια, τα ΤΕΕ, τα ΙΕΚ τα σχολεία δεύτερης ευκαιρίας κλπ. Τα τελευταία δύο χρόνια που προωθείται η "μεταρρύθμιση", η προεκτυπωτική διαδικασία για τα σχολικά βιβλία γίνεται από τα όργανα του υπουργείου (Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, ΚΕΕ κλπ.) με αδιαφανείς διαδικασίες, καθώς ο Οργανισμός Εκδοσης Διδακτικών Βιβλίων δε συμπεριλαμβάνεται στο Β ΚΠΣ, όπως καταγγέλλει ο Σύλλογος.

Ο Σύλλογος μιλά για κατάργηση της δημόσιας και δωρεάν χορήγησης των σχολικών βιβλίων και επισημαίνει ότι μέχρι σήμερα τα μόνα διδακτικά βιβλία που δεν εκδίδονται και διανέμονται από τον ΟΕΔΒ στο σύνολό τους είναι τα πανεπιστημιακά συγγράμματα, τα οποία το υπουργείο προμηθεύεται από το ελεύθερο εμπόριο σε πολλαπλάσια τιμή από ό,τι μπορούσε να τα προμηθεύσει ο ΟΕΔΒ και με αποτέλεσμα "το γνωστό σκάνδαλο των υπερκοστολογήσεων". Επίσης, επισημαίνει ότι με τον Οργανισμό συνεργάζονται με απόλυτη διαφάνεια στην ανάθεση εργασιών πάνω από 500 μικρομεσαίες επιχειρήσεις και η συρρίκνωση τού έργου του θα έχει συνέπεια να κλείσουν. Προβλέπει επίσης ότι τα γνωστά εκδοτικά συγκροτήματα θα επιβάλουν μονοπωλιακές καταστάσεις στα σχολικά βιβλία και κόστος πολλαπλάσιο από αυτό του ΟΕΔΒ."Οταν μάλιστα δε διασφαλίζεται η δωρεάν χορήγηση στους μαθητές, θα αποτελέσει ένα ακόμα σοβαρό εμπόδιο στην εκπαίδευση των οικονομικά ασθενέστερων μαθητών", επισημαίνει ο Σύλλογος, ο οποίος ζητά την απόσυρση της διάταξης και προειδοποιεί με αγωνιστικές κινητοποιήσεις συμπεριλαμβανομένης και της μη έγκαιρης αποστολής των βιβλίων στα σχολεία. Με δεδομένη πάντως την κατάσταση, αβέβαιο μπορεί να θεωρείται και το μέλλον του ίδιου του Οργανισμού, καθώς την ίδια τακτική εκχώρησης αρμοδιοτήτων δημοσίων οργανισμών είχε ακολουθήσει η κυβέρνηση και στον Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων που τελικά μετατράπηκε σε Ανώνυμη Εταιρία.

Παίρνει έκταση η κατάργηση σχολείων

Στο πλαίσιο της αντιεκπαιδευτικής "μεταρρύθμισης", που διώχνει τα παιδιά από το λύκειο, καταργούνται και "ενιαία" λύκεια από το σχολικό έτος 1999 - 2000

Το φαινόμενο της κατάργησης ή συγχώνευσης σχολείων παίρνει έκταση σε όλη τη χώρα, καθώς έρχεται ως φυσικό επακόλουθο της γενικότερης αντιεκπαιδευτικής πολιτικής συρρίκνωσης της δημόσιας δωρεάν παιδείας, προκαλώντας τις αντιδράσεις εκπαιδευτικών και γονιών. Ανάστατη είναι η εκπαιδευτική κοινότητα του Αγρινίου, αλλά και της ευρύτερης περιοχής στο Νομό της Αιτωλοακαρνανίας, από το "πογκρόμ" του υπουργείου Παιδείας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, με καταργήσεις σχολικών μονάδων στην περιφέρεια και τα μεγάλα αστικά κέντρα, που συνεχίζονται το διάστημα αυτό με αμείωτο ρυθμό.

Με απόφαση του υπουργείου Παιδείας, εκτός από την κατάργηση Τεχνικών Επαγγελματικών Λυκείων που μετατράπηκαν σε ΤΕΕ, στο πλαίσιο της επιχειρούμενης στροφής στη μισοκατάρτιση, καταργούνται και "ενιαία" λύκεια. Συγκεκριμένα, τα "ενιαία" λύκεια που καταργούνται από το σχολικό έτος 1999 - 2000 στη Νομαρχία Αθηνών, αλλά και στην περιφέρεια είναι:

- Στη Νομαρχία Αθήνας καταργούνται 17 ΕΛ στην Α και Β Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, 1 ΕΛ στον Πειραιά, καθώς, επίσης, και 5 Εσπερινά Λύκεια.

- Στην περιφέρεια καταργούνται 14 ΕΛ. Συγκεκριμένα: ΝΑ Αιτωλοακαρνανίας 1 ΕΛ, ΝΑ Αρκαδίας 1 ΕΛ, ΝΑ Καβάλας 1 ΕΛ, ΝΑ Κιλκίς 2 ΕΛ, ΝΑ Λευκάδας 1 ΕΛ, ΝΑ Δράμας - Καβάλας - Ξάνθης 1 ΕΛ, ΝΑ Πιερίας 1 ΕΛ, ΝΑ Σερρών 2 ΕΛ, ΝΑ Θεσσαλίας 3 ΕΛ, ΝΑ Φλώρινας 1 ΕΛ.

Οπως επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Β ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας,μετά την κατάργηση των Λυκείων Αγ. Κωνσταντίνου,καθώς επίσης των Λυκείων Καινουργίου,Αγ. Βλασίου,3ο Μεσολογγίου,3ο Ναυπάκτου,Λ. Τ. Κανδύλας και των Γυμνασίων Μύτικα και Μαχαιρά,το υπουργείο Παιδείας προχωρά και στην κατάργηση του 5ου Ενιαίου Λυκείου Αγρινίου (πρώην 1ο - 2ο ΤΕΛ) που προήλθε από συγχώνευση 5ου - 6ου Λυκείου Αγρινίου και παρά τις αντιδράσεις της Β ΕΛΜΕ.

Οπως τονίζουν οι εκπαιδευτικοί, στόχος του υπουργείου, όσον αφορά την πόλη του Αγρινίου, είναι να παραμείνουν μόνο 3 Λύκεια και από ένα σε κάθε μεγάλο αστικό κέντρο στην περιφέρεια. "Το επιχείρημα ότι καταργούνται όλα τα Ενιαία Λύκεια, τα οποία προέρχονται από τα καταργηθέντα ΤΕΛ για το λόγο ότι τα τελευταία έγιναν ΤΕΕ, υπογραμμίζουν οι εκπαιδευτικοί, μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η κυβέρνηση, στα πλαίσια των κατευθύνσεων του ΟΑΣΑ και της "Λευκής Βίβλου", προωθεί τη γενικευμένη κατάρτιση μέσω των ΙΕΚ, ΚΕΚ και των ΤΕΕ, ως θεσμού ένταξης των νέων στην παραγωγική διαδικασία και ως φτηνή εργατική δύναμη. Οι μαζικές καταργήσεις σχολείων εντάσσονται στο στρατηγικό στόχο της μείωσης του μαθητικού πληθυσμού από το Λύκειο, μετά το "δρεπάνι" (40% αποτυχία) των μαθητών στις πανελλαδικές εξετάσεις της Β Λυκείου και την απόρριψη της πλειοψηφίας των μαθητών της Α τάξης (13% στο νομό)", τονίζεται στην ανακοίνωση.

Οι εκπαιδευτικοί, απέναντι στη "νέα τάξη πραγμάτων" του υπουργείου, που μεταξύ άλλων προβλέπει την απόρριψη μεγάλου αριθμού μαθητών από το σχολείο (κύρια χαμηλών λαϊκών στρωμάτων), αλλαγή των εργασιακών σχέσεων των καθηγητών και δημιουργία φθηνής εργατικής δύναμης στο επίπεδο των υπηρεσιών, σε βάρος των παραγωγικών στρωμάτων σε πρωτογενή και δευτερογενή τομέα, καλούν τους εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς και όλο το λαό σε αγώνα για: Κατάργηση των νόμων 2525/97 και 2640/98, Ενιαίο 12χρονο Δημόσιο Δωρεάν Σχολείο για όλους χωρίς διακρίσεις, διασφάλιση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών, αύξηση των δαπανών για την παιδεία, αναβάθμιση της τεχνικοεπαγγελματικής εκπαίδευσης, αναστολή του νόμου για κατάργηση και συγχώνευση σχολείων.

ΕΞΟΡΜΗΣΗ ΤΗΣ ΚΝΕ ΣΤΗΝ ΕΤΜΑ
Τα προβλήματα παραμένουν ίδια και σήμερα

Στη σημερινή συγκέντρωση και εκδήλωση προς τιμήν της αγωνίστριας, συντρόφισσας Σωτηρίας Βασιλακοπούλου, καλούσαν τους εργαζόμενους της ΕΤΜΑ τα μέλη της ΚΝΕ, σε εξόρμηση που έκαναν χτες το μεσημέρι μπροστά στην πύλη του εργοστασίου.

Το σκηνικό φάνταζε το ίδιο μ' αυτό πριν 19 χρόνια, τότε που η φοιτήτρια της Παντείου Σ. Βασιλακοπούλου, μοιράζοντας προκηρύξεις μαζί με συμφοιτητές της και εργαζόμενους, δολοφονήθηκε από τους τραμπούκους που ήταν ταγμένοι στην υπηρεσία του γκέτου της ΕΤΜΑ. "19 χρόνια μετά συνεχίζουμε να είμαστε εδώ, στον αταλάντευτο δρόμο του αγώνα" έγραφε η ανακοίνωση της ΚΝΕ, που οι εργαζόμενοι άπλωναν πρόθυμα το χέρι για να πάρουν, να διαβάσουν. Ολοι ήξεραν, ακόμα και οι νεότεροι είχαν προσέξει το μνημείο που απέναντι από την πύλη έχει στηθεί προς τιμήν της αγωνίστριας και κάποιοι δε δίστασαν να πουν με νόημα "Να 'στε καλά, παιδιά!", "Αγώνας, συντρόφια!".

Μαζί με τα μέλη της ΚΝΕ στη χτεσινή εξόρμηση βρέθηκε και ο Θανάσης Κοτρώνης,μέλος του Γραφείου της Αχτίδας Εργατοϋπαλλήλων της ΚΟΑ του ΚΚΕ, που ήταν παρών και πριν 19 χρόνια, στον ίδιο χώρο, όταν δολοφονήθηκε η Σωτηρία. Τα λόγια του, όταν εξηγούσε στους ΚΝίτες τι ακριβώς έγινε τότε, γέμισαν τους νέους που παίρνουν τώρα τη σκυτάλη του αγώνα συγκίνηση και αποφασιστικότητα. "Τιμώντας τη μνήμη της Σωτηρίας καλούμε τους εργαζόμενους να οργανωθούν στα σωματεία τους, να πάρουν μέρος στους αγώνες που αναπτύσσει το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα, να παλέψουν ενάντια στην πολιτική που εφαρμόζει η κυβέρνηση με τις εντολές της ΕΕ, του ξένου και ντόπιου κεφαλαίου, μια πολιτική που διαλύει τις εργασιακές σχέσεις, διαλύει το ασφαλιστικό σύστημα, αφαιρεί όποια κατάκτηση είχαν οι εργαζόμενοι μέχρι σήμερα", τόνισε ο Θ. Κοτρώνης για τη σημασία του αγώνα μπροστά στα προβλήματα που παραμένουν τα ίδια.

Ο Θανάσης Τζίμας,μέλος του Συμβουλίου Σπουδάζουσας Αθήνας της ΚΝΕ, μιλώντας για τη σημασία της επίμονης και προσανατολισμένης δράσης της Οργάνωσης, υπογράμμισε: "Εμείς οι φοιτητές ζούμε σε καθημερινή βάση την πολιτική της κυβέρνησης, που όλο και περισσότερο περιορίζει το δικαίωμά μας στη μόρφωση. Είναι η ίδια ακριβώς πολιτική που πλήττει τα συμφέροντα των εργαζομένων. Ειδικά σήμερα που ο αυταρχισμός μέρα με τη μέρα αυξάνεται, απέναντι σ' όλους όσοι αγωνίζονται, η θυσία της Σωτηρίας παραμένει περισσότερο επίκαιρη από ποτέ".

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Υπέκυψε στις πιέσεις των σχολαρχών

Μετά τις πιέσεις των σχολαρχών, το υπουργείο Παιδείας απέσυρε τις διατάξεις από το νομοσχέδιο για τη χορήγηση κρατικού πιστοποιητικού γλωσσομάθειας, που αφορούν στις προσλήψες εκπαιδευτικών από τους πίνακες επιτυχόντων του ΑΣΕΠ

Υποκύπτοντας στις πιέσεις των σχολαρχών, το υπουργείο Παιδείας απέσυρε τελικά χτες από το νομοσχέδιο για το Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας, τις διατάξεις που αφορούν στο διορισμό εκπαιδευτικών στην ιδιωτική εκπαίδευση από τους πίνακες επιτυχόντων του ΑΣΕΠ. Κατά τη χτεσινή έναρξη της συζήτησης στο Θερινό Τμήμα Μορφωτικών Υποθέσεων του Νομοσχεδίου ο υπουργός Παιδείας, είπε ότι το σχέδιο νόμου εντάσσεται στο πλαίσιο της "αναβάθμισης της παιδείας" και της εκπαιδευτικής "μεταρρύθμισης", ενώ όσον αφορά την απόσυρση των επίμαχων διατάξεων είπε ότι θα συνεχιστεί ο διάλογος με τους εμπλεκόμενους φορείς.

Το νομοσχέδιο που αφορά τη διαδικασία χορήγησης κρατικού πιστοποιητικού γλωσσομάθειας, χαρακτηρίστηκε από την πλειοψηφία των βουλευτών ως θετικό, ενώ έκαναν λόγο για ασάφειες στα επιμέρους άρθρα του νομοσχεδίου που αφορούν τον τρόπο διεξαγωγής των εξετάσεων, την αξιολόγηση και τη βαθμολογία των εξεταζόμενων, κ.ά.

Στην τοποθέτησή του, ο βουλευτής του ΚΚΕ Αποστόλης Τασούλας έκανε λόγο για "εσπευσμένη" κίνηση του υπουργείου να φέρει στη Βουλή ένα νομοσχέδιο, το οποίο και χαρακτήρισε "κολοβό", γιατί όπως είπε στις διατάξεις του πουθενά δε γίνεται λόγος για το ποιος θα παρέχει γνώσεις, τι είδους γνώσεις, από ποιον και για ποιον. Μάλιστα, όπως είπε, το νομοσχέδιο εισηγείται ένα είδος εξετάσεων, σύμφωνα με το οποίο ο καθένας θα παίρνει ό,τι πιστοποιητικό του αναλογεί, μερικής ή ολικής επάρκειας στην ξένη γλώσσα, ενώ πουθενά δε γίνεται λόγος για τη διάρκεια των εξετάσεων, ποιοι θα απαρτίζουν την εξεταστική επιτροπή (ακόμα και δημόσιοι υπάλληλοι μπορούν να συμμετέχουν), τι γνώσεις θα έχουν τα μέλη της, τι τίτλος θα παρέχεται. Οσον αφορά στο θέμα της διδασκαλίας της γλώσσας, ο Απ. Τασούλας είπε, ότι δίνεται η δυνατότητα να διδάξουν όσοι έχουν επάρκεια ή πλήρη γνώση μιας ξένης γλώσσας και πρότεινε, στην Ολομέλεια τη σύσταση επιτροπής Ανωτάτου Επιπέδου στην οποία θα διδάσκουν υποχρεωτικά απόφοιτοι πανεπιστημιακής εκπαίδευσης. Ετσι θα διασφαλίζεται υποχρεωτικά και δωρεάν μια ξένη γλώσσα στο σχολείο και αντί να έχουμε ιδιωτικά σχολεία εκμάθησης ξένης γλώσσας, να δημιουργηθούν δημόσια.

Οσον αφορά την απόσυρση των παραγράφων 7 και 8 του άρθρου 6 ο βουλευτής του ΚΚΕ τόνισε ότι οι προσλήψεις εκπαιδευτικών στον ιδιωτικό τομέα πρέπει ναι μεν να γίνονται όπως και στο Δημόσιο, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ο τρόπος που προτείνει το υπουργείο είναι ο σωστός και τόνισε ότι θα πρέπει να διασφαλιστεί ο θεσμός της επετηρίδας. Επίσης πρόσθεσε ότι με την παράγραφο 14, το υπουργείο μεταξύ άλλων επιχειρεί την κατάργηση της έκδοσης των βιβλίων από τον Οργανισμό Εκδοσης Κρατικών Βιβλίων, εφόσον προβλέπεται ότι Υπουργική Απόφαση θα καθορίζει τους όρους, τα όργανα και τη διαδικασία προμήθειας και διανομής των σχολικών βιβλίων.

Σήμερα, θα γίνει η κατά άρθρο συζήτηση του νομοσχεδίου.

Προφεστιβαλικές εκδηλώσεις

Εκατοντάδες εκδηλώσεις του 25ου Φεστιβάλ έχουν ήδη προγραμματιστεί και θα πραγματοποιούνται καθ' όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού σε πόλεις, συνοικίες και χωριά όλης της Ελλάδας, μεταφέροντας το μήνυμα του Φεστιβάλ σε κάθε γωνιά της χώρας. Τις επόμενες μέρες θα πραγματοποιηθούν οι παρακάτω προφεστιβαλικές:

  • Τετάρτη 28/7, στο χωριό Ορμίλια της Χαλκιδικής,θα μιλήσει ο Νίκος Σοφιανός, γραμματέας του ΚΣ της ΚΝΕ.
  • Πέμπτη 29/7

- Στον Αγ. Κήρυκα στη Ζάκυνθο,με ομιλήτρια την Ελίνα Χαιρικάκη,μέλος του Γραφείου του ΣΠ Βορειοδυτικής Ελλάδας.

- Στο Αγαλμα Βενιζέλου, στη Θεσσαλονίκη,στις 8μ.μ.,με ομιλητή τον Χρήστο Παπά,μέλος κλαδικού ΤΣ, με θέμα: "Εργασιακές σχέσεις και ποιότητα ζωής".

  • Παρασκευή 30/7:

- Στο Δήμο Αγ. Γεωργίου Κέρκυρας,στο προαύλιο του παλιού κοινοτικού γραφείου, στις 8μ.μ. Θα γίνει συζήτηση με θέμα την "Παιδεία", με τους: Κώστα Θύμη,πρώην πρόεδρο της τοπικής ΕΛΜΕ και τον Κώστα Μπαρμπώτη,μέλος του ΝΓ Κέρκυρας και μέλος του Συντονιστικού Αγώνα Σχολείων Κέρκυρας. Στο πλαίσιο της εκδήλωσης θα πραγματοποιηθεί επίσης αφιέρωμα στον ποιητή Γιάννη Ρίτσο,που θα παρουσιάσει η ηθοποιός Ελένη Γερασιμίδου,ποιήματα θα απαγγείλει ο ηθοποιός Ανδρέας Βαρούχας και θα συνοδεύει μουσικά ο Σπύρος Σαμοϊλης και το συγκρότημά του.

- Στο Αίγιο,με ομιλητή τον Νίκο Χρυσοβιτσάνο,μέλος του ΣΠ Δυτ. Πελοποννήσου.

- Στο Καστέλι,στην Κρήτη, με ομιλητή τον Γιάννη Κοτσώνη,μέλος του ΝΣ Κρήτης της ΚΝΕ.

Σήμερα η εκδήλωση

Η εκδήλωση τιμής και μνήμης για τη Σωτηρία Βασιλακοπούλου γίνεται απόψε, στις 7μ.μ.,έξω από την πύλη της ΕΤΜΑ (Αγίας Αννης και Ιερά Οδός) και διοργανώνεται από την Ομοσπονδία Εργατοϋπαλλήλων Κλωστοϋφαντουργίας - Ιματισμού - Δέρματος Ελλάδας,το Συνδικάτο Εργατοϋπαλλήλων Κλωστοϋφαντουργίας - Ιματισμού - Δέρματος Αττικής - Πειραιά και το Σύλλογο Φοιτητών Παντείου.

ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΓΙΟΥΓΚΟΣΛΑΒΙΑΣ
Με μαύρες σημαίες για τον εμπαιγμό

Κρατώντας μαύρες σημαίες και πλακάτ οι Ελληνες φοιτητές της Νέας Γιουγκοσλαβίας, υποδέχτηκαν χθες το μεσημέρι στο κυβερνείο της Θεσσαλονίκης τον αναπληρωτή υπουργό Εξωτερικών Γ. Κρανιδιώτη και απαίτησαν να δοθεί άμεση λύση στο ζήτημα της απορρόφησής τους από τα ελληνικά πανεπιστήμια.

Την ώρα της διαμαρτυρίας ο αναπληρωτής ΥΠΕΞ συμμετείχε σε σύσκεψη με τους φορείς της πόλης για την έδρα ανασυγκρότησης των Βαλκανίων. Εξω από το κτίριο διαδήλωναν φωνάζοντας "Δεν είμαστε πακέτο οικονομικό, είμαστε θέμα ανθρωπιστικό" και απαίτησαν να τους δεχτεί κάποιος εκπρόσωπος της κυβέρνησης, προκειμένου να του καταθέσουν τις θέσεις και τις ανησυχίες τους, αλλά και την αντίθεσή τους στην προσπάθεια της κυβέρνησης να τους χρησιμοποιήσει ως οικονομικό πακέτο ενίσχυσης προς τη Γιουγκοσλαβία.

Αντιπροσωπεία των φοιτητών και των γονιών συναντήθηκε με τον Γενικό Γραμματέα Ευρωπαϊκών Υποθέσεων του ΥΠΕΞ Σ. Περράκη, ο οποίος περιορίστηκε να πει ότι θα μεταβιβάσει το αίτημα.

Γονείς και φοιτητές υπενθυμίζουν πως οι απαντήσεις των αρμόδιων αρχών των πανεπιστημίων και κυρίως αυτών των Ιατρικών και Οδοντιατρικών σχολών ήταν ως επί το πλείστον θετικές και επισημαίνουν ότι όλα τα κράτη που είχαν φοιτητές στη Γιουγκοσλαβία τους μετέγραψαν στη χώρα τους και μάλιστα ο Καναδάς πριν την έναρξη του πολέμου.

Μόνο για τις οργανικές θέσεις των καθηγητών ενδιαφέρεται η πλειοψηφία της ΕΛΜΕ Ηρακλείου



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ